abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_12208252
Korte editie:
Ik trek stekker er uit en dat ik raak die 2 uiteinden aan en dat ding zet me onder stroom, hoe kan dat? :S

Lange editie:
kijk ik zat mun accu op te laden... dus na een tijdje trok ik mun cam er af... maar ik vergat die stekker er uit te halen...

Dus net trok ik die stekker er uit, want ik zag dat ik dat vergeten was... dus ik heb dat ding beet trek hem er uit... en ik laat dat ding tussen mijn vingers door naar beneden vallen... ik raak de 2 punten aan en ineens sta ik onder stroom.... hoe de FOK FOK FOK FOK FOK is dat mogelijk????????????????

[Kan ik gewoon ontladen door het verwarmingselement aan te raken? want ik denk dat ik strax nog is onder stroom ga staan door mun beeldscherm of so ? :S]

Milf maandag 4 augustus 2003 @ 01:30:39 #2
16000 nikky
Paars is het nieuwe rood!
pi_12208262
kreeg je niet gewoon een schok?
👍Wanneer krijg ik de FA rechten terug?
Op maandag 11 juli 2011 17:38 schreef Bart het volgende:
Je bent echt een unieke verschijning, vind ik altijd wel grappig als ik jou ergens zie posten :D.
pi_12208267
Condensator.
pi_12208288
Pijnlijk.
You are not a beautiful and unique snowflake. You are the same decaying organic material as everyone else.
Choose sitting on that couch watching mind-numbing sprit-crushing game shows, stuffing fucking junk food into your mouth.
pi_12208291
quote:
Op maandag 4 augustus 2003 01:31 schreef Treinhomo het volgende:
Condensator.
Leg is uit??

Is het normaal dat als je een stekker er uit trekt en je die punten aanraakt een schok kan krijgen?!!

pi_12208311
quote:
Op maandag 4 augustus 2003 01:32 schreef 700MB het volgende:
Pijnlijk.
Zeker pijnlijk :S ik was helemaal duf en moe, ik wou gaan slapen... wou de stekkers er uit trekken :S en dan ineens dit :S
Deed trouwens minder pijn toen ik mun beeldscherm openmaakte en daar in ging kloten met de STEKKER IN HET STOPCONTACT, maar toch hiervan schrok ik echt erg...
  maandag 4 augustus 2003 @ 01:36:01 #7
8185 Boomrups
Kabbelt rustig voort
pi_12208334
Is het niet zo dat je nu gewoon even de verwarmingsbuis aan moet raken om je weer te ontladen? Maar dan moet je wel schoenen aanhebben.

Zoiets zou bij mij opkomen.

Think of how stupid the average person is...and then realise that half of them is even more stupid than that!
  maandag 4 augustus 2003 @ 01:39:19 #8
7092 Oosthoek
Homo SAABiens
pi_12208374
quote:
Op maandag 4 augustus 2003 01:32 schreef 60000 het volgende:
Leg is uit??
Weet je wat een condensator is?
daarna schilderde ik mijn schaduw
deed het licht uit
en genoot bij de gedachte dat ik de enige mens ter wereld ben met een schaduw in volstrekte duisternis
pi_12208385
quote:
Op maandag 4 augustus 2003 01:36 schreef Boomrups het volgende:
Is het niet zo dat je nu gewoon even de verwarmingsbuis aan moet raken om je weer te ontladen? Maar dan moet je wel schoenen aanhebben.

Zoiets zou bij mij opkomen.

done [op een shirtje ipv schoenen gestaan ]
pi_12208437
loop je op blote voeten???
ik heb er zelf last van als ik geen schoenen aan heb en kom in contact met bepaalde dingen.
heb zo ook mijn webcam kapot gekregen.
Thank Drunk I'm a Goddess!
pi_12208457
quote:
Op maandag 4 augustus 2003 01:44 schreef prupke het volgende:
loop je op blote voeten???
ik heb er zelf last van als ik geen schoenen aan heb en kom in contact met bepaalde dingen.
heb zo ook mijn webcam kapot gekregen.
ik ging naar bed ja.. dus ik liep op blote voeten ja...
[zouden sokken vershil maken dan? schoenen wel maar sokken?]
  maandag 4 augustus 2003 @ 01:49:42 #12
8185 Boomrups
Kabbelt rustig voort
pi_12208498
quote:
Op maandag 4 augustus 2003 01:46 schreef 60000 het volgende:

[..]

ik ging naar bed ja.. dus ik liep op blote voeten ja...
[zouden sokken vershil maken dan? schoenen wel maar sokken?]

Misschien een beetje.
Think of how stupid the average person is...and then realise that half of them is even more stupid than that!
pi_12208502
sokken waarschijnlijk niet...
pi_12208519
quote:
Condensator.
yep condensator

een condensator neemt stroom en slaagt dat tijdelijk op tot waneer dat voltage naar beneden gaat
of om voltage waar nog kleine piekskes inzitten af te vlakken

je moet altijd ffie wachten eer je zoiets aan kan raken
( heb het ook al paar keer meegemaakt

pi_12208549
quote:
Op maandag 4 augustus 2003 01:30 schreef 60000 het volgende:
Korte editie:
Ik trek stekker er uit en dat ik raak die 2 uiteinden aan en dat ding zet me onder stroom, hoe kan dat? :S

Lange editie:
kijk ik zat mun accu op te laden... dus na een tijdje trok ik mun cam er af... maar ik vergat die stekker er uit te halen...

Dus net trok ik die stekker er uit, want ik zag dat ik dat vergeten was... dus ik heb dat ding beet trek hem er uit... en ik laat dat ding tussen mijn vingers door naar beneden vallen... ik raak de 2 punten aan en ineens sta ik onder stroom.... hoe de FOK FOK FOK FOK FOK is dat mogelijk????????????????

[Kan ik gewoon ontladen door het verwarmingselement aan te raken? want ik denk dat ik strax nog is onder stroom ga staan door mun beeldscherm of so ? :S]

boeie heeft ieder1 weleens
moe en lui tegelijk
  maandag 4 augustus 2003 @ 02:48:57 #16
54144 Boschjesman
Fade to Black.
  maandag 4 augustus 2003 @ 02:50:32 #17
39297 Tichelaar
4 8 15 16 23 42
pi_12209087
quote:
Op maandag 4 augustus 2003 01:34 schreef 60000 het volgende:

[..]

Zeker pijnlijk :S ik was helemaal duf en moe, ik wou gaan slapen... wou de stekkers er uit trekken :S en dan ineens dit :S
Deed trouwens minder pijn toen ik mun beeldscherm openmaakte en daar in ging kloten met de STEKKER IN HET STOPCONTACT, maar toch hiervan schrok ik echt erg...

Niet echt slim natuurlijk, op diverse onderdelen in een monitor staat 2500 Volt
Asjemenou
pi_12213541
Heb ik ook eens gehad, met de stekker van de stofzuiger. Schrok er wel ff van

Sindsdien gooi ik die stekker eerst op de grond, zodat ie ontladen wordt, alvorens ik hem vastpak

pi_12213591
Vraag een vriend/kennis/collega/familielid om eens de stekker van een citrus pers aan te raken en draai de motor van dit ding eens om.
Wat er ook gebeurd altijd blijven lachen. :P
pi_12216097
quote:
Op maandag 4 augustus 2003 02:50 schreef Tichelaar het volgende:

[..]

en dat doet gigantisch veel pijn dat kan ik je wel vertellen
  maandag 4 augustus 2003 @ 15:01:58 #21
53099 Pacstah
Gek op dolfijnen
pi_12216231
Ik heb toevallig de laatste tijd veel elektrische appareten gekocht omdat ik een huis heb gekocht, en dus ook veel gebruiksaanwijzingen doorgelezen. Maar overal staat in dat je ze niet moet aanraken op blote voeten of natte handen.. En dat gaat dan over koelkasten, fornuis, wasmachine.. overal stond het in..
Dus ik denk dat de blote voeten het em heeft gedaan..
As 't net kin sa't moat, dan moat it mar sa it kin | www.pacstah.nl
pi_12216289
quote:
Op maandag 4 augustus 2003 15:01 schreef Pacstah het volgende:
Ik heb toevallig de laatste tijd veel elektrische appareten gekocht omdat ik een huis heb gekocht, en dus ook veel gebruiksaanwijzingen doorgelezen. Maar overal staat in dat je ze niet moet aanraken op blote voeten of natte handen.. En dat gaat dan over koelkasten, fornuis, wasmachine.. overal stond het in..
Dus ik denk dat de blote voeten het em heeft gedaan..
dus ik zou als ik een biertje pak uit de koelkast schoenen aanmoeten doen, dikke bullshit als je fatsoenlijke apparaten koopt kan er niets gebeuren.

* afraidtech denkt aan statisch geladen enzo

maandag 4 augustus 2003 @ 19:26:02 #23
1129 buzzer
Jeu de buzzer
pi_12220901
quote:
Op maandag 4 augustus 2003 01:51 schreef DeMon_268 het volgende:

[..]

yep condensator

een condensator neemt stroom en slaagt dat tijdelijk op tot waneer dat voltage naar beneden gaat
of om voltage waar nog kleine piekskes inzitten af te vlakken

je moet altijd ffie wachten eer je zoiets aan kan raken
( heb het ook al paar keer meegemaakt

U gaat door voor de magnetron. Een condensator kan trouwens heel wat stroom afgeven. Niet echt prettig als je daar nog een schok van krijgt.
Toch vreemd hoor.. Dat men het over een boek heeft en daarbij de vraag stelt of het ook offline te bekijken is
pi_12220937
quote:
Op maandag 4 augustus 2003 19:26 schreef buzzer het volgende:

[..]

U gaat door voor de magnetron. Een condensator kan trouwens heel wat stroom afgeven. Niet echt prettig als je daar nog een schok van krijgt.

toch niet via een stekker
  maandag 4 augustus 2003 @ 19:30:50 #25
57724 WattaFakka
Het was fijn...
pi_12220976
Moet je ff de verwarming aan raken en tegelijkertijd springen

Of schoenen aantrekken en de verwarming aanraken

... hier geweest te zijn!!!!
pi_12224328
quote:
Op maandag 4 augustus 2003 15:04 schreef afraidtech het volgende:

[..]

dus ik zou als ik een biertje pak uit de koelkast schoenen aanmoeten doen, dikke bullshit als je fatsoenlijke apparaten koopt kan er niets gebeuren.

* afraidtech denkt aan statisch geladen enzo

en dat is dus wat er in die handleidingen staat...
als je snel geladen bent krijg je optaters van alles en nog wat.

ik heb het zelfs als ik mijn baas koffie wil geven. Hij zit dan achter een computer en als ik dan van hem een koffiekopje overneem krijg ik een schok.

maandag 4 augustus 2003 @ 23:18:56 #27
1129 buzzer
Jeu de buzzer
pi_12225725
quote:
Op maandag 4 augustus 2003 19:28 schreef afraidtech het volgende:

[..]

toch niet via een stekker

Maar wel via de contactpunten op de oplader...

Toch vreemd hoor.. Dat men het over een boek heeft en daarbij de vraag stelt of het ook offline te bekijken is
pi_12227781
quote:
Op maandag 4 augustus 2003 23:18 schreef buzzer het volgende:

[..]

Maar wel via de contactpunten op de oplader...

kijk dat kan wel

niet goed gelezen

pi_12227845
quote:
Op maandag 4 augustus 2003 01:30 schreef 60000 het volgende:
blabla
Ik heb dit ook gehad met een Fohn...
Minder leuk ja...
Sappig !!
pi_12229017
pffff ik dacht dat de veiligheid zo hoog was tegenwoordig en dat de technologie ook zo goed was.... mooi niet dus.. stel je voor een klein kind van 6 met een hartaandoening, en dan vraagt zijn moeder "trek je de stekker er even uit" dat kind dan ineens dood is door een kut stekker :S
  Redactie Games dinsdag 5 augustus 2003 @ 12:43:34 #31
52557 crew  Mr.Noodle
Offtopic in geleuter...
pi_12233500
Gisteren gehad, met de laptop adapter. Toen ik de stekker eruit trok, kreeg ik zo 230V door me harsens geseind...idd de twee uiteinden van de stekker per ongeluk aangeraakt.

Had even een verlamde duim en wijsvinger
Dan ben je wel weer even wakker zeg...

En had gewoon rubbere slippers aan en geen vochtige handen

How do you get precisely 4 Gallons of water with a 3 Gallon and 5 Gallon Can...
pi_12233754
quote:
Op maandag 4 augustus 2003 02:50 schreef Tichelaar het volgende:

[..]

Er staat zelfs wel meer dan 2500 volt op hoor, moet je eens proberen de dop die boven op de beeldbuis aangesloten zit er af te trekken als de tv aan staat, je kunt er behoorlijke bliksems mee veroorzaken.
Het is trouwens niet aan te bevelen om dat te doen omdat er op het metaal in die dop meer dan 25000 volt, ook wel 25Kv genoemt staat, als je daar door geraakt wordt kun je het niet meer navertellen denk ik.
pi_12237580
quote:
Op dinsdag 5 augustus 2003 12:57 schreef The_Terminator het volgende:

[..]

Er staat zelfs wel meer dan 2500 volt op hoor, moet je eens proberen de dop die boven op de beeldbuis aangesloten zit er af te trekken als de tv aan staat, je kunt er behoorlijke bliksems mee veroorzaken.
Het is trouwens niet aan te bevelen om dat te doen omdat er op het metaal in die dop meer dan 25000 volt, ook wel 25Kv genoemt staat, als je daar door geraakt wordt kun je het niet meer navertellen denk ik.

Ik had mijn 19" uit elkaar gehaalt omdat hij het niet meer deed (duur ding was het)
Maar omdat ik afgeleid werd wist ik niet meer dat ik dat aan het testen was en dat de stroom er op stond... en voilá ik vloog/schrok een paar meter achteruit en belandde op mijn bed :S niet normaal gewoon :| Nu staat dat ding nog half open.. ik durf um neit dicht te maken..
pi_12280841
ok, een aantal dingen welke ik hier lees kloppen niet....
ik heb electronica gedaan en heb hier dingen over geleerd....

Condensator: Hele "snelle" batterij.. en idd geeft spanning af als spanning te laag wordt en neemt op als spanning te hoog wordt... is dus een soort buffer... net als de rooie vat bij de centrale verwarming...

Blote voeten kan er idd erg mee te maken hebben... je hebt dan beter contact met de aarde.... dus de electronen kunnen zich makkelijker verdelen.... Verschil tussen + en - moet namelijk volgens de natuur gelijk worden gemaakt... dus "loopt" er stroom... net als water van hoog naar laag loopt....

Wat je voelt zijn de electronen die door je heen "Stromen"... kunnen ze niet stromen.... Door schoennen aan te doen... dan voel je het ook niet... terwijl ze wel in je lichaam kunnen zitten.... Hoe is dit allemaal te voorkomen: er moet gewoon gezorgt worden dat het potentiaal verschil opgeheven wordt tussen 2 objecten.... Simpel: Alles moet geaard zijn....

pi_12280880
navertellen van 25000 volt is heel makkelijk hoor.... zelfs van 50000 volt.... het ligt niet aan de spanning... maar aan de stroom.... je voelt het trouwens wel erg goed....
  donderdag 21 augustus 2003 @ 23:08:27 #36
35446 NT-T.BartMan
voorgoed vertrokken
pi_12617891
quote:
Condensator.
Zonder twijfel.
pi_12618772
Open maar eens zo'n goedkope fototoestel

En pak daar maar eens de condensator vast, voel je ook wel een schok

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo