abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_12199650
Mijn paps heeft voor zijn verjaardag een zonnescherm voor in de auto gehad met aan de ene kant een print en aan de andere kant een reflecterende laag. Nou is hij er ten stelligste van overtuigd dat de zilveren kant naar buiten moet en de print aan de binnenkant, terwijl ik tegen hem zeg dat de print aan de buitenkant zichtbaar moet zijn want anders heeft zo'n de afbeelding geen functie. Daarnaast zit bij koeltassen ook de print aan de buitenkant en de zilveren laag aan de binnenkant en die werken toch volgens hetzelfde principe.

Heb ik gelijk, of mijn vader?

zondag 3 augustus 2003 @ 18:11:44 #2
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_12199687
Jij, zo'n print is bedoeld als reclame en het heeft geen nut als die naar binnen toewijst; niemand zit immers met een scherm in de auto en wat heeft de fabrikant eraan als ze er een reclameprint op zetten terwijl iedereen de zilveren kant te zien krijgt.

En daarnaast zorgt de zilveren laag ervoor dat de evt koelte in de auto blijft en de printkant zorgt ervoor dat er geen zon in de auto komt.

[b]Op vrijdag 7 november 2008 08:54 schreef santax het volgende:[/b]
[..]
Blij dat er nog mensen hier zijn waar ik me wel in herken.
U, meneer MikeyMo, bent mijn nieuwe FOK!-held _O_
pi_12199744
Nietes, zilveren kant moet naar buiten, zodat het zonlicht wordt weerkaatst.

denk ik

pi_12199764
quote:
Op zondag 3 augustus 2003 18:11 schreef MikeyMo het volgende:

En daarnaast zorgt de zilveren laag ervoor dat de evt koelte in de auto blijft

Zilver weerkaatst koelte? .
pi_12199769
quote:
Op zondag 3 augustus 2003 18:14 schreef Solomon het volgende:
Nietes, zilveren kant moet naar buiten, zodat het zonlicht wordt weerkaatst.
denk ik
Bij een thermosfles zit de "zilveren" kant toch ook aan de binnenkant
pi_12199796
quote:
Op zondag 3 augustus 2003 18:16 schreef B03S het volgende:

[..]

Nou en Een auto is geen thermosfles

Mij lijkt het logisch dat het zonlicht compleet weerkaatst moet worden, en niet gedeeltelijk (wat gebeurt als het de auto binnenkomt en op de bekleding schijnt, in dit geval wordt de warmte afgegeven enzo).

zondag 3 augustus 2003 @ 18:18:29 #7
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_12199805
wat voor nut heeft de print dan?
[b]Op vrijdag 7 november 2008 08:54 schreef santax het volgende:[/b]
[..]
Blij dat er nog mensen hier zijn waar ik me wel in herken.
U, meneer MikeyMo, bent mijn nieuwe FOK!-held _O_
pi_12199815
quote:
Op zondag 3 augustus 2003 18:18 schreef MikeyMo het volgende:
wat voor nut heeft de print dan?
Wat zouden ze anders op die kant moeten maken, dan het liefst ff een merkje ofzo
pi_12199816
quote:

[..]

Maar het gaat om de warmte die van buiten komt. En niet van binnen. Naar mijn idee moet de zilveren kant in de zon. Zodat warmte en licht weerkaatst wordt, beter dan met een "doffe" zijde.
pi_12199820
de zilveren kant reflecteert de IR-straling (=de hitte van het zonlicht).
De afbeelding neemt de hitte van het zonlicht op, waardoor de auto nog net zo warm wordt.
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_12199822
quote:

Daar zit de warmte ook binnenin, in principe.

Waarbij dus de vraag rijst: "Waar is een thermoskan beter in, warm houden of koel houden?" .

pi_12199840
Ik heb er een met 2 zilvere kanten
edit: of vergis ik me nu....kijkt morgen wel eens

Dus die van mij zit altijd goed

Michael Scott: If I were joking, you'd be laughing. Do you look like you're laughing?
Dwight K. Schrute: Impossible to say. I can't see myself.
  zondag 3 augustus 2003 @ 18:21:37 #13
58338 ToshitsuguTakamatsu
Nothing as it seems
pi_12199859
reflecterende kant naar buiten. Kaatst zonlicht terug zodat er (bijna) geen warmte in komt.

En je moet toch iets op de achterkant drukken. Betaald diegene ook nog wat mee met produktiekosten.

Wandel anders door je buurt heen. Moet je af en toe wel een wagen zien met een reflecterend scherm achter de voor of achterruit.

'The Third Reich is the first power which not only recognizes, but puts into practice, the high principles of the Papacy.'
- Franz von Papen, 1933, second in command to Hitler when the alligance was signed between the Vatican and the Nazi regime.
pi_12199868
quote:
Op zondag 3 augustus 2003 18:20 schreef DaFrenk het volgende:
Ik heb er een met 2 zilvere kanten
edit: of vergis ik me nu....kijkt morgen wel eens

Dus die van mij zit altijd goed

Ja das beter... ik haat zonneschermen met maar 1 zilveren kant.
Maar kan de IR straling niet door de print heen gaan, en bij de zilveren laag alsnog weerkaatst worden?
pi_12199932
quote:
Op zondag 3 augustus 2003 18:23 schreef B03S het volgende:

[..]

Ja das beter... ik haat zonneschermen met maar 1 zilveren kant.
Maar kan de IR straling niet door de print heen gaan, en bij de zilveren laag alsnog weerkaatst worden?

Nuh, dan is de warmte sowieso al geabsorbeerd door het ding, en die geeft het weer af aan de lucht ofzo.
pi_12204636
quote:
Op zondag 3 augustus 2003 18:19 schreef DennisMoore het volgende:

[..]

Waarbij dus de vraag rijst: "Waar is een thermoskan beter in, warm houden of koel houden?" .

allebei, maar een thermoskan werkt ook iets anders he, je hebt een buiten en een binnen -fles, hiertussen zit stilstaande lucht, en dit isoleerd de binnenfles, tegen opwarming of afkoeling Eigenlijk zelfde id als dubbelglas, of een dubbele muur om je huisje..........
pi_12204916
quote:
Op zondag 3 augustus 2003 18:19 schreef DennisMoore het volgende:

[..]

Volgens mij maakt dat niet uit, de binnenkant van de thermoskan reflecteert de straling die wordt uitgezonden door de inhoud en die straling blijft in de kan doordat deze voortdurend weerkaatst wordt.
  zondag 3 augustus 2003 @ 23:11:57 #18
2397 MacBeth
dum-dum-BOOM-dum-*crash*
pi_12205467
quote:
Op zondag 3 augustus 2003 22:45 schreef Lucske het volgende:

[..]

Volgens mij maakt dat niet uit, de binnenkant van de thermoskan reflecteert de straling die wordt uitgezonden door de inhoud en die straling blijft in de kan doordat deze voortdurend weerkaatst wordt.

Het zijn totaal verschillende principes.

Thermoskannen draaien om isolatie. Door tussen de drank en de buitenlucht een laag vacuum tussen de binnen en de buitenplaat te zetten, wordt vrijwel geen warmte geleid. Heeft niets met straling te maken.

Zonneweringen isoleren nauwelijks, zal eerder goed warmte geleiden, het raam doet dit veel en veel beter. Het draait om reflectie van straling. Licht kaatst van het 'zilver' af, weer de auto uit.
Als je een tekening gebruikt ipv 'zilver' wordt het licht veel minder meteen de auto uitgekaatst, en is er een heel proces waarin het licht de tekening als het ware oplicht en de kleuren diffuus verzend. Hierbij is veel warmteontwikkeling.

Conclusie: zilveren kant boven.

Down[br]Under
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')