Het grote Final Fantasy topic deel XVI
En wederom is het tijd voor een Final Fantasy topic! Voorlopig is het nog stil op het Final Fantasy front, maar op korte termijn staan er enkele nieuwe games op stapel. Deze staan hieronder beschreven:
Final Fantasy X2 (PS2).
Het vervolg op Final Fantasy X.
In FFX-2 speel je met hoofdpersoon Yuna die op zoek gaat naar haar verloren liefde Tidus. Twee jaar na het einde van FFX krijgt Yuna info door dat Tidus er nog (of weer) is en ergens gevangen wordt gehouden. Samen met Rikku en nieuwkomer Paine besluit ze dan op zoek te gaan. Dit doen ze under-cover en als een partij "Sphere hunters": Kamome-Dan.
Final Fantasy: Crystal Chronicles (GC)
Dit Wordt sinds tijden weer de eerste FF voor een Nintendo console, Cube eigenaren zullen er erg blij mee zijn. Het spel valt buiten de normale reeks, net zoals eerder de Final Fantasy Legends (3 delen) op de gameboy en Final Fantasy Mystic Quest op de SNES. FF:CC zal meer cutesy zijn dan andere Final Fantasies, de stijl van de karakters komt nog het meeste in de buurt van Final Fantasy IX. Tevens zal het spel gebruik maken van de GBA-GC linkup, maar er is nog niet bekend hoe of wat.
Final Fantasy: Advance Tactics (GBA)
Dit wordt een remake van FF Tactics die al eerder op de PSX is verschenen maar dan voor GBA. Het is een turnbased strategie game, gebaseerd op Final Fantasy!
Final Fantasy XII
Er is nog weinig bekend over deze game behalve een teaser poster (waarvan de link dood is ).
Interessante Links:
Final Fantasy Info:
Algemene RPG info:
Links naar vorige delen:
Ohw ja, er was ook nog een Film .
OP met dank aan Strolie, Notorious_Roy, Zooi en Rano (OP pic). .
Final Fantasy: Crystal Chronicles had ik nog helemaal niets over gehoord, is er al bekend wanneer deze uitkomt? (of al uit is)
Ik kan trouwens ook niet wachten tot FFX-2 nu eindelijk es hier komt
Ook ik twijfelde dat het nog wel eens tegen zou kunnen vallen na de graphics van Final Fantasy X, maar ja wie ben ik om de Final Fantasy freaks hier ongelijk te geven...
Zodra ik Tomb Raider uit heb, en Final Fantasy VII binnen heb, ga ik er aan beginnen. Een mooie overbrugging naar Final Fantasy X-2.
quote:0_o
Op zondag 3 augustus 2003 17:36 schreef Chocobo het volgende:
DIE OP
eh?
oh Final Fantay gespeeld op de psx.......
SHIIIIIIT
sommige gedeeltes zien er beter uit dan op de pc....
vooral de filmpjes!
Final Fantasy mijn eerste kennismaking met de serie.
quote:Heheheh... Ik laat me niet overhalen door de druk van de meerderheid.. Als je niet anders gewend bent dan FFX vind je de grfx van 7 bagger
Op zondag 3 augustus 2003 16:58 schreef AirwiN het volgende:
Na alle bedreigingen aan het adres van Hakkert en de continu positieve verhalen heb ik zojuist Final Fantasy VII besteld op: Dimension Plus.Ook ik twijfelde dat het nog wel eens tegen zou kunnen vallen na de graphics van Final Fantasy X, maar ja wie ben ik om de Final Fantasy freaks hier ongelijk te geven...
Zodra ik Tomb Raider uit heb, en Final Fantasy VII binnen heb, ga ik er aan beginnen. Een mooie overbrugging naar Final Fantasy X-2.
quote:Toevallig heb ik laatst een stukje Final Fantasy IX zitten spelen, vlak nadat ik Final Fantasy X had uitgespeeld. Ja, het is grafisch wat minder, maar toch had ik wel meteen het 'Final Fantasy gevoel'. In dat opzicht maak ik me niet echt zorgen dat ik door de grafische teleurstelling het spel na één keer spelen opzij leg.
Op zondag 3 augustus 2003 20:55 schreef Hakkert het volgende:
Heheheh... Ik laat me niet overhalen door de druk van de meerderheid.. Als je niet anders gewend bent dan FFX vind je de grfx van 7 baggerBehalve de tussenfilmpjes
quote:Dank je schat.. maar de rest en ik hebben die discussie al gehad.. alleen jij loopt achter
Op zondag 3 augustus 2003 21:14 schreef Ker_Plunk het volgende:
*terugvind post*
*hakkert zuigt nog steeds*
dus als je em nog wil kopen
quote:Ik was er zelf bij.
Op zondag 3 augustus 2003 21:33 schreef Hakkert het volgende:[..]
Dank je schat.. maar de rest en ik hebben die discussie al gehad.. alleen jij loopt achter
quote:Na FFX vallen de graphics inderdaad tegen. Zelf heb ik dit opgelost door na FFX eerst even FFIV te spelen, omdat die graphics er helemaal niet uit zien. Als je daarna FFVII gaat spelen valt het best mee. Het is trouwens ook een beetje afhankelijk van de grootte van je TV.
Op zondag 3 augustus 2003 16:58 schreef AirwiN het volgende:Ook ik twijfelde dat het nog wel eens tegen zou kunnen vallen na de graphics van Final Fantasy X, maar ja wie ben ik om de Final Fantasy freaks hier ongelijk te geven...
Oh man, ik heb er weer zin in!
quote:geloof me FF8
Op zondag 3 augustus 2003 21:40 schreef Pugsley het volgende:
Vanavond maar eens beginnen aan Final Fantasy VIII. Deel 7 en 10 zijn de enige delen die ik al compleet heb gecheckt. Ik heb niet al te hoge verwachtingen van deeltje 8 maar ik ben wel heel benieuwd naar de ontwikkelingen van de characters enzo, die gaan echt heel erg diep, las ik ergens. Noujah, jullie lezen mijn eerste ervaringen binnenkort wel hier.
Als iemand nog bepaalde dingen weet waar ik op moet letten, meld het dan ff a.u.b.Oh man, ik heb er weer zin in!
quote:In 7 gaan ze het diepst (duh) maar 8 is een erg leuk deel
Op zondag 3 augustus 2003 21:40 schreef Pugsley het volgende:
Vanavond maar eens beginnen aan Final Fantasy VIII. Deel 7 en 10 zijn de enige delen die ik al compleet heb gecheckt. Ik heb niet al te hoge verwachtingen van deeltje 8 maar ik ben wel heel benieuwd naar de ontwikkelingen van de characters enzo, die gaan echt heel erg diep, las ik ergens. Noujah, jullie lezen mijn eerste ervaringen binnenkort wel hier.
Als iemand nog bepaalde dingen weet waar ik op moet letten, meld het dan ff a.u.b.Oh man, ik heb er weer zin in!
quote:Dan heb je na je laatste reactie ff niet gereageerd of gelezen want jij begint over een discussie die ik en de rest al hadden afgesloten... geeft nix hoor
Op zondag 3 augustus 2003 21:36 schreef Ker_Plunk het volgende:[..]
Ik was er zelf bij.
je leest niet goed.
ik kan nog wel een leuk moment opnoemen met Selphie maar dat is nogal Spoilerish.....
(nee niet het eindfilmpje......)
quote:U roelt. U gaat genieten. Uw leven zal nooit meer het zelfde zijn.
Op zondag 3 augustus 2003 16:58 schreef AirwiN het volgende:
Na alle bedreigingen aan het adres van Hakkert en de continu positieve verhalen heb ik zojuist Final Fantasy VII besteld op: Dimension Plus.Ook ik twijfelde dat het nog wel eens tegen zou kunnen vallen na de graphics van Final Fantasy X, maar ja wie ben ik om de Final Fantasy freaks hier ongelijk te geven...
maarre
check dez site ff.
heeft ook veel interesants stuff voor FF8
ald je een SB live hebt
quote:Het is ook meer voor de heb.
Op zondag 3 augustus 2003 22:09 schreef Priss het volgende:
heh
de pc versie van FF7 heeft wel minpuntjes.maarre
check dez site ff.
heeft ook veel interesants stuff voor FF8
ald je een SB live hebthttp://aaronserv.dyndns.org/hosting/ffsf/
quote:Wat mij betreft is-ie pas afgesloten als jij FF7 hebt geprobeerd.
Op zondag 3 augustus 2003 21:46 schreef Hakkert het volgende:
Dan heb je na je laatste reactie ff niet gereageerd of gelezen want jij begint over een discussie die ik en de rest al hadden afgesloten... geeft nix hoor
...want dat zal toch niet het geval zijn
quote:Nou je mag hem naar me opsturen en na een weekje zal ik um terugsturen
Op zondag 3 augustus 2003 22:14 schreef chibibo het volgende:[..]
Wat mij betreft is-ie pas afgesloten als jij FF7 hebt geprobeerd.
En omdat ik zo aardig ben, mag je hem daarna niet leuk vinden...
...want dat zal toch niet het geval zijn
quote:Heiden! Weet je wel wat je vraagt?
Nou je mag hem naar me opsturen en na een weekje zal ik um terugsturenZal ik me mening dan geven goed?
quote:Dat zuigt. Zijn er geen andere videotheken in de buurt?
Volgens mij verhuren ze geen games hier. Heb het al eens gevraagd
quote:Verschillende geloof ik... vidileen en videoland ( geloof ik )
Op zondag 3 augustus 2003 22:32 schreef chibibo het volgende:[..]
Dat zuigt. Zijn er geen andere videotheken in de buurt?
quote:Jah joh jij huurt games voor 30 euro
Op zondag 3 augustus 2003 23:33 schreef Vincent_Valentine het volgende:
En voor het geld dat je hem huurt kun je hem al bijna kopen.. But some people are just too stuborn
quote:19.95
Op zondag 3 augustus 2003 23:39 schreef Hakkert het volgende:[..]
Jah joh jij huurt games voor 30 euro
Ik bedoel,....... niemand is perfect
quote:Helemaal mee eens!
Op maandag 4 augustus 2003 00:12 schreef Chocobo het volgende:
Zullen we stoppen om Hakkert over te halen.Hij gaat FFVII niet gamen.
![]()
quote:Hehe, dan zit de spanning er wel lekker in he
Op maandag 4 augustus 2003 11:54 schreef wc-eend het volgende:
Yay heb het opening nummer van FF8 gevindt.. thxecht cool nummer
heb net de fire cavern gedaan, in 10 min
had nog half min ofzo over
quote:Bedankt
Op zondag 3 augustus 2003 23:52 schreef Zooi het volgende:[..]
19.95
Ik heb FF7 daar besteld, heb ik hem eindelijk in goede staat
quote:Kijk Hakkert,........ ZO moet het,........ zoals Bommie hierboven
Op maandag 4 augustus 2003 18:44 schreef Bommie het volgende:[..]
Bedankt
quote:
Op maandag 4 augustus 2003 00:12 schreef Chocobo het volgende:
Zullen we stoppen om Hakkert over te halen.Hij gaat FFVII niet gamen.
![]()
quote:Denk aan je bovenste quote
Op maandag 4 augustus 2003 18:59 schreef Chocobo het volgende:[..]
Kijk Hakkert,........ ZO moet het,........ zoals Bommie hierboven
![]()
quote:Niemand is perfect
Op maandag 4 augustus 2003 19:00 schreef Hakkert het volgende:[..]
[..]Denk aan je bovenste quote
quote:Goedzo!
Op maandag 4 augustus 2003 19:01 schreef Chocobo het volgende:[..]
Niemand is perfect
quote:Amen brotah....
Op maandag 4 augustus 2003 18:44 schreef Bommie het volgende:[..]
Bedankt
Eniewee, ik ga gewoon verder zoeken en ben er ook inmiddels achter dat er ook van de PC versie weer 2 verschillende uitvoeringen bestaan: De kale euopese versie met cd-case en de uitgebreide usa versie met full color manual, disc sleeves incl full color binnenprint, etc. De laatste staat dan dus ook het hoogst op mijn lijstje. .
Edit: ter verduidelijking:
euro versie:
usa versie:
quote:Krijg kippenvel !
Op maandag 4 augustus 2003 21:16 schreef Zooi het volgende:
Helaas is de veiling van FF VII voor PC aan mijn neus voorbij gegaan..
Net 2 minuten te laat thuis vandaag om een sniperbod tegen te kunnen gaan.Eniewee, ik ga gewoon verder zoeken en ben er ook inmiddels achter dat er ook van de PC versie weer 2 verschillende uitvoeringen bestaan: De kale euopese versie met cd-case en de uitgebreide usa versie met full color manual, disc sleeves incl full color binnenprint, etc. De laatste staat dan dus ook het hoogst op mijn lijstje.
.
Edit: ter verduidelijking:
euro versie:
usa versie:
Ik denk dat deel 9 altijd mijn favoriet zal blijven. Het kan toch niet beter? Hierna ga ik verder met deel 7 (ben bij sector 5 slums / 02:30 gespeeld).
quote:Ow, dat gaat met FFVII beter worden!
Op maandag 4 augustus 2003 23:32 schreef Rano het volgende:
Ik denk dat deel 9 altijd mijn favoriet zal blijven. Het kan toch niet beter? Hierna ga ik verder met deel 7 (ben bij sector 5 slums / 02:30 gespeeld).
quote:Final Fantasy IX
Ik heb mijn oude savegame van Final Fantasy 9 weer opgepakt. Ik was bij het stuk waar je je party moet verdelen in teams van 2 om de mirrors te plaatsen. Vandaag zo'n 7 uur gespeeld. Nog 1 boss battle van Trance Kuja verwijderdHoop dat ik em morgen of overmorgen kan uitspelen. Dat wordt dan mijn eerste uitgespeelde Final Fantasy
Amarant & Vivi
quote:Oooooh ja
quote:FF7 en FF9 liggen dicht bij elkaar als het om favoriete FF game gaat ^_^
Ik heb mijn oude savegame van Final Fantasy 9 weer opgepakt. Ik was bij het stuk waar je je party moet verdelen in teams van 2 om de mirrors te plaatsen. Vandaag zo'n 7 uur gespeeld. Nog 1 boss battle van Trance Kuja verwijderdHoop dat ik em morgen of overmorgen kan uitspelen. Dat wordt dan mijn eerste uitgespeelde Final Fantasy
't is de stijl denk it dat 't 'm doet
beetje SD
alleen ben ik morgen niet thuis, dus weet niet hoe ze dat dan regelen...
quote:Succes!
Op dinsdag 5 augustus 2003 10:48 schreef LuQas het volgende:
Joepie! Ik heb Final Fantasy VII online besteld en morgen wordt ie thuisbezorgd! Kan ik hem eindelijk weer eens spelen na hem steeds geleend te hebben.alleen ben ik morgen niet thuis, dus weet niet hoe ze dat dan regelen...
![]()
Ga hem nog een een keer spelen, want ik mag hem dan al wel hebben uitgespeeld maar zo te zien heb ik nog héééél veel gemist.
quote:Das op zich wel een goed plan!.. Ook maar eens zo'n strategy guide kopen
Op dinsdag 5 augustus 2003 12:37 schreef Manfredje het volgende:
Vandaag de strategy guid voor FFX binnen gekregenGa hem nog een een keer spelen, want ik mag hem dan al wel hebben uitgespeeld maar zo te zien heb ik nog héééél veel gemist.
quote:Hij ging meer aandacht besteden aan zijn school dus hij is hier nog maar zelden.
Op dinsdag 5 augustus 2003 11:44 schreef Hakkert het volgende:
he cho.. weet jij wat er met FF fan phantom is gebeurd? Die had zelfde icoon als zooi toch? Of zijn het dezelfde
quote:Was het nodig ja..
Op dinsdag 5 augustus 2003 12:52 schreef Ker_Plunk het volgende:[..]
Hij ging meer aandacht besteden aan zijn school dus hij is hier nog maar zelden.
Ik heb nog een savegame (zidane, lvl 47) van vlak voordat ik de Lifa Tree binnen ga. Weet iemand nog een goede plek om te trainen? Met veel goede monsters, waar je veel EXP van krijgt als je ze verslagen hebt. De trainingsplek moet dus niet in de Lifa Tree, Memoria etc. zijn, maar erbuiten.
Laatste FF die ik uitgespeeld heb is FF8, en dat is al bijna een half jaar geleden....
Ik heb al twee maanden geleden Dark Cloud 2 (Dark Chronicle) uit Amerika geïmorteerd en ik kan zeggen dat dit spel aan alle kanten rockt! De graphics zijn beter dan die van Zelda TWW en FFX. I shit you not! Alhoewel dit spel niet beter dan FF is, komt het wel akelig dicht bij in de buurt. Volgens mij komt hij volgende maand hier in NL uit. Aanrader!
Het is een FF-topic maar ik kan het niet laten om een paar pics te laten zien. Sorry
[img] http://www.gameforms.com/games/ps2/dkchron/logo-big.jpg [/img]
Ik houd het maar hierbij. Dit spel doet me een beetje denken aan Chrono trigger.
quote:Ff onthouden dus.
Op dinsdag 5 augustus 2003 14:08 schreef Macaroni het volgende:
... I shit you not! ... Aanrader!
quote:Bij Daguerro buiten zitten grand dragons daar train ik altijd.
Op dinsdag 5 augustus 2003 13:24 schreef Rano het volgende:Deathguise verslagen, Trance Kuja verslagen maar Necron was gewoon té sterk.
Ik heb nog een savegame (zidane, lvl 47) van vlak voordat ik de Lifa Tree binnen ga. Weet iemand nog een goede plek om te trainen? Met veel goede monsters, waar je veel EXP van krijgt als je ze verslagen hebt. De trainingsplek moet dus niet in de Lifa Tree, Memoria etc. zijn, maar erbuiten.
quote:Ik liep in dat laatste kasteel veel rond. Die ruimte met al die vijanden vlak voor het einde. Daar kan je rondjes lopen voor zover ik weet. Teruggaan als je het einde naderd
Op dinsdag 5 augustus 2003 13:24 schreef Rano het volgende:Deathguise verslagen, Trance Kuja verslagen maar Necron was gewoon té sterk.
quote:Is dat waar die twee moogles je waarschuwen om niet omhoog te klimmen via zo'n klimop? Daar zat ik idd ook al aan te denken. Maar waar is die plek ook alweer?
Op dinsdag 5 augustus 2003 16:34 schreef Bommie het volgende:[..]
Bij Daguerro buiten zitten grand dragons daar train ik altijd.
Dragons geven 35000 EXP en 2 AP dus in een party van 4 ongeveer 8800 EXP per persoon.
Ben daar tot lvl 80 gekomen
quote:En gewoon 99 tenten hebben bedoel je?
Op dinsdag 5 augustus 2003 18:22 schreef Chocobo het volgende:[..]
Ik liep in dat laatste kasteel veel rond. Die ruimte met al die vijanden vlak voor het einde. Daar kan je rondjes lopen voor zover ik weet. Teruggaan als je het einde naderd
quote:Het is niet de plek waar die moogles je waarschuwen.
Op dinsdag 5 augustus 2003 20:10 schreef Rano het volgende:[..]
Is dat waar die twee moogles je waarschuwen om niet omhoog te klimmen via zo'n klimop? Daar zat ik idd ook al aan te denken. Maar waar is die plek ook alweer?
quote:Fat Sephiroth
Op dinsdag 5 augustus 2003 23:17 schreef Zooi het volgende:
[afbeelding]
.
quote:Ik durf het bijna niet te zeggen, maar op die beurs, waar die foto is genomen, liep ik ook rond.
Op woensdag 6 augustus 2003 00:33 schreef Hakkert het volgende:
Hmmm mijn favo character
In normale kleding, wel te verstaan
Had X uitgespeeld, ben in de buurt van de Lifa Tree (28 uur ofzo?) met IX, en dacht laat ik ff kijken hoe VII is...
Okay, verslaafd!
Echt, als je eenmaal begint boeit het niet hoe het eruit ziet, het is gewoon spannend! Alleen jammer dat ik door het lezen van alle FF-topics al weet wat er gaat gebeuren met Aeris..
Zit elke avond erachter, al is het maar een half uurtje, ik MOET gewoon verder
Daarna maar proberen of ik XIII aan de praat kan krijgen, dan IX uitspelen, misschien X nog een keer.. En dan X-2
Druk druk druk druk
quote:Dat is idd een Tyfus spoiler maar het blijft je raken. Die scene heeeeerst
Op woensdag 6 augustus 2003 10:20 schreef PhaE het volgende:
Okay, verslaafd!
Echt, als je eenmaal begint boeit het niet hoe het eruit ziet, het is gewoon spannend! Alleen jammer dat ik door het lezen van alle FF-topics al weet wat er gaat gebeuren met Aeris..
quote:
Op woensdag 6 augustus 2003 08:58 schreef chibibo het volgende:[..]
Daar zouden ze een summon van moeten maken.
quote:
Op woensdag 6 augustus 2003 08:58 schreef chibibo het volgende:[..]
Daar zouden ze een summon van moeten maken.
quote:Ker zou zeggen "Heiligschennis"
Op woensdag 6 augustus 2003 10:33 schreef Zooi het volgende:[..]
.,
.
.
quote:Dat denk ik ook.. maar dies op vakantie ofzo?
Op woensdag 6 augustus 2003 10:34 schreef Chocobo het volgende:[..]
[..]Ker zou zeggen "Heiligschennis"
quote:Ja,....... hij is een weekje naar Nibelheim ergens in Duitsland
Op woensdag 6 augustus 2003 10:39 schreef Hakkert het volgende:[..]
Dat denk ik ook.. maar dies op vakantie ofzo?
quote:Hij wil weten of Cloud en Tifa echt bestaan?
Ja,....... hij is een weekje naar Nibelheim ergens in Duitsland
Ik voelde dat ik wat "GROOTS" in mijn handen had. Trillend het ceedeetje erin op wat komen gaat. Spanning... een filmpje.. allemachtig ziet er goed uit...
Grafisch is het even wennen. Ik heb FFX wel wat gespeeld, en het is natuurlijk een hele achteruitgang hetgeen logisch is, het is 6 jaar oud.
Maargoed, de powerplant was al gauw opgeblazen, en ik kon verder...
Tja het is wennen. Grafisch met name... Het verhaal is tot nu toe erg grappig. Donderdag en vrijdag vrij genomen om te gaan spelen (EPSXE gedownload, op pc ziet het er toch mooier uit).
Ik ben benieuwd verder...
quote:
...Okay, verslaafd!
Echt, als je eenmaal begint boeit het niet hoe het eruit ziet, het is gewoon spannend! ...
quote:Kijk eens Hakkert.
Op woensdag 6 augustus 2003 11:30 schreef -NightWish- het volgende:
...
Ik voelde dat ik wat "GROOTS" in mijn handen had. Trillend het ceedeetje erin op wat komen gaat. Spanning... een filmpje.. allemachtig ziet er goed uit...Grafisch is het even wennen. Ik heb FFX wel wat gespeeld, en het is natuurlijk een hele achteruitgang hetgeen logisch is, het is 6 jaar oud.
...
quote:
Op woensdag 6 augustus 2003 12:35 schreef Zooi het volgende:[..]
[..]Kijk eens Hakkert.
.
quote:Niet zo snel op de kast zitten joh.
Op woensdag 6 augustus 2003 12:39 schreef Hakkert het volgende:[..]
.....
quote:God de Almachtige zal U opnemen in de barmhartige hemel.
Ik weet niet meer wie het was die melde dat FF VII te koop was bij Dimension Plus, maar;DANK!
Had X uitgespeeld, ben in de buurt van de Lifa Tree (28 uur ofzo?) met IX, en dacht laat ik ff kijken hoe VII is...
Okay, verslaafd!
Echt, als je eenmaal begint boeit het niet hoe het eruit ziet, het is gewoon spannend! Alleen jammer dat ik door het lezen van alle FF-topics al weet wat er gaat gebeuren met Aeris..Zit elke avond erachter, al is het maar een half uurtje, ik MOET gewoon verder
![]()
Daarna maar proberen of ik XIII aan de praat kan krijgen, dan IX uitspelen, misschien X nog een keer.. En dan X-2
Druk druk druk druk
quote:Hij heeft geen idee mijn tedere vriend!
Op woensdag 6 augustus 2003 10:27 schreef Chocobo het volgende:[..]
Dat is idd een Tyfus spoiler maar het blijft je raken. Die scene heeeeerst
Je gaat nog zooooveel meemaken
quote:Heiligschennis
Op woensdag 6 augustus 2003 10:34 schreef Chocobo het volgende:[..]
[..]Ker zou zeggen "Heiligschennis"
quote:Ze bestaan
Op woensdag 6 augustus 2003 11:18 schreef chibibo het volgende:[..]
Hij wil weten of Cloud en Tifa echt bestaan?
quote:Je hebt nog geen enkel idee.
Op woensdag 6 augustus 2003 11:30 schreef -NightWish- het volgende:
Na het lezen van dit topic, kon ik mij afgelopen weekend niet meer beheersen en ben in Enschede naar Nedgame geweest om voor het schamele bedrag van 19,99 FFVII te kopen. De folie zat er nog om.Ik voelde dat ik wat "GROOTS" in mijn handen had. Trillend het ceedeetje erin op wat komen gaat. Spanning... een filmpje.. allemachtig ziet er goed uit...
Grafisch is het even wennen. Ik heb FFX wel wat gespeeld, en het is natuurlijk een hele achteruitgang hetgeen logisch is, het is 6 jaar oud.
Maargoed, de powerplant was al gauw opgeblazen, en ik kon verder...
Tja het is wennen. Grafisch met name... Het verhaal is tot nu toe erg grappig. Donderdag en vrijdag vrij genomen om te gaan spelen (EPSXE gedownload, op pc ziet het er toch mooier uit).
Ik ben benieuwd verder...
Is er wellicht (liefst nederlanse) site waar dat een beetje wordt uitgelegd, en wat je moet doen enzo?!
Thanks!
quote:was jij niet op vakantie
Op woensdag 6 augustus 2003 12:51 schreef Ker_Plunk het volgende:[..]
God de Almachtige zal U opnemen in de barmhartige hemel.
[..]Hij heeft geen idee mijn tedere vriend!
[..]Heiligschennis
De status van Sephiroth mag en zal niet aangetast worden door humerloze afflecties.
[..]Ze bestaan
[..]Je hebt nog geen enkel idee.
Als je uit Midgar komt gaat er een wereld open(keek voor het eerst ook verbaast dat ik uit een stad kwam en er een complete wereld nog was![]()
) ...
quote:Ik zit niet op de kast.. Ik word alleen moe van sommige uitspraken en dan ga ik gapen en daarna slapen...
Op woensdag 6 augustus 2003 12:50 schreef Zooi het volgende:[..]
Niet zo snel op de kast zitten joh.
.
quote:Dit zal je nooit meer van je af kunnen zetten. Ik zou maar een kloon gaan maken ofzo !
Op woensdag 6 augustus 2003 12:55 schreef Hakkert het volgende:[..]
Ik zit niet op de kast.. Ik word alleen moe van sommige uitspraken en dan ga ik gapen en daarna slapen...
quote:Sphere Grid
Op woensdag 6 augustus 2003 12:52 schreef -NightWish- het volgende:
Het nadeel bij FFX, is gewoon dat ik dat sphere board gewoon niet helemaal begrijp. Naar mijn gevoel loop ik dat bord wat doelloos rond ,kan ik af en toe door naar level 1 of level 2 enz... Ik volg het niet helemaal. Ik snap wel dat het belangrijk is, maarja...Is er wellicht (liefst nederlanse) site waar dat een beetje wordt uitgelegd, en wat je moet doen enzo?!
Thanks!
Personages kunnen volgens onderstaand overzicht sterker gemaakt worden:
In Final Fantasy X vind je twee versies van de Sphere Grid waar de personages vorderingen kunnen maken. Bij het starten van een nieuw spel kun je de Sphere Grid kiezen waarop je wilt spelen.
Vergeet echter niet dat je tijdens het spelen van een spel geen andere Sphere Grid kunt kiezen.
Standaard Sphere Grid: Deze Grid is bedoelt voor beginners, het is dus handig wanneer je voor de eerste keer speelt, voor dit grid kiest.
Expert Sphere Grid: Deze Grid is bedoelt voor Gevorderden, dit raster biedt meer mogelijkheden, maar is lastig in gebruik als je niet bekend ben met het standaardraster.
Ieder karakter heeft zijn eigen kleur op de Sphere Grid, hieronder volgt een overzicht:
Bron: Final Fantasy Invincible
Maargoed, ik kwam daar in elk geval krachten te kort.
Maar eens opnieuw beginnen
quote:
Op woensdag 6 augustus 2003 16:10 schreef Bommie het volgende:
Whoohoo! heb vandaag FF7 binnen gekregen.*doet een dansje*
quote:
quote:Dat is het zeker, had ik ook. Enige optie is nog een keer spelen, maar voorlopig gaat dat er niet van komen. Geef mij maar het materia systeem, veel vrijer qua bewegingsvrijheid.
Op woensdag 6 augustus 2003 15:51 schreef Rano het volgende:
Ik vind het jammer dat je niet tijdens het spel nog eens kan kiezen tussen de advanced en de meer simpele sphere grid. Echt heel jammer. Ik heb het gevoel dat ik dingen mis.
quote:Hij zat vandaag bij de post, hij paste alleen niet door de brievenbus...
Op woensdag 6 augustus 2003 17:27 schreef Ker_Plunk het volgende:voor al die mensen die FFVII kopen
Vrijdag heb ik pas tijd om m op te halen bij 't postkantoor. Een paar nachtjes slapen dus nog...
quote:Ook bij mij is de postbode langsgeweest met een pakje... ik was er dus alleen niet. Geen nood echter, morgen kan ik hem fijn ophalen op het postkantoor... Zal wel moeilijk zijn om me te bedwingen hem nog niet te spelen voor ik FFX uitgespeeld heb. Overigens ben ik daar nu op de Calm Lands, en het klinkt heel stom, maar ik kan dat irritante beest/baas aan het einde met zijn krachtige fysieke aanvallen maar niet verslaan, mijn HP is veel te laag...
quote:Defender X?
Op woensdag 6 augustus 2003 18:43 schreef LuQas het volgende:[..]
Ook bij mij is de postbode langsgeweest met een pakje... ik was er dus alleen niet. Geen nood echter, morgen kan ik hem fijn ophalen op het postkantoor... Zal wel moeilijk zijn om me te bedwingen hem nog niet te spelen voor ik FFX uitgespeeld heb. Overigens ben ik daar nu op de Calm Lands, en het klinkt heel stom, maar ik kan dat irritante beest/baas aan het einde met zijn krachtige fysieke aanvallen maar niet verslaan, mijn HP is veel te laag...
quote:Als het defender X is die je bedoelt moet je de hele tijd met Tidus de skill Provoke gebruiken.
Op woensdag 6 augustus 2003 18:43 schreef LuQas het volgende:[..]
Ook bij mij is de postbode langsgeweest met een pakje... ik was er dus alleen niet. Geen nood echter, morgen kan ik hem fijn ophalen op het postkantoor... Zal wel moeilijk zijn om me te bedwingen hem nog niet te spelen voor ik FFX uitgespeeld heb. Overigens ben ik daar nu op de Calm Lands, en het klinkt heel stom, maar ik kan dat irritante beest/baas aan het einde met zijn krachtige fysieke aanvallen maar niet verslaan, mijn HP is veel te laag...
quote:hahaha mee eens kreeg net ook een meeltje
Op woensdag 6 augustus 2003 18:56 schreef Zooi het volgende:
Oh ja, als iemand graag lastig gevallen wordt door puisterige pubbers die dolgraag copies willen verkopen aan je, terwijl je toch heel duidelijk vermeldt dat je op zoek bent naar een orgineel van iets, probeer Marktplaats. Succes verzekerd..
quote:Wat heb je gekocht ?
Op woensdag 6 augustus 2003 18:56 schreef Zooi het volgende:
Oh ja, als iemand graag lastig gevallen wordt door puisterige pubbers die dolgraag copies willen verkopen aan je, terwijl je toch heel duidelijk vermeldt dat je op zoek bent naar een orgineel van iets, probeer Marktplaats. Succes verzekerd..
quote:Of eerder.. waar ben je mee genaait
Op woensdag 6 augustus 2003 19:41 schreef Chocobo het volgende:[..]
Wat heb je gekocht ?
quote:In ieder geval vandaag Final Fantasy VIII voor de PC, compleet in doos, met handleiding en orgineel voor 15 oud holandsche euro's.
Op woensdag 6 augustus 2003 19:41 schreef Chocobo het volgende:[..]
Wat heb je gekocht ?
Tevens ben ik nog steeds aan het twijfelen of ik FF VII International zal bestellen (Ja Ker, ik weet dat ik het gewoon moet doen *PETS*) en zit ik ook stiekem een beetje uit te zoeken hoeveel verschillende versies van VII er nu zijn (PC en PSX) en of het een beetje te doen is om ze allemaal te krijgen.
Mijn god wat ben ik in een hebberige bui momenteel. .
quote:Zal ik je alvast petsen of wacht je op Ker ?
Op woensdag 6 augustus 2003 20:53 schreef Zooi het volgende:[..]
Tevens ben ik nog steeds aan het twijfelen of ik FF VII International zal bestellen (Ja Ker, ik weet dat ik het gewoon moet doen *PETS*)Mijn god wat ben ik in een hebberige bui momenteel.
.
quote:........ Jij doet echt alles door elkaar he slet
Op woensdag 6 augustus 2003 20:58 schreef Hakkert het volgende:
Ik ga FFX ook nog een keer spelen met advanced sphere grid...
quote:Niet nodig.
Op woensdag 6 augustus 2003 20:55 schreef Chocobo het volgende:[..]
Zal ik je alvast petsen of wacht je op Ker ?
En er is niks mis mee om eens hebberig te zijn.
http://cgi.ebay.nl/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=3038556494
Wie wil me aanraken? .
quote:Tis inderdaad verschrikkelijk met die jongen. Ik zit hier maar mezelf te kwellen om eerst Zelda uit te spelen en daarna pas weer eens iets met FF te gaan doen.
Op woensdag 6 augustus 2003 20:59 schreef Chocobo het volgende:[..]
........ Jij doet echt alles door elkaar he slet
Niet dat Zelda niet leuk is natuurlijk. .
quote:
Op woensdag 6 augustus 2003 21:09 schreef Zooi het volgende:[..]
Tis inderdaad verschrikkelijk met die jongen.
quote:GIJS
Op woensdag 6 augustus 2003 21:07 schreef Zooi het volgende:[..]
Wie wil me aanraken?.
quote:hahaha... ik vind gewoon veel leuk
Op woensdag 6 augustus 2003 20:59 schreef Chocobo het volgende:[..]
........ Jij doet echt alles door elkaar he slet
quote:
Op woensdag 6 augustus 2003 21:10 schreef Chocobo het volgende:[..]
GIJS
Waar je maar wilt
![]()
Vooruit, kus op mijn wang dan, en die verwacht ik van Ker ook absoluut. .
quote:Bah
Op woensdag 6 augustus 2003 21:20 schreef Zooi het volgende:[..]
. Laat m'n vrouw het maar niet horen.
.
Vooruit, kus op mijn wang dan, en die verwacht ik van Ker ook absoluut.
.
Maar ik ben trots op je hoor...tis zo mooie editie
Kan hem alleen niet afspelen iemand die een ntsc psx boot cd heeft ?
*Zooi kus op wang geeft..... *
[Dit bericht is gewijzigd door Ker_Plunk op 06-08-2003 23:36]
quote:Ik vind die 2e errug cool.. Ik ben zelf bezig met eeb gifje van yuna, maar heb niet veel leuke plaatjes voor hooffie... Auron vind ik ook erg cool, maar daar zijn ook niet egt veel coole plaatjes van.. Ik vind die van mij nu ook wel mooi.. jij niet?
Op woensdag 6 augustus 2003 23:34 schreef Ker_Plunk het volgende:
Speciaal voor Hakkert
quote:Ok, nu kloppen ze allemaal
Op woensdag 6 augustus 2003 23:34 schreef Ker_Plunk het volgende:
Speciaal voor Hakkert
Ik maak morgen nog een mooie...over Sephiroth
quote:je hebt nix gezegd over die van mij
Op woensdag 6 augustus 2003 23:37 schreef Ker_Plunk het volgende:[..]
Ok, nu kloppen ze allemaal
Ik maak morgen nog een mooie...over Sephiroth
quote:2de beslaat maar een paar seconden van een filmpje dus daar hoefde ik niet veel plaatjes uit de gif te halen.
Op woensdag 6 augustus 2003 23:35 schreef Hakkert het volgende:[..]
Ik vind die 2e errug cool.. Ik ben zelf bezig met eeb gifje van yuna, maar heb niet veel leuke plaatjes voor hooffie... Auron vind ik ook erg cool, maar daar zijn ook niet egt veel coole plaatjes van.. Ik vind die van mij nu ook wel mooi.. jij niet?
Had nog een Aeris gifje :
[Dit bericht is gewijzigd door Ker_Plunk op 06-08-2003 23:44]
quote:Rielekst.. Zet jij egt filmpjes om? Ben nu een beetje aant klooien met zelf frames achter elkaar te zetten
Op woensdag 6 augustus 2003 23:43 schreef Ker_Plunk het volgende:[..]
2de beslaat maar een paar seconden van een filmpje dus daar hoefde ik niet veel plaatjes uit de gif te halen.
De 1ste en de 3de zijn filmpjes van 1.30 - 2.00 minuten, om de hele scene te beslaan moest ik veel eruit halen...dus iets mindere kwaliteit.
Had nog een Aeris gifje :
quote:Ja dat doe ik.
Op woensdag 6 augustus 2003 23:45 schreef Hakkert het volgende:[..]
Rielekst.. Zet jij egt filmpjes om? Ben nu een beetje aant klooien met zelf frames achter elkaar te zetten
... Maar ik ben eigenlijk best tevreden met die ik nu heb.. hoe wel je daar nu nog nix over gezegd hebt
![]()
quote:iedereen weet dat ze...... tja
Op woensdag 6 augustus 2003 23:47 schreef Ker_Plunk het volgende:[..]
Ja dat doe ik.
Die van Aeris is eigenlijk beetje een spoiler voor de mensen die FFVII net hebben gekocht maar denk dat de meeste het wel weten.
Jou icon...mwoah wel aardig.De shot en belichting is niet mooi, je hebt betere van Yuna
quote:Ik kijk morgen wel ff , kijk anders ff op google...
Op woensdag 6 augustus 2003 23:51 schreef Hakkert het volgende:[..]
iedereen weet dat ze...... tja
.. Heb jij goeie pic van haar?
quote:Deze heb ik ook van google
Op woensdag 6 augustus 2003 23:54 schreef Ker_Plunk het volgende:[..]
Ik kijk morgen wel ff , kijk anders ff op google...
kep ook nog wel een sociaal leven trouwens...
nou... af en toe dan
quote:OMG... dan val je wel in die categorie ja
Op donderdag 7 augustus 2003 00:09 schreef eenmeisje het volgende:
vraagje:
ben je verslaafd aan FFx als je t hele sphere grid opnieuw hebt "ingericht" met alleen +300 hp spheres, +40 mp spheres en +4 stat spheres, en m met alle characters helemaal rond bent geweest, en ook alle super wapens voor elk character hebt, en je teller op >400 uur staat?kep ook nog wel een sociaal leven trouwens...
nou... af en toe dan
quote:Ik ken de spellen die jij speelt niet ( zijn ze cool ? ) ennuh ja ik kan FF eg wel aanraden!
Op donderdag 7 augustus 2003 00:18 schreef NightH4wk het volgende:
Ik ben dus nog een RPG n00b, maar vind het wel coole games, heb al heel veel uur Lufia 2: Rise of the Sinistrals gespeelt (iedereen had bij mij de dragon sword (=duurste wapen, moet je heel erg veel voor vechten)). En ik ben nu veel bezig met Chrono Trigger. Maar welke (pre-)FF game kan ik hierna het beste spelen? Chrono Cross, of een FF?
quote:Met Chrono Cross of elke willekeurige FF zit je altijd goed, verder zijn er o.a. nog:
Op donderdag 7 augustus 2003 00:18 schreef NightH4wk het volgende:
Ik ben dus nog een RPG n00b, maar vind het wel coole games, heb al heel veel uur Lufia 2: Rise of the Sinistrals gespeelt (iedereen had bij mij de dragon sword (=duurste wapen, moet je heel erg veel voor vechten)). En ik ben nu veel bezig met Chrono Trigger. Maar welke (pre-)FF game kan ik hierna het beste spelen? Chrono Cross, of een FF?
quote:ken jij chrono trigger niet???
Op donderdag 7 augustus 2003 00:23 schreef Hakkert het volgende:[..]
Ik ken de spellen die jij speelt niet ( zijn ze cool ? ) ennuh ja ik kan FF eg wel aanraden!
quote:Nee ken ik niet.. is die voor de ps2?
Op donderdag 7 augustus 2003 00:51 schreef eenmeisje het volgende:[..]
ken jij chrono trigger niet???
echt een koele rpg hoor
quote:Je hebt het tegen de persoon die weigert FF7 te spelen.
ken jij chrono trigger niet???
echt een koele rpg hoor
Ja Hakkert, dit zal je nog heel lang blijven achtervolgen
quote:omfg...
Op donderdag 7 augustus 2003 00:58 schreef chibibo het volgende:[..]
Je hebt het tegen de persoon die weigert FF7 te spelen.
chrono trigger was trouwens voor de snes, is al een ouwe, maar wel héél goed
quote:
Op donderdag 7 augustus 2003 00:58 schreef chibibo het volgende:[..]
Je hebt het tegen de persoon die weigert FF7 te spelen.
quote:
Op donderdag 7 augustus 2003 00:23 schreef Hakkert het volgende:[..]
Ik ken de spellen die jij speelt niet ( zijn ze cool ? ) ennuh ja ik kan FF eg wel aanraden!
quote:
Op donderdag 7 augustus 2003 00:31 schreef chibibo het volgende:[..]
Met Chrono Cross of elke willekeurige FF zit je altijd goed, verder zijn er o.a. nog:
Secret of Mana Seiken Densetsu 3 Super Mario RPG Romancing Sa Ga 1-3 Bahamut Lagoon Treasure Hunter G Xenogears Xenosaga Parasite Eve 1 en 2 Saga Frontier Legend of Mana
Hehe, thx beide.
Nu heb ik weer voor een aantal jaar voldoende RPG's.
quote:En bedankt, ook namens de anderen...
Op woensdag 6 augustus 2003 23:47 schreef Ker_Plunk het volgende:
Die van Aeris is eigenlijk beetje een spoiler voor de mensen die FFVII net hebben gekocht maar denk dat de meeste het wel weten.
quote:He ik heb hem ook
Op donderdag 7 augustus 2003 08:08 schreef Ker_Plunk het volgende:
Crono Trigger...heb hem jammer alleen als rom
quote:Inderdaad..
Op donderdag 7 augustus 2003 06:55 schreef AirwiN het volgende:[..]
En bedankt, ook namens de anderen...
![]()
Moet maar snel verder spelen dan, totdat ik dat punt voorbij ben
quote:Zelfs ik weet het... en ik ben geen ff7 fan dus ja dan weet iedereen het wel
Op donderdag 7 augustus 2003 11:29 schreef PhaE het volgende:[..]
Inderdaad..
Moet maar snel verder spelen dan, totdat ik dat punt voorbij ben
quote:
Op donderdag 7 augustus 2003 13:48 schreef PhaE het volgende:
Geen FF VII Fan?
(hehehehe.. here we go again)
quote:Jemig de pemig er is er 1 die het snapt
Op donderdag 7 augustus 2003 14:37 schreef Rano het volgende:
Zullen we nu stoppen met Hakkert pesten? Nu weet ie wel dat FF7 'de bom' is. Ik denk dat deze opmerkingen alleen maar averechts werken. Misschien als we ophouden met zeuren dat ie het uit zichzelf gaat spelen
quote:Dat laatste opzeker niet, maar je hebt een goed punt.
Op donderdag 7 augustus 2003 14:37 schreef Rano het volgende:
Zullen we nu stoppen met Hakkert pesten? Nu weet ie wel dat FF7 'de bom' is. Ik denk dat deze opmerkingen alleen maar averechts werken. Misschien als we ophouden met zeuren dat ie het uit zichzelf gaat spelen
Is heeeeeel erg wennen qua graphics nu ik midden in FFX zit, maar die MUZIEK!!! En zooooo leuk om Aeris weer te zien in het beginfilmpje....
Final Fantasy VII
quote:Bij nedgame is FF7 een tientje goedkoper had je hem niet beter daar kunnen bestellen?
Op donderdag 7 augustus 2003 16:54 schreef Ironic82 het volgende:
Heb net FFVII bij dimension plus besteld. Bedankt voor de tipwas er al een hele tijd naar opzoek. Hopen dat ik hem snel binnen krijg. Ben hem al aant spelen maar die had ik ff geleent van iemand. Heb FFVII wel al op de PC maar ik moest gewoon ff mijn verzameling compleet maken
quote:Daar komt toch nog 7 euro nog wat bij voor het versturen onder rembours?
Op donderdag 7 augustus 2003 17:03 schreef Bommie het volgende:
Bij nedgame is FF7 een tientje goedkoper had je hem niet beter daar kunnen bestellen?
(ePSXe , heeft problemen met draaien, ben 't ff zat om 'm te configureren)
quote:
Op donderdag 7 augustus 2003 17:50 schreef Priss het volgende:
(ePSXe , heeft problemen met draaien, ben 't ff zat om 'm te configureren)
quote:wat?
Op donderdag 7 augustus 2003 18:36 schreef Chocobo het volgende:[..]
quote:Ik moest daar ook de berg weer even op en af
Op donderdag 7 augustus 2003 18:56 schreef LuQas het volgende:
Ik kom niet voorbij Seymour Flux aan het einde van Mt. Gazet... dit wordt echt uren trainen voor ik sterk genoeg ben
quote:Ik vind het meer
Op donderdag 7 augustus 2003 18:58 schreef Chocobo het volgende:[..]
Ik moest daar ook de berg weer even op en af
quote:Tis een pittige baas dus je zult echt weer naar beneden en naar boven moeten. Als je dat eenmaal doet zit het wel snor
Op donderdag 7 augustus 2003 19:11 schreef LuQas het volgende:[..]
Ik vind het meer
Ik loop al zo lang alleen maar te vechten.... wil wel weer een stukje verhaal en leuke dingetjes enzo...
quote:Zanmoto
Op donderdag 7 augustus 2003 19:15 schreef Chocobo het volgende:[..]
Tis een pittige baas dus je zult echt weer naar beneden en naar boven moeten. Als je dat eenmaal doet zit het wel snor
quote:Moet je die wel hebben en een goede relatie hebben
Op donderdag 7 augustus 2003 19:39 schreef Hakkert het volgende:[..]
Zanmoto
quote:Ik had een hele goede relatie met hem.. Af en toe dronken we wat koffie samen.. gezellig mannetje
Op donderdag 7 augustus 2003 19:43 schreef Chocobo het volgende:[..]
Moet je die wel hebben en een goede relatie hebben
quote:Jullie zouden samen FFVII moeten spelen
Op donderdag 7 augustus 2003 19:58 schreef Hakkert het volgende:[..]
Ik had een hele goede relatie met hem.. Af en toe dronken we wat koffie samen.. gezellig mannetje
quote:Volgende keer als tie langskomt zal ik het voorleggen.. Maar hij is op dit moment met pensioen dus weenie of die daar op zit te wachten
Op donderdag 7 augustus 2003 20:01 schreef Chocobo het volgende:[..]
Jullie zouden samen FFVII moeten spelen
![]()
quote:Zeg dat wel.
Op donderdag 7 augustus 2003 23:19 schreef chibibo het volgende:[..]
Woei!
http://insider.ign.com/articles/432/432754p1.html
Final Fantasy: Crystal Chronicles In-Depth
Gameplay breakdown, GBA link-up, full intro, high-res movies, screens, and more!
quote:Kun je niet een klein beetje copy pasten pls? Ik heb nl geen account
Op vrijdag 8 augustus 2003 10:03 schreef Chocobo het volgende:
Ik weet niet wie er allemaal een Insider account hebben maar deze info moet je lezen en zienhttp://insider.ign.com/articles/432/432754p1.html
Final Fantasy: Crystal Chronicles In-Depth
Gameplay breakdown, GBA link-up, full intro, high-res movies, screens, and more!
A world called Fungi Forest has an almost perfect mucus-sheen to its floor, which constantly changes thanks to an awesome specularity effect. The rendering on bosses is also jaw-droppingly good.
A really good example of the melding of art and technology is this brilliant force field effect (seen above) that occurs when you pass into new parts of the Overworld. It's a combination of gorgeous smoke effects, wind, refraction, and a cracking electric dome that protects you. It's moments like these that really show off the GameCube hardware for what it's capable of.
I could go on and on about the visuals, of course, but I won't. You can see all the prettiness for yourself by checking out the following movies. And when you're done, just click on through to our media section and check out more screenshots, which I've captured exclusively for Insiders.
quote:Ja, maar de screens die ze posten wil ik ook zo graag delen maar dat kan helaas niet. Wacht !
Op vrijdag 8 augustus 2003 10:04 schreef CosmoKramer het volgende:[..]
Kun je niet een klein beetje copy pasten pls? Ik heb nl geen account
.
quote:Dat klinkt wel erg positief.
Op vrijdag 8 augustus 2003 10:05 schreef Chocobo het volgende:
Fantastic Visuals
Crystal Chronicles has always impressed me in screenshot form, and the little I saw at E3 please me as well, but now that I've sat face to face with the final product I must say I'm extremely awed with some of Square Enix's accomplishments. The company is clearly home to some of the best artists in the industry and that continues to show with Crystal Chronicles. Whether you like the "little people" style or not, there's no denying that the world designs and the enemies, especially the bosses, are extremely eye-catching. Particularly, the texture design and the implementation of it is fantastic.A world called Fungi Forest has an almost perfect mucus-sheen to its floor, which constantly changes thanks to an awesome specularity effect. The rendering on bosses is also jaw-droppingly good.
A really good example of the melding of art and technology is this brilliant force field effect (seen above) that occurs when you pass into new parts of the Overworld. It's a combination of gorgeous smoke effects, wind, refraction, and a cracking electric dome that protects you. It's moments like these that really show off the GameCube hardware for what it's capable of.
I could go on and on about the visuals, of course, but I won't. You can see all the prettiness for yourself by checking out the following movies. And when you're done, just click on through to our media section and check out more screenshots, which I've captured exclusively for Insiders.
The item menu you frequently use.
Here's a perfect example. I begin playing my game alongside IGN's Cory Lewis (ex-IGNcube), Craig Harris (IGNpocket), and Mary Jane (Intern). The first thing I want to do is check to see if there are any spells I might want to equip in the stead of the ones already activated. Without the Game Boy Advance the action would have to come to a screeching halt with the aid of a nasty pause screen, because to see my menu it'd have to occupy the screen. Now, I would argue that with the menus being so small, it probably would have been possible for Game Designers Studio to create a small menu that drops down from where your name sits on the screen. Having to turn your head away from the action is pretty nerve-racking and you're not even allowing your peripheral view to keep track of your character.
Crystal Chronicles PvP. Here I've created a quick picture-versus-picture video of the GameCube running next to what you see on your GBA. This demonstrates how the map works, pointing out enemies, gates, treasure, and the surrounding paths. You'll also see your GBA screen shakes when you are stuck by an enemy, which is another way of smacking you in the back of your head and reminding you to look at the TV.
Sorry,.................
[Right Click and "Save As"]
320x240 Quicktime (5MB)
Conversely, it could be argued that menu drop downs on-screen could be extremely distracting and pretty difficult to read on smaller televisions. The thing about Final Fantasy Crystal Chronicles is that it requires constant menu navigation in the midst of intense battles. To have everyone cluttering the screen with their menus would probably have been disastrous.
From what I've played of Final Fantasy Crystal Chronicles, however, my gut instinct tells me that the GBA is nothing but a gimmick band-aid fix. Yes, it's a very lovely thought to have four good friends crowded around the TV, with the warmth of the electron beam glowing from their faces, while putting their GBAs to good use. Unfortunately, we had a few complications while playing. Because the GBA-GCN link cable cords are so short, we lost connection to a few of the GBAs several times. Thank product testing for implementing a solution that lets you simply reconnect and reboot your GBA to get right back in the game (which you can pause during the process). Furthermore, playing the game without a GBA SP is just rather painful (I know, I had to do it).
The ultimate solution would have been to allow not only LAN play, but full-fledged four-person online play. While Square Enix lets the masses enjoy FFXI online, it seems GameCube's Final Fantasy received less attention. For me, LAN play would have worked wonderfully at home with my two roommates or especially at a place like college. I mean, think about it. It's pretty hard to find three dedicated friends who own a GBA plus link cables. We had to scramble here at the IGN office just to make it happen.
Why end talk of multiplayer on a bad note, though? Once you actually do get multiple hooked up with their GBAs playing Final Fantasy Crystal Chronicles, it's a blast. The only question now is how deep does FFCC get? Does it simply continue forward through new worlds with new bosses, or is does the gameplay deepen with experience levels, more weapons, and more storyline?
I'm eager to find out. In the mean time, come drool with me over the visuals and turn the page.
This is sure to impress most off the bat -- I know it did for me. While I wanted to see the absolutely gorgeous pre-rendered FMV that Square is known for, I was also pleasantly surprised by the detailed real-time sequences. It really shows off how talented the artists on this project are, as well as the programmers, really.
Check it out for yourself right here. There are no spoilers since it's just game world snippets:
Sorry,...........
[Right Click and "Save As"]
320x240 Quicktime (38MB)
640x480 Quicktime (98MB)
quote:Dat water hebben ze erg mooi gedaan, zeg!
Op vrijdag 8 augustus 2003 09:53 schreef Chocobo het volgende:
FFCC
Dank voor de screens, Choco!
Ik spel wil heb!
quote:Mag ik je aanraken ?
Op vrijdag 8 augustus 2003 12:31 schreef Zooi het volgende:.
quote:Altijd Gijs, altijd.
Op vrijdag 8 augustus 2003 13:07 schreef Chocobo het volgende:[..]
Mag ik je aanraken ?
Weet iemand waar ze vandaan komen? Het zijn toch zeker Yuffie en Cloud, maar uit FF7 komen ze niet lijkt me...
quote:Kan iemand hier ff een vertaling geven
Op vrijdag 8 augustus 2003 14:02 schreef LuQas het volgende:
Ik tref ineens deze plaatjes aan op internet:Weet iemand waar ze vandaan komen? Het zijn toch zeker Yuffie en Cloud, maar uit FF7 komen ze niet lijkt me...
quote:Helaas, geen remake van FF7 voor de PS2. Dit zijn gewoon screenshots van Kingdom Hearts:
Ik tref ineens deze plaatjes aan op internet:Weet iemand waar ze vandaan komen? Het zijn toch zeker Yuffie en Cloud, maar uit FF7 komen ze niet lijkt me...
Yuffie:
Ook Kingdom Hearts... Net zoals Squall
quote:Die komen uit dat square spel in samenwerking met disney..
Kingdom of hearts heette t geloof ik
quote:
Op vrijdag 8 augustus 2003 16:15 schreef LuQas het volgende:
Semour Flux is verslagen!Met zombie-protect armour en alle Aeons in overdrive was het eigenlijk best een eitje
quote:Feli. En geniet ze alvast, het stuk erna is zo uber cool en mooi, dat je alle ellende snel vergeten bent.
Semour Flux is verslagen!Met zombie-protect armour en alle Aeons in overdrive was het eigenlijk best een eitje
quote:zo te horen ben jij al een stukje verder dan ik.. Ik heb nog maar net voorbij Sinspawn bij de mushroom mountains..
Maar: ff x is echt een vet spel !!
quote:Dat viel ook wel weer mee, ik had geen enkele moeite haar te verslaan.
Op vrijdag 8 augustus 2003 16:21 schreef Chocobo het volgende:[..]
Op naar de nog ergere baas Yunalesca
quote:Geluk is met de domme
Op vrijdag 8 augustus 2003 16:25 schreef Manfredje het volgende:[..]
Dat viel ook wel weer mee, ik had geen enkele moeite haar te verslaan.
quote:Ik vond alle bazen aan het einde een beetje zwak, helemaal de aller laatste.
Op vrijdag 8 augustus 2003 17:02 schreef Chocobo het volgende:[..]
Geluk is met de domme
![]()
quote:
Op vrijdag 8 augustus 2003 17:41 schreef Vincent_Valentine het volgende:
Ik zit nog bij die baas voor Yunalescanet na die puzzels.. naja, kheb het dan ook al meer dan een half jaar even laten rusten
quote:Ik had hem gezien.. ga je er voor ?
Op vrijdag 8 augustus 2003 20:39 schreef Chocobo het volgende:
[TK] Japanse Final Fantasy
quote:Ik heb familie in Japan wonen, misschien kan ik wel heel veel zooi goedkoop importeren.
Op vrijdag 8 augustus 2003 20:39 schreef Chocobo het volgende:
[TK] Japanse Final Fantasy
quote:Vriend.
Op vrijdag 8 augustus 2003 20:55 schreef NightH4wk het volgende:[..]
Ik heb familie in Japan wonen, misschien kan ik wel heel veel zooi goedkoop importeren.
quote:Ik ga er overigens niet voor. Weet n.l. zeker dat ik deze uitvoering pas op Ebay gezien heb voor een stuk minder dan de 120 euro die hij er nu al voor claimd te krijgen als bod. Neemt niet weg dat het wel een ontzettend geil ding is om te hebben.
Op vrijdag 8 augustus 2003 20:54 schreef Hakkert het volgende:[..]
Ik had hem gezien.. ga je er voor ?
Had ik al gezegd dat NightH4wk mijn grote vriend is? .
quote:Zooi is hier al
Op vrijdag 8 augustus 2003 20:55 schreef NightH4wk het volgende:[..]
Ik heb familie in Japan wonen, misschien kan ik wel heel veel zooi goedkoop importeren.
quote:*proost*
Op vrijdag 8 augustus 2003 21:32 schreef Chocobo het volgende:[..]
Zooi is hier al
quote:Heb geen bier bij de hand
Op vrijdag 8 augustus 2003 21:33 schreef Zooi het volgende:[..]
*proost*
.
quote:
Op vrijdag 8 augustus 2003 21:34 schreef Chocobo het volgende:[..]
Heb geen bier bij de hand
quote:Niet op mijn werk dude
Op vrijdag 8 augustus 2003 21:36 schreef Zooi het volgende:[..]
. Gijs. Bier/wijn/ouzo/whatever? Iets?
quote:werk.. op vrijdagavond ?
Op vrijdag 8 augustus 2003 21:37 schreef Chocobo het volgende:[..]
Niet op mijn werk dude
quote:Nahjah, glaasje water dan maar.
Op vrijdag 8 augustus 2003 21:37 schreef Chocobo het volgende:[..]
Niet op mijn werk dude
quote:Water is lekker hoor... drink veel water.. das goed voor je
Op vrijdag 8 augustus 2003 21:49 schreef Zooi het volgende:[..]
Nahjah, glaasje water dan maar.
. Kan ook best lekker zijn.
. Toch?
.
quote:Ja,....... dacht je dat de wereld stopt om 17:00 vrijdagmiddag ?
Op vrijdag 8 augustus 2003 21:47 schreef Hakkert het volgende:[..]
werk.. op vrijdagavond ?
Terug naar FF aub Tifa en Barret ?
quote:
Op vrijdag 8 augustus 2003 21:53 schreef Chocobo het volgende:[..]
Ja,....... dacht je dat de wereld stopt om 17:00 vrijdagmiddag ?
quote:OMG krikkende FF figuren.. en wat een tietuhhh
Op vrijdag 8 augustus 2003 21:53 schreef Chocobo het volgende:[..]
Ja,....... dacht je dat de wereld stopt om 17:00 vrijdagmiddag ?
Ik heb hier een Complete Japanse box liggen met daarin de spellen Final Fantasy I+II. Dit is een zeer zeldzame uitgave en nooit buiten Japan uitgebracht. Zie foto voor de originele game
Sirieus bieden aub. Maak wel zeker dat u deze cartridge kan afspelen met een omgebouwde NES/Converter/Of natuurlijk een Japanse Famicom.
Heel veel succes met bieden
quote:dude,......... je kan beter naar Ebay hiermee. Dan krijg je er nog wat voor
Op vrijdag 8 augustus 2003 22:03 schreef Kondros het volgende:
hallo,Ik heb hier een Complete Japanse box liggen met daarin de spellen Final Fantasy I+II. Dit is een zeer zeldzame uitgave en nooit buiten Japan uitgebracht. Zie foto voor de originele game
Sirieus bieden aub. Maak wel zeker dat u deze cartridge kan afspelen met een omgebouwde NES/Converter/Of natuurlijk een Japanse Famicom.
Heel veel succes met bieden
quote:Das fan-art Gijs
Op vrijdag 8 augustus 2003 22:28 schreef Hakkert het volgende:
Tering...zijn die lui bij square soms geile pubers.. wel lekker!
quote:hahaha oeps
Op vrijdag 8 augustus 2003 22:29 schreef Chocobo het volgende:[..]
Das fan-art Gijs
geheel offtopic:
wat heerst en zuigt Zelda eigenlijk. Dat zeilen is zwaar naadje, maar de earth en windtemple daarintegen maken veel goed.
quote:Ik vind EXACT hetzelfde om even mee offtopic te gaan. Dat zijn DE tempels. De rest van het spel vind ik kont
Op vrijdag 8 augustus 2003 22:35 schreef Zooi het volgende:
Is dit uit je persoonlijke collectie sjo?.
geheel offtopic:
wat heerst en zuigt Zelda eigenlijk. Dat zeilen is zwaar naadje, maar de earth en windtemple daarintegen maken veel goed.
quote:hahaha... goed bezig cho... Zelda is cool
Op vrijdag 8 augustus 2003 22:36 schreef Chocobo het volgende:[..]
Ik vind EXACT hetzelfde om even mee offtopic te gaan. Dat zijn DE tempels. De rest van het spel vind ik kont
Dat zeilen is echt fucked up. Die Miyamoto heeft een serieuze waterfetish als je zo al die water based games bekijkt. Zelfs die klote loodgieter spuit het al
quote:Nou nou zullen we cho's diarree er niet bijhalen..
Op vrijdag 8 augustus 2003 23:06 schreef Ker_Plunk het volgende:
Ik heb op 6 mei een Cube met Zelda gekocht..ben nu bij Earth Temple...zegt genoeg en verhaal is zo dun als Cho zijn diarree episodes.
quote:Kheb geen gba...:7
Op zaterdag 9 augustus 2003 00:03 schreef Strolie75 het volgende:
Nog een maandje, en dan komt FF Advance Tactics uit op de GBA!
quote:Is een leuk dingetje hoor.
Op zaterdag 9 augustus 2003 00:05 schreef Hakkert het volgende:
Kheb geen gba...:7
quote:Heb jij ook nog een 2e mail gekregen btw?
quote:Ewwww nee, jij wel? Wat stond erin?
Op zaterdag 9 augustus 2003 00:09 schreef Zooi het volgende:
Heb jij ook nog een 2e mail gekregen btw?
quote:Laat ik daar maar niet aan beginnen.. Ik moet nog zoveel dingen
Op zaterdag 9 augustus 2003 00:07 schreef Strolie75 het volgende:[..]
Is een leuk dingetje hoor.
quote:Niet veel bijzonders, geloof dat als het binnen was ze het gelijk zouden opsturen etc. yadaa, yadaa.... Niks gemist.
Op zaterdag 9 augustus 2003 00:15 schreef Strolie75 het volgende:[..]
Ewwww nee, jij wel? Wat stond erin?
quote:We hebben die game bij dvdboxoffice.com besteld. Bevestigingsmail kwam pas vrij laat.
Op zaterdag 9 augustus 2003 10:35 schreef Chocobo het volgende:
Mails ? 2e Mail ? Waar hebben jullie het over?
quote:ik heb em al !!
quote:Japaanse versie?
Op zaterdag 9 augustus 2003 11:00 schreef Johnny_Cool het volgende:
ik heb em al !!
quote:Stoer gedaan ook......
Op zaterdag 9 augustus 2003 17:24 schreef Zooi het volgende:
*subtiel schopje*
quote:Waar,... het ziet er prima uit hier man
Op zaterdag 9 augustus 2003 18:19 schreef Hakkert het volgende:
nice zooi!
quote:Hehehe...
Op zaterdag 9 augustus 2003 18:20 schreef Chocobo het volgende:[..]
Waar,... het ziet er prima uit hier man
leuke wallpaper
quote:BAH!
Op zaterdag 9 augustus 2003 19:51 schreef Priss het volgende:
coole pics
(maar waar blijven de naakte heren van Final Fantasy?)
heheleuke wallpaper
maarre ik wil nu wel eens wat heren zien :-p
quote:Ik pas
Op zaterdag 9 augustus 2003 20:54 schreef Priss het volgende:
heeey ik kan dan wel een Bisexueel iemand wezen.....maarre ik wil nu wel eens wat heren zien :-p
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |