abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 3 augustus 2003 @ 01:36:43 #1
57724 WattaFakka
Het was fijn...
pi_12192178
ja denk ff film te kijken hoppa gelijk de hele familie mug geemigreerd naar mijn slaap kamer

Laat ze ff lekker zelf voor warmte zoeken, op de NATUURLIJKE manier (neuken ja)

Stelletje kut beesten

Hebbe er meer last van mugge?

... hier geweest te zijn!!!!
pi_12192200
Ik laat altijd een flinke scheet als ik muggen zie, gegarandeerd verkassen ze naar een andere plaats...
B Red Ten
pi_12192204
muggentopic
  zondag 3 augustus 2003 @ 01:40:15 #4
50623 Matty___
Konichiwa Bitches
pi_12192226
deur open en op de gang het licht aanzetten... probleem opgelost
Deze muziek smaakt naar bier :)
Es bedarf keiner Psychoanalyse, um festzustellen, dass das Leben ein einziger Friedhof gescheiterter Pläne ist!
  zondag 3 augustus 2003 @ 01:41:00 #5
57724 WattaFakka
Het was fijn...
pi_12192240
ik ga maar slape. teveel ,ugen op deze kamer

BOEHOE IK WIL ZO GRAAG FOKKEN>.....

net film gekeken was leuk

... hier geweest te zijn!!!!
pi_12192260
quote:
Op zondag 3 augustus 2003 01:41 schreef WattaFakka het volgende:
ik ga maar slape. teveel ,ugen op deze kamer

BOEHOE IK WIL ZO GRAAG FOKKEN>.....

net film gekeken was leuk

ben je stoned
pi_12192267
welke film?
pi_12192276
quote:
Op zondag 3 augustus 2003 01:36 schreef WattaFakka het volgende:
ja denk ff film te kijken hoppa gelijk de hele familie mug geemigreerd naar mijn slaap kamer

Stelletje kut beesten

leer nou toch eens spellen!
moe en lui tegelijk
  zondag 3 augustus 2003 @ 01:44:05 #9
46416 _.-Chicken-._
kip, kippen, kipst.
pi_12192286
quote:
Op zondag 3 augustus 2003 01:36 schreef WattaFakka het volgende:

Stelletje kut beesten

Jep, ik!

Klote beesten!

There is only one way to save our city, KIP.
  zondag 3 augustus 2003 @ 01:44:49 #10
41606 Misanthroopia
Consequences Schmonsequences!
pi_12192291
Laat Dr. Misanthroopia maar even aan het woord:

Waarom hebben sommige mensen meer last van muggen dan anderen?
Muggen worden aangetrokken door CO2, de stof die wij uitademen. Iemand die groot is (en dus grote longen heeft), ademt meer CO2 uit dan wie klein is (bv. kindjes). Dus in principe komen er minder muggen naar kindjes. Maar kinderen zijn kleiner. Dus als er 10 muggen op de CO2-uitstoot van een volwassene afkomen en 6 naar een kind, zullen ze in verhouding (per stuk huid) wel evenveel steken hebben.

Kicken muggen op zoet bloed? Dit is onzin. Als je zoet bloed hebt, dan ben je diabeticus. En diabetici hebben niet meer last van muggen.
De warmte van uw huid speelt evenmin een rol. Muggen worden wel gelokt door warmte, maar de menselijke lichaamstemperatuur bedraagt in normale omstandigheden voor iedereen dezelfde, namelijk tussen 36,5 en de 36,9°C. Dit kan het verschil niet maken.

Zijn het dan uw lichaamsgeuren geuren die t m doen? Bepaalde geuren zijn aantrekkelijk voor muggen. Sommige zweet zou voor muggen beter ruiken dan ander zweet, maar hierover is weinig bekend. Wat we wel weten, is dat muggen houden van kaasgeur. Daarom trekken voeten aan. Maar uw geur doet er uiteindelijk niet veel toe omdat de bruine huismug eigenlijk alle bloot mensenvlees steekt.

Hoe muggenzeer bestrijden?

Citronella, kattenkruid of look schijnen te helpen. Maar klopt dit? Vooral citronella helpt een beetje, maar echt efficiënt zijn deze middeltjes niet. Als u uw huid insmeert met citronella, zal dit wel werken, maar maar voor korte duur. Ook geraniums kunnen de muggen uit de buurt houden want daar zit ook een citronellabestanddeel in. De werking hiervan is echter ook weinig efficiënt.
Insectenwerende middelen op de huid smeren, werken op basis van geur. Dat is op zich niet slecht, maar als er zelfs maar een klein stukje huid niet is ingesmeerd, zullen ze daar steken. Die geur werkt dus maar van heel nabij en muggen zullen nog wel landen op niet ingesmeerde stukjes.

U kunt tabletten kopen voor in het stopcontact of vloeistof in een spuitbus. Dit zijn insecticiden en -ciden betekent dood maken. De muggen gaan dus dood door de chemische stoffen die vrijkomen. Vergif is altijd beter te vermijden. Als je dan toch chemische middelen tegen muggen wil gebruiken, spuit je het best een uurtje voor het slapengaan.
Er zijn hoge frequentie-apparaatjes die muggen zouden verdrijven maar die werken absoluut niet.

Het aan te bevelen middel tegen muggen is mechanisch: een bed- of muskietennet of een vliegenraam.
Zijn antimuggentabletten kankerverwekkend? Dit is niet echt bewezen. Onze deskundige raadt ze niet aan. Zeker niet als u ze vaak gebruikt, in grote hoeveelheden of bij kinderen. Mechanische muggenmiddelen (netten) vindt hij een betere oplossing. Als u naar de tropen gaat, moet u naar grove middelen grijpen. Een met insecticiden geïmpregneerd net is aangewezen. Een steek van een malariamug is veel erger dan het risico op kanker.

Hoe komt het dat sommige mensen meer jeuk hebben van muggensteken dan anderen? Mensen zijn allergisch aan muggenbeten (aan het speeksel van de mug) en vormen antistoffen als een mug heeft gestoken. Sommige mensen voelen daar nauwelijks iets van, terwijl anderen daar heel allergisch op kunnen reageren (opzwellen, jeuk). Vooral kinderen hebben meer en vaker last van uitslag. Hoe meer steken je al gehad hebt in je leven, hoe minder hevig de reactie op muggenbeten is.

Uiteraard hangt de reactie ook af van de muggensoort, maar in België valt dat over het algemeen nogal mee.
Welke muggen tref je in België aan?
Binnenshuis komt in België bijna uitsluitend de bruine huismug voor. In bossen en aan water komen er in België ook nog wel wat andere soorten muggen voor, maar dat zijn er niet zoveel.
Niet alle bruine huismuggen steken, enkel de wijfjes. Zij hebben namelijk bloed nodig voor hun eitjes. Het steken gebeurt met het mondje. Ze injecteren dan wat speeksel in het mensenvel en dat speeksel, irriteert de mens.

Komen muggen naar het licht?
Muggen worden aangetrokken door menselijke activiteit (licht, warmte), maar tegelijk zijn ze lichtschuw. Ze komen dus naar het licht (omdat daar mensen zijn), maar in het licht houden ze zich stil. Als mensen gaan slapen en het wordt donker, dan komen ze in actie.

Wanneer zijn muggen actief? Vooral in de zomer. Hoe lager de temperatuur, hoe lager hun activiteiten. Er zijn erg sterke muggen en die kunnen weleens overwinteren. Maar in de winter moeten ze hun krachten sparen, dus veel last zullen ze niet bezorgen. Hoe komt het dat ik plots veel meer last van muggen heb? In uw onmiddellijke omgeving zullen plots meer muggen zijn (en meer muggenbroedplaatsen). In de dakgoot kan bijvoorbeeld een plasje water staan of de buren hebben een emmer met een bodempje water in de tuin laten staan...Verder heeft steek- en zoemlast vooral met je waarneming te maken: als u goed slaapt, heeft u geen last van gezoem, als u er niet teveel op let, ook niet.

"Do you like apples? I SAID: DO YOU LIKE APPLES?? HOW D'YA LIKE_THEM_APPLES!!"
  zondag 3 augustus 2003 @ 01:45:15 #11
62182 Georges
That's the shit
pi_12192296
J muggen zijn een geval apart. Vraagt om diplomatie of een spuitbus
Volgens de policy worden proletarische discussies niet aangegaan
pi_12192343
jeetje wat heb jij trouwens veel posts! gemiddeld 55 per dag!!!
moe en lui tegelijk
  zondag 3 augustus 2003 @ 02:04:55 #13
25079 Devilnl
The bigger the better!
pi_12192524
quote:
Op zondag 3 augustus 2003 01:48 schreef kaminawanalaya het volgende:
jeetje wat heb jij trouwens veel posts! gemiddeld 55 per dag!!!
vast een WW ventje
pi_12192811
* Pakt meestal de stofzuiger als het heel erg is. Gegarandeerd geen mug meer te zien nadat ik grondig m'n kamer doorzocht heb
  zondag 3 augustus 2003 @ 02:47:38 #15
38396 mazaru
Geloof niet alles wat je denkt
pi_12192831
Met dit weer gaat er niets boven een ventilator.
Twee vliegen in een klap, lekker koel, en de muggies waaien weg.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een uitdaging 💖
pi_12192905
quote:
Op zondag 3 augustus 2003 01:38 schreef Buurmannetje het volgende:
Ik laat altijd een flinke scheet als ik muggen zie, gegarandeerd verkassen ze naar een andere plaats...
Als ik er een laat vliegen dan vallen ze meteen dood neer
pi_12192957
Ik kan een film kijken, licht aanhouden etc met het raam open. Het valt mij wel altijd op dat er met licht altijd meer muggen zijn dan zonder. Wat er hiervoor dan ook gepost is.

Ik heb een mooi apparaatje van FoGo Electrics. Dat werkt uitstekend. Als ik dat aan zet wordt ik nooit geprikt. Dus het probleem 'muggen' gaat bij mij niet meer op als een probleem.

"If everybody's thinking alike, somebody isn't thinking"
pi_12193339
Vraag me niet waarom, maar muggen hebben een tyfus-hekel aan baby-olie (misschien ook 1 van de redenen waarom babies niet zo vaak gestoken worden). Sinds ik baby-olie gebruik, ben ik geen 1 keer gestoken.
  zondag 3 augustus 2003 @ 04:45:51 #19
14389 Daklem
What the deuce?!
pi_12193423
ik heb een hor voor mijn raam! raam kan gewoon openstaan zonder dat er muggetjes naar binnen komen...

heb maar zelden muggen

World domination is my middle name.
pi_12193454
je kan natuurlijk ook hier op deze site kijken en dan het filmpje over het starwars defens system kijken
daar heb je nou wat aan als je last heb van de muggen

http://members.lycos.nl/enhetisgroen/

zondag 3 augustus 2003 @ 06:07:39 #21
51635 de_priester
Nil nequit amor
pi_12193672
quote:
Op zondag 3 augustus 2003 01:38 schreef Conflict het volgende:
muggentopic
wat hij zegt
Imperare sibi maximum imperium est
pi_12193916
vanmorgen om 5 uur wakker geworden door die *^!@$#! beesten
  zondag 3 augustus 2003 @ 09:40:58 #23
20103 FoXje
opgezegd@fok.nl
pi_12194049
Een klamboe lost alles op
opgezegd@fok.nl
  zondag 3 augustus 2003 @ 09:53:36 #24
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_12194101
[b]Op vrijdag 7 november 2008 08:54 schreef santax het volgende:[/b]
[..]
Blij dat er nog mensen hier zijn waar ik me wel in herken.
U, meneer MikeyMo, bent mijn nieuwe FOK!-held _O_
  zondag 3 augustus 2003 @ 09:54:43 #25
26414 greatgonzo
Gonzo met een G
pi_12194106
quote:
Op zondag 3 augustus 2003 09:40 schreef FoXje het volgende:
Een klamboe lost alles op
Bij tijd en wijle aanwezig...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop: