abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_12179862
King Diamond vind ik echt een vet goede artiest!
King Diamond is echt weer zo'n artiest die echt wat heeft toegevoegd aan de metal. Vooral de verhalen die hij bedenkt zoals die van Them en Voodoo zijn echt subliem, nog maar niet te spreken over een verhaal van Abigail of The Graveyard! Kim Bendix Petersen is zijn echte naam. King Diamond komt oorspronkelijk uit Denemarken, maar is naar Amerika verhuist.
Black Rose en Brats waren de 2 bands waar het allemaal mee begon.
Later volgende Mercyful Fate en in 1985 werd King Diamond opgericht, toen zocht King band leden voor deze band en in 1986 kwam het eerste volledige album uit, genaamd Fatal Portrait. In 1985 (december) kwam het eerste werk uit, genaamd No presents for christmas. King Diamond staat bekend als concept band, maar Fatal Portrait was niet geheel een concept album.

Een overzicht van King Releases (officieel)

1986 "Fatal Portait"

1987 "Abigail"

1987 "In Concert 1987 Abigail"

1988 "Them"

1988 "The Dark Sides" mini-Lp

1989 "Conspiracy"

1990 "The Eye"

1992 "a Dangerous Meeting" - Best of KD/MF

1995 "The Spider's Lullabye"

1996 " The Graveyard"

1998 "Voodoo"

1998 "Collector's Item" -Shape

2000 "House Of God"

2001 "Nightmares in the Nineties" by Massacre Records

2001 "King Diamond & Black Rose 20 Years Ago (A Night Of Rehearsal)"

2002 "Abigail II - The Revenge"

Er zijn ook heel veel Bootlegs uitgebracht.
Al met al een super goed artiest! Te bedenken dat hij het grootste deel helemaal zelf bedenkt.
Hier als laatste nog wat foto's van Kind Diamond en de band.

De officiele website:
http://www.covenworldwide.org/

Nog meer fans hier?? Discussier mee en laten even weten wat je favo album is

A man is the less likely to become great the more he is dominated by reason: few can achive greatness -and none in art-if they are not dominated by illusion.
pi_12180098
Helemaal top,

naar ome King luister ik al 16 jaar. Blijft lachen met hem.

pi_12180153
King Diamond ruled gewoon. Hij is bezig met een nieuw album genaamd
The Puppetmaster, het moet het meest heavy verhaal tot nu toe zijn.

* pro_jeex is dying for a cup of tea

A man is the less likely to become great the more he is dominated by reason: few can achive greatness -and none in art-if they are not dominated by illusion.
  zaterdag 2 augustus 2003 @ 12:31:46 #4
13973 ranja
image means nothing
pi_12180271
Geweldig ja. Ik ken nog lang niet alles van hem, wat zeg ik, ik heb slechts 1 solo album (Them) en 1 MF album (Melissa) en op tape ligt nog ergens MF's Don't break the oath en Conspiracy. Them en Melissa horen echt bij mij toppers aan metal-albums. Geweldig hoe hij zo snel wisselt tussen 'normale' en 'kop-'stem. En die solo's steeds... erg lekker.
pi_12180352
Een King Diamond topic

Puur jeugdsentiment mensen, wat een geweldige zanger!!!

Ik ga nu even een traantje wegpinken terwijl ik aan die mooie Abigail tijd terugdenk

pi_12180970
Een aantal favo songs van mij zijn:

Cross Of Baron Samedi
I'm Not A Stranger
Mother is Getting Weaker
Bye,Bye,Missy
A Mansion In Darkness
Charon
Tea
Twilight Symphony
Behind These Walls
The Trial
Eastmann's Cure
Sarah's Night
Just A Shadow
Halloween

En dan heb ik nog lang niet alles opgenoemd en dit is niet in een bepaalde volgorde!

pi_12182988
Trouwens, die Amerikaanse tour met God Dethroned is gecanceld. Jammer voor King, maar ja ik zou ook niet met G.D. willen optreden.
pi_12186339
Mijn favo alnums zijn Fatal Portrait en Abigail
pi_12188954
quote:
Op zaterdag 2 augustus 2003 19:18 schreef JohnSurtees het volgende:
Mijn favo alnums zijn Fatal Portrait en Abigail
Wat vond je van Abigail II dan?
pi_12189292

Er zijn weer nieuwe onderhandelingen voor een tour, met als waarschijnlijke entombed als openingsact.

[Dit bericht is gewijzigd door pro_jeex op 03-08-2003 08:47]

pi_12189330
King is oke Lang geleden een keer gezien, op een Aardschokdag volgens mij. Die show, zo over de top en toch blijft 'ie cool.

Ben wel benieuwd naar die Puppetmaster ja, wanneer komt 'ie uit? Of heb ik daar overheen gelezen?

Gimme whiskey, give me bourbon, gimme gin..
'Cause it don't matter what I'm drinkin', Lord, as long as it drowns this sorrow I'm in.
  zaterdag 2 augustus 2003 @ 22:33:34 #12
9568 Witchfynder
/dev/bassguitar
pi_12189360
Super die man!

Ik heb Abigail II nog niet geluisterd, ik heb ook zo veel aan te horen. Bedankt voor het herinneren.

Mijn band: Conorach || MySpace || Twitter || Lastfm
"The band makes it rock. The crew makes it roll" - Dave Mustaine
There are two kinds of people in the world: those who like Heavy Metal and those who hate music.
pi_12189490
quote:
Op zaterdag 2 augustus 2003 22:33 schreef Witchfynder het volgende:
Super die man!

Ik heb Abigail II nog niet geluisterd, ik heb ook zo veel aan te horen. Bedankt voor het herinneren.

Idem
pi_12192310
Abigail 2; The Revenge is echt weer een stuk beter dan de voorgaande 4!

Maar mijn persoonlijke favoriet blijft nog steeds; THEM

Oh my god, it's grandmother!!!

I've decided to keep this taperecorder with me at all times, maybe 1 day I can explain all the strange things happening to me, the lack of sleep, the loss of time, but most of all the sensational never being lonely, always being watched...
pi_12193879
quote:
Op zondag 3 augustus 2003 01:46 schreef Perfect_Survivor het volgende:
Abigail 2; The Revenge is echt weer een stuk beter dan de voorgaande 4!

Maar mijn persoonlijke favoriet blijft nog steeds; THEM

Oh my god, it's grandmother!!!

Nou dat vind ik helaas niet. Ik vind Voodoo bijvoorbeeld beter. House of God vind ik de mindere.

[Dit bericht is gewijzigd door pro_jeex op 03-08-2003 08:46]

pi_12193882
quote:
Op zaterdag 2 augustus 2003 22:31 schreef josja het volgende:
King is oke Lang geleden een keer gezien, op een Aardschokdag volgens mij. Die show, zo over de top en toch blijft 'ie cool.

Ben wel benieuwd naar die Puppetmaster ja, wanneer komt 'ie uit? Of heb ik daar overheen gelezen?

Oktober 2003 moet hij uitkomen.
pi_12193884
quote:
Op zaterdag 2 augustus 2003 22:33 schreef Witchfynder het volgende:
Super die man!

Hij is erg goed!
pi_12194686
quote:
Op zaterdag 2 augustus 2003 13:19 schreef pro_jeex het volgende:
Een aantal favo songs van mij zijn:

Cross Of Baron Samedi
I'm Not A Stranger
Mother is Getting Weaker
Bye,Bye,Missy
A Mansion In Darkness
Charon
Tea
Twilight Symphony
Behind These Walls
The Trial
Eastmann's Cure
Sarah's Night
Just A Shadow
Halloween

En dan heb ik nog lang niet alles opgenoemd en dit is niet in een bepaalde volgorde!

Niet zwetsen dan, dat je Them minder vind!
I've decided to keep this taperecorder with me at all times, maybe 1 day I can explain all the strange things happening to me, the lack of sleep, the loss of time, but most of all the sensational never being lonely, always being watched...
  zondag 3 augustus 2003 @ 17:14:29 #19
55928 Suzziieee
Don't fear the reaper!
pi_12198913
Jeeeeeee..King diamond...jeugd sentiment.. ik vind Them errruugg geweldig...Mijn oudes vonden het wat minder
pi_12203426
quote:
Op zondag 3 augustus 2003 11:25 schreef Perfect_Survivor het volgende:

[..]

Niet zwetsen dan, dat je Them minder vind!

Ik had het over Abigail II, niet over THEM
pi_12203477
quote:
Op zondag 3 augustus 2003 17:14 schreef Suzziieee het volgende:
Jeeeeeee..King diamond...jeugd sentiment.. ik vind Them errruugg geweldig...Mijn oudes vonden het wat minder
Ik kocht THEM ooit op tape in 1988, ik was toen redelijk jong en mijn moeder was er ook niet blij mee. Ik moest toen wel wennen aan de stem.
  zondag 3 augustus 2003 @ 22:43:34 #22
9568 Witchfynder
/dev/bassguitar
pi_12204864
quote:
Op zondag 3 augustus 2003 08:44 schreef pro_jeex het volgende:

[..]

Hij is erg goed!

Dat geloof ik best!
Mijn band: Conorach || MySpace || Twitter || Lastfm
"The band makes it rock. The crew makes it roll" - Dave Mustaine
There are two kinds of people in the world: those who like Heavy Metal and those who hate music.
pi_12208181
quote:
Op zondag 3 augustus 2003 21:46 schreef pro_jeex het volgende:

Ik had het over Abigail II, niet over THEM

X-cuse my friend, hail to the king
pi_12209723
quote:
Op maandag 4 augustus 2003 01:23 schreef Perfect_Survivor het volgende:

[..]

X-cuse my friend, hail to the king

Ik vind het verhaal van Voodoo en The Graveyard erg goed. Je zou er zou films van kunnen maken. Van THEM/Conspiracy trouwens ook!
  dinsdag 5 augustus 2003 @ 13:17:52 #25
18413 Summoner
Posterboy of the Apocalypse
pi_12234201
Leuk topic, een waardig eerbetoon aan de King van de Heavy Metal.

Abigail II was zeker een positieve verassing. Ondanks dat deel 1 altijd onovertroffen zal zijn (hopelijk niet, natuurlijk...), vind ik deel 2 er niet als 'minder' tegen afsteken.

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')