abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_12178163
quote:
Op zaterdag 2 augustus 2003 05:04 schreef PLAE@ het volgende:
nou je het zo zegt..................het is extreem.......maar die lui zijn ook extreem
Zullen we voor het gemak ook meteen maar het hele huidige strafrechtelijke systeem afschaffen, en het volk laten beslissen welke mensen op de brandstapel gaan?

Ik geef het op, dit is gewoon te dom..

zaterdag 2 augustus 2003 @ 05:07:52 #152
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_12178164
quote:
Op zaterdag 2 augustus 2003 05:06 schreef tong80 het volgende:
Lamon. Of wil je ze als buurman.

Heb je altijd iets om je op af te reageren

zaterdag 2 augustus 2003 @ 05:08:45 #153
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_12178166
quote:
Op zaterdag 2 augustus 2003 05:07 schreef Lamon het volgende:

[..]

Zullen we voor het gemak ook meteen maar het hele huidige strafrechtelijke systeem afschaffen, en het volk laten beslissen welke mensen op de brandstapel gaan?

Ik geef het op, dit is gewoon te dom..

meende ik niet serieus hoor meneer de intellectueel.
Wat betreft pedo's die in de fout zijn gegaan wel. Die hoeven van mij nooit meer terug in de maatschappij.
pi_12178167
quote:
Op zaterdag 2 augustus 2003 04:51 schreef PLAE@ het volgende:

[..]

Met alle respect maar nou snap ik nog niet helemaal wat je dan wil bespreken. Hoe het is om die gevoelens te hebben?

Bijvoorbeeld. Meestal komen dergelijke gevoelens ergens vandaan. In vele gevallen van pedofilie kan een therapeut ook helpen. Hoewel je nu kunt denken dat ik pedofilie tot een geestelijk probleem wil degraderen, pleit ik hoe dan ook voor een maatschappij waarin we elkaar niet afrekenen op de mentale staat. Door de veroordelende houding jegens elkaar geven we nu ook al de therapeuten meer werk dan nodig. Kijk maar naar ouder/kind-relaties en wat voor zieleknijpersmateriaal de oordelen van een vader en een moeder met een persoon doen. Dan valt het ook simpel te stellen dat een pedofiel er geestelijk niet stabieler op wordt als de hele maatschappij zit te wachten op een bekertje met zijn bloed. En instabiele mensen, dáár moet je bang voor zijn.
quote:
Het is goed dat we met z'n allen die lui inpeperen waar mogelijk, hoe mogelijk en wanneer mogelijk dat het onwijs fout is des te beter. Ik ben best open-minded maar op dit gebied ben ik daarin toch echt beperkt. En ik zie het nut dus niet in van het maatschappelijk bespreekbaar maken. Opzich is het maatschappelijk bespreekbaar alleen wel met eigen risico voor de pedo's
Het is bespreekbaar, maar om te weten op welk niveau moet je maar es teruglezen hoe Jan Modaal zich hierover uitlaat. Niet iets om over naar huis te schrijven na 7000 jaar evolutie.
quote:
laat vooral justitie en een stel psychologen zich er maar mee bezig houden en ouders hun kinderen goed in de gaten houden. Want als een pedo de kans krijgt dan pakt ie die . En wat voor een trauma een kind wordt aangedaan is niet goed te praten of op enigzins andere manier goed te maken (geld whatever). En ook niet door ze te vertellen later dat het ook maar mensen zijn die pedo's en dat ze er niks aan kunnen doen enz. enz.

(niet dat ik zeg dat jij dat laatste tegenspreekt trouwens!)

Helemaal gelijk. Het praktiserende moet strafbaar zijn want geen enkel kind kan goed omgaan met zo'n trauma. Maar zolang de pedofiel niet praktiserend is, is het geen probleem van de kinderen. Dan is het de volwassenen-wereld die het op een zo open mogelijke manier moet aanpakken. Zoals Hans de Booij (als ik me niet vergis) al zong: tolerantie is de garantie dat de wereld niet naar de knoppen draait. Iedere geest op aarde is verziekt, op velerlei manieren. Wat voor de een is normaal is, is het voor de ander niet. Een begin is om te bespreken wat normaal is zonder aanvallend of denigrerend te doen over een andere. Roepen om vrede kan iedereen, maar zelfs op klein maatschappelijk niveau is het blijkbaar moeilijk te handhaven. Pedofielen, of ze nu practiserend zijn of niet, zijn op voorhand reeds veroordeeld door de maatschappij en dat vind ik verkeerd. In dat opzicht valt de lijn te trekken met hoe sommigen nog steeds over homo's denken. En als ik even mag uitwijden: veel mannen die tegen homo's zijn staan te geilen op lesbische meiden. Waarmee ik wil zeggen: it's all in the mind...

Pedofilie is voor mij ook niet normaal, maar het is wel aanwezig in de maatschappij. En waarschijnlijk veel meer dan we vermoeden. En aangezien het deel van onze maatschappij is, is het ook reeds normaal. Laat ons het dan ook normaal bespreken. En daarmee bedoel ik: als een pedofiel zo eerlijk is om over zijn probleem te praten, dan schiet niemand ermee op om kinderlijk te doen. Zeker niet in dit geval.

www.seriewoordenaar.nl. Et voila...
pi_12178168
quote:
Op zaterdag 2 augustus 2003 04:51 schreef seriewoordenaar het volgende:

[..]

offtopic: Ik weet dat het niet leuk is om te horen, maar het zegt nu eenmaal veel over hoe je bent. Je taal is je enige directe expressiemiddel...
Ik maak ook wel es fouten, maar sommige fouten tonen duidelijk een lage algemene opleiding.

patserig verhaal....

[Dit bericht is gewijzigd door melliw-naj op 02-08-2003 05:21]

Fatal Error! Hit any user to continue
pi_12178169
quote:
Op zaterdag 2 augustus 2003 05:02 schreef Lamon het volgende:

[..]

Je wil ze preventief opsluiten?

jah, aangezien er genoeg gevallen bekend zijn waarin deze ziekte tot enorm foute daden heeft geleden, en aangezien niet bekend is wat de doorslagevende factor is bij deze ziekte om extremere dinen te gaan doen vind dat ze eerst maar eens research moette doen.
die mensen kunnen wel zeggen dat ze het in de hand hebben, maar kijk bijvoorbeeld een naar iemand die verslaafd is aan crack ofzo, die lui zijn in staat om alles en iedereen te vermoorden voor hun shot.
wat ik hiermee wil zeggen is dat er eerst moet worden geken wat pedofilie nou eigenlijk is. en tot die tijd, tsja, zet ze onder toezicht oid .
  Trouwste user 2022 zaterdag 2 augustus 2003 @ 05:09:30 #157
7889 tong80
Spleenheup
pi_12178170
Hallo, ik ben Dick Peedoviel, de nieuwe buurman.

Ooit betrapt met een kindje van 7, maar het was wederzijds.

Zij wilde het. En wie ben ik om haar tegen te spreken ?

Maar als je ooit om een oppas verlegen zit, ik ben niet zo verlegen.

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  zaterdag 2 augustus 2003 @ 05:09:33 #158
49768 Ype
Bijna een hype.
pi_12178172
quote:
Op zaterdag 2 augustus 2003 05:06 schreef PLAE@ het volgende:

[..]

dat zal niet gebeuren. Maar door het bespreekbaar te maken zullen er wel meer komen denk ik.

Homo's zijn er volgens mij ook voor een deel meer gekomen doordat het nu allemaal kan. En op een bepaalde manier wel 'in' is.

Niet dat ik tegen homo's ben maar ik ben er niet van overtuigd dat bij meer dan 60% ervan de gevoelens echt zo zijn..............maar dat een deel zich laat meeslepen in de 'hype'

Je zou het bijvoorbeeld kunnen vergelijken met een land hier ver, ver vandaan, waar homofielie totaal uit den boze is en absoluut verboden.
Ondanks het verbod blijven er toch homo's bestaan en komt er opeens een homo op het idee om een website op te richten om homofielie bespreekbaar te maken.
Dus denkt het land: "ja als we dat nou eens doen, dan blijft het homozijn centraal en controleerbaar"
Kijk maar naar Nederland, daar is het ook zo goed gelukt

contradictie, contradictie

Leven kan leiden tot een langzame, pijnlijke dood...
Met dank aan ArmaniMania voor mijn fantastische icoon.
Mobster273: Life's a bitch, zo lang er maar bier bij staat vind ik het best :P
  zaterdag 2 augustus 2003 @ 05:11:15 #159
56766 CandyCan
Are you there Candycan?
pi_12178173
quote:
Op zaterdag 2 augustus 2003 05:06 schreef PLAE@ het volgende:
dat zal niet gebeuren. Maar door het bespreekbaar te maken zullen er wel meer komen denk ik.

Homo's zijn er volgens mij ook voor een deel meer gekomen doordat het nu allemaal kan. En op een bepaalde manier wel 'in' is.

Niet dat ik tegen homo's ben maar ik ben er niet van overtuigd dat bij meer dan 60% ervan de gevoelens echt zo zijn..............maar dat een deel zich laat meeslepen in de 'hype' Die vergelijking van een hype zal niet opgaan trouwens met pedo's maar ik ben er niet van overtuigd dat de gevoelens van velen van hen echt zijn.
Die zitten juist in hun bekrompen wereldje.

als je het bespreekbaar wil maken moet je het eerst accepteren, en als je het accepteerd keur je het (indirect) ook goed
hierdoor zal de drempel voor een pedo veel lager liggen wanneer hij zich wil vergrijpen aan een kind
sinds we homo's zijn gaan accepteren zijn er toch ook veel meer homo stellen dus meer homo sex, wil je dat ook bij pedo's hebben?
Don't forget to bring me the pink champagne.
pi_12178174
quote:
Op zaterdag 2 augustus 2003 04:59 schreef PLAE@ het volgende:

Maar wat zou jou concrete oplossing zijn?

Mijn persoonlijke oplossing zou wezen de pedo's in kaart te brengen met een genen map, om ze vervolgens uit te roeien, maar dat is mijn persoonlijke, onrealistische mening. Dit is helaas niet maatschappelijk geaccepteert, en zal ook nooit worden geaccepteerd.

Mijn realistische oplossing is dat de oorzaken en gevolgen goed in kaart worden gebracht, zodat iedereen weet wat pedofielie veroorzaakt, en dat slachtoffers van pedofielie de "epidemie" niet voortbrengen. Hiermee bedoel ik slachtoffers van kindermisbruik die andere kinderen misbruiken om een gevoel van macht te krijgen die hun is ontnomen.
Hopelijk kan pedofilie drastisch worden gereduceerd, en hoewel ik geen 100% maatschappelijk geaccepteerde, waterdichte oplossing heb, geloof ik dat onderzoek (mogelijk gemaakt doordat meer pedo's zichtbaar zijn) zeer zeker een positieve invloed kan hebben op het wegnemen van factoren die van invloed zijn op de vorming van pedo's.

Nogmaals, met de huidige situatie komen we geen steek verder. Nu blijft alles verborgen, zonder dat iemand inzicht heeft op de werkelijke omvang van het probleem..

zaterdag 2 augustus 2003 @ 05:12:22 #161
56766 CandyCan
Are you there Candycan?
pi_12178175
quote:
Op zaterdag 2 augustus 2003 05:09 schreef Ype het volgende:
Je zou het bijvoorbeeld kunnen vergelijken met een land hier ver, ver vandaan, waar homofielie totaal uit den boze is en absoluut verboden.
Ondanks het verbod blijven er toch homo's bestaan en komt er opeens een homo op het idee om een website op te richten om homofielie bespreekbaar te maken.
Dus denkt het land: "ja als we dat nou eens doen, dan blijft het homozijn centraal en controleerbaar"

verschil is dat er geen echte bezwaren zijn tegen homo's, als ze sex met elkaar hebben is dat geen probleem, bij kinderen ligt dat iets anders

[Dit bericht is gewijzigd door CandyCan op 02-08-2003 05:12]

pi_12178176
quote:
Op zaterdag 2 augustus 2003 05:09 schreef Ype het volgende:

[..]

volwassen mannen en vrouwen zijn in staat om hun eigen keuzes te maken. kinderen zijn mentaal nog niet helemaal ontwikkeld.

get the point?

pi_12178177
quote:
Op zaterdag 2 augustus 2003 05:03 schreef PLAE@ het volgende:

[..]

true!

al lijkt 10% me wat veel

Kijk eens naar de hoeveelheid incestslachtoffers en ik denk dat je met 10% erg laag zit.

De afweer die een pedofiel oproept snap ik volledig, die deel ik ook, maar aan de andere kant: voor een pedofiel die zich in weet te houden heb ik bijzonder veel respect. Want dan mag je dus nooit vertellen wat je bezig houdt, je stuit uitsluitend op weerstand, je kunt nooit genieten van een verliefdheid, je kunt geen relatie aangaan, geen sex hebben met degene waarmee je dat het liefste wilt ect... Een behoorlijk kutleven heb je dan lijkt me!

Alle pedofielen waarmee ik erover heb hebben in ieder geval gezegd liever helemaal geen sexuele gevoelens meer te hebben dan de pedofiele gevoelens die ze teisteren.

als homosexualiteit een ziekte is bellen we de baas wel; *sorry, kan niet werken, nog steeds lesbisch*
  zaterdag 2 augustus 2003 @ 05:12:56 #164
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_12178179
quote:
Op zaterdag 2 augustus 2003 05:09 schreef melliw-naj het volgende:

patserig verhaal

patser
pi_12178181
quote:
Op zaterdag 2 augustus 2003 04:58 schreef Ype het volgende:

[..]

Zoals ik al eerder op precies dezelfde post van jouw kant opmerkte: Laten we misdaad ook accepteren. Wat hebben we in duizenden jaren al bereikt door misdaad te verbieden? Blijkbaar niks, want het is er nog steeds. Laten we het accepteren. Reageer daar dan op.

Heel simplistisch gesteld, als ik zo vrij mag zijn. Misdaad is er nog omdat men het verkeerd aanpakt. Of hoor je nooit klagen over het gerecht en de politiemacht? Verbieden helpt niet. Als je een kind iets verbied, dan gaat hij het stiekem doen. En volwassenen zijn grote kinderen die meer geleerd hebben hoe ze moeten omgaan met de wegen des levens. Moet je iets accepteren omdat de manier van aanpakken niet werkt? Neen!
Het is inderdaad door een andere aanpak te kiezen dat men vooruitgang boekt. De geschiedenis bewees ons echter dat de mens nogal star is en vaak zwart/wit denkt. 't wordt tijd voor een kleurentoestel in de fontonellen van onze hersenpan...
pi_12178182
quote:
Op zaterdag 2 augustus 2003 05:08 schreef PLAE@ het volgende:
meende ik niet serieus hoor meneer de intellectueel.
Zet er dan tenminste een ' ' smiley bij ofzo. Het klonk behoorlijk gemeend.
quote:
Wat betreft pedo's die in de fout zijn gegaan wel. Die hoeven van mij nooit meer terug in de maatschappij.
Daar hoeft geen twijfel over te bestaan. Sterker nog, die mensen mogen van mij echt op de brandstapel. Maar laten we in hemelsnaam wel die scheiding tussen de 2 verschillende gevallen blijven erkennen..
  zaterdag 2 augustus 2003 @ 05:14:04 #167
49768 Ype
Bijna een hype.
pi_12178183
quote:
Op zaterdag 2 augustus 2003 05:12 schreef CandyCan het volgende:

[..]

verschil is dat er geen echte bezwaren zijn tegen homo's, als ze sex met elkaar hebben is dat geen probleem, bij kinderen ligt dat iets anders

Niet meer nee, maar vroeger wel.
Niet hier nee, maar in genoeg landen op aarde wel.
quote:
Op zaterdag 2 augustus 2003 05:12 schreef Luxxx het volgende:

[..]

volwassen mannen en vrouwen zijn in staat om hun eigen keuzes te maken. kinderen zijn mentaal nog niet helemaal ontwikkeld.

get the point?

Het ging om het punt, het punt ja.
Dat het eerst verboden is en opeens niet meer. Get it?
pi_12178184
quote:
Op zaterdag 2 augustus 2003 05:09 schreef melliw-naj het volgende:

[..]

oh wil je op die toer.
nou goed hoor
ik heb zeker een lage opleiding gehad (hbo 1.5 jaar) ik heb het niet eens afgemaakt want ik ben 1.5 jaar geleden zeer onverwacht vader geworden. ben gaan werken en ben nu system engineer bij een bedrijf met zo'n 20000 medewerkers. heb een auto, laptop, tel van de zaak. een eigen huis verdien 38.000 ¤ per jaar.
en wat was jij op je 20 ste

vertel mij maar eens waarom ik op mijn spelling moet letten.
ik hoef tegenover jou niets te bewijzen.
waar haal je het gore lef vandaan om iemand te veroordelen op basis van spelfouten.

ik wil helemaal niet de patser uithangen ofzo maar ik gewoon op al dat gelul

Ontwikkeling laat zich niet kennen in materie... En taal is iets waaraan je kunt werken. Het gaat niet alleen om de opleiding maar ook om de inspanning die iemand wil doen om zich goed uit te kunnen drukken. Ik spreek overigens geen direct oordeel over jou uit. Ieder zijn waarde. Ik zeg alleen hoe ik erover denk als mensen uit de band springende taalfouten maken. Je voelt je snel aangevallen, he...

edit: ik ben gelukkig, heb geld, een eigen zaak en ik hoef nergens over te klagen. Vooral dat stuk geluk koester ik. Zal mij boeien wat jij in je leven uitricht. En zeker als je het op een competitieve manier zo brengt dan lijkt het wel alsof je je wel behoorlijk laat pakken op zoiets als een taalfout. Alsof ik je hond heb doodgeslagen en anaal verkracht.
Zegt ook veel over iemand, die compensatie, als ik dan weer es het gore lef mag hebben...
* in een 'nog even jennen en dan gaan slapen'-bui is...

[Dit bericht is gewijzigd door seriewoordenaar op 02-08-2003 05:23]

zaterdag 2 augustus 2003 @ 05:14:57 #169
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_12178185
quote:
Op zaterdag 2 augustus 2003 05:12 schreef Nyame het volgende:

[..]

Kijk eens naar de hoeveelheid incestslachtoffers en ik denk dat je met 10% erg laag zit.

De afweer die een pedofiel oproept snap ik volledig, die deel ik ook, maar aan de andere kant: voor een pedofiel die zich in weet te houden heb ik bijzonder veel respect. Want dan mag je dus nooit vertellen wat je bezig houdt, je stuit uitsluitend op weerstand, je kunt nooit genieten van een verliefdheid, je kunt geen relatie aangaan, geen sex hebben met degene waarmee je dat het liefste wilt ect... Een behoorlijk kutleven heb je dan lijkt me!

Eigen fout.

Kom doordat ze in dat bekrompen wereldje van ze zitten. (altijd al geweten dat ik op jonge kinderen viel. >> donder toch op met die lulverhalen pfff

en dan zouden wij bekrompen zijn hier?

zaterdag 2 augustus 2003 @ 05:16:28 #170
56766 CandyCan
Are you there Candycan?
pi_12178187
quote:
Op zaterdag 2 augustus 2003 05:14 schreef Ype het volgende:
Niet meer nee, maar vroeger wel.
Niet hier nee, maar in genoeg landen op aarde wel.
nee, er zijn nooit echte problemen geweest met homo's, ik bedoel, homo's kunnen altijd al sex hebben zonder dat anderen daar last van hebben, het mag dan wel niet geaccepteerd zijn destijds, maar dat kwam vanwege religie/cultuur, het feit dat mensen nu geen sex met kinderen mogen hebben heeft hele andere redenen, het is niet iets wat gewoon maar geaccepteerd moet worden

ik begin trouwens de vergelijking met homo's ook een beetje zat te worden, ik vind de vergelijking met verkrachters in het algemeen beter, ook dat moet nooit geaccepteerd worden

pi_12178188
quote:
Op zaterdag 2 augustus 2003 05:11 schreef CandyCan het volgende:

[..]

als je het bespreekbaar wil maken moet je het eerst accepteren, en als je het accepteerd keur je het (indirect) ook goed
hierdoor zal de drempel voor een pedo veel lager liggen wanneer hij zich wil vergrijpen aan een kind
sinds we homo's zijn gaan accepteren zijn er toch ook veel meer homo stellen dus meer homo sex, wil je dat ook bij pedo's hebben?

Bullshit. Ik goed over dingen praten zonder dat ik iets accepteer, projecteer je eigen beperkingen niet op een ander.
En sex met een pedo blijft even strafbaar als altijd. Het gaat erom eens een keer een oplossing te vinden ipv eeuwig te verzanden in simplistische en zwakzinnige straffen te verzinnen voor (praktiserende) pedo's.
  zaterdag 2 augustus 2003 @ 05:17:21 #172
49768 Ype
Bijna een hype.
pi_12178190
quote:
Op zaterdag 2 augustus 2003 05:13 schreef seriewoordenaar het volgende:

[..]

Heel simplistisch gesteld, als ik zo vrij mag zijn. Misdaad is er nog omdat men het verkeerd aanpakt. Of hoor je nooit klagen over het gerecht en de politiemacht? Verbieden helpt niet. Als je een kind iets verbied, dan gaat hij het stiekem doen. En volwassenen zijn grote kinderen die meer geleerd hebben hoe ze moeten omgaan met de wegen des levens. Moet je iets accepteren omdat de manier van aanpakken niet werkt? Neen!
Het is inderdaad door een andere aanpak te kiezen dat men vooruitgang boekt. De geschiedenis bewees ons echter dat de mens nogal star is en vaak zwart/wit denkt. 't wordt tijd voor een kleurentoestel in de fontonellen van onze hersenpan...

Ofwel, we moeten iets anders doen dan misdaad verbieden?
Even naar de opties kijken -> verbieden weggelaten, dan blijft er over: alles behalve verbieden, ook wel accepteren genoemd. Ik snap de essentie van je verhaal, maar het werkt in de menselijke hive nou eenmaal niet zo. Als misdaad niet verboden wordt, krijg je dat de drempel natuurlijk erg omlaag gaat.
  zaterdag 2 augustus 2003 @ 05:19:27 #173
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_12178193
Ik ben alleen bang dat die oplossing er niet is Ohen.

Maar dat politie/justitie/wetenschappers/psychologen enz. redelijk in de buurt zitten. Het is aan die mensen om zo dicht mogelijk bij de oplossing te komen.

In dit geval is het niet iets dat maatschappelijk op te lossen is. De enige manier is om het binnen de perken te houden

pi_12178194
quote:
Op zaterdag 2 augustus 2003 05:14 schreef seriewoordenaar het volgende:

[..]

Ontwikkeling laat zich niet kennen in materie... En taal is iets waaraan je kunt werken. Ik spreek geen oordeel over jou uit. Ieder zijn waarde. Ik zeg alleen hoe ik erover denk als mensen uit de band springende taalfouten maken. Je voelt je snel aangevallen, he...

net als jij het iri vind dat mensen spelfouten maken
vind ik dat van mensen die andere op wijzen.
Fatal Error! Hit any user to continue
  zaterdag 2 augustus 2003 @ 05:19:44 #175
56766 CandyCan
Are you there Candycan?
pi_12178195
quote:
Op zaterdag 2 augustus 2003 05:16 schreef oheng het volgende:
Bullshit. Ik goed over dingen praten zonder dat ik iets accepteer, projecteer je eigen beperkingen niet op een ander.
En sex met een pedo blijft even strafbaar als altijd. Het gaat erom eens een keer een oplossing te vinden ipv eeuwig te verzanden in simplistische en zwakzinnige straffen te verzinnen voor (praktiserende) pedo's.
pedo's kunnen al naar een psychiater, ze zijn niet strafbaar, er zijn zelfs speciale pedo verenigingen, dus ze zijn al genoeg geaccepteerd

pedo's kunnen er dus al gewoon over praten, maar veel willen het hebben van sex legaal maken, en dat gaat gewoon te ver, alleen lijk jij niet te willen begrijpen dat ze op sex uit zijn

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')