Maar wat voor insect is dit eigenlijk ??
Ik vind 'm wel lief
quote:Krekels zijn toch altijd bruin?
Op vrijdag 1 augustus 2003 10:18 schreef robh het volgende:
krekel
Nouja ze zijn wel familie van elkaar.
quote:De groende variant ook dan?
Op vrijdag 1 augustus 2003 10:20 schreef DikkeSmikkel het volgende:Krekels zijn toch altijd bruin?
quote:Nee, die is blauw.
Op vrijdag 1 augustus 2003 10:21 schreef robh het volgende:[..]
De groende variant ook dan?
quote:\
Op vrijdag 1 augustus 2003 10:21 schreef robh het volgende:[..]
De groende variant ook dan?
Sprinkhanen zijn die andere, die je overal tegenkomt. Het grootste verschil is dat een krekel een korter lichaam heeft en *hele* lange voelsprieten. Ook piepen ze anders. Een sprinkhaan vouwt zijn achterpoten langs zijn lichaam als 'ie stil zit, een krekel niet, die staat altijd in 'spreidstand' zeg maar .
Dit is een sprinkhaan, een goed plaatje van een krekel kon ik niet zo gauw vinden:
Edit:
Hier een plaatje van een krekel, maar hij is niet veel beter dan jouw foto .
www.emmyee.nl/thuis020729.html
[Dit bericht is gewijzigd door RetepV op 01-08-2003 10:27]
http://members.lycos.nl/ahospers/grasshop/sprinkh4.htm
Nouja boeiend eigenlijk... Het is een best met vleugels, het tjirpt en het lijkt op een sprinkhaan en het lijkt op een krekel...
Edit: gaan we toch gewoon gezellig met z'n allen determineren?
[Dit bericht is gewijzigd door DikkeSmikkel op 01-08-2003 10:30]
Mysterieus dit
Dus geen krekel mensen, ech niet!
quote:
Op vrijdag 1 augustus 2003 10:23 schreef F@lcon© het volgende:[..]
Nee, die is blauw.
quote:wellus:
Op vrijdag 1 augustus 2003 10:31 schreef QriZ het volgende:
Dus geen krekel mensen, ech niet!
[INSECTEN] OK, er zit een groot gifgroen beest
[Dit bericht is gewijzigd door bixister op 01-08-2003 10:33]
quote:
Op vrijdag 1 augustus 2003 10:33 schreef Doctor_Bara het volgende:
dit is een sprinkhaan, krekels zijn nooit zo felgroen
quote:
Op vrijdag 1 augustus 2003 10:33 schreef bixister het volgende:[..]
wellus:
[INSECTEN] OK, er zit een groot gifgroen beest
Ik heb h'm nog geen geluid horen maken, hij is al wel naar de andere kant van het plafond gelopen en z'poten heeft ie idd wijd staan (stoere krekel/sprinkhaan)
Hij loopt erg traag (misschien heeft ie geen haast)
quote:Geef je 'm wel goed te eten?
Op vrijdag 1 augustus 2003 10:34 schreef Flying_Vee het volgende:
Ps m'n nieuwe huisinsect heet vanaf nu Hulkje![]()
Ik heb h'm nog geen geluid horen maken, hij is al wel naar de andere kant van het plafond gelopen en z'poten heeft ie idd wijd staan (stoere krekel/sprinkhaan)
![]()
Hij loopt erg traag (misschien heeft ie geen haast)
quote:Mmmmm wat zou die eten ? ?
Op vrijdag 1 augustus 2003 10:36 schreef DikkeSmikkel het volgende:[..]
Geef je 'm wel goed te eten?
quote:Tiramisu
Op vrijdag 1 augustus 2003 10:55 schreef Flying_Vee het volgende:[..]
Mmmmm wat zou die eten ? ?
Lasagne ? Braadtwurst ?
quote:Zeker wel een krekel
Op vrijdag 1 augustus 2003 10:14 schreef Flying_Vee het volgende:
Ik had gisteravond m'n ramen open laten staan ivm de temperatuur en frisse lucht enzo.
Vanmorgen zag ik dus tijdens het ontbijt dat een Groen insect mee zat te kijken naar m'n eten![]()
Maar wat voor insect is dit eigenlijk ??
![]()
Ik vind 'm wel lief
![]()
![]()
![]()
Dat spanrups gedeelte kon hij intrekken en dan ergens aan blijven hangen (een tak bij voorkeur). Dan was hij dus echt onzichtbaar vermomd.
Ik noemde hem maar een 'wandelende dode bloemknop'
Op een gegeven moment maakte hij die dode bloem vast en gebruikte hem als pop voor z'n metamorfose. Ik benieuwd wat eruit kwam, was het een afzichtelijk klein zwart motje wat na een dag al dood was
Zo'n gifgroene krekel heb ik ook wel eens op m'n raam gehad, heb er nog fotos van liggen ergens (ook van dat dode bloem beest).
Laatst zat er een in de slaapkamer, ik slaap met oordopjes maar m'n vrouw snapte kennelijk niet wat al die herrie in de kamer opeens was
Ze gaan kennelijk niet op licht af, want ik zag hem richting het open raam lopen en later was hij dus inderdaad verdwenen.
quote:je leeft nog!!!! kzie je nooit meer in het 30+ topic!
Op zaterdag 2 augustus 2003 11:45 schreef Lamer_Deluxe het volgende:
Ik had een poosje geleden een bizar beest op de muur zitten. Aan de achterkant leek hij sprekend op een uitgedroogde uitgebloeide bloem. Aan de voorkant was het een soort spanrups in dezelfde kleuren.Dat spanrups gedeelte kon hij intrekken en dan ergens aan blijven hangen (een tak bij voorkeur). Dan was hij dus echt onzichtbaar vermomd.
Ik noemde hem maar een 'wandelende dode bloemknop'
Op een gegeven moment maakte hij die dode bloem vast en gebruikte hem als pop voor z'n metamorfose. Ik benieuwd wat eruit kwam, was het een afzichtelijk klein zwart motje wat na een dag al dood was
Zo'n gifgroene krekel heb ik ook wel eens op m'n raam gehad, heb er nog fotos van liggen ergens (ook van dat dode bloem beest).
Laatst zat er een in de slaapkamer, ik slaap met oordopjes maar m'n vrouw snapte kennelijk niet wat al die herrie in de kamer opeens was
Ze gaan kennelijk niet op licht af, want ik zag hem richting het open raam lopen en later was hij dus inderdaad verdwenen.
quote:Haha, ja, ik leef nog
Op zaterdag 2 augustus 2003 11:50 schreef fotoloog het volgende:
je leeft nog!!!! kzie je nooit meer in het 30+ topic!
alles goed verder?
greetz
Ik kom nog wel een keer langszeilen bij dat andere forum
Ik ben de maker van de website van een link die hierboven genoemd wordt.
De sprinkhaan die genoemd wordt op http://www.emmyee.nl/thuis020729.html
is vrijwel zeker een boomsprinkhaan (meconema thalassium) en in elk geval een sabelsprinkhaan (dus GEEN krekel en ook geen VELDsprinkhaan). Sabelsprinkhanen zijn o.a. te herkennen aan het hart vormige derde (?) tarslid, sprieten die LANGER zijn dan het achterlijf, ze zijn vaak groenig en de vrouwtjes hebben legboren om eitjes te leggen. Veldsprinkhaan vrouwtjes hebben eierkleppen. Boomsprinkhanen gaan vaak 's avonds op jacht naar kleine insecten (het zijn dus geen vegetariers) en komen hierdoor op licht af omdat hier meer insecten zitten. Boomsprinkhanen tsjirpen NIET maar kloppen met hun poten op bladeren. Dit is heel zachtjes en maar tot een paar meter afstand te horen.
Mijn websites
http://www.natuurreis.nl
http://www.ahospers.scarlet.nl
http://members.lycos.nl/ahospers/grasshop/sprinkh4.htm
Maar ik kan je vertellen dat het een sprinkhaan is.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |