Babietjes:
4 september 2002: Jonas, zoon van Sweej [me=]vermeldingen in het rood zijn officiele fokbaby's
30 oktober 2002: Tristan, zoon van Spuuglokje
19 november 2002: Justin Thomas, zoon van Angelic1
6 december 2002: Dylan, zoon van cheela
28 december 2002: Xander, zoon van D-FENS
6 januari 2003: Indy, dochter van Tinkepink
24 januari 2003: Nailo, zoon van mal-lam
4 februari 2003: Babet, dochter van Rosie
23 februari 2003: Demi Aidan, dochter van dice (papa)
5 maart 2003: Bram, zoon van Karin
18 maart 2003: Jennifer Leonie, dochter van Dinus
01 april 2003 : Duncan, zoon van Angel22
01 april 2003: Lara, dochter van CarOnline
12 april 2003: Jasper, zoon van NT-T.Bartman (papa)
20 april 2003: Yelena Sophia, dochter van Artemis665 en leviathanfd (papa)
27 april 2003: Chiara Rosan, dochter van melonovy & Ocmerda
17 mei 2003: Dagmar, dochter van dolle_hond (papa)
20 mei 2003: Lars, zoon van Pluizzje
22 mei 2003: Sven, zoon van easy-going
* 15 juni 2003: Isa Donna, dochter van Phileine en Voyeur
16 juni 2003: Carmen, dochter van Dylan Dog (papa)
24 juni 2003: Tom, zoon van coolbabe
30 juni 2003: Noa, dochter van basset
8 juli 2003: Norah, dochter van Tanne & Sc0rPi0n
15 juli 2003: Lina Jolene, dochter van beware_reageerd (papa)
24 juli 2003: Merlyn Mirage Mandrake, zoon van Mirage en Overzichie
31 juli 2003: Jadey Luísa, dochter van Danosa
11 augustus 2003: Jasper, zoon van Logician & gemeenkaboutertje
12 augustus 2003: "Baby-bola", dochter van Parabola (papa)
* 15 augustus 2003: Max, zoon van Eska en BugsBunny
15 augustus 2003: Cas, zoon van Moussy en Black_Crow
[Dit bericht is gewijzigd door Lois op 22-08-2003 09:44]
quote:Beide ouders moeten elkaar op FOK hebben ontmoet
Op donderdag 31 juli 2003 12:43 schreef Oosthoek het volgende:
Wat zijn de criteria om fokbaby te mogen worden?
* Bright zal dus nooit FOK-baby worden
quote:Oh, Scorpion, ik heb er ook helemaal niet op gereageerd, terwijl ik nog wel zo dol ben op slapende baby'tjes!!! Sorry, sorry, sorry
Op donderdag 31 juli 2003 12:16 schreef Sc0rPi0n het volgende:[..]
Zie :Zwangerschap en babytjes deel 73
[niet-zielig-mode]Maar daar is dus overheen gelezen
[/niet-zielig-mode]
quote:ojajoh, beide?
Op donderdag 31 juli 2003 12:44 schreef Bright het volgende:[..]
Beide ouders moeten elkaar op FOK hebben ontmoet
quote:* Bright denkt na..... als ouder A ouder B op FOK ontmoet en ouder B ontmoet ouder A op FOK, dan is het goed .... Hmmm..... ik denk .... ja, volgens mij wel.....
Op donderdag 31 juli 2003 13:03 schreef bixister het volgende:[..]
ojajoh, beide?
Ik denk dat ik twijfel, maar ik weet het niet zeker
Een duidelijk Ja
mag Sven erbij in het lijstje, hij is van 22 mei en ik wil toch wat actiever gaan posten.
quote:Dikke kans dat Sven lekker lang gaat slapen
Op donderdag 31 juli 2003 14:23 schreef easy-going het volgende:
Sven heeft vanmorgen zijn eerste prik gehad, en is nu aan het twijfelen tussen slapen en huilen (het is inmiddels een uurtje of 3 geleden). Voordeel van dit forum is dat ik hier nu dus op was voorbereid.
Maar lekker veel bij me houden vandaag en hopen dat het slapen wint.mag Sven erbij in het lijstje, hij is van 22 mei en ik wil toch wat actiever gaan posten.
En wat leuk nog een Sven erbij
Mooie naam he?
quote:Ik heb geen scanner en geen digitale fotocamera, maar wel een dig.videocamera waar foto´s van gemaakt kunnen worden, alleen is de kwaliteit niet super........maar hier is er dan eentje:
Op donderdag 31 juli 2003 15:06 schreef Lois het volgende:
Sven staat erbij maar dan willen we wel foto's zien natuurlijk
was ook al een keer gepost in het fototopic, maar dit vinden jullie vat niet erg
ps waarom krijg ik nu "afbeelding" en niet meteen de foto
[Dit bericht is gewijzigd door Lois op 31-07-2003 15:31]
quote:Je moet de url tussen [img] en [/img] zetten ipv [url]
Op donderdag 31 juli 2003 15:30 schreef easy-going het volgende:
ps waarom krijg ik nu "afbeelding" en niet meteen de foto
Zal binnenkort weer wat mooie foto's plaatsen.
Verder slaapt ze goed door (23:00 - 5:00) dus kunnen mama en papa ook goed uitrusten.
Verder had ze vandaag weer eens lekker haar broek volgepoept met zo'n kracht dat 'mevrouw' al aardig bruin was op de rug
Dus rompertje verschonen en het matje waar ze op lag verschonen.
En dan kijkt ze je echt zo aan van "Dat was lekker, alsjeblieft mag jij het lekker opruimen "
Scorpion, wat is ze toch heerlijk. t is dat Isa de mooiste ter wereld is, maar anders zou jouw dochter die titel krijgen.
(de cassière van AH vond laatst ook Isa de mooiste baby ter wereld, maar ze vertelde er direct achteraan dat ze zelf drie dochters heeft die ook allemaal de mooiste ter wereld zijn).
Isa gaat steeds meer lachen, dat is zo heerlijk. Ik moest vandaag ergens heen met de auto, dus zij in de maxi-cosi op de stoel naast me. Toen ze ging huilen ben ik maar liedjes voor haar gaan zingen, en daar moest ze enorm van glimlachen. Heb nog nooit zulk dankbaar publiek gehad. En grappig dat je je opeens nergens meer voor schaamt, want de ramen stonden wijd open dus iedereen kon me horen, maar dat maakte me niks uit. Wat blijft ze toch een prachtig wonder!
Heb mijn foto ook al geplaatst in fototopic, maar ter ere van dit nieuwe topic dan ook maar hier. Isa kijkt darts:
Als ik die foto van Isa zie moet ik altijd denken aan ons badritueel.
Dan is Norah in bad geweest en dan droog ik haar af.
Eerst haar haartjes, buik en beentjes (+ voetjes) en dan omdaaien en dan haar ruggetje. Vind het altijd wel grappig dat ze dan echt haar kont in de lucht steekt
quote:Was zeker Barney aan het spelen toen ze keek.
Op donderdag 31 juli 2003 18:38 schreef phileine het volgende:
Heb mijn foto ook al geplaatst in fototopic, maar ter ere van dit nieuwe topic dan ook maar hier. Isa kijkt darts:
Bram had vandaag een knaldag op het kdv. Hij was hartstikke heppiedepeppie toen hij thuiskwam. Lekker hardop lachen, zo heerlijk is dat.
Hij ligt nu al vanaf 8 uur te pitten (de afgelopen dagen was dat rond half 10 dat hij ging slapen) en heeft vandaag overdag ook veel meer geslapen als de laatste dagen. Ik hoop dat hij het redt nu de hele nacht doorslapen. Ik vind het eng. Zeker omdat ik morgen weer moet werken. En eigenlijk vind ik het ook helemaal niet gezellig. Heb ik hem de hele dag al niet gezien en nu lag hij al te slapen voordat wij ons lekker op de bank kroeluurtje hebben gehad.
ps: Spuuglokje, bedankt voor de bezorgdheid. Géén airbag op de passagiersstoel. Ik weet wel dat geadviseerd wordt om de maxi-cosi achterin te doen, maar ik vind het zo prettig als ik haar kan zien en aankijken.
quote:Snap ik hoor Phileine, toen wij nog een auto hadden zonder airbag daar, deed ik Wouter ook graag voorin om die redenen
Op donderdag 31 juli 2003 23:24 schreef phileine het volgende:
ps: Spuuglokje, bedankt voor de bezorgdheid. Géén airbag op de passagiersstoel. Ik weet wel dat geadviseerd wordt om de maxi-cosi achterin te doen, maar ik vind het zo prettig als ik haar kan zien en aankijken.
Ik zet de maxicosi ook lekker op de passagiersstoel (geen airbag), ik vind dat toch een wat prettiger idee, je hebt er idd zicht op en het lijkt me zo ongezellig als hij op de achterbank met zijn rug naar me toe zit.
In de VW Lupo moet ie wel achterin (wel airbag voor). Maar anders zou ik hem ook achterin zetten. Met deze auto rijden we altijd lange afstanden (van Duitsland naar NL) en dan zit ik liever naast de chauffeur dan achterin.
quote:Ze hebben er nog geen idee van hoe dat wij geweldig kjoete kindjes aan 't afbakken zijn ...
Op vrijdag 1 augustus 2003 11:51 schreef Catootje het volgende:
*tante lurkt hier liefdevol mee* Ze zijn kajoet, die van jullie!!! *overtefmodus aanzet en turbofoetusje maakt*
quote:Ik heb ook een fiat uno (bouwjaar 89) maar de maxi-cosi en een gewone kinder autostoel staan gewoon achterin.
Op vrijdag 1 augustus 2003 10:20 schreef PluizZzje het volgende:
In mijn Fiatje Uno KAN de Baboo (maxicosi) alleen maar voorin, omdat de veiligheidsriem achterin veels te kort is.
Dus Lars zit daar ook altijd voorin. Gelukkig is m'n Uno'tje niet van zo'n recente makelij, dus geen airbag.In de VW Lupo moet ie wel achterin (wel airbag voor). Maar anders zou ik hem ook achterin zetten. Met deze auto rijden we altijd lange afstanden (van Duitsland naar NL) en dan zit ik liever naast de chauffeur dan achterin.
ik hoop dat het duidelijk is....
quote:Wow, hee ja, dat heb ik nog niet geprobeerd. Ga ik de eerstvolgende keer dat ik weg ga met de auto es doen. Enne, ik snapte je uitleg meteen hoor!
Op vrijdag 1 augustus 2003 12:20 schreef Angel22 het volgende:
bla bla: gebruiksaanwijzing maxicosi in fiat proppen
Bram was vandaag bij mijn ouders en hij heeft godverdee een boventand erbij! Hij mag niet meer naar mijn ouders, vorige keer dat hij daar was kreeg hij die ondertanden. Als dit een paar weken zo doorgaat gaat ie alweer bijna wisselen.
Duncan was vandaag bijzonder uit zijn hum.... hij heeft vanmorgen bij elkaar een uur NIET gehuild en voor de rest was het echt drama....
Hij ligt nu ook al bijna de hele middag te slapen dus ik heb zo'n vermoeden dat ie in een groeistuipie zit. Damey heeft dat ook als ie weer de lucht in gaat....
Tot hoe zwaar/ oud mogen die koters eik in de maxi-cosi? De sticker is eraf en ik weet het toch echt niet meer......
quote:Je kunt het heel gemakkelijk zien als je je kind erin zet. De bovenkant van het hoofdje mag niet boven het stoeltje uitsteken ahw. Gemiddeld is een kind van 9 maanden oud toe aan een groter stoeltje. Die van ons dus na een half jaar
Op vrijdag 1 augustus 2003 17:56 schreef Angel22 het volgende:
Tot hoe zwaar/ oud mogen die koters eik in de maxi-cosi? De sticker is eraf en ik weet het toch echt niet meer......
quote:Nu moet ik Zo nog even tot een knap mannetje broeden, dan is het een héél knap stel
Op donderdag 31 juli 2003 23:24 schreef phileine het volgende:
Voor zover ik Sven kan zien is ie adorable. 't is dat ik Isa al heb vergeven aan Zo van Mous, en dat mijn man al met een vriend in onderhandeling is over de bruidsschat (het bod staat op drie kamelen, maar daarvoor is onze tuin niet groot genoeg) en dat het niet nóg ingewikkelder moet worden met een derde kaper op de kust, anders zou het vechten worden.
quote:Euh geen
Op zondag 3 augustus 2003 22:27 schreef Karin het volgende:
-knip-
Wat maken jullie allemaal aan fruit/groentehapjes? En kan je dat eventueel invriezen?
Verder hebben we van de overbuurvrouw waar we goed contact mee hebben ook een paar "1ste maaltijd potjes gehad".
Daar heb ik net ff op het label gekeken en daar zat in beide :
70% banaan (ongeveer) 15% water en 15%rijst in de bananenhap en in de wortelenhap sowieso dezelfe hoeveelheden.
Dus zou ik er rijst bij doen en wat water. Maar ja hier hebben we nog een zuigelingetje dus ervaring aan mijn kant is 0,1
quote:Hier maak ik dus nog altijd alle fruithapjes zelf, zonder water, zonder rijst. Puur natuur. In mijn bescheiden mening zijn die twee enkel om de productiekosten te drukken, fruit is duur weet je!
Op zondag 3 augustus 2003 22:37 schreef Sc0rPi0n het volgende:[..]
Euh geen
Gewoon nog borstvoeding
Lijkt me dat je gewoon iets van zoete appels (logisch) en iets van banaan, peren ofzo.
Zou niet iets van sinaasappel, ananas of kiwi doen, want ik denk dat je dan een verrassing vindt in de luier![]()
Verder hebben we van de overbuurvrouw waar we goed contact mee hebben ook een paar "1ste maaltijd potjes gehad".
Daar heb ik net ff op het label gekeken en daar zat in beide :
70% banaan (ongeveer) 15% water en 15%rijst in de bananenhap en in de wortelenhap sowieso dezelfe hoeveelheden.Dus zou ik er rijst bij doen en wat water. Maar ja hier hebben we nog een zuigelingetje dus ervaring aan mijn kant is 0,1
Wij beginnen zelf met appel. Dat hapt het makkelijkst. Mango is overigens ook een perfecte fruit om hapjes van te maken. Heerlijk zoet en stevig van structuur.
Het maken van de voeding kan ik best weer veel over schrijven, maar ik doe makkelijk vandaag. Genuivere heeft een hele verzameling weetjes in één document samengevoegd en die ga ik NU als webpagina beschikbaar stellen:
quote:Wat wij maken aan fruit:
Op zondag 3 augustus 2003 22:27 schreef Karin het volgende:
Wat maken jullie allemaal aan fruit/groentehapjes? En kan je dat eventueel invriezen?
Wat maken wij aan groente/vlees/aardappel:
Aardappel-tomaat combo, rijst
tartaar, kipfilet, visfilet
broccoli, bloemkool, doperwten, slabonen, worteltjes, bruine bonen/appel, enz.
Spaghetti, macaroni
Hoe: indien nodig voorbereiden door koken, pureren, invriezen in ijsblokjeshouders daarna overbrengen in diepvriesbakken, of zakjes. Per maaltijd hoeveelheid afnemen in blokjes *hier is één blokje ongeveer 18gr, Sverre krijgt er nu 10 per maaltijd*
Zie hierboven ook het documentje van Genuivere
Vooral de warme maaltijd krijg ik nooit zo smeuig als zo'n potje. Maar daar zit ook iets van bloem/maizena in geloof ik?
Van groente maakte ik zelf vaak broccoli. Worteltjes en erwtjes uit de diepvries.
Ik zag trouwens dat Stan nog niet in het lijstje staat........
[Dit bericht is gewijzigd door Angel22 op 04-08-2003 14:00]
quote:Zo deed ik het ook, behalve het zeven...
Op maandag 4 augustus 2003 13:59 schreef Angel22 het volgende:
Koken van fruit ?!?!?!?! heb ik nog nooit gedaan, moet ik heel eerlijk bekennen.
Ik gooi alles zo in een bakje en dan ff flink met de staafmixer erdoor heen, als laatste nog even door een zeefje en happen maar...
Hebben jullie kleintjes ook zoveel last van de warmte? Isa zweet zich helemaal kapot. Ik laat haar maar extra veel drinken. Van mijn moeder (ex-vroedvrouw) mag ik ook wel zo'n 100cc kruidenthee bijgeven per dag, en dat doe ik dan ook maar. Isa zuipt het leeg alsof ze al weken in de woestijn zit. En ik dep haar hoofdje vaak met een nat washandje. Maar het blijft zielig, zo'n loeiheet kindje.
Morgen komt mijn zus voor een weekje naar Nederland. Voor de mensen die niet altijd alles hebben gelezen: mijn zus woont in Duitsland, heeft een Anna van 6, een Marie van bijna vier maanden en een ?? (werktitel Kareltje) die april volgend jaar moet worden geboren. We hebben elkaars babies nog nooit gezien, dus ik verheug me er heel erg op.
quote:wow, dat is dus echt zo? ik dacht dat 't een geintje was, hooguit een misschientje...
Op maandag 4 augustus 2003 17:29 schreef phileine het volgende:
?? (werktitel Kareltje)
quote:Update: ze belde net op, kwam van de gyn vandaan. Die zag op de echo heel geinig twéé zwangerschapsringen!! Mijn zus heeft zich al niet eens verzoend met het feit dat er zo snel alweer een kindje komt, worden het er misschien twee. De ene was alleen veel kleiner dan de andere, dus de kans is groot dat die nog verdwijnt. Een kloppend hartje was nog niet te zien bij beiden, daarvoor is het nog te vroeg. Dus het blijft nog even spannend...
Op maandag 4 augustus 2003 17:49 schreef bixister het volgende:[..]
wow, dat is dus echt zo? ik dacht dat 't een geintje was, hooguit een misschientje...
veel plezier met je zus et les bébé's de komende week.
en bastard_host, ik heb 'm ook aan m'n favorieten toegevoegd. [afbeelding]
quote:Wat zal je zus geschrokken zijn zeg!
Op maandag 4 augustus 2003 17:55 schreef phileine het volgende:[..]
Update: ze belde net op, kwam van de gyn vandaan. Die zag op de echo heel geinig twéé zwangerschapsringen!! Mijn zus heeft zich al niet eens verzoend met het feit dat er zo snel alweer een kindje komt, worden het er misschien twee. De ene was alleen veel kleiner dan de andere, dus de kans is groot dat die nog verdwijnt. Een kloppend hartje was nog niet te zien bij beiden, daarvoor is het nog te vroeg. Dus het blijft nog even spannend...
Is ze er wel blij mee dat ze zo snel al weer zwanger is (even afgezien van het feit dat het er misschien 2 zijn)?
Bastardhost geweldige site . Heb hem inderdaad ook bij mijn favorieten gezet.
Iedereen bedankt voor de hapjestips!
Phileine, wat ontzettend leuk en fijn voor je dat je je zus weer zal zien. En elkaars kindjes, heerlijk voor jullie.
Ik zat hier met grote ogen te kijken dat ze al weer zwanger is en nu van misschien wel 2 kindjes, kan me voorstellen dat dat een behoorlijk schok is geweest.
Ik hou het kort, Chiara wordt nu wakker en heeft net d'r 2e vacc. gehad. Later meer...
Leeftijd: 14 weken
Gewicht: 6255 gram
Lengte: 61 centimeter
Vandaag dus weer een prikje, ze gaf een kreet en keek mij boos aan, maar verder was er niet veel aan de hand. Ik heb rondom de plek van vaccinatie even wat gemasseerd en we hebben wat oefeningen met d'r beentjes gedaan, ze vond het allemaal wel prima, dat was dus reuze meevallen in vergelijking met de vorige keer. Ze heeft nog lekker heel wat uurtjes geslapen vanmiddag.
Toen ik haar net naar bed had gebracht heb ik nog maar een zetpil ingebracht, ze leek toch wel wat pijn aan d'r beentje te hebben en nu slaapt ze weer lekker...
Ik heb een tijdje niet zo veel gepost hier op het forum, dat komt omdat ik best wel moe ben... Ik lees wel een hoop mee hoor!
Verder gaat het hartstikke goed met Chiara Ze heeft d'r tenen vorige week ontdekt, dus ze ligt continu met d'r voeten in de lucht om haar teentjes te pakken. Het liefst zou ze dr tenen in haar mondje doen, maar dat lukt net niet...
Vanmiddag heb ik haar even op dr buik in de box gelegd, ze brengt dan haar knietjes omhoog en hup, daar gaat dat kontje de lucht in, zo grappig om te zien. En later op de dag, rolde ze van d'r buik op d'r rug! Dus deze mama is supertrots!
quote:hmm, Chiara is geen theeleut:
Op maandag 4 augustus 2003 17:29 schreef phileine het volgende:
Hebben jullie kleintjes ook zoveel last van de warmte? Isa zweet zich helemaal kapot. Ik laat haar maar extra veel drinken. Van mijn moeder (ex-vroedvrouw) mag ik ook wel zo'n 100cc kruidenthee bijgeven per dag, en dat doe ik dan ook maar. Isa zuipt het leeg alsof ze al weken in de woestijn zit. En ik dep haar hoofdje vaak met een nat washandje. Maar het blijft zielig, zo'n loeiheet kindje.
Chiara voelde ook warm aan vandaag, dus ik heb je tip opgevolgd en heb kruidenthee gezet. Toen het allemaal was afgekoeld nam ik Chiara op schoot en wilde haar de fles geven. Ze zat vies te kijken, duwde met haar tong de speen uit d'r mond. Met haar handje zat ze te spartelen: de fles moest weg! En vervolgens hapte ze richting mijn borst, ze wilde geen thee, ze wilde moeders melk...
Nog een tip voor 'waterige' fruithapjes (dit heb ik bij mijn ex-schoonzussen gezien, aantal jaar geleden).. Een stukje liga erdoorheen verkruimelen. Handig als je niet steeds banaan wilt gebruiken om het een beetje te binden (banaan heeft een verstoppende werking)
quote:O ja, dat is waar ook! Die tip heb ik ook gekregen van het CB, omdat Daan zoveel spuugde (ja, ook bij fruit- en groentehapjes).
Op dinsdag 5 augustus 2003 21:50 schreef E.T. het volgende:
Nog een tip voor 'waterige' fruithapjes (dit heb ik bij mijn ex-schoonzussen gezien, aantal jaar geleden).. Een stukje liga erdoorheen verkruimelen. Handig als je niet steeds banaan wilt gebruiken om het een beetje te binden (banaan heeft een verstoppende werking)
Bram had vandaag denk erg last van de warmte. Hartstikke moe maar niet in slaap kunnen komen. 10000 rondjes gelopen door de kamer met hem op me arm en elke keer viel hij lekker in slaap en als ik hem dan neer wou leggen begon hij weer hysterisch te huilen. Na 2 uur was ik het aardig zat. Heb hem toen in de wagen gezet en ben naar Lois en Eva gegaan en daar was hij best vrolijk (is ook zo leuk naar een spelende Eva kijken). Ik kwam weer thuis en het was weer hetzelfde liedje. Uiteindelijk heb ik hem in de kinderwagen gezet en ben rondjes door het huis gaan lopen. Wat jammer dat het zo bloedheet was buiten, anders was ik lekker naar buiten gegaan. Gelukkig heeft hij toen een uurtje kunnen slapen maar toen durfde ik dus amper geluid te maken want daar werd hij ook elke keer wakker van.
Vermoeiend hoor zo'n dag.
Danosa! Wat balen dat je zo'n rot bevalling had en dan ook nog van hot naar her gesleept werd Van harte met je meisje, ookal zo'n aparte naam! Geniet er van dames!
Wat leuk dat Chiara ook al zo'n tantetje wordt
Leuk he, om te zien hoe zich dat ontwikkeld.
Lara kan dus niet bij dr tenen, niet omrollen, niet kruipen, niet een beetje door de box scharrelen, niet lekker kneuterig tegen me aan liggen.... maar mevrouw krijgt wel gewoon TWEE ondertanden
Zondag was ze een beetje huilerig, toen heb ik dat ding toch maar af gedaan en haar eens lekker strak tegen me aan gehouden. Duurde 2 minuten toen lag ze met een gelukzalig gezicht heerlijk te ronken
Ik heb niet alles gelezen, ben beetje druk en ik ga donderdag met mn moeder en Lara naar Engeland, tot dinsdag. Ben benieuwd hoe dat gaat, dat vliegen, hoe Lara dat vind
En of ze door de metaaldetector komt
Ik ben er achter waarom Bram zo ontzettend hangerig was gister. Tand nummer 3 en 4 komen eraan. Ook weer aan de onderkant.
Die boventand die mijn moeder van de week zag is echt nergens meer te bekennen (ik zag hem ook, Lois had hem ook gezien, vreselijk vaag). Ik ben het nu al zat al die tandjesperikelen. Nu is het weer even genoeg.
jaah erg zielig die hitte voor die kleintjes. ik hoop daarom maar dat Skip blijft zitten tot na de hittegolf.
Phileine, jeeeetje twee misschien! wens je zus maar sterkte.
quote:In zetpillen voor ukkies zit hetzelfde als in gewone paracetamol alleen in een mindere hoeveelheid.
Op woensdag 6 augustus 2003 11:36 schreef bixister het volgende:
die zetpillen he, wat zit daar precies in? en is het misschien handig om die alvast aan te schaffen voor onze op komst zijnde kleine? of is dat overdreven.........
quote:Kindjes die pijn lijden ook.
Op woensdag 6 augustus 2003 12:26 schreef GHaven het volgende:
Zetpillen zijn zielig!.
quote:Huilende en jengelende en koortsige babytjes zijn zielig
Zetpillen zijn zielig!.
quote:
Op woensdag 6 augustus 2003 13:06 schreef babyfeet het volgende:Ik gebruik vloeibare sinaspril
Ik heb geen problemen met het inbrengen van zetpillen. Ik hou 'm voor dr anus, geef een klein duwtje en wordt dan naar binnen gezogen. Ik heb niet de indruk dat Chiara er poepdrang van krijgt. (lekker praat je weer)
Ik heb Chiara net even in dr blote billen laten spelen, dat vindt ze heerlijk en doen we wel vaker. En nee, ze kan ook zonder luier nog niet dr teentjes in dr mondje doen.
quote:Doormidden doen is niet zo moeilijk, ik knip ze doormidden. Naar binnen doen heb ik ook geen problemen mee, alleen bij Esther zorg ik dat ze 'm niet gezien heeft. Volgens mij voelt ze er niks van.
Op woensdag 6 augustus 2003 13:41 schreef easy-going het volgende:
Ja, met 2 maanden mag je dus een halve gebruiken, maar hoe krijg je die dus doormidden.....dat wat dus een gepruts. Ik denk (hoop) dat een hele makkelijker in te brengen is.
Een zetpilletje werkt zo lekker snel. Pilletje erin, slokje drinken en even knuffelen en dain bedje en
Slim van je Angel22 om die prik uit te stellen! Zeker met dit weer is het helemaal niets als ze er beroerd van worden.
Bram slaapt nu eindelijk ook weer even op een zetpil. Ik vind het altijd heel moeilijk te bepalen wanneer ik ze zal geven. Ik ben zelf namelijk hartstikke allergisch voor paracetamol dus ik vond de eerste keer doodeng (ik krijg er hele hoge koorts en uitslag van. Zomaar opeens, kon er jaren tegen en opeens niet meer). Maar nu ook, ik weet wel dat hij pijn in zijn mond heeft maar dan nog denk ik een paar keer na of ik het wel echt zal doen. Uiteindelijk toch maar gedaan nadat ik hem echt niet meer stil kreeg. Aan de ene kant wil niet dat hij onnodig pijn heeft maarja aan de andere kant wil ik ook niet elke keer die troep in zijn lichaam stoppen.
Merlyn is morgen 2 weekjes en heeft een oproep voor morgenvroeg voor de gehoortest.
Wat vinden jullie eigenlijk van het CB en alle tests ?
quote:Misschien dat daardoor sommige idioten op ideeen worden gebracht
Zetpillen zijn zielig!.
quote:alicia heeft hem ook gehad. Steld niets voor, binnen paar minuten sta je weer buiten, hij kan zelfs gewoon doorblijven slapen als ie dat wil. er word iets tegen/in zijn oortje gestopt wat trillingen opvangt bij het horen van een eluid. Dat moet bij beide oortjes gebeuren en klaar.
Op woensdag 6 augustus 2003 15:01 schreef Mirage het volgende:
Iemand ervaring met de " gehoortest " ?
Alicia heeft gewoon doorgeslapen, nergens last van gehad.
quote:Sven heeft de gehoortest gehad toen hij bijna 3 weken was en heeft ook gewoon doorgeslapen. Ze doen een dopje in het oor en dan moet er een bliepje komen.
Op woensdag 6 augustus 2003 15:01 schreef Mirage het volgende:
Iemand ervaring met de " gehoortest " ?
quote:Ja hoor, bij de apotheek. Er is niks zieligs aan een zetpil vind ik. Heeft alleen maar voordelen, het werkt snel. En om "uitpoepen" tegen te gaan kun je hem het beste omgekeerd toedienen
Op woensdag 6 augustus 2003 16:34 schreef sjak het volgende:
Wij hebben in het ziekenhuis ook paracetamol 60 mg. Ik weet alleen niet of ze die verkopen, maar ze bestaan dus wel.
CarOnline, veel plezier in Engeland en doe je broer de groeten Hij weet wel wie lewis is.
quote:Of de kant die je het eerst erin doet een beetje nat maken.
Op woensdag 6 augustus 2003 18:56 schreef Rewimo het volgende:
(..)Er is niks zieligs aan een zetpil vind ik. Heeft alleen maar voordelen, het werkt snel.(..)
Je kunt er eventueel ook een beetje vaseline aan smeren.
Had daar een zetpil ingezeten dan was het een ongeleid projectiel geweest!
Gelukkig hebben wij nog geen medicijnen nodig gehad hoor
Paar fotootjes van Noa:
Moet gauw weer een paar digitale maken ze is nu al 5 weken!!!!
quote:GHaven wil gewoon niet dat er iets in zijn kont gestopt wordt
Op donderdag 7 augustus 2003 09:39 schreef Spuuglokje het volgende:[..]
Waar haal jij het lef vandaan?!
Ik denk dat Ghaven het niet slecht bedoelde
quote:
Op donderdag 7 augustus 2003 09:43 schreef basset het volgende:
Tja Ghaven ik hou ook niet van dingen in mn kont, maar hoe wil je de temperatuur van een baby opnemen bijv?
.
Je wilt er echt geen halve graad naast zitten met een baby.
Dit las ik over deze thermometer: I would add one degrees to the reading to get the same reading as rectal reading. It is easy to wash the probe and no covers needed. I would recommend it to all my friends.
1 graad is dus bij een baby het verschil tussen wel een baby en geen baby meer als je niet oppast.
[Dit bericht is gewijzigd door basset op 07-08-2003 10:51]
quote:
Op donderdag 7 augustus 2003 09:34 schreef basset het volgende:
ligt ze papa nou uit te lachen??
quote:
Op donderdag 7 augustus 2003 10:49 schreef No Nick het volgende:[..]
Wát een plaaaaaaaatje zo
ligt ze papa nou uit te lachen??
quote:Neh, das duidelijk zo'n blik van hij-doet-net-of-hij-slaapt-en-daar-moet-ik-intrappen-proest
Op donderdag 7 augustus 2003 10:50 schreef basset het volgende:[..]
Nee ze lacht me toe!
Maar ze ziet mn neus en denkt: HAHAHA die heb ik niet!
(ze heeft een hoop van mij, maar niet mn gok)
quote:Hoi Karin, gekke vraag dan misschien, maar helpt dentinox of chamodent dan niet tegen zijn doorkomende tandjes. Hier doe ik eigenlijk altijd dentinox via een wattenstaafje op als ze huilerig zijn van pijn in de kaakjes. Sverre knaagt ook veel op een doekje met verschillende rubberen hoeken die het tandvlees wat 'masseren'. Ik gebruik de zetpillen eigenlijk alleen als ze echt koorts hebben.
Op woensdag 6 augustus 2003 14:58 schreef Karin het volgende:Bram slaapt nu eindelijk ook weer even op een zetpil. Ik vind het altijd heel moeilijk te bepalen wanneer ik ze zal geven. Ik ben zelf namelijk hartstikke allergisch voor paracetamol dus ik vond de eerste keer doodeng (ik krijg er hele hoge koorts en uitslag van. Zomaar opeens, kon er jaren tegen en opeens niet meer). Maar nu ook, ik weet wel dat hij pijn in zijn mond heeft maar dan nog denk ik een paar keer na of ik het wel echt zal doen. Uiteindelijk toch maar gedaan nadat ik hem echt niet meer stil kreeg. Aan de ene kant wil niet dat hij onnodig pijn heeft maarja aan de andere kant wil ik ook niet elke keer die troep in zijn lichaam stoppen.
PS. Wel de bijtring naar de baby brengen, niet de baby naar de bijtring. Das nl best koud!
quote:Of je moet een dure, professionele nemen.
Op donderdag 7 augustus 2003 10:46 schreef basset het volgende:
Die ken ik ja, en worden in de eerste maanden hevig afgeraden omdat in het oor meten mega onnauwkeurig is
Infrarood temp meten is gewoon heel onnauwkeurig. Ik zou het ieder geval niet vertrouwen als het er vanaf hangt.
quote:Ja.
Op donderdag 7 augustus 2003 11:11 schreef basset het volgende:
Met duur praat je dan waarschijnlijk over enkele 100den euro's lijkt me.
Dat ik een nachtje in het ziekenhuis lag kreeg ik het er over met de gyn en de verpleegkundige (je moet wat als je je verveelt) Het leek me wel wat zo'n oording voor een baby, geen gemier en zelfs als ze slapen kan je even tempen. Ze dachten niet dat ik het bedrag er voor over had ipv even een broekje en een luiertje uit doen.
quote:Nou.. soms moet je wel. René van ons laat zich dus niet rectaal tempen. Die gaat zo vreselijk te keer dat ik bijna bang ben dat ze in de strijd haar darm zou beschadigen. Dus die tempen we eigenlijk niet, ik weet wel wanneer ze koorts heeft, of ik doe de thermometer onder dr oksel, maar dat is ook weer niet ideaal en dan is zo'n oorthermometer juist weer wél handig. Dan heb je gewoon een richtlijn.
Infrarood temp meten is gewoon heel onnauwkeurig. Ik zou het ieder geval niet vertrouwen als het er vanaf hangt.
We namen de temp met de speen en was deze hoger dan "normaal" dan werd er als nog rectaal gemeten. Deze rubberen voel je nauwelijks, is enorm dun en buigt mee met het zaakie inwendig. Ze kanblijven spartelen, je kan zelfs hem buigen dat ie buiten de luier uitsteekt en de luier terugslaan (alicia poept altijd als de thermometer erin gaat)
quote:Ik ben het met basset eens dat rectaal de temperatuur opnemen een stuk zekerder is...
Op donderdag 7 augustus 2003 10:36 schreef GHaven het volgende:[..]
.
quote:een geintje is leuk maar het is hier geen onzinforum natuurlijk
Op donderdag 7 augustus 2003 12:59 schreef beany het volgende:[..]
Ik ben het met basset eens dat rectaal de temperatuur opnemen een stuk zekerder is...
quote:Mijn opmerking is serieus, al doet dat plaatje daar natuurlijk wel weer afbreuk aan... mee eens...
Op donderdag 7 augustus 2003 13:29 schreef Lois het volgende:[..]
een geintje is leuk maar het is hier geen onzinforum natuurlijk
Ik zal het niet meer doen mams!
Toch is het zeker zo dat rectaal temperaturen beter is. Zelfs bij volwassenen is dat oor-ding niet 100% nauwkeurig.
Ze hebben ook nog een hele schattige oeran-oetang peuter, maar die zat vandaag binnen dus ik kon geen mooie foto's maken. Hij is wel absoluut hartveroverend. Ik adviseer iedereen die de kans heeft om bij Artis langs te gaan binnenkort. Je kunt echt uren naar die kleintjes kijken.
Maar enorm bedankt voor het meedenken!
Wat een leuke aapies Phileine! Volgens jaar gaan wij ook echt alle dierentuinen af (liefst als er babyolifantjes geboren zijn, die vind ik echt geweldig). Kan me er nu al op verheugen, eindelijk een legitieme reden om lekker te dierentuinen.
Vanaf goed kwart over een heeft hij het volgehouden tot zeven uur, toen hij eindelijk zijn bed in ging *lees wilde* begon de ellende voorafaan.. Lachen wanneer je bij hem bent en je maakt maar aanstalten om te gaan en de pl**ris breekt los. Uiteindelijk met pijn in het hart hem laten huilen tot hij sliep. Wat dan weer 20 minuutjes duurt, hij schrikt wakker en schreeuwt het huis weer bij elkaar. Nu inmiddels, na het derde flesje van 150cc is het weer rustig, maar voor hoelang vragen wij ons af
En het is zoooo zielig, want hij valt dus vrijwel direct in slaap wanneer je nu bij hem komt, maar zo gauw je een pas richting de deur zet...
Ow, thermometer discussie aanvulling:
Wij gebruiken een braun infraroodoorthermometergevalmethoesjes.. maar voornamelijk voor de indicatie. Wanneer je weet dat zo'n ding niet helemaal betrouwbaar is meet je analytisch... vijf keer achter elkaar, hoogste en de laagste eraf en de rest middelen... Bij hoge koorts of vreemde getallen even rectaal na meten, maar zo spaar je behoorlijk wat rectale metingen uit hoor..
quote:effe offtopic, ik heb nog een leuke foto van een baby olifant van een paar maanden geleden in thailand. Die was nog maar 6 dagen oud, dan smelt je echt helemaal. Zo kjuut
Op donderdag 7 augustus 2003 20:50 schreef Karin het volgende:Volgens jaar gaan wij ook echt alle dierentuinen af (liefst als er babyolifantjes geboren zijn, die vind ik echt geweldig). Kan me er nu al op verheugen, eindelijk een legitieme reden om lekker te dierentuinen.
Knorretje, ik had toevallig net ook een thermometer met rubberen/flexibele punt gekocht toen ik dat berichtje van jou las. is die van jou ook van 't merk 'Jippies'?
quote:nope van phillips. In zo'n geel doosie waar gelijk die speenthermometer bij in zit
Op zaterdag 9 augustus 2003 14:47 schreef bixister het volgende:Knorretje, ik had toevallig net ook een thermometer met rubberen/flexibele punt gekocht toen ik dat berichtje van jou las. is die van jou ook van 't merk 'Jippies'?
Lekker rustig hier, Isa ligt zo heerlijk tegen Max aan te slapen, dat ik ze maar lekker heb laten liggen. Het was een zware week voor Isa, twee keer naar Den Haag (bij een overijverige oma die haar steeds in schapenvachten wou wikkelen, terwijl het arme kind zich al kapotzweet in alleen een rompertje, dus dan kreeg ik daar weer gekibbel over met mijn moeder, etc. etc.), de ontmoeting met haar verse nichtje, en dan ook nog die vreselijke hitte. Ze heeft de hele tijd een gloeiend hoofdje. Geen koorts, maar blijkbaar wel heel veel last van de warmte. Ik hang vaak maar een natgemaakt spuugdoekje over haar hoofd. Lijkt ze net zo'n egyptenaartje uit Asterix, maar het helpt wel. En we gaan maar veel in bad. Heb eindelijk een foto van het matrasje dat ik eerder beschreef. Zo ligt ze dus te dobberen, en ze vindt het echt heerlijk:
Ik heb trouwens nog een vraagje... je hebt van de baby"stoeltjes" voor in bad. Zodat je je baby niet constant vast hoeft te houden.
Iemand ervaringen mee?
Duncan zit nogal graag in bad maar wil liever niet meer echt liggen en als ie buiten in badje gaat lijkt het me wel leuker als ie ook wat meer kan zien dan alleen de lucht....
zoiets bedoel ik
Of zou dit ook al kunnen?
[Dit bericht is gewijzigd door Angel22 op 10-08-2003 10:58]
Phileine heb jij toen nog die 'back-to-sleep' aangeschaft (of hoe heette dat ding ook weer)?
Dat matrasje hebben we ook hier ook gehad en Jillian vond het ook helemaal geweldig, dus echt een aanrader!! Ik heb um helaas weg moeten gooien, de medicinale badolie was er helemaal ingetrokken en dat krijg je er echt niet meer uit, helaas. Ach, weer een leuk kraamkadootje..
Angel, hier heb ik ook zo'n ligstoeltje voor in bad. Ze waren een aantal maanden geleden in de aanbieding bij Etos. Ben erg benieuwd hoe de baby erop zal reageren.
quote:en een goedkope... wij gebruiken voor dit soort dus de infrarood oorthermo.. Piep... en ze vinden het nog leuk ook
Op zondag 10 augustus 2003 16:32 schreef Rewimo het volgende:
Een vrij simpele methode om vast te stellen of een kind koorts heeft (maar niet hoeveel koorts)
nou mijn andere oor, papa
quote:Oja? Bij Lars dan niet volgens mij. Als ik hem een kus op z'n voorhoofd geef, voelt dat altijd warm aan op m'n lippen. En hij heeft echt geen koorts.
Op zondag 10 augustus 2003 16:32 schreef Rewimo het volgende:
Een vrij simpele methode om vast te stellen of een kind koorts heeft (maar niet hoeveel koorts) is om het kind een kus op zijn/haar voorhoofd te geven. Voelt dat warm aan op je lippen, dan heeft je kind koorts. Voor thermometer-gestresste kinderen is dat een handige methode, je gaat de strijd dan tenminste niet voor niets aan
Zal vanavond ff wat foto's plaatsen, want die heb ik hier niet bij de hand (@ work).
quote:Daan voelt ook altijd warmer aan dan ik (zijn lichaamstemp. ligt ook een graad hoger dan de mijne), maar als hij koorts heeft dan 'gloeit' zijn voorhoofd. Dat voelt dus echt wel anders.
Op maandag 11 augustus 2003 12:26 schreef PluizZzje het volgende:[..]
Oja? Bij Lars dan niet volgens mij. Als ik hem een kus op z'n voorhoofd geef, voelt dat altijd warm aan op m'n lippen. En hij heeft echt geen koorts.
Ach, misschien heb ik wel ijzige lippen.
quote:Een Tummytub? Zo een dus
Op maandag 11 augustus 2003 13:54 schreef Sc0rPi0n het volgende:
Wij gebruiken een Tummy Tub.
Daarin kan de baby zitten en dat geeft voor haar hetzelfde gevoel als dat ze in de baarmoeder zat.
Norah vindt het heerlijk.Zal vanavond ff wat foto's plaatsen, want die heb ik hier niet bij de hand (@ work).
Kheb ook weer een paar nieuwe fotootjes HIER geplaatst.
[Dit bericht is gewijzigd door basset op 11-08-2003 16:28]
Ik had ook nog gevraagd of er tips waren om hem wat beter in slaap te laten vallen. Hij valt heel goed aan de borst in slaap maar als hij geen honger heeft of bij de oppas is het in slaap komen soms wel erg moeilijk. Ik moet hem maar laten huilen. Nou dat kan ik dus niet he. Na 2 minuten pak ik hem toch weer op, ik vind hem veels te klein om te laten huilen.
En ik moet zijn tandjes gaan poetsen. Ben heel benieuwd hoe dat gaat.
Zoalng je maar lekker insmeert en een parasolletje gebruikt dacht ik.
Bij ons binnn is het een stuk heter. Als je bij 5 weken hier http://noa.myplaces.nl/index.php3?h=191&map_id=705&&offset=1&fotonr=4 kijkt, dan zie je een fotootje waar ze het superheet heeft
Gelukkig lijkt ze er wel aardig tegen te kunnen.
op dìt moment is het 32 graden in huis terwijl alle gordijnen dicht zitten.
Weet je zeker dat hij niet een meisje is
Nee hoor, het is mooi dat hij nu lekker rustig is.
Overdag is het in haar kamertje niet te houden. Ze huilt dan (bijna) contant, dus hebben we maar besloten om ze in de wagen te leggen en bij ons buiten te zetten. We zitten tegen het achterraam en daar staat bijna altijd schaduw.
Dus ik heb gisteren maar een ventilator gekocht voor op haar kamer zodat de warme lucht niet blijft hangen.
* Sc0rPi0n vond een warme zomer leuk, maar walgt er nu van.
* Sc0rPi0n wil herfst!!!!!
We hebben nog wel van die kleintjes? Hebben?
quote:In Goes (ZLD) nog wel. Wij hebben hier een Action zitten en daar stonden er nog een stuk of 5
Op dinsdag 12 augustus 2003 14:59 schreef basset het volgende:
waar heb je die ventilator gevonden dan????In gouda is er geeneen meer te vinden!
Ik kan er eentje voor je halen, maar dan moet je hem wel zelf op komen halen
quote:Norah drinkt en plast heel veel. Verder drinkt ze zichzelf in slaap. Als ze fles bijna leeg is dan zie je ze gewoon wegvallen in slaap
Op dinsdag 12 augustus 2003 15:16 schreef easy-going het volgende:
Omdat het al de hele zomer zo warm is heeft Sven overdag nog niet op zijn kamertje gelegen. Daar staan ´s morgens en ´s avonds de ramen open voor een beetje door te waaien en daar wil ik hem niet in leggen en ´s middags is het te warm op zijn kamertje. Hij ligt dus of in de box in de kamer, of in de kinderwagen beneden (wij hebben een "onderhuis" waar het nog een beetje koel is). Maar straks moet er toch een beetje structuur in de dagen gaan komen (hij heeft ook nog helemaal geen regelmaat qua slapen overdag). ´s Nachts gaat het iig goed. Hij slaapt vanaf 10 uur (na zijn laatste flesje) tot een uur of 7 ´s morgens. meestal dan he . Maar overdag heeft hij soms alleen maar slaapjes van een kwartiertje en een andere dag ligt hij opeens anderhalf uur te pitten. Ik weet niet hoe dit bij jullie is.
http://noa.myplaces.nl/index.php3?h=191&s=&map_id=705&offset=1&fotonr=8
En hier een plaatje van onze poes Sammie die zo nodig haar pootje moest breken op Noa's geboortedag:
Let op het toepasselijke kleurtje
[Dit bericht is gewijzigd door basset op 12-08-2003 16:20]
quote:Sven drinkt nu 6 flessen van 150cc per dag. Dat is om de 3 uur een fles. Ik wil eik over naar 5 flessen (maar wat heb ik te willen) per dag (en dan van 180cc). Maar dat ga ik wel proberen als het straks wat koeler is. Ik vind het nu gewoon belangrijk dat hij goed vocht binnenkrijgt. Na de voeding valt hij de ene keer in slaap, de andere keer slaapt hij helemaal niet tussen de voedingen. Er is geen peil op te trekken bij hem. Maarja hij groeit goed en hij slaapt ´s nachts goed, dus dan trekt moeders het ook wel allemaal.
Op dinsdag 12 augustus 2003 15:44 schreef Sc0rPi0n het volgende:Norah drinkt en plast heel veel. Verder drinkt ze zichzelf in slaap. Als ze fles bijna leeg is dan zie je ze gewoon wegvallen in slaap
![]()
Daarna slaapt ze meestal zo'n uurtje of langer (ligt eraan of het rustig is). Maar na zo'n 2 uur dan wordt mevrouw wakker en is het(wèèèè)
We geven nu om de 2 uur zo'n 120cc want ze vraagt nu vaker.
En ze hield het niet vol om om de 3 uur 150cc te drinken.
Als het straks weer koeler wordt dan zullen we weer overgaan om om de 3 uur haar te laten drinken.
edit: Noa ziet er wel verhit uit op de foto´s, gelukkig dat het wat koeler schijn te worden. Het is wel een kjoetie hoor.
[Dit bericht is gewijzigd door easy-going op 12-08-2003 16:30]
Ik wist wel meteen dat ik als er echt wat is dat ik het dan goed kan horen aan het huiltje, dat was echt heel anders als alle andere huiltjes. Gelukkig nooit gehoord behalve dan na de prikjes.
Bram heeft zich trouwens heel goed gedragen na het prikje van gister. Eventjes gehuild 3 uur laten maar na het paracetamolletje was dat eigenlijk ook over. Terwijl hij de vorige keer 3 dagen helemaal van slag was met koorts en alles.
Bram is vanavond voor de 2e keer in zijn grote badje geweest (eerste keer was dat ie 2 weken oud was maar toen was het geen succes) Leek mij handig omdat je dan nog 1 hand vrij hebt om hem te wassen. In de tummy wordt hij nu echt heel bewegelijk, kan hem niet met 1 hand vasthouden.Hij vond het prachtig!!! Vooral toen hij zijn benen helemaal optrok en weer liet vallen. Ik had toch iets minder water in het badje moeten doen. Ik had hem wat langer in bad gelaten, hij vond het zo fijn. Hij had helemaal van die rimpelhandjes en voetjes toen hij eruit kwam
En daarna voor de eerste keer tandenpoetsen. Dat was wel heel vreemd hoor. Maar de tandpasta was best lekker geloof ik.
Volgens mij moet je poetsen voordat ze gaan slapen zodat de tandjes een hele nacht schoon zijn zeg maar. Maarja Bram valt aan de borst in slaap en om hem nou daarna nog wakker te maken om zijn tandjes te poetsen doe ik dus niet. Dan ben je uren bezig om hem weer in slaap te krijgen (meestal uiteindelijk weer aan de borst). Dus heb ik het maar voor de laatste voeding gedaan.
Hoe deden jullie dat? Heeft dit wel effect zo?
Had begrepen dat water minder erg was als laatste dan de melk of helemaal niet poetsen.
Ik bedenk me net dat ik maar 2 t-shirtjes heb voor als Zo geboren zou worden Ik heb natuurlijk geen rekening gehouden met een idiote hittegolf rond deze tijd
-edit-
rompertjes heb ik wel, een stuk of 10, dus dat zou genoeg zijn? Geen shirtje dingetje er over heen?
[Dit bericht is gewijzigd door moussy op 14-08-2003 00:07]
Hier gaat alles prima met Tom, hij slaapt sinds ongeveer een week door van 12 tot 5 a 6 uur dus dat is al een hele verbetering. Het is een heel vrolijk mannetje dat heel de dag ligt te lachen en kirren.
Drinken aan de borst gaat als een trein tegenwoordig, hij zit niet meer ze te klootviolen dat mijn tepels ervan naar de maan gaan maar hapt,zuigt en drinkt tot hij vol zit. De ene keer duurt een voeding 5 minuten en de andere keer ruim een half uur.
Het is best een georganiseer om met twee kindjes op stap te gaan, daarom gaan we maar wandelen dan kan Jasper op het buggyboard staan en dat gaat prima. Met de auto past de kinderwagen er net niet in en dan moet ik zo vouwen en doen dat ik er al bij voorbaat geen zin meer in heb. we komen dus ook nooit verder dan een half uur wandelen van huis
Phil, wat een schrik zeg dat Isa zo ging schokken. Gelukkig was het niets ernstigs maar toch blijft de schrik er nog wel even inzitten denk ik zo. Wij moeten de 22ste voor de eerste prikken, ik zie er niet naar uit moet ik zeggen.
Karin, leuk is dat he als ze ontdekken wat ze allemaal uit kunnen halen in het grote badje. Wij deden Jasper altijd in de badkamer in bad toen hij wat groter werd en niet meer in de huiskamer waar we veel meer ruimte hebben want het parket trok anders krom van het vocht
quote:Handig he? Ik probeer ook steeds info op te slaan (lukt niet) ,maar het is wel handig dat je steeds kan checken
Op woensdag 13 augustus 2003 12:48 schreef Manono het volgende:
Wat lijkt me dat heerlijk, dat je als nieuwe ouder uit zo veel ervaring kan putten
quote:Ja ik vind het ook wel heel erg handig eigenlijk. Ik zou me beslist niet meer alles laten aansmeren om te kopen. En ook heb ik al heel wat praktische dingen gelezen. Ik doe er echt mijn voordeel mee.
Op donderdag 14 augustus 2003 09:53 schreef Catootje het volgende:[..]
Handig he? Ik probeer ook steeds info op te slaan (lukt niet) ,maar het is wel handig dat je steeds kan checken
quote:Ik heb Peet al gebeld, dat ie vanuit zn werk niet om hoeft te rijden naar de parkeerplaats, maar dat ik de auto nodig heb
Op donderdag 14 augustus 2003 10:57 schreef Rewimo het volgende:
Mous, "hol" snel naar Zeeman, bijna alles voor een euro in de opruiming en ik heb ook hele kleine T-shirtjes gezien
mn buik is zo onrustig de laatste dagen, dus ik weet het allemaal niet meer met Zo
Verder passen de rompertjes van maatje 56 nu goed en die van 50 soms (ligt aan eht merk)
Gisteren had ze een jurk aan maatje 68 want een andere jurk maatje 56 was al meer een hemd dan een jurk
Ben blij dat het weer een beetje dragelijker is.
Maxi-cosi, wandelwagen alles mee en poppie in de draagzak waar ze de show stal door iedereen breed lachend aan te kijken en daarna charmant onder te sputteren, haar nieuwe uitvinding
En ze rolt! Jawel, ze rolt!! Met spreidbroek en al
Ik dacht wat ligt ze nou te mopperen, nou mevrouw lag op haar buik, en kon geen kant meer op, ze heeft het gister 1x gedaan maar vrees dat ze het wel vaker gaat doen.
Verder nog niet alles bij gelezen, drukjes he
Fijn dat het bij iedereen zo goed gaat, (voor wat ik heb gelezen) en vervelend dat Isa en Bram toch zo'n last van de prikkies hebben! lara hoeft er gelukkig voorlopig nog maar 1.
Ik heb Katja ook lang in de TummyTub gedaan, want ik vond het veel minder eng om te doen dan in het badje. Ik hoor echter ook wel van babietjes die helemaal niks van de TT willen weten.
Eska & Bugsbunny, heel veel succes morgen. Wat raar dat de vk het nooit gevoeld heeft. Meestal hebben ze vrij goed door hoe het kind ligt. Ik kan me voorstellen dat het een grote schok is als je het zo laat pas te horen krijgt. Ik sluit me wel aan bij de anderen die het al gezegd hebben, ik vond de ks echt heel erg meevallen.
Caronline, mijn buurmeisje werkt op een kdv en die had mij ook al gezegd dat die kinderen bijna alles kunnen met een spreidbroekje. Ik vind het zo knap hoe flexibel die hele kleintjes al met dit soort dingen om kunnen gaan voor Lara.
quote:Ahhhh wat een liefurt! Wat is jullie Tummietub groot!
Op donderdag 14 augustus 2003 13:18 schreef Sc0rPi0n het volgende:
Wij zijn laatst ook naar de Zeeman geweest.
Daar hebben we hele leuke pakjes gekocht en rompertjes aangezien mevrouw ze toch telkens onderspuugt.
Tis geen geld want bij de Prenetal betaal je daar kapitalen voor.
Verder nog de beloofde foto van Norah in de Tummy Tub![]()
[afbeelding] Oma met Norah in d'r TTVerder passen de rompertjes van maatje 56 nu goed en die van 50 soms (ligt aan eht merk)
Gisteren had ze een jurk aan maatje 68 want een andere jurk maatje 56 was al meer een hemd dan een jurk![]()
Ben blij dat het weer een beetje dragelijker is.
Noa past al bijna niet meer ruim in de onze (ook in kraampaket ). Op de vorige pagina had ik geloof ik deze foto al geplaatst dus ik zal ff voldoen met een link: http://noa.myplaces.nl/fotos/10_3176_400.jpg
Phileine dat vergeet ik steeds te zeggen, maar ik vind Isa echt heeeeeeeel erg op jou lijken zeg. (weet natuurlijk niet hoe je man er uit ziet, maar maakt ook niet uit, ze lijkt toch op jou )
quote:Dat was dus éénmalig geloof ik, ze ligt gewoon weer op haar ruggetje.
Op donderdag 14 augustus 2003 19:47 schreef Kleintje het volgende:
Caro, heerlijk dat het goed gaat met Lara, dat ze gewoon omrolt met spreidbroek. Ze heeft er zelf dus niet eens zo heel veel last van blijkt.
Hoe lang moet ze nog??
Ze moet begin september op contole, dan heeft ze er iets meer dan 6 weken opzitten, en daarna weer 6 weken. Half oktober is ze er (hopelijk) vanaf.
Dank voor het leuke welkom
Ga weer proberen het allemaal wat meer te volgen hier
En nu ga ik lekker wandelen
quote:klinkt niet echt fijn, jullie zullen wel heel erg geschrokken zijn.
Op woensdag 13 augustus 2003 23:03 schreef phileine het volgende:
Heb weinig tijd, Isa is zielig want ze heeft vandaag haar eerste prikje gehad. Ze vond het duidelijk een rotstreek. Tijdens het onderzoek vooraf wou ze al niet tegen de verpleegkundige lachen, net goed!
Thuisgekomen moest ze zo'n uur of drie na de prik opeens keihard huilen, heb het nog nooit zo erg gehoord. Dat ze bijna vergat adem te halen. Klein beetje verhoging, en de prikplek was knalrood en deed duidelijk pijn. Heb er maar een paracetamol zetpil ingestopt (ik kreeg de tip om gewoon eens stukje van de achterkant af te snijden, dan behoudt hij zijn zetpil vorm. Isa vindt temperaturen ook nooit zo erg, gaat ze heel tevreden liggen poepen. Die zetpil kon ze dus ook wel hebben bovenop alle ellende). Het huilen werd toen minder, maar toen ging ze over haar hele lijf schokken, doodeng (omdat het ook in die voorlichtingsfolder staat dat schokken gevaarlijk kunnen zijn). Was waarschijnlijk naschokken van het huilen, maar het was wel heftig. Huisarts vond het toch beter als ik even langskwam. Onderweg viel ze in de babybjörn in slaap, en toen werd het schokken gelukkig al veel minder. Bij het onderzoekje van de ha zag alles er goed uit, dus paniek om niets. De rest van de dag heeft ze zielig gehuild, en wil alleen maar bij mij of Max op de arm en het liefst rondgewandeld worden. Nu is ze eindelijk in slaap aan het vallen (het arme kind is natuurlijk doodmoe), en heeft net al beleefd gelachen bij mijn schamelijke vertolking van Dikkertje Dap.
Wat zielig toch, zo'n kleintje dat zich ziek voelt. Bah, ik moet er niet aan denken wat er allemaal nog gaat komen op dat gebied.
Ik kwam een tijdje terug een site tegen waar dus het ineenten werd bekritiseerd, ik zal de link even voor je opzoeken. Er staan namelijk ook gevolgen in enzo.
http://www.ouders.nl/forum/lf00506.htm
http://www.kruidenvrouwtje.nl/gelezen/vaccineren.htm
ps. een groot deel van die argumenten in bovenstaande linkjes zijn ook allang achterhaald of doodgewoon flauwekul. Zo is bijvoorbeeld onlangs de leeftijd voor de eerste inenting in Nederland verlaagd naar 2 maanden, en wordt daarmee aantoonbaar winst geboekt (dwz minder zuigenlingensterfte). Moet nu eten, maar zal er straks nog wel meer over schrijven want vind dat soort artikelen echt schandalig.
quote:In aanvulling op je redenering: zeer kort geleden kwam in het nieuws dat de vaccinatiegraad (het aandeel kinderen dat gevaccineerd is) de kritische grens benadert. Met als gevolg dat de niet-ingeënte kinderen binnenkort wel een reëel gevaar gaan lopen. Tot nu toe liftten ze mee met de bescherming van de ingeënte kinderen. Ze zijn aan het wachten op epidemieën.
Op zaterdag 16 augustus 2003 20:17 schreef phileine het volgende:
Tja, ik ken die standpunten maar ik vind het vooral asociaal om niet te vaccineren. (...).
O ja, over de BMR: hoewel "wij" allemaal deze kinderziektes hebben gehad, gaan er dus wel kinderen dood aan bijvoorbeeld mazelen. Geen prettig idee vind ik, dan maar inenten.
Link: http://www.minvws.nl/document.html?folder=393&page=20022
[Dit bericht is gewijzigd door Nausicaa op 16-08-2003 21:37]
Over mazelen, de rode hond en de bof, die zijn inderdaad (meestal) voor kinderen niet heel gevaarlijk, maar als je ze als volwassene krijgt kunnen de gevolgen dramatisch zijn. Enfin, genoeg erover. Bij betere lezing van dat artikel blijkt er zoveel flauwekul in te staan dat het hier en daar hilarisch is. Treurig dat het in bepaalde kringen weer steeds populairder wordt om niet in te enten, dat kan nog wel eens tot rampen gaan leiden.
Grote zus geeft voor het eerst een flesje
Cas lag vanavond even op de bank, naast de babypop van René en toen zagen we dat de pop groter was dan Cas. de op is volgens de verpakking 48 cm, dus we hebben even een meetlintje naast Cas gelegd.. we kwamen niet verder dan 41 cm tis écht een klein pukkie.
quote:
Op zaterdag 16 augustus 2003 22:56 schreef moussy het volgende:
Ik kom hier ook ff pronken hoorGrote zus geeft voor het eerst een flesje
Cas lag vanavond even op de bank, naast de babypop van René en toen zagen we dat de pop groter was dan Cas. de op is volgens de verpakking 48 cm, dus we hebben even een meetlintje naast Cas gelegd.. we kwamen niet verder dan 41 cm
tis écht een klein pukkie.
Wat een leuke foto's van Rene en Cas
En 41 cm is echt klein jah Ik dacht dat ik klein was met me 46 cm en 1795 gram
Om even op het enten door te gaan. Van de week was er iets op tv over een pokkevirus, ik geloof in Engeland en Amerika. Heel raar, want het ging over miljoenen sterfgevallen, en het was in juni 2002! Vorig jaar, maar ik heb er vorig jaar niets van meegekregen. Je zag hoe erg het was. Mensen werden geënt en bleven daarna ongedeerd, maar er waren ook mensen bij wie de enting niets deed, die mensen waren al besmet en die zijn ook bijna allemaal gestorven.
Ik ben dus ook voor enten!
Hij kan zn draai niet zo goed vinden. Wil op zn duim sabbelen, maar moet van dat lange ding kokhalzen. Een foppie geprobeerd, ook te groot, moet ie ook van kokhalzen. Bestaan er eigenlijk prematuur-foppies?
quote:zou ik effe navragen bij de diverse winkels maar ik denk niet , vaak hebben prematuurtje geen zuigbehoefte of zuigreflex......ik snuffel effe voor je op t net !
Op zondag 17 augustus 2003 01:00 schreef moussy het volgende:
Cas huilt zelfs lief, tis net of er een deur van een oude kast open gaat![]()
Hij kan zn draai niet zo goed vinden. Wil op zn duim sabbelen, maar moet van dat lange ding kokhalzen. Een foppie geprobeerd, ook te groot, moet ie ook van kokhalzen. Bestaan er eigenlijk prematuur-foppies?
Stout
quote:wij konden ze destijds niet vinden. Maar er zit wel een heel erg groot verschil in maat tussen de merken hebben we toen gemerkt. Helaas werkte het nog niet echt goed, zaten niet lekker in de mond of wat dan ook, want ze accepteerde geen van allen of ging alsnog kokken. In het begin hebben we haar veel aan de pink gehad of ik aan de borst, tot ze door had dat niet de hele duim in de mond hoeft om te sabbelen
Op zondag 17 augustus 2003 01:00 schreef moussy het volgende:
Bestaan er eigenlijk prematuur-foppies?
Cas heeft trouwens lekker geslapen. Om even na 3 uur kwam hij voor een voeding en de volgende was pas rond 7 uur. dus we heben allemaal lekker kunnen slapen. Nu is Peet Cas aan het badderen en kan ik ff hier leuteren en ondertussen priegelen met de geboortekaartjes
quote:wat lieffffff....smelt, echt een grote zus hoor en wat doet ze het goed
afbeelding]
[afbeelding]
Cas lag vanavond even op de bank, naast de babypop van René en toen zagen we dat de pop groter was dan Cas. de op is volgens de verpakking 48 cm, dus we hebben even een meetlintje naast Cas gelegd.. we kwamen niet verder dan 41 cm
enne ik geloof dat prenatal ook de prematuurkleertjes in de opruiming heeft, zag ik vorige week dus je moeder zal zeker wel wat kleine kleertjes kunnen vinden. En je zult zien hoe snel dat kereltje groter groeit. Wij hadden laatst de kleinste kleertjes van Sverre in de hand en konden ons al niet meer voorstellen dat hem dat nog veel te groot was in het begin......
quote:ik ben het ook niet volkomen eens met de artikelen hoor. Maar bv de vaccinatie tegen kinkhoest (de rest wat erbij zit kun je ook los krijgen) schijnt niet echt nodig te zijn. Kinkhoest zelf kun je nl. nog gewoon krijgen en het is niet bewezen dat je het dan ook echt in een lichtere vorm krijgt. Bovendien wordt er voor dat vaccin een bepaald eiwit gebruikt wat bij redelijk wat kinderen een allergie veroorzaakt tegen kippenei.
Op zaterdag 16 augustus 2003 21:44 schreef phileine het volgende:
Ik kom zelf uit een antroposofische omgeving. Mijn ouders hebben mij gewoon laten inenten, maar ik had dus wel vriendinnetjes die niet werden ingeënt. Eéntje daarvan heeft polio gekregen en is voor de rest van haar leven mismaakt. Die is haar ouders echt niet dankbaar.Over mazelen, de rode hond en de bof, die zijn inderdaad (meestal) voor kinderen niet heel gevaarlijk, maar als je ze als volwassene krijgt kunnen de gevolgen dramatisch zijn. Enfin, genoeg erover. Bij betere lezing van dat artikel blijkt er zoveel flauwekul in te staan dat het hier en daar hilarisch is. Treurig dat het in bepaalde kringen weer steeds populairder wordt om niet in te enten, dat kan nog wel eens tot rampen gaan leiden.
Ik ben het overigens wel helemaal met je eens dat het asociaal kan zijn om je kind niet in te enten. Je vergeeft het jezelf nooit als je kind bv polio krijgt. Maar aan de andere kant, als ze er echt zoveel last van heeft zou je je wel af kunnen vragen of alle inentingen echt nodig zijn.
Ik schrijf dit niet omdat ik vind dat je dr niet meer moet laten inenten hoor. Ik hoop ook absoluut niet dat je het voelt alsof ik je probeer over te halen.
Maar mijn zusje en ikzelf hebben door die inentingen allebei jarenlang last gehad van allerlei allergien. En wij werden ook iedere keer hardstikke ziek nadat we geprikt waren.
Dat is ook de reden dat ik mezelf niet heb laten inenten tegen Meningokokken vorig jaar. Na het afwegen van voor en nadelen vond ik dat er daaraan meer nadelen zaten.
Nou heb ik nog lang geen kinderen (en hoop ze ook pas over een paar jaar te krijgen), maar ik denk dat als ik kinderen zou hebben, dat ik ze op dit moment alleen tegen ziekten als polio etc. zou laten inenten en bv. kinkhoest, mazelen, en rode hond zou laten zitten. Bij meisjes kun je nl. in de pubertijd controleren of ze antistoffen hebben tegen rode hond en dan alsnog een inenting halen.
quote:*SMELT*
O en rene, jij bent echt een lieve zus voor je broer
quote:Jaaa dàt zijn leuke foto's!!
Wat schattig en wat een mooi mannetje! Ook leuk dat haar bij René zeg! Staat haar goed!
quote:Bij prenatal verkopen ze van difrax ieniemini-foppie's
Op zondag 17 augustus 2003 10:27 schreef moussy het volgende:
Ik heb gehoord dat prenatal wat prematuurtoestandjes heeft. Mn moeder gaat vandaag even op jacht
En nu ga ik snel even eten
quote:Mous daar word je nou echt verliefd op met zulke foto's. Heel veel plezier toegewenst hoor. En wat lekker voor je dat het zo'n makkelijk kindje is. Dat zou ik ook wel willen
quote:ja idd de marca en bij villa happ verkopen ze naast kinderkleding bijpassende poppekleertjes. Die paste alicia destijds ook. Sowieso veel kleding van de baby born enzo kan wel eens bruikbaar zijn. Helaas is het meeste wat alicia droeg roze of geel met roesjes of weer overduidelijk meisjesachtig, anders had ik wel wat kunnen toesturen. (want in vergelijking met normale babykleding is prematuur kleding schreeuwend duur)
Op zondag 17 augustus 2003 18:50 schreef moussy het volgende:
ff snel
[..]Bij prenatal verkopen ze van difrax ieniemini-foppie's
![]()
Oh ja en Marca heeft ook prematuurkleding. Dat schijnt enorm qua prijs te schelen dan bij de prenatal.En nu ga ik snel even eten
![]()
Moussy, Eska en papa (waar ik de naam nu alweer van kwijt ben, sorry ) van harte gefeliciteerd zeg! ik zal dadelijk al jullie verhalen bij gaan lezen, ik merk dat ik een aantal topics achterloop.
Allereerst wat fotootjes van Jadey:
quote:Ze is prachtig, Danosa
Op zondag 17 augustus 2003 20:20 schreef danosa het volgende:
Hemellief, weer wat babietjes geboren!Moussy, Eska en papa (waar ik de naam nu alweer van kwijt ben, sorry
) van harte gefeliciteerd zeg! ik zal dadelijk al jullie verhalen bij gaan lezen, ik merk dat ik een aantal topics achterloop.
Allereerst wat fotootjes van Jadey:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Cas heeft er nog geen last van hoor, maar ik heb liever iets in huis tegen krampjes dan dat ik op een nacht met een verdrietige baby zit.
Het foppie vindt hij héérlijk!! Gister na de laatste voeding bleef hij een beetje hannessen met zijn vingers, maar die zijn zo lang om op te soppen. Dan moet ie weer kokken. Dus, foppie er in en meneer lag weer in een coma
quote:volgens deze link is dat venkelthee
Op maandag 18 augustus 2003 08:40 schreef moussy het volgende:
Hoe heten die kruidenthee korreltjes tegen krampjes ook al weer? Of iets anders tegen krampjes?Cas heeft er nog geen last van hoor, maar ik heb liever iets in huis tegen krampjes dan dat ik op een nacht met een verdrietige baby zit.
Het foppie vindt hij héérlijk!! Gister na de laatste voeding bleef hij een beetje hannessen met zijn vingers, maar die zijn zo lang om op te soppen. Dan moet ie weer kokken. Dus, foppie er in en meneer lag weer in een coma
http://www.gezondstegids.nl/gp/gp.php?type=patientverhaal&id=66
En wat zijn die foto's van jadey lief. Ik vind die ene wel wijs dat ze over die schouder heen hangt met haar armpjes over elkaar, zo van hier ben ik dan. Komt u maar...
Cas heeft al lekker veel haar zie ik. Leuk!
Ik vind de deling heel goed werken: zwangerschap apart van babietjes..maar ik mis jullie wel, ook al lurk ik overal mee....
quote:Centangeli, het wondermiddel
Op maandag 18 augustus 2003 08:40 schreef moussy het volgende:
Hoe heten die kruidenthee korreltjes tegen krampjes ook al weer? Of iets anders tegen krampjes?Cas heeft er nog geen last van hoor, maar ik heb liever iets in huis tegen krampjes dan dat ik op een nacht met een verdrietige baby zit.
Vrijdagavond is er met spoed pilletjes tegen de stuwing besteld bij een apotheek. Dat zou per koerier gebracht worden. Zodra het binnen was zou ik gebeld worden... Vanmorgen had ik me daar een stel koplampen op mn borstbeen zitten waar je u tegen zegt!! Te laat dus De apotheek was vergeten te bellen, dus vanavond rond 18 uur kon ik eindelijk aan de medicijnen..... Ondertussen kan ik mákkelijk met mn memmen in het fok tieten topic, Pamela Anderson is er niks bij
Cas doet het nog steeds geweldig. Komt niet zelf voor een voeding en huilt dus ook niet Vanavond was hij wel voor het eerst lekker wakker, wel 2 uurtjes!!
Vanmiddag was de huisarts hier voor de na-controle. Na een gesprekje vroeg hij zich af wat hij bij ons in huis deed Hij vond iig dat we een mooi kind hadden. Hij had het lef moeten hebben om te zeggen dat het niet zo was ..
Ik weet trouwens niet wat ik allemaal heb gedaan tijdens het persen, maar ik heb spierpijn bij mn kaken
Pfff Bram is vergeten hoe die van buik naar rug moet draaien. Heel soms lukt het. Hij heeft vandaag een draaidagje ofzo maar dat is heel lastig want hij vind het absoluut niet leuk op zijn buik. Na een minuutje is het echt vreselijk huilen. Ik kan hem dus elke 5 minuten weer terugdraaien op zijn rug. Na 20 x vind ik het niet meer zo leuk.
ik ben betrapt.. ... fokken met Cas op schoot
quote:Klinkt bekend alleen duncan heeft het andersom....
Op dinsdag 19 augustus 2003 17:15 schreef Karin het volgende:
En easy-going, al bij de huisarts geweest?Pfff Bram is vergeten hoe die van buik naar rug moet draaien. Heel soms lukt het. Hij heeft vandaag een draaidagje ofzo maar dat is heel lastig want hij vind het absoluut niet leuk op zijn buik. Na een minuutje is het echt vreselijk huilen. Ik kan hem dus elke 5 minuten weer terugdraaien op zijn rug. Na 20 x vind ik het niet meer zo leuk.
quote:THNX!!
Op dinsdag 19 augustus 2003 17:21 schreef Spuuglokje het volgende:
Ja hoor, het kan zelfs een paar weken duren voor de gele kleur helemaal verdwenen is.
Hier lees je er meer over.
ps: Moussy dat is idd ontzettend vlot, die van Jasper bungelt er
nog aan. (krijg elke keer weer de kriebels van dat ding )
quote:
Op maandag 18 augustus 2003 21:22 schreef moussy het volgende:
Ondertussen kan ik mákkelijk met mn memmen in het fok tieten topic, Pamela Anderson is er niks bij![]()
Maar sterkte mous, ik hoop voor je dat het snel wat minder gaat worden.
quote:Infocol heet het. Ik kan er nog niet veel van vinden op het internet. En ja je geeft inderdaad wel van die kleine mespuntjes.
Op maandag 18 augustus 2003 17:20 schreef Catootje het volgende:
tegen krampjes: in de reform te krigjen en heet Dophilus en je geeft een klein mespuntje (dacht ik weten ze daar wel) voro de voeding (misschien bedoele jij dat ook Lewis?)
Als het navelstrengetje aan 1 'draadje' hangt kun je 'm er voorzichtig afdraaien, door het continu 1 een richting te draaien, valt ie er gewoon af.
Waarom wil je geen borstvoeidng geven Moussy, of lukt het niet?
Verder gaat het hier hartstikke leuk en goed met Chiara, ze is erg bewegelijk, ze draait alle kanten op en ze heeft haar tenen in haar mond!! Ik ben zo trots op d'r, elke keer weer als ze wat kan, zit ik stralend naar dr te kijken...
Chiara heeft ook al haar eerste fruithapje gegeten, ze zat telkens zo te kijken naar ons eten en dan zat ze me na te doen met happen en zo, dus ik dacht dat ze wel toe zou zijn aan een lekker 1e hapje. Alles geinstalleerd, geen schone kleding aan, slabber om en kijken wat ze er van vond. Nou mensen, ze heeft zitten smullen, ze was super enthousiast en blij dat ze eindelijk eens wat anders kreeg! Ik heb er ook enorm van genoten, wat was dat leuk zeg! Geen vieze bekke trekke, niets terug gegeven, die meid heeft heerlijk gesmuld! Foto's ga ik zo even doen, die kan je later wel vinden in het kids foto-topic!
quote:
Op dinsdag 19 augustus 2003 19:38 schreef danosa het volgende:
Moussy, die pillen tegen de stuwingen helpen die ook tegen het lekken? Ik heb nu nog last van lekkende tieten en da's vrij irritant!
Ik heb de pillen ook al te laat gekregen, foutje bedankt..... Je moet ze namelijk innemen vóór de bv op gang komt... Ik had ze dan ook binnen 48 uur na de bevalling moeten hebben, anders helpen ze niet.
Nu met die vernieuwde strenge bv-protocollen krijg je ze ook niet meer zo maar. Ze zijn over het algemeen niet eens meer voorradig bij een apotheek. Best een goeie zaak hoor, dat alles pro-bv is, maar mensen die niet in staat zijn om bv te geven zijn er dus duidelijk de dupe van. Mn gyn schrijft ze toch niet zo maar voor
Om 23:30 krijgt cas de laatste voeding en dan om 5:30 de eerste en daarna gaan we het voedingsschemaatje af. Op verzoek werkt hier niet, omdat hij er nog steeds niet zelf voor komt. Nahjah, dan maar op tijd.
Vandaag heeft de kraamverzorgster Cas voor het eerst horen huilen Hij kan het toch echt zei ze
quote:goed zo Cas, je gaat lekker he, mannetje! Houwe zo! Ik moet er nu nog steeds 1 keer uit per nacht, soms vaker ook! Maar goed, ik klaag daar verder ook niet zo veel over...
Op donderdag 21 augustus 2003 17:02 schreef moussy het volgende:
Ik mag écht niet klagen, dus dat doe ik ook lekker nietOm 23:30 krijgt cas de laatste voeding en dan om 5:30 de eerste
en daarna gaan we het voedingsschemaatje af. Op verzoek werkt hier niet, omdat hij er nog steeds niet zelf voor komt. Nahjah, dan maar op tijd.
Vandaag heeft de kraamverzorgster Cas voor het eerst horen huilen
Hij kan het toch echt zei ze
quote:
Op donderdag 21 augustus 2003 17:02 schreef moussy het volgende:
Ik mag écht niet klagen, dus dat doe ik ook lekker niet
quote:Ja, dat doen ze nu al meteen, is wel fijn want die kleintjes worden nog niet zo afgeleid, ze kunnen die test zelfs slapend doen
Op donderdag 21 augustus 2003 20:07 schreef moussy het volgende:
Cas heeft trouwens ook al een gehoortest gehad, wat idioot vroeg zeg. Hij is gelukkig met vlag en wimpel geslaagd
Mous: heerlijk dat het zo goed gaat. Ik mail je binnenkort uitgebreid terug hoor! Doe nog eens wat foto's van je mannetje. En dat geldt ook voor de andere verse (en al wat oudere) kindjes. Om het goede voorbeeld te geven: Isa met haar nieuwe vriendje:
Wat gaan die ontwikkelingen toch snel bij zo'n kleintje. Ze lacht nu de hele dag door en begint ook al te kletsen. Ze zegt eigenlijk voornamelijk "urre", maar dat kan ze al op heleboel manieren dus dat vind ik al best heel knap. Ze reageert echt op gezichtsuitdrukkingen en moet vreselijk lachen als ik mijn tong uitsteek. En ze begint ook echt te spelen. Ik heb een babytrapeze in de box gehangen en daar slaat ze tegenaan en lacht ze tegen, en als ik een rammelaartje in haar handje stop en haar vingertjes eromheen vouw en dan even met haar handje rammel, kijkt ze vreselijk trots. Kijk mamma, ik kan al rammelen!
Haar grote broer heeft haar hart gestolen door 's avonds met zijn hippe mobiele telefoon en zijn voorraad ringtones de dj uit te hangen. Ze schuift hem op haar rug helemaal achterna de bank over, om maar zo dichtbij mogelijk te komen, en gaat bij elk liedje heftig bewegen met armpjes en beentjes. Zodra de muziek stopt, begint ze te huilen, om weer vrolijk verder te dansen bij het volgende nummer. Haar favoriet is "chiwawa", maar da's geloof ik vooral omdat haar broer daar een enorme show van maakt.
Ik kan nog wel een paar uurtjes doorgaan. Ik ben -net als Melonovy beschrijft- vreselijk trots op alles wat ze doet. We zitten 's avonds met z'n drietjes vaak tijdenlang alleen maar met haar te spelen en haar te bewonderen. We zijn gewoon met de hele familie smoorverliefd op haar. Wat is het toch heerlijk jongens. Zelfs na alle verwachtingen, had ik niet gedacht dat het me zó intens gelukkig zou maken.
Zit vol spanning op de nieuwe babies te wachten, er staan er een hoop op springen. Mous, ik geloof dat jij en ik de enige zijn die het afgelopen jaar te vroeg zijn bevallen. De rest loopt allemaal overtijd, stelletje ellendelingen.
quote:
Op donderdag 21 augustus 2003 22:16 schreef phileine het volgende:
stelletje ellendelingen.
quote:Ik was toevallig 2 dagen voor datum ja
Op donderdag 21 augustus 2003 22:16 schreef phileine het volgende:
Mous, ik geloof dat jij en ik de enige zijn die het afgelopen jaar te vroeg zijn bevallen. De rest loopt allemaal overtijd, stelletje ellendelingen.
Eindelijk heeft het mannetje een ritme te pakken, hij krijgt zijn laatste voeding rond half twaalf en slaapt dan door tot ongeveer 7 uur dus we kunnen een beetje bijslapen
Volgende week dinsdag voor de tweede keer naar het buro en de eerste keer prikken, brrrr.
Moussy, is René er al een beetje aan gewend dat Cas wel hier blijft en niet ook naar de maan gaat? Het lijkt me erg moeilijk te bevatten allemaal voor zo`n klein grietje, ook al is ze al zo wijs.
quote:Dat telt niet, want JIJ had weer tegelijk met mij moeten bevallen vanwege dat we vlak bij elkaar waren uitgerekend en we samen aan het rommelen waren. En twee dagen telt natuurlijk niet. Mous en ik begonnen al toen we nog geeneens meldplicht hadden.
Op donderdag 21 augustus 2003 22:34 schreef coolbabe het volgende:
Ik was toevallig 2 dagen voor datum ja![]()
Tom is echt geweldig!! Wanneer komt er een zwangerschap en babietjes en kindertjes meeting? Ik wil ze allemaal in het echt kunnen aanraken!
quote:
Op donderdag 21 augustus 2003 23:21 schreef phileine het volgende:[..]
Dat telt niet, want JIJ had weer tegelijk met mij moeten bevallen vanwege dat we vlak bij elkaar waren uitgerekend en we samen aan het rommelen waren. En twee dagen telt natuurlijk niet. Mous en ik begonnen al toen we nog geeneens meldplicht hadden.
quote:Begin maar met plannen
Tom is echt geweldig!! Wanneer komt er een zwangerschap en babietjes en kindertjes meeting? Ik wil ze allemaal in het echt kunnen aanraken!
quote:Ja! heb jij de mijne al?
Op donderdag 21 augustus 2003 16:26 schreef Catootje het volgende:
waar zou Phileine zijn? En Logician hebbie em mail gehad?
Ik ben net ff de stad in geweest en heb ff geshopt bij de Villa Happ! Mn nichtjes zullen weer blij met me zijn (weten die schatten veel )
Echt hele leuke shirtjes nog, voor maar E 2,99!! Handig omdat die lieve nichtjes van mij groeien als kool en ze er toch zo weer uit zijn...
Cas verzuipt echt in alles wat ik qua kleding in huis heb. Zelfs de poppenkleding van chou chou is te groot Ik ga zo nog ff snel op stap voor een paar maatjes 44.....
quote:'k zal vanavond ffies de zolder op en wat foto's maken van wat kleertjes, mt 44 en een tussenmaatje 46. Het is veel meidenspul maar misschien dat je de broekkies wel ziet zitten. die zijn voornamelijk licht geel. kom er later op trug, eerst herten voeren en zelluf ffies eten
Op vrijdag 22 augustus 2003 16:51 schreef moussy het volgende:
Ik wil ook een villa hap!!Cas verzuipt echt in alles wat ik qua kleding in huis heb. Zelfs de poppenkleding van chou chou is te groot
Ik ga zo nog ff snel op stap voor een paar maatjes 44.....
quote:Ja sinds ik mn nichtjes heb shop ik nog meer voor die kleintjes als voor mezelf en Villa Happ is toch wel één van mn favo's...Soms hartstikke leuk voor weinig geld. Er zitten ook wel wat duurdere dingen bij maar ik vind het een leuke winkel!!
Op vrijdag 22 augustus 2003 16:51 schreef moussy het volgende:
Ik wil ook een villa hap!!Cas verzuipt echt in alles wat ik qua kleding in huis heb. Zelfs de poppenkleding van chou chou is te groot
Ik ga zo nog ff snel op stap voor een paar maatjes 44.....
Ik geloof dat het in totaal ruim 200 euro kost voor 20 delen of zo
quote:Ik beken
Op vrijdag 22 augustus 2003 17:54 schreef basset het volgende:
Zijn er hier mensen die Felicitas over de vloer hebben gehad met een of ander Kid Do early learning gebeuren? Mevr. Basset leek het wel leuk, maar ik heb zo mijn twijfels over de prijs/kwaliteit verhouding.Ik geloof dat het in totaal ruim 200 euro kost voor 20 delen of zo
Of de prijs/kwaliteit verhouding een beetje klopt weet ik eik niet.
Ik ga daar ook maar niet teveel meer over nadenken, ik bedoel ik heb het besteld, ik vind het er leuk uitzien.....het is alleen het idee dat ik iets bij Felicitas heb gekocht denk ik waar ik aan moet wennen snappen jullie dit nog
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |