abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Jubileum moderator donderdag 31 juli 2003 @ 12:39:30 #1
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_12137933
Zwangerschap en babytjes deel 73 is gesplitst in Zwangerschap en Geboorte deel 1 (alles mbt zwangerschappen en de geboorte) en Het grote kleine babietjes topic deel 1 (het eerste jaar vanaf de geboorte)

Babietjes:

4 september 2002: Jonas, zoon van Sweej
30 oktober 2002: Tristan, zoon van Spuuglokje
19 november 2002: Justin Thomas, zoon van Angelic1
6 december 2002: Dylan, zoon van cheela
28 december 2002: Xander, zoon van D-FENS
6 januari 2003: Indy, dochter van Tinkepink
24 januari 2003: Nailo, zoon van mal-lam
4 februari 2003: Babet, dochter van Rosie
23 februari 2003: Demi Aidan, dochter van dice (papa)
5 maart 2003: Bram, zoon van Karin
18 maart 2003: Jennifer Leonie, dochter van Dinus
01 april 2003 : Duncan, zoon van Angel22
01 april 2003: Lara, dochter van CarOnline
12 april 2003: Jasper, zoon van NT-T.Bartman (papa)
20 april 2003: Yelena Sophia, dochter van Artemis665 en leviathanfd (papa)
27 april 2003: Chiara Rosan, dochter van melonovy & Ocmerda
17 mei 2003: Dagmar, dochter van dolle_hond (papa)
20 mei 2003: Lars, zoon van Pluizzje
22 mei 2003: Sven, zoon van easy-going
* 15 juni 2003: Isa Donna, dochter van Phileine en Voyeur
16 juni 2003: Carmen, dochter van Dylan Dog (papa)
24 juni 2003: Tom, zoon van coolbabe
30 juni 2003: Noa, dochter van basset
8 juli 2003: Norah, dochter van Tanne & Sc0rPi0n
15 juli 2003: Lina Jolene, dochter van beware_reageerd (papa)
24 juli 2003: Merlyn Mirage Mandrake, zoon van Mirage en Overzichie
31 juli 2003: Jadey Luísa, dochter van Danosa
11 augustus 2003: Jasper, zoon van Logician & gemeenkaboutertje
12 augustus 2003: "Baby-bola", dochter van Parabola (papa)
* 15 augustus 2003: Max, zoon van Eska en BugsBunny
15 augustus 2003: Cas, zoon van Moussy en Black_Crow

[me=]vermeldingen in het rood zijn officiele fokbaby's

[Dit bericht is gewijzigd door Lois op 22-08-2003 09:44]

En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
  donderdag 31 juli 2003 @ 12:43:18 #2
7092 Oosthoek
Homo SAABiens
pi_12138035
Wat zijn de criteria om fokbaby te mogen worden?
daarna schilderde ik mijn schaduw
deed het licht uit
en genoot bij de gedachte dat ik de enige mens ter wereld ben met een schaduw in volstrekte duisternis
pi_12138080
quote:
Op donderdag 31 juli 2003 12:43 schreef Oosthoek het volgende:
Wat zijn de criteria om fokbaby te mogen worden?
Beide ouders moeten elkaar op FOK hebben ontmoet

* Bright zal dus nooit FOK-baby worden

donderdag 31 juli 2003 @ 12:50:29 #4
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_12138215
quote:
Op donderdag 31 juli 2003 12:16 schreef Sc0rPi0n het volgende:

[..]

Zie :Zwangerschap en babytjes deel 73

[niet-zielig-mode]Maar daar is dus overheen gelezen [/niet-zielig-mode]

Oh, Scorpion, ik heb er ook helemaal niet op gereageerd, terwijl ik nog wel zo dol ben op slapende baby'tjes!!! Sorry, sorry, sorry Jij kunt natuurlijk niet aan mij zien dat ik het zulke lieve foto's vind, dat moet ik gewoon opschrijven Weer een beetje goedgemaakt?
pi_12138510
quote:
Op donderdag 31 juli 2003 12:44 schreef Bright het volgende:

[..]

Beide ouders moeten elkaar op FOK hebben ontmoet

ojajoh, beide?
pi_12139405
quote:
Op donderdag 31 juli 2003 13:03 schreef bixister het volgende:

[..]

ojajoh, beide?

* Bright denkt na..... als ouder A ouder B op FOK ontmoet en ouder B ontmoet ouder A op FOK, dan is het goed .... Hmmm..... ik denk .... ja, volgens mij wel.....

Ik denk dat ik twijfel, maar ik weet het niet zeker

Een duidelijk Ja

pi_12140565
Sven heeft vanmorgen zijn eerste prik gehad, en is nu aan het twijfelen tussen slapen en huilen (het is inmiddels een uurtje of 3 geleden). Voordeel van dit forum is dat ik hier nu dus op was voorbereid.
Maar lekker veel bij me houden vandaag en hopen dat het slapen wint.

mag Sven erbij in het lijstje, hij is van 22 mei en ik wil toch wat actiever gaan posten.

Hier had uw advertentie kunnen staan :P
pi_12140870
quote:
Op donderdag 31 juli 2003 14:23 schreef easy-going het volgende:
Sven heeft vanmorgen zijn eerste prik gehad, en is nu aan het twijfelen tussen slapen en huilen (het is inmiddels een uurtje of 3 geleden). Voordeel van dit forum is dat ik hier nu dus op was voorbereid.
Maar lekker veel bij me houden vandaag en hopen dat het slapen wint.

mag Sven erbij in het lijstje, hij is van 22 mei en ik wil toch wat actiever gaan posten.

Dikke kans dat Sven lekker lang gaat slapen

En wat leuk nog een Sven erbij
Mooie naam he?

"Whaaa ik leer het ook nooit..."
pi_12141077
Ja, leuke naam he Sven, op dit moment ligt hij kreunend te slapen, heel zielig eigenlijk, maar ik weet gelukkig waar het van is.
  Jubileum moderator donderdag 31 juli 2003 @ 15:06:29 #10
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_12141494
Sven staat erbij maar dan willen we wel foto's zien natuurlijk
Eva ♥ en Iris ♥
pi_12142057
quote:
Op donderdag 31 juli 2003 15:06 schreef Lois het volgende:
Sven staat erbij maar dan willen we wel foto's zien natuurlijk
Ik heb geen scanner en geen digitale fotocamera, maar wel een dig.videocamera waar foto´s van gemaakt kunnen worden, alleen is de kwaliteit niet super........maar hier is er dan eentje:

was ook al een keer gepost in het fototopic, maar dit vinden jullie vat niet erg

ps waarom krijg ik nu "afbeelding" en niet meteen de foto

[Dit bericht is gewijzigd door Lois op 31-07-2003 15:31]

Jubileum moderator donderdag 31 juli 2003 @ 15:32:32 #12
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_12142111
quote:
Op donderdag 31 juli 2003 15:30 schreef easy-going het volgende:

ps waarom krijg ik nu "afbeelding" en niet meteen de foto

Je moet de url tussen [img] en [/img] zetten ipv [url]
ik heb het al gewijzigd, mooie foto!
Eva ♥ en Iris ♥
pi_12142961
Nou dan trap ik ook maar hier af met 2 foto's die een beetje ondergesneeuwd waren in het Z&K topic.

Zal binnenkort weer wat mooie foto's plaatsen.

Verder slaapt ze goed door (23:00 - 5:00) dus kunnen mama en papa ook goed uitrusten.
Verder had ze vandaag weer eens lekker haar broek volgepoept met zo'n kracht dat 'mevrouw' al aardig bruin was op de rug
Dus rompertje verschonen en het matje waar ze op lag verschonen.

En dan kijkt ze je echt zo aan van "Dat was lekker, alsjeblieft mag jij het lekker opruimen "

♥ K, N, R en F ♥
pi_12146107
Goed idee, deze splitsing. Als mensen het maar niet erg vinden dat ik me ook lekker tegen de andere topics aanbemoei.

Scorpion, wat is ze toch heerlijk. t is dat Isa de mooiste ter wereld is, maar anders zou jouw dochter die titel krijgen.
(de cassière van AH vond laatst ook Isa de mooiste baby ter wereld, maar ze vertelde er direct achteraan dat ze zelf drie dochters heeft die ook allemaal de mooiste ter wereld zijn).

Isa gaat steeds meer lachen, dat is zo heerlijk. Ik moest vandaag ergens heen met de auto, dus zij in de maxi-cosi op de stoel naast me. Toen ze ging huilen ben ik maar liedjes voor haar gaan zingen, en daar moest ze enorm van glimlachen. Heb nog nooit zulk dankbaar publiek gehad. En grappig dat je je opeens nergens meer voor schaamt, want de ramen stonden wijd open dus iedereen kon me horen, maar dat maakte me niks uit. Wat blijft ze toch een prachtig wonder!

Heb mijn foto ook al geplaatst in fototopic, maar ter ere van dit nieuwe topic dan ook maar hier. Isa kijkt darts:

mooi he, alles
pi_12146269
@phileine Mijn dochter is de mooiste van de wereld

Als ik die foto van Isa zie moet ik altijd denken aan ons badritueel.
Dan is Norah in bad geweest en dan droog ik haar af.
Eerst haar haartjes, buik en beentjes (+ voetjes) en dan omdaaien en dan haar ruggetje. Vind het altijd wel grappig dat ze dan echt haar kont in de lucht steekt

♥ K, N, R en F ♥
  donderdag 31 juli 2003 @ 19:12:33 #16
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_12146703
Wat heb je toch een lief dochtertje, Phileine! Even een vraagje: Je hebt toch geen airbag voorin je auto aan de passagierskant?
pi_12146796
quote:
Op donderdag 31 juli 2003 18:38 schreef phileine het volgende:

Heb mijn foto ook al geplaatst in fototopic, maar ter ere van dit nieuwe topic dan ook maar hier. Isa kijkt darts:

[afbeelding]

Was zeker Barney aan het spelen toen ze keek. >
  donderdag 31 juli 2003 @ 19:44:55 #18
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_12147227
Scorpion, ik had niet over Norah heengelezen hoor, in het vorige topic. Ik vind het echt een schatje , dus het is ook helemaal niet erg dat ik deze foto's hier nog een keertje vind.
Maar ik geef eerlijk toe dat ik wel even een reactie had mogen geven .
Daarom goed dat er hier een plaatsje is voor de babietjes, want die mogen inderdaad zeker niet ondergesneeuwd raken. Isa is ook weer lief en de foto van Sven kan ik niet zo goed zien, is iets te donker, helaas.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  FOK!fossiel donderdag 31 juli 2003 @ 22:12:34 #19
2628 Karin
pi_12149994
Wat een snoepies Isa, Norah en Sven Wat heerlijk klein nog.

Bram had vandaag een knaldag op het kdv. Hij was hartstikke heppiedepeppie toen hij thuiskwam. Lekker hardop lachen, zo heerlijk is dat.
Hij ligt nu al vanaf 8 uur te pitten (de afgelopen dagen was dat rond half 10 dat hij ging slapen) en heeft vandaag overdag ook veel meer geslapen als de laatste dagen. Ik hoop dat hij het redt nu de hele nacht doorslapen. Ik vind het eng. Zeker omdat ik morgen weer moet werken. En eigenlijk vind ik het ook helemaal niet gezellig. Heb ik hem de hele dag al niet gezien en nu lag hij al te slapen voordat wij ons lekker op de bank kroeluurtje hebben gehad.

pi_12152007
Voor zover ik Sven kan zien is ie adorable. 't is dat ik Isa al heb vergeven aan Zo van Mous, en dat mijn man al met een vriend in onderhandeling is over de bruidsschat (het bod staat op drie kamelen, maar daarvoor is onze tuin niet groot genoeg) en dat het niet nóg ingewikkelder moet worden met een derde kaper op de kust, anders zou het vechten worden.

ps: Spuuglokje, bedankt voor de bezorgdheid. Géén airbag op de passagiersstoel. Ik weet wel dat geadviseerd wordt om de maxi-cosi achterin te doen, maar ik vind het zo prettig als ik haar kan zien en aankijken.

mooi he, alles
  donderdag 31 juli 2003 @ 23:51:10 #21
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_12152779
quote:
Op donderdag 31 juli 2003 23:24 schreef phileine het volgende:
ps: Spuuglokje, bedankt voor de bezorgdheid. Géén airbag op de passagiersstoel. Ik weet wel dat geadviseerd wordt om de maxi-cosi achterin te doen, maar ik vind het zo prettig als ik haar kan zien en aankijken.
Snap ik hoor Phileine, toen wij nog een auto hadden zonder airbag daar, deed ik Wouter ook graag voorin om die redenen Nu hebben we een andere auto waar dat dus niet meer bij kan, maar Tristan was al erg vroeg uit zijn Maxicosi gegroeid, ging in een stoeltje waar zijn hoofje de andere kant uitkijkt, dus vanaf toen kon ik via een extra achteruitkijkspiegeltje aan de zonneklep zo in zijn gezichtje kijken Wat een onmogelijk lange zin trouwens, maar ik ben te slaperig om 'm netjes in stukken te hakken
pi_12157457
phileine, Sven is eik ook al min of meer uitgehuwelijkt wat zijn die kinderen er vroeg bij tegenwoordig he.

Ik zet de maxicosi ook lekker op de passagiersstoel (geen airbag), ik vind dat toch een wat prettiger idee, je hebt er idd zicht op en het lijkt me zo ongezellig als hij op de achterbank met zijn rug naar me toe zit.

pi_12157587
In mijn Fiatje Uno KAN de Baboo (maxicosi) alleen maar voorin, omdat de veiligheidsriem achterin veels te kort is.
Dus Lars zit daar ook altijd voorin. Gelukkig is m'n Uno'tje niet van zo'n recente makelij, dus geen airbag.

In de VW Lupo moet ie wel achterin (wel airbag voor). Maar anders zou ik hem ook achterin zetten. Met deze auto rijden we altijd lange afstanden (van Duitsland naar NL) en dan zit ik liever naast de chauffeur dan achterin.

pi_12159439
*tante lurkt hier liefdevol mee* Ze zijn kajoet, die van jullie!!! *overtefmodus aanzet en turbofoetusje maakt*
DANYEL EN THIJS
....maar daarna ben ik weer triestig...
  vrijdag 1 augustus 2003 @ 11:54:15 #25
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_12159492
quote:
Op vrijdag 1 augustus 2003 11:51 schreef Catootje het volgende:
*tante lurkt hier liefdevol mee* Ze zijn kajoet, die van jullie!!! *overtefmodus aanzet en turbofoetusje maakt*
Ze hebben er nog geen idee van hoe dat wij geweldig kjoete kindjes aan 't afbakken zijn ...
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  vrijdag 1 augustus 2003 @ 11:59:47 #26
35189 Troel
scherp en bot
pi_12159614
Mooie kindjes!!

Ik wil oohook

troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_12160114
quote:
Op vrijdag 1 augustus 2003 10:20 schreef PluizZzje het volgende:
In mijn Fiatje Uno KAN de Baboo (maxicosi) alleen maar voorin, omdat de veiligheidsriem achterin veels te kort is.
Dus Lars zit daar ook altijd voorin. Gelukkig is m'n Uno'tje niet van zo'n recente makelij, dus geen airbag.

In de VW Lupo moet ie wel achterin (wel airbag voor). Maar anders zou ik hem ook achterin zetten. Met deze auto rijden we altijd lange afstanden (van Duitsland naar NL) en dan zit ik liever naast de chauffeur dan achterin.

Ik heb ook een fiat uno (bouwjaar 89) maar de maxi-cosi en een gewone kinder autostoel staan gewoon achterin.
Oke het is wel ff etteren met de maxi-cosi maar hij kan er gewoon in hoor.
Zal proberen uit te leggen hoe ik het doe.
Ik zet de maxi op de achterbank en dan maak ik eerst de korte kant van de riem vast over de onderkant van de maxi.
Ik klik hem meteen vat in het slot.
Dan trek ik de lange kant achter de maxi langs, dan komt de maxi bijna verticaal te staan, en dan trek ik aan de onderkant die tegen de achterkant van de bank zit omhoog zodat de maxi in ligstand staat.

ik hoop dat het duidelijk is....

pi_12160463
quote:
Op vrijdag 1 augustus 2003 12:20 schreef Angel22 het volgende:
bla bla: gebruiksaanwijzing maxicosi in fiat proppen
Wow, hee ja, dat heb ik nog niet geprobeerd. Ga ik de eerstvolgende keer dat ik weg ga met de auto es doen. Enne, ik snapte je uitleg meteen hoor!
  FOK!fossiel vrijdag 1 augustus 2003 @ 17:40:55 #29
2628 Karin
pi_12167645
In mijn Saltootje (Suzuki Alto) heb ik alleen voorin een driepuntsgordel. Die past echt net, het is ongeveer ook zo'n geklooi als Angel schrijft. Het is dat ik graag wil dat ik zelf Bram kan ophalen want een ander had er denk niet aan begonnen, het is zo'n geklooi, kan alleen op 1 bepaalde manier. Je wordt er gelukkig wel steeds handiger in. Laatst waren Lois en ik met Bram in mijn auto op pad. Ik had ook nog de kinderwagen mee, die moest naast Lois rechtop tegen de achterbank staan omdat er in het Saltootje amper een achterbak zit. We waren met zijn drietjes net 20 man in een telefooncel, het paste allemaal echt net. Maargoed dit is gewoon een luxeprobleem. Als we dan met Peets auto gaan loop ik wel te vloeken hoor dat het bij hem zo makkelijk gaat. Maar het is wel fijn dat ik zelf een auto heb om hem weg te brengen en op te halen en om af en toe saampies op pad te gaan.

Bram was vandaag bij mijn ouders en hij heeft godverdee een boventand erbij! Hij mag niet meer naar mijn ouders, vorige keer dat hij daar was kreeg hij die ondertanden. Als dit een paar weken zo doorgaat gaat ie alweer bijna wisselen.

pi_12167874
Ja dat herrinner ik me ook van mijn altootje... die heb ik helaas twee jaar terug total loss gereden, want het was een heerlijk autootje.
Maar daar hadden we absoluut niet mee kunnen blijven rijden met twee kinderen.
Die was echt veels te klein.
Je kan ook eventuel andere (langere) gordels in je auto zetten, die ken je gewoon bij de halfords kopen.
Scheelt een hoop ge-etter.

Duncan was vandaag bijzonder uit zijn hum.... hij heeft vanmorgen bij elkaar een uur NIET gehuild en voor de rest was het echt drama....
Hij ligt nu ook al bijna de hele middag te slapen dus ik heb zo'n vermoeden dat ie in een groeistuipie zit. Damey heeft dat ook als ie weer de lucht in gaat....

Tot hoe zwaar/ oud mogen die koters eik in de maxi-cosi? De sticker is eraf en ik weet het toch echt niet meer......

vrijdag 1 augustus 2003 @ 18:14:05 #31
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_12168152
quote:
Op vrijdag 1 augustus 2003 17:56 schreef Angel22 het volgende:
Tot hoe zwaar/ oud mogen die koters eik in de maxi-cosi? De sticker is eraf en ik weet het toch echt niet meer......
Je kunt het heel gemakkelijk zien als je je kind erin zet. De bovenkant van het hoofdje mag niet boven het stoeltje uitsteken ahw. Gemiddeld is een kind van 9 maanden oud toe aan een groter stoeltje. Die van ons dus na een half jaar
  Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 1 augustus 2003 @ 18:14:46 #32
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_12168165
Angel, je kunt aanhouden dat ze erin passen tot hun hoofdje gelijk komt met de bovenkant. Als ze er bovenuit komen is de cosi niet veilig meer en gaan ze in het autostoeltje. Dat is een betrouwbaardere aanduiding dan leeftijd en gewicht.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  † In Memoriam † vrijdag 1 augustus 2003 @ 18:16:37 #33
7074 moussy
kuttekop
pi_12168211
quote:
Op donderdag 31 juli 2003 23:24 schreef phileine het volgende:
Voor zover ik Sven kan zien is ie adorable. 't is dat ik Isa al heb vergeven aan Zo van Mous, en dat mijn man al met een vriend in onderhandeling is over de bruidsschat (het bod staat op drie kamelen, maar daarvoor is onze tuin niet groot genoeg) en dat het niet nóg ingewikkelder moet worden met een derde kaper op de kust, anders zou het vechten worden.
Nu moet ik Zo nog even tot een knap mannetje broeden, dan is het een héél knap stel De kapers moeten wel op gaan passen hoor, zo uit zich soms als een echt karate kidje
Je zou er haast een boek over schrijven!
  Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 1 augustus 2003 @ 18:18:21 #34
13151 crew  Rewimo
pi_12168239
Ik ben blij dat Christan en Bo al zo lang verkering hebben, dan is dat tenminste duidelijk
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_12168272
op maxi-cosi.nl staat in 1 van de handleidingen dat tussen de 9 en de 13 kilo het kindje te groot gaat worden (afh van de rest van de bouw, dus wat hierboven al staat)
pi_12174101
Tnx ... ik was het echt ff kwijt.
Damey is nl nooit uit de maxi gegroeid omdat we voordat hij eruit was geen auto meer hadden.....
Dus ik heb het nooit gemeten bij hem eik...
Maar nu heb ik tenminste een richtlijn voor Duncie.
  FOK!fossiel zondag 3 augustus 2003 @ 22:27:31 #37
2628 Karin
pi_12204473
Wij hebben hier een klein fruitmonstertje
Vandaag en gister kreeg hij appel. De appel zat natuurlijk overal. Maar hij vond het toch lekker! Het ging hem echt niet hard genoeg. En brullen dat het op was. Maargoed ik geef nu dus een potje "eerste hapje" maar eigenlijk wil ik wel zelf zijn hapjes maken. Stukje banaan of appel in de blender lukt me nog wel denk ik (alleen wat voor soort appel bedenk ik me nu?) maar voor de rest heb ik geen flauw idee wat je die kleintjes kan geven. Wat maken jullie allemaal aan fruit/groentehapjes? En kan je dat eventueel invriezen?
  Redactie Frontpage / Spellchecker zondag 3 augustus 2003 @ 22:31:35 #38
13151 crew  Rewimo
pi_12204568
Tip: neus eens in de winkel rond en kijk wat voor dingen er in de potjes zitten. Pas wel op met fruit waar pitjes in zitten (kiwi, aardbei, framboos, braam enz.). Als je dat fruit zeeft met een roerzeef zodat de pitjes eruit zijn, kan het weer wel. Probeer trouwens steeds een paar dagen hetzelfde fruit, als hij daar goed op reageert ga je over naar een andere fruitsoort. Heb je zo een aantal soorten waar hij goed tegen kan, dan kun je combinaties gaan maken
pi_12204697
quote:
Op zondag 3 augustus 2003 22:27 schreef Karin het volgende:
-knip-
Wat maken jullie allemaal aan fruit/groentehapjes? En kan je dat eventueel invriezen?
Euh geen Gewoon nog borstvoeding
Lijkt me dat je gewoon iets van zoete appels (logisch ) en iets van banaan, peren ofzo.
Zou niet iets van sinaasappel, ananas of kiwi doen, want ik denk dat je dan een verrassing vindt in de luier

Verder hebben we van de overbuurvrouw waar we goed contact mee hebben ook een paar "1ste maaltijd potjes gehad".
Daar heb ik net ff op het label gekeken en daar zat in beide :
70% banaan (ongeveer) 15% water en 15%rijst in de bananenhap en in de wortelenhap sowieso dezelfe hoeveelheden.

Dus zou ik er rijst bij doen en wat water. Maar ja hier hebben we nog een zuigelingetje dus ervaring aan mijn kant is 0,1

♥ K, N, R en F ♥
  zondag 3 augustus 2003 @ 23:16:13 #40
32614 bastardhost
prettig gestoord
pi_12205548
quote:
Op zondag 3 augustus 2003 22:37 schreef Sc0rPi0n het volgende:

[..]

Euh geen Gewoon nog borstvoeding
Lijkt me dat je gewoon iets van zoete appels (logisch ) en iets van banaan, peren ofzo.
Zou niet iets van sinaasappel, ananas of kiwi doen, want ik denk dat je dan een verrassing vindt in de luier

Verder hebben we van de overbuurvrouw waar we goed contact mee hebben ook een paar "1ste maaltijd potjes gehad".
Daar heb ik net ff op het label gekeken en daar zat in beide :
70% banaan (ongeveer) 15% water en 15%rijst in de bananenhap en in de wortelenhap sowieso dezelfe hoeveelheden.

Dus zou ik er rijst bij doen en wat water. Maar ja hier hebben we nog een zuigelingetje dus ervaring aan mijn kant is 0,1

Hier maak ik dus nog altijd alle fruithapjes zelf, zonder water, zonder rijst. Puur natuur. In mijn bescheiden mening zijn die twee enkel om de productiekosten te drukken, fruit is duur weet je!

Wij beginnen zelf met appel. Dat hapt het makkelijkst. Mango is overigens ook een perfecte fruit om hapjes van te maken. Heerlijk zoet en stevig van structuur.

Het maken van de voeding kan ik best weer veel over schrijven, maar ik doe makkelijk vandaag. Genuivere heeft een hele verzameling weetjes in één document samengevoegd en die ga ik NU als webpagina beschikbaar stellen:

http://www.familie-nagel.nl/fokfotoos/babyvoeding.html

Shaven..... not furred
  zondag 3 augustus 2003 @ 23:21:49 #41
32614 bastardhost
prettig gestoord
pi_12205681
quote:
Op zondag 3 augustus 2003 22:27 schreef Karin het volgende:
Wat maken jullie allemaal aan fruit/groentehapjes? En kan je dat eventueel invriezen?
Wat wij maken aan fruit:
Appel, meloen, kiwi, mango, nectarine, abrikoos, peer, aardbei (en alles wat verder aan fruit in de aanbeiding is, behalve citrus)

Wat maken wij aan groente/vlees/aardappel:
Aardappel-tomaat combo, rijst
tartaar, kipfilet, visfilet
broccoli, bloemkool, doperwten, slabonen, worteltjes, bruine bonen/appel, enz.
Spaghetti, macaroni

Hoe: indien nodig voorbereiden door koken, pureren, invriezen in ijsblokjeshouders daarna overbrengen in diepvriesbakken, of zakjes. Per maaltijd hoeveelheid afnemen in blokjes *hier is één blokje ongeveer 18gr, Sverre krijgt er nu 10 per maaltijd*

Zie hierboven ook het documentje van Genuivere

Shaven..... not furred
pi_12209810
Ik maak de fruithapjes ook meestal zelf. Ik gebruik heel vaak banaan omdat dat lekker bindt en het hapje smeuig maakt.
In peer en meloen zit nogal veel vocht en dan wordt het zo ontzettend vloeibaar.

Vooral de warme maaltijd krijg ik nooit zo smeuig als zo'n potje. Maar daar zit ook iets van bloem/maizena in geloof ik?
Van groente maakte ik zelf vaak broccoli. Worteltjes en erwtjes uit de diepvries.

pi_12209853
groentehapjes heb ik nooit echt in voren gemaakt ofzo. Ook nooit over nagedacht. Ik prakte gewoon een aardappel (ik eet zoutloze aardappelen) tijdens onze maaltijd met wat groente (wat er dan ook maar op tafel stond), scheutje melk erdoor heen als het niet smeuig was en klaar.
pi_12215001
Koken van fruit ?!?!?!?! heb ik nog nooit gedaan, moet ik heel eerlijk bekennen.
Ik gooi alles zo in een bakje en dan ff flink met de staafmixer erdoor heen, als laatste nog even door een zeefje en happen maar...
Zowel damey als duncan hebben er nog nooit problemen mee gehad....
Alleen heb ik wel gewacht met aarbeien tot Damey een jaar was en dat ga ik met Duncan ook doen, omdat die ukkies nogal heftig kunnen reageren op de kleurstoffen die in de aardbeien zitten.

Ik zag trouwens dat Stan nog niet in het lijstje staat........

[Dit bericht is gewijzigd door Angel22 op 04-08-2003 14:00]

maandag 4 augustus 2003 @ 14:04:39 #45
22740 Grijs
en eigenwijs
pi_12215120
quote:
Op maandag 4 augustus 2003 13:59 schreef Angel22 het volgende:
Koken van fruit ?!?!?!?! heb ik nog nooit gedaan, moet ik heel eerlijk bekennen.
Ik gooi alles zo in een bakje en dan ff flink met de staafmixer erdoor heen, als laatste nog even door een zeefje en happen maar...
Zo deed ik het ook, behalve het zeven...
"Het meeste werk is onbegonnen werk
...eenmaal begonnen wordt het al snel minder"
- [i]Rikkert Zuiderveld[/i]
pi_12215201
ik hoorde dat je eigenlijk beter kunt beginnen met groentehapjes dan met fruithapjes, omdat fruit over 't algemeen veel scherper is voor de maag. misschien zou je dat dus wat verzachten door 't fruit te koken?
pi_12219128
Wat een heerlijk document bastard_host, het staat gelijk tussen mijn favorieten. Daar zal ik zeker in de toekomst van gebruik gaan maken!

Hebben jullie kleintjes ook zoveel last van de warmte? Isa zweet zich helemaal kapot. Ik laat haar maar extra veel drinken. Van mijn moeder (ex-vroedvrouw) mag ik ook wel zo'n 100cc kruidenthee bijgeven per dag, en dat doe ik dan ook maar. Isa zuipt het leeg alsof ze al weken in de woestijn zit. En ik dep haar hoofdje vaak met een nat washandje. Maar het blijft zielig, zo'n loeiheet kindje.

Morgen komt mijn zus voor een weekje naar Nederland. Voor de mensen die niet altijd alles hebben gelezen: mijn zus woont in Duitsland, heeft een Anna van 6, een Marie van bijna vier maanden en een ?? (werktitel Kareltje) die april volgend jaar moet worden geboren. We hebben elkaars babies nog nooit gezien, dus ik verheug me er heel erg op.

mooi he, alles
pi_12219373
quote:
Op maandag 4 augustus 2003 17:29 schreef phileine het volgende:
?? (werktitel Kareltje)
wow, dat is dus echt zo? ik dacht dat 't een geintje was, hooguit een misschientje... veel plezier met je zus et les bébé's de komende week.
en bastard_host, ik heb 'm ook aan m'n favorieten toegevoegd.
pi_12219450
quote:
Op maandag 4 augustus 2003 17:49 schreef bixister het volgende:

[..]

wow, dat is dus echt zo? ik dacht dat 't een geintje was, hooguit een misschientje... veel plezier met je zus et les bébé's de komende week.
en bastard_host, ik heb 'm ook aan m'n favorieten toegevoegd. [afbeelding]

Update: ze belde net op, kwam van de gyn vandaan. Die zag op de echo heel geinig twéé zwangerschapsringen!! Mijn zus heeft zich al niet eens verzoend met het feit dat er zo snel alweer een kindje komt, worden het er misschien twee. De ene was alleen veel kleiner dan de andere, dus de kans is groot dat die nog verdwijnt. Een kloppend hartje was nog niet te zien bij beiden, daarvoor is het nog te vroeg. Dus het blijft nog even spannend...
mooi he, alles
  maandag 4 augustus 2003 @ 18:51:02 #50
20436 Jambo
Hakuna Matata
pi_12220312
quote:
Op maandag 4 augustus 2003 17:55 schreef phileine het volgende:

[..]

Update: ze belde net op, kwam van de gyn vandaan. Die zag op de echo heel geinig twéé zwangerschapsringen!! Mijn zus heeft zich al niet eens verzoend met het feit dat er zo snel alweer een kindje komt, worden het er misschien twee. De ene was alleen veel kleiner dan de andere, dus de kans is groot dat die nog verdwijnt. Een kloppend hartje was nog niet te zien bij beiden, daarvoor is het nog te vroeg. Dus het blijft nog even spannend...

Wat zal je zus geschrokken zijn zeg!

Is ze er wel blij mee dat ze zo snel al weer zwanger is (even afgezien van het feit dat het er misschien 2 zijn)?

Ik word er wel es mismoedig van dat ik, wat ik voel, niet zeggen kan. (Toon Hermans)
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 4 augustus 2003 @ 19:08:38 #51
13151 crew  Rewimo
pi_12220584
Jeetje Phileine, dat is wel schrikken voor haar hè. Al zo snel weer zwanger en dan misschien nog twee kindjes ook. Kan me zo voorstellen dat ze daar heel erg aan moet wennen. Je vindt het nu zeker wel vervelend dat jullie zo'n eind uit elkaar wonen? Op zo'n moment moet je elkaar eigenlijk vast kunnen houden
  † In Memoriam † maandag 4 augustus 2003 @ 19:43:32 #52
7074 moussy
kuttekop
pi_12221188
OMG twéé Nou das wel een lot uit de loterij...
pi_12223563
Phil, wat een schok zeg!!! Dat is geen verassing meer
DANYEL EN THIJS
  FOK!fossiel maandag 4 augustus 2003 @ 22:01:56 #54
2628 Karin
pi_12223940
Wat heerlijk Phil om Isa aan je zus te kunnen laten zien en zelf Marie ook helemaal live te bekijken. Moet er niet aan denken dat mijn zus zo ver weg woont. Vind het heerlijk om (bijna) elke dag samen te wandelen of gewoon even een praatje te maken.
Poehee een eventuele tweeling, wat een shock!!

Bastardhost geweldige site . Heb hem inderdaad ook bij mijn favorieten gezet.
Iedereen bedankt voor de hapjestips!

pi_12236653
Genuivere & Bastardhost, wat een heerlijk document, ik was echt niet op de hoogte van de diverse mogelijkheden. Ook hier staat de site tussen mijn favo's!

Phileine, wat ontzettend leuk en fijn voor je dat je je zus weer zal zien. En elkaars kindjes, heerlijk voor jullie.
Ik zat hier met grote ogen te kijken dat ze al weer zwanger is en nu van misschien wel 2 kindjes, kan me voorstellen dat dat een behoorlijk schok is geweest.

Ik hou het kort, Chiara wordt nu wakker en heeft net d'r 2e vacc. gehad. Later meer...

Het voelt goed hè?
A je to!
pi_12243748
Zoals ik vanmiddag al schreef, we zijn vandaag naar het CB geweest. Alles was dik in orde, voor de stats:

Leeftijd: 14 weken
Gewicht: 6255 gram
Lengte: 61 centimeter

Vandaag dus weer een prikje, ze gaf een kreet en keek mij boos aan, maar verder was er niet veel aan de hand. Ik heb rondom de plek van vaccinatie even wat gemasseerd en we hebben wat oefeningen met d'r beentjes gedaan, ze vond het allemaal wel prima, dat was dus reuze meevallen in vergelijking met de vorige keer. Ze heeft nog lekker heel wat uurtjes geslapen vanmiddag.
Toen ik haar net naar bed had gebracht heb ik nog maar een zetpil ingebracht, ze leek toch wel wat pijn aan d'r beentje te hebben en nu slaapt ze weer lekker...

Ik heb een tijdje niet zo veel gepost hier op het forum, dat komt omdat ik best wel moe ben... Ik lees wel een hoop mee hoor!

Verder gaat het hartstikke goed met Chiara Ze heeft d'r tenen vorige week ontdekt, dus ze ligt continu met d'r voeten in de lucht om haar teentjes te pakken. Het liefst zou ze dr tenen in haar mondje doen, maar dat lukt net niet...
Vanmiddag heb ik haar even op dr buik in de box gelegd, ze brengt dan haar knietjes omhoog en hup, daar gaat dat kontje de lucht in, zo grappig om te zien. En later op de dag, rolde ze van d'r buik op d'r rug! Dus deze mama is supertrots!

Het voelt goed hè?
A je to!
pi_12243918
quote:
Op maandag 4 augustus 2003 17:29 schreef phileine het volgende:
Hebben jullie kleintjes ook zoveel last van de warmte? Isa zweet zich helemaal kapot. Ik laat haar maar extra veel drinken. Van mijn moeder (ex-vroedvrouw) mag ik ook wel zo'n 100cc kruidenthee bijgeven per dag, en dat doe ik dan ook maar. Isa zuipt het leeg alsof ze al weken in de woestijn zit. En ik dep haar hoofdje vaak met een nat washandje. Maar het blijft zielig, zo'n loeiheet kindje.
hmm, Chiara is geen theeleut:

Chiara voelde ook warm aan vandaag, dus ik heb je tip opgevolgd en heb kruidenthee gezet. Toen het allemaal was afgekoeld nam ik Chiara op schoot en wilde haar de fles geven. Ze zat vies te kijken, duwde met haar tong de speen uit d'r mond. Met haar handje zat ze te spartelen: de fles moest weg! En vervolgens hapte ze richting mijn borst, ze wilde geen thee, ze wilde moeders melk...

Het voelt goed hè?
A je to!
  dinsdag 5 augustus 2003 @ 21:33:28 #58
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_12244221
quote:
Op dinsdag 5 augustus 2003 21:12 schreef melonovy het volgende:
En later op de dag, rolde ze van d'r buik op d'r rug!
Woeiii, Chiara, goed zo meissie
  dinsdag 5 augustus 2003 @ 21:50:58 #59
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_12244630
Chiara gaat goed!!!

Nog een tip voor 'waterige' fruithapjes (dit heb ik bij mijn ex-schoonzussen gezien, aantal jaar geleden).. Een stukje liga erdoorheen verkruimelen. Handig als je niet steeds banaan wilt gebruiken om het een beetje te binden (banaan heeft een verstoppende werking)

I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  dinsdag 5 augustus 2003 @ 21:55:33 #60
22740 Grijs
en eigenwijs
pi_12244732
quote:
Op dinsdag 5 augustus 2003 21:50 schreef E.T. het volgende:
Nog een tip voor 'waterige' fruithapjes (dit heb ik bij mijn ex-schoonzussen gezien, aantal jaar geleden).. Een stukje liga erdoorheen verkruimelen. Handig als je niet steeds banaan wilt gebruiken om het een beetje te binden (banaan heeft een verstoppende werking)
O ja, dat is waar ook! Die tip heb ik ook gekregen van het CB, omdat Daan zoveel spuugde (ja, ook bij fruit- en groentehapjes).
  † In Memoriam † dinsdag 5 augustus 2003 @ 21:57:15 #61
7074 moussy
kuttekop
pi_12244772
Melonovy, zou ze wel op dr tenen kunnen soppen als ze geen luier aan heeft?
  FOK!fossiel dinsdag 5 augustus 2003 @ 22:04:56 #62
2628 Karin
pi_12244940
Wat goed van Chiara het omrollen!! En wat fijn dat ze niet zoveel last had van haar prik, zeker met dit weer.
Geef haar gewoon nog een paar dagen en dan lukt het vast wel met haar tenen. Tenminste dat was bij Bram zo, even een paar dagen oefenen en sindsdien zit er bijna altijd een teen in die mond. Maar inderdaad zonder luier is dat nog veel leuker, het lekkere stilliggen tijdens het verschonen is helaas over.

Bram had vandaag denk erg last van de warmte. Hartstikke moe maar niet in slaap kunnen komen. 10000 rondjes gelopen door de kamer met hem op me arm en elke keer viel hij lekker in slaap en als ik hem dan neer wou leggen begon hij weer hysterisch te huilen. Na 2 uur was ik het aardig zat. Heb hem toen in de wagen gezet en ben naar Lois en Eva gegaan en daar was hij best vrolijk (is ook zo leuk naar een spelende Eva kijken). Ik kwam weer thuis en het was weer hetzelfde liedje. Uiteindelijk heb ik hem in de kinderwagen gezet en ben rondjes door het huis gaan lopen. Wat jammer dat het zo bloedheet was buiten, anders was ik lekker naar buiten gegaan. Gelukkig heeft hij toen een uurtje kunnen slapen maar toen durfde ik dus amper geluid te maken want daar werd hij ook elke keer wakker van.
Vermoeiend hoor zo'n dag.

pi_12248135
Mirage gefeliciteerd met je zoon! Wat een aparte namen, hoe kom je daar bij? Fijn dat alles goed is!

Danosa! Wat balen dat je zo'n rot bevalling had en dan ook nog van hot naar her gesleept werd Van harte met je meisje, ookal zo'n aparte naam! Geniet er van dames!

Wat leuk dat Chiara ook al zo'n tantetje wordt
Leuk he, om te zien hoe zich dat ontwikkeld.

Lara kan dus niet bij dr tenen, niet omrollen, niet kruipen, niet een beetje door de box scharrelen, niet lekker kneuterig tegen me aan liggen.... maar mevrouw krijgt wel gewoon TWEE ondertanden

Zondag was ze een beetje huilerig, toen heb ik dat ding toch maar af gedaan en haar eens lekker strak tegen me aan gehouden. Duurde 2 minuten toen lag ze met een gelukzalig gezicht heerlijk te ronken

Ik heb niet alles gelezen, ben beetje druk en ik ga donderdag met mn moeder en Lara naar Engeland, tot dinsdag. Ben benieuwd hoe dat gaat, dat vliegen, hoe Lara dat vind
En of ze door de metaaldetector komt

Screw them.
We're going home.
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 6 augustus 2003 @ 07:17:45 #64
13151 crew  Rewimo
pi_12250390
Arme Lara, dat ding moet ook wel vreselijk warm en kriebelig zijn met dit weer Veel plezier in Engeland!
  woensdag 6 augustus 2003 @ 10:40:00 #65
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_12252041
Goede reis alvast, CarOnline en moeder en Lara, en veel plezier!!!
  FOK!fossiel woensdag 6 augustus 2003 @ 10:40:29 #66
2628 Karin
pi_12252057
Ach Lara toch. Ze kan inderdaad weinig met die stellage natuurlijk.
Heel veel plezier in Engeland!

Ik ben er achter waarom Bram zo ontzettend hangerig was gister. Tand nummer 3 en 4 komen eraan. Ook weer aan de onderkant.
Die boventand die mijn moeder van de week zag is echt nergens meer te bekennen (ik zag hem ook, Lois had hem ook gezien, vreselijk vaag). Ik ben het nu al zat al die tandjesperikelen. Nu is het weer even genoeg.

pi_12252567
Ah gossie, die hitte is niet echt lekker voor die kleintjes he (en ook niet voor de zwangeren onder ons). Lara in de beugeltjes met die warmte, Bram die tandjes krijgt en die andere kids die heerlijk lopen te jengelen de hele dag door, dit is echt te warm voor die allerkleinste! Niet zo fijn allemaal, en die warmte blijft nog zeker een week hangen in Nederland. Het schijnt een van de warmste zomers te worden uit de recente geschiedenis...
Ik kan er zelf ook niet zo goed tegen, en slaap nu nog minder per dag, omdat ik niet lekker kan slapen van die warmte, logisch gevolg is dat ik gewoon hartstikke moe ben.
Chiara had vanochtend nog wel een beetje verhoging en een stijf en pijnlijk beentje, ik heb haar nog maar een zetpil gegeven. Ze ligt nu lekker een dutje te doen.
Het voelt goed hè?
A je to!
pi_12252697
Ik heb gisteren het prikje van Duncan uitgesteld....
Hij is er nu twee keer doodziek van geweest en dat wil ik hem niet aandoen in deze hitte....
Nu issie volgende maand aan de beurt. Die ene maand meer maakt ook niet uit...
pi_12253344
die zetpillen he, wat zit daar precies in? en is het misschien handig om die alvast aan te schaffen voor onze op komst zijnde kleine? of is dat overdreven.

jaah erg zielig die hitte voor die kleintjes. ik hoop daarom maar dat Skip blijft zitten tot na de hittegolf.

Phileine, jeeeetje twee misschien! wens je zus maar sterkte.

pi_12254174
quote:
Op woensdag 6 augustus 2003 11:36 schreef bixister het volgende:
die zetpillen he, wat zit daar precies in? en is het misschien handig om die alvast aan te schaffen voor onze op komst zijnde kleine? of is dat overdreven.

........

In zetpillen voor ukkies zit hetzelfde als in gewone paracetamol alleen in een mindere hoeveelheid.
Je hebt ze vanaf 120 mg ken je gewoon kopen bij de drogist.
Ik had ze wel alvast in huis gehaald.
Vanaf drie maanden mogen ze een hele zetpil max drie per dag en als ze het eerste prikje hebben gehad met twee maanden mogen ze een halve.
  woensdag 6 augustus 2003 @ 12:26:32 #71
631 GHaven
Dementerende borstenbetaster.
pi_12254480
Zetpillen zijn zielig! .
Haalt gelijk bij rechter.
  woensdag 6 augustus 2003 @ 12:37:07 #72
22740 Grijs
en eigenwijs
pi_12254706
quote:
Op woensdag 6 augustus 2003 12:26 schreef GHaven het volgende:
Zetpillen zijn zielig! .
Kindjes die pijn lijden ook.
pi_12254730
quote:
Zetpillen zijn zielig! .
Huilende en jengelende en koortsige babytjes zijn zielig , en als een zetpilletje dat wat verminderd geef je ze wel.............alleen kreeg ik hem vorige week er niet in, wat een gepruts, zeker omdat ie nog maar een halve mocht
  woensdag 6 augustus 2003 @ 13:06:26 #74
54058 babyfeet
08-09-2010 Trouwen!!!!!
pi_12255311
Ik hoor jullie allemaal over zetpillen.
Ik gebruik vloeibare sinaspril vind ik dus ideaal en er zit een bananen maakje aan al vind ik van niet maar goed
en je kunt het ook door het drinken doen (als ik me niet vergis) heb je geen geemmer meer dat ze de zetpillen uit willen poepen
  woensdag 6 augustus 2003 @ 13:22:46 #75
631 GHaven
pi_12255693
quote:
Op woensdag 6 augustus 2003 13:06 schreef babyfeet het volgende:

Ik gebruik vloeibare sinaspril

. . Eindelijk iemand die van haar kinderen houdt! . .
pi_12255835
Ik wist dus niet dat je bij 2 maanden een halve mogt gebruiken, had ik het maar gweten...

Ik heb geen problemen met het inbrengen van zetpillen. Ik hou 'm voor dr anus, geef een klein duwtje en wordt dan naar binnen gezogen. Ik heb niet de indruk dat Chiara er poepdrang van krijgt. (lekker praat je weer)

Ik heb Chiara net even in dr blote billen laten spelen, dat vindt ze heerlijk en doen we wel vaker. En nee, ze kan ook zonder luier nog niet dr teentjes in dr mondje doen.

Het voelt goed hè?
A je to!
pi_12256101
Ja, met 2 maanden mag je dus een halve gebruiken, maar hoe krijg je die dus doormidden.....dat wat dus een gepruts. Ik denk (hoop) dat een hele makkelijker in te brengen is.
pi_12256401
quote:
Op woensdag 6 augustus 2003 13:41 schreef easy-going het volgende:
Ja, met 2 maanden mag je dus een halve gebruiken, maar hoe krijg je die dus doormidden.....dat wat dus een gepruts. Ik denk (hoop) dat een hele makkelijker in te brengen is.
Doormidden doen is niet zo moeilijk, ik knip ze doormidden. Naar binnen doen heb ik ook geen problemen mee, alleen bij Esther zorg ik dat ze 'm niet gezien heeft. Volgens mij voelt ze er niks van.

Een zetpilletje werkt zo lekker snel. Pilletje erin, slokje drinken en even knuffelen en dain bedje en

Zolang er was is, is er leven.
  † In Memoriam † woensdag 6 augustus 2003 @ 14:10:04 #79
7074 moussy
kuttekop
pi_12256775
Ik mocht van het cb een kwart (?) paracetamol oplossen in wat drinken. Die pluggen vind ik maar niks, ik heb ze ooit wel eens gebruikt, toen ze 1000mg in het ziekenhuis moest, maar dat vond ze een hel.
  FOK!fossiel woensdag 6 augustus 2003 @ 14:58:13 #80
2628 Karin
pi_12257923
Bixis je mag die zetpillen toch pas geven als je kindje 2 maanden oud is. Nog tijd zat om ze te halen. Ik heb ze gehaald vlak voordat Bram zijn eerste prikje kreeg. Dan is het zeker handig om ze in huis te hebben.

Slim van je Angel22 om die prik uit te stellen! Zeker met dit weer is het helemaal niets als ze er beroerd van worden.

Bram slaapt nu eindelijk ook weer even op een zetpil. Ik vind het altijd heel moeilijk te bepalen wanneer ik ze zal geven. Ik ben zelf namelijk hartstikke allergisch voor paracetamol dus ik vond de eerste keer doodeng (ik krijg er hele hoge koorts en uitslag van. Zomaar opeens, kon er jaren tegen en opeens niet meer). Maar nu ook, ik weet wel dat hij pijn in zijn mond heeft maar dan nog denk ik een paar keer na of ik het wel echt zal doen. Uiteindelijk toch maar gedaan nadat ik hem echt niet meer stil kreeg. Aan de ene kant wil niet dat hij onnodig pijn heeft maarja aan de andere kant wil ik ook niet elke keer die troep in zijn lichaam stoppen.

pi_12257999
Iemand ervaring met de " gehoortest " ?

Merlyn is morgen 2 weekjes en heeft een oproep voor morgenvroeg voor de gehoortest.

Wat vinden jullie eigenlijk van het CB en alle tests ?

Men occasionally stumble over the truth, but most of them pick themselves up and hurry off as if nothing ever happened.
Sir Winston Churchill
  woensdag 6 augustus 2003 @ 15:05:19 #82
11875 beany
Qui ni fucis est, penis est
pi_12258094
quote:
Zetpillen zijn zielig! .
Misschien dat daardoor sommige idioten op ideeen worden gebracht Verbieden die handel!
Wees niet kritisch, praat met de menigte mee en val vooral niet op, alleen dan ben je welkom...
pi_12260249
quote:
Op woensdag 6 augustus 2003 15:01 schreef Mirage het volgende:
alicia heeft hem ook gehad. Steld niets voor, binnen paar minuten sta je weer buiten, hij kan zelfs gewoon doorblijven slapen als ie dat wil. er word iets tegen/in zijn oortje gestopt wat trillingen opvangt bij het horen van een eluid. Dat moet bij beide oortjes gebeuren en klaar.

Alicia heeft gewoon doorgeslapen, nergens last van gehad.

woensdag 6 augustus 2003 @ 16:34:17 #84
593 sjak
Juffie Bloem
pi_12260315
Wij hebben in het ziekenhuis ook paracetamol 60 mg. Ik weet alleen niet of ze die verkopen, maar ze bestaan dus wel.
Lekker douchen!
pi_12262783
quote:
Op woensdag 6 augustus 2003 15:01 schreef Mirage het volgende:
Sven heeft de gehoortest gehad toen hij bijna 3 weken was en heeft ook gewoon doorgeslapen. Ze doen een dopje in het oor en dan moet er een bliepje komen.
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 6 augustus 2003 @ 18:56:12 #86
13151 crew  Rewimo
pi_12262930
quote:
Op woensdag 6 augustus 2003 16:34 schreef sjak het volgende:
Wij hebben in het ziekenhuis ook paracetamol 60 mg. Ik weet alleen niet of ze die verkopen, maar ze bestaan dus wel.
Ja hoor, bij de apotheek. Er is niks zieligs aan een zetpil vind ik. Heeft alleen maar voordelen, het werkt snel. En om "uitpoepen" tegen te gaan kun je hem het beste omgekeerd toedienen Dus de dikke kant als laatste, dan krijgen ze hem er niet uit Je kunt er eventueel ook een beetje vaseline aan smeren.
pi_12265075
Bastard_Host bedankt voor die handige tips. Ik heb ze lekker naar een word documentje gecopieerd. Handig voor als de kleine er is.

CarOnline, veel plezier in Engeland en doe je broer de groeten Hij weet wel wie lewis is.

woensdag 6 augustus 2003 @ 23:04:37 #88
22740 Grijs
en eigenwijs
pi_12267956
quote:
Op woensdag 6 augustus 2003 18:56 schreef Rewimo het volgende:
(..)Er is niks zieligs aan een zetpil vind ik. Heeft alleen maar voordelen, het werkt snel.(..)
Je kunt er eventueel ook een beetje vaseline aan smeren.
Of de kant die je het eerst erin doet een beetje nat maken.
  woensdag 6 augustus 2003 @ 23:08:23 #89
22740 Grijs
en eigenwijs
pi_12268060
Als ik zo over die gehoortesten lees, vrees ik de (erfelijke) slechthorendheid waar ik last van heb er niet mee ontdekt wordt, maar hopelijk vergis ik me.
Mijn oor is namelijk gezond/werkt goed, maar het geluid wordt door de zenuwen niet goed doorgegeven. Maar ik zal dat t.z.t. nog wel navragen.
pi_12268100
tnx voor de tips mbt de zetpil. Ik denk ook dat ik het een beetje eng vond en dat het daarom ook niet lukte. Gelukkig heeft hij niet al te hoge koorts gehad en was het tegen bedtijd alweer gezakt. Maar bij de volgende prikken moet het evt. wel lukken.
pi_12273322
Ik denk dat een zetpil voor Noa levensgevaarlijk voor de omstanders zou zijn. Ik had het al ergens anders gepost, maar toen we ik meen zondag haar luier op de tafel verschoonde, poepte ze zo 1,5 meter ver tegen de bank aan. Tis dat we aan de zijkant zaten.........

Had daar een zetpil ingezeten dan was het een ongeleid projectiel geweest!

Gelukkig hebben wij nog geen medicijnen nodig gehad hoor

Paar fotootjes van Noa:

Moet gauw weer een paar digitale maken ze is nu al 5 weken!!!!

donderdag 7 augustus 2003 @ 09:39:05 #92
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_12273367
quote:
Op woensdag 6 augustus 2003 13:22 schreef GHaven het volgende:

[..]

. . Eindelijk iemand die van haar kinderen houdt! . .

Waar haal jij het lef vandaan?!
  † In Memoriam † donderdag 7 augustus 2003 @ 09:41:08 #93
675 just me
oldbie DCLXXV
pi_12273392
quote:
Op donderdag 7 augustus 2003 09:39 schreef Spuuglokje het volgende:

[..]

Waar haal jij het lef vandaan?!

GHaven wil gewoon niet dat er iets in zijn kont gestopt wordt
Godmother of Radio 49
And now I think of my life as vintage wine
How fragile we are
  donderdag 7 augustus 2003 @ 09:41:11 #94
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_12273393
Die fotootjes van Noa maken me weer blij (ik had de vierde pagina nog niet gezien).
pi_12273410
Tja Ghaven ik hou ook niet van dingen in mn kont, maar hoe wil je de temperatuur van een baby opnemen bijv? Moet je toch echt anaal doen.

Ik denk dat Ghaven het niet slecht bedoelde

donderdag 7 augustus 2003 @ 10:36:35 #96
631 GHaven
pi_12274224
quote:
Op donderdag 7 augustus 2003 09:43 schreef basset het volgende:
Tja Ghaven ik hou ook niet van dingen in mn kont, maar hoe wil je de temperatuur van een baby opnemen bijv?
.

.

pi_12274401
Die ken ik ja, en worden in de eerste maanden hevig afgeraden omdat in het oor meten mega onnauwkeurig is

Je wilt er echt geen halve graad naast zitten met een baby.

Dit las ik over deze thermometer: I would add one degrees to the reading to get the same reading as rectal reading. It is easy to wash the probe and no covers needed. I would recommend it to all my friends.

1 graad is dus bij een baby het verschil tussen wel een baby en geen baby meer als je niet oppast.

[Dit bericht is gewijzigd door basset op 07-08-2003 10:51]

donderdag 7 augustus 2003 @ 10:49:07 #98
2873 No Nick
Unieker dan uniek
pi_12274455
quote:
Op donderdag 7 augustus 2003 09:34 schreef basset het volgende:

Wát een plaaaaaaaatje zo

ligt ze papa nou uit te lachen??

Fok!hokker... en NietKlieker.
pi_12274485
quote:
Op donderdag 7 augustus 2003 10:49 schreef No Nick het volgende:

[..]

Wát een plaaaaaaaatje zo

ligt ze papa nou uit te lachen??

Nee ze lacht me toe!
  donderdag 7 augustus 2003 @ 10:53:07 #100
2873 No Nick
Unieker dan uniek
pi_12274556
quote:
Op donderdag 7 augustus 2003 10:50 schreef basset het volgende:

[..]

Nee ze lacht me toe!

Neh, das duidelijk zo'n blik van hij-doet-net-of-hij-slaapt-en-daar-moet-ik-intrappen-proest
Fok!hokker... en NietKlieker.
pi_12274652
Eigenlijk sliep ik daar soort van echt

Maar ze ziet mn neus en denkt: HAHAHA die heb ik niet!
(ze heeft een hoop van mij, maar niet mn gok)

donderdag 7 augustus 2003 @ 10:59:51 #102
58128 Genuivere
driemaal mamama
pi_12274719
quote:
Op woensdag 6 augustus 2003 14:58 schreef Karin het volgende:

Bram slaapt nu eindelijk ook weer even op een zetpil. Ik vind het altijd heel moeilijk te bepalen wanneer ik ze zal geven. Ik ben zelf namelijk hartstikke allergisch voor paracetamol dus ik vond de eerste keer doodeng (ik krijg er hele hoge koorts en uitslag van. Zomaar opeens, kon er jaren tegen en opeens niet meer). Maar nu ook, ik weet wel dat hij pijn in zijn mond heeft maar dan nog denk ik een paar keer na of ik het wel echt zal doen. Uiteindelijk toch maar gedaan nadat ik hem echt niet meer stil kreeg. Aan de ene kant wil niet dat hij onnodig pijn heeft maarja aan de andere kant wil ik ook niet elke keer die troep in zijn lichaam stoppen.

Hoi Karin, gekke vraag dan misschien, maar helpt dentinox of chamodent dan niet tegen zijn doorkomende tandjes. Hier doe ik eigenlijk altijd dentinox via een wattenstaafje op als ze huilerig zijn van pijn in de kaakjes. Sverre knaagt ook veel op een doekje met verschillende rubberen hoeken die het tandvlees wat 'masseren'. Ik gebruik de zetpillen eigenlijk alleen als ze echt koorts hebben.
As het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat...
Mama van Storm (10-12-2000), Sverre (19-08-2002) en Lune (05-09-2003)
pi_12274812
Je hebt ook van die bijtringen die je in de koelkast moet leggen. Door de kou en masserende werking kan de pijn ook minder worden.

PS. Wel de bijtring naar de baby brengen, niet de baby naar de bijtring. Das nl best koud!

† In Memoriam † donderdag 7 augustus 2003 @ 11:08:34 #104
7074 moussy
kuttekop
pi_12274920
quote:
Op donderdag 7 augustus 2003 10:46 schreef basset het volgende:
Die ken ik ja, en worden in de eerste maanden hevig afgeraden omdat in het oor meten mega onnauwkeurig is
Of je moet een dure, professionele nemen.
pi_12274979
Met duur praat je dan waarschijnlijk over enkele 100den euro's lijkt me.

Infrarood temp meten is gewoon heel onnauwkeurig. Ik zou het ieder geval niet vertrouwen als het er vanaf hangt.

† In Memoriam † donderdag 7 augustus 2003 @ 11:16:56 #106
7074 moussy
kuttekop
pi_12275136
quote:
Op donderdag 7 augustus 2003 11:11 schreef basset het volgende:
Met duur praat je dan waarschijnlijk over enkele 100den euro's lijkt me.
Ja.

Dat ik een nachtje in het ziekenhuis lag kreeg ik het er over met de gyn en de verpleegkundige (je moet wat als je je verveelt) Het leek me wel wat zo'n oording voor een baby, geen gemier en zelfs als ze slapen kan je even tempen. Ze dachten niet dat ik het bedrag er voor over had ipv even een broekje en een luiertje uit doen.

quote:
Infrarood temp meten is gewoon heel onnauwkeurig. Ik zou het ieder geval niet vertrouwen als het er vanaf hangt.
Nou.. soms moet je wel. René van ons laat zich dus niet rectaal tempen. Die gaat zo vreselijk te keer dat ik bijna bang ben dat ze in de strijd haar darm zou beschadigen. Dus die tempen we eigenlijk niet, ik weet wel wanneer ze koorts heeft, of ik doe de thermometer onder dr oksel, maar dat is ook weer niet ideaal en dan is zo'n oorthermometer juist weer wél handig. Dan heb je gewoon een richtlijn.
pi_12275221
wij hebben een rubberen flexibele rectale thermometer en de speenthermometer (dat laatste was hier heel kort een succes, alicia wou hem daarna niet meer, is geen spenenkind).

We namen de temp met de speen en was deze hoger dan "normaal" dan werd er als nog rectaal gemeten. Deze rubberen voel je nauwelijks, is enorm dun en buigt mee met het zaakie inwendig. Ze kanblijven spartelen, je kan zelfs hem buigen dat ie buiten de luier uitsteekt en de luier terugslaan (alicia poept altijd als de thermometer erin gaat)

pi_12275274
karin: als je geen paracetamol wilt geven kun je ook op de homeopatische toer gaan. Wat dacht je van een beetje kruidenthee ? (kamille werkt goed rustgevend)
  donderdag 7 augustus 2003 @ 12:59:48 #109
11875 beany
pi_12277585
quote:
Op donderdag 7 augustus 2003 10:36 schreef GHaven het volgende:

[..]

.

[afbeelding].

Ik ben het met basset eens dat rectaal de temperatuur opnemen een stuk zekerder is...

Wees niet kritisch, praat met de menigte mee en val vooral niet op, alleen dan ben je welkom...
  Jubileum moderator donderdag 7 augustus 2003 @ 13:29:30 #110
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_12278339
quote:
Op donderdag 7 augustus 2003 12:59 schreef beany het volgende:

[..]

Ik ben het met basset eens dat rectaal de temperatuur opnemen een stuk zekerder is...

[afbeelding]

een geintje is leuk maar het is hier geen onzinforum natuurlijk
Eva ♥ en Iris ♥
  donderdag 7 augustus 2003 @ 13:34:18 #111
11875 beany
pi_12278468
quote:
Op donderdag 7 augustus 2003 13:29 schreef Lois het volgende:

[..]

een geintje is leuk maar het is hier geen onzinforum natuurlijk

Mijn opmerking is serieus, al doet dat plaatje daar natuurlijk wel weer afbreuk aan... mee eens...

Ik zal het niet meer doen mams!

Toch is het zeker zo dat rectaal temperaturen beter is. Zelfs bij volwassenen is dat oor-ding niet 100% nauwkeurig.

pi_12286954
Aangezien dit het babietjes-topic is, mogen hier vast ook de babietjes uit Artis . Rhesusaap-babies wel te verstaan:

Ze hebben ook nog een hele schattige oeran-oetang peuter, maar die zat vandaag binnen dus ik kon geen mooie foto's maken. Hij is wel absoluut hartveroverend. Ik adviseer iedereen die de kans heeft om bij Artis langs te gaan binnenkort. Je kunt echt uren naar die kleintjes kijken.

mooi he, alles
  FOK!fossiel donderdag 7 augustus 2003 @ 20:50:55 #113
2628 Karin
pi_12287400
Jahoor ik ben ook flink met de Chamodent en met koude bijtringen in de weer geweest. Ik heb 2 bijtringen, dus 1 in de koelkast afkoelen en eentje in zijn mond. Gelukkig is het een enorme kluivert en kluift hij op alles wat hij in zijn handen kan krijgen (hij heeft een hele rode grote teen van zijn ondertanden, sukkel). Ik heb hem gister ook een paar keer in een lauwwarm badje gedaan om even af te koelen want van al dat huilen wordt je wel heel warm. Gelukkig ging hij gisteravond goed slapen en is 1 keertje wakker geweest en na een slokje drinken heeft hij daarna de hele nacht doorgeslapen.
Maar waar gister weer tandjes doorschemerden (Lois heeft het ook weer gezien, ik ben echt niet gek volgens mij) was vanmiddag dat ik hem ophaalde uit het kdv weer helemaal niets te zien. Vreselijk vaag dit.

Maar enorm bedankt voor het meedenken!

Wat een leuke aapies Phileine! Volgens jaar gaan wij ook echt alle dierentuinen af (liefst als er babyolifantjes geboren zijn, die vind ik echt geweldig). Kan me er nu al op verheugen, eindelijk een legitieme reden om lekker te dierentuinen.

donderdag 7 augustus 2003 @ 21:41:15 #114
32614 bastardhost
prettig gestoord
pi_12288399
Hier is het al de hele dag feest Sverre was er om half zeven uit vanochtend en heeft bij elkaar opgeteld tot NU (21:25) anderhalf uur geslapen in 4 blokken van ongeveer 20 minuten
Vanmorgen even in de box. Vanmiddag 20 minuten in zijn bedje, toen was het vet paniek, krijsen, brullen. Uit ervaring weten we dat het geen zin heeft hem dan te laten liggen, maar 20 minuten middagslaapje?

Vanaf goed kwart over een heeft hij het volgehouden tot zeven uur, toen hij eindelijk zijn bed in ging *lees wilde* begon de ellende voorafaan.. Lachen wanneer je bij hem bent en je maakt maar aanstalten om te gaan en de pl**ris breekt los. Uiteindelijk met pijn in het hart hem laten huilen tot hij sliep. Wat dan weer 20 minuutjes duurt, hij schrikt wakker en schreeuwt het huis weer bij elkaar. Nu inmiddels, na het derde flesje van 150cc is het weer rustig, maar voor hoelang vragen wij ons af
En het is zoooo zielig, want hij valt dus vrijwel direct in slaap wanneer je nu bij hem komt, maar zo gauw je een pas richting de deur zet...

Ow, thermometer discussie aanvulling:
Wij gebruiken een braun infraroodoorthermometergevalmethoesjes.. maar voornamelijk voor de indicatie. Wanneer je weet dat zo'n ding niet helemaal betrouwbaar is meet je analytisch... vijf keer achter elkaar, hoogste en de laagste eraf en de rest middelen... Bij hoge koorts of vreemde getallen even rectaal na meten, maar zo spaar je behoorlijk wat rectale metingen uit hoor..

Shaven..... not furred
pi_12298827
quote:
Op donderdag 7 augustus 2003 20:50 schreef Karin het volgende:

Volgens jaar gaan wij ook echt alle dierentuinen af (liefst als er babyolifantjes geboren zijn, die vind ik echt geweldig). Kan me er nu al op verheugen, eindelijk een legitieme reden om lekker te dierentuinen.

effe offtopic, ik heb nog een leuke foto van een baby olifant van een paar maanden geleden in thailand. Die was nog maar 6 dagen oud, dan smelt je echt helemaal. Zo kjuut Ik zal hem morgen posten karin, dan kun je alvast voor genieten. Trouwens al die olifanten knielden voor je als je goeiedag zij in het nederlands. Super mooie beesten vindt ik het
  vrijdag 8 augustus 2003 @ 12:16:15 #116
34891 melonovy
La Kutschie
pi_12299618
kleine dierentuin aanvulling. In burgers' zoo kregen de apen ijsjes om af te koelen...
Het voelt goed hè?
A je to!
pi_12321217
niet alleen in Burger's Zoo, ik hoorde dat ze dat in meer dierentuinen doen. grappig he.

Knorretje, ik had toevallig net ook een thermometer met rubberen/flexibele punt gekocht toen ik dat berichtje van jou las. is die van jou ook van 't merk 'Jippies'?

pi_12321731
quote:
Op zaterdag 9 augustus 2003 14:47 schreef bixister het volgende:

Knorretje, ik had toevallig net ook een thermometer met rubberen/flexibele punt gekocht toen ik dat berichtje van jou las. is die van jou ook van 't merk 'Jippies'?

nope van phillips. In zo'n geel doosie waar gelijk die speenthermometer bij in zit
pi_12332278
De beloofde foto van de baby-oeran heb ik toch maar in Het speeltuinbankje deel 5 gezet. Wou de boel hier niet al te veel vervuilen.

Lekker rustig hier, Isa ligt zo heerlijk tegen Max aan te slapen, dat ik ze maar lekker heb laten liggen. Het was een zware week voor Isa, twee keer naar Den Haag (bij een overijverige oma die haar steeds in schapenvachten wou wikkelen, terwijl het arme kind zich al kapotzweet in alleen een rompertje, dus dan kreeg ik daar weer gekibbel over met mijn moeder, etc. etc.), de ontmoeting met haar verse nichtje, en dan ook nog die vreselijke hitte. Ze heeft de hele tijd een gloeiend hoofdje. Geen koorts, maar blijkbaar wel heel veel last van de warmte. Ik hang vaak maar een natgemaakt spuugdoekje over haar hoofd. Lijkt ze net zo'n egyptenaartje uit Asterix, maar het helpt wel. En we gaan maar veel in bad. Heb eindelijk een foto van het matrasje dat ik eerder beschreef. Zo ligt ze dus te dobberen, en ze vindt het echt heerlijk:

mooi he, alles
pi_12332533
AWWWWWWW, wat is het ook een scheetje Wat ligt ze daar lekker zeg....

Ik heb trouwens nog een vraagje... je hebt van de baby"stoeltjes" voor in bad. Zodat je je baby niet constant vast hoeft te houden.
Iemand ervaringen mee?
Duncan zit nogal graag in bad maar wil liever niet meer echt liggen en als ie buiten in badje gaat lijkt het me wel leuker als ie ook wat meer kan zien dan alleen de lucht....

zoiets bedoel ik

Of zou dit ook al kunnen?

[Dit bericht is gewijzigd door Angel22 op 10-08-2003 10:58]

pi_12333824
voor die laatste moeten ze toch wel al goed kunnen zitten, lijkt me, Angel. verder weet ik 't niet.

Phileine heb jij toen nog die 'back-to-sleep' aangeschaft (of hoe heette dat ding ook weer)?

pi_12334582
Lief die foto van Isa
Je ziet haar zichtbaar genieten

Dat matrasje hebben we ook hier ook gehad en Jillian vond het ook helemaal geweldig, dus echt een aanrader!! Ik heb um helaas weg moeten gooien, de medicinale badolie was er helemaal ingetrokken en dat krijg je er echt niet meer uit, helaas. Ach, weer een leuk kraamkadootje..

Angel, hier heb ik ook zo'n ligstoeltje voor in bad. Ze waren een aantal maanden geleden in de aanbieding bij Etos. Ben erg benieuwd hoe de baby erop zal reageren.

Redactie Frontpage / Spellchecker zondag 10 augustus 2003 @ 16:32:43 #123
13151 crew  Rewimo
pi_12337483
Een vrij simpele methode om vast te stellen of een kind koorts heeft (maar niet hoeveel koorts) is om het kind een kus op zijn/haar voorhoofd te geven. Voelt dat warm aan op je lippen, dan heeft je kind koorts. Voor thermometer-gestresste kinderen is dat een handige methode, je gaat de strijd dan tenminste niet voor niets aan
pi_12341520
aaaaaaaaaahhh, wat een lieve (dieren)fotookes! *Noteert: kindertermometer, matrasje*
DANYEL EN THIJS
  zondag 10 augustus 2003 @ 20:16:49 #125
32614 bastardhost
prettig gestoord
pi_12341608
quote:
Op zondag 10 augustus 2003 16:32 schreef Rewimo het volgende:
Een vrij simpele methode om vast te stellen of een kind koorts heeft (maar niet hoeveel koorts)
en een goedkope... wij gebruiken voor dit soort dus de infrarood oorthermo.. Piep... en ze vinden het nog leuk ook

nou mijn andere oor, papa

Shaven..... not furred
pi_12353306
quote:
Op zondag 10 augustus 2003 16:32 schreef Rewimo het volgende:
Een vrij simpele methode om vast te stellen of een kind koorts heeft (maar niet hoeveel koorts) is om het kind een kus op zijn/haar voorhoofd te geven. Voelt dat warm aan op je lippen, dan heeft je kind koorts. Voor thermometer-gestresste kinderen is dat een handige methode, je gaat de strijd dan tenminste niet voor niets aan
Oja? Bij Lars dan niet volgens mij. Als ik hem een kus op z'n voorhoofd geef, voelt dat altijd warm aan op m'n lippen. En hij heeft echt geen koorts.
Ach, misschien heb ik wel ijzige lippen.
pi_12355500
Wij gebruiken een Tummy Tub.
Daarin kan de baby zitten en dat geeft voor haar hetzelfde gevoel als dat ze in de baarmoeder zat.
Norah vindt het heerlijk.

Zal vanavond ff wat foto's plaatsen, want die heb ik hier niet bij de hand (@ work).

♥ K, N, R en F ♥
  maandag 11 augustus 2003 @ 14:45:28 #128
22740 Grijs
en eigenwijs
pi_12356589
quote:
Op maandag 11 augustus 2003 12:26 schreef PluizZzje het volgende:

[..]

Oja? Bij Lars dan niet volgens mij. Als ik hem een kus op z'n voorhoofd geef, voelt dat altijd warm aan op m'n lippen. En hij heeft echt geen koorts.
Ach, misschien heb ik wel ijzige lippen.

Daan voelt ook altijd warmer aan dan ik (zijn lichaamstemp. ligt ook een graad hoger dan de mijne), maar als hij koorts heeft dan 'gloeit' zijn voorhoofd. Dat voelt dus echt wel anders.
pi_12358852
quote:
Op maandag 11 augustus 2003 13:54 schreef Sc0rPi0n het volgende:
Wij gebruiken een Tummy Tub.
Daarin kan de baby zitten en dat geeft voor haar hetzelfde gevoel als dat ze in de baarmoeder zat.
Norah vindt het heerlijk.

Zal vanavond ff wat foto's plaatsen, want die heb ik hier niet bij de hand (@ work).

Een Tummytub? Zo een dus

Kheb ook weer een paar nieuwe fotootjes HIER geplaatst.

[Dit bericht is gewijzigd door basset op 11-08-2003 16:28]

Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 11 augustus 2003 @ 17:13:34 #130
13151 crew  Rewimo
pi_12360424
Christan ging ook in de Tummytub, zat in het kraampakket

FOK!fossiel dinsdag 12 augustus 2003 @ 11:57:48 #131
2628 Karin
pi_12376529
Wij zijn vanmorgen naar het consultatiebureau geweest. Bram is nu 5 maanden en 6 dagen en weegt 7950 gram en hij is 69,5 cm. Hij groeit nog steeds hartstikke goed! Hij heeft ook zijn 3e prikje gehad. Ik wou hem eigenlijk een beetje uitstellen ivm de warmte maar ze hebben me toch weer over weten te halen, stomme trut die ik ben. Ik heb er nu eigenlijk wel een beetje spijt van. Ik had gewoon de hele afspraak af moeten zeggen maarja ik was zo benieuwd hoeveel hij gegroeid was, of het allemaal goed gaat met de bv. Met deze warmte kan ik niet vanmiddag met hem gaan wandelen, daar wordt hij altijd rustig van als hij zo beroerd is. Dus ik zit ik de hele dag binnen met een huilend kind ben ik bang. En Peet is de hele dag en avond weg dus ik sta er alleen voor.
Nouja laten we hopen dat het dit keer meevalt. Zodra hij 1 kik gaat geven ga ik maar paracetamol geven.

Ik had ook nog gevraagd of er tips waren om hem wat beter in slaap te laten vallen. Hij valt heel goed aan de borst in slaap maar als hij geen honger heeft of bij de oppas is het in slaap komen soms wel erg moeilijk. Ik moet hem maar laten huilen. Nou dat kan ik dus niet he. Na 2 minuten pak ik hem toch weer op, ik vind hem veels te klein om te laten huilen.
En ik moet zijn tandjes gaan poetsen. Ben heel benieuwd hoe dat gaat.

pi_12376930
Je kunt toch gewoon gaan wandelen? Wij ons thuis is het binnen heter dan buiten.

Zoalng je maar lekker insmeert en een parasolletje gebruikt dacht ik.

FOK!fossiel dinsdag 12 augustus 2003 @ 12:19:45 #133
2628 Karin
pi_12377049
Met de kap dicht (ivm de zon) en een parasolletje is het evengoed bloedheet in de kinderwagen. Wij gingen gisterochtend rond een uurtje of 11 geloof ik wandelen en toen was hij echt oververhit. Zo zielig, drijfnat van het zweet en huilen van de warmte. En gister stond er een lekker windje hier. Hierbinnen is het 26 graden, dat is nog aardig te doen.
Gelukkig slaapt hij nog, het is nu ongeveer 3 uur geleden. Ben heel benieuwd hoe hij straks wakker wordt.
pi_12377252
26 graden is wel lekker ja.

Bij ons binnn is het een stuk heter. Als je bij 5 weken hier http://noa.myplaces.nl/index.php3?h=191&map_id=705&&offset=1&fotonr=4 kijkt, dan zie je een fotootje waar ze het superheet heeft

Gelukkig lijkt ze er wel aardig tegen te kunnen.

FOK!fossiel dinsdag 12 augustus 2003 @ 12:37:27 #135
2628 Karin
pi_12377430
Aggossie ze ziet er behoorlijk warm uit.
pi_12377505
Als die kinderen van ons nu maar niet gaan denken dat dit normale zomers zijn, ze weten tenslotte niet beter. Ben je geboren in de warmste zomer ever heb je er geen weet van.
pi_12378706
Ikzelf ben de afgelopen daagjes wel iedere middag naar buiten geweest.
Het is inderdaad bloedje heet en Merlyn is nog heel klein
( nu ruim 2,5 weekjes ), maar buiten is het beter vol te houden voor hem dan binnen..

op dìt moment is het 32 graden in huis terwijl alle gordijnen dicht zitten.

Men occasionally stumble over the truth, but most of them pick themselves up and hurry off as if nothing ever happened.
Sir Winston Churchill
  FOK!fossiel dinsdag 12 augustus 2003 @ 13:49:32 #138
2628 Karin
pi_12379080
Bram werd net behoorlijk overstuur wakker. Snel een paracetamolletje gegeven en even drinken. Hij ligt nu heerlijk te kletsen en te spelen in de box. Soms snap ik hem echt niet hoor.
Nu maar duimen dat het zo blijft.
pi_12379439
Lastig met dit warme weer Karin hopelijk werkt de paracetemol goed. Wij gaan met dit weer altijd ´s avonds een stukje lopen, dan is het meestal nog wel te doen.Maar ik ben blij dat het morgen wat koeler word.
pi_12379662
Hmmm Bram heeft dus snel wisselende buien....................

Weet je zeker dat hij niet een meisje is

Nee hoor, het is mooi dat hij nu lekker rustig is.

pi_12380881
Norah ligt nu meestal in haar rompertje en alleen 's-avonds voor de nacht onder een hydrofiele luier.

Overdag is het in haar kamertje niet te houden. Ze huilt dan (bijna) contant, dus hebben we maar besloten om ze in de wagen te leggen en bij ons buiten te zetten. We zitten tegen het achterraam en daar staat bijna altijd schaduw.

Dus ik heb gisteren maar een ventilator gekocht voor op haar kamer zodat de warme lucht niet blijft hangen.

* Sc0rPi0n vond een warme zomer leuk, maar walgt er nu van.
* Sc0rPi0n wil herfst!!!!!

♥ K, N, R en F ♥
pi_12381003
waar heb je die ventilator gevonden dan????

In gouda is er geeneen meer te vinden!

dinsdag 12 augustus 2003 @ 15:06:34 #143
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_12381175
Tsja, 't is dat Tim 'em niet kwijt wil, anders mocht je die van ons wel lenen.

We hebben nog wel van die kleintjes? Hebben?

pi_12381466
Omdat het al de hele zomer zo warm is heeft Sven overdag nog niet op zijn kamertje gelegen. Daar staan ´s morgens en ´s avonds de ramen open voor een beetje door te waaien en daar wil ik hem niet in leggen en ´s middags is het te warm op zijn kamertje. Hij ligt dus of in de box in de kamer, of in de kinderwagen beneden (wij hebben een "onderhuis" waar het nog een beetje koel is). Maar straks moet er toch een beetje structuur in de dagen gaan komen (hij heeft ook nog helemaal geen regelmaat qua slapen overdag). ´s Nachts gaat het iig goed. Hij slaapt vanaf 10 uur (na zijn laatste flesje) tot een uur of 7 ´s morgens. meestal dan he . Maar overdag heeft hij soms alleen maar slaapjes van een kwartiertje en een andere dag ligt hij opeens anderhalf uur te pitten. Ik weet niet hoe dit bij jullie is.
pi_12382206
quote:
Op dinsdag 12 augustus 2003 14:59 schreef basset het volgende:
waar heb je die ventilator gevonden dan????

In gouda is er geeneen meer te vinden!

In Goes (ZLD) nog wel. Wij hebben hier een Action zitten en daar stonden er nog een stuk of 5
Thuis in elkaar gezet en hij blaast goed en het is lekker koel.

Ik kan er eentje voor je halen, maar dan moet je hem wel zelf op komen halen

quote:
Op dinsdag 12 augustus 2003 15:16 schreef easy-going het volgende:
Omdat het al de hele zomer zo warm is heeft Sven overdag nog niet op zijn kamertje gelegen. Daar staan ´s morgens en ´s avonds de ramen open voor een beetje door te waaien en daar wil ik hem niet in leggen en ´s middags is het te warm op zijn kamertje. Hij ligt dus of in de box in de kamer, of in de kinderwagen beneden (wij hebben een "onderhuis" waar het nog een beetje koel is). Maar straks moet er toch een beetje structuur in de dagen gaan komen (hij heeft ook nog helemaal geen regelmaat qua slapen overdag). ´s Nachts gaat het iig goed. Hij slaapt vanaf 10 uur (na zijn laatste flesje) tot een uur of 7 ´s morgens. meestal dan he . Maar overdag heeft hij soms alleen maar slaapjes van een kwartiertje en een andere dag ligt hij opeens anderhalf uur te pitten. Ik weet niet hoe dit bij jullie is.
Norah drinkt en plast heel veel. Verder drinkt ze zichzelf in slaap. Als ze fles bijna leeg is dan zie je ze gewoon wegvallen in slaap
Daarna slaapt ze meestal zo'n uurtje of langer (ligt eraan of het rustig is). Maar na zo'n 2 uur dan wordt mevrouw wakker en is het (wèèèè)
We geven nu om de 2 uur zo'n 120cc want ze vraagt nu vaker.
En ze hield het niet vol om om de 3 uur 150cc te drinken.
Als het straks weer koeler wordt dan zullen we weer overgaan om om de 3 uur haar te laten drinken.
♥ K, N, R en F ♥
pi_12382680
Hihi ik kon het niet laten. Weer een grappige foto van Noa gevonden die ik ff wilde plaatsen:

http://noa.myplaces.nl/index.php3?h=191&s=&map_id=705&offset=1&fotonr=8

En hier een plaatje van onze poes Sammie die zo nodig haar pootje moest breken op Noa's geboortedag:

Let op het toepasselijke kleurtje

[Dit bericht is gewijzigd door basset op 12-08-2003 16:20]

pi_12383478
quote:
Op dinsdag 12 augustus 2003 15:44 schreef Sc0rPi0n het volgende:

Norah drinkt en plast heel veel. Verder drinkt ze zichzelf in slaap. Als ze fles bijna leeg is dan zie je ze gewoon wegvallen in slaap
Daarna slaapt ze meestal zo'n uurtje of langer (ligt eraan of het rustig is). Maar na zo'n 2 uur dan wordt mevrouw wakker en is het (wèèèè)
We geven nu om de 2 uur zo'n 120cc want ze vraagt nu vaker.
En ze hield het niet vol om om de 3 uur 150cc te drinken.
Als het straks weer koeler wordt dan zullen we weer overgaan om om de 3 uur haar te laten drinken.

Sven drinkt nu 6 flessen van 150cc per dag. Dat is om de 3 uur een fles. Ik wil eik over naar 5 flessen (maar wat heb ik te willen) per dag (en dan van 180cc). Maar dat ga ik wel proberen als het straks wat koeler is. Ik vind het nu gewoon belangrijk dat hij goed vocht binnenkrijgt. Na de voeding valt hij de ene keer in slaap, de andere keer slaapt hij helemaal niet tussen de voedingen. Er is geen peil op te trekken bij hem. Maarja hij groeit goed en hij slaapt ´s nachts goed, dus dan trekt moeders het ook wel allemaal.

edit: Noa ziet er wel verhit uit op de foto´s, gelukkig dat het wat koeler schijn te worden. Het is wel een kjoetie hoor.

[Dit bericht is gewijzigd door easy-going op 12-08-2003 16:30]

FOK!fossiel woensdag 13 augustus 2003 @ 12:40:36 #148
2628 Karin
pi_12402532
Bram heeft ook nog geen slaapritme en al helemaal niet overdag. Meestal doet hij wat hazeslaapjes van een half uur/3 kwartier. Maar soms is dat ook wat langer. Van de week sliep hij zomaar 3 uur achter elkaar daar zou ik zo graag van te voren een waarschuwing van hebben, dan kan ik ook een tukkie gaan doen. Ben te vaak na een kwartiertje gewekt, dat doe ik dus niet meer.
's Avonds gaat hij tussen half 9 en half 12 ergens slapen tot een uurtje of half 8 's ochtends. Hij slaapt aardig door alleen de laatste tijd met die warmte wil hij 's nachts nog wel een spoken. En dan weet je meteen weer wat een drama dat was, pff wat lekker als ze gewoon doorslapen.
pi_12402735
Wat lijkt me dat heerlijk, dat je als nieuwe ouder uit zo veel ervaring kan putten
Jusqu'ici tout va bien...
pi_12403072
Nou idd een waarschuwing als ze wat langer slapen zou idd handig zijn. Zelf even een tukkie doen overdag zit er hier ook niet echt in. Het enige vaste ritme wat we dus hebben is ´s avonds....half 10 in bad, dan de fles en naar bed. Dit doen we nu een week of 3 zo en werkt goed. Meestal valt hij meteen in slaap, soms moeten we 1 keertje gaan kijken. Maar tussen half 7 en half 10 is hij wakker en zijn we dus ook met hem bezig. Dus de avonden zijn gevuld door meneertje. Ach ooit krijgen we wel weer avonden dat we tijd voor elkaar hebben toch?.
pi_12416643
Heb weinig tijd, Isa is zielig want ze heeft vandaag haar eerste prikje gehad. Ze vond het duidelijk een rotstreek. Tijdens het onderzoek vooraf wou ze al niet tegen de verpleegkundige lachen, net goed!
Thuisgekomen moest ze zo'n uur of drie na de prik opeens keihard huilen, heb het nog nooit zo erg gehoord. Dat ze bijna vergat adem te halen. Klein beetje verhoging, en de prikplek was knalrood en deed duidelijk pijn. Heb er maar een paracetamol zetpil ingestopt (ik kreeg de tip om gewoon eens stukje van de achterkant af te snijden, dan behoudt hij zijn zetpil vorm. Isa vindt temperaturen ook nooit zo erg, gaat ze heel tevreden liggen poepen. Die zetpil kon ze dus ook wel hebben bovenop alle ellende). Het huilen werd toen minder, maar toen ging ze over haar hele lijf schokken, doodeng (omdat het ook in die voorlichtingsfolder staat dat schokken gevaarlijk kunnen zijn). Was waarschijnlijk naschokken van het huilen, maar het was wel heftig. Huisarts vond het toch beter als ik even langskwam. Onderweg viel ze in de babybjörn in slaap, en toen werd het schokken gelukkig al veel minder. Bij het onderzoekje van de ha zag alles er goed uit, dus paniek om niets. De rest van de dag heeft ze zielig gehuild, en wil alleen maar bij mij of Max op de arm en het liefst rondgewandeld worden. Nu is ze eindelijk in slaap aan het vallen (het arme kind is natuurlijk doodmoe), en heeft net al beleefd gelachen bij mijn schamelijke vertolking van Dikkertje Dap.
Wat zielig toch, zo'n kleintje dat zich ziek voelt. Bah, ik moet er niet aan denken wat er allemaal nog gaat komen op dat gebied.
mooi he, alles
pi_12416888
Zielig he, als ze die prikjes hebben gehad. Hoe is het eik met Bram gegaan heeft hij nog veel last gehad?
  FOK!fossiel woensdag 13 augustus 2003 @ 23:20:06 #153
2628 Karin
pi_12417130
Aggossie wat is dat toch zielig he die rotprikjes. En wat eng die schokjes maar gelukkig kon de huisarts je geruststellen. Klokslag 3 uur, wat frappant he, dat lijken alle kindertjes wel te hebben.

Ik wist wel meteen dat ik als er echt wat is dat ik het dan goed kan horen aan het huiltje, dat was echt heel anders als alle andere huiltjes. Gelukkig nooit gehoord behalve dan na de prikjes.

Bram heeft zich trouwens heel goed gedragen na het prikje van gister. Eventjes gehuild 3 uur laten maar na het paracetamolletje was dat eigenlijk ook over. Terwijl hij de vorige keer 3 dagen helemaal van slag was met koorts en alles.

Bram is vanavond voor de 2e keer in zijn grote badje geweest (eerste keer was dat ie 2 weken oud was maar toen was het geen succes) Leek mij handig omdat je dan nog 1 hand vrij hebt om hem te wassen. In de tummy wordt hij nu echt heel bewegelijk, kan hem niet met 1 hand vasthouden.Hij vond het prachtig!!! Vooral toen hij zijn benen helemaal optrok en weer liet vallen. Ik had toch iets minder water in het badje moeten doen. Ik had hem wat langer in bad gelaten, hij vond het zo fijn. Hij had helemaal van die rimpelhandjes en voetjes toen hij eruit kwam
En daarna voor de eerste keer tandenpoetsen. Dat was wel heel vreemd hoor. Maar de tandpasta was best lekker geloof ik.
Volgens mij moet je poetsen voordat ze gaan slapen zodat de tandjes een hele nacht schoon zijn zeg maar. Maarja Bram valt aan de borst in slaap en om hem nou daarna nog wakker te maken om zijn tandjes te poetsen doe ik dus niet. Dan ben je uren bezig om hem weer in slaap te krijgen (meestal uiteindelijk weer aan de borst). Dus heb ik het maar voor de laatste voeding gedaan.
Hoe deden jullie dat? Heeft dit wel effect zo?

pi_12417344
alicia heeft ook zo'n periode gehad dat ze aan de borst in slaap viel. Dus poetsten we braaf voor de laatste borst d'r tandjes vanwege de gewenning, gaven haar de borst en zodra ze in slaap gevallen was koppelden we haar los, gaven haar een beetje water uit de fles (alicia dronk terwijl ze sliep) zodat de laatste melk resten alsnog verdwenen.

Had begrepen dat water minder erg was als laatste dan de melk of helemaal niet poetsen.

pi_12417632
Ha ze is in slaap gevallen, dus ik kan even reageren op de rest.
Die hitte is echt een ramp, Isa heeft er ook vreselijk last van. Ik dep haar nog steeds vaak met een natgemaakt spuugdoekje. Daar wordt ze dan wel boos van, maar daarna is ze een stuk rustiger. Zit zoveel mogelijk met haar buiten in de tuin als er een briesje staat, dat is nog altijd wat koeler dan binnen. En ik ga ook elke dag met haar wandelen -meestal naar Artis, daar zijn genoeg schaduwplekjes- omdat ze daar altijd zo lekker rustig van wordt en het nu eenmaal in ons ritme zit.
Als het echt te warm wordt ga ik met haar op de slaapkamer op bed liggen. Daar hebben we een watergekoelde ventilator staan (nog net voor de ergste hitte gekocht bij Gamma, echt de beste koop die we deze zomer hebben gedaan). Dat geeft een hele frisse wind, je krijgt zelf neiging onder de dekens te gaan liggen. Meestal slaapt Isa dan ook naast me in bed een paar uur lang. Als ze wakker wordt schuif ik haar even naar mijn borst toe, dan sabbelt ze een paar seconden en dan slapen we samen weer verder. Nu heb ik wel de mazzel dat ik zo'n type ben die overal en altijd in slaap kan vallen als ik even word wakkergemaakt, dus ik kom al met al wel aan m'n uurtjes slaap toe.
mooi he, alles
  † In Memoriam † woensdag 13 augustus 2003 @ 23:56:11 #156
7074 moussy
kuttekop
pi_12418028
Wat doe je een pas geboren baby met dit weer in vredesnaam aan?

Ik bedenk me net dat ik maar 2 t-shirtjes heb voor als Zo geboren zou worden Ik heb natuurlijk geen rekening gehouden met een idiote hittegolf rond deze tijd

pi_12418086
tja Mous, dan moeten we toch héél snel afspreken, ik heb net de kleinste serie rompertjes weggelegd, omdat die nu definitief te klein zijn. En er ligt hier ook nog een lief truitje en broekje met Zo's naam erop.... maar da's alweer maat 56.
mooi he, alles
  † In Memoriam † donderdag 14 augustus 2003 @ 00:01:32 #158
7074 moussy
kuttekop
pi_12418147
Ik ga je ff mailen

-edit-

rompertjes heb ik wel, een stuk of 10, dus dat zou genoeg zijn? Geen shirtje dingetje er over heen?

[Dit bericht is gewijzigd door moussy op 14-08-2003 00:07]

donderdag 14 augustus 2003 @ 08:45:57 #159
30488 coolbabe
My little pwny
pi_12422089
Een paar tshirtjes en dunne broekjes zijn wel aan te raden Moussy. Als het echt idioot warm is, is alleen een romper ook wel genoeg. Kun je nog thirtjes kopen of hangt overal al de wintercollectie? Ik kan anders wel kijken of ik nog iets voor je in de aanbieding heb? Tom is ook nagenoeg over op maat 62 dus 50/56 kan opgeruimd worden.

Hier gaat alles prima met Tom, hij slaapt sinds ongeveer een week door van 12 tot 5 a 6 uur dus dat is al een hele verbetering. Het is een heel vrolijk mannetje dat heel de dag ligt te lachen en kirren.
Drinken aan de borst gaat als een trein tegenwoordig, hij zit niet meer ze te klootviolen dat mijn tepels ervan naar de maan gaan maar hapt,zuigt en drinkt tot hij vol zit. De ene keer duurt een voeding 5 minuten en de andere keer ruim een half uur.
Het is best een georganiseer om met twee kindjes op stap te gaan, daarom gaan we maar wandelen dan kan Jasper op het buggyboard staan en dat gaat prima. Met de auto past de kinderwagen er net niet in en dan moet ik zo vouwen en doen dat ik er al bij voorbaat geen zin meer in heb. we komen dus ook nooit verder dan een half uur wandelen van huis

Phil, wat een schrik zeg dat Isa zo ging schokken. Gelukkig was het niets ernstigs maar toch blijft de schrik er nog wel even inzitten denk ik zo. Wij moeten de 22ste voor de eerste prikken, ik zie er niet naar uit moet ik zeggen.

Karin, leuk is dat he als ze ontdekken wat ze allemaal uit kunnen halen in het grote badje. Wij deden Jasper altijd in de badkamer in bad toen hij wat groter werd en niet meer in de huiskamer waar we veel meer ruimte hebben want het parket trok anders krom van het vocht

Aan de manier waarop zij op haar bezem zat, zag ik dat ik met een nymfomane heks te maken had.
pi_12422911
quote:
Op woensdag 13 augustus 2003 12:48 schreef Manono het volgende:
Wat lijkt me dat heerlijk, dat je als nieuwe ouder uit zo veel ervaring kan putten
Handig he? Ik probeer ook steeds info op te slaan (lukt niet) ,maar het is wel handig dat je steeds kan checken
DANYEL EN THIJS
pi_12423900
quote:
Op donderdag 14 augustus 2003 09:53 schreef Catootje het volgende:

[..]

Handig he? Ik probeer ook steeds info op te slaan (lukt niet) ,maar het is wel handig dat je steeds kan checken

Ja ik vind het ook wel heel erg handig eigenlijk. Ik zou me beslist niet meer alles laten aansmeren om te kopen. En ook heb ik al heel wat praktische dingen gelezen. Ik doe er echt mijn voordeel mee.
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 14 augustus 2003 @ 10:57:26 #162
13151 crew  Rewimo
pi_12424040
Mous, "hol" snel naar Zeeman, bijna alles voor een euro in de opruiming en ik heb ook hele kleine T-shirtjes gezien
  † In Memoriam † donderdag 14 augustus 2003 @ 11:18:17 #163
7074 moussy
kuttekop
pi_12424472
quote:
Op donderdag 14 augustus 2003 10:57 schreef Rewimo het volgende:
Mous, "hol" snel naar Zeeman, bijna alles voor een euro in de opruiming en ik heb ook hele kleine T-shirtjes gezien
Ik heb Peet al gebeld, dat ie vanuit zn werk niet om hoeft te rijden naar de parkeerplaats, maar dat ik de auto nodig heb

mn buik is zo onrustig de laatste dagen, dus ik weet het allemaal niet meer met Zo

pi_12426973
Wij zijn laatst ook naar de Zeeman geweest.
Daar hebben we hele leuke pakjes gekocht en rompertjes aangezien mevrouw ze toch telkens onderspuugt .
Tis geen geld want bij de Prenetal betaal je daar kapitalen voor.
Verder nog de beloofde foto van Norah in de Tummy Tub
Oma met Norah in d'r TT

Verder passen de rompertjes van maatje 56 nu goed en die van 50 soms (ligt aan eht merk)
Gisteren had ze een jurk aan maatje 68 want een andere jurk maatje 56 was al meer een hemd dan een jurk

Ben blij dat het weer een beetje dragelijker is.

♥ K, N, R en F ♥
pi_12433098
Nou we zijn weer terug, en vliegen met een 4 maanden oud poppie gaat perfect! Voor het opstijgen viel ze ieder keer in slaap, ideaal dus.

Maxi-cosi, wandelwagen alles mee en poppie in de draagzak waar ze de show stal door iedereen breed lachend aan te kijken en daarna charmant onder te sputteren, haar nieuwe uitvinding

En ze rolt! Jawel, ze rolt!! Met spreidbroek en al
Ik dacht wat ligt ze nou te mopperen, nou mevrouw lag op haar buik, en kon geen kant meer op, ze heeft het gister 1x gedaan maar vrees dat ze het wel vaker gaat doen.

Verder nog niet alles bij gelezen, drukjes he
Fijn dat het bij iedereen zo goed gaat, (voor wat ik heb gelezen) en vervelend dat Isa en Bram toch zo'n last van de prikkies hebben! lara hoeft er gelukkig voorlopig nog maar 1.

Screw them.
We're going home.
  donderdag 14 augustus 2003 @ 18:50:12 #166
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_12435611
Welkom terug CarOnline, fijn dat alles zo goed is gegaan
pi_12436856
Caro, heerlijk dat het goed gaat met Lara, dat ze gewoon omrolt met spreidbroek. Ze heeft er zelf dus niet eens zo heel veel last van blijkt.
Hoe lang moet ze nog??
  donderdag 14 augustus 2003 @ 20:27:20 #168
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_12437903
Scorpion, wat lijkt Norah klein in die TummyTub en wat kijkt ze helder.

Ik heb Katja ook lang in de TummyTub gedaan, want ik vond het veel minder eng om te doen dan in het badje. Ik hoor echter ook wel van babietjes die helemaal niks van de TT willen weten.

Eska & Bugsbunny, heel veel succes morgen. Wat raar dat de vk het nooit gevoeld heeft. Meestal hebben ze vrij goed door hoe het kind ligt. Ik kan me voorstellen dat het een grote schok is als je het zo laat pas te horen krijgt. Ik sluit me wel aan bij de anderen die het al gezegd hebben, ik vond de ks echt heel erg meevallen.

Caronline, mijn buurmeisje werkt op een kdv en die had mij ook al gezegd dat die kinderen bijna alles kunnen met een spreidbroekje. Ik vind het zo knap hoe flexibel die hele kleintjes al met dit soort dingen om kunnen gaan voor Lara.

Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_12453229
quote:
Op donderdag 14 augustus 2003 13:18 schreef Sc0rPi0n het volgende:
Wij zijn laatst ook naar de Zeeman geweest.
Daar hebben we hele leuke pakjes gekocht en rompertjes aangezien mevrouw ze toch telkens onderspuugt .
Tis geen geld want bij de Prenetal betaal je daar kapitalen voor.
Verder nog de beloofde foto van Norah in de Tummy Tub
[afbeelding] Oma met Norah in d'r TT

Verder passen de rompertjes van maatje 56 nu goed en die van 50 soms (ligt aan eht merk)
Gisteren had ze een jurk aan maatje 68 want een andere jurk maatje 56 was al meer een hemd dan een jurk

Ben blij dat het weer een beetje dragelijker is.

Ahhhh wat een liefurt! Wat is jullie Tummietub groot!

Noa past al bijna niet meer ruim in de onze (ook in kraampaket ). Op de vorige pagina had ik geloof ik deze foto al geplaatst dus ik zal ff voldoen met een link: http://noa.myplaces.nl/fotos/10_3176_400.jpg

pi_12454052
Wat een poepie toch die Norah!!! En ze kijkt ook al zo wijs.

Phileine dat vergeet ik steeds te zeggen, maar ik vind Isa echt heeeeeeeel erg op jou lijken zeg. (weet natuurlijk niet hoe je man er uit ziet, maar maakt ook niet uit, ze lijkt toch op jou )

De jan lul van het geheel.
Alles is gaan hangen, behalve me lach :)
Kutsch; tussen kut en kitsch
Het voelt heerlijk!!!!
pi_12456651
quote:
Op donderdag 14 augustus 2003 19:47 schreef Kleintje het volgende:
Caro, heerlijk dat het goed gaat met Lara, dat ze gewoon omrolt met spreidbroek. Ze heeft er zelf dus niet eens zo heel veel last van blijkt.
Hoe lang moet ze nog??
Dat was dus éénmalig geloof ik, ze ligt gewoon weer op haar ruggetje.
Ze heeft er zelf ook niet echt last van hoor, maar ik vind het zo zielig

Ze moet begin september op contole, dan heeft ze er iets meer dan 6 weken opzitten, en daarna weer 6 weken. Half oktober is ze er (hopelijk) vanaf.

Dank voor het leuke welkom
Ga weer proberen het allemaal wat meer te volgen hier

Screw them.
We're going home.
pi_12476336
Ik ga uit automatisme steeds naar "zwangerschap en babietjes".
Terwijl ik eigenlijk nu hier hoor te gaan posten, dus bij deze mijn
eerste voorzichtige stapje hier

En nu ga ik lekker wandelen

Moderator / FOK!Fotograaf zaterdag 16 augustus 2003 @ 12:27:21 #173
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_12476525
Waar zijn die 25 foto's van Cas nou???
pi_12477199
Ja
Waar blijven die foto's!
Barst van de nieuwsgierigheid!
  † In Memoriam † zaterdag 16 augustus 2003 @ 13:11:41 #175
7074 moussy
kuttekop
pi_12477228
Ik heb ze in het zwangere mutsen topic gezet
  zaterdag 16 augustus 2003 @ 18:43:43 #176
33160 akkien
nemo in amore videt
pi_12483668
quote:
Op woensdag 13 augustus 2003 23:03 schreef phileine het volgende:
Heb weinig tijd, Isa is zielig want ze heeft vandaag haar eerste prikje gehad. Ze vond het duidelijk een rotstreek. Tijdens het onderzoek vooraf wou ze al niet tegen de verpleegkundige lachen, net goed!
Thuisgekomen moest ze zo'n uur of drie na de prik opeens keihard huilen, heb het nog nooit zo erg gehoord. Dat ze bijna vergat adem te halen. Klein beetje verhoging, en de prikplek was knalrood en deed duidelijk pijn. Heb er maar een paracetamol zetpil ingestopt (ik kreeg de tip om gewoon eens stukje van de achterkant af te snijden, dan behoudt hij zijn zetpil vorm. Isa vindt temperaturen ook nooit zo erg, gaat ze heel tevreden liggen poepen. Die zetpil kon ze dus ook wel hebben bovenop alle ellende). Het huilen werd toen minder, maar toen ging ze over haar hele lijf schokken, doodeng (omdat het ook in die voorlichtingsfolder staat dat schokken gevaarlijk kunnen zijn). Was waarschijnlijk naschokken van het huilen, maar het was wel heftig. Huisarts vond het toch beter als ik even langskwam. Onderweg viel ze in de babybjörn in slaap, en toen werd het schokken gelukkig al veel minder. Bij het onderzoekje van de ha zag alles er goed uit, dus paniek om niets. De rest van de dag heeft ze zielig gehuild, en wil alleen maar bij mij of Max op de arm en het liefst rondgewandeld worden. Nu is ze eindelijk in slaap aan het vallen (het arme kind is natuurlijk doodmoe), en heeft net al beleefd gelachen bij mijn schamelijke vertolking van Dikkertje Dap.
Wat zielig toch, zo'n kleintje dat zich ziek voelt. Bah, ik moet er niet aan denken wat er allemaal nog gaat komen op dat gebied.
klinkt niet echt fijn, jullie zullen wel heel erg geschrokken zijn.
Is het misschine een idee om haar te laten testen op bepaalde stoffen die gebruikt worden in de vaccins. Want hoewel tegewoordig bijna alle kinderen ingeent worden, wil dat niet zeggen dat het verplicht is.

Ik kwam een tijdje terug een site tegen waar dus het ineenten werd bekritiseerd, ik zal de link even voor je opzoeken. Er staan namelijk ook gevolgen in enzo.

http://www.ouders.nl/forum/lf00506.htm
http://www.kruidenvrouwtje.nl/gelezen/vaccineren.htm

imagination is more important than knowledge
pi_12485673
Tja, ik ken die standpunten maar ik vind het vooral asociaal om niet te vaccineren. Tegenover je kind, maar ook tegenover de rest van de maatschappij. Door niet mee te doen aan zo'n vaccinatie-programma hou je het virus in stand, en geef je het daarmee de kans te muteren. Dat er nu mensen zijn die zonder vaccins toch gezond blijven, hebben ze te danken aan al die anderen die het wèl doen. En daarnaast zou ik het mezelf nooit vergeven als mijn kind iets ernstigs overkwam omdat ik niet mee wou doen aan het vaccinatie-programma.

ps. een groot deel van die argumenten in bovenstaande linkjes zijn ook allang achterhaald of doodgewoon flauwekul. Zo is bijvoorbeeld onlangs de leeftijd voor de eerste inenting in Nederland verlaagd naar 2 maanden, en wordt daarmee aantoonbaar winst geboekt (dwz minder zuigenlingensterfte). Moet nu eten, maar zal er straks nog wel meer over schrijven want vind dat soort artikelen echt schandalig.

mooi he, alles
  zaterdag 16 augustus 2003 @ 20:55:08 #178
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_12486377
Ik ben het helemaal met je eens, Phileine!
pi_12487036
quote:
Op zaterdag 16 augustus 2003 20:17 schreef phileine het volgende:
Tja, ik ken die standpunten maar ik vind het vooral asociaal om niet te vaccineren. (...).
In aanvulling op je redenering: zeer kort geleden kwam in het nieuws dat de vaccinatiegraad (het aandeel kinderen dat gevaccineerd is) de kritische grens benadert. Met als gevolg dat de niet-ingeënte kinderen binnenkort wel een reëel gevaar gaan lopen. Tot nu toe liftten ze mee met de bescherming van de ingeënte kinderen. Ze zijn aan het wachten op epidemieën.
Tja, daar heb ik dus geen zin in. En hoewel een heel goede kennis van me absoluut voorstander is van de vereniging kritisch prikken, heb ik me toch niet laten overhalen. Overigens is wetenschappelijk nooit aangetoond dat de aanteigingen van de vereniging kritisch prikken echt hout snijden. Je hoeft niet bang te zijn voor autisme of zo.

O ja, over de BMR: hoewel "wij" allemaal deze kinderziektes hebben gehad, gaan er dus wel kinderen dood aan bijvoorbeeld mazelen. Geen prettig idee vind ik, dan maar inenten.

Link: http://www.minvws.nl/document.html?folder=393&page=20022

[Dit bericht is gewijzigd door Nausicaa op 16-08-2003 21:37]

pi_12487274
Ik kom zelf uit een antroposofische omgeving. Mijn ouders hebben mij gewoon laten inenten, maar ik had dus wel vriendinnetjes die niet werden ingeënt. Eéntje daarvan heeft polio gekregen en is voor de rest van haar leven mismaakt. Die is haar ouders echt niet dankbaar.

Over mazelen, de rode hond en de bof, die zijn inderdaad (meestal) voor kinderen niet heel gevaarlijk, maar als je ze als volwassene krijgt kunnen de gevolgen dramatisch zijn. Enfin, genoeg erover. Bij betere lezing van dat artikel blijkt er zoveel flauwekul in te staan dat het hier en daar hilarisch is. Treurig dat het in bepaalde kringen weer steeds populairder wordt om niet in te enten, dat kan nog wel eens tot rampen gaan leiden.

mooi he, alles
  † In Memoriam † zaterdag 16 augustus 2003 @ 22:56:33 #181
7074 moussy
kuttekop
pi_12488622
Ik kom hier ook ff pronken hoor

Grote zus geeft voor het eerst een flesje

Cas lag vanavond even op de bank, naast de babypop van René en toen zagen we dat de pop groter was dan Cas. de op is volgens de verpakking 48 cm, dus we hebben even een meetlintje naast Cas gelegd.. we kwamen niet verder dan 41 cm tis écht een klein pukkie.

pi_12488874
quote:
Op zaterdag 16 augustus 2003 22:56 schreef moussy het volgende:

[afbeelding]

[afbeelding]

Cas lag vanavond even op de bank, naast de babypop van René en toen zagen we dat de pop groter was dan Cas. de op is volgens de verpakking 48 cm, dus we hebben even een meetlintje naast Cas gelegd.. we kwamen niet verder dan 41 cm tis écht een klein pukkie.

Wat een leuke foto's van Rene en Cas

En 41 cm is echt klein jah Ik dacht dat ik klein was met me 46 cm en 1795 gram

pi_12489086
Moussy.... *smelt*
Wat een prachtig plaatje!!!

Om even op het enten door te gaan. Van de week was er iets op tv over een pokkevirus, ik geloof in Engeland en Amerika. Heel raar, want het ging over miljoenen sterfgevallen, en het was in juni 2002! Vorig jaar, maar ik heb er vorig jaar niets van meegekregen. Je zag hoe erg het was. Mensen werden geënt en bleven daarna ongedeerd, maar er waren ook mensen bij wie de enting niets deed, die mensen waren al besmet en die zijn ook bijna allemaal gestorven.

Ik ben dus ook voor enten!

pi_12489144
*oeps*
Ik hoor nu net dat het een film was en geen documentaire!
Maar goed, het liet wel goed de gevolgen zien!
  † In Memoriam † zondag 17 augustus 2003 @ 01:00:35 #185
7074 moussy
kuttekop
pi_12491303
Cas huilt zelfs lief, tis net of er een deur van een oude kast open gaat

Hij kan zn draai niet zo goed vinden. Wil op zn duim sabbelen, maar moet van dat lange ding kokhalzen. Een foppie geprobeerd, ook te groot, moet ie ook van kokhalzen. Bestaan er eigenlijk prematuur-foppies?

pi_12494636
quote:
Op zondag 17 augustus 2003 01:00 schreef moussy het volgende:
Cas huilt zelfs lief, tis net of er een deur van een oude kast open gaat

Hij kan zn draai niet zo goed vinden. Wil op zn duim sabbelen, maar moet van dat lange ding kokhalzen. Een foppie geprobeerd, ook te groot, moet ie ook van kokhalzen. Bestaan er eigenlijk prematuur-foppies?

zou ik effe navragen bij de diverse winkels maar ik denk niet , vaak hebben prematuurtje geen zuigbehoefte of zuigreflex......ik snuffel effe voor je op t net !

Stout

pi_12495072
quote:
Op zondag 17 augustus 2003 01:00 schreef moussy het volgende:
Bestaan er eigenlijk prematuur-foppies?
wij konden ze destijds niet vinden. Maar er zit wel een heel erg groot verschil in maat tussen de merken hebben we toen gemerkt. Helaas werkte het nog niet echt goed, zaten niet lekker in de mond of wat dan ook, want ze accepteerde geen van allen of ging alsnog kokken. In het begin hebben we haar veel aan de pink gehad of ik aan de borst, tot ze door had dat niet de hele duim in de mond hoeft om te sabbelen
  † In Memoriam † zondag 17 augustus 2003 @ 10:27:15 #188
7074 moussy
kuttekop
pi_12495202
Ik heb gehoord dat prenatal wat prematuurtoestandjes heeft. Mn moeder gaat vandaag even op jacht

Cas heeft trouwens lekker geslapen. Om even na 3 uur kwam hij voor een voeding en de volgende was pas rond 7 uur. dus we heben allemaal lekker kunnen slapen. Nu is Peet Cas aan het badderen en kan ik ff hier leuteren en ondertussen priegelen met de geboortekaartjes

zondag 17 augustus 2003 @ 10:41:47 #189
58128 Genuivere
driemaal mamama
pi_12495278
quote:

afbeelding]

[afbeelding]

wat lieffffff....smelt, echt een grote zus hoor en wat doet ze het goed

enne ik geloof dat prenatal ook de prematuurkleertjes in de opruiming heeft, zag ik vorige week dus je moeder zal zeker wel wat kleine kleertjes kunnen vinden. En je zult zien hoe snel dat kereltje groter groeit. Wij hadden laatst de kleinste kleertjes van Sverre in de hand en konden ons al niet meer voorstellen dat hem dat nog veel te groot was in het begin......

As het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat...
Mama van Storm (10-12-2000), Sverre (19-08-2002) en Lune (05-09-2003)
pi_12495716
Moussy, . . Snel naar kruidvat gaan morgen er zijn inderdaad speentjes voor 0-1 jaar. bv met supermama erop of superpapa. . .
  zondag 17 augustus 2003 @ 11:27:57 #191
33160 akkien
nemo in amore videt
pi_12495734
quote:
Op zaterdag 16 augustus 2003 21:44 schreef phileine het volgende:
Ik kom zelf uit een antroposofische omgeving. Mijn ouders hebben mij gewoon laten inenten, maar ik had dus wel vriendinnetjes die niet werden ingeënt. Eéntje daarvan heeft polio gekregen en is voor de rest van haar leven mismaakt. Die is haar ouders echt niet dankbaar.

Over mazelen, de rode hond en de bof, die zijn inderdaad (meestal) voor kinderen niet heel gevaarlijk, maar als je ze als volwassene krijgt kunnen de gevolgen dramatisch zijn. Enfin, genoeg erover. Bij betere lezing van dat artikel blijkt er zoveel flauwekul in te staan dat het hier en daar hilarisch is. Treurig dat het in bepaalde kringen weer steeds populairder wordt om niet in te enten, dat kan nog wel eens tot rampen gaan leiden.

ik ben het ook niet volkomen eens met de artikelen hoor. Maar bv de vaccinatie tegen kinkhoest (de rest wat erbij zit kun je ook los krijgen) schijnt niet echt nodig te zijn. Kinkhoest zelf kun je nl. nog gewoon krijgen en het is niet bewezen dat je het dan ook echt in een lichtere vorm krijgt. Bovendien wordt er voor dat vaccin een bepaald eiwit gebruikt wat bij redelijk wat kinderen een allergie veroorzaakt tegen kippenei.

Ik ben het overigens wel helemaal met je eens dat het asociaal kan zijn om je kind niet in te enten. Je vergeeft het jezelf nooit als je kind bv polio krijgt. Maar aan de andere kant, als ze er echt zoveel last van heeft zou je je wel af kunnen vragen of alle inentingen echt nodig zijn.

Ik schrijf dit niet omdat ik vind dat je dr niet meer moet laten inenten hoor. Ik hoop ook absoluut niet dat je het voelt alsof ik je probeer over te halen.
Maar mijn zusje en ikzelf hebben door die inentingen allebei jarenlang last gehad van allerlei allergien. En wij werden ook iedere keer hardstikke ziek nadat we geprikt waren.

Dat is ook de reden dat ik mezelf niet heb laten inenten tegen Meningokokken vorig jaar. Na het afwegen van voor en nadelen vond ik dat er daaraan meer nadelen zaten.

Nou heb ik nog lang geen kinderen (en hoop ze ook pas over een paar jaar te krijgen), maar ik denk dat als ik kinderen zou hebben, dat ik ze op dit moment alleen tegen ziekten als polio etc. zou laten inenten en bv. kinkhoest, mazelen, en rode hond zou laten zitten. Bij meisjes kun je nl. in de pubertijd controleren of ze antistoffen hebben tegen rode hond en dan alsnog een inenting halen.

zondag 17 augustus 2003 @ 11:30:44 #192
33160 akkien
nemo in amore videt
pi_12495768
quote:

[afbeelding]

[afbeelding]

*SMELT*
Wat issie lief
Moussy, mag ik m een dagje lenen

O en rene, jij bent echt een lieve zus voor je broer

pi_12495831
quote:

[afbeelding]

[afbeelding]

Jaaa dàt zijn leuke foto's!!
Helaas kon dat bij Britt en Romée niet, die konden Lara niet tillen

Wat schattig en wat een mooi mannetje! Ook leuk dat haar bij René zeg! Staat haar goed!

Screw them.
We're going home.
pi_12495894
Wat een heerlijke foto's van Rene met Cas zeg!!!!!
De Trotse zus!!
Het voelt heerlijk!!!!
  zondag 17 augustus 2003 @ 18:44:11 #195
34891 melonovy
La Kutschie
pi_12504666
Ahhh, René is lieffff samen met haar lieve broertje! Mooie foto's Moussy!
Het voelt goed hè?
A je to!
  † In Memoriam † zondag 17 augustus 2003 @ 18:50:11 #196
7074 moussy
kuttekop
pi_12504775
ff snel
quote:
Op zondag 17 augustus 2003 10:27 schreef moussy het volgende:
Ik heb gehoord dat prenatal wat prematuurtoestandjes heeft. Mn moeder gaat vandaag even op jacht
Bij prenatal verkopen ze van difrax ieniemini-foppie's
Oh ja en Marca heeft ook prematuurkleding. Dat schijnt enorm qua prijs te schelen dan bij de prenatal.

En nu ga ik snel even eten

pi_12504870
quote:

[afbeelding]

[afbeelding]

Mous daar word je nou echt verliefd op met zulke foto's. Heel veel plezier toegewenst hoor. En wat lekker voor je dat het zo'n makkelijk kindje is. Dat zou ik ook wel willen Ik ga maar duimen alvast.
pi_12505229
quote:
Op zondag 17 augustus 2003 18:50 schreef moussy het volgende:
ff snel
[..]

Bij prenatal verkopen ze van difrax ieniemini-foppie's
Oh ja en Marca heeft ook prematuurkleding. Dat schijnt enorm qua prijs te schelen dan bij de prenatal.

En nu ga ik snel even eten

ja idd de marca en bij villa happ verkopen ze naast kinderkleding bijpassende poppekleertjes. Die paste alicia destijds ook. Sowieso veel kleding van de baby born enzo kan wel eens bruikbaar zijn. Helaas is het meeste wat alicia droeg roze of geel met roesjes of weer overduidelijk meisjesachtig, anders had ik wel wat kunnen toesturen. (want in vergelijking met normale babykleding is prematuur kleding schreeuwend duur)
  Redactie Frontpage / Spellchecker zondag 17 augustus 2003 @ 19:40:28 #199
13151 crew  Rewimo
pi_12505662
Moussy, wat een prachtige foto's van René met Cas. Ze zal wel helemaal stralen als ze morgen op school komt, gaat ze tracteren?
pi_12506488
Hemellief, weer wat babietjes geboren!

Moussy, Eska en papa (waar ik de naam nu alweer van kwijt ben, sorry ) van harte gefeliciteerd zeg! ik zal dadelijk al jullie verhalen bij gaan lezen, ik merk dat ik een aantal topics achterloop.

Allereerst wat fotootjes van Jadey:

zondag 17 augustus 2003 @ 20:39:54 #201
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_12506965
Jadey is prachtig!
  Redactie Frontpage / Spellchecker zondag 17 augustus 2003 @ 21:24:21 #202
13151 crew  Rewimo
pi_12508093
quote:
Op zondag 17 augustus 2003 20:20 schreef danosa het volgende:
Hemellief, weer wat babietjes geboren!

Moussy, Eska en papa (waar ik de naam nu alweer van kwijt ben, sorry ) van harte gefeliciteerd zeg! ik zal dadelijk al jullie verhalen bij gaan lezen, ik merk dat ik een aantal topics achterloop.

Allereerst wat fotootjes van Jadey:

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

Ze is prachtig, Danosa Wat een plaatje, en zo'n lekker rond koppie
  FOK!fossiel zondag 17 augustus 2003 @ 22:01:28 #203
2628 Karin
pi_12508959
Idd wat een scheet is Jadey! Die foto dat ze haar tong uitsteekt Geweldig!!
pi_12509353
Danosa wat is Jadey een mooi meisje zeg!!!! Dat mondje zo liehief!!!!
Het voelt heerlijk!!!!
  † In Memoriam † maandag 18 augustus 2003 @ 07:40:22 #205
7074 moussy
kuttekop
pi_12516110
Wat is Jadey een mooi kindje!!
  Jubileum moderator maandag 18 augustus 2003 @ 08:15:49 #206
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_12516218
Wat een mooie foto's van Cas en René en wat is Jadey een plaatje
Eva ♥ en Iris ♥
  † In Memoriam † maandag 18 augustus 2003 @ 08:40:08 #207
7074 moussy
kuttekop
pi_12516349
Hoe heten die kruidenthee korreltjes tegen krampjes ook al weer? Of iets anders tegen krampjes?

Cas heeft er nog geen last van hoor, maar ik heb liever iets in huis tegen krampjes dan dat ik op een nacht met een verdrietige baby zit.

Het foppie vindt hij héérlijk!! Gister na de laatste voeding bleef hij een beetje hannessen met zijn vingers, maar die zijn zo lang om op te soppen. Dan moet ie weer kokken. Dus, foppie er in en meneer lag weer in een coma

FOK!fossiel maandag 18 augustus 2003 @ 09:09:44 #208
2628 Karin
pi_12516517
Venkelthee schijnt goed te helpen tegen krampjes. En ze hoeven geen krampjes te krijgen hoor, Bram heeft ook nooit krampjes gehad. Maar kan me voorstellen dat je liever wat in huis hebt voor het geval dat.
Heeft Cas vanacht weer zo goed geslapen? En heb je een fijne kraamverzorgster?
Jeetje wat ben je alweer heerlijk actief hier. Leuk hoor om ook alles van de allereerste dagen te kunnen volgen.
  maandag 18 augustus 2003 @ 09:10:55 #209
33160 akkien
nemo in amore videt
pi_12516528
quote:
Op maandag 18 augustus 2003 08:40 schreef moussy het volgende:
Hoe heten die kruidenthee korreltjes tegen krampjes ook al weer? Of iets anders tegen krampjes?

Cas heeft er nog geen last van hoor, maar ik heb liever iets in huis tegen krampjes dan dat ik op een nacht met een verdrietige baby zit.

Het foppie vindt hij héérlijk!! Gister na de laatste voeding bleef hij een beetje hannessen met zijn vingers, maar die zijn zo lang om op te soppen. Dan moet ie weer kokken. Dus, foppie er in en meneer lag weer in een coma

volgens deze link is dat venkelthee

http://www.gezondstegids.nl/gp/gp.php?type=patientverhaal&id=66

pi_12520502
Ze hebben hier in engeland een middeltje wat je voor de voeding geeft, wat dus de krampjes bijvoorbaat al tegengaat. Een of ander zoet goedje, ik zal het eens navragen, want het meeste wat je hier aan geneesmiddelen en dergelijke kan krijgen kun je ook in nederland krijgen.

En wat zijn die foto's van jadey lief. Ik vind die ene wel wijs dat ze over die schouder heen hangt met haar armpjes over elkaar, zo van hier ben ik dan. Komt u maar...

pi_12520613
Danosa...
Wat een prachtkindje! Echt een moppie om te zien!
*smelt*
pi_12520725
Jeetje, bedankt voor jullie hartverwarmende reacties dat is fijn wakker worden en de dag beginnen. Jadey heeft mij vanacht goed bezig gehouden, er is aan haar eetgedrag nog geen enkel regelmaat te ontdekken. Nu heeft ze bv om 8:30 haar laatste voeding gehad en soms wil ze na 2,5 of 3 uur alweer. En de ene keer drinkt ze 110 cc en dan weer 60 cc. Ik wordt daar een beetje onzeker van, maar volgens de wijkverpleegkundige is er niets aan de hand. Ze ziet er gezond uit, heeft voldoende plas en poepluiers enz. Wakker maken voor voeding heeft trouwens geen zin, dan valt ze halverwege de fles toch weer in slaap en heeft ze dus helemaal voor mijn gevoel te weinig gehad.

Cas heeft al lekker veel haar zie ik. Leuk!

pi_12528087
tegen krampjes: in de reform te krigjen en heet Dophilus en je geeft een klein mespuntje (dacht ik weten ze daar wel) voro de voeding (misschien bedoele jij dat ook Lewis?)

Ik vind de deling heel goed werken: zwangerschap apart van babietjes..maar ik mis jullie wel, ook al lurk ik overal mee....

DANYEL EN THIJS
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 18 augustus 2003 @ 17:23:34 #214
13151 crew  Rewimo
pi_12528171
quote:
Op maandag 18 augustus 2003 08:40 schreef moussy het volgende:

Centangeli, het wondermiddel

http://www.bloem-natuurprod.nl/dutch/centangeli.html

pi_12528408
Wat is Jadey een schatje zeg
  † In Memoriam † maandag 18 augustus 2003 @ 21:22:22 #216
7074 moussy
kuttekop
pi_12534157
Alles doet me zeer!!

Vrijdagavond is er met spoed pilletjes tegen de stuwing besteld bij een apotheek. Dat zou per koerier gebracht worden. Zodra het binnen was zou ik gebeld worden... Vanmorgen had ik me daar een stel koplampen op mn borstbeen zitten waar je u tegen zegt!! Te laat dus De apotheek was vergeten te bellen, dus vanavond rond 18 uur kon ik eindelijk aan de medicijnen..... Ondertussen kan ik mákkelijk met mn memmen in het fok tieten topic, Pamela Anderson is er niks bij

Cas doet het nog steeds geweldig. Komt niet zelf voor een voeding en huilt dus ook niet Vanavond was hij wel voor het eerst lekker wakker, wel 2 uurtjes!!

Vanmiddag was de huisarts hier voor de na-controle. Na een gesprekje vroeg hij zich af wat hij bij ons in huis deed Hij vond iig dat we een mooi kind hadden. Hij had het lef moeten hebben om te zeggen dat het niet zo was ..

Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 18 augustus 2003 @ 21:24:31 #217
13151 crew  Rewimo
pi_12534219
Moussy, bij jou gaat ook àlles in turbo hè, zelfs je koplampen Ik hoop dat je er nu gauw vanaf bent, ik kan me nog herinneren wat een rotgevoel dat was
  † In Memoriam † maandag 18 augustus 2003 @ 21:26:32 #218
7074 moussy
kuttekop
pi_12534284
Ik ben gewoon een turbo-trut

Ik weet trouwens niet wat ik allemaal heb gedaan tijdens het persen, maar ik heb spierpijn bij mn kaken

Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 18 augustus 2003 @ 21:42:10 #219
13151 crew  Rewimo
pi_12534708
Tandengeknarst (getandenknarst of hoe zeg je dat eigenlijk)
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 18 augustus 2003 @ 21:55:20 #220
13151 crew  Rewimo
pi_12535073
Moussy, wat hebben jullie uiteindelijk op Cas' geboortekaartje gezet? Je schreef een tijdje geleden dat jullie er toen mee bezig waren, ik zou wel graag willen weten wat jullie gekozen hebben.
pi_12535891
Ik heb eik eens een vraagje.....Bij Sven is de hele dag zijn tong al wit, ik ga er eigenlijk vanuit dat dat van de voeding komt, en een beetje aanslaat op zijn tong ofzo maar ik heb ook zoiets van het zal toch niet iets anders zijn. Komt dit bij jullie bekend voor of moet ik morgen toch maar eens de zorglijn bellen
  maandag 18 augustus 2003 @ 22:54:33 #222
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_12537019
Dat kan spruw zijn. Je kunt proberen om het met een doekje af te vegen, lukt dat niet dan is het ws spruw, en moet je even naar de dokter.
Is niet ernstig hoor, maar je moet er wel even naar laten kijken dan.
Losing love is like a window in your hart,
everybody sees you're blown apart, everbody sees the wind blow.
pi_12537254
Dank je, ik zal morgen wel even bellen met de huisarts.
pi_12554740
Vraagje:

Jasper is nog steeds een beetje gelig,
is dit (nu 8dagen na de bevalling) normaal?

FOK!fossiel dinsdag 19 augustus 2003 @ 17:15:02 #225
2628 Karin
pi_12554800
En easy-going, al bij de huisarts geweest?

Pfff Bram is vergeten hoe die van buik naar rug moet draaien. Heel soms lukt het. Hij heeft vandaag een draaidagje ofzo maar dat is heel lastig want hij vind het absoluut niet leuk op zijn buik. Na een minuutje is het echt vreselijk huilen. Ik kan hem dus elke 5 minuten weer terugdraaien op zijn rug. Na 20 x vind ik het niet meer zo leuk.

dinsdag 19 augustus 2003 @ 17:21:19 #226
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_12554931
quote:
Op dinsdag 19 augustus 2003 17:11 schreef Logician het volgende:
Vraagje:

Jasper is nog steeds een beetje gelig,
is dit (nu 8dagen na de bevalling) normaal?

Ja hoor, het kan zelfs een paar weken duren voor de gele kleur helemaal verdwenen is.
Hier lees je er meer over.
  † In Memoriam † dinsdag 19 augustus 2003 @ 17:23:14 #227
7074 moussy
kuttekop
pi_12554979
Cas zn navelstompie is er al af gevallen..das best vlot.

ik ben betrapt.. ... fokken met Cas op schoot

pi_12555051
quote:
Op dinsdag 19 augustus 2003 17:15 schreef Karin het volgende:
En easy-going, al bij de huisarts geweest?

Pfff Bram is vergeten hoe die van buik naar rug moet draaien. Heel soms lukt het. Hij heeft vandaag een draaidagje ofzo maar dat is heel lastig want hij vind het absoluut niet leuk op zijn buik. Na een minuutje is het echt vreselijk huilen. Ik kan hem dus elke 5 minuten weer terugdraaien op zijn rug. Na 20 x vind ik het niet meer zo leuk.

Klinkt bekend alleen duncan heeft het andersom....
Die heeft er een hekel aan om op zijn rug te liggen dus als ie van buik naar rug draait is het drama hier.
Van rug naar buik draaien heeft ie zelf nog niet uitgevonden.
pi_12555251
quote:
Op dinsdag 19 augustus 2003 17:21 schreef Spuuglokje het volgende:
Ja hoor, het kan zelfs een paar weken duren voor de gele kleur helemaal verdwenen is.
Hier lees je er meer over.
THNX!!

ps: Moussy dat is idd ontzettend vlot, die van Jasper bungelt er
nog aan. (krijg elke keer weer de kriebels van dat ding )

pi_12555355
Je kan Jasper een keer wat langer in bad doen(minuut of 20), dan weekt dat navelstompie er zo af. Die tip kreeg ik van de kraamverzorgster die ik bij Damey had. Wij werden nl zwaar misselijk van de geur die eraf kwam.
pi_12556995
quote:
Op maandag 18 augustus 2003 21:22 schreef moussy het volgende:
Ondertussen kan ik mákkelijk met mn memmen in het fok tieten topic, Pamela Anderson is er niks bij
Sorry maar ik moest wel even lachen hoor over hoe je het verteld.

Maar sterkte mous, ik hoop voor je dat het snel wat minder gaat worden.

pi_12558058
Vanmorgen de dokter gebeld, volgens de assistente hoefde ik niet speciaal langs te komen maar zou ze het met de huisarts overleggen,
om half 11 teruggebeld, het is dus spruw Vanmiddag bij de apotheek daktarin gehaald, dit moet 4x per dag in zijn mondje gesmeerd worden na de voeding. Net de eerste keer gedaan.
Sven is vandaag wel anders dan normaal, hij heeft af en toe gilbuien dat heeft hij anders nooitnet voor zijn voeding.
De fles opdrinken duurt ook veel langer,maar ik hoop maar dat dit er allemaal mee te maken heeft. Als het goed is gaat het over een paar dagen weer beter
pi_12558286
Moussy, die pillen tegen de stuwingen helpen die ook tegen het lekken? Ik heb nu nog last van lekkende tieten en da's vrij irritant!
pi_12558660
quote:
Op maandag 18 augustus 2003 17:20 schreef Catootje het volgende:
tegen krampjes: in de reform te krigjen en heet Dophilus en je geeft een klein mespuntje (dacht ik weten ze daar wel) voro de voeding (misschien bedoele jij dat ook Lewis?)
Infocol heet het. Ik kan er nog niet veel van vinden op het internet. En ja je geeft inderdaad wel van die kleine mespuntjes.
pi_12558762
Jeetje, ik heb het erg druk de laatste dagen, ik ben tegenwoordig niet zo veel meer achter de computer. We zijn een weekje weg geweest en verder ben ik een beetje aan het tutten en met andere dingen bezig. Maar goed, ik lurk wel wat mee en wilde ook even reageren op wat ik zoal heb gelezen.

Als het navelstrengetje aan 1 'draadje' hangt kun je 'm er voorzichtig afdraaien, door het continu 1 een richting te draaien, valt ie er gewoon af.

Waarom wil je geen borstvoeidng geven Moussy, of lukt het niet?

Verder gaat het hier hartstikke leuk en goed met Chiara, ze is erg bewegelijk, ze draait alle kanten op en ze heeft haar tenen in haar mond!! Ik ben zo trots op d'r, elke keer weer als ze wat kan, zit ik stralend naar dr te kijken...

Chiara heeft ook al haar eerste fruithapje gegeten, ze zat telkens zo te kijken naar ons eten en dan zat ze me na te doen met happen en zo, dus ik dacht dat ze wel toe zou zijn aan een lekker 1e hapje. Alles geinstalleerd, geen schone kleding aan, slabber om en kijken wat ze er van vond. Nou mensen, ze heeft zitten smullen, ze was super enthousiast en blij dat ze eindelijk eens wat anders kreeg! Ik heb er ook enorm van genoten, wat was dat leuk zeg! Geen vieze bekke trekke, niets terug gegeven, die meid heeft heerlijk gesmuld! Foto's ga ik zo even doen, die kan je later wel vinden in het kids foto-topic!

Het voelt goed hè?
A je to!
  † In Memoriam † dinsdag 19 augustus 2003 @ 20:06:55 #236
7074 moussy
kuttekop
pi_12559012
quote:
Op dinsdag 19 augustus 2003 19:38 schreef danosa het volgende:
Moussy, die pillen tegen de stuwingen helpen die ook tegen het lekken? Ik heb nu nog last van lekkende tieten en da's vrij irritant!

Ik heb de pillen ook al te laat gekregen, foutje bedankt..... Je moet ze namelijk innemen vóór de bv op gang komt... Ik had ze dan ook binnen 48 uur na de bevalling moeten hebben, anders helpen ze niet.

Nu met die vernieuwde strenge bv-protocollen krijg je ze ook niet meer zo maar. Ze zijn over het algemeen niet eens meer voorradig bij een apotheek. Best een goeie zaak hoor, dat alles pro-bv is, maar mensen die niet in staat zijn om bv te geven zijn er dus duidelijk de dupe van. Mn gyn schrijft ze toch niet zo maar voor

pi_12607243
waar zou Phileine zijn? En Logician hebbie em mail gehad?
DANYEL EN THIJS
  † In Memoriam † donderdag 21 augustus 2003 @ 17:02:43 #238
7074 moussy
kuttekop
pi_12608376
Ik mag écht niet klagen, dus dat doe ik ook lekker niet

Om 23:30 krijgt cas de laatste voeding en dan om 5:30 de eerste en daarna gaan we het voedingsschemaatje af. Op verzoek werkt hier niet, omdat hij er nog steeds niet zelf voor komt. Nahjah, dan maar op tijd.

Vandaag heeft de kraamverzorgster Cas voor het eerst horen huilen Hij kan het toch echt zei ze

pi_12611664
quote:
Op donderdag 21 augustus 2003 17:02 schreef moussy het volgende:

Om 23:30 krijgt cas de laatste voeding en dan om 5:30 de eerste en daarna gaan we het voedingsschemaatje af. Op verzoek werkt hier niet, omdat hij er nog steeds niet zelf voor komt. Nahjah, dan maar op tijd.

Vandaag heeft de kraamverzorgster Cas voor het eerst horen huilen Hij kan het toch echt zei ze

goed zo Cas, je gaat lekker he, mannetje! Houwe zo! Ik moet er nu nog steeds 1 keer uit per nacht, soms vaker ook! Maar goed, ik klaag daar verder ook niet zo veel over...
Het voelt goed hè?
A je to!
  † In Memoriam † donderdag 21 augustus 2003 @ 20:07:52 #240
7074 moussy
kuttekop
pi_12612019
Cas heeft trouwens ook al een gehoortest gehad, wat idioot vroeg zeg. Hij is gelukkig met vlag en wimpel geslaagd
pi_12612179
quote:
Op donderdag 21 augustus 2003 17:02 schreef moussy het volgende:
. .
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 21 augustus 2003 @ 20:48:48 #242
13151 crew  Rewimo
pi_12613175
quote:
Op donderdag 21 augustus 2003 20:07 schreef moussy het volgende:
Cas heeft trouwens ook al een gehoortest gehad, wat idioot vroeg zeg. Hij is gelukkig met vlag en wimpel geslaagd
Ja, dat doen ze nu al meteen, is wel fijn want die kleintjes worden nog niet zo afgeleid, ze kunnen die test zelfs slapend doen
pi_12616117
Ik leef ook nog hoor! Zoals een groot deel van Nederland zat ik gisteren en vandaag zonder internet. Nou ja, dan doe je nog eens wat in het huishouden zal ik maar zeggen.

Mous: heerlijk dat het zo goed gaat. Ik mail je binnenkort uitgebreid terug hoor! Doe nog eens wat foto's van je mannetje. En dat geldt ook voor de andere verse (en al wat oudere) kindjes. Om het goede voorbeeld te geven: Isa met haar nieuwe vriendje:

Wat gaan die ontwikkelingen toch snel bij zo'n kleintje. Ze lacht nu de hele dag door en begint ook al te kletsen. Ze zegt eigenlijk voornamelijk "urre", maar dat kan ze al op heleboel manieren dus dat vind ik al best heel knap. Ze reageert echt op gezichtsuitdrukkingen en moet vreselijk lachen als ik mijn tong uitsteek. En ze begint ook echt te spelen. Ik heb een babytrapeze in de box gehangen en daar slaat ze tegenaan en lacht ze tegen, en als ik een rammelaartje in haar handje stop en haar vingertjes eromheen vouw en dan even met haar handje rammel, kijkt ze vreselijk trots. Kijk mamma, ik kan al rammelen!

Haar grote broer heeft haar hart gestolen door 's avonds met zijn hippe mobiele telefoon en zijn voorraad ringtones de dj uit te hangen. Ze schuift hem op haar rug helemaal achterna de bank over, om maar zo dichtbij mogelijk te komen, en gaat bij elk liedje heftig bewegen met armpjes en beentjes. Zodra de muziek stopt, begint ze te huilen, om weer vrolijk verder te dansen bij het volgende nummer. Haar favoriet is "chiwawa", maar da's geloof ik vooral omdat haar broer daar een enorme show van maakt.

Ik kan nog wel een paar uurtjes doorgaan. Ik ben -net als Melonovy beschrijft- vreselijk trots op alles wat ze doet. We zitten 's avonds met z'n drietjes vaak tijdenlang alleen maar met haar te spelen en haar te bewonderen. We zijn gewoon met de hele familie smoorverliefd op haar. Wat is het toch heerlijk jongens. Zelfs na alle verwachtingen, had ik niet gedacht dat het me zó intens gelukkig zou maken.

Zit vol spanning op de nieuwe babies te wachten, er staan er een hoop op springen. Mous, ik geloof dat jij en ik de enige zijn die het afgelopen jaar te vroeg zijn bevallen. De rest loopt allemaal overtijd, stelletje ellendelingen.

mooi he, alles
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 21 augustus 2003 @ 22:33:25 #244
13151 crew  Rewimo
pi_12616700
quote:
Op donderdag 21 augustus 2003 22:16 schreef phileine het volgende:
stelletje ellendelingen.
  donderdag 21 augustus 2003 @ 22:34:45 #245
30488 coolbabe
My little pwny
pi_12616736
quote:
Op donderdag 21 augustus 2003 22:16 schreef phileine het volgende:
Mous, ik geloof dat jij en ik de enige zijn die het afgelopen jaar te vroeg zijn bevallen. De rest loopt allemaal overtijd, stelletje ellendelingen.
Ik was toevallig 2 dagen voor datum ja
een foto van Tom: (hij kan al staan )

en zijn duim vind hij veeel lekkerder dan zijn fuppie:

Eindelijk heeft het mannetje een ritme te pakken, hij krijgt zijn laatste voeding rond half twaalf en slaapt dan door tot ongeveer 7 uur dus we kunnen een beetje bijslapen
Volgende week dinsdag voor de tweede keer naar het buro en de eerste keer prikken, brrrr.

Moussy, is René er al een beetje aan gewend dat Cas wel hier blijft en niet ook naar de maan gaat? Het lijkt me erg moeilijk te bevatten allemaal voor zo`n klein grietje, ook al is ze al zo wijs.

Aan de manier waarop zij op haar bezem zat, zag ik dat ik met een nymfomane heks te maken had.
pi_12618279
quote:
Op donderdag 21 augustus 2003 22:34 schreef coolbabe het volgende:
Ik was toevallig 2 dagen voor datum ja
Dat telt niet, want JIJ had weer tegelijk met mij moeten bevallen vanwege dat we vlak bij elkaar waren uitgerekend en we samen aan het rommelen waren. En twee dagen telt natuurlijk niet. Mous en ik begonnen al toen we nog geeneens meldplicht hadden.

Tom is echt geweldig!! Wanneer komt er een zwangerschap en babietjes en kindertjes meeting? Ik wil ze allemaal in het echt kunnen aanraken!

mooi he, alles
  vrijdag 22 augustus 2003 @ 10:06:06 #247
30488 coolbabe
My little pwny
pi_12624432
quote:
Op donderdag 21 augustus 2003 23:21 schreef phileine het volgende:

[..]

Dat telt niet, want JIJ had weer tegelijk met mij moeten bevallen vanwege dat we vlak bij elkaar waren uitgerekend en we samen aan het rommelen waren. En twee dagen telt natuurlijk niet. Mous en ik begonnen al toen we nog geeneens meldplicht hadden.

gemenerd
quote:
Tom is echt geweldig!! Wanneer komt er een zwangerschap en babietjes en kindertjes meeting? Ik wil ze allemaal in het echt kunnen aanraken!
Begin maar met plannen Wij komen waarschijnlijk wel, als het niet te ver is in ieder geval want ik voel me nog net een pakezel als ik wegga met twee kindjes
pi_12628285
quote:
Op donderdag 21 augustus 2003 16:26 schreef Catootje het volgende:
waar zou Phileine zijn? En Logician hebbie em mail gehad?
Ja! heb jij de mijne al?
pi_12634312
Leuke fotootjes van al jullie kroost hier!!

Ik ben net ff de stad in geweest en heb ff geshopt bij de Villa Happ! Mn nichtjes zullen weer blij met me zijn (weten die schatten veel )

Echt hele leuke shirtjes nog, voor maar E 2,99!! Handig omdat die lieve nichtjes van mij groeien als kool en ze er toch zo weer uit zijn...

Winnares Dione-award '05, '06 en '07!
  † In Memoriam † vrijdag 22 augustus 2003 @ 16:51:20 #250
7074 moussy
kuttekop
pi_12635034
Ik wil ook een villa hap!!

Cas verzuipt echt in alles wat ik qua kleding in huis heb. Zelfs de poppenkleding van chou chou is te groot Ik ga zo nog ff snel op stap voor een paar maatjes 44.....

pi_12635103
quote:
Op vrijdag 22 augustus 2003 16:51 schreef moussy het volgende:

Cas verzuipt echt in alles wat ik qua kleding in huis heb. Zelfs de poppenkleding van chou chou is te groot Ik ga zo nog ff snel op stap voor een paar maatjes 44.....

'k zal vanavond ffies de zolder op en wat foto's maken van wat kleertjes, mt 44 en een tussenmaatje 46. Het is veel meidenspul maar misschien dat je de broekkies wel ziet zitten. die zijn voornamelijk licht geel. kom er later op trug, eerst herten voeren en zelluf ffies eten
pi_12635461
quote:
Op vrijdag 22 augustus 2003 16:51 schreef moussy het volgende:

Ja sinds ik mn nichtjes heb shop ik nog meer voor die kleintjes als voor mezelf en Villa Happ is toch wel één van mn favo's...Soms hartstikke leuk voor weinig geld. Er zitten ook wel wat duurdere dingen bij maar ik vind het een leuke winkel!!
Winnares Dione-award '05, '06 en '07!
pi_12636563
Zijn er hier mensen die Felicitas over de vloer hebben gehad met een of ander Kid Do early learning gebeuren? Mevr. Basset leek het wel leuk, maar ik heb zo mijn twijfels over de prijs/kwaliteit verhouding.

Ik geloof dat het in totaal ruim 200 euro kost voor 20 delen of zo

pi_12637923
quote:
Op vrijdag 22 augustus 2003 17:54 schreef basset het volgende:
Zijn er hier mensen die Felicitas over de vloer hebben gehad met een of ander Kid Do early learning gebeuren? Mevr. Basset leek het wel leuk, maar ik heb zo mijn twijfels over de prijs/kwaliteit verhouding.

Ik geloof dat het in totaal ruim 200 euro kost voor 20 delen of zo

Ik beken , ik had me zo voorgenomen om niets te nemen bij Felicitas maar ik vond dat pakket zo leuk dat ik overstag gegaan ben.
Ik heb de delen nog niet binnen, maar het is van alles wat. Boekjes,videobanden, memoryspelletjes, vingerpoppetjes enz.
Ik heb er nog steeds een dubbel gevoel over dat ik het besteld heb.
De delen ontvang ik in 1x,de betaling is uitgespreid over 12 maanden.

Of de prijs/kwaliteit verhouding een beetje klopt weet ik eik niet.
Ik ga daar ook maar niet teveel meer over nadenken, ik bedoel ik heb het besteld, ik vind het er leuk uitzien.....het is alleen het idee dat ik iets bij Felicitas heb gekocht denk ik waar ik aan moet wennen snappen jullie dit nog

pi_12638361
Nou een van de problemen is dat er casettebandjes bijzitten........casettebandjes kan ik thuis al nergens meer afspelen!
pi_12639049
Cassettebandjes kunnen wij nog wel afspelen
Ik zat me alleen te bedenken over de videobanden. Wij hebben nu nog een videorecorder, maar tegen de tijd dat Sven echt wat met die serie kan weet ik niet of we dan al helemaal over zijn naar de DVD.
Ik zie het al voor me, mama wat is dat voor band. Nou Sven dat is nu een videoband
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')