quote:bron: Trouw
Vaticaan komt met verklaring over homohuwelijkROME (ANP) - Het Vaticaan publiceert donderdag een document over het samenwonen van homoseksuelen. De inhoud, die al is uitgelekt via Italiaanse kranten, heeft al voor verontwaardiging gezorgd in homofiele kring.
Zo vraagt de Rooms-Katholieke Kerk katholieke politici zich te verzetten tegen een wettelijke status voor samenlevingsvormen van homo's en lesbiennes. Het homohuwelijk is schadelijk voor de samenleving; verzet ertegen dus een plicht voor de katholieken, aldus het document volgens de Italiaanse pers.
Belachelijk, morgen meer maar dit uitgelekte gedeelte is al erg genoeg.
Ik zie hier nog geen topics over? (indien een of andere imam dergelijke uitlatingen zou doen dan waren we nu al aan een deel III bezig).
quote:Gerard Reve.
Op donderdag 31 juli 2003 00:45 schreef Potter het volgende:
Kom op zeg, wie neemt het katholieke geloof nog serieus.
Maar die woont de eerste 2 jaar gelukkig niet samen met een vent.
quote:Sterke argumenten. Verklaar u nader
quote:Ja zeg velen helaas, juist dit soort uitspraken maken dat homosexuele jongeren bv in Italië zich gewoon niet gelukkig en vrij voelen omdat hun ouders/grootouders naar dergelijke praat luisteren.
quote:Gelukkig hebben ze de films van Passolini nog. Geen land waar de homosexualiteit zo openbaar ter spraken is gesteld.
Op donderdag 31 juli 2003 00:49 schreef Cosma-Shiva het volgende:[..]
Ja zeg velen helaas, juist dit soort uitspraken maken dat homosexuele jongeren bv in Italië zich gewoon niet gelukkig en vrij voelen omdat hun ouders/grootouders naar dergelijke praat luisteren.
quote:vaticaan begint schadelijk te worden voor de samenleving...
Op donderdag 31 juli 2003 00:43 schreef Cosma-Shiva het volgende:[..]
bron: Trouw
Belachelijk, morgen meer maar dit uitgelekte gedeelte is al erg genoeg.
Ik zie hier nog geen topics over? (indien een of andere imam dergelijke uitlatingen zou doen dan waren we nu al aan een deel III bezig).
laat homo's toch kan mij het verekken.
en de paus weet allang niet meer wat ie zegt. hij is te oud en alles wat hij verteld heeft ie zelf niet bedacht.
makt oew nie zo druk
quote:De opvolger van de Paus zal ook zo erover denken, van generatie naar generatie
Op donderdag 31 juli 2003 01:17 schreef prupke het volgende:
en de paus weet allang niet meer wat ie zegt. hij is te oud en alles wat hij verteld heeft ie zelf niet bedacht.
quote:Ik vind dat studenten die het Vaticaan "de Vaticaan" noemen maar eens in de collegebanken moeten gaan zitten i.p.v. hier zo laat op de avond nog gaan rondhangen.
Op donderdag 31 juli 2003 00:54 schreef Deadre het volgende:
Ik vind dat de Vaticaan gelijk heeft
Leuk, een katholieke rel.
Ik kan bijna niet wachten op de reactie van Balkenende, die het waarschijnlijk omschrijft als "een zaak die zeker onderzocht moet worden maar vooralsnog geen reden tot enige vorm van repliek jegens het Vaticaan vormt" gaat noemen. En vervolgens gaat het bij de rest van de zomerkomkommers in het vergetelheidskastje.
wil ik ff wa op zeggen.
als zou niemand homo zijn in deze wereld en we zouden doen wat de kerk zou willen dan zou het nog overbevolkter zijn dan dat het nu als is.
vroeger kwam de pastoor toch ff checken waarom je nog niet zwanger was na een half jaar na je huwelijk???
niks tegen katholieke mensen.
en de opvolger van de paus krijgt het ook op een brieffie van wat hij moet vinden en niet wat hij zelf denkt.
quote:Mijn moeder, die gaat wekelijks naar de kerk op zondag. Tevens is ze vrijwilliger geweest bij de kerk. Ze neemt het geloof nog serieus. Ze vindt het overigens prima dat homoseksuelen mogen trouwen. Dat stelletje aards-conservatieven in Rome bezorgen het geloof een slechte naam.
Ik ben wel katholiek (het hele gezeur met communie e.d. heb ik helemaal doorlopen) maar ik voel me niet verbonden met het geloof omdat ik niet in de verhalen in de bijbel geloof. Ik hou het liever bij de feiten
quote:Het is komkommertijd. Dan grijpt het Vaticaan meestal z'n kans. Stokpaardjes als abortus, anticonceptie, homo's: je kunt er de klok op gelijk zetten. Ik vind dat echt jammer. Het zou me genoegen doen om de paus tijdens een van de Urbi et Orbi's te horen fulmineren tegen de homo's. Bedankt voor de bloemen en homo's zijn slecht. Maar daar zijn ze te laf voor, die katho's. Ze opereren liever kleinschalig voor maximaal schuldcomplex, ergo, toeslaan in komkommertijd wanneer het onontvankelijk deel van Europa halfnaakt verstoken van alle nieuws naakt sodomerend op een buitenlands strandje ligt en de gelovigen thuis bidden voor een voorspoedige terugreis.
Op donderdag 31 juli 2003 01:25 schreef Steijn het volgende:
Waar maken we ons druk om. De kerk vraagt aan politici zich te verzetten tegen homohuwelijken maar het is maar de vraag of de politici dit advies zullen overnemen. Het kan hun immers veel stemmen kosten want er zijn volgens mij meer homoseksexsuelen dan geestelijken, dus laat de kerk z'n gang maar gaan.
quote:Ah, je vindt deze vorm van discriminatie prima?
Op donderdag 31 juli 2003 00:54 schreef Deadre het volgende:
Ik vind dat de Vaticaan gelijk heeft
quote:Welke feiten?
Op donderdag 31 juli 2003 01:30 schreef Steijn het volgende:
Ik ben wel katholiek (het hele gezeur met communie e.d. heb ik helemaal doorlopen) maar ik voel me niet verbonden met het geloof omdat ik niet in de verhalen in de bijbel geloof. Ik hou het liever bij de feiten
quote:Het hele oerknal verhaal, hoewel dat natuurlijk nog niet echt een feit is klinkt het mij aannemelijker dan een oud ventje die in 8 dagen de boel in elkaar draaide.
Op donderdag 31 juli 2003 01:37 schreef Gil-galad het volgende:[..]
Welke feiten?
Zo zijn er vast nog meer voorbeelden maar deze schiet me nu even snel te binnen.
[Dit bericht is gewijzigd door Steijn op 31-07-2003 01:43]
quote:Het valt ook niet mee ontopic te blijven. Het artikel biedt weinig discussie-voer vind ik.
Op donderdag 31 juli 2003 01:43 schreef DennisMoore het volgende:
*offtopic-alert*
quote:En er zullen vast genoeg conservatieve Amerikanen zijn die er net zo over denken als het Vaticaan. Ik denk bijvoorbeeld aan Salt-Lake City (toch wel zo'n beetje het Staphorst van de VS dacht ik zo).
Op donderdag 31 juli 2003 01:44 schreef Jerruh het volgende:
ik zal me niet verbazen als Bush met dit als argument op de proppen komt in de strijd tegen het homohuewelijk...
quote:tja, ik heb in een ander topic al egzegd dat ik amerika op gebied van christendom al niet meer serieus neem. Het feit dat het Vaticaan nu met een bericht komt, zullen ze vast als stok onder de deur gebruiken, aangezien het weer olie op het vuur is en de aandacht weer afleid.
Op donderdag 31 juli 2003 01:47 schreef Steijn het volgende:[..]
En er zullen vast genoeg conservatieve Amerikanen zijn die er net zo over denken als het Vaticaan. Ik denk bijvoorbeeld aan Salt-Lake City (toch wel zo'n beetje het Staphorst van de VS dacht ik zo).
Wat ik me nog steeds afvraag is waarom het Christendom zo bezig is met een offensief tegen Homos. In de wereld heerst ellende allom, maar homo's mogen niet samenwonen. Isreal en palestina loopt uit de hand, maar homo's mogen niet trouwen.
waarom zo opeens die ophef?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |