quote:ik heb het niet over israeliers opblazen
Op zaterdag 2 augustus 2003 18:44 schreef Strijder het volgende:[..]
Misschien dat jij ergens gelezen hebt dat die dienst ambulances gebruikt om Israëliers op te blazen, mij is dat onbekend.
Voor zover ik weet is de Palestijnse politie goed bezig. Of ze nu veel of weinig resultaat bereikt hebben, ze doen vaak tenminste iets. Het zou denk ik nog wel veel meer kunnen, maar goed, dat is nu ook gebeurd.
ze gebruiken ambulances als personnel carriers, ze proppen het vol gunmen en gaan daarmee richting de checkpoints en zodra ze israeli's zien schieten ze erop.
quote:Ik dacht dat jij de politie en ordetroepen van Palestina bedoelde. Dan klopt jouw verhaal volgens mij niet.
Op zaterdag 2 augustus 2003 19:14 schreef sp3c het volgende:[..]
ik heb het niet over israeliers opblazen
ze gebruiken ambulances als personnel carriers, ze proppen het vol gunmen en gaan daarmee richting de checkpoints en zodra ze israeli's zien schieten ze erop.
quote:90% de keren als er gesproken wordt over 'Palestinian gunmen' dan gaat het over ordetroepen van de palestijnse authoriteit al dan niet op eigen houtje.
Op zaterdag 2 augustus 2003 20:03 schreef Strijder het volgende:[..]
Ik dacht dat jij de politie en ordetroepen van Palestina bedoelde. Dan klopt jouw verhaal volgens mij niet.
En als je die niet bedoelde, dan valt dat toch gewoon onder de categorie terrorist ?
die gasten noem ik idd geen terroristen maar oorlogsmisdadigers (ambulances misbruiken).
mijn verhaal klopt wel hoor, jij probeert mij woorden in de mond te leggen met terroristen en shit lees het maar terug
dat is karremans je weet wel die ene van 'is this piano 4 my wife?' ik zal anders ff een duidelijkere foto zoeken
edit: kijk zelfde foto maar dan zonder rotzooi dromheen
quote:Wat wil je nou eigenlijk duidelijk maken met die avatar?
Op zaterdag 2 augustus 2003 22:33 schreef sp3c het volgende:
je ziet niet goeddat is karremans je weet wel die ene van 'is this piano 4 my wife?' ik zal anders ff een duidelijkere foto zoeken
edit: kijk zelfde foto maar dan zonder rotzooi dromheen
quote:Dat Karremans een geweldige man is.
Op zondag 3 augustus 2003 01:38 schreef Deadre het volgende:
Wat wil je nou eigenlijk duidelijk maken met die avatar?
quote:Dat hij zijn snor drukt
Op zondag 3 augustus 2003 01:38 schreef Deadre het volgende:[..]
quote:Jou nix gevraagd zionist
Op zondag 3 augustus 2003 01:39 schreef Gil-galad het volgende:[..]
Dat Karremans een geweldige man is.
quote:Hahaha, zionist.
Op zondag 3 augustus 2003 01:40 schreef Deadre het volgende:
Jou nix gevraagd zionist
quote:Nog even op terugkomen.
Op zaterdag 2 augustus 2003 01:36 schreef Strijder het volgende:[..]
Das grappig, jij stelt mij een vraag en geeft zelf het antwoord.
Als jij nou goed je huiswerk had gedaan, dan had je gelezen dat ik het uitroeien niet zie bij de Israeli's.
Maar bijvoorbeeld wel bewust opsluiten in woonwijken ( ghetto's ), het onthouden van medische zorg, het ontzeggen van basisbehoeften, etc.. Dus wel degelijk praktijken die de nazi's ook gebruikten.
Nou en zul jij zeggen, dat doen wel meer landen.
Om te beginnen ben ik het daar ook niet mee eens, maar dat is helemaal off-topic. Ten tweede stel ik nogmaals dat de Joden veel onrecht is aangedaan in WO2, maar dat dus juist zij zouden moeten weten dat je dat soort praktijken niet mag gebruiken. Wat ze dus wel doen.
En jij hebt je eigen stuk ook niet goed gelezen, want daar staat onder meer in dat de extreme Joden wel degelijk bezig zijn met rassenpolitiek.
Bij dat soort mensen is het niet de vraag of ze de Palestijnen nu wel of niet willen verwijderen, maar de vraag wanneer.En voordat er weer mensen zijn die denken dat ze een lekker anti-Israël-posting hebben, het gaat hier over extremistische Joden, maar dat zegt niet dat de Palestijnen dat niet zouden kunnen. Zucht.
Als je een vergelijk trekt met WOII dan heb je het over de nazi-praktijken en dus over de holocaust. Ondanks je nuancering.
Ik denk dat je dat zelf ook wel weet.
Ghetto-vorming, onderdrukking, zelfmoordacties kun je associeren met elke oorlog/bezetting. En die situatie is helaas nu ook actueel in het Midden Oosten.
WOII heeft de ghettos niet uitgevonden, die bestonden al lang. Net als de concentratiekampen.
Elke associatie met WOII, met de holocaust, in dit conflict schiet mij in het verkeerde keelgat. Simpelweg omdat die vergelijking totaal niet op gaat.
Kies je woorden voortaan wat zorgvuldiger.
J.
quote:Ik bracht een nuancering aan in een vrij eenzijdige stelling.
Op zaterdag 2 augustus 2003 22:11 schreef sp3c het volgende:[..]
90% de keren als er gesproken wordt over 'Palestinian gunmen' dan gaat het over ordetroepen van de palestijnse authoriteit al dan niet op eigen houtje.
die gasten noem ik idd geen terroristen maar oorlogsmisdadigers (ambulances misbruiken).
mijn verhaal klopt wel hoor, jij probeert mij woorden in de mond te leggen met terroristen en shit lees het maar terug
quote:De holocaust is meer dan alleen maar concentratiekampen.
Op zondag 3 augustus 2003 02:26 schreef Juan Zueco het volgende:[..]
Nog even op terugkomen.
Als je een vergelijk trekt met WOII dan heb je het over de nazi-praktijken en dus over de holocaust. Ondanks je nuancering.
Ik denk dat je dat zelf ook wel weet.
Ghetto-vorming, onderdrukking, zelfmoordacties kun je associeren met elke oorlog/bezetting. En die situatie is helaas nu ook actueel in het Midden Oosten.
WOII heeft de ghettos niet uitgevonden, die bestonden al lang. Net als de concentratiekampen.
Elke associatie met WOII, met de holocaust, in dit conflict schiet mij in het verkeerde keelgat. Simpelweg omdat die vergelijking totaal niet op gaat.
Kies je woorden voortaan wat zorgvuldiger.
J.
Als bepaalde acties in elke oorlog voorkomen, dan zou je dus ook kunnen stellen dat in elke oorlog holocaust-achtige toestanden voorkomen.
En dat is ook zo, omdat nagenoeg elke oorlog uiteindelijk gaat tussen verschillende volken ( al dan niet ingegeven door religie, geld, of weet ik wat ).
quote:(NOS TeleTekst)
"Gevangen al-Aqsa-leden weer vrij"
De 17 leden van de militante Palestijnse al-Aqsa Brigades die zijn vastgezet op het hoofdkwartier van de Palestijnse leider Yasser Arafat,worden vrijgelaten.In ruil daarvoor zal de beweging zich houden aan het bestand.Dit zei al-Aqsa-leider Ghanam tegen het persbureau AP. Gisteren dreigde al-Aqsa het bestand op te zeggen,omdat de Palestijnen onder druk van Israël de 17 vastzetten.
Ze hadden zich sinds begin 2002 verschanst in het complex van Arafat in Ramallah. De al-Aqsa-leden mogen blijven in het complex.Ze worden niet naar Jericho gestuurd,wat Israël had voorgesteld.
Schiet ook niet op als het zo is
.
quote:Het is hoe dan ook niet te begrijpen dat een volk een ander volk onderdrukt.
Op zondag 3 augustus 2003 11:31 schreef Strijder het volgende:
En nogmaals, als een volk dat aan den lijve heeft ondervonden hoe zo'n bewind is, dan is het niet te begrijpen dat ze zelf bepaalde delen uitvoeren op andere volken.
quote:Het was eigenlijk de bedoeling om ze te ontmoedigen en te verdrijven.
Op zondag 3 augustus 2003 13:03 schreef Gil-galad het volgende:[..]
Het is hoe dan ook niet te begrijpen dat een volk een ander volk onderdrukt.
quote:Dat moe ik weer nuanceren: die vergelijking gaat lang niet volledig op, maar er zijn ook wel degelijk overeenkomsten (hoe spijtig ook).
Op zondag 3 augustus 2003 02:26 schreef Juan Zueco het volgende:
Het smerige vind ik nog Israelische legercommandanten die bij het bestormen van vluchtelingenkampen openlijk zeiden dezelfde tactieken te hanteren als SS-commandanten tijdens razzia's in Joodse ghetto's tijdens WOII. Daar walg ik dus van.
quote:Hihi, hier moest ik met m'n niet al te nuchtere kop wel een beetje om giebelen.
Op zondag 3 augustus 2003 01:42 schreef Gil-galad het volgende:[..]
Hahaha, zionist.
.
http://www.msnbc.com/news/946721.asp?0cv=KB10
quote:
On Oct. 23, Ambassador Scali complains that Yakov Malik, the Soviet envoy to the United Nations, is making trouble.
SCALI: Malik is acting like a goddamn idiot.
KISSINGER: You tell Malik to calm down.... You tell Malik to hold his water or I will send him to Siberia. I know Brezhnev better than he does.
quote:dat we srebrenica niet moeten vergeten?
Op zondag 3 augustus 2003 01:38 schreef Deadre het volgende:[..]
quote:Israel gaat zn buurlanden achterna qua wetgeving en omgang met burgers.
Israël bemoeilijkt 'gemengd' huwelijk met Palestijnen
JERUZALEM, 1 AUGUSTUS. Het Israëlische parlement heeft gisteren om 'veiligheidsredenen' een wet goedgekeurd die huwelijken tussen Palestijnen en Israëliërs praktisch onmogelijk zal maken. Palestijnen die trouwen met Israëlische Arabieren mogen niet langer in Israël wonen en kunnen geen aanspraak maken op het Israëlische staatsburgerschap.De wet, die werd aangenomen met 53 stemmen voor en 25 tegen, heeft scherpe kritiek uitgelokt van Israëlische Arabieren, Amnesty International, Human Rights Watch en de Israëlische mensenrechtenorganisatie B'Tselem. ,,Deze wet is discriminerend en racistisch'', aldus Yael Stein van B'Tselem.
In de Knesset verdedigde Gideon Sa'ar van Likud de wet. ,,Wij zijn in oorlog - niet met de Engelsen, de Amerikanen, de Nederlanders of de Slowaken - maar met de Palestijnen, onze buren. Dat is een tragische realiteit'', aldus Sa'ar.
Volgens de indieners en voorstemmers van de wet is het voorgekomen dat Palestijnen na een huwelijk met een Israëlisch-Arabische vrouw of man in Israël aanslagen hebben gepleegd. Met deze wet zou infiltratie door terroristen verder worden bemoeilijkt. De aanleg van de veiligheidsmuur op de Westelijke Jordaanoever vormt een fysieke barrière, de nu aangenomen wet wordt gezien als een juridische hindernis.
Voorstanders van de wet hanteerden ook als argument dat op de manier bijgedragen zal worden aan het instand houden van de joodse meerderheid in Israël.
,,De Palestijnse Autoriteit wil ook door middel van het veranderen van de demografische balans Israël vernietigen. Wij zijn een joodse staat en moeten dat ook blijven'', zegt Knesset-lid Yuval Steinitz van Likud. Volgens de Israëlisch-Arabische leden van de Knesset is dat een racistisch argument.
Twintig procent van de Israëlische bevolking is Arabisch - dat wil zeggen van Palestijnse afkomst - en dat percentage stijgt. Sinds 1993 zijn meer dan 100.000 Palestijnen Israëlisch staatsburger geworden door huwelijken. Volgens B'Tselem zijn voor zover bekend twintig van hen betrokken geweest bij zelfmoord- en andere aanslagen. (AP,Reuters)
quote:
Op zondag 3 augustus 2003 18:06 schreef robh het volgende:
Palestijnen die trouwen met Israëlische Arabieren mogen niet langer in Israël wonen en kunnen geen aanspraak maken op het Israëlische staatsburgerschap.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |