quote:Volgens mij waren die gebieden eerst van bovengenoemde landen. Duitsland annexeerde deze gebieden; een bezetting dus.
Op woensdag 30 juli 2003 23:53 schreef Lithion het volgende:[..]
Moeten Frankrijk, Polen, Tsjechië e.a. dan ook hun gebieden teruggeven aan Duitsland?
Om de tweede wereld oorlog met Israel en Palestina te vergelijken is appels met peren vergelijken.
Al vind ik het wel vreemd dat een volk dat zo geleden heeft in vooral de tweede wereld oorlog nu een ander volk kan laten lijden.
[Dit bericht is gewijzigd door Nyrem op 31-07-2003 03:48]
quote:Een groot deel van Pruisen is door Duitsland geannexeerd?
Op donderdag 31 juli 2003 02:08 schreef Nyrem het volgende:
Volgens mij waren die gebieden eerst van bovengenoemde landen. Duitsland annexeerde deze gebieden; een bezetting dus.
quote:Ik heb het niet over pruisische gebieden. Misschien was dat wel zo bedoeld, maar daar had ik het niet over.
Op donderdag 31 juli 2003 02:10 schreef Gil-galad het volgende:[..]
Een groot deel van Pruisen is door Duitsland geannexeerd?
.
.
quote:Nou nee, Pommeren, Silezie en Pruisen waren al vanouds Duits en hoorden al voor WOII bij Duitsland. Toch zijn die gebieden afgepakt en bij Polen en Rusland gevoegd.
Op donderdag 31 juli 2003 02:08 schreef Nyrem het volgende:[..]
Volgens mij waren die gebieden eerst van bovengenoemde landen. Duitsland annexeerde deze gebieden; een bezetting dus.
quote:En toch is het achteraf gezien helemaal goed gekomen.
Op woensdag 30 juli 2003 23:50 schreef Strijder het volgende:
Nee, maar wel uit het huidige Mongolië ( diezelfde die ook Rusland en een groot deel van Europa hebben veroverd ).
quote:Die gebieden waren dus NIET eerst van de bovengenoemde landen. Leuk dat je je eigen ongelijk toegeeft.
Op donderdag 31 juli 2003 03:53 schreef Nyrem het volgende:
Ik heb het niet over pruisische gebieden. Misschien was dat wel zo bedoeld, maar daar had ik het niet over.
quote:omdat de oost en west duitsers nooit vijanden van elkaar waren
Op woensdag 30 juli 2003 22:35 schreef Strijder het volgende:[..]
Uiteindelijk is die muur toch geslecht.
totaal onvergelijkbare situatie imo
quote:Het grootste verschil is, dat er een noemenswaardige Palestijnse identiteit is, in tegenstelling tot in de vroegere Duitse gebieden.
Op donderdag 31 juli 2003 07:37 schreef Gil-galad het volgende:[..]
Die gebieden waren dus NIET eerst van de bovengenoemde landen. Leuk dat je je eigen ongelijk toegeeft.
quote:Maar de regeringen wel. Net zoals in het Midden-Oosten.
Op donderdag 31 juli 2003 09:42 schreef sp3c het volgende:[..]
omdat de oost en west duitsers nooit vijanden van elkaar waren
totaal onvergelijkbare situatie imo
quote:Die zijn nog steeds bevolkt door miljoenen Duitsers hoor... pas sinds 99 zijn de Duitsers in Polen als minderheid erkent.
Op donderdag 31 juli 2003 12:41 schreef tvlxd het volgende:[..]
Het grootste verschil is, dat er een noemenswaardige Palestijnse identiteit is, in tegenstelling tot in de vroegere Duitse gebieden.
quote:Kijk en vergelijk:
Op donderdag 31 juli 2003 00:06 schreef motown het volgende:[..]
Dresden is daar een groot voordeel van. En ook Israel maakt zich aan dit soort grootschalige misdaden schuldig. Jenin, everyone?
Dresden
death to probably 25,000 persons and serious injury to probably 30,000 others
Jenin
The Palestine Red Crescent Society confirmed today that Israeli occupation forces have killed at least thirty Palestinian civilians in Jenins refugee camp today
quote:Het is appels met peren vergelijken, maar omdat het om Israel gaat, kan er best nog een sneer bij over doden die niets met dit conflict te maken hebben. Leuk dat je aantoont hoe zindelijk je denkt.
Op donderdag 31 juli 2003 02:08 schreef Nyrem het volgende:[..]
Om de tweede wereld oorlog met Israel en Palestina te vergelijken is appels met peren vergelijken.
Al vind ik het wel vreemd dat een volk dat zo geleden heeft in vooral de tweede wereld oorlog nu een ander volk kan laten lijden.
quote:Dat is idd belachelijk om te zeggen, net alsof de huidige IDFers trauma's van WO2 hebben. Elk volk kan een ander volk laten lijden zeker als ze gedreven worden door religie en/of nationalisme!
Op donderdag 31 juli 2003 02:08 schreef Nyrem het volgende:Al vind ik het wel vreemd dat een volk dat zo geleden heeft in vooral de tweede wereld oorlog nu een ander volk kan laten lijden.
[offtopic] Washington de gekste? Beiroet de gekste!!!
quote:Nee, Berlijn de gekste.
Op vrijdag 1 augustus 2003 13:20 schreef IPdaily het volgende:
[offtopic] Washington de gekste? Beiroet de gekste!!!
quote:Het is anders wel zo dat datgene wat de Joden is aangedaan in WO2 nu eventjes fijn wordt overgedaan door de Joden zelf.
Op vrijdag 1 augustus 2003 12:42 schreef SportsIllustrated het volgende:[..]
Het is appels met peren vergelijken, maar omdat het om Israel gaat, kan er best nog een sneer bij over doden die niets met dit conflict te maken hebben. Leuk dat je aantoont hoe zindelijk je denkt.
quote:Ze vernietigen geen andere volkeren, maar ze doen wel precies hetzelfde als de Nazi's?
Op vrijdag 1 augustus 2003 20:11 schreef Strijder het volgende:[..]
Het is anders wel zo dat datgene wat de Joden is aangedaan in WO2 nu eventjes fijn wordt overgedaan door de Joden zelf.
Aan de ene kant is het goed dat ze nu geen andere volken vernietigen, aan de andere kant hebben ze weinig geleerd van die WO2.
quote:Kijk en vergelijk jij ook maar even :
Op vrijdag 1 augustus 2003 12:40 schreef SportsIllustrated het volgende:[..]
Kijk en vergelijk:
Dresden
death to probably 25,000 persons and serious injury to probably 30,000 othersJenin
The Palestine Red Crescent Society confirmed today that Israeli occupation forces have killed at least thirty Palestinian civilians in Jenins refugee camp today
Volgens een site had Dresden 35.000 doden link
Volgens een andere site : [url=link
Dresden geschat = 135.000 mensen
Dresden vermoed = 135.000 + 300.000 = 450.000 mensen
Dresden werd bewust aangevallen om slachtoffers te maken, iets wat bij Jenin niet de bedoeling was ( in ieder geval niet in eerste instantie, dat het later toch gebeurde, dat is toch wat anders ).
quote:Die laatste zin mag je even uitleggen als je wilt, want daar snap ik even niet veel van.
Op vrijdag 1 augustus 2003 20:24 schreef SportsIllustrated het volgende:[..]
Ze vernietigen geen andere volkeren, maar ze doen wel precies hetzelfde als de Nazi's?
Hun buren hebben een hoop geleerd van WO II, maar niet op zo'n manier dat Israel er veel baat bij heeft.
Joris Luyendijk was tot voor kort verslaggever op lokatie, werkend voor o.a NRC en weet met een behoorlijk neutrale blik naar dit conflict te kijken.
quote:Nou, echt onafhankelijk wil ik het niet noemen ( om te beginnen komt het al van de jongerenafdeling van het CIDI ).
Op vrijdag 1 augustus 2003 20:35 schreef sannaman het volgende:
Gezien de bovenstaande vergelijking : Israël en `nazi-praktijken' met regelmaat in dit topic naar voren komt, wil ik wijzen op een artikel geschreven door Joris Luyendijk over deze kwestie.Joris Luyendijk was tot voor kort verslaggever op lokatie, werkend voor o.a NRC en weet met een behoorlijk neutrale blik naar dit conflict te kijken.
http://www.cijo.nl/artikel.asp?id=10
Maar goed, waar het misschien wel meer omdraait ( nogmaals ), is dat een volk dat zo heeft ondervonden wat de gevolgen kunnen zijn van een stel zieke geesten, toch beter zou moeten weten. Maar dat doet dat volk blijkbaar niet, het maakt gretig gebruik van een heleboel van die ervaringen en passen dat toe op een ander volk. Dat is de grootste pijn in de stelling dat Israël nazi-praktijken hanteert.
En nee, niet iedere Jood/Israëliet valt daaronder, net zo min als dat iedere Duitser een nazi was. Het gaat om het beleid van de machthebbers.
quote:Zucht.
Op vrijdag 1 augustus 2003 20:45 schreef Strijder het volgende:[..]
Nou, echt onafhankelijk wil ik het niet noemen ( om te beginnen komt het al van de jongerenafdeling van het CIDI ).
Maar goed, waar het misschien wel meer omdraait ( nogmaals ), is dat een volk dat zo heeft ondervonden wat de gevolgen kunnen zijn van een stel zieke geesten, toch beter zou moeten weten. Maar dat doet dat volk blijkbaar niet, het maakt gretig gebruik van een heleboel van die ervaringen en passen dat toe op een ander volk. Dat is de grootste pijn in de stelling dat Israël nazi-praktijken hanteert.
En nee, niet iedere Jood/Israëliet valt daaronder, net zo min als dat iedere Duitser een nazi was. Het gaat om het beleid van de machthebbers.
Denk eens na : Zie jij een methodische manier van uitroeien gebaseerd op ras?
Ik ook niet.
Doe je huiswerk voortaan, voordat je begint te blaten.
J.
quote:Das grappig, jij stelt mij een vraag en geeft zelf het antwoord.
Op zaterdag 2 augustus 2003 00:33 schreef Juan Zueco het volgende:[..]
Zucht.
Denk eens na : Zie jij een methodische manier van uitroeien gebaseerd op ras?
Ik ook niet.
Doe je huiswerk voortaan, voordat je begint te blaten.
J.
Als jij nou goed je huiswerk had gedaan, dan had je gelezen dat ik het uitroeien niet zie bij de Israeli's.
Maar bijvoorbeeld wel bewust opsluiten in woonwijken ( ghetto's ), het onthouden van medische zorg, het ontzeggen van basisbehoeften, etc.. Dus wel degelijk praktijken die de nazi's ook gebruikten.
Nou en zul jij zeggen, dat doen wel meer landen.
Om te beginnen ben ik het daar ook niet mee eens, maar dat is helemaal off-topic. Ten tweede stel ik nogmaals dat de Joden veel onrecht is aangedaan in WO2, maar dat dus juist zij zouden moeten weten dat je dat soort praktijken niet mag gebruiken. Wat ze dus wel doen.
En jij hebt je eigen stuk ook niet goed gelezen, want daar staat onder meer in dat de extreme Joden wel degelijk bezig zijn met rassenpolitiek.
Bij dat soort mensen is het niet de vraag of ze de Palestijnen nu wel of niet willen verwijderen, maar de vraag wanneer.
En voordat er weer mensen zijn die denken dat ze een lekker anti-Israël-posting hebben, het gaat hier over extremistische Joden, maar dat zegt niet dat de Palestijnen dat niet zouden kunnen. Zucht.
quote:Dat het stuk geplaatst is op de CiJo site doet natuuurlijk niets af aan de onafhankelijkheid van de schrijver. Zoals je kunt zien, hebben zij het artikel over genomen uit de NRC. In mijn ervaring weet de schrijver de zaken goed van beider kanten te belichten.
Op vrijdag 1 augustus 2003 20:45 schreef Strijder het volgende:[..]
Nou, echt onafhankelijk wil ik het niet noemen ( om te beginnen komt het al van de jongerenafdeling van het CIDI ).
Tja en dat je de Israeliers wilt vergelijken met het gedrag van de Nazies.
De vergelijking tussen de Gettho's in Polen in WOII en bijv de afsluiting van wegen naar palestijnse steden is buiten proporties. Zelfs de toenmalige volledige omsingeling van Jenin, die enkele dagen duurde, is niet te vergelijken met de structurele uithongering van joden in volledig dicht gemetselde Getto's.
In de palestijnse steden is nog nooit iemand omgekomen van de honger, tenminste niet onder Israelische bezetting. Ook heb ik de indruk dat het ontzeggen van medische zorg terug valt te brengen op incidenten.
Ik kan ook wel een vergelijking gaan maken tussen Israel en Nazi Duitsland omdat ze beiden land bezet houden ( waar trouwens ook nog andere meningen over zijn ) of dat ze allebei in tanks reden, maar als je met Nazi Duitsland vergelijkt dan doel je over het algemeen toch op het uitroeien van etnische minderheden, en die vlieger gaat niet op.
dan wordt medische hulp voor gewonden wat lastig ja
quote:In Jenin mocht het internationale kruis ook dagen lang niet naar binnen.
Op zaterdag 2 augustus 2003 10:15 schreef sp3c het volgende:
het probleem is dat de palestijnen hun eigen ambulances inzetten als personnel carriers en Israelische ambulances bestoken.dan wordt medische hulp voor gewonden wat lastig ja
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |