abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 30 juli 2003 @ 15:37:05 #26
47649 makaveli_nh
Eric B 4 President
pi_12116747
quote:
Op woensdag 30 juli 2003 15:26 schreef Aequitas het volgende:
Stem van die blac Haze lijkt er wel heel veel op, maar volgens mij hoor ik in de stem van Tupac toch net iets anders. Lijkt wel of er iets mist.
ja, hij was ook in zn long geschoten he volgens het verhaaltje
zn linkerlong zal dan wel missen, of bedoel je dat niet ?
HipHop Lover, RnB Hater bezoek ook eens: De Hiphop Album Top 100
  woensdag 30 juli 2003 @ 15:42:43 #27
47649 makaveli_nh
Eric B 4 President
pi_12116919
quote:
Op woensdag 30 juli 2003 15:31 schreef patrick31 het volgende:
-edit: reageer maar normaal-
kom op jongens, je kunt toch wel discussieren zonder schelden en alles
pi_12117071
nog iets!

Tupac krijgt binnenkort een eigen kledinglijn

woensdag 30 juli 2003 @ 15:50:38 #29
47649 makaveli_nh
Eric B 4 President
pi_12117163
quote:
Op woensdag 30 juli 2003 15:47 schreef pimpin het volgende:
nog iets!

Tupac krijgt binnenkort een eigen kledinglijn

ja ik had het gelezen ja
kijken of et wat wordt
maar ik ga er iig niet in lopen, want dat zullen al die breezahs wel doen
pi_12117254
die blac haze lijkt niet eens op 2pac vind ik? Ok bepaalde dingetjes, maar de rest echt niet. 2pac is beter!
  woensdag 30 juli 2003 @ 15:53:19 #31
47649 makaveli_nh
Eric B 4 President
pi_12117261
ik wil een Nas kledinglijn, daar loop ik dan wel in :p
pi_12117311
quote:
Op woensdag 30 juli 2003 15:53 schreef pimpin het volgende:
die blac haze lijkt niet eens op 2pac vind ik? Ok bepaalde dingetjes, maar de rest echt niet. 2pac is beter!
Hij lijkt ook wel een beetje op van Bone N Thugs
pi_12121260
quote:
Op woensdag 30 juli 2003 15:54 schreef pimpin het volgende:

[..]

op wie?
"We can't stop here.. This is Bat Country!"
pi_12122920
quote:
Op woensdag 30 juli 2003 15:20 schreef makaveli_nh het volgende:

[..]

die rapliefhebbertjes, stoer hoor
en hij heeft wel wat vernieuwends gebracht, hij heeft de rapscene verviervoudigd

Kom maar op met je voorbeelden?
'Wish I was old and a little sentimental'
Porcupine Tee - Normal
pi_12122938
quote:
Op woensdag 30 juli 2003 15:27 schreef patrick31 het volgende:

[..]

Denk eerst na voordat je wat roept sterrekijker!!!!!

Wat kunnen mensen toch heerlijk happen.
Porcupine Tee - Normal
pi_12123078
2PAC is dood en zal niet meer tot leven komen. Toch wel vreemd dat mensen in het fabeltje blijven geloven, zal wel komen omdat Chuck D. er ooit iets over gezegd heeft.

Blac Haze lijkt qua stem op 2PAC, maar dat doet Ka'nutin bepaalde nummers ook. 2PAC had een vrij algemene stem en een algemene flow, die door anderen met een beetje talent geimmiteerd kan worden, vergelijk het met de typetjes van Erik van Muisewinkel of Rob Stenders.

De platenmaatschappijen verdienen grof geld over de rug van een dooie en daarom wordt de fabel in stand gehouden. Hetzelfde is met Elvis gebeurd en die is ook dood.

De mythe rond 2PAC heeft nog een veel kwalijker aspect. Een redelijke rapper wordt nu de hemel ingeprezen alsof hij Rakim himself was. De Thijs Bosma figuren dromen er nu allemaal van om een Ghetto Hero te worden. Dit is schadelijk voor de hele scene en dit wordt moedwillig in stand gehouden door de platenmaatschappijen.

Feit blijft dat 2PAC dood is en dat hij niet uit Nazareth komt, dus hij komt nooit weer een wandelingetje over de oceaan maken

Winnaar FOK! VBL Voor Rood-Wit Gezongen-Award
PSV, de logische kampioen
Proud To Be VBL User
Hiphop Purist
pi_12123228
quote:
Op woensdag 30 juli 2003 19:54 schreef Tony_Montana67 het volgende:
2PAC is dood en zal niet meer tot leven komen. Toch wel vreemd dat mensen in het fabeltje blijven geloven, zal wel komen omdat Chuck D. er ooit iets over gezegd heeft.

Blac Haze lijkt qua stem op 2PAC, maar dat doet Ka'nutin bepaalde nummers ook. 2PAC had een vrij algemene stem en een algemene flow, die door anderen met een beetje talent geimmiteerd kan worden, vergelijk het met de typetjes van Erik van Muisewinkel of Rob Stenders.

De platenmaatschappijen verdienen grof geld over de rug van een dooie en daarom wordt de fabel in stand gehouden. Hetzelfde is met Elvis gebeurd en die is ook dood.

De mythe rond 2PAC heeft nog een veel kwalijker aspect. Een redelijke rapper wordt nu de hemel ingeprezen alsof hij Rakim himself was. De Thijs Bosma figuren dromen er nu allemaal van om een Ghetto Hero te worden. Dit is schadelijk voor de hele scene en dit wordt moedwillig in stand gehouden door de platenmaatschappijen.

Feit blijft dat 2PAC dood is en dat hij niet uit Nazareth komt, dus hij komt nooit weer een wandelingetje over de oceaan maken

Idd....het is toch geen messias ofzo
Porcupine Tee - Normal
pi_12123468
quote:
Op woensdag 30 juli 2003 20:01 schreef StarGazer het volgende:

Idd....het is toch geen messias ofzo

Dat niet, maar z'n 1e album was toch wel erg sterk, helaas is het daarna sterk berg afwaarts gegaan.
Proud To Be VBL User
Hiphop Purist
pi_12123496
Ik heb echt een hekel aan de muziek van 2 Pac (en hiphop/r'n'b in het algemeen ook) - maar ik vind dit soort theoriën altijd super interessant om te lezen. Iemand toevallig nog wat linkjes naar lijsten van dingen waaruit zou blijken dat 2pac nog leeft? Zou het wel geniaal vinden als ie nog blijkt te leven Gewoon een grote pr-stunt
Nee.
pi_12123903
Ik heb inmiddels een paar keer naar die nummers van blac haze geluisterd, zijn stem lijkt heel erg op die van tupac maar toch ontbreekt er iets in. Ik weet niet wat maar er is 1 heel klein dingetje wat ik mis.

hmm, er zit een soort van ondertoon in lijkt wel. het is echt net niet tupac maar komt wel heel dicht in de buurt.

[Dit bericht is gewijzigd door erikh op 30-07-2003 20:29]

pi_12123953
Ik vind veel dingen van 2Pac erg goed, maar naar mijn mening word hij vet overschat en overhyped door sommige mensen...

(ook maar hier ff dan )

pi_12123999
quote:
Op woensdag 30 juli 2003 20:28 schreef MaartenHG het volgende:
Ik vind veel dingen van 2Pac erg goed, maar naar mijn mening word hij vet overschat en overhyped door sommige mensen...

(ook maar hier ff dan )

hij was 1 van de grote dat zeker, maar door zijn plotselinge dood is hij een soort van god geworden in the ghetto. Zoveel eer verdient hij niet. Hij was supergoed en had superteksten maar zo'n verering gaat toch echt iets te ver vind ik
pi_12124073
quote:
Op woensdag 30 juli 2003 20:30 schreef erikh het volgende:

[..]

hij was 1 van de grote dat zeker, maar door zijn plotselinge dood is hij een soort van god geworden in the ghetto. Zoveel eer verdient hij niet. Hij was supergoed en had superteksten maar zo'n verering gaat toch echt iets te ver vind ik

Er zijn echt ZOVEEL rappers doodgeknald... Ik denk dat iedereen stiekem hoopt dat ie nog leeft, 2Pac... dat is misschien juist de reden waarom hij zo gehyped word ofzo...
pi_12124083
quote:
Op woensdag 30 juli 2003 20:12 schreef Tony_Montana67 het volgende:

[..]

Dat niet, maar z'n 1e album was toch wel erg sterk, helaas is het daarna sterk berg afwaarts gegaan.

Ik vind verschillende albums van hem zeer sterk, ieder op zijn eigen manier. Persoonlijk spreekt me against the world me meer aan.

Toen ik pas met rap bezig was had ik zo'n topic als de topicopener kunnen maken. Echter sommige dingen die erin staan kloppen ronduit niet.

Daarnaast is 2pac niet meer zo'n held voor me. Op rap en entertainment gebied wist hij enkele zaken heel goed te combineren waardoor hij voor zijn dood populair is geworden. Wat me echter tegenstaat is dat hij met zijn talent (dat nog beter tot zijn ercht komt in de gedichten die hij in zijn jeugd heeft geschreven) de mogelijkheid die hij had om niet in het gangswereldje terecht te komen expres heeft vergooid. Gewoonweg omdat hij het voor zichzelf ook is gaan verheerlijken.

Ik vind het echter nog heerlijk om naar mijn 2pac cd's te luisteren.

pi_12124169
quote:
Op woensdag 30 juli 2003 20:32 schreef MaartenHG het volgende:

Er zijn echt ZOVEEL rappers doodgeknald... Ik denk dat iedereen stiekem hoopt dat ie nog leeft, 2Pac... dat is misschien juist de reden waarom hij zo gehyped word ofzo...

Dan heb ik liever dat Jam Master Jay, Big L, Eazy-E of DJ Subroc weer tot leven komen
Proud To Be VBL User
Hiphop Purist
pi_12124265
quote:
Op woensdag 30 juli 2003 20:36 schreef Tony_Montana67 het volgende:

[..]

Dan heb ik liever dat Jam Master Jay, Big L, Eazy-E of DJ Subroc weer tot leven komen

Ja, ok, maar z'n mysterieuze dood is misschien reden waarom 2pac zo bijzonder is... dat bedoel ik...
pi_12124335
quote:
Op woensdag 30 juli 2003 20:39 schreef MaartenHG het volgende:

Ja, ok, maar z'n mysterieuze dood is misschien reden waarom 2pac zo bijzonder is... dat bedoel ik...

Dat niemand hem mocht zien toen hij begraven werd kwam alleen omdat hij te veel schotwonden had om vertoond te worden. Eigenlijk is er niks mysterieus aan, het wordt alleen zo gebracht
Proud To Be VBL User
Hiphop Purist
pi_12124407
quote:
Op woensdag 30 juli 2003 20:41 schreef Tony_Montana67 het volgende:

[..]

Dat niemand hem mocht zien toen hij begraven werd kwam alleen omdat hij te veel schotwonden had om vertoond te worden. Eigenlijk is er niks mysterieus aan, het wordt alleen zo gebracht

Nou, het is toch zo dat er daarna vele theorieen zijn geweest of hij nog leefde of niet? Schoenen in een videoclip die nog niet bestonden voor z'n dood, etc etc... Niet dat het mij verder iets kan schelen ofzo. Maar ik zoek aanleiding voor die 2pac hype...
pi_12124448
quote:
Op woensdag 30 juli 2003 15:54 schreef pimpin het volgende:

[..]

Ja denk het ook. Fool...
Bone Thugs is toch wel een heel stukje anders dan die stem van Blac Haze , vind ik niet leuk dat je 2pac vergelijkt met m'n favoriete rap groep.
Great spirits have always found violent opposition from mediocrities
pi_12124451
quote:
Op woensdag 30 juli 2003 20:41 schreef Tony_Montana67 het volgende:

begraven

Volgens mij is hij niet begraven, maar gecremeerd en is dat een van de zaken waar"fans" mee speculeren. De autopsiefoto's staan echter volop op internet.

Trouwens....
Als 2pac nog zou leven zou hij allang iets van zich hebben laten horen. Die zou toch harstikke boos zijn hoe mensen als Ja Rule zijn naam gebruiken en hoe de Outlawz uit elkaar zijn gevallen.

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')