abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_12114411
Tupac is nu bijna 7 jaar dood. Veel mensen (fans) denken dat hij zijn dood in scene heeft gezet. Ik vond dit eerst de grootste onzin en nu eigenlijk ook nog wel. Maar wat wel een feit is dat er overal op het internet in in Tupacs lyrics aanwijzingen zijn dat hij nog leeft en over 7 jaar weer terug zal komen. Op 13 september 1996 is Tupac overleden door verwondingen als gevolg van een schietpartij waarbij 5 keer op hem is geschoten. Deze moord is nooit opgelost maar veel sporen leiden naar de platenbaas "Marion Suge Knight"van Death Row waar Tupac voor werkte. Suge Knight staat sowieso al bekend om zijn crimineel gedrag en zou er niet vies van zijn om Tupac te vermoorden als hij er zelf financieel beter van wordt. Bovendien liep Tupacs contract bij Death Row ten einde en zou Suge hem nog duizenden dollars schuldig zijn. Het feit dat Tupac een eigen platenlabel wilde oprichten samen met de outlawz en weg wilde bij Death Row kan aanleiding geweest zijn voor Suge om Tuapac (te laten) vermoorden.

Een andere theorie is dat Tupac nog leeft en zijn dood in scene heeft gezet om zo zijn vele vijanden te misleiden. In zijn vele lyrics geeft ie ook aan dat hij dood zal worden geschoten en in andere lyrics zegt ie dat ie een miljoen dollar wil verdienen en dan weg wil. Het lijkt alsof Tupac net als Makavelli zijn dood in scene heeft willen zetten om daarna al zijn vijanden uit te schakelen (Biggie Smalls) Een feit is dat er nooit foto's van Tupac zijn geweest van het verblijf in het ziekenhuis in zijn slechte toestand de laatste 7 dagen na het ongeluk en voor zijn dood. Na zijn dood kwamen er nog hits van Tupac uit waarin ie vrolijkt rapt dat ie nog leeft (God bless the dead) Ook kwamen er videoclips uit waarop Tupac is te zien met sportschoenen die in de tijd van zijn dood niet eens bestonden. (schoenen die gemaakt zijn na 1996) Feit is ook dat Tupac zijn hele bankrekening plunderde de dag voordat ie werd doodgeschoten. Volgens kenners zijn er nog veel meer feiten en aanwijzingen! Er schijnt zelfs een rapper te zijn onder de naam Blac Haze die precies dezelfde stem en stijl als Tupac heeft. (probeer zelf maar iets van hem te downloaden het is echt de stem van Tupac) Het lijkt allemaal op een conspiracy (complot) waarbij hoe dan ook Suge in betrokken is geweest of nog steeds is!
Op een ander nummer van Tupac rapt ie zelfs RIP Biggie RIP terwijl Biggie een half jaar nadat Tupac werd vermoord ook is doodgeschoten. Het nummer is verschenen na Biggie's dood? Hoe kan dit? Ik begin bijna te geloven dat het Tupac te heet onder z'n schoenen werd en dat ie inderdaad z'n dood in scene heeft gezet. De amerikaanse politie, FBI en LAPD hebben de zaak ook nooit kunnen oplossen (het spoor leidde vaak genoeg naar corrupte agenten) als er 1 wilde praten werd die doodgeschoten voordat ie iets kon zeggen (Orlando de vermeende killer van Tupac en een corrupte diender)

Als we Tupac's lyrics mogen geloven zal de master of hip hop in september terugkomen na 7 jaar weg te zijn geweeest (7 days theory of Makavelli)

Wie wil hierop reageren en eventueel zijn of haar visie geven of eventuele aanvullende informatie geven?

pi_12114524
in PTA?
Moet ie niet in MUZ?

[Dit bericht is gewijzigd door Just-Dennis op 30-07-2003 14:20]

Over onderschrift valt niet te twisten
  Official ESF Kreviewer woensdag 30 juli 2003 @ 14:20:08 #3
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_12114548
*pta -> muziek*
pi_12114611
quote:
Op woensdag 30 juli 2003 14:19 schreef Just-Dennis het volgende:
in PTA?
Moet ie niet in MUZ?
Kun jij het voor mij verplaatsen naar het juiste genre?

Alvast bedankt!!!!

pi_12114632
quote:
Op woensdag 30 juli 2003 14:20 schreef Kreator het volgende:
*pta -> muziek*
Kun je zorgen dan dat ie in het juiste genre wordt verplaatst?
pi_12114642
quote:
Op woensdag 30 juli 2003 14:22 schreef patrick31 het volgende:

[..]

Kun je zorgen dan dat ie in het juiste genre wordt verplaatst?

Hij staat er al.
  woensdag 30 juli 2003 @ 14:23:52 #7
39741 dJ-Zcore
Groenvoorziening.
pi_12114660
-edit: offtopic-

[Dit bericht is gewijzigd door Seborik op 30-07-2003 14:24]

Wie zijn eigen tuintje wiedt, ziet 't onkruid van een ander niet.
pi_12114787
ben wat van blac haze aan het opzoeken, ik geef straks wel mijn mening

yes, das inderdaad 2pac, geen twijfel. Vaag maar er zijn zo vreselijk veel rappers die samples van tupac gebruiken. Klinkt nog goed ook trouwnes zeg.

[Dit bericht is gewijzigd door erikh op 30-07-2003 14:33]

pi_12114941
Even serieus :

Tupac was een der grootheden in de hiphop. Om hem de master of hiphop te noemen vind ik een kwestie van smaak ipv een feit.

Ik weet weinig over zijn dood. Ik weet wel dat na zijn dood in 1996 hij nog een hit heeft gehad met de band makavelli. Omdat de associatie met de historische figuur snel gemaakt is, dacht men al snel dat tupac weer terug zou komen.
Wat betreft de teksten van tupac : ik weet niet hoe vaak en hoeveel jij hiphop luisterd, maar ik geloof dat er in een gemiddeld nummer minimaal 1 persoon wordt dood gewenst. Dit zijn doorgaans alleen maar woorden en de meeste rappers houden het daar ook bij (er zijn uitzonderingen), en het is een niet fysieke manier om geschillen tussen rappers uit te vechten.
Vaak maken tegenstanders en de roddelpers gebruikt van deze woorden om een bepaald persoon in een kwaad daglicht te zetten. (Hoe vaak hoor je dat deze mensen iets goeds hebben gedaan?) Hierdoor krijgt men wel een scheef beeld.

Uiteindelijk maakt het niet uit of tupac wel of niet dood is. Hij heeft van de start van zijn carriere tot zijn dood goede muziek gemaakt en deze aan de wereld gegeven.
Verder is het jammer dat tupac geen muziek meer kan maken, er zou nog veel goede muziek en getalenteerde artiesten onder zijn begeleiding bekend zijn geworden.

Ja
  woensdag 30 juli 2003 @ 14:40:15 #10
61660 Lariekoek
Zo, jij bent echt grappig.
pi_12115103
quote:
Op woensdag 30 juli 2003 14:28 schreef erikh het volgende:
ben wat van blac haze aan het opzoeken, ik geef straks wel mijn mening

yes, das inderdaad 2pac, geen twijfel. Vaag maar er zijn zo vreselijk veel rappers die samples van tupac gebruiken. Klinkt nog goed ook trouwnes zeg.

Blac Haze is 2Pac niet.

la·rie·koek (de ~ (m.)) 1 onzin
pi_12115123
quote:
Op woensdag 30 juli 2003 14:40 schreef Lariekoek het volgende:

[..]

Blac Haze is 2Pac niet.
[afbeelding]
[afbeelding]

luister nou maar eerst eens
  woensdag 30 juli 2003 @ 14:42:11 #12
35140 CosmoKramer
eenmansklooster
pi_12115165
Ik dacht dat het over dat nummer van Bizyy Bone ging...
2 Pac Tribute .

woensdag 30 juli 2003 @ 14:44:05 #13
61660 Lariekoek
pi_12115220
quote:
Op woensdag 30 juli 2003 14:41 schreef erikh het volgende:

[..]

luister nou maar eerst eens

Dan hun stemmen overeenkomen zegt helemaal niks. Blac Haze is alleen een persoon die een redelijke overeenkomst heeft met 2Pac qua stemgeluid. En dit op deze manier commercieel uitbuit.

[Dit bericht is gewijzigd door Lariekoek op 30-07-2003 14:50]

woensdag 30 juli 2003 @ 14:53:40 #14
21378 Mardoek
Cosmo Phase
pi_12115531
-edit: foto mag niet volgens de policy en een linkje ook niet-

mag een link wel?

Ik weet niet hoor...kan aan mij liggen...maarre.....hij ziet er toch vrij dood uit enzo...

[Dit bericht is gewijzigd door Seborik op 30-07-2003 15:29]

From 1901 to 2200
  woensdag 30 juli 2003 @ 15:06:23 #15
47649 makaveli_nh
Eric B 4 President
pi_12115927
de ene dag aanvaard ik dat hij dood is
de andere weet ik weer zeker dat hij nog leeft
maar omg wat zal de wereld onregeldd zijn als hij weer ergens tevoorschijn komt
ik vraag me ook af hoe nas dat nummer met pac heeft gemaakt, zou het hem wel ns willen vragen
HipHop Lover, RnB Hater bezoek ook eens: De Hiphop Album Top 100
pi_12115993
Heb je er weleens aan gedacht hoe gemakkelijk foto's tegenwoordig te manipuleren zijn? Deze foto kan gemakkelijk fake zijn!!!!

To Makavelli: hoe denk jij over Blac Haze?

woensdag 30 juli 2003 @ 15:13:42 #17
21410 Fliepke
Serieuze waarheid
pi_12116107
quote:
Op woensdag 30 juli 2003 15:06 schreef makaveli_nh het volgende:
de ene dag aanvaard ik dat hij dood is
de andere weet ik weer zeker dat hij nog leeft
maar omg wat zal de wereld onregeldd zijn als hij weer ergens tevoorschijn komt
ik vraag me ook af hoe nas dat nummer met pac heeft gemaakt, zou het hem wel ns willen vragen
Ik denk dat de belastingdienst enzo er ook heel blij mee zullen zijn, moet hij toch nog wat in halen etc.
Persoonlijk hoop ik dat ie niet terugkomt.
  woensdag 30 juli 2003 @ 15:16:38 #18
47649 makaveli_nh
Eric B 4 President
pi_12116168
quote:
Op woensdag 30 juli 2003 15:08 schreef patrick31 het volgende:
Heb je er weleens aan gedacht hoe gemakkelijk foto's tegenwoordig te manipuleren zijn? Deze foto kan gemakkelijk fake zijn!!!!

To Makavelli: hoe denk jij over Blac Haze?

ik weet niet, is die gast wel ns live gezien? want dan is het opgelost

hij kliinkt wel als 2pac, maar dit kunnen ook weer oude opnamen zijn, ik kan nog niet uit de tekst halen dat het nu opgenomen is

woensdag 30 juli 2003 @ 15:18:02 #19
61660 Lariekoek
pi_12116193
quote:
Op woensdag 30 juli 2003 15:06 schreef makaveli_nh het volgende:
Zoals je waarschijnlijk zelf wel weet was 2Pac een workaholic en had nog heel veel onuitgebrachte nummers liggen. Een beetje mixen hier en daar, en voila, je hebt een nummer van 2Pac Featuring Nas.
pi_12116227
Ik snap niet dat hij zo'n held is bij al die rapliefhebbertjes.

Het was maar gewoon een rapper hoor, hij heeft niks vernieuwends gebracht.

'Wish I was old and a little sentimental'
Porcupine Tee - Normal
pi_12116232
Die foto van bovenstaande link heeft mij nooit de volle overtuiging kunnen geven dat dit daadwerkelijk tupac is.

De tattoo's die hij op zijn lichaam heeft zijn niet/nauwlijks te zien, en de openings post vind ik zeer goed. Want zo denk ik er ook over.

Ik zou het trouwens magistraal vinden als hij nog terug komt.

woensdag 30 juli 2003 @ 15:20:39 #22
47649 makaveli_nh
Eric B 4 President
pi_12116275
quote:
Op woensdag 30 juli 2003 15:19 schreef StarGazer het volgende:

die rapliefhebbertjes, stoer hoor
en hij heeft wel wat vernieuwends gebracht, hij heeft de rapscene verviervoudigd
  woensdag 30 juli 2003 @ 15:26:19 #23
26928 Aequitas
Boondock Saint
pi_12116418
Stem van die blac Haze lijkt er wel heel veel op, maar volgens mij hoor ik in de stem van Tupac toch net iets anders. Lijkt wel of er iets mist.
Catch You On The Flip Side
pi_12116443
quote:
Op woensdag 30 juli 2003 15:19 schreef StarGazer het volgende:

Denk eerst na voordat je wat roept sterrekijker!!!!!

pi_12116591
-edit: reageer maar normaal-

[Dit bericht is gewijzigd door Seborik op 30-07-2003 15:32]

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')