abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_12102017
Zoals wellicht inmiddels bekend was de familie van oud PSV'er Michel Boerebach afgelopen week betrokken bij een noodlottig ongeval. Michel Boerebach verloor daarbij zijn beide kinderen, Lesley (12) kwam direct om het leven, Sven (9) een paar dagen later. Michel Boerebach is momenteel hoofdtrainer van amateurclub Achilles '12. De club heeft een condoleanceregister opengesteld. http://www.achilles12.nl/
Het ongeluk in Flevoland gebeurde doordat de auto van de 39-jarige ex-vrouw van de trainer op de Biddingweg geen voorrang kreeg van een 30-jarige automobilist uit Lelystad. Ze kwam op de linker weghelft terecht, botste op een tractor en belandde in een sloot.

Hier zijn geen woorden voor.

vooruit nu rood witten vooruit PSV.
  dinsdag 29 juli 2003 @ 22:40:26 #2
21066 Potter
At your service
pi_12102049
Wat verschrikkelijk zeg.
"Will the ones who speak their mind, be the first to hold their peace? "
  dinsdag 29 juli 2003 @ 22:44:11 #3
30919 mitt
Michael Corleone
pi_12102135
ongelofelijk zeg

Wat ontzettend triest

Op dinsdag 9 september 2003 13:57 schreef Dr.Daggla het volgende:
[13:57:43] <@Daggla> ik weet ei'k ook niet wie corleone is.. Uit ER ofzo?
pi_12102183
Tering.
Die Welt ist alles was der Fall ist.
pi_12102191
Maar z'n vrouw was okay?
Die Welt ist alles was der Fall ist.
pi_12102247
damn wat kut voor die gozer, 2 weken geleden nog gezien bij achilles - ajax...
pi_12102267
damn das wel erg klote zeg

weet nog dat hij mijn favorite topshot was...

pi_12102282
De vier andere inzittenden, onder wie zijn ex, raakten gewond. Ze zijn naar ziekenhuizen in de buurt gebracht.
vooruit nu rood witten vooruit PSV.
  dinsdag 29 juli 2003 @ 22:54:52 #9
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_12102358
Jeetje, wat een triest bericht.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_12102396
alle nabestaanden heel veel sterkte gewenst
Winnaar Fok Europacup toto 2003/2004
http://home.wanadoo.nl/fside/geluiden/superjoden.mp3
  dinsdag 29 juli 2003 @ 23:40:43 #11
25318 Kaalhei
under a dead Ohio sky
pi_12103517
sjees....
Ik sta hier voor de hemelpoort - Nergens is een god te zien - Volgens mij bestaat hij niet -
Onze leider zei doe niet zo dom - En vertel het de wereld nooit - Beneden staat de vodka klaar
  woensdag 30 juli 2003 @ 00:04:14 #12
43763 DutchGooner
naar het andere forum!
pi_12104055
quote:
Op dinsdag 29 juli 2003 22:44 schreef mitt het volgende:
ongelofelijk zeg

Wat ontzettend triest

NAAR HET ANDERE FORUM!
  woensdag 30 juli 2003 @ 00:07:59 #13
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_12104135
bah, nare berichten dit......
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
  Trouwste user 2022 woensdag 30 juli 2003 @ 00:56:48 #14
7889 tong80
Spleenheup
pi_12105057
Vreselijk. Wat erg.
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_12105108
Daar wordt je toch weer stil van...
Winnaar FOK! VBL Voor Rood-Wit Gezongen-Award
PSV, de logische kampioen
Proud To Be VBL User
Hiphop Purist
pi_12105276
De grootste horror die je je als ouders kunt voorstellen.
Wat een verschrikkelijk, verschrikkelijk nieuws...
Als het pannen van daken waait
Als het gras naar je voeten graait
Als de wind langs je wangen aait, hier ben ik
pi_12105292
Ik zie hem nog zo voor me: blonde lange manen in het gele Roda shirt eind '80 begin '90.
Hij schoot kanonkogels af met zijn trap.

Treurig bericht.

woensdag 30 juli 2003 @ 01:31:15 #18
2207 Juan Zueco
Rap is geen muziek!
pi_12105521
In en in triest.

Veel, heel veel sterkte toegewenst in de verwerking van dit enorme verlies.

J.

You bend your words like Uri Geller spoons...
pi_12105548
......

stilte

pi_12105567
Pff...dit is ech verschrikkelijk, veel sterkte toegwenst!

Heb net ook colondeance-register getekend.

Hoi.
  woensdag 30 juli 2003 @ 01:59:43 #21
40056 forza22
BEKERWINAAR 2003 en 2004
pi_12105756
geen woorden voor zo'n bericht
www.hattrick.org
Kampioen van de zevende klasse
pi_12106177
En daar gaat dan in 1 klap alle waarde van een carriere als prof-voetballer.

Doet je idd wel wat, net zoals bij Jhonny Bosman destijds.

pi_12108495
quote:
Op woensdag 30 juli 2003 03:30 schreef Cruoninga het volgende:
En daar gaat dan in 1 klap alle waarde van een carriere als prof-voetballer.

Doet je idd wel wat, net zoals bij Jhonny Bosman destijds.

Wat heeft dat met een profcarrière te maken?

Zeer triest verhaal trouwens, sterkte voor de nabestaanden.

What we do in life echoes in eternity
Just relax - It's what Jesus would do
Wat een vrouw!
spits!
pi_12108516
Jezus wat triest.
I didn't lose my mind, it was mine to give away.
pi_12109912
Las het vanmorgen in de krant.

Triest.

While we're living, the dreams we have as children fade away
AFC Ajax | Borussia Mönchengladbach] | Kansas City Chiefs | Alabama Crimson Tide
  woensdag 30 juli 2003 @ 11:41:03 #26
40001 fotoloog
1/250 sec. F=8
pi_12109987
vreselijk !
Sometimes it snows in april
Sometimes I feel so bad, so bad
Sometimes I wish life was never ending,
And all good things, they say, never last
pi_12110708
Dit is wel heel erg triest
  donderdag 31 juli 2003 @ 21:46:50 #28
44679 Leshy
Held met sokken.
pi_12149475
Ontzettend triest
pi_12183021
ja ik weet het....

ik woon in het dorpje waar het gebeurd is... met de oudste heb ik nog gevoetbald..... lesley... hij was in het oog gevallen door.... ajax!!
de hele overlijdensberichtenpagina van de plaatselijk krant stond vol..
van de ex-school en mijn middelbare school waar hij in augustus naartoe zou gaan.... de moeder en het zusje van mijn ex-vriendinnetje zaten ook in die auto... Ongedeerd... ik vind het niet eerlijk voor ze.. de man die het ongeluk veroorzaakte (lelystad) reed daarna naar zn vader om het te vertellen, de oude man overleed na een hartaanval... hier in flevoland is dit egt iets tragisch, overal word er over gesproken, ik moest dit ff kwijt.. misschien kunnen jullie je in de situatie inleven....

groeten van een 13jarige jongen uit
swifterbant

pi_12185149
quote:
Op zaterdag 2 augustus 2003 15:34 schreef jappuh_1989 het volgende:
ik vind het niet eerlijk voor ze.. de man die het ongeluk veroorzaakte (lelystad) reed daarna naar zn vader om het te vertellen, de oude man overleed na een hartaanval... hier in flevoland is dit egt iets tragisch, overal word er over gesproken, ik moest dit ff kwijt.. misschien kunnen jullie je in de situatie inleven....
argh...dit is ook schokkend om te lezen
pi_12185178
Tjeetje...

Ik lees dit allemaal net pas en wordt er stil van...

Bah...

'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
  zaterdag 2 augustus 2003 @ 18:08:58 #32
51671 hellmondunited
Mountainbike Junk
pi_12185385
Hmm dit gun je niemand...

R.I.P guys..

OJAAJOH?
pi_12185443
quote:
Op dinsdag 29 juli 2003 22:46 schreef keeper het volgende:
Maar z'n vrouw was okay?
Het was zn ex vrouw, dus in dat opzich maakt het niet zoveel uit
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  zaterdag 2 augustus 2003 @ 18:15:59 #34
51671 hellmondunited
Mountainbike Junk
pi_12185459
quote:
Op zaterdag 2 augustus 2003 18:14 schreef vosss het volgende:

[..]

Het was zn ex vrouw, dus in dat opzich maakt het niet zoveel uit

Lekker respectvol om over iemand z'n leven grapjes te maken..
vooral als er net iets is gebeurt
OJAAJOH?
pi_12185488
quote:
Op zaterdag 2 augustus 2003 18:15 schreef hellmondunited het volgende:

[..]

Lekker respectvol om over iemand z'n leven grapjes te maken..
vooral als er net iets is gebeurt

je ziet me toch niet lachen ofwel?

Maargoed, idd vervelend ja

vosss is de naam,
  zaterdag 2 augustus 2003 @ 18:20:09 #36
51671 hellmondunited
Mountainbike Junk
pi_12185513
quote:
Op zaterdag 2 augustus 2003 18:18 schreef vosss het volgende:

[..]

je ziet me toch niet lachen ofwel?

Maargoed, idd vervelend ja

Nee maar je zegt wel dat t niet zoveel uit maakt want tis zun ex..
dan hoef je niet eens meer te kijken of je lacht of niet..
als je niet lacht (dus het echt meent ben je alleen maar triester..)
OJAAJOH?
pi_12185622
quote:
Op zaterdag 2 augustus 2003 18:20 schreef hellmondunited het volgende:

[..]

Nee maar je zegt wel dat t niet zoveel uit maakt want tis zun ex..
dan hoef je niet eens meer te kijken of je lacht of niet..
als je niet lacht (dus het echt meent ben je alleen maar triester..)

Luister vrienden blijven met je ex werkt IMO toch niet lekker
vosss is de naam,
pi_12185634
quote:
Op zaterdag 2 augustus 2003 18:30 schreef vosss het volgende:

[..]

Luister vrienden blijven met je ex werkt IMO toch niet lekker

kom op voske, das totaal niet relevant, even niet kinderachtig komen doen
In Southern Sun
  zaterdag 2 augustus 2003 @ 18:35:08 #39
51671 hellmondunited
Mountainbike Junk
pi_12185658
quote:
Op zaterdag 2 augustus 2003 18:31 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

kom op voske, das totaal niet relevant, even niet kinderachtig komen doen

Juist t gaat hier om t leven, niemand gun je de dood
OJAAJOH?
pi_12185677
quote:
Op zaterdag 2 augustus 2003 18:35 schreef hellmondunited het volgende:

[..]

Juist t gaat hier om t leven, niemand gun je de dood

Ik gun het haar toch ook niet, het is IMO gewoon alleen erger als het je eigen vrouw gebeurd dan dat het je ex gebeurd
vosss is de naam,
  zaterdag 2 augustus 2003 @ 18:41:19 #41
51671 hellmondunited
Mountainbike Junk
pi_12185722
Dat klopt..mja je liet t anders blijken misschien gewoon verkeerde woorden gebruikt..maakt nie uit joh kan gebeuren
OJAAJOH?
pi_12185737
quote:
Op zaterdag 2 augustus 2003 18:41 schreef hellmondunited het volgende:
Dat klopt..mja je liet t anders blijken misschien gewoon verkeerde woorden gebruikt..maakt nie uit joh kan gebeuren
laatste reactie in dit topic, daarna weer terug naar OvjL

Als het jouw wel wat uitmaakte maakt mij verder weinig uit, maargoed

vosss is de naam,
pi_12186845
quote:
Op zaterdag 2 augustus 2003 18:43 schreef vosss het volgende:

[..]

laatste reactie in dit topic, daarna weer terug naar OvjL

ksssst scheer je weg!
In Southern Sun
pi_15020409
Even een topic kick...
Vandaag in het AD een verhaal van Hugo Borst over het bezoek wat hij aan Boerebach heeft gebracht. Het is een gedeelte van het verhaal wat ook in Hard Gras is verschenen en vandaag in de winkels ligt.
Ik heb het niet zo op Hugo Borst, maar dit is toch wel een emotioneel stuk over hoe het leven van Michel er nu uitziet...
A player does not hope to get lucky; he just hopes others don't get lucky.
Klik dan als je durft
  zaterdag 29 november 2003 @ 13:55:05 #45
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_15020526
Blijft triest, behoorlijk ...

Kun je je gewoon niet voorstellen.

Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
pi_15020906
echt erg dit hoor
Nothing's what it seems to be,
I'm a replica, I'm a replica
Empty shell inside of me
I'm not myself, I'm a replica of me...
  zaterdag 29 november 2003 @ 16:50:54 #47
73633 Het_Vijfde_Wiel
Mining Once & 4ever
pi_15023049
Echt afschuwelijk ja. Als ik aan Michel denk denk ik aan die fantastische wedstrijd tegen Sofia in de kwartfinale van de EC2. Een van de eerste wedstrijden die ik met mijn vader bezocht. En ook aan zijn tranen na de bekerfinale in '92 tegen Feyenoord, die Roda door schandelijke acties van de arbiter, KNVB en Nol Hendriks verloor.

Maar dat stelt allemaal helemaal niets voor in vergelijking met wat Michel nu overkomen is.

Soms is het beter iets moois te verliezen, Beter verliezen dan dat je het nooit hebt gehad.
pi_31081457
quote:
HET IS HET ONUITSPREEKBAAR vreselijke waar je als ouH der niet eens aan dúrft te denken. De dood van een kind. Voormalig profvoetballer Michel Boerebach overkwam het; dubbel. Bij een verkeersongeluk in de zomer van 2003 verloor hij beide zoontjes, Sven (9) en Lesley (12). Boerebach zag nog maar één uitweg, hij zoop tot hij er letterlijk bij neerviel. Volgende week verschijnt het boek ’Nooit meer zaterdag’, een ’monument voor de mannetjes’. „Ik wil mensen leren relativeren. Geloof me: verdriet kan altijd erger.”

Ex-voetballer Michel Boerebach dronk zich na fataal ongeluk van zijn zoontjes bijna dood

’Waarom juist Sven en Lesley?’

door MARJOLEIN SCHIPPER

DEVENTER, zaterdag
Het zijn altijd de details die de pijnlijkste haken slaan in onze herinnering. Bij Michel Boerebach was het de klink van de slaapkamerdeur. Die ochtend, net voor een haastig vertrek richting training, wilde hij zijn slapende mannetjes nog een afscheidszoen geven. Maar de klink van de deur schoot er weer eens uit. Meestal klikte het ding weer gemakkelijk terug; die bewuste ochtend niet. Haast, snel, opschieten; dan maar géén afscheidszoen.

Dinsdag 22 juli 2003 stuurde Dora, de ex-vrouw van Michel, haar BMW met daarin Lesley, Sven en een vriendin met haar twee kinderen, over de Biddingweg bij Dronten, een lekker stranddagje aan het Ketelmeer achter de rug. Ze deden een spelletje: met de laatste letter van het vorige woord een nieuwe woord verzinnen. Het waren de laatste seconden van een normaal leven en voor Lesley waren het de laatste seconden. De twaalfjarige was op slag dood toen de auto, na een plotsklaps overstekend voertuig te hebben geraakt, tegen een tractor op de andere weghelft klapte. Negenjarige Sven had ernstig hoofdletsel en overleed na drie dagen in het ziekenhuis. „Ga maar naar Les toe”, fluisterde Boerebach zijn zoontje, dat zo dapper had gevochten maar het toch niet had gered, in het oor.
Ruim twee jaar later zit Michel Boerebach in Deventer aan de keukentafel. Ooit, in een vorig leven, was hij zestien jaar profvoetballer bij Go Ahead Eagles, Roda JC, PSV, Burgos en FC Twente. Mooie tijden met een dito vrouw, leuke kinderen en een geweldig inkomen. Dat geld kwam snel binnen, maar ging er even snel weer uit. Een echtscheiding maakte een eind aan het gezinsleven. En na een conflict met trainer Hans Meyer van FC Twente vond Boerebach – ooit overigens prominent aanwezig in het lijstje Voetballers Met Een Matje – zichzelf terug op de tribune. Wat een ellende.
Maar dat was allemaal nog niets, helemaal niets, zo ridicuul als een stofje op de vensterbank. Weet hij nu. Aan die keukentafel zit een man die soms met zijn mond lacht, maar nooit meer met zijn ogen. Die ogen kijken nerveus opzij, schieten heen en weer, zijn gekweld en opgejaagd, ongelukkig zonder einde. Aan de muur hangen twee foto’s van Sven en Lesley, vrolijke blonde kerels. Lesley een voetballertje in de dop, terwijl Sven dol was op dieren en op drummen. Broertjes die elkaar tot gek-wordens dwars konden zitten, maar ook bijna blindelings voor elkaar opkwamen als er iets aan de knikker was.

„Dat ik nu weer elke dag op het veld sta, lijkt normaal, maar is het niet”

Verscheurende pijn

De foto’s – Boerebach kan er nog steeds niet goed naar kijken. Het is zo dubbel, alles is zo dubbel. Hij verlangt naar ze, hij wil ze zien en hij kan niet anders dan aan ze denken. Maar tegelijkertijd wil hij níét aan ze denken, want dat veroorzaakt een verscheurende pijn. Wegstoppen kan ook niet, want dat is verraad; hoe kun je de herinnering aan je twee kinderen wegstoppen? Ze zullen er altijd zijn en ze zullen er nóóit meer zijn. ’Je moet het een plekje geven’ zeggen mensen dan tegen hem… de idioten. De dood van je oma, dát geef je een plekje. Dít past nergens.
Die eerste dagen leefde hij in een shock, moest vooral zaken regelen. Een Feyenoord-kist voor Lesley en een leger pakje voor Sven, de zwarte Nikebal die met Lesley mee moest, de muziek: ’Kleine Jongen’ van André Hazes. Op de geel-zwarte kist van Sven lagen een wit knuffelkonijn en zijn drumstokjes, op de rood-witte kist van Lesley stond een knuffel die leek op Zorro, het puppiehondje dat Lesley net had uitgekozen maar nooit thuis zou meemaken.
En ook de dagen daarna was er elke dag aanloop, rinkelde de telefoon, lagen er brieven op de mat.
Tot die zondag, negen dagen na de begrafenis. De eerste dag dat er niemand langskwam. De hele dag gebeurde er helemaal niets. „Dan weet je dat het leven voor al die anderen wél gewoon doorgaat”, zegt Boerebach in het boek ’Nooit meer zaterdag’, dat volgende week verschijnt. Het was het begin van de echte leegte, het begin van de rest van zijn leven.
En dus werd het de fles. Beter gezegd: de flessen. Praten lukt niet. Niet met zijn moeder, niet met de psycholoog, niet met vriendin Angela en ook niet met zijn broer. Het enige waar hij echt zin in had, was mensen eens lekker flink op hun bek te slaan. Die gozer op de brommer die altijd zo irritant door de straat heen scheurde, of die klootzak in die Opel die te hard reed, of die lui in de kerk die over God en de hemel staan te zemelen. God? Die niet bestaande bedrieger? Zelfs Angela, zijn geduldige, zorgzame vriendin, wordt doelwit van zijn smartelijke agressie.
Gouden medailles en stoelen in de hemel zouden er moeten zijn voor haar en zijn broer René en voor een vriend als René Eijkelkamp, die hem tijdenlang elke ochtend belde: ’Kom je bed uit Mies!’ Die op hem inpraatte, hem meenam, niet in de steek liet en hem na lang zeuren zelfs terugkreeg aan de bal; weer aan de slag als assistent-trainer bij Go Ahead Eagles. Maar de drank en de slaap en kalmeringsmiddelen bleken het enige middel om het verdriet te verdoven. Op 13 januari 2004 werd hij opgenomen in verslavingskliniek Veldwijk in Ermelo. Hij was halfdood, zat qua promillage boven de vier: niet meetbaar, staat in het rapport van de kliniek. Conclusie van de kliniek: ’Bezig met een suïcide op termijn middels alcohol’. Ofwel: is zich dood aan het drinken.
Maar Boerebach wilde er niet blijven. Vertrok, nuchter maar lichamelijk gesloopt, trillend als een espenblad, richting huis. Op het station kwam het keerpunt. Uit het boek: „Ik kreeg een pijl in m’n rug. Van de jongens. Ik voelde ze om me heen. Ze keurden het af. Ze waarschuwden me. Zó mocht ik niet verder.”

„Opeens voelde ik m’n jongens om me heen; zó mocht ik niet verdergaan”

Weg terug

Hij kan het nu, zittend aan die keukentafel, nog steeds niet goed verklaren: „Het stond me ondanks alles opeens helder voor de geest. Ik moest beginnen aan de weg terug. Er was ook geen andere mogelijkheid: het was of overeind komen of doodgaan. Maar ik dacht ook: wat ben ik voor vader? Stel dat ik me dooddrink, dan komt er in de krant te staan: ’Vader van Lesley en Sven Boerebach drinkt zich dood’. Dat kon ik tegenover hen gewoon niet maken. Ze moeten trots op me kunnen zijn. En: je wilt nog zo graag iets voor ze dóén.”
Koos ex-vrouw Dora voor het opzetten van een kinderboerderij (voor Sven) en een speciaal voetbaltoernooi (voor Lesley), Michel ging aan de gang met een kunstenaar die een mooi beeld moest maken voor op het graf: „Mijn vader ligt zeven plaatsen verderop. Ik ging daar met Les en Sven vaak naartoe. Niet beseffend dat ze daar op een gegeven moment zélf zouden liggen. Die twee kistjes op elkaar. Niet voor te stellen, nog steeds niet.”
Terwijl er plenty mensen zijn die vinden ’dat het nou maar eens over moet zijn met die rouw’. „Al die opmerkingen, al die goedbedoelde raad, je kunt er niets mee. De één zegt: het eerste jaar is het ergst; de ander zegt: tussen het tweede en derde jaar, dan krijg je de klap. Nou, het is heel eenvoudig: het is altijd erg. Ik kwam laatst bij een wedstrijd een man tegen, een grote vent. Hij vraagt of ik degene ben die zijn kinderen heeft verloren. Hij had ook een kind verloren: vijftien jaar geleden. En met dat hij dat zegt, rollen de tranen over zijn wangen.”

Voldoening
„Iedereen verwerkt verdriet verschillend. Je moet doen wat het minst slecht voor je is. Ik zoek afleiding. Als ik op het veld sta bij Go Ahead, vind ik voldoening in het werken met die jonge gasten. En het is beter dan op de bank zitten en malen in mijn hoofd. Je maalt over van alles. Stel dat die auto tien seconden later was vertrokken. Waarom juist zij met z’n tweeën van de zes personen in de auto. Waarom twee jongetjes die echt nog nooit iemand kwaad hebben gedaan, terwijl de grootste klootzakken blijven leven? Nu word ik nooit opa. Herinneringen die rauw zijn, pijn doen. En elke keer weer dat besef dat ze er écht niet meer zijn. Die klap maakt me nog steeds letterlijk dizzy. Het dringt steeds meer tot je door. Maar dat maakt het alleen maar erger.”

Vorige week was er een hoorzitting: een aanvullend onderzoek moet meer duidelijkheid verschaffen over het ongeluk, zo bepaalde de rechtbank. Dit op verzoek van de advocaat van de 33-jarige D. van W., de automobilist die het ongeval zou hebben veroorzaakt en aan wie het OM dood door schuld ten laste heeft gelegd. Volgens de advocaat van Van W. is het rapport van het Nederlands Forensisch Instituut onvolledig en zouden beide auto’s elkaar niet hebben geraakt. Boerebach vindt het onbegrijpelijk: „Die man laat weer eens zien dat hij geen hart heeft. Hij heeft nooit iets van zich laten horen.” Niet dat het iets zal veranderen aan de dood van Lesley en Sven. Alleen iets voor hén tot stand brengen is nog belangrijk. Daarom schreef hij samen met Trouw-journalist Rob Pietersen het boek ’Nooit meer zaterdag’, waarin hij verhaalt van beide broertjes, van het ongeluk en van de weg terug. Een papieren monument moet het zijn; ze mogen niet voor niets hebben geleefd.
„Met dit boek wil ik troost bieden aan anderen die het moeilijk hebben, maar ook mensen de ogen openen. Laat ze toch gelukkig zijn met wat ze hebben. Ik was dat ook niet, ik heb een heleboel fouten gemaakt, een heleboel verkloot.
Ik zat in zak en as omdat ik een wedstrijd had verloren. Nu denk ik: doe normaal man!!! Daar gaat het niet om in het leven. Het gaat om de mensen om je heen, om je familie en je vrienden; daar ben ik nu wel keihard achter gekomen.”
Er zijn ook weer lichtpuntjes, toch. Audrey, de driejarige dochter van zijn broer René, die zo veel op Lesley lijkt; moeilijk maar ook heerlijk. De gebroeders De Boer, die zomaar geruisloos financieel bijsprongen voor het beeld op het graf. Angela die nog steeds bij hem is, beste vriend René Eijkelkamp: „Laatst riep hij: ’We zijn al hartstikke ver, Mies heeft me teruggebeld!’”
„Een compliment, dat doet me heel veel. Dat iemand zegt: ’Goed dat je er elke dag weer staat, op het veld’. Want dat lijkt heel normaal maar dat is het niet. Elke nieuwe dag begint met: Lesley en Sven zijn er niet meer. In het begin hoopte ik op een wondermiddel; dat er iets zou zijn, een psycholoog, een therapie, iets dat de pijn kon verzachten. Maar dat bestaat niet. Het is een wedstrijd die je nooit kunt winnen.”

’Nooit meer zaterdag’ wordt uitgegeven door De Boekerij.
De Telegraaf.
pi_31082784
* stil van *
twee violen en een trommel en een fluit
pi_31083282
Het boek is samen met Rob Pietersen (voetbalverslaggever van Trouw) geschreven. Vandaag een ontroerende voorpublicatie in Trouw, om stil van te worden.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')