abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 29 juli 2003 @ 12:32:09 #1
44200 Sjeekie_Beekie
Beter te laat, dan over tijd!
pi_12088617
Tijdens m'n rijlessen heb ik aangeleerd gekregen bij het oprijden van de uitvoegstrook meteen terug te schakelen naar z'n 4 en de auto op de motor te laten afremmen.

Weet iemand waarom dit is, want volgens mij is het nergens voor nodig en makkelijker om gewoon te remmen indien nodig.

Auto maakt meer toeren en daardoor is het brandstofverbruik hoger. Lijkt me niet echt goede redenen om terug te schakelen.

Of hebben anderen dit niet aangeleerd gekregen

Inmiddels heb ik al bijna een jaar m'n rijbewijs en daar ben ik heel blij mee. Zeker omdat het vriendje een toffe auto heeft [Opel Zafira] waar ik zelf een goed gevoel in heb tijdens het rijden. Stoel is in hoogte verstelbaar en ik zit er lekker hoog in, zodat ik tenmiste als ukkepuk ook nog wat zie op de weg.

Weltrusten... Tot morgen zonder zorgen.
Oudste, Jongste en Lara
Mijn mietjesschema in de strijd naar een betere conditie.
pi_12088722
Dat terugschakelen naar 4 weet ik niet waarom dit is op een uitvoegstrook, het is wel zo, dat je meer kracht uit je motor kan halen zodra je van 5 naar 4 gaat. Maar waarom dit zo geleerd is weet ik niet
E-?
  dinsdag 29 juli 2003 @ 12:37:53 #3
57086 Allantois
Vis een optie?
pi_12088753
quote:
Op dinsdag 29 juli 2003 12:32 schreef Sjeekie_Beekie het volgende:

Auto maakt meer toeren en daardoor is het brandstofverbruik hoger. Lijkt me niet echt goede redenen om terug te schakelen.


Niet waar. Als je gewoon terugschakelt en in hogere toeren komt maar geen gas geeft gebruikt je motor niet meer benzine. Het is denk ik om schrikreacties van mensen achter je te voorkomen, omdat die denken dat je plotseling op de rem trap. Daarbij komt dat het veeeeeel rustiger rijdt als je remt op de motor ipv op het laatste moment je rem intrapt. Het is ook beter voor je remmen (bv ook als je bergje af rijdt in de Alpen, dat vinden je remmen ook niet zo leuk)
Je moet pas oversteken als er niets aankomt.
  dinsdag 29 juli 2003 @ 12:38:30 #4
35446 NT-T.BartMan
voorgoed vertrokken
pi_12088761
quote:
Op dinsdag 29 juli 2003 12:32 schreef Sjeekie_Beekie het volgende:
[...]
Weet iemand waarom dit is, want volgens mij is het nergens voor nodig en makkelijker om gewoon te remmen indien nodig.

Auto maakt meer toeren en daardoor is het brandstofverbruik hoger. Lijkt me niet echt goede redenen om terug te schakelen.
[...]


Een auto die op de motor remt gebruikt geen/zeer weinig brandstof (de moderne auto's dus, met motormanagement). In dat opzicht is remmen op de motor gunstiger dan het gebruiken van je rempedaal.

Ontkoppel daarom ook pas zo laat mogelijk als je aan het uitrijden bent!

pi_12088858
Voordeel van terugschakelen is inderdaad dat je heel rustig snelheid vermindert en dat bij het remmen op de motor (injectiemotor) de brandstoftoevoer wordt afgesloten. Het rijdt dus superzuinig. Bovendien zit na de afslag meestal een bocht en het is beter om daarvoor vast in een lagere versnelling te zitten, zodat je na de bocht weer goed kunt optrekken (nix zo erg als in een te hoge versnelling door een bocht).
Kijk ook eens op www.hetnieuwerijden.nl!
  dinsdag 29 juli 2003 @ 12:47:05 #6
56951 Najra
---------------
pi_12088939
quote:
Op dinsdag 29 juli 2003 12:37 schreef Allantois het volgende:

[..]

Daarbij komt dat het veeeeeel rustiger rijdt als je remt op de motor ipv op het laatste moment je rem intrapt.


Hangt er maar van af hoe je het doet. Iemand die de bocht hoog in de toeren neemt omdat ie alleen op de motor wilt remmen rijdt toch niet echt rustig die bocht door. Dan erbij als het een lange uitvoegstrook is en je gaat al meteen op de motor remmen dan krijg je al snel dat er nog mensen ff nog voor willen kruipen.
This space is reserved for a very funny quote I stole to make me look half the dumbass I truly am.
  dinsdag 29 juli 2003 @ 13:33:41 #7
34210 Eyeopener
Crespinaticism!
pi_12090099
Voordeel is idd het gelijdelijk afremmen, en ook vooral handig als je direct weer een andere snelweg oprijdt (meer kracht in de motor op hoge toeren).

Verder moest ik van mijn rijinstructeur altijd wachten tot ik de uitvoegstrook overging in de afzonderlijke weg en dan pas terugschakelen... dit om achteropkomende auto's niet te laten schrikken van het snelheidafnemen.

pi_12094195
quote:
Op dinsdag 29 juli 2003 12:32 schreef Sjeekie_Beekie het volgende:
Tijdens m'n rijlessen heb ik aangeleerd gekregen bij het oprijden van de uitvoegstrook meteen terug te schakelen naar z'n 4 en de auto op de motor te laten afremmen.

Weet iemand waarom dit is, want volgens mij is het nergens voor nodig en makkelijker om gewoon te remmen indien nodig.

Auto maakt meer toeren en daardoor is het brandstofverbruik hoger. Lijkt me niet echt goede redenen om terug te schakelen.

Of hebben anderen dit niet aangeleerd gekregen

Inmiddels heb ik al bijna een jaar m'n rijbewijs en daar ben ik heel blij mee. Zeker omdat het vriendje een toffe auto heeft [Opel Zafira] waar ik zelf een goed gevoel in heb tijdens het rijden. Stoel is in hoogte verstelbaar en ik zit er lekker hoog in, zodat ik tenmiste als ukkepuk ook nog wat zie op de weg.


Je hebt goed les gehad, weinig mensen leren tegenwoordig nog goed af te remmen op de motor

Deze methode heeft een aantal voordelen:

  • Je remt erdoor af, waardoor je op juiste snelheid aan komt rijden.
  • Je remlichten gaan niet aan, waardoor anderen niet ook gelijk op de rem gaan staan (geen mogelijke file vorming)
  • Je rijdt de motor op dat moment hoger in de toeren, hierdoor (als je weer gas geeft) kan je makkelijker accelereren, mocht dit nodig zijn bij het in/uitvoegen.
  • Opmerking1
    Wanneer de invoegstrook en die ernaast helemaal leeg zijn (laat in de nacht BV), dan heeft dit totaal geen zin. Dan kun je gewoon doorrijden.

    Opmerking2
    Wanneer het druk is, maar al het verkeer rijdt harder dan jij op die banen, dan heeft het ook geen zin om deze methode toe te passen. Je komt dat met een veel te lage snelheid op de invoeg strook. In dat geval ga je natuurlijk gewoon versnellen en dus je snelheid aanpassen aan de rest van het verkeer. (tenzij je in een heel trage auto zit, die alleen versnelt wanneer je terug schakeld)

      dinsdag 29 juli 2003 @ 18:05:34 #9
    56951 Najra
    ---------------
    pi_12096058
    quote:
    Op dinsdag 29 juli 2003 16:24 schreef FunnyName het volgende:
  • Je rijdt de motor op dat moment hoger in de toeren, hierdoor (als je weer gas geeft) kan je makkelijker accelereren, mocht dit nodig zijn bij het in/uitvoegen.

  • Als je hoog in de toeren een bocht uitkomt dan wil ik niet weten hoe je die bocht gereden hebt (zal wel met piepende banden zijn). Sneller acceleren zal je zeker niet doen als je de bocht uit bent omdat je eerst moet schakelen en dan pas kan beginnen met invoegen ipv andersom.
    This space is reserved for a very funny quote I stole to make me look half the dumbass I truly am.
    pi_12129989
    quote:
    Op dinsdag 29 juli 2003 18:05 schreef Najra het volgende:

    [..]

    Als je hoog in de toeren een bocht uitkomt dan wil ik niet weten hoe je die bocht gereden hebt (zal wel met piepende banden zijn). Sneller acceleren zal je zeker niet doen als je de bocht uit bent omdat je eerst moet schakelen en dan pas kan beginnen met invoegen ipv andersom.


    Geen idee waar staat dat ik beschrijf dat je zo de bocht uit moet komen
    pi_12130060
    VOlgens mij is het een kwestie van remmen en als je rond de 60-80 km/h rijd terug schakelen naar de 4e versnelling zodat je voldoende grip op je stuur houd in de bocht.
    pi_12130162
    Nog eent opmerking die niet gemaakt is:

    Als je ontkoppelt ben je het 'gevoel met de weg kwijt'. MAW je hebt gewoon even wat minder controlle over je auto.. Dus daarom ook je koppeling erop houden..

    En remmen komt ontzettend zenuwachtig over op je mede-wegvriendjes

    I know I was born, And I know I will die.
    The inbetween is mine, I am mine
    We have a blog! http://beurdy.xs4all.nl/blog
    pi_12130348
    Je remt gedeeltelijk op de motor af (al is het weinig in de 4de versnelling) dus je belast je remmen minder. Op een of andere manier hou je daardoor ook een beter gevoel met de weg als er een bocht komt. Ik herinner me nog dat ik vroeger rijles had in een Golfje (dat was in 1987) en die vloog zowat uit de bocht als je niet terugschakelde voor de bocht.
    pi_12238389
    Je kan beter je remblokken belasten dan elke keer terugschakelen en je versnellingsbak en koppeling belasten. Ik vervang liever mijn remblokjes.

    Ik laat mijn auto gewoon uitrijden op de uitvoegstrook, ben ook verwend met een diesel.

    pi_12238593
    quote:
    Op dinsdag 5 augustus 2003 16:26 schreef WorstKaas het volgende:
    Je kan beter je remblokken belasten dan elke keer terugschakelen en je versnellingsbak en koppeling belasten. Ik vervang liever mijn remblokjes.

    Ik laat mijn auto gewoon uitrijden op de uitvoegstrook, ben ook verwend met een diesel.


    Inderdaad... ik ben het met je eens, echter... als je in het buitenland rijdt in de heuvels, dan is het toch beter om toch ook veel met je moror af te remmen dan met je remmen.. Dan slijten ze echt snel, ik kan het weten
      dinsdag 5 augustus 2003 @ 20:53:00 #16
    44406 -Raikane-
    [AARS] = über!
    pi_12243308
    Ik rem bijna altijd af met de moter dmv terug schakelen naar een lagere versnelling bij een uitrit.
    Vind ik een stuk fijner dan steeds op de rempedaal rammen.
    VUILE GORE STINK PICHT!!!!!!!!
      dinsdag 5 augustus 2003 @ 21:01:13 #17
    59607 Partyman
    Heerlijk Helder Heineken
    pi_12243477
    quote:
    Op dinsdag 5 augustus 2003 16:26 schreef WorstKaas het volgende:
    Je kan beter je remblokken belasten dan elke keer terugschakelen en je versnellingsbak en koppeling belasten. Ik vervang liever mijn remblokjes.

    Ik laat mijn auto gewoon uitrijden op de uitvoegstrook, ben ook verwend met een diesel.


    Hehe, weet niet wat jij hebt maar ik heb remschijven en geen blokken
      dinsdag 5 augustus 2003 @ 21:03:39 #18
    36959 Furby
    Geile neuk Harrie
    pi_12243542
    quote:
    Op dinsdag 5 augustus 2003 21:01 schreef Partyman het volgende:

    ik heb remschijven en geen blokken


    En daar douw jij je voeten op als je wilt stoppen ofzo
    Op zaterdag 22 april 2006 21:20 schreef Zweefvliegje het volgende:
    Bij een stoplicht mag je gewoon achter elkaar staan, zonder 2 seconden afstand! :(
      dinsdag 5 augustus 2003 @ 21:08:36 #19
    35834 Menyo
    Ondertitel
    pi_12243654
    Ik ben echt de enige die hier nog niet van gehoord heeft (terugschakelen op de uitvoegstrook). OK, in de alpen o.i.d. en in de bergen doe ik het wel, dan rem ik nauwelijks. Maar bij het uitvoegen blijft die Corsa gewoon in zijn 5 staan. Pas voor de bocht in zijn 4. Dus ik rem altijd eerst.

    Is me ook nooit geleerd, en zo lang heb ik dat papiertje nog niet.

    pi_12243719
    quote:
    Op dinsdag 5 augustus 2003 21:08 schreef Menyo het volgende:
    Ik ben echt de enige die hier nog niet van gehoord heeft (terugschakelen op de uitvoegstrook). OK, in de alpen o.i.d. en in de bergen doe ik het wel, dan rem ik nauwelijks. Maar bij het uitvoegen blijft die Corsa gewoon in zijn 5 staan. Pas voor de bocht in zijn 4. Dus ik rem altijd eerst.

    Is me ook nooit geleerd, en zo lang heb ik dat papiertje nog niet.


    Ja je bent de enige. Op de vrachtwagen heb ik zelfs een aparte motorrem, die zit er ook niet voor niks haha. Op de motor remmen is iig beter voor je auto, wat jij het best voor jezelf vind is jou zaak verder kan ik me niet mee gaan bemoeien .
    If consequences dictate my course of action I should play GOD and shoot you myself.[br] I'm very tired of waiting. I should kick you,beat you, fuck you, and then shoot you in your fucking head.
      dinsdag 5 augustus 2003 @ 21:19:16 #21
    13211 MSXUser
    Irritant figuur...
    pi_12243908
    Meestal rem ik ook af op de motor. Het rijdt een stuk prettiger en je motor kan er prima tegen (zolang je 'm maar niet te veel en te vaak in het rood laat schieten).
    Waar ik een hekel aan heb zijn die lui die direct op de uitvoegstrook op de rem staan te hengsten.
    If electricity comes from electrons, does morality come from morons?
    pi_12243936
    quote:
    Op dinsdag 5 augustus 2003 21:19 schreef MSXUser het volgende:
    Waar ik een hekel aan heb zijn die lui die direct op de uitvoegstrook op de rem staan te hengsten.
    Of vlak ervoor . Levengevaarlijk.
    If consequences dictate my course of action I should play GOD and shoot you myself.[br] I'm very tired of waiting. I should kick you,beat you, fuck you, and then shoot you in your fucking head.
      dinsdag 5 augustus 2003 @ 21:23:00 #23
    8372 Bastard
    Persona non grata
    pi_12243996
    Ik ben juist gezakt om het terug schakelen zal ik je zeggen..
    Omdat terug schakelen met die snelheid resulteert in stevig afremmen op de motor, en degene achterop ziet niet dat ik dan afrem.
    Levensgevaarlijke situatie was de term die werd gebruikt zelfs.

    Enfin, ik duw mijn voet langzaam op de rem en schakel terug, beide happy.

    The truth was in here.
      dinsdag 5 augustus 2003 @ 21:23:35 #24
    13211 MSXUser
    Irritant figuur...
    pi_12244007
    quote:
    Op dinsdag 5 augustus 2003 21:20 schreef Grayburn het volgende:
    Of vlak ervoor . Levengevaarlijk.
    Inderdaad. Zo'n 100 meter voor de afslag al lekker 80 gaan rijden
    If electricity comes from electrons, does morality come from morons?
      dinsdag 5 augustus 2003 @ 21:23:35 #25
    30751 DaMayan
    Turtle Warriors
    pi_12244008
    Ook nooit van gehoord tijdens rijlessen....
    En nu rij ik voornamelijk in automaten dus zal er ook niet van komen.
    One good thing about music. When it hits you feel no pain.
    pi_12245838
    Mijn rijleraar zei altijd: "Ik vervang liever mijn remblokken dan mijn koppeling".

    Toch rem ik zoveel mogelijk op de motor af, het hoort er gewoon bij als je 'mooi' wilt rijden.

    Het meervoud van lef is leven
      Milf dinsdag 5 augustus 2003 @ 22:44:19 #27
    16000 nikky
    Paars is het nieuwe rood!
    pi_12245890
    ik laat hem uitrollen
    en ga pas schakelen als het echt nodig is
    👍Wanneer krijg ik de FA rechten terug?
    Op maandag 11 juli 2011 17:38 schreef Bart het volgende:
    Je bent echt een unieke verschijning, vind ik altijd wel grappig als ik jou ergens zie posten :D.
    pi_12246322
    Brandstofverbruik maakt volgens mij niet veel uit. Of je nu in z'n 5 je gas loslaat of in z'n 4, hij zal slechts weinig meer verbruiken in het laatste geval. Maar ik schakel pas terug op het moment dat ik daadwerkelijk wil afremmen. En dat doe ik dan om, zoals eerder genoemd, met het juiste toerental de bocht uit te komen, maar ook om de remmen te ontlasten. Ik vraag me af of dit een zware aanslag is op koppeling en versnellingsbak, waarschijnlijk is optrekken zwaarder.
    Zeker met kleine auto's moet je je remmen ontlasten Ik trap ze wel in, ook om aan te geven dat ik vaart verminder. Kleine auto's hebben vaak geen geventileerde schijven, en die kunnen dan krom trekken. (Is bijvoorbeeld veel voorkomende Polo kwaal). Bovendien slijten je blokken onnodig.
      woensdag 6 augustus 2003 @ 01:21:44 #29
    41103 gijsje79
    Why So Serious?
    pi_12249131
    Meestal een beetje uitrollen.
    Daarna terug schakelen naar z'n 3 of 4 rem erg weinig als ik uitvoeg.
    Halo Stats
    360 Blog
    Drie maal daags en de rest naar behoefte.
    pi_12249323
    *vinger opsteekt*

    Ik ben een newbee in het rijden enzo (heb 3 weken mijn rijbewijs) maar wat is in hemelsnaam remmen op de motor

    Gewoon terugschakelen naar zijn 4 en dan gewoon laten rollen..??

    Nog een vraagje; ik reed vanmiddag op een provenciale weg 80 km is de limiet dus, en ik reed 60 om door te trekken naar de 80, en mijn moeder vroeg toen waarom ik de versnelling niet in zijn 5 zette omdat dat schijnbaar "normaal" is? Ik heb met rijlessen geleerd dat je alleen in zijn 5 schakelt als je op de snelweg rijd nadat je bent ingevoegd wie heeft er dus "gelijk" ?

    " tonight we proved once more that the true strength of our nation comes not from our the might of our arms or the scale of our wealth, but from the enduring power of our ideals: democracy, liberty, opportunity, and unyielding hope."
      woensdag 6 augustus 2003 @ 09:47:52 #31
    41103 gijsje79
    Why So Serious?
    pi_12251232
    quote:
    Op woensdag 6 augustus 2003 01:45 schreef febster het volgende:
    *vinger opsteekt*

    Ik ben een newbee in het rijden enzo (heb 3 weken mijn rijbewijs) maar wat is in hemelsnaam remmen op de motor

    Gewoon terugschakelen naar zijn 4 en dan gewoon laten rollen..??

    Nog een vraagje; ik reed vanmiddag op een provenciale weg 80 km is de limiet dus, en ik reed 60 om door te trekken naar de 80, en mijn moeder vroeg toen waarom ik de versnelling niet in zijn 5 zette omdat dat schijnbaar "normaal" is? Ik heb met rijlessen geleerd dat je alleen in zijn 5 schakelt als je op de snelweg rijd nadat je bent ingevoegd wie heeft er dus "gelijk" ?


    Als ik op een provenciale weg rijd waar je 80 mag en er zitten weinig bochten in zet ik hem in z'n 5, dan rijd ie namelijk zuiniger.
    In z'n 4 maakt ie dan teveel toeren.
    Maar als er veel bochten in zit dus flinke bochten doe ik het meestal in z'n 4 kan je makkelijker door de bochten.
    Rontonde doe je toch ook in z'n 2 i.p.v. z'n 3 want dat gaat anders een stuk moeilijker.
    Halo Stats
    360 Blog
    Drie maal daags en de rest naar behoefte.
    pi_12255052
    quote:
    Op dinsdag 5 augustus 2003 22:44 schreef nikky het volgende:
    ik laat hem uitrollen
    en ga pas schakelen als het echt nodig is
    Precies, doe ik ook

    Met rijles reed/rolde ik ook door in z'n 5 tot aan de stoplichten en zette de bak op het moment van stilstaan in 1 keer van 5e versnelling naar de eerste. Was geen enkel probleem. Wel opletten natuurlijk als het stoplicht eerder op groen spring, dan moet je wel even terugschakelen.

      woensdag 6 augustus 2003 @ 13:40:19 #33
    36342 rishi120
    Flavor Aid is Lekker!
    pi_12256088
    Omdat als je gaat remmen op een snelweg ern altijd mensen achter je zijn die opeens je remlichten zien en veeeel harder gaan remmen dan jij zo begint een kettingbotsing en je bespaar je remblokjes.

    rish!

    Signature
    pi_12256857
    quote:
    Op woensdag 6 augustus 2003 13:40 schreef rishi120 het volgende:
    Omdat als je gaat remmen op een snelweg ern altijd mensen achter je zijn die opeens je remlichten zien en veeeel harder gaan remmen dan jij zo begint een kettingbotsing en je bespaar je remblokjes.

    rish!


    Je moet ook niet gaan remmen op de snelweg, maar pas op de uitrijstrook indien nodig.
    Als het goed is, heb je dit ook meegekregen op de rijlessen.
    pi_12263376
    Ik maak er zelf een sport van om zo weining mogelijk 'echt' te remmen. Dit gaat inmiddels helemaal onbewust...

    Heeft als voordeel dat je véél meer gaat anticiperen (en dus veel veiliger rijdt)... probeer het maar eens!

    Let maar eens op je voorganger de volgende keer dat je rijdt, hoe vaak die op de rem gaat staan. Als je hetzelfde doet als ik, dan valt het je op hoe weinig je hem eigenlijk hoeft te volgen en ook op de rem te gaan staan. De meeste mensen remmen voor de meest onzinnige dingen.

    En je bespaart remblokjes....bovendien kun je als je terugschakelt (remmen op de motor, wat ik dus ook altijd doe) meteen weer optrekken als dat moet.

    Bovendien is het nog leuk ook, probeer het zelf maar eens! Enne, wel veilig natuurlijk

    "Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
    -Mark Steyn
    pi_12263455
    quote:
    Op woensdag 6 augustus 2003 19:24 schreef StefanP het volgende:Let maar eens op je voorganger de volgende keer dat je rijdt, hoe vaak die op de rem gaat staan. Als je hetzelfde doet als ik, dan valt het je op hoe weinig je hem eigenlijk hoeft te volgen en ook op de rem te gaan staan. De meeste mensen remmen voor de meest onzinnige dingen.
    idd... zeker als het een beetje druk wordt.... ik rem bijna nooit

    wat dat terugschakelen op een afrit betreft.... nog nooit van gehoord.. ik heb geleerd (2 jaar geleden) om em lekker in z'n 5 te laten staan, totdat je aan het eind van de afrit bent, gelijk terug naar z'n 2...
    reden: scheelt je een hoop schakelen

    pi_12263573
    quote:
    Op woensdag 6 augustus 2003 19:29 schreef Xcalibur het volgende:

    [..]

    idd... zeker als het een beetje druk wordt.... ik rem bijna nooit

    wat dat terugschakelen op een afrit betreft.... nog nooit van gehoord.. ik heb geleerd (2 jaar geleden) om em lekker in z'n 5 te laten staan, totdat je aan het eind van de afrit bent, gelijk terug naar z'n 2...
    reden: scheelt je een hoop schakelen


    Ik heb ook geleerd om terug te schakelen (10 jaar geleden). Of ik dat doe hangt af van de afrit. Als die min of meer recht loopt laat ik em gewoon uitrollen. Alstie wat bochtig is gebruik ik meestal de 4. Zeker asl de afrit omhoog loopt.

    Remmen voor de afrit (dus nog op de hoofdrijbaan) doe ik nooit. Waar ik begin te remmen hangt van de afrit af. Zit er een bocht in, dan rem ik uiteraard een beetje, looptie recht dan rem ik pas aan het eind.

    En ik rij ook niet over de vluchtstrook op een afrit. Dat zie ik nogal es gebeuren als er een bocht naar rechts in zit.

    ............................................................
      woensdag 6 augustus 2003 @ 19:54:31 #38
    53244 slettehoea
    Ibiza Sport 1.9TDI (96KW)
    pi_12263772
    Gewoon volgas die afrit af, en de combinatie remmen/terugschakelen gebruiken indien nodig. Op de motor remmen en met heel erg licht met je rempedaal. Je rempedaal voorkomt dat de auto achter je niet in de gaten heeft dat je aan het afremmen bent. Hehe. Zo gaat dat.
    pi_12273067
    quote:
    Op woensdag 6 augustus 2003 19:54 schreef slettehoea het volgende:
    Gewoon volgas die afrit af, en de combinatie remmen/terugschakelen gebruiken indien nodig. Op de motor remmen en met heel erg licht met je rempedaal. Je rempedaal voorkomt dat de auto achter je niet in de gaten heeft dat je aan het afremmen bent. Hehe. Zo gaat dat.
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')