Daar spelen zeker ook wel culturele aspecten in mee.
Wielrennen is zoals Tony Montana al zei van oudsher de sport van blanke Europese katholieken, al is de sport de laatste jaren door de komst van Australiers, Russen, Amerikanen en bv ook Scandinaviers (veelal geen katholieken waarschijnlijk) mondialer geworden. En Abduzhaparov was een overtuigd Islamiet.
Maar er zal wel heel wat tijd overheen gaan eer er negroide mensen in het peloton zullen doorbreken.
Een sport als golf heeft lange tijd een elitair imago gekend, maar dat begint nu ook door te breken bij een breder publiek, heb ik zo het idee, of toch niet golfer? Tiger Woods is denk ik in dat opzicht een belangrijk rolemodel. Misschien heeft het wielrennen ook een kleurling als rolemodel nodig om het populaider te maken bij de negroide bevolking?
quote:Het is 'n feit dat het zogenaamde "rolmodel" 'n belangrijke plaats inneemt bij het aantrekken van bepaalde groepen mensen tot het beoefenen van 'n sport en vooral wanneer dit 'rolmodel' in z'n desbetreffende sport van zich laat horen, zoals bv. Tiger woods die je aanstipt. Maar wat te denken van de Colombianen die ineens letterlijk en figuurlijk binnen kwamen vallen in de Internationale wielersport en kijk nu...., Colombia heeft 'n aantal wielrenners (zowel in 't verleden en heden gehad...) waar ze heel trots op mogen zijn..
Op maandag 28 juli 2003 20:19 schreef Leatherface het volgende:
Er was in het vorige topic een discussie gaande over waarom er weinig tot geen negroide wielrenners zijn.Daar spelen zeker ook wel culturele aspecten in mee.
Wielrennen is zoals Tony Montana al zei van oudsher de sport van blanke Europese katholieken, al is de sport de laatste jaren door de komst van Australiers, Russen, Amerikanen en bv ook Scandinaviers (veelal geen katholieken waarschijnlijk) mondialer geworden. En Abduzhaparov was een overtuigd Islamiet.
Maar er zal wel heel wat tijd overheen gaan eer er negroide mensen in het peloton zullen doorbreken.
Een sport als golf heeft lange tijd een elitair imago gekend, maar dat begint nu ook door te breken bij een breder publiek, heb ik zo het idee, of toch niet golfer? Tiger Woods is denk ik in dat opzicht een belangrijk rolemodel. Misschien heeft het wielrennen ook een kleurling als rolemodel nodig om het populaider te maken bij de negroide bevolking?
Misschien dus dat wanneer 'n Negroide wielrenner positief van zich doet spreken dat meer negroide mensen dit voorbeeld volgen en zich ook eens op de ge-asfalteerde wegen begeven, zittend op 'n wielerfiets. En wanneer deze renners net zo'n "onwisbare" indruk achterlaten als de Colombianen destijds en de Internationale wielersport weer naar 'n hoger niveau brengen, dan zou het wel eens kunnen zijn dat we deze discussie niet eens meer voeren....
Toch geloof ikzelf dat het niet alleen in de religieuze achtergrond van de negroide mensen zit, misschien in 't verleden, maar vandaag te dag gaat dit denk ik niet meer op (ondanks dat er nog veel renners rooms-katholiek zijn...). Vandaar dat ik het toch in 'n andere hoek zoek en dan uitkom bij de culturele achtergrond van negroide mensen, misschien zijn Westerse negroide-mensen wel niet geinteresseerd om hun lichaam maximaal te testen en deze te verleggen...., maar zoals al eerder gezegd dit blijft 'n discussie waarbij 't moeilijk blijft om 'n goed geformuleerd antwoord te geven....
quote:Yep, het is opzich best een gecompliceerde kwestie.
Op maandag 28 juli 2003 20:38 schreef Chiel-Montagne het volgende:[..]
maar zoals al eerder gezegd dit blijft 'n discussie waarbij 't moeilijk blijft om 'n goed geformuleerd antwoord te geven....
quote:Dat is zeker waar, al blijft het opzich ook wel weer leuk om er allerlei theorieen op los te laten....
Op maandag 28 juli 2003 20:42 schreef Leatherface het volgende:[..]
Yep, het is opzich best een gecompliceerde kwestie.
quote:Tuurlijk
Op maandag 28 juli 2003 20:44 schreef Chiel-Montagne het volgende:[..]
Dat is zeker waar, al blijft het opzich ook wel weer leuk om er allerlei theorieen op los te laten....
Maar eigenlijk is het ook best wel een heet hangijzer, omdat er raciale en culturele factoren in meespelen. Daardoor dreigen er aloude stereotypen de revue te passeren.
quote:Dat is waar, misschien dat ik in een van m'n vorige reacties ook wel mensen indirect beledigt heb, daarvoor dan m'n excuses, al zal dit nooit m'n bedoeling zijn...
Op maandag 28 juli 2003 20:46 schreef Leatherface het volgende:[..]
Tuurlijk
![]()
Maar eigenlijk is het ook best wel een heet hangijzer, omdat er raciale en culturele factoren in meespelen. Daardoor dreigen er aloude stereotypen de revue te passeren.
Maar ja, zo zijn er meerdere discussies (niet alleen over sport) waarbij wel eens stereotypen zouden kunnen passeren (vooral dus zogezegd in discussies waarbij de culturele verschillen worden aangehaald..), maar dat in de meeste gevallen alleen bedoeld is om bijv. op de een of andere manier te proberen 'n theorie te beargumenteren of 'n antwoord te formuleren op 'n eerdergenoemde stelling...
quote:Ah ja dat indirect beledigen viel best mee mss dat mensen dat anders zien maar ik iig totaal niet maar die mensen van buiten europa op de colombianen, Australiers en amerikanen en die na maar de renners uit Afrika en Azie endergelijke om echt door te breken in de wielersport moeten ze goede begeleiding gaan krijgen vanuit europa dus training oid en faciliteiten krijgen vanuit europese bonden met europese trainers en zo langzaam aan die renners/rensters naar europa laten komen om hier eens aan wedstrijden op amateur niveau te laten deelnemen.
Op maandag 28 juli 2003 20:53 schreef Chiel-Montagne het volgende:[..]
Dat is waar, misschien dat ik in een van m'n vorige reacties ook wel mensen indirect beledigt heb, daarvoor dan m'n excuses, al zal dit nooit m'n bedoeling zijn...
Maar ja, zo zijn er meerdere discussies (niet alleen over sport) waarbij wel eens stereotypen zouden kunnen passeren (vooral dus zogezegd in discussies waarbij de culturele verschillen worden aangehaald..), maar dat in de meeste gevallen alleen bedoeld is om bijv. op de een of andere manier te proberen 'n theorie te beargumenteren of 'n antwoord te formuleren op 'n eerdergenoemde stelling...
Zo loopt er al een keniaan rond bij Flanders-Iteamnova dacht ik, ene Kinja. En ja Robert hunter is een van de weinige die het wel al "gemaakt" heeft.
De wielersport mondialiseert en het is een kwestie van tijd voordat de 1e koreanen of chinezen gaan doorbreken (kijk maar naar de interesse voor de Tour van de Chinezen)
Misschien ff een leuke zijstraat. Het katholicisme komt m.i. ook tot uitdrukking bij de doping affaires. Men stopt het liever in de doofpot en praat er onderling over, zoiets als de biecht dus.
quote:
Iban Mayo laat de Ronde van Spanje
aan zich voorbijgaan.De Spaanse nummer
zes van de afgelopen Tour krijgt rust
van zijn ploegleider Julian Gorospe.Of
Haimar Zubeldia,de tweede kopman van
Euskaltel,wel aan de Vuelta deelneemt,
is nog niet bekend.
quote:Robert Kinja, die nam toch eens deel aan het WK tijdrijden waar hij laatste werd, in een niet eens zo onverdienstelijke tijd?
Op maandag 28 juli 2003 22:34 schreef Bartoli het volgende:[..]
Ah ja dat indirect beledigen viel best mee mss dat mensen dat anders zien maar ik iig totaal niet maar die mensen van buiten europa op de colombianen, Australiers en amerikanen en die na maar de renners uit Afrika en Azie endergelijke om echt door te breken in de wielersport moeten ze goede begeleiding gaan krijgen vanuit europa dus training oid en faciliteiten krijgen vanuit europese bonden met europese trainers en zo langzaam aan die renners/rensters naar europa laten komen om hier eens aan wedstrijden op amateur niveau te laten deelnemen.
Zo loopt er al een keniaan rond bij Flanders-Iteamnova dacht ik, ene Kinja. En ja Robert hunter is een van de weinige die het wel al "gemaakt" heeft.
Was toen een hele sensatie dat er een negroide Afrikaan aan een WK - onderdeel deelnam.
quote:Ja die ja die reed afgelopen jaar voor een belgische 2e klasser ik dacht Flanders. Maar die hebben ook zo'n contract geloof ik met een organisatie die zich met zo'n renners bezig houdt om die in zo'n ploeg kennis te laten maken met europese wedstrijden en dat vind ik best goed maar dan moeten ze wel goed begeleid worden en zo.
Op maandag 28 juli 2003 22:48 schreef Leatherface het volgende:[..]
Robert Kinja, die nam toch eens deel aan het WK tijdrijden waar hij laatste werd, in een niet eens zo onverdienstelijke tijd?
Was toen een hele sensatie dat er een negroide Afrikaan aan een WK - onderdeel deelnam.
quote:Is zeker een goede zaak, ik denk dat er in Kenia en dat soort landen ook wel wat potentie is.
Op maandag 28 juli 2003 22:55 schreef Bartoli het volgende:[..]
Ja die ja die reed afgelopen jaar voor een belgische 2e klasser ik dacht Flanders. Maar die hebben ook zo'n contract geloof ik met een organisatie die zich met zo'n renners bezig houdt om die in zo'n ploeg kennis te laten maken met europese wedstrijden en dat vind ik best goed maar dan moeten ze wel goed begeleid worden en zo.
quote:Potentie is er overal.
Op maandag 28 juli 2003 23:00 schreef Leatherface het volgende:[..]
Is zeker een goede zaak, ik denk dat er in Kenia en dat soort landen ook wel wat potentie is.
Geld en wil is niet overal dik gespoeld.
quote:Da's waar
Op maandag 28 juli 2003 23:01 schreef zjroentje het volgende:[..]
Potentie is er overal.
Geld en wil is niet overal dik gespoeld.
quote:Ja er zal zeker potentie zijn maar nogmaals ze moeten wel gescout worden en goed begeleid worden en zo dan kan het wat worden.
Op maandag 28 juli 2003 23:00 schreef Leatherface het volgende:[..]
Is zeker een goede zaak, ik denk dat er in Kenia en dat soort landen ook wel wat potentie is.
Zo reed toen ik nog koerste een 4 tal maanden een Let voor onze vereniging, 2 jaar na een, in de maanden Mei, Juni, Juli, Augustus en ook deels nog September.
En ja die gast kwam hier dus de steal en zo beter leren en hier wedstrijden rijden dat viel hem in het begin tegen maar ging steeds beter. Dus voor zo'n Keniaan of Afrikaan is die mogelijkheid er ook.
quote:Yep, wat ik trouwens vreemd vind, is dat Colombia eigenlijk het enige Zuid - Amerikaanse land is dat meerdere goede wielrenners heeft voortgebracht.
Op maandag 28 juli 2003 23:03 schreef Bartoli het volgende:[..]
Ja er zal zeker potentie zijn maar nogmaals ze moeten wel gescout worden en goed begeleid worden en zo dan kan het wat worden.
Zo reed toen ik nog koerste een 4 tal maanden een Let voor onze vereniging, 2 jaar na een, in de maanden Mei, Juni, Juli, Augustus en ook deels nog September.
En ja die gast kwam hier dus de steal en zo beter leren en hier wedstrijden rijden dat viel hem in het begin tegen maar ging steeds beter. Dus voor zo'n Keniaan of Afrikaan is die mogelijkheid er ook.
Je hebt natuurlijk ook de Venezolaan Unai Etxebarria en een aantal jaren geleden won eens een Braziliaan een Touretappe. Maar verder zijn er buiten Colombianen eigenlijk maar weinig Zuid - Amerikaanse topwielrenners geweest. Vreemd dat die vonk vanuit Colombia niet is overgeslagen op andere Zuid - Amerikaanse landen.
quote:Je hebt tegenwoordig uit colombia die mannetjes van Selle Italiaen 05 Orbitel en verder Pena en Botero en je had vroeger Herrera en de voor ONCE rijdenden Olivierio Rincon die ook een aardig stukje kon fietsen.
Op maandag 28 juli 2003 23:08 schreef Leatherface het volgende:[..]
Yep, wat ik trouwens vreemd vind, is dat Colombia eigenlijk het enige Zuid - Amerikaanse land is dat meerdere goede wielrenners heeft voortgebracht.
Je hebt natuurlijk ook de Venezolaan Unai Etxebarria en een aantal jaren geleden won eens een Braziliaan een Touretappe. Maar verder zijn er buiten Colombianen eigenlijk maar weinig Zuid - Amerikaanse topwielrenners geweest. Vreemd dat die vonk vanuit Colombia niet is overgeslagen op andere Zuid - Amerikaanse landen.
Maar ja tegenwoordig heb je Luciano Pagliarini voor Lampre rijden is een Braziliaan, en rijd best goed al 5 overwinningen dit jaar maar niet echt grote koersen want is nog jong dus dat zou wat kunnen worden.
en ja uit Kazachstan heb je Vinokourov, Yakovlev, Shefer die een beetje kunnen fietsen, zeg maar goed kunnen fietsen.
en er rijden goede oekrainers rond noem Popovych en Gustov. Een paar nieuw-zeelanders Hayden Roulston (cofidis) en Dean (csc)en Jenner (C.A), een Moldaaf Rouslan Ivanov een wit-rus usov een Argentijn Guillermo Bongiorno (Panaria), een Mexicaan Perez Cuapio, De Keniaan David Kinja ( die voor Index-Alexia reed trouwens maar die ploeg is ter ziele gegaan), een Ier David Nally (Paternina) en nog een Ier Ciaran Power (Navigators), zoals gezegd een paar mannetjes uit Venezuela Unia Etxebarria (Euskaltel) en Jose Rujano (selle) een paar Bulgaren Atanas en Daniel Petrov (Carvelhos), een Hongaar Bodrogi en ga zo maar door er zullen er vast meer zijn.
Maar wat ik met de opsomming bedoel is dat er wel meer profrenners komen uit zo'n landen waarvan je denkt hebben ze daar de fiets wel uitgevonden (klinkt cru maar is het niet) en dat het best mogelijk is om prof te worden en dan ook nog een beetje kunnen presteren.
[Dit bericht is gewijzigd door Bartoli op 28-07-2003 23:39]
Dus tot over 2 weken.
ik weet zeker dat er hier een paar users zijn die dat niet zullen erg vinden dat ik niet kan reageren de komende 2 weken
quote:Veel (kijk-)plezier de komende 2 weken.....
Op dinsdag 29 juli 2003 00:05 schreef Bartoli het volgende:
ben voorlopig 2 weken op vakantie naar Italie, en ga mss kijken bij de GP Camaiore 1.2 want dat is daar in de buurt op 6 augustus dus wie weet als ik daar ben gaan kijken bij die wedstrijd dat ik dan uiteraard fotos maak en dan plaats in dit topic.Dus tot over 2 weken.
ik weet zeker dat er hier een paar users zijn die dat niet zullen erg vinden dat ik niet kan reageren de komende 2 weken
edit:
aziaten kunnen we wel vergeten denk ik,
hun lichaamsgestalte laat het hen niet toe,
alhoewel er uitzonderingen zijn, maar om uit die uitzonderingen nog eens een goeie renner te halen, moet je toch al heeeeeel hard zoeken denk ik
quote:Hmmm ik heb 2x op het WK baan gereden en daar stonden dus Jappen aan de start, en die gasten zijn uitstekende sprinters...
Op dinsdag 29 juli 2003 02:51 schreef def het volgende:
edit:
alhoewel er uitzonderingen zijn, maar om uit die uitzonderingen nog eens een goeie renner te halen, moet je toch al heeeeeel hard zoeken denk ik
quote:Er zijn ruim 1 miljard Chinezen, daar zitten heus wel goede wielrenners tussen. In Japan is baanwielrennen al heel populair (denk aan Keirin), dus het lijkt me een kwestie van tijd voordat er wat overstappen naar de weg
Op dinsdag 29 juli 2003 02:51 schreef def het volgende:
hoeveel afrikanen kunnen zich een fiets van 5 a 10.000euro veroorloven?
wielrennen is razendpopulair in afrika trouwens, maar op een heel ander niveau dan in europa.
overigens moeten ze zich ook beperken tot relatief korte etappes vanwege het klimaat vermoed ikedit:
quote:Ik heb er al een aantal in de Nederlandse veldritten gezien, ze worden er zwaar afgereden maar ze geven niet op, daar heb ik echt wel respect voor!!
Op dinsdag 29 juli 2003 09:54 schreef Tony_Montana67 het volgende:[..]
Er zijn ruim 1 miljard Chinezen, daar zitten heus wel goede wielrenners tussen. In Japan is baanwielrennen al heel populair (denk aan Keirin), dus het lijkt me een kwestie van tijd voordat er wat overstappen naar de weg
quote:En als ze die mentaliteit koppelen aan een goede training dan zijn het ineens wereldtoppers, kijk maar naar Zuid Korea op het WK voetbal.
Op dinsdag 29 juli 2003 09:55 schreef sassa_s het volgende:
Ik heb er al een aantal in de Nederlandse veldritten gezien, ze worden er zwaar afgereden maar ze geven niet op, daar heb ik echt wel respect voor!!
Daarom vind ik het ook zulk leuk nieuws dat er vanuit China ineens zoveel belangstelling is voor de Tour. Ze willen nu een professionele ploeg oprichten met een Europese begeleiding. Misschien dat we dan over een jaar of 10 een Chinees in de top 10 van de Tour hebben
Niet alleen het Zuid - Koreaanse voetbalteam, maar ook de Japanse schaatsers en marathonlopers enzo.
quote:Je moet iemand wel de tijd kunnen gunnen, renners hebben niet altijd hun goeie jaar... Het kost erg veel tijd en energie om een heel jaar in vorm te blijven en soms ben je gewoon 1 jaartje minder. Daardoor ben je niet meteen een miskoop, wie weet wat hij volgend jaar laat zien!!
Op dinsdag 29 juli 2003 21:30 schreef Shibber het volgende:
Trouwens wie ik ook tijdens de Tour de France niet gezien heb, is Oscar Freire, nijgt hij niet een beetje naar een miskoop? Erg veel heeft ie nog niet gewonnen (voor een sprinter zijnde).
quote:Precies
Op dinsdag 29 juli 2003 22:00 schreef sassa_s het volgende:[..]
Je moet iemand wel de tijd kunnen gunnen, renners hebben niet altijd hun goeie jaar... Het kost erg veel tijd en energie om een heel jaar in vorm te blijven en soms ben je gewoon 1 jaartje minder. Daardoor ben je niet meteen een miskoop, wie weet wat hij volgend jaar laat zien!!
En daarbij kijk wat hij al bereikt heeft, het is dus niet zomaar een renner!!
En daarbij, Freire heeft, buiten de Tour dan, dit jaar toch best wel goede resultaten behaald. Hij verdient zeker het voordeel van de twijfel.
quote:Dat zeker, ik zou iemand van zijn kaliber sowieso niet ontslaan, maar toch vind ik dat hij in de tour vaker iig mee had mogen sprinten, ook al voel je je niet top, dan zijn je knechten tenminste niet voor niets rond aan het rijden.
Op dinsdag 29 juli 2003 22:15 schreef Leatherface het volgende:[..]
Precies
En daarbij, Freire heeft, buiten de Tour dan, dit jaar toch best wel goede resultaten behaald. Hij verdient zeker het voordeel van de twijfel.
Bovendien, Vuelta komt eraan (6 tot 28 september, duurt nog even maar goed )
Rabo heeft de voorselectie al bekend gemaakt:
Maarten den Bakker
Robert Bartko
Jan Boven
Addy Engels
Mathew Hayman
Steven de Jongh
Karsten Kroon
Levi Leipheimer
Ronald Mutsaars
Michael Rasmussen
Thorwald Veneberg
Beat Zberg
Mag Leipheimer zijn talenten dus laten zien. Nu zullen (als Leipheimer geselecteerd word) waarschijnlijk Rasmussen en Engels ook wel geselecteerd worden.
Iban Mayo doet iig niet mee, over Zubeldia wordt nog nagedacht las ik ergens.
Ook de ploeg van Cipo is uitgenodigd, maar het is nog niet zeker of Cipo zelf ook gaat starten (laten we het hopen van wel).
Ook Ullrich gaat wellicht starten, maar zal denk ik niet voor de eindoverwinning gaan? Aangezien Casero ook nog het een en ander recht te zetten heeft?
Ook stond ik zelf nog te kijken van een nieuwsbericht dat Robert Bartko zijn rentree maakt op de baan, hij is geselecteerd boven oude vedette Lehmann, wat weer geleid heeft tot een opstootje in het duitse team. Maar dat hoort eigenlijk niet in dit topic?
Casper zou naar cofidis gaan
Mercado zou bijna rond zijn met Quick - Step
Phonak is uit op Pecharroman en Beloki.
quote:Ik hoorde ergens ook vaag dat Rabo in Pecharroman geinteresseert zou zijn, als eventuele vervanger van Leipheimer.
Op donderdag 31 juli 2003 09:45 schreef Leatherface het volgende:
Wat transfergeruchten:Casper zou naar cofidis gaan
Mercado zou bijna rond zijn met Quick - Step
Phonak is uit op Pecharroman en Beloki.http://193.121.55.225/tt/tt.php?p=400&g=1&s=0&r=0&x=1
quote:
ONCE trekt zich vanaf volgend seizoen terug uit de wielersport. De sponsor verbond zich vijftien jaar lang aan de Spaanse ploeg. Dit jaar neemt de ploeg van ONCE nog wel deel aan de Ronde van Spanje.De ONCE-ploeg boekte 431 overwinningen, waaronder vier eindzeges in de Vuelta. Onder anderen Erik Breukink, Alex Zülle, Abraham Olano en Laurent Jalabert reden ooit in dienst van ONCE.
quote:
Thor Hushovd zal zeker niet naar de Rabobankploeg gaan. De Noor, die vorige maand nog met de Nederlandse ploeg had onderhandeld, maakte maandag bekend dat hij zijn contract bij Crédit Agricole met twee jaar zal verlengen.
quote:De Belgische Teletekst meldt het gerucht dat Pecharroman volgend seizoen bij Quick Step rijdt.
Op donderdag 31 juli 2003 18:38 schreef Shibber het volgende:[..]
Ik hoorde ergens ook vaag dat Rabo in Pecharroman geinteresseert zou zijn, als eventuele vervanger van Leipheimer.
quote:Zeker. Het is een tijdlang één van mijn favoriete ploegen geweest, zeker ten tijde van Breukink, Zülle en Patrick Jonker. Stopt de ploeg eigenlijk helemaal, of zal deze worden overgenomen door een nieuwe sponsor?
Op maandag 4 augustus 2003 14:48 schreef zjroentje het volgende:
Einde van een tijdperk met het verdwijnen van ONCE.
quote:Zou het niet weten.
Op maandag 4 augustus 2003 14:50 schreef Kozzmic het volgende:[..]
Zeker. Het is een tijdlang één van mijn favoriete ploegen geweest, zeker ten tijde van Breukink, Zülle en Patrick Jonker. Stopt de ploeg eigenlijk helemaal, of zal deze worden overgenomen door een nieuwe sponsor?
Hoop wel dat Sainz in de wielersport blijft. Prachtig figuur, vooral bij de ploegentijdrit.
Als dat niet het geval is zou het wel eens kunnen dat Beloki naar Phonak gaat, die ploeg was namelijk wel geinteresseert in de Bask. Het schijnt trouwens dat Phonak naast Beloki en Pecharroman ook op Tyler Hamilton aast.
quote:Phonak is een Zwitsers team, toch? Het lijkt me een goede zaak dat er uit dat land ook eens een wielerteam goed aan de weg gaat timmeren. Welke renners rijden nu eigenlijk al in dat team?
Op maandag 4 augustus 2003 15:00 schreef Leatherface het volgende:
Hoop wel dat er een nieuwe sponsor in de plaats van ONCE komt, en dat die hele organisatie rond Manolo Saiz blijft bestaan.Als dat niet het geval is zou het wel eens kunnen dat Beloki naar Phonak gaat, die ploeg was namelijk wel geinteresseert in de Bask. Het schijnt trouwens dat Phonak naast Beloki en Pecharroman ook op Tyler Hamilton aast.
quote:Ja, Phonak is Zwitsers.
Op maandag 4 augustus 2003 15:06 schreef Kozzmic het volgende:[..]
Phonak is een Zwitsers team, toch? Het lijkt me een goede zaak dat er uit dat land ook eens een wielerteam goed aan de weg gaat timmeren. Welke renners rijden nu eigenlijk al in dat team?
Onder meer Zülle, Camenzind, Moos, Dominguez en Strazzer rijden daar.
quote:Oww, Zülle. Ik dacht dat-ie al gestopt was!
Op maandag 4 augustus 2003 15:07 schreef Leatherface het volgende:[..]
Ja, Phonak is Zwitsers.
Onder meer Zülle, Camenzind, Moos, Dominguez en Strazzer rijden daar.
quote:Nog niet, maar ik denk dat hij niet zo lang meer in het profpeloton actief zal blijven, is inmiddels ook alweer 35
Op maandag 4 augustus 2003 15:09 schreef Kozzmic het volgende:[..]
Oww, Zülle. Ik dacht dat-ie al gestopt was!
quote:Ik zat zojuist te Googelen op zijn naam en kwam een aantal berichten tegen uit februari van dit jaar waarin werd gemeld dat dit zijn laatste seizoen zou zijn. Maar dat was nog voor zijn overgang van Team Coast naar Phonak.
Op maandag 4 augustus 2003 15:10 schreef Leatherface het volgende:[..]
Nog niet, maar ik denk dat hij niet zo lang meer in het profpeloton actief zal blijven, is inmiddels ook alweer 35
In light of its ongoing lack of success in the overall classification of grand tours, the Rabobank team is looking for more options. According to De Telegraaf, team manager Jan Raas was in Spain last week to negotiate with Joseba Beloki and Iban Mayo, two riders who will be free next year. Mayo has already indicated his interest in Rabobank, and perhaps having Beloki as a teammate would seal the deal.
De Telegraaf also reported that José-Antonio Pecharroman, winner of the Bicicleta Vasca and Volta a Catalunya, will sign for Quick.Step next season. Together with Juan Miguel Mercado, Pecharroman will strengthen the team in the mountains.
Spanish professional cycling is in a little bit of a crisis at the moment, as two of its four division I teams (iBanesto and ONCE) will lose their title sponsors next year. While the top riders shouldn't have too many problems finding new employers, a number of Spanish riders will have to step down a division or two, or retire.
Finally, ONCE's Jörg Jaksche is negotiating with Team CSC.
bron: www.cyclingnews.com
Zal me persoonlijk benieuwen of ze 'n Spaanse topper weten te strikken, hoop in ieder geval voor Oscar Freire van wel...., want wat Spaans gezelschap zal hem goed doen....
Het is de vraag wie er allemaal nog meer het risico willen nemen om Beloki te contracteren. Het feit dat die nu toch vrij zwaar in de lappenmand zit zal toch wel zwaar meewegen, en waarschijnlijk sommige teams ervan weerhouden een hoog bod te doen.
Hushovd gaat trouwens niet naar Rabobank, maar heeft zijn contract bij Credit Agricole verlengt.
quote:Idd, On - Nederlands
Op maandag 4 augustus 2003 17:37 schreef zjroentje het volgende:
De Rabobank zet dus hoog in.
Beloki en Mayo erheen
voor de tour dan
Beloki,Leipheimer,Mayo,Boogerd,De Groot,Wielinga( als die wat harder leert rijden ) en nog 3 anderen
quote:gozer ze zijn geinteresseerd om 1 van die 2 te contracteren!! niet 2 man aapje
Op maandag 4 augustus 2003 18:18 schreef GotenSSJ het volgende:
zou wel wat zijnBeloki en Mayo erheen
voor de tour dan
Beloki,Leipheimer,Mayo,Boogerd,De Groot,Wielinga( als die wat harder leert rijden ) en nog 3 anderen
quote:
Op maandag 4 augustus 2003 19:37 schreef Shibber het volgende:[..]
gozer ze zijn geinteresseerd om 1 van die 2 te contracteren!! niet 2 man aapje
boohoo ik ben geen aapje
maar ja dat kan ook dan he wist ik veel volg het niet zoveel allen de 3 grote rondes
quote:nog niet bekend volgens mij.
Op maandag 4 augustus 2003 23:38 schreef wimpie-bosboom het volgende:
Wie was nu die wielrenner die betrapt is geworden op EPO in de Tour de France?
En om even door te gaan op de Rabo-speculaties.
Toch wel erg jammer dat ze er niet in geslaagd zijn om Hushovd te kunnen inlijven.
Mayo zal nog steeds erg mooi zijn, al vind ik Zubeldia een veel betere algemene renner.
Rabo zal ook eens aan Nico Mattan mogen denken, die wsl bij Cofidis weg moet
quote:Mattan is wel een aardige renner, maar toch niet direct iemand die grote klassiekers wint.
Op dinsdag 5 augustus 2003 00:37 schreef mitt het volgende:[..]
nog niet bekend volgens mij.
En om even door te gaan op de Rabo-speculaties.
Toch wel erg jammer dat ze er niet in geslaagd zijn om Hushovd te kunnen inlijven.
Mayo zal nog steeds erg mooi zijn, al vind ik Zubeldia een veel betere algemene renner.Rabo zal ook eens aan Nico Mattan mogen denken, die wsl bij Cofidis weg moet
Het is wel iemand die ritten kan winnen in etapperondes, en eventueel semi klassiekers.
quote:Het is een aanvallende renner zoals Rabo die wilt hebben.
Op dinsdag 5 augustus 2003 00:41 schreef Leatherface het volgende:[..]
Mattan is wel een aardige renner, maar toch niet direct iemand die grote klassiekers wint.
Het is wel iemand die ritten kan winnen in etapperondes, en eventueel semi klassiekers.
Maar als Rabo gaat trekken aan Mayo en Beloki terwijl ze Leipheimer hebben vraag ik me toch welke kant ze opwillen.
quote:Ja, Mattan is zeker wel een goede renner, het zou absoluut ook wel een versterking zijn voor de klassiekerploeg van Rabo. Maar nog maar zien of Rabo wel in Nico is geinteresseert.
Op dinsdag 5 augustus 2003 00:46 schreef mitt het volgende:[..]
Het is een aanvallende renner zoals Rabo die wilt hebben.
En in het voorjaar kan hij toch aardig wat bereiken.Maar als Rabo gaat trekken aan Mayo en Beloki terwijl ze Leipheimer hebben vraag ik me toch welke kant ze opwillen.
Ik vraag me af of Leipheimer wel blijft als Mayo of Beloki komt. Lijkt me dan dat 1 van de 2 Spanjolen de absolute kopman word. Zal Leipheimer genoeg nemen met een rol als schaduwkopman?
quote:Als Leipheimer het straks verneukt in de Vuelta zal ie wegmoeten denk ik.
Op dinsdag 5 augustus 2003 00:50 schreef Leatherface het volgende:[..]
Ja, Mattan is zeker wel een goede renner, het zou absoluut ook wel een versterking zijn voor de klassiekerploeg van Rabo. Maar nog maar zien of Rabo wel in Nico is geinteresseert.
Ik vraag me af of Leipheimer wel blijft als Mayo of Beloki komt. Lijkt me dan dat 1 van de 2 Spanjolen de absolute kopman word. Zal Leipheimer genoeg nemen met een rol als schaduwkopman?
quote:Ze hebben natuurlijk Freire al
Op dinsdag 5 augustus 2003 00:54 schreef mitt het volgende:[..]
Als Leipheimer het straks verneukt in de Vuelta zal ie wegmoeten denk ik.
Maarja, als je Beloki of Mayo aantrekt moet je wel 2 a 3 Spaanstalige meenemen.
Maar ik weet niet of die echt een of meerdere landgenoten om zich nodig hebben om te kunnen aanpassen in het nieuwe team. Over het algemeen hebben die Latijnse figuren wel vaak behoefte aan een landgenoot om zich of iig iemand die zijn taal spreekt.
Maar Freire kon zich ook vrij makkelijk in zijn uppie aanpassen bij Rabo, en Mayo heeft wel oren naar Rabo. Dus waar een wil is is een weg
grappig detail ( nou ja grappig even mededelen ) Mattan is bij mijn wielren spelletje Cycling Manager 3 aan het eidne vn het seizoen 2003 naar Rabo gegaan
zouden ze in de toekomst kunne kijken ?
quote:Daar ben ik helemaal niet rouwig om. Zoveel heeft Thor nou ook weer niet gepresteerd.
Op dinsdag 5 augustus 2003 00:37 schreef mitt het volgende:
quote:Mwoah, Thor is nog maar 24 of zo en een groot talent, dus het had voor Rabo een mooie zet voor de toekomst kunnen zijn.
Op dinsdag 5 augustus 2003 16:26 schreef zjroentje het volgende:[..]
Daar ben ik helemaal niet rouwig om. Zoveel heeft Thor nou ook weer niet gepresteerd.
Maar als ze Mayo weten te strikken zou dat geweldig zijn
quote:Hij rijdt toch al een aantal jaren mee, maar ik ben nou niet echt onder de indruk van hem. Veel opportunistisch gestoemp als je het mij vraagt.
Op dinsdag 5 augustus 2003 16:35 schreef Leatherface het volgende:[..]
Mwoah, Thor is nog maar 24 of zo en een groot talent, dus het had voor Rabo een mooie zet voor de toekomst kunnen zijn.
Maar als ze Mayo weten te strikken zou dat geweldig zijn
quote:Is wel een aardige hardrijder cq. tijdrijder. Handig in een ploegentijdrit
Op dinsdag 5 augustus 2003 16:37 schreef zjroentje het volgende:[..]
Hij rijdt toch al een aantal jaren mee, maar ik ben nou niet echt onder de indruk van hem. Veel opportunistisch gestoemp als je het mij vraagt.
quote:Daar hebben ze Bartko al voor.
Op dinsdag 5 augustus 2003 16:42 schreef Leatherface het volgende:[..]
Is wel een aardige hardrijder cq. tijdrijder. Handig in een ploegentijdrit
Moeten ze hem alleen meenemen.
In het licht van de aanhoudende gebrek aan successen in de grote rondes is Rabobank aan het uitkijken voor meer opties. Volgens De Telegraaf was Jan Raas afgelopen week in Spanje om te onderhandelen met Joseba Beloki en Iban Mayo. Deze twee renners zijn vrij volgend jaar en Mayo heeft zijn interesse al laten blijken en misschien helpt het dat ook dat Beloki zijn ploegmaat zou worden.
Oftewel ze willen dus wel én Mayo én Beloki hebben. Rabo beetje geld te veel?
quote:Ik weet niet; was het niet zo dat de wielrenners ERG veel geld hebben moeten inleveren de afgelopen jaren? Daarbij, als EN once, en zoals het er nu naar uit ziet (of is dat al zeker) iBanesto er mee stoppen, zullen de spanjaarden eieren voor hun geld moeten kiezen.
Op dinsdag 5 augustus 2003 18:37 schreef Shibber het volgende:
Ik haalde overigens dit van de wieler site:In het licht van de aanhoudende gebrek aan successen in de grote rondes is Rabobank aan het uitkijken voor meer opties. Volgens De Telegraaf was Jan Raas afgelopen week in Spanje om te onderhandelen met Joseba Beloki en Iban Mayo. Deze twee renners zijn vrij volgend jaar en Mayo heeft zijn interesse al laten blijken en misschien helpt het dat ook dat Beloki zijn ploegmaat zou worden.
Oftewel ze willen dus wel én Mayo én Beloki hebben. Rabo beetje geld te veel?
Van mij mag Leipheimer of Mayo de kopman zijn van Rabo volgend jaar, maar ik wil daarnaast graag renners zien als Boogerd, Dekker, Engels, Wielinga, De Groot, Kroon, etc.
Het wordt tijd dat de Bankgiroloterij bij de eredivisie-teams van het wielrennen gaat behoren!
quote:Ben ik gedeeltelijk met je eens, natuurlijk zie ik ook liever een Nederlander in het geel rijden, maar ik zie op korte termijn niemand die dat kan klaarspelen. En naast dat ik fan ben van alle Nederlanders, zie ik toch graag een Mayo of een Beloki in een Rabo shirt het geel pakken.
Op dinsdag 5 augustus 2003 18:56 schreef Kozzmic het volgende:
Ik ben een beetje teleurgesteld door deze handelswijze van RABO. Volgens mij was de bedoeling altijd een team op te zetten dat vooral uit Nederlanders bestaat. Met een buitenlandse kopman heb ik dan nog niet zoveel moeite, dat kan het niveau van de andere renners omhoog krikken (zie de periode Delgado bij PDM, welke voor de ontwikkeling van Rooks en Theunisse niet verkeerd was). Maar als het team voornamelijk uit niet-Nederlandse renners gaat bestaan (Mayo, Beloki, Leipheimer, Freire, Hunter, Rasmussen) dan heb ik daar niet veel meer mee. Een gele trui voor Beloki in Rabo-shirt doet me dan niet veel meer dan een gele trui voor Ullrich in Bianchi-shirt.Van mij mag Leipheimer of Mayo de kopman zijn van Rabo volgend jaar, maar ik wil daarnaast graag renners zien als Boogerd, Dekker, Engels, Wielinga, De Groot, Kroon, etc.
Het wordt tijd dat de Bankgiroloterij bij de eredivisie-teams van het wielrennen gaat behoren!
Het klopt wel dat aanvankelijk Rabobank graag Nederlanders wilde opleiden, maar tegenwoordig wil het bestuur van Rabo succes zien in de Tour, daar investeren ze jaarlijks zo'n 7/8 miljoen voor, en aangezien ik geen Nederlander het geel zie pakken, zullen ze toch een buitenlandse renner moeten contracteren...
quote:Ik kan me daar wel in vinden. Jouw binding met het team word dan wat minder omdat het niet echt meer een Nederlands team is.
Op dinsdag 5 augustus 2003 18:56 schreef Kozzmic het volgende:
Ik ben een beetje teleurgesteld door deze handelswijze van RABO. Volgens mij was de bedoeling altijd een team op te zetten dat vooral uit Nederlanders bestaat. Met een buitenlandse kopman heb ik dan nog niet zoveel moeite, dat kan het niveau van de andere renners omhoog krikken (zie de periode Delgado bij PDM, welke voor de ontwikkeling van Rooks en Theunisse niet verkeerd was). Maar als het team voornamelijk uit niet-Nederlandse renners gaat bestaan (Mayo, Beloki, Leipheimer, Freire, Hunter, Rasmussen) dan heb ik daar niet veel meer mee. Een gele trui voor Beloki in Rabo-shirt doet me dan niet veel meer dan een gele trui voor Ullrich in Bianchi-shirt.Van mij mag Leipheimer of Mayo de kopman zijn van Rabo volgend jaar, maar ik wil daarnaast graag renners zien als Boogerd, Dekker, Engels, Wielinga, De Groot, Kroon, etc.
Maar ONCE heeft ook eeen tijd gehad met Breukink, Zulle en Jalabert. Buitenlandse kopmannen dus. En wat te denken van Mapei met o.a. Museeuw, Steels, Rominger en Tonkov. Eigenlijk vormt Euskaltel een van de weinige uitzonderingen daarop.
Het wielerpeloton is nu eenmaal een internationale karavaan. Maar bij mij is het niet zo dat ik ineens veel minder met het Rabobank - team heb. Sind ik het wielrennen volg is die ploeg toch wel vrij prominent aanwezig met voornamelijk Nederlandse renners. Ajax en PSV bestaan toch ook niet meer uit louter spelers van Dietschen bloed?
Simple as that.
de Amerikanen en Australiers komen overal vandaan terwijl de Belgen wel een goede lichting krijgen, net als de Italianen.
quote:Rabo hoeft wat mij betreft niet louter uit Nederlandse renners te bestaan, maar als het aantal Nederlanders volgend jaar terugzakt naar 2 of 3 dan heb ik weinig meer met dat team. Zoals ik al stelde vind ik een buitenlandse kopman geen probleem, maar zou ik graag zien dat het hart van het team uit minimaal de helft Nederlanders bestaat. Volgens mij is de kwaliteit ervoor ook wel te vinden.
Op dinsdag 5 augustus 2003 19:29 schreef Leatherface het volgende:[..]
Ik kan me daar wel in vinden. Jouw binding met het team word dan wat minder omdat het niet echt meer een Nederlands team is.
Maar ONCE heeft ook eeen tijd gehad met Breukink, Zulle en Jalabert. Buitenlandse kopmannen dus. En wat te denken van Mapei met o.a. Museeuw, Steels, Rominger en Tonkov. Eigenlijk vormt Euskaltel een van de weinige uitzonderingen daarop.
Het wielerpeloton is nu eenmaal een internationale karavaan. Maar bij mij is het niet zo dat ik ineens veel minder met het Rabobank - team heb. Sind ik het wielrennen volg is die ploeg toch wel vrij prominent aanwezig met voornamelijk Nederlandse renners. Ajax en PSV bestaan toch ook niet meer uit louter spelers van Dietschen bloed?
Overigens vreemd dat de hele generatie mid-twintigers als Engels/Kroon/Pronk (de laatste is volgens mij zelfs bij Rabo weg) dit jaar een beetje stagneert. Dit leken toch renners te worden die zo'n Tour goed aankunnen. Laten we hopen dat met aankomend talent als Traksel, Scheuneman, Hans Dekkers en Thomas Dekker wat zorgvuldiger wordt omgegaan.
quote:
Op woensdag 6 augustus 2003 12:09 schreef Leatherface het volgende:
Javier Pascual Llorente (Kelme) zou volgens Spaanse media positief zijn bevonden in de Tour, meld http://teletekst.nos.nl/gif/636-02.html
ik was pvd fan van Llorente in de tijd dat Botero en Sevilla er ook nog reden, toen werd hij zo naar achter geschoven en vond dat onterecht.
En nu dit
quote:Idd. En renners als Boerman waren al eerder weggewerkt.
Op woensdag 6 augustus 2003 09:56 schreef Kozzmic het volgende:[..]
Rabo hoeft wat mij betreft niet louter uit Nederlandse renners te bestaan, maar als het aantal Nederlanders volgend jaar terugzakt naar 2 of 3 dan heb ik weinig meer met dat team. Zoals ik al stelde vind ik een buitenlandse kopman geen probleem, maar zou ik graag zien dat het hart van het team uit minimaal de helft Nederlanders bestaat. Volgens mij is de kwaliteit ervoor ook wel te vinden.
Overigens vreemd dat de hele generatie mid-twintigers als Engels/Kroon/Pronk (de laatste is volgens mij zelfs bij Rabo weg) dit jaar een beetje stagneert. Dit leken toch renners te worden die zo'n Tour goed aankunnen. Laten we hopen dat met aankomend talent als Traksel, Scheuneman, Hans Dekkers en Thomas Dekker wat zorgvuldiger wordt omgegaan.
quote:Jaksche van ONCE naar Gerolsteiner. Bron: NOS Teletekst.
Op maandag 4 augustus 2003 15:28 schreef Chiel-Montagne het volgende:
Finally, ONCE's Jörg Jaksche is negotiating with Team CSC.bron: www.cyclingnews.com
quote:was een goede geweest voor Der Jan.
Op woensdag 6 augustus 2003 21:50 schreef Kozzmic het volgende:[..]
Jaksche van ONCE naar Gerolsteiner. Bron: NOS Teletekst.
Hij zal dus hoogstwaarschijnlijk ook wel in de Vuelta aan de start verschijnen....
[Dit bericht is gewijzigd door Chiel-Montagne op 07-08-2003 14:45]
quote:Ik vind dat dat toch aan de Rabobank zelf ligt. Die jongens hadden best wel wat in hun mars, maar blijkbaar werkt het hele Rabo jeugdplan toch niet zo goed als men zelf denkt.
Op woensdag 6 augustus 2003 12:15 schreef I.R.Baboon het volgende:[..]
Idd. En renners als Boerman waren al eerder weggewerkt.
quote:Ik had er al eerder van gehoord (bij obscure rondes in Afrika en zo) maar ik vind zo'n team met renners van over de hele wereld dat ook gewoon overal meedoet echt heel gaaf. Nu nog wachten tot een tourdeelname.
Op vrijdag 8 augustus 2003 15:42 schreef bvdwal het volgende:
Bij mijn cluppie heb je genoeg buitenlandse renners. Ook negers! Habte Weldesimon en Ephrem Tewelde (beide uit Oost-Afrika) zijn na een aantal maanden in Nederland te hebben gekoerst klaar voor de grotere wedstrijden. Wedstrijd tactiek en bochten techniek moest nog helemaal bijgebracht worden, maar die gasten kunnen hard rijden!
Kijk maar eens op http://www.marcopolocycling.com
quote:Maar 't Marco polo team staat er toch ook om bekend dat er veel renners van verschillende nationaliteiten rijden....? (zeer leuk initiatief overigens...
Op vrijdag 8 augustus 2003 15:42 schreef bvdwal het volgende:
Bij mijn cluppie heb je genoeg buitenlandse renners. Ook negers! Habte Weldesimon en Ephrem Tewelde (beide uit Oost-Afrika) zijn na een aantal maanden in Nederland te hebben gekoerst klaar voor de grotere wedstrijden. Wedstrijd tactiek en bochten techniek moest nog helemaal bijgebracht worden, maar die gasten kunnen hard rijden!
Kijk maar eens op http://www.marcopolocycling.com
Maar de discussie ging niet specifiek over negroide renners, maar over Hoe het nu komt dat er zo weinig negroide renners zijn (en dan voornamelijk uit de Westerse landen).....? Want er zijn aardig veel negroide renners in Afrika, maar meestal ontbreekt het hen aan financiele middelen (en technische achterstand zoals je al aangeeft...) om echt door te breken..., maar in de Westers landen ontbreekt het hen hier toch niet aan en daar zie je bijna tot geen negroide renners op de weg.....?
quote:En Bart Wellens wint deze allereerste zomercross op Belgische bodem.
Op zondag 10 augustus 2003 14:51 schreef Leatherface het volgende:
Wat is dit nou? Veldrijden in de zomer
quote:Garrido, is dat geen Argentijn?
Op dinsdag 12 augustus 2003 19:29 schreef Lortnoc het volgende:
Pecharoman en Garrido naar Quick Step. Weer een mislukte poging van Rabo om iemand in te lijven. Nu maar hopen dat het gaat lukken met Beloki en/of Mayo.
quote:Argentijn?
Op dinsdag 12 augustus 2003 19:36 schreef Leatherface het volgende:[..]
Garrido, is dat geen Argentijn?
quote:je hebt Martin Garrido dat is die Argentijn en je heb bij Paternina de huidige ploeg van Pecharroman ook nog Jose Antonio Garrido en dat is een spanjool. En die spanjool is beter als die argentijn.
Op dinsdag 12 augustus 2003 19:36 schreef Leatherface het volgende:[..]
Garrido, is dat geen Argentijn?
quote:en Museeuw won 3e rit in Denemarken waar Skelde nu leider is en Barbosa won voor de rit in de ronde van portugal voor de 4e keer al deze ronde en Lavarinhas blijft leider.
Op vrijdag 15 augustus 2003 10:23 schreef El_Catalan het volgende:
David miller heeft dus de tijdrit van Burgos gewonnen.
quote:Vond ik verrassend. Hoe lang zou het wel niet geleden zijn dat Museeuw in een 'gewone' ronde won?
Op vrijdag 15 augustus 2003 10:36 schreef Bartoli het volgende:[..]
en Museeuw won 3e rit in Denemarken
quote:uh ja idd geloof van de driedaagse van de panne of ronde van belgie van vorig jaar of jaar ervoor.
Op vrijdag 15 augustus 2003 13:53 schreef I.R.Baboon het volgende:[..]
Vond ik verrassend. Hoe lang zou het wel niet geleden zijn dat Museeuw in een 'gewone' ronde won?
Laatste etappe werd gewonnen door Gorka Gonzalez.
Eindoverwinning was voor Axel Merckx.
Er gaan, in hoeverre ik het heb gehoord, en ik moet toegeven dat ik het stukje niet in het geheel heb gezien; schijnbaar stemmen op bij de UCI om een soort van internationale topcompetitie in te stellen bestaande uit pakweg 40 reeds bestaande grote koersen (zowel eendagse als rittenkoersen) waarvan een soort van totaalklassement word opgemaakt en waaraan alleen de 20 sterkste ploegen deel zullen nemen.
En de renners moeten via een soort van draftsysteem (?) hun selectie binnen de ploeg afdwingen. Bovendien word er een minimum aantal koersen waar een renner aan deel moet nemen ingesteld.
Het klinkt allemaal erg revolutionair. Hoe staat men hier eigenlijk tegenover?
quote:Gemengde gevoelens. Het klinkt allemaal wel leuk en aardig. De beste 180 renners van de wereld aan de start van alle koersen die dan meetelllen voor dat klassement dus dat is publicitair ook aantrekkelijk maar aan andere kant kunnen die andere 10 1e divisie ploegen, 2e klasse ploegen en 3e klasse ploegen nergens mee aanmeedoen en gaan sponsoren ook weg omdat het voor hun publicitair niks meer uithaalt. Aan ene kant zou het publicitair wel goed zijn maar aan de andere kant maak je het wielrennen voor de "mindere" ploegen kapot.
Op dinsdag 19 augustus 2003 23:30 schreef Leatherface het volgende:
Net bij Studio Sport een kort item over de mogelijk toekomst van het profwielrennen.Er gaan, in hoeverre ik het heb gehoord, en ik moet toegeven dat ik het stukje niet in het geheel heb gezien; schijnbaar stemmen op bij de UCI om een soort van internationale topcompetitie in te stellen bestaande uit pakweg 40 reeds bestaande grote koersen (zowel eendagse als rittenkoersen) waarvan een soort van totaalklassement word opgemaakt en waaraan alleen de 20 sterkste ploegen deel zullen nemen.
En de renners moeten via een soort van draftsysteem (?) hun selectie binnen de ploeg afdwingen. Bovendien word er een minimum aantal koersen waar een renner aan deel moet nemen ingesteld.
Het klinkt allemaal erg revolutionair. Hoe staat men hier eigenlijk tegenover?
quote:Ben het met je eens dat je de top erg reduceert. Daar is de sport niet echt mee gebaat.
Op dinsdag 19 augustus 2003 23:36 schreef Bartoli het volgende:[..]
Gemengde gevoelens. Het klinkt allemaal wel leuk en aardig. De beste 180 renners van de wereld aan de start van alle koersen die dan meetelllen voor dat klassement dus dat is publicitair ook aantrekkelijk maar aan andere kant kunnen die andere 10 1e divisie ploegen, 2e klasse ploegen en 3e klasse ploegen nergens mee aanmeedoen en gaan sponsoren ook weg omdat het voor hun publicitair niks meer uithaalt. Aan ene kant zou het publicitair wel goed zijn maar aan de andere kant maak je het wielrennen voor de "mindere" ploegen kapot.
Ik ben tevens bang dat veel mooie koersen met oude traditie uiteindelijk gaan verdwijnen. Schadelijk omdat de traditie nu juist een belangrijk gegeven is in de wielrennerij.
quote:Ben ik het ook met je eens het wordt voor de organisatoren van die koersen dan gewoon een gevecht om binnen die top 40 te komen. Het is dan gewoon een soort veiling spel, degene die het hoogst biedt hoort bij die 40 wedstrijden.
Op dinsdag 19 augustus 2003 23:41 schreef Leatherface het volgende:[..]
Ben het met je eens dat je de top erg reduceert. Daar is de sport niet echt mee gebaat.
Ik ben tevens bang dat veel mooie koersen met oude traditie uiteindelijk gaan verdwijnen. Schadelijk omdat de traditie nu juist een belangrijk gegeven is in de wielrennerij.
quote:Yep, en waarschijnlijk zullen er nieuwe koersen op worden gericht die commercieel aantrekkelijker zijn dan de bestaande oude (semi)klassiekers.
Op dinsdag 19 augustus 2003 23:43 schreef Bartoli het volgende:[..]
Ben ik het ook met je eens het wordt voor de organisatoren van die koersen dan gewoon een gevecht om binnen die top 40 te komen. Het is dan gewoon een soort veiling spel, degene die het hoogst biedt hoort bij die 40 wedstrijden.
Dat zou wedstrijden als bv. Het Volk en Rund um den Henninger Turm de kop kunnen kosten.
Het moge duidelijk zijn dat ik er nog een beetje sceptisch tegenover sta
quote:Ik ben het ook niet echt eens met het plan, zie het ook liever niet komen dan wel komen.
Op dinsdag 19 augustus 2003 23:47 schreef Leatherface het volgende:[..]
Yep, en waarschijnlijk zullen er nieuwe koersen op worden gericht die commercieel aantrekkelijker zijn dan de bestaande oude (semi)klassiekers.
Dat zou wedstrijden als bv. Het Volk en Rund um den Henninger Turm de kop kunnen kosten.
Het moge duidelijk zijn dat ik er nog een beetje sceptisch tegenover sta
En je hebt idd gelijk dat wedstrijden als Het Volk en Henninger kunnen gaan verdwijnen alhoewel dat wedstrijden zijn met nogal wat centen dus we zullen zien.
quote:
Phonak wants Hamilton
Let's make a deal
Photo: © C. Henry/CN
Rumours are swirling about where Tyler Hamilton will end up next year. Nearing the end of his two year deal with Team CSC, the Man from Marblehead is perhaps the most highly sought after rider in the peloton after his courageous 4th place overall (and stage win) in the Tour de France with a cracked collarbone. Current team sponsor Computer Sciences Corporation, a global computer services firm listed in the Fortune 130, has renewed their with Riis Cycling through 2005, but multiple sources report that Hamilton is being wooed with a two year deal estimated to be worth 3 million euros from ambitious Swiss squad Phonak.
In Zurich on Sunday, Phonak's American consultant Jim Ochowitz told Cyclingnews that reports indicating Hamilton had signed with Phonak were premature, but acknowledged that the CSC leader was talking to teams as the height of transfer season arrives. Phonak's Jacques Michaud, however, has confirmed that his team is very interested in signing Hamilton, and that talks are "advanced", but he aims to respect the September 1 date, after which transfers become fair game."We'll do everything to get Hamilton," Michaud commented. "He's a leader who corresponds well with a team like ours, both in an international sense and in view of the grand tours."
The Swiss team is also said to be talking to Spaniard Joseba Beloki, who is at the end of his contract with ONCE-Eroski. Cyclingnews' sources at Team CSC indicate that the Danish-based multi-national squad hopes to wrap up its contract renewal with Hamilton in the next week.
In Denmark they seems to be quite unhappy with a possible Phonak-Hamilton deal as was expressed
by CSC Scandinavian sponsor chief Ole Egeblad. Bjarne Riis is still - and already for quite a long time -
looking for a co-sponsor because it seems that he is not able or not willing to match the offer from Phonak
with his present budget. (rumoured: 3 million Euro for a 2 years-contract) - will be continued (thanks Henrik)
Wachten tot na de Vuelta heeft iig geen zin aangezien beide daar niet aan mee doen (dacht ik).
quote:Rabobank zal wel afwachten totdat ze bieden eerst kijken wat de concurrentie biedt.
Op woensdag 20 augustus 2003 19:29 schreef Lortnoc het volgende:
Raar dat Rabo nergens meer genoemd wordt ivm met Beloki en Mayo de laatste tijd, zouden ze afgehaakt zijn?Wachten tot na de Vuelta heeft iig geen zin aangezien beide daar niet aan mee doen (dacht ik).
BRUSSEL - Gian Matteo Fagnini, de locomotief van Erik Zabel, verlaat Telekom. Volgend seizoen gaat hij opnieuw in dienst bij Mario Cipollini. Giovanni Lombardi, zijn huidige gangmaker bij Domina Vacanze, stapt op.
http://www.sportwereld.be/(4cioydm1dzc0wneczjuhbg45)/article.aspx?id=1400
quote:Lombardi wil zeker eens kijken of hij zelf niet eens kan winnen, en gelijk heeft 'ie. Fagnini's beslissing heeft ondermeer te maken met het feit dat hij niet geselecteerd was voor de tour.
Op woensdag 20 augustus 2003 19:47 schreef Bartoli het volgende:
Fagnini terug naar CipolliniBRUSSEL - Gian Matteo Fagnini, de locomotief van Erik Zabel, verlaat Telekom. Volgend seizoen gaat hij opnieuw in dienst bij Mario Cipollini. Giovanni Lombardi, zijn huidige gangmaker bij Domina Vacanze, stapt op.
http://www.sportwereld.be/(4cioydm1dzc0wneczjuhbg45)/article.aspx?id=1400
hieronder volgen de fotos:
http://www.wop2008.nl/wielerwedstrijd/fietsshot 1.JPG
http://www.wop2008.nl/wielerwedstrijd/fietsshot 2.JPG
http://www.wop2008.nl/wielerwedstrijd/fietsshot 3.JPG
http://www.wop2008.nl/wielerwedstrijd//fietsshot 4.JPG
http://www.wop2008.nl/wielerwedstrijd/Ploeg Fin Auto (Visconti).JPG
http://www.wop2008.nl/wielerwedstrijd/ploegleiderswagen 1.JPG
http://www.wop2008.nl/wielerwedstrijd/Ploegleiderswagen 2.JPG
http://www.wop2008.nl/wielerwedstrijd/Profiel momorial leporatti.JPG
http://www.wop2008.nl/wielerwedstrijd/shot wedstrijd 1.JPG
http://www.wop2008.nl/wielerwedstrijd/Shot wedstrijd 2.JPG
http://www.wop2008.nl/wielerwedstrijd/shot wedstrijd 3.JPG
http://www.wop2008.nl/wielerwedstrijd/shot wedstrijd 4.JPG
http://www.wop2008.nl/wielerwedstrijd/shot wedstrijd 5.JPG
http://www.wop2008.nl/wielerwedstrijd/shot wedstrijd 6.JPG
http://www.wop2008.nl/wielerwedstrijd/shot wedstrijd 7.JPG
http://www.wop2008.nl/wielerwedstrijd/shot wedstrijd 8.JPG
http://www.wop2008.nl/wielerwedstrijd/shot wedstrijd 10.JPG
http://www.wop2008.nl/wielerwedstrijd/Start Memorial leporatti.JPG
http://www.wop2008.nl/wielerwedstrijd/Visconti 1.JPG
http://www.wop2008.nl/wielerwedstrijd/Visconti 2.JPG
http://www.wop2008.nl/wielerwedstrijd/Winnaar Nibali van Memorial Leporatti.JPG
quote:thnx
Op donderdag 21 augustus 2003 22:25 schreef Tony_Montana67 het volgende:
Mooie scherpe foto's
(mocht iemand fotos willen gebruiken voor eventuele doeleinde graag copyright gebruiken met de naamsvermelding van mij)
www.wop2008.nl/enecotour/andrle_moerenhout_adsteeg.jpg
www.wop2008.nl/enecotour//bankgiro_eijserbosweg.jpg
www.wop2008.nl/enecotour//bankgiro_usps_adsteeg.jpg
www.wop2008.nl/enecotour/bartko_eijserbosweg.jpg
www.wop2008.nl/enecotour//bianchi_renner_start.jpg
www.wop2008.nl/enecotour/boonen_start.jpg
www.wop2008.nl/enecotour/cancellara_fassa.jpg
www.wop2008.nl/enecotour/casper_vaugrenard.jpg
www.wop2008.nl/enecotour/casper_vaugrenard_wiggins.jpg
www.wop2008.nl/enecotour/cooke_fdjeux.jpg
www.wop2008.nl/enecotour/diazjusto_castresana.jpg
www.wop2008.nl/enecotour/dierkxssens_cauberg.jpg
www.wop2008.nl/enecotour/durand_fdjeux.jpg
www.wop2008.nl/enecotour/ekimov_peloton.jpg
www.wop2008.nl/enecotour/fakta_renner.jpg
www.wop2008.nl/enecotour/fassa_start.jpg
www.wop2008.nl/enecotour/ivanov_capiot.jpg
www.wop2008.nl/enecotour/kemna_bankgiro.jpg
www.wop2008.nl/enecotour/kirchen_fassa.jpg
www.wop2008.nl/enecotour/kop_peloton_huls.jpg
www.wop2008.nl/enecotour/kop_peloton_ubachsberg.jpg
www.wop2008.nl/enecotour/kopgroep_camerig.jpg
www.wop2008.nl/enecotour/kopgroep_cauberg.jpg
www.wop2008.nl/enecotour/kopgroep_huls.jpg
www.wop2008.nl/enecotour/kopgroep_ubachsberg.jpg
www.wop2008.nl/enecotour/kopp_telekom.jpg
www.wop2008.nl/enecotour/landbouwkrediet_renner.jpg
www.wop2008.nl/enecotour/lottodomo_eijserbosweg.jpg
www.wop2008.nl/enecotour/manolo_saiz_once.jpg
www.wop2008.nl/enecotour/midden_peloton_cauberg.jpg
www.wop2008.nl/enecotour/museeuw_eijserbosweg.jpg
www.wop2008.nl/enecotour/museeuw_quickstep.jpg
www.wop2008.nl/enecotour/nuritdinov_de_nardi.jpg
www.wop2008.nl/enecotour/peloton_1_adsteeg.jpg
www.wop2008.nl/enecotour/peloton_1_huls.jpg
www.wop2008.nl/enecotour/peloton_2_huls.jpg
www.wop2008.nl/enecotour/peloton_adsteeg.jpg
www.wop2008.nl/enecotour/peloton_camerig.jpg
www.wop2008.nl/enecotour/peloton_huls.jpg
www.wop2008.nl/enecotour/peloton_ubachsberg.jpg
www.wop2008.nl/enecotour/petacchi_camper_start.jpg
www.wop2008.nl/enecotour/petacchi_fassa.jpg
www.wop2008.nl/enecotour/petacchi_start_fans.jpg
www.wop2008.nl/enecotour/reinerink_cauberg.jpg
www.wop2008.nl/enecotour/reinerink_kop_peloton.jpg
www.wop2008.nl/enecotour/staart_peloton_cauberg.jpg
www.wop2008.nl/enecotour/staart_peloton_ubachsberg.jpg
www.wop2008.nl/enecotour/start.jpg
www.wop2008.nl/enecotour/start_1.jpg
www.wop2008.nl/enecotour/start_2.jpg
www.wop2008.nl/enecotour/Usps_camerig.jpg
www.wop2008.nl/enecotour/usps_kop_cauberg.jpg
www.wop2008.nl/enecotour/van_dijk_camerig.jpg
www.wop2008.nl/enecotour/vicioso_once.jpg
www.wop2008.nl/enecotour/von_kleinsorgen_eijserbosweg.jpg
www.wop2008.nl/enecotour/Wauters_eijserbosweg.jpg
www.wop2008.nl/enecotour/zabel_cancellara_wauters.jpg
www.wop2008.nl/enecotour/zabel_telekom.jpg
http://193.121.55.225/tt/tt.php?p=430&g=on&s=0&r=0&x=1
Op zondag 24 augustus 2003 19:30 schreef Tony_Montana67 het volgende:
Julich heeft de hooggespannen verwachtingen eigenlijk nooit waar kunnen maken. Het laatste dat ik me van hem kan herrineren is een vechtpartij waarna hij uit de koers werd gezet
quote:Ok zal ik doen als ik ze op de voorpagina van de telegraaf plaats
Op zondag 24 augustus 2003 13:01 schreef Bartoli het volgende:
(mocht iemand fotos willen gebruiken voor eventuele doeleinde graag copyright gebruiken met de naamsvermelding van mij)
Wel mooie foto's btw, welke camera?
quote:Kodak Easyshare DX4330, digitale camera dan wel voor als je het nog niet wist
Op zondag 24 augustus 2003 21:18 schreef Shibber het volgende:[..]
Ok zal ik doen als ik ze op de voorpagina van de telegraaf plaats
Wel mooie foto's btw, welke camera?
quote:Bartoli vertrekt wss bij Fassa dus dan blijft Pippo alleen over voor de klassiekers
Op maandag 25 augustus 2003 23:20 schreef cletzcuc het volgende:
Ferreti wil Pozzato ipv Bartoli voortaan als eerste man uitspelen in de klassiekers
quote:Zekers
Op woensdag 27 augustus 2003 22:30 schreef Bartoli het volgende:
mooie verrassing, maar gun het De Bakker wel na zijn depressie van vorig jaar
In dit geval zou ik Gerrie Knetemann gelijk geven nu die zegt dat hij geen Nederlanders wil afvaardigen na het WK tijdrijden bij de profs.
quote:Jij was niet de enige die van je kruk viel. Op de radio V.Moorsel geloofde het gewoon niet. Ze wou het eerst op papier zien dat ze echt niet gewonnen had!?! Wel leuk zulke verassingen
Op donderdag 28 augustus 2003 10:00 schreef sassa_s het volgende:
En wat voor verrassing dan bij de dames, Jolanda van Dongen? Ik ken d'r niet maar ik vind het wel grappig, ik viel iig ff van me kruk!!
En wat valt me op: O'Grady en Hushovd vormen samen een koppel, die hadden toch zo'n knallende ruzie in de Tour?
quote:Hoezo knallende ruzie, welke ruzie? ik heb nergens van gehoord
Op zondag 31 augustus 2003 14:47 schreef Leatherface het volgende:
Op d'n Belg nu de GP Eddy Merckx, een koppeltijdrit in Brussel.En wat valt me op: O'Grady en Hushovd vormen samen een koppel, die hadden toch zo'n knallende ruzie in de Tour?
quote:Die hadden toch mot omdat Hushovd in de Tour niet voor O'Grady wilde werken en alleen voor zijn eigen kansen reed?
Op zondag 31 augustus 2003 14:50 schreef Bartoli het volgende:[..]
Hoezo knallende ruzie, welke ruzie? ik heb nergens van gehoord
Door die grote brand in die loods zullen er een aantal koppels niet meer starten. Koers voorlopig geneutraliseerd.
quote:Ow ja was dat zo weet ik niks van af.
Op zondag 31 augustus 2003 14:53 schreef Leatherface het volgende:[..]
Die hadden toch mot omdat Hushovd in de Tour niet voor O'Grady wilde werken en alleen voor zijn eigen kansen reed?
Door die grote brand in die loods zullen er een aantal koppels niet meer starten. Koers voorlopig geneutraliseerd.
Trouwens koers is voorlopig stilgelegd, geneutraliseerd is wat anders toch.
is Neutraliseren is toch van start gaan maar dan de gendarmes ervoor zetten en een rustig tempo aanhouden.
Alle koppels worden naar de start teruggehaald en het parcours zou worden aangepast, dat is tenminste voorlopig het plan.
quote:Zoals ze als zeggen ik vrees dat de GP Eddy Merkx gecancelled word voor dit jaar.
Op zondag 31 augustus 2003 14:57 schreef Leatherface het volgende:
Koers idd stilgelegd. Dit heb ik zo nog nooit meegemaakt tijdens een wielerkoers.
Weet niet wanneer ze hem anders moeten verrrijden in het toch al overvolle programma.
quote:Ow hoorde al dat ze een omleiding gaan inbouwen maar ja dan nog de koppels die al gestart waren hebben al wat krachten verschoten.
Op zondag 31 augustus 2003 14:59 schreef Bartoli het volgende:[..]
Zoals ze als zeggen ik vrees dat de GP Eddy Merkx gecancelled word voor dit jaar.
Weet niet wanneer ze hem anders moeten verrrijden in het toch al overvolle programma.
quote:Idd, lijkt me niet dat ze binnen enkele uren de organisatie rond krijgen om vandaag nog over een aangepast parcours te rijden. Dat is teveel werk en het lijkt me niet dat ze deze koers nog ergens anders op de kalender kunnen proppen.
Op zondag 31 augustus 2003 14:59 schreef Bartoli het volgende:[..]
Zoals ze als zeggen ik vrees dat de GP Eddy Merkx gecancelled word voor dit jaar.
Edit - nu hoor ik dat er evt. wel de mogelijkheid tot een omleiding is. Tegenstrijdige berichten allemaal.
Results - 26 km
1 Michael Rich/Uwe Peschel (Ger) Gerolsteiner 30.38
2 Michael Rogers (Aus)/Laszlo Bodrogi (Hun) Quick.Step 0.07
3 Peter Van Petegem/Leif Hoste (Bel) Lotto-Domo 0.14
4 Jens Voigt (Ger)/Christophe Moreau (Fra) Credit Agricole 0.22
5 Brad McGee/Baden Cooke (Aus) FDJeux.com 0.28
6 Bart Voskamp/Jan van Velzen (Ned) BankGiroLoterij 0.29
7 Victor Hugo Pena (Col)/Viatcheslav Ekimov (Rus) US Postal 0.30
8 Nico Mattan (Bel)/Philippe Gaumont (Fra) Cofidis 0.31
9 Bert Roesems/Andy De Smet (Bel) Palmans-Collstrop 0.34
10 Evgeni Petrov/Vladimir Karpets (Rus) iBanesto.com
11 Marc Wauters (Bel)/Erik Dekker (Ned) Rabobank 0.37
12 Alexandre Vinokourov (Kaz)/Bobby Julich (USA) Telekom 0.49
13 Geoffrey Demeyere/Stijn Devolder (Bel) Vlaanderen
14 Axel Merckx/Rik Verbrugghe (Bel) Lotto-Domo 0.51
15 Eddy Seigneur (Fra)/Yuriy Krivstov (Ukr) Jean Delatour 0.55
16 Dave Bruylandts (Bel)/Raivis Belohvosciks (Lat) Marlux 0.58
17 Serguei Gontchar (Ukr)/Andrea Rossi (Ita) De Nardi 1.01
18 Johan Museeuw (Bel)/Servais Knaven (Ned) Quick.Step 1.02
19 Andrea Peron (Ita)/Michael Blaudzun (Den) CSC 1.06
20 Stuart O'Grady (Aus)/Thor Hushovd (Nor) Credit Agricole
21 Ludo Dierckxsens/Marc Streel (Bel) Landbouwkrediet 1.33
22 Rubens Bertogliati (Swi)/Manuel Quinziato (Ita) Lampre 2.25
M.a.w. ingekort naar 26 km........
toch nog knap van de organisatie!!!!
[Dit bericht is gewijzigd door Achterhoekers_eerst op 31-08-2003 17:13]
quote:Bertogliati en Quinziato werden 12e en niet 22e en Laatste by the way.
Op zondag 31 augustus 2003 17:12 schreef Achterhoekers_eerst het volgende:
Full Results GP Eddy Merckx:Results - 26 km
1 Michael Rich/Uwe Peschel (Ger) Gerolsteiner 30.38
2 Michael Rogers (Aus)/Laszlo Bodrogi (Hun) Quick.Step 0.07
3 Peter Van Petegem/Leif Hoste (Bel) Lotto-Domo 0.14
4 Jens Voigt (Ger)/Christophe Moreau (Fra) Credit Agricole 0.22
5 Brad McGee/Baden Cooke (Aus) FDJeux.com 0.28
6 Bart Voskamp/Jan van Velzen (Ned) BankGiroLoterij 0.29
7 Victor Hugo Pena (Col)/Viatcheslav Ekimov (Rus) US Postal 0.30
8 Nico Mattan (Bel)/Philippe Gaumont (Fra) Cofidis 0.31
9 Bert Roesems/Andy De Smet (Bel) Palmans-Collstrop 0.34
10 Evgeni Petrov/Vladimir Karpets (Rus) iBanesto.com
11 Marc Wauters (Bel)/Erik Dekker (Ned) Rabobank 0.37
12 Alexandre Vinokourov (Kaz)/Bobby Julich (USA) Telekom 0.49
13 Geoffrey Demeyere/Stijn Devolder (Bel) Vlaanderen
14 Axel Merckx/Rik Verbrugghe (Bel) Lotto-Domo 0.51
15 Eddy Seigneur (Fra)/Yuriy Krivstov (Ukr) Jean Delatour 0.55
16 Dave Bruylandts (Bel)/Raivis Belohvosciks (Lat) Marlux 0.58
17 Serguei Gontchar (Ukr)/Andrea Rossi (Ita) De Nardi 1.01
18 Johan Museeuw (Bel)/Servais Knaven (Ned) Quick.Step 1.02
19 Andrea Peron (Ita)/Michael Blaudzun (Den) CSC 1.06
20 Stuart O'Grady (Aus)/Thor Hushovd (Nor) Credit Agricole
21 Ludo Dierckxsens/Marc Streel (Bel) Landbouwkrediet 1.33
22 Rubens Bertogliati (Swi)/Manuel Quinziato (Ita) Lampre 2.25M.a.w. ingekort naar 26 km........
![]()
toch nog knap van de organisatie!!!!
Rest klopt wel maar schuift na plaats 12 een plaats omlaag.
quote:diezelfde Ullrich werd vandaag wel 5e in de Rund un den Nurnberger Altstadt (1.3).
Op zondag 31 augustus 2003 17:46 schreef Ambrosius het volgende:
Jan Ullrich start niet op de WK in Hamilton. Hij geeft als reden dat hij zich niet meer kan opladen voor de WK.
Kai Hundertmarck won die koers.
Brandweerwagens op het parcours!
(verslag van de brand: http://www.vtm.be/asx/vtmnieuws/vtmnieuws19uur_Zo.asx )
quote:Zolang ie zich maar kan opladen op in december te beginnen met trainen mag ie het WK van mij laten schieten
Op zondag 31 augustus 2003 17:46 schreef Ambrosius het volgende:
Jan Ullrich start niet op de WK in Hamilton. Hij geeft als reden dat hij zich niet meer kan opladen voor de WK.
- Cipo heeft zijn contract met Domina Vacanze verlengt met 2 jaar en tevens is bevestigd dat Mooie Mario aan de Vuelta deel zal nemen.
- Tyler Hamilton zal aan het eind van het seizoen CSC zeker verlaten, dat werd bevestigd door Bjarne Riis. Het is nog niet zeker waar de Amerikaan heen gaat.
- Vinokourov zal niet aan het WK in Canada deelnemen.
Tyler Hamilton vertrekt aan het eind
van het seizoen bij CSC.De Deense ploeg
kan niet aan de financiele eisen van de
Amerikaan voldoen,zo heeft ploegleider
Bjarne Riis bekendgemaakt.Riis was nog
niet uitgesproken of Phonak liet weten
dat Hamilton voor twee jaar zal tekenen
bij de Zwitserse ploeg.
Hamilton won dit jaar Luik-Bastenaken-
Luik en,met gebarsten sleutelbeen,de
16de rit in de Tour.Een val in de Ronde
van Nederland beeindigde zijn seizoen.
Bron: tt
Bij CSC had hij onvoorwaardelijke steun en vertrouwen van ploegleiding en ploegmakkers.
Bij die Zwitsers is het meer ieder voor zich. Ik vrees dat het een slechte carrieremove word.
quote:Ik vraag me ook af of hij dan volgend jaar de TDF mag rijden, aangezien Phonak dit jaar ook niet meedeed, dan zullen ze in de Vuelta 2003 en Giro 2004 toch aardig moeten presteren
Op maandag 1 september 2003 16:02 schreef Leatherface het volgende:
Jammer, wat moet Tyler Hamilton nou bij zo'n Zwitsers team?Bij CSC had hij onvoorwaardelijke steun en vertrouwen van ploegleiding en ploegmakkers.
Bij die Zwitsers is het meer ieder voor zich. Ik vrees dat het een slechte carrieremove word.
quote:Of Phonak koopt nog een aantal toppers die veel UCI - puntjes met zich meebrengen. Het management van die ploeg heeft veel geld te besteden.
Op maandag 1 september 2003 16:03 schreef Ambrosius het volgende:[..]
Ik vraag me ook af of hij dan volgend jaar de TDF mag rijden, aangezien Phonak dit jaar ook niet meedeed, dan zullen ze in de Vuelta 2003 en Giro 2004 toch aardig moeten presteren
quote:Idd. Ze worden ook in verband gebracht met Beloki en Mayo (al is zijn bij die laatste Euskatel en Saeco favoriet).
Op maandag 1 september 2003 16:06 schreef Leatherface het volgende:[..]
Of Phonak koopt nog een aantal toppers die veel UCI - puntjes met zich meebrengen. Het management van die ploeg heeft veel geld te besteden.
quote:De Zwitsers zetten hoog in.
Op maandag 1 september 2003 21:19 schreef Bartoli het volgende:
Het schijnt dat Joseba Beloki dicht bij een overgang naar Phonak is terwijl Igor Gonzalez de Galdeano een aantal aanbiedingen heeft terwijl die zelf zegt dat de aanbiedingen van Euskaltel en Rabobank het aantrekkelijkste zijn. We zullen afwachten of Igor naar NL komt.
Maar die Franken zijn natuurlijk erg aanlokkelijk
quote:Heel erg
Op maandag 1 september 2003 21:31 schreef Leatherface het volgende:[..]
De Zwitsers zetten hoog in.
Maar die Franken zijn natuurlijk erg aanlokkelijk
quote:Ik zou zo'n aanbod iig niet kunnen weerstaan
Op maandag 1 september 2003 22:30 schreef Bartoli het volgende:[..]
Heel erg
Maar ik ben benieuwd wat dat volgend jaar word met Phonak. Ze leggen de lat wel hoog, want ze willen in alle 3 de grote rondes het podium halen en ook in wat klassiekers goed presteren.
In principe hebben ze voor volgend jaar een sterk Tour - team met Hamilton, Zulle (als die tenminste dan nog actief is), Moos, Camenzind, Pereiro Sio en misschien ook wel Beloki. Maar dat zijn wel veel hanen in een hok.
quote:Als het in de Vuelta niks word en het naast Mayo en Beloki grijpt is Rabo de grote verliezer van het seizoen, zowel in sportief opzicht als op de transfermarkt.
Op maandag 1 september 2003 22:34 schreef Lortnoc het volgende:
Mmm....Igor Gonzalez de Galdeano is zeker niet slecht maar een podiumplaats...dacht het niet. Beetje hetzelfde niveau als Leipheimer. Als Rabo echt wat wil zullen ze zich niet weg moeten laten zetten door Phonak.
quote:Naast Mayo hebben ze al gegrepen want die heeft zijn contract bij Euskaltel verlengd samen met Zubeldia.
Op maandag 1 september 2003 22:43 schreef Leatherface het volgende:[..]
Als het in de Vuelta niks word en het naast Mayo en Beloki grijpt is Rabo de grote verliezer van het seizoen, zowel in sportief opzicht als op de transfermarkt.
Ow ja Lortnoc Glez de Galdeano vin ik nog beter zelfs dan Levy Leipheimer. Igor was als een 5e in de Tour en 2e in de Vuelta.
Leipheimer 3e in La Vuelta en 7e in de Tour.
en Gonzalez de Galdeano is beter in tijdrijden.
quote:Lijkt me niet, bij Euskaltel rijdt dan Mayo en Zubeldia, met wie hij het kopmanschap zou moeten delen en niet te vergeten Laiseka. Bij Rabobank is dat in de grote rondes alleen Leipheimer, wie hij wel de baas is mijns inziens.
Op maandag 1 september 2003 22:51 schreef Bartoli het volgende: en ja Glez de Galdeano of naar Euskaltel of Rabobank kon die maar denk dat die Euskaltel kiest.
quote:Ja ok maar is kwestie van wie biedt meeste geld op den duur en wat voor programma rijden ze.
Op maandag 1 september 2003 23:13 schreef Ambrosius het volgende:[..]
Lijkt me niet, bij Euskaltel rijdt dan Mayo en Zubeldia, met wie hij het kopmanschap zou moeten delen en niet te vergeten Laiseka. Bij Rabobank is dat in de grote rondes alleen Leipheimer, wie hij wel de baas is mijns inziens.
quote:Als je naar het programma kijkt naar wat Euskaltel en Rabobank rijden spreekt het programma van Rabobank niet echt aan bij Igor denk ik, met de klassiekers waar niks te zoeken heeft (het grootste deel dan), maar Rabobank is wel zo goed als zeker van deelname aan de grote rondes en dat is bij Euskaltel niet altijd geweest de laatste jaren.
Op maandag 1 september 2003 23:18 schreef Bartoli het volgende:[..]
Ja ok maar is kwestie van wie biedt meeste geld op den duur en wat voor programma rijden ze.
quote:De afgelopen jaren niet nee maar Euskatel hoeft zich geen zorgen te maken voor de komende jaren denk ik met doorlopen (net vernieuwde iig) contracten van Zubeldia en Mayo.
Op maandag 1 september 2003 23:43 schreef Ambrosius het volgende:[..]
Als je naar het programma kijkt naar wat Euskaltel en Rabobank rijden spreekt het programma van Rabobank niet echt aan bij Igor denk ik, met de klassiekers waar niks te zoeken heeft (het grootste deel dan), maar Rabobank is wel zo goed als zeker van deelname aan de grote rondes en dat is bij Euskaltel niet altijd geweest de laatste jaren.
quote:Klopt, moeilijk keuze dus voor Igor
Op dinsdag 2 september 2003 00:27 schreef Lortnoc het volgende:[..]
De afgelopen jaren niet nee maar Euskatel hoeft zich geen zorgen te maken voor de komende jaren denk ik met doorlopen (net vernieuwde iig) contracten van Zubeldia en Mayo.
BTW: Basso gaat zo goed als zeker naar Team CSC, daar kan hij dus gelijk het kopmanschap op zich nemen (in de Tour dan), in de Vuelta zal Sastre wel kopman zijn.
quote:Vist US Postal achter het net, want die waren toch ook zeer in Basso geinteresseert?
Op dinsdag 2 september 2003 10:28 schreef Ambrosius het volgende:[..]
Klopt, moeilijk keuze dus voor Igor
BTW: Basso gaat zo goed als zeker naar Team CSC, daar kan hij dus gelijk het kopmanschap op zich nemen (in de Tour dan), in de Vuelta zal Sastre wel kopman zijn.
quote:Volgens mij wel, maar ik denk dat Basso meer voor eigen kansen wil rijden in de grote rondes en dan heeft hij Armstrong voor zich in de Tour en Heras in de Vuelta. Voor de ontwikkeling van Basso is het zeker beter om naar CSC te gaan, maar het is niet 100% zeker nog dat hij gaat
Op dinsdag 2 september 2003 11:01 schreef Leatherface het volgende:[..]
Vist US Postal achter het net, want die waren toch ook zeer in Basso geinteresseert?
quote:Misschien nog niet 100% zeker, maar het lijkt me dan vrij duidelijk dat Basso niet naar Postal gaat en niet bij Fassa Bortolo blijft.
Op dinsdag 2 september 2003 11:04 schreef Ambrosius het volgende:[..]
Volgens mij wel, maar ik denk dat Basso meer voor eigen kansen wil rijden in de grote rondes en dan heeft hij Armstrong voor zich in de Tour en Heras in de Vuelta. Voor de ontwikkeling van Basso is het zeker beter om naar CSC te gaan, maar het is niet 100% zeker nog dat hij gaat
Als je Feretti moet geloven heeft Basso ook niet meer in zich dan een plaats tussen de 5 en de 10 in het Tour - klassement.
Feretti schijnt letterlijk te hebben gezegd: wat heb je nou aan een renner die nooit aanvalt en 7e word?
Maar het is dus aan Basso om het ongelijk van zijn critici te bewijzen
quote:Dat heeft al bewijzen in de Clasica San Sebastian toen hij 2e werd achter de onklopbare Bettini.
Op dinsdag 2 september 2003 11:12 schreef Leatherface het volgende:[..]Als je Feretti moet geloven heeft Basso ook niet meer in zich dan een plaats tussen de 5 en de 10 in het Tour - klassement.
Feretti schijnt letterlijk te hebben gezegd: wat heb je nou aan een renner die nooit aanvalt en 7e word?
Maar het is dus aan Basso om het ongelijk van zijn critici te bewijzen
Bradley McGee is onzeker voor de WK in Hamilton. De Australiër zegt vermoeid te zijn na een lang hard seizoen. Na afloop van de Grote Prijs Eddy Merckx waarin McGee vijfde werd riep hij geen zin te hebben in een WK en dat hij al denkt over het volgende seizoen.
http://teletekst.nos.nl/gif/650-01.html
Tsja, als Armstrong dan ook echt ziek was hebben we een wel heel bijzondere Tour gehad, achteraf gezien.
quote:Zou kunnen, maar goed die man kan ook beter stoppen met wielrennen als je kijkt wat die doorgemaakt heeft en hoe die gepresteerd heeft.
Op dinsdag 2 september 2003 16:07 schreef Leatherface het volgende:
Marco Pantani spoorloos? http://teletekst.nos.nl/gif/649-02.html
quote:eeeehm wat heeft hij meegemaakt dan?
Op dinsdag 2 september 2003 18:11 schreef Bartoli het volgende:[..]
Zou kunnen, maar goed die man kan ook beter stoppen met wielrennen als je kijkt wat die doorgemaakt heeft en hoe die gepresteerd heeft.
Heeft toch ook geen nut meer.
quote:Na de Tour is hij ontslagen uit die kliniek, wat hij daarna heeft gedaan weet ik niet en zo te zien niemand
Op dinsdag 2 september 2003 16:07 schreef Leatherface het volgende:
Marco Pantani spoorloos? http://teletekst.nos.nl/gif/649-02.html
quote:Tsja die heb ik niet gemaakt, ik moest zogenaamd winnend over de streep komen. Die fotos zijn gemaakt door een wielerfotograaf waarvan ik winnend over die virtuele streep moest komen. Fotos waren bedoeld voor de cover van het clubblad.
Op dinsdag 2 september 2003 18:19 schreef Pientje1984 het volgende:
bartoli.. ik vraag me af waarom je foto's tijdens een training maakt dat je zogenaamd winnend over een streep komt.. :S ...
Dus dat ff ter verduidelijking
Zo ben ik nu ook weer niet, net doen of ik win en dan foto nemen. was toch al niet zo goed.
[Dit bericht is gewijzigd door Bartoli op 02-09-2003 18:54]
quote:Tsja die heisa rond zijn vermeend dopinggebruik wat nooit echt bewezen is, die rechtzaken allemaal van te hard rijden, een rechtzaak nog van een x aantal jaar terug toen hij in een afdaling op een auto knalde en dat allemaal denk dat hem dat te veel aan het worden is. Waarom zou hij anders in een kliniek zitten, beter gezegd gekkenhuis.
Op dinsdag 2 september 2003 18:15 schreef Shibber het volgende:[..]
eeeehm wat heeft hij meegemaakt dan?
vaak genoeg op TT gestaan, Pantani weer voor rechter, uitspraak zaak pantani dan en dan etc.
quote:Clubblad van de TWC Maaslandster, ja er waren ook renners gevraagd van de club die beter waren als ik maar die fotograaf wou dat ik perse won maar goed, voor een clubblad maakt dat toch niet zoveel uit toch?
Op dinsdag 2 september 2003 18:55 schreef Pientje1984 het volgende:
mmmh ja ok.. dan zal dat wel lang geleden zijn.. want tegenwoordig pakken ze daar andere renners voor.. en meestal degene die echt winnen dus ik weet niet voor welk clubblad da was.. maar goed
Trouwens fiets jij ook wedstrijden, of alleen voor fun?
wielrennen
quote:
Op dinsdag 2 september 2003 18:59 schreef Pientje1984 het volgende:
ja mijn vriend die fiets wedstrijden.. elite/beloften.. ik heb al 3 jaar verkering en ben nogal in het wereldje meegegaan.. ik doe veel voor het wielrennen dus..wielrennen
Hoe heet je vriend dan als ik vragen mag want mss ken ik hem wel?
ow als je niet weet of je mss de naam mag zeggen of zoiets mag je me ook mailen oid.
http://teletekst.nos.nl/gif/649-01.html
Joseba Beloki geeft Manolo Saiz nog 1 week om een nieuwe sponsor te vinden voor een nieuw team. Anders verkast de Spanjaard.
quote:was al oud nieuws toch? wist dat 2 weken geleden al
Op woensdag 3 september 2003 15:27 schreef rainbowsokkie het volgende:
Iban Mayo blijft toch bij Euskatel. Hij heeft voor 3 jaar bijgetekend.bron: www.cyclingnews.com
quote:Ik wist van niks en volg het ook dagelijks. Misschien stond er dat ze bijna rond waren of dat Euskatel de beste kansen had ofzo. Maar 't maakt nu toch niks meer uit, weer vette pech voor Rabo.
Op woensdag 3 september 2003 18:12 schreef Bartoli het volgende:[..]
was al oud nieuws toch? wist dat 2 weken geleden al
quote:Zubeldia ook.
Op woensdag 3 september 2003 15:27 schreef rainbowsokkie het volgende:
Iban Mayo blijft toch bij Euskatel.
quote:Niet alleen kwijtraken, maar gewoon uit het klassement geschrapt worden (dat is bij 4 wedstrijden niet meedoen schijnbaar)
Op donderdag 4 september 2003 12:34 schreef rainbowsokkie het volgende:
Door een blunder van Quickstep kan bettini mogelijk zijn 1e plek in de wereldbeker kwijtraken.http://193.121.55.225/tt/tt.php?p=434&g=1&s=0&r=0&x=1
quote:ow ja klopt Roubaix, LBL en Gold heeft die al gemist en ja Tours erbij zal dodelijk zijn. Maar las ook als die in Lombardije start dat die zeker zou zijn maar denk wel dat het geregeld word
Op donderdag 4 september 2003 15:12 schreef Ambrosius het volgende:[..]
Niet alleen kwijtraken, maar gewoon uit het klassement geschrapt worden (dat is bij 4 wedstrijden niet meedoen schijnbaar)
quote:Inmiddels is die een pagina opgeschoven naar achteren (433)
Op donderdag 4 september 2003 12:34 schreef rainbowsokkie het volgende:
Door een blunder van Quickstep kan bettini mogelijk zijn 1e plek in de wereldbeker kwijtraken.http://193.121.55.225/tt/tt.php?p=434&g=1&s=0&r=0&x=1
De zaak rond Museeuw eist logischerwijs meer aandacht op
quote:
BRUSSEL - De Vlaamse dierenarts die donderdag door de Belgische politie is aangehouden, heeft bekend dat hij middelen verstrekte aan wielrenners. Justitie in Kortrijk heeft dat vrijdag bevestigd.Voor een dopingonderzoek had de politie donderdag huiszoeking gedaan bij zes wielrenners, onder wie oud-wereldkampioen Johan Museeuw. Deze renner is maandag na een verhoor van ongeveer negen uur vrijgelaten. Museeuw is niet aangehouden.
Vrijdag verhoort de politie een wielerverzorger uit Gent voor dezelfde zaak.
quote:Wel eens van een paardenfokker (Bernard Saiz) die doping verstrekte aan wielrenners (ook betrokken in het schandaal rond Frank Vandenbroucke) maar van dopingdealende dierenartsen heb ik nog niet eerder gehoord.
Op vrijdag 5 september 2003 17:37 schreef bumberklevers het volgende:
maar hebben jullie daar weleens meer van hoort
quote:De hormonen handel is in Belgie al jaren een hot item, zelfs met liquidaties. De hormonenmaffia schijnt daar nogal machtig te zijn. De link met wielrennen heb ik nog niet eerder gezien.
Musseeuw start morgen iig "gewoon" in de Deltaprofronde
quote:Ja zoals LF aangaf alleen rond de Paardenfokker Bernhard Sainz en het schandaal VDB.
quote:Wat is er dan gebeurt? Staat niet meer op teletekst.
Op vrijdag 5 september 2003 09:01 schreef zjroentje het volgende:
Dit zou echt een hele grote flater van Quick-Step zijn.
quote:Vergeten in te schrijven voor Parijs-Tours althans volgens ASO de organisatoren.
Op vrijdag 5 september 2003 18:27 schreef Remzz het volgende:[..]
Wat is er dan gebeurt? Staat niet meer op teletekst.
quote:Quick Step was vergeten zich in te schrijven voor Parijs - Tours, hetgeen zou kunnen betekenen dat Paolo Bettini voor de 4e keer dit seizoen een wereldbekerwedstrijd zou missen, en dan word de Italiaan uit het WB - klassement geschrapt.
Op vrijdag 5 september 2003 18:27 schreef Remzz het volgende:[..]
Wat is er dan gebeurt? Staat niet meer op teletekst.
Maar ik verwacht dat het allemaal met een sisser afloopt.
Edit - deze info is dus foutief
[Dit bericht is gewijzigd door Leatherface op 05-09-2003 18:39]
quote:Als hij Tours mist is er niks aan de hand voor Paolo. Je mag er 4 missen. De 5e zou teveel zijn.
Op vrijdag 5 september 2003 18:35 schreef Leatherface het volgende:[..]
Quick Step was vergeten zich in te schrijven voor Parijs - Tours, hetgeen zou kunnen betekenen dat Paolo Bettini voor de 4e keer dit seizoen een wereldbekerwedstrijd zou missen, en dan word de Italiaan uit het WB - klassement geschrapt.
Maar ik verwacht dat het allemaal met een sisser afloopt.
quote:Oh, ik dacht dat hij er maar 4 mocht missen
Op vrijdag 5 september 2003 18:36 schreef Bartoli het volgende:[..]
Als hij Tours mist is er niks aan de hand voor Paolo. Je mag er 4 missen. De 5e zou teveel zijn.
quote:Al die ophef om niks.
Op vrijdag 5 september 2003 18:38 schreef Leatherface het volgende:[..]
Oh, ik dacht dat hij er maar 4 mocht missen
De oorzaak voor de wrevel is niet ver te zoeken. Van Poppel en Melchers waren twee jaar geleden in dienst van Acca Due, maar kregen heibel over geld. ,,We hebben niet ons volledige salaris uitbetaald gekregen. Omdat ze daar nog steeds niet mee over de brug zijn gekomen, hebben wij een zaak aangespannen bij het tribunaal van de UCI (internationale wielerbond, red.). Daar is het management van Acca Due enorm pissig over'', verklaart Van Poppel. ,,Dat ze kwaad zijn is logisch, maar ik vind het erg dat ze hun rensters gebruiken om wraak op ons te nemen.'' Daar heeft Acca Due in de Ladies Tour met als kopvrouw Diana Ziliute de goede ploeg voor. ,,Dat lijkt op het eerste gezicht een leuk mens, tenminste zo doet ze het overkomen. Maar in werkelijkheid is het de grootste feeks van het peloton.''
Mirjam Melchers betaalde gisteren in Heerlen de tol voor de treiterijen. Van Poppel: ,,Ze zat er donderdagavond al helemaal doorheen. Toen wilde ze vandaag (gisteren, red.) eigenlijk niet meer starten. Ik heb haar weten om te praten, maar voor de start heeft ze nog een potje staan janken.'' Melchers zit ergens in de buik van het peloton met haar ploegmaats te mokken als na amper tien kilometer op de Fromberg de slag valt. Van Poppel: ,,Ze was er gewoon met het koppie niet bij.'' Wereldkampioene Susanne Ljungskog uit Zweden, de krachtige Britse Nicole Cooke (winnares Amstel Gold Race en Waalse Pijl), het Russische klimmertje Olga Zabelinskaya, de Duitse kampioene Trixi Worrack en de Canadese Manon Jutras vormen de kopgroep die al snel twee minuten voorsprong bij elkaar fietst.
De verzamelde Farm Frites-troepen weten het verschil even terug te brengen tot onder de minuut, maar als Melchers al haar knechten heeft verbruikt, loopt de marge weer op tot anderhalve minuut. Niettemin een teken van Melchers' capaciteiten, meent Ljungskog, die de ritzege aan Cooke moet laten maar wel de oranje leiderstrui pakt. ,,Melchers heeft het merendeel van het achtervolgingswerk alleen moeten doen en toch is het verschil niet al te groot geworden.'' Ook Ljungskog heeft wel wat meegekregen van de perikelen in het peloton. ,,Ik heb het zelf nog niet gezien, maar ik heb er wel het nodige over gehoord. Zulke onsportieve rensters horen gewoon niet thuis in het peloton.''
Voor Melchers is het uithuilen en opnieuw beginnen. ,,Ze moet vooral mentaal sterker worden'', stelt Van Poppel. ,,Het is nu al drie dagen trammelant en ze is drie dagen overstuur. Mirjam is wat dat betreft een binnenvetter. Dat maakt het als ploegleider niet makkelijk en al helemaal niet als haar partner. Ze moet een uitlaatklep weten te vinden. Wil je het maken aan de top, dan moet je tegen dit soort toestanden bestand zijn. Wat dat betreft zou ze wat meer van een man mogen hebben. Als in het mannenpeloton zoiets gebeurt, wordt dat meteen uitgepraat of desnoods uitgevochten. Maar dan is het wel over, klaar. Maar vrouwen {hellip} die blijven mokken.''
Dit is echt absurd
* Di Luca won de Coppa Placci
* Teutenberg won de 4e rit in de Hessen Rundfahrt
* Daniele Nardello won de laatste rit in Hessen en Vasseur het eindklas.
* Hushovd won de GP Jef Scherens
* Samuel Dumoulin won de 4e rit in de Tour de L'Avenir voor Thomas Lokvist en Jukka Vastaranta. Lokvist is de nieuwe leider.
Lokvist en Vastaranta zijn allebei 1e jaars Beloften.
Jacob Pill heeft voor 2 jaar bijgetekend bij CSC.
3de rit Polen is gewonnen door Daniele Bennati
7de rit tour de l'avenir is gewonnen door Cristophe Edalaine
Hopen dat hij er van geneest. Daar is een goede kans op, volgens Arend Scheppink.
8ste rit in de Tour de l'avenir is gewonnen door Thomas Voeckler
quote:
Londen wil de start van de Ronde van
Frankrijk in 2006 binnenhalen.Het plan
heeft de steun van de Britse regering.
"Het zou een grote eer voor ons zijn",
stelde Ken Livingstone,burgemeester van
Londen."We hebben ons plan ingediend en
nu is het afwachten."Volgens het plan
zou de proloog moeten plaatsvinden in
het centrum van Londen (start en finish
op The Mall).De eerste etappe moet gaan
van Greenwich naar opnieuw het centrum
van Londen.
Het zou niet de eerste keer zijn dat de
Tour buiten het Europese vasteland van
start gaat.Ierland had in 1998 al het
genoegen geproefd.De Tourorganisatie
neemt in 2005 pas een beslissing.
quote:Misschien ook goed voor het Britse wielrennen.
Op vrijdag 12 september 2003 18:46 schreef Leatherface het volgende:
Londen, klinkt leuk, en veel realistischer dan NYC.
Want dat ligt momenteel echt op z'n gat. Millar uitgezonderd.
quote:Yep, op de baan doen ze het overigens over het algemeen wel heel goed, maar op de weg stelt het op Millar na idd niet zo gek veel voor.
Op vrijdag 12 september 2003 18:48 schreef zjroentje het volgende:[..]
Misschien ook goed voor het Britse wielrennen.
Want dat ligt momenteel echt op z'n gat. Millar uitgezonderd.
quote:Ze hebben toch ook nog ooit die klassieker gehad, in Leeds was dat, nietwaar?
Op vrijdag 12 september 2003 18:50 schreef Leatherface het volgende:[..]
Yep, op de baan doen ze het overigens over het algemeen wel heel goed, maar op de weg stelt het op Millar na idd niet zo gek veel voor.
Wat is daar nu van overgebleven?
quote:Ooit nog gewonnen door Frans Maassen.
Op vrijdag 12 september 2003 18:50 schreef zjroentje het volgende:[..]
Ze hebben toch ook nog ooit die klassieker gehad, in Leeds was dat, nietwaar?
Wat is daar nu van overgebleven?
Geen idee wat daar van over is gebleven, in ieder geval niet in de WB zoals je weet
quote:
Museeuw bestelde 'wespen'Veearts José Landuyt, verzorger Herman Versele en de wielrenners die (verboden) producten afnamen, communiceerden in codetaal. Uit telefoontaps zou zijn gebleken dat renners 'wespen', 'gesneden brood' en 'kevers' bestelden. Op een opname van een telefoongesprek tussen Johan Museeuw en José Landuyt zou te horen zijn dat de prof drie 'wespen' bestelde. Mogelijk gaat het hier om aranesp, dat een verbeterde vorm van EPO is.
Uit een ander gesprek blijkt dat mevrouw Landuyt afgelopen weekend een nieuwe bestelling producten weigerde, met de melding dat ze die spullen maar in de Moezel moesten gooien. Het parket bevestigt noch ontkent. Versele werd gisteren aangehouden voor inbreuken op de hormonen- en de drugswetgeving.
Opmerkelijk, omdat het parket in Kortrijk volhoudt dat het nog wacht op de resultaten van de labotests om te weten welke producten er precies werden gevonden bij de huiszoekingen. Dat betekent wellicht dat de getuigenissen van Planckaert, Peers, De Clercq en ex-prof Windels bezwarend genoeg waren om hem op secreet te plaatsen. Drie van de vier profs die recent werden ondervraagd, waren gisteren in Aartselaar aan de slag. Met de lippen stijf op mekaar. (GvA)
bron: cyclingnews
Kan er wel inkomen, beide hebben niet zoveel gepresteerd de laatste seizoenen. Voor Beat Zberg beginnen ook de jaren wat te tellen volgens mij.
quote:Die zal volgend seizoen wel naar Phonak gaan.
Op vrijdag 12 september 2003 19:02 schreef Lortnoc het volgende:
Beat Zberg
www.wop2008.nl/elektrotoer/Alexei_Markov.jpg
www.wop2008.nl/elektrotoer/Cancellara.jpg
www.wop2008.nl/elektrotoer/eddy_serri.jpg
www.wop2008.nl/elektrotoer/Flanders_Iteamnova.jpg
www.wop2008.nl/elektrotoer/Francesco_Chicchi.jpg
www.wop2008.nl/elektrotoer/Gustav_Larsson.jpg
www.wop2008.nl/elektrotoer/Marco_Velo.jpg
www.wop2008.nl/elektrotoer/Mercatonerenner.jpg
www.wop2008.nl/elektrotoer/Mercatonerenner1.jpg
www.wop2008.nl/elektrotoer/Mercatonerenner2.jpg
www.wop2008.nl/elektrotoer/Sven_Kraus.jpg
www.wop2008.nl/elektrotoer/Team_Mercatone_Scanavino.jpg
www.wop2008.nl/elektrotoer/Timochine.jpg
www.wop2008.nl/elektrotoer/Timochine_Vaitkus.jpg
www.wop2008.nl/elektrotoer/Tom_Stremersch.jpg
www.wop2008.nl/elektrotoer/Tom_Stremersch_1.jpg
www.wop2008.nl/elektrotoer/Ulzii_Orshikh_Jamsran.jpg
www.wop2008.nl/elektrotoer/Vaitkus.jpg
www.wop2008.nl/elektrotoer/Valjavec.jpg
http://www.wop2008.nl/elektrotoer1/Bankgiro_gesprek.jpg
http://www.wop2008.nl/elektrotoer1/Ben_Robson.jpg
http://www.wop2008.nl/elektrotoer1/Ephrem_Tewelde.jpg
http://www.wop2008.nl/elektrotoer1/Faltynek.jpg
http://www.wop2008.nl/elektrotoer1/Fiets_Larsson.jpg
http://www.wop2008.nl/elektrotoer1/Fietsen_Mercatone.jpg
http://www.wop2008.nl/elektrotoer1/Francesco_Chicchi.jpg
http://www.wop2008.nl/elektrotoer1/Gesprek_Italiaantjes.jpg
http://www.wop2008.nl/elektrotoer1/Habte_Weldesimon.jpg
http://www.wop2008.nl/elektrotoer1/Julian_Sanchez.jpg
http://www.wop2008.nl/elektrotoer1/Julian_Sanchez_denkend.jpg
http://www.wop2008.nl/elektrotoer1/Julian_Sanchez_Pratend.jpg
http://www.wop2008.nl/elektrotoer1/Kam_Po_Wong.jpg
http://www.wop2008.nl/elektrotoer1/Landbouwkrediet_renners.jpg
http://www.wop2008.nl/elektrotoer1/Marco_Zanotti.jpg
http://www.wop2008.nl/elektrotoer1/Markov_Abakoumov.jpg
http://www.wop2008.nl/elektrotoer1/Mercatones_Terras.jpg
http://www.wop2008.nl/elektrotoer1/Michal_Kalenda.jpg
http://www.wop2008.nl/elektrotoer1/Mikhail_Timochine.jpg
http://www.wop2008.nl/elektrotoer1/Moletta.jpg
http://www.wop2008.nl/elektrotoer1/Onderonsje_Belgen.jpg
http://www.wop2008.nl/elektrotoer1/Pinarello_Cancellara.jpg
http://www.wop2008.nl/elektrotoer1/Pinarello_Fassa.jpg
http://www.wop2008.nl/elektrotoer1/Serri_Solari.jpg
http://www.wop2008.nl/elektrotoer1/Tadej_Valjavec.jpg
http://www.wop2008.nl/elektrotoer1/Tadej_Valjavec_1.jpg
http://www.wop2008.nl/elektrotoer1/Ulzii_Orshikh_Jamsran.jpg
http://www.wop2008.nl/elektrotoer1/Van_der_ven.jpg
http://www.wop2008.nl/elektrotoer1/Voskamp_Mercatones.jpg
Mercatone Uno stopt met sponsoring in de wielersport.
Was nog wel ff spannend, want Dave glibberde met een lekke band door de laatste kilometer, maar hij haalde het net.
quote:
De wielerploegen van Saeco (Danilo Di Luca, Gilberto Simoni) en Team Bianchi (Jan Ullrich) voeren fusiegesprekken. "Jullie moeten niet altijd extra sponsors zoeken, ook een fusie is mogelijk", aldus Rudy Pevenage, ploegleider bij Team Bianchi. "Er zijn al maanden gesprekken aan de gang. Binnen twee weken zou alles in orde moeten zijn."
quote:Simoni en Der Jan wellicht in een ploeg.
Op donderdag 18 september 2003 16:04 schreef zjroentje het volgende:[..]
quote:Kan een leuk team worden.
Op donderdag 18 september 2003 16:06 schreef Leatherface het volgende:[..]
Simoni en Der Jan wellicht in een ploeg.
Bron: Michel Wuyts tijdens de Vuelta - uitzending.
Goeie zaak dit. Anders zouden een hoop coureurs op straat zijn beland.
quote:Heel goed nieuws idd, al zal Rabo dat niet prettig vinden met eventuele aankopen
Op vrijdag 19 september 2003 15:38 schreef Leatherface het volgende:
Het lijkt er op dat er voor ONCE en iBanesto vervangende sponsors gaan komen.Bron: Michel Wuyts tijdens de Vuelta - uitzending.
quote:Michel Wuyts tijdens Vuelta uitzending???
Op vrijdag 19 september 2003 15:38 schreef Leatherface het volgende:
Het lijkt er op dat er voor ONCE en iBanesto vervangende sponsors gaan komen.Bron: Michel Wuyts tijdens de Vuelta - uitzending.
Wuyts doet ronde van spanje niet eens, je zult Karl vannieuwkerke bedoelen
Mario Cipollini heeft een gangmaker verloren voor 2004. Giovanni Lombardi heeft beslist om Domina Vacanze te verlaten en aan te sluiten bij het Italiaanse Fassa Bortolo van Alessandro Petacchi.
Lombardi pikt de opmerkingen van de wereldkampioen niet langer. Cipollini zou onder meer gezegd hebben dat Lombardi zich niet volledig ten dienste stelt van hem en dat hij uit is op persoonlijk succes.
quote:Groot gelijk heeft ie.
Op zaterdag 20 september 2003 12:24 schreef Ambrosius het volgende:
Lombardi naar Fassa BortoloMario Cipollini heeft een gangmaker verloren voor 2004. Giovanni Lombardi heeft beslist om Domina Vacanze te verlaten en aan te sluiten bij het Italiaanse Fassa Bortolo van Alessandro Petacchi.
Lombardi pikt de opmerkingen van de wereldkampioen niet langer. Cipollini zou onder meer gezegd hebben dat Lombardi zich niet volledig ten dienste stelt van hem en dat hij uit is op persoonlijk succes.
Ik zou ook liever voor Petacchi rijden.
Flecha wordt volgend jaar de ploetgmaat van Bartoli bij Fassa mits Bartoli niet verkast (Team Bianchi) of zo.
quote:Er komen toch geen Spanjaarden naar Rabo. Die willen altijd wel wat ploegmaten meenemen (Freire uitgezonderd maar dat is ook geen ronderenner) en daar wil Rabo meestal niet aan.
Op vrijdag 19 september 2003 18:23 schreef Tony_Montana67 het volgende:[..]
Heel goed nieuws idd, al zal Rabo dat niet prettig vinden met eventuele aankopen
Rabo heeft nu ook Rasmussen, geef die maar eens een kans. Als hij wat kan verbeteren in het tijdrijden kan hij in de top-5 eindigen in de Tour.
quote:
Bondscoach Gerrie Knetemann heeft al
acht renners aangewezen voor deelname
aan de WK wegwedstrijd in het Canadese
Hamilton:Michael Boogerd,Bram de Groot,
Jan Boven,Maarten den Bakker,Karsten
Kroon,Koos Moerenhout,Bram Schmitz en
Gerben Löwik.De selectie zal later nog
worden aangevuld met vier renners.
quote:
Maarten den Bakker rijdt ook volgend
seizoen bij Rabobank.De 34-jarige Den
Bakker kwam met de formatie van Theo de
Rooij een eenjarig contract overeen.
Voor de nationaal kampioen tijdrijden
betekent de nieuwe verbintenis het 7de
jaar in dienst van Rabobank."Vorig jaar
had ik een moeilijke periode,maar sinds
het voorjaar gaat het weer uitstekend.
Ik ben blij te kunnen laten zien dat ik
nog lang niet versleten ben",aldus Den
Bakker.
De rasklimmer bij uitstek, Marco Pantani, heeft in het openbaar over het stoppen met wielrennen gepraat. Op dit moment is Pantani geschorst door zijn Italiaanse werkgever Mercatone Uno.
In een interview met Voce di Romagna, verklaarde Pantani dat hij 'alle pijntjes opeens begint te voelen'. Il Pirata zei ook dat het hem aan motivatie ontbreekt om door te gaan als een wielrenner op professionele basis.
Bron: Cyclingnews
quote:zou us tijd worden, die komt er toch nooit meer bovenop
Op dinsdag 23 september 2003 13:57 schreef Ambrosius het volgende:
Marco Pantani denkt aan stoppenDe rasklimmer bij uitstek, Marco Pantani, heeft in het openbaar over het stoppen met wielrennen gepraat. Op dit moment is Pantani geschorst door zijn Italiaanse werkgever Mercatone Uno.
In een interview met Voce di Romagna, verklaarde Pantani dat hij 'alle pijntjes opeens begint te voelen'. Il Pirata zei ook dat het hem aan motivatie ontbreekt om door te gaan als een wielrenner op professionele basis.Bron: Cyclingnews
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |