quote:nou voor zover ik weet ben ik toch vrij zelfverzekerd
Op maandag 28 juli 2003 00:19 schreef sigterm het volgende:
Is een uiting van het niet al te zelfverzekerd zijn....
quote:Maar je weet het niet zeker? LOL
nou voor zover ik weet ben ik toch vrij zelfverzekerd
serieus: praat er eens over met een psycholoog, of zoek dergelijke discussiegroepen op internet op. (dus niet fokforum, maar mensen met dezelfde ervaringen e.d.)
quote:ja idd misschien wel, want ik zit mezelf af en toe helemaal gek te maken omdat ik niet weet wat en of het iets betekent
Op maandag 28 juli 2003 00:26 schreef Innisdemon het volgende:[..]
Maar je weet het niet zeker? LOL
serieus: praat er eens over met een psycholoog, of zoek dergelijke discussiegroepen op internet op. (dus niet fokforum, maar mensen met dezelfde ervaringen e.d.)
Met echte moorddromen heb ik geen ervaring, wel dat mensen mij achter na zitten met die intentie
quote:Er zijn mensen die dromen kunnen verklaren. Ik begin er echter niet aan. Net zo gevaarlijk als toekomst voorspellen. Ga eens praten met een prof.
Op maandag 28 juli 2003 00:14 schreef celestial het volgende:
Kan iemand dit verklaren?
quote:ja ga ik misschien ook maar doen
Op maandag 28 juli 2003 00:29 schreef brillie het volgende:[..]
Er zijn mensen die dromen kunnen verklaren. Ik begin er echter niet aan. Net zo gevaarlijk als toekomst voorspellen. Ga eens praten met een prof.
quote:Heb je wel eens last van faalangst? Hoe word je wakker?
Ik heb vaak zo ongeveer dezelfde dromen gehad. Elke keer word ik vermoord of bijna vermoord door personen die ik persoonlijk goed ken en waar ik op dat moment zelfs erg goed mee om ga en waar ik veel om geef. De verschillende personen "vermoorden" mij wel op een andere manier, de een nog afschuwelijker dan de ander. Ben ik onbewust bang voor deze personen? Kan iemand dit verklaren?
Hoe word je overigens wakker? Badend in het zweet? En word je direct op het moment van de moord wakker?
quote:Ik ken ook wel moorddromen, maar in mijn geval werd ik niet vermoord door vrienden, eerdeer tegenovergestelde..
Op maandag 28 juli 2003 00:58 schreef celestial het volgende:
neej ik heb ten eerste absoluut geen last van faalangst.
ik word ook niet badend in het zweet wakker, de aller 1ste keer was ik al dood toen ik wakker werd, de andere 2 keren werd ik precies op het "moordende" moment wakker
quote:Weet je ook waarom je wordt vermoord, bij welke gelegenheid, zijn er andere mensen bij, etc? Kun je proberen wat details naar boven te vissen?
Op maandag 28 juli 2003 11:48 schreef celestial het volgende:
ja ik vind het ook echt heel erg vaag en vooral omdat het vrienden zijn waar ik om geef en geen hekel aan heb
quote:tadaa
Op maandag 28 juli 2003 23:18 schreef celestial het volgende:
ja maar dan zou ik onbewust bang moeten zijn voor veranderingen
*applaus voor jezelf*
volgende stap is natuurlijk afvragen waar je dan bang voor bent, maar dat hoef je niet hier te posten.
quote:Zijn je vrienden trouwens erg extravert?
Op maandag 28 juli 2003 23:18 schreef celestial het volgende:
ja maar dan zou ik onbewust bang moeten zijn voor veranderingen
quote:Weet je wat ik denk .. dood betekent meestal een verandering.. ! Of het is agressie wat jij niet kwijt kan in het dagelijkse leven...
Ik heb vaak zo ongeveer dezelfde dromen gehad. Elke keer word ik vermoord of bijna vermoord door personen die ik persoonlijk goed ken en waar ik op dat moment zelfs erg goed mee om ga en waar ik veel om geef. De verschillende personen "vermoorden" mij wel op een andere manier, de een nog afschuwelijker dan de ander. Ben ik onbewust bang voor deze personen? Kan iemand dit verklaren?
Denk niet dat je dit te letterlijk moet nemen.. Probeer je droom een keer te sturen dus verzet je of vraag waarom doe je dit ? Misschien krijgt je droom een andere wending.
quote:ja thnx
Op dinsdag 29 juli 2003 12:59 schreef Cygnus het volgende:[..]
Weet je wat ik denk .. dood betekent meestal een verandering.. ! Of het is agressie wat jij niet kwijt kan in het dagelijkse leven...
Denk niet dat je dit te letterlijk moet nemen.. Probeer je droom een keer te sturen dus verzet je of vraag waarom doe je dit ? Misschien krijgt je droom een andere wending.
Je bent dus aan het groeien op emotioneel gebied.
Snappie???
quote:Nee, het is zelfs zo dat je in dromen jezelf "spiegelt"
Op woensdag 30 juli 2003 00:28 schreef celestial het volgende:
ja maar dat "afsluiten" van iets, heeft dat dan ook met die persoon te maken of hoeft dat niet?
Het zegt altijd iets over jou en nooit iets over een ander!
quote:Schulgevoel naar die vrienden?
Op maandag 28 juli 2003 11:48 schreef celestial het volgende:
ja ik vind het ook echt heel erg vaag en vooral omdat het vrienden zijn waar ik om geef en geen hekel aan heb
Anders denk ik dat je je onbewust teveel door ze laat leven, dat je ziet aankomen dat je vriendschappen langzamerhand aan verandering toe zijn en dat je op een goed moment zult moeten kiezen om je eigen weg te gaan. Heel normaal verschijnsel.
quote:Ja...dit kan dus heel goed..dat jij anders in de relaties gaat staan/wilt staan...maar nooit negatief ten opzichte van jezelf!
Op woensdag 30 juli 2003 00:38 schreef Manono het volgende:[..]
Schulgevoel naar die vrienden?
Anders denk ik dat je je onbewust teveel door ze laat leven, dat je ziet aankomen dat je vriendschappen langzamerhand aan verandering toe zijn en dat je op een goed moment zult moeten kiezen om je eigen weg te gaan. Heel normaal verschijnsel.
quote:Ik heb een tijdje geleden vaak gedroomd, dat ik zelf aan het moorden sloeg. Ook tamelijk luguber.
quote:Sorry ben ik niet helemaal mee eens.. ik geef je groot gelijk wat betreft dat het VAAK jezelf spiegeling is MAAR de zin: het zegt altijd iets over jou en nooit iets over een ander! Is niet altijd waar ... dat hoeft namelijk niet...
Op woensdag 30 juli 2003 00:33 schreef Woessssj het volgende:[..]
Nee, het is zelfs zo dat je in dromen jezelf "spiegelt"
Dus je tegenspeler ben je vaak "zelf"Het zegt altijd iets over jou en nooit iets over een ander!
Ik heb meerdere malen gedroomd dat er iemand inderdaad vermoord is en 2 maal is dat uitgekomen. Maar dit is misschien wel een extreem geval I KNOW.. alleen zeg nooit nooit
Ik werkte in een of andere winkel op schiphol ofzo en er kwam een man binnen die hulp nodig had, buiten. Dus ik volg die man naar buiten maar ik had al zo'n gevoel dat er iets niet klopte. Toch vond ik dat ik hem moest helpen als winkel bediende. Het was me echter niet duidelijk waar ik hem mee moest helpen.
Eenmaal buiten greep die gek me en gooide me een trap omlaag tegen een muur en hij begint op me in te slaan. Op een gegeven moment als ik al half dood ben lijkt het net of die man supersnel slaat zoals Neo van de matrix, als hij erachter komt dat hij the one is. Heel snel. Dan kom ik erachter dat ik dood aan het gaan ben maar ik wil niet dood. Doodsangst en ik probeer mezelf te verdedigen. Het heeft geen nut meer want ik kan me niet meer bewegen. Ik zie de klappen in mijn gezicht komen maar ik voel niks meer. In mijn gedachten schreeuw ik en smeek ik voor mijn leven. Langzaam zie ik een witte waas voor mijn ogen als een soort van mist en alles is net alsof ik teveel gezopen heb . Die mist word steeds dikker en dikker. Ik wist dat dit het einde is. Toen werd ik wakker. Bonkend hart en serieus echt in een shock toestand.
Ik heb nog nooit van mijn leven een nachtmerrie gehad. Dit was de eerste. Ik wist niet dat dromen zo krachtig konden zijn en ik hoop nooit meer zoiets te dromen. Het is allemaal net echt. Ik heb na deze droom ook echt nagedacht over hoe het zou zijn geweest voor al die slachtoffers van zinloos geweld. Dat je langzaam dood gaat en dat je al die tijd weet dat je aan het dood gaan bent. Doodsangsten. Vreselijk. Het is echt een nachtmerrie.
quote:Okay....maar dat zijn voorspellende dromen. Die zijn extreem schaars!
Op woensdag 30 juli 2003 08:36 schreef Cygnus het volgende:[..]
Sorry ben ik niet helemaal mee eens.. ik geef je groot gelijk wat betreft dat het VAAK jezelf spiegeling is MAAR de zin: het zegt altijd iets over jou en nooit iets over een ander! Is niet altijd waar ... dat hoeft namelijk niet...
Ik heb meerdere malen gedroomd dat er iemand inderdaad vermoord is en 2 maal is dat uitgekomen. Maar dit is misschien wel een extreem geval I KNOW.. alleen zeg nooit nooit
Sinds een tijdje ben ik niet meer onaantastbaar in mijn dromen en droom ik weleens over mijn eigen dood.
Een keer dat ik achtervolgd werd door een jongen, uiteindelijk wist hij me te vinden en schoot hij op me, ik werd geraakt.
Ik voelde gewoon langzamerhand het leven uit me glijden maar was heel hard aan het knokken, ik ging ook niet mee in de ambulance omdat ik bang was dat als ik zou liggen dat ik het dan op zou geven.
Ik liep, en belde geliefden op zodat ze afscheid van me konden nemen.
Steeds meer voelde ik het leven uit me vloeien, raakte weg, etc, erg eng.
Zo heb ik wel meer dromen gehad.
Ik zit continue in groei, maar heb nu weer mijn leven drastisch omgegooid en in therapie gegaan in de hoop mijn oude zeer los te laten.
Mijn dromen zijn iig veel bewuster geworden en nog freakier dan ze al waren, echt een verwerkingsproces duidelijk.
Wie van jullie kan een engel herkennen in een droom?
juist ja, je kan je alleen *vaag* herinneren dat er iets "intens" met je gebeurde, het meest intense wat je kent, is jawel, je eigen angst.
goh, het lijkt welhaast een -authentieke en originele- post, maarja, het verleden is ook *slecht* hé tuurlijk, wat zou het anders kunnen zijn!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |