abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_12045387
Zwangerschap en babietjes deel 72
Oude delen van het Z&K topic

A.s. papa's en mama's:

8 juli 2003: Mirage & Overzichie
18 juli 2003: mama-in-spe
24 juli 2003: Ethel
2 augustus 2003: danosa
* 4 augustus 2003: Eska & BugsBunny
06 augustus 2003: Logician & gemeenkaboutertje
* 15 augustus 2003: bixister & GHaven
17 augustus 2003: jessie
19 augustus 2003: Genuivere & Bastardhost
31 augustus 2003: moussy
4 september 2003: Lois
27 september 2003: Mister-X (papa)
28 september 2003: Chocobo (papa)
29 september 2003: Bright (papa)
26 oktober 2003: Lies en Zooi
29 oktober 2003: Grijs en K3
31 oktober 2003:SheDeviltje
1 november 2003: Meaghan
15 november 2003: Luckepuk
25 november 2003: Livelink
14 december 2003: Lewis.de.boxer
februari 2004: Catootje
24 februari 2004: Gaoxing
* 1 maart 2004: Swetsenegger & E.T.

Babietjes:

10 augustus 2002 - 11 augustus 2002: Mink, zoon van moussy & black crow
16 augustus 2002: Rhody, zoon van gebruikersnaam
19 augustus 2002: Femke, dochter van Illogical
19 augustus 2002: Sverre, zoon van Genuivere & Bastardhost
4 september 2002: Jonas, zoon van Sweej
30 oktober 2002: Tristan, zoon van Spuuglokje
19 november 2002: Justin Thomas, zoon van Angelic1
6 december 2002: Dylan, zoon van cheela
28 december 2002: Xander, zoon van D-FENS
6 januari 2003: Indy, dochter van Tinkepink
24 januari 2003: Nailo, zoon van mal-lam
4 februari 2003: Babet, dochter van Rosie
23 februari 2003: Demi Aidan, dochter van dice (papa)
5 maart 2003: Bram, zoon van Karin
18 maart 2003: Jennifer Leonie, dochter van Dinus
01 april 2003 : Duncan, zoon van Angel22
01 april 2003: Lara, dochter van CarOnline
12 april 2003: Jasper, zoon van NT-T.Bartman (papa)
20 april 2003: Yelena Sophia, dochter van Artemis665 en leviathanfd (papa)
27 april 2003: Chiara Rosan, dochter van melonovy & Ocmerda
17 mei 2003: Dagmar, dochter van dolle_hond (papa)
20 mei 2003: Lars, zoon van Pluizzje
* 15 juni 2003: Isa Donna, dochter van Phileine en Voyeur
16 juni 2003: Carmen, dochter van Dylan Dog (papa)
24 juni 2003: Tom, zoon van coolbabe
30 juni 2003: Noa, dochter van basset
8 juli 2003: Norah, dochter van Tanne & Sc0rPi0n
15 juli 2003: Lina Jolene, dochter van beware_reageerd (papa)

* vermeldingen in het rood zijn (as) officiele fokbaby's

En hier weer verder, nog steeds wachtend op de nieuwe lichting babies.

[Dit bericht is gewijzigd door Lois op 29-07-2003 12:27]

pi_12045458
Mirage waar je ook bent en met wie... heel veel sterkte!!!!! en als je kleintje der al is heel veel geluk!!!!!

logician en eska, wat een ellende zeg die laatste loodjes...... succes ermee hoor!!! Ook natuurlijk voor ale anderen die op knappen staan.

Ik heb het de laatste paar weken errug druk steeds dus van reageren komt niet echt veel, maar ik lees wel alles en probeer iig een beetje bij te blijven.

pi_12045744
Oei Eska volgens mij zitten we in hetzelfde bootje
Ik slaap ook nauwelijks meer, word om het uur wakker
van harde buiken of kramp in mijn bekken als ik me wil draaien,
en sta dan uit frustratie maar op en begin het hele huis op te ruimen etc.
Ik loop momenteel echt als een kip zonder kop rond in huis hiero.
Het ene moment wil ik liggen, het andere moment wil ik een kruik in
mijn rug en wil ik zitten en ik ben nu aan het twijfelen of ik voor de 3e
keer vandaag toch nog maar eens een hete douche zal gaan nemen
M.a.w ik ben gewoon spontaan gek geworden en ik hoop ten zeerste dat
het uiteindelijk allemaal weer goed komt met mijn mentale toestand.
Zelfs Wouter reageert niet meer zo als normaal en geeft me af en
spontaan een knuffel, niets voor hem ... ik word er haast bang van ..
pi_12046403
och, het klinkt ook allemaal niet zo leuk meer dames (spuuglokje: lol, wat ziiiielig voor ja man), heel veel succes!! Hier slaap ik heeeeeel veel: van tien tot tien 'snachts en dan tussen de middag nog een dutje Wisselt wel hoor, soms heb ik een paar goeie, en nu heb ik een paar minder goeie dagen.....
DANYEL EN THIJS
....maar daarna ben ik weer triestig...
pi_12047563
Hadden/hebben jullie ook wel es steken-krampachtig gevoel in je vagina (jaaaaa lekker zondagmiddagonderwerp)? Sinds ik zwanger ben, heb ik regelmatig zo'n naar-boven-trekkend-pijnlijk-gevoel..

effe me vraag uit het vorige topic naar hier gehaald

DANYEL EN THIJS
pi_12048040
quote:
Op zondag 27 juli 2003 16:09 schreef Catootje het volgende:
Hadden/hebben jullie ook wel es steken-krampachtig gevoel in je vagina (jaaaaa lekker zondagmiddagonderwerp)? Sinds ik zwanger ben, heb ik regelmatig zo'n naar-boven-trekkend-pijnlijk-gevoel..
Yep, komt me i.e.g erg bekend voor .. denk dat het normaal is heb
er elke zwangerschap last van gehad, dus ik denk dat je je daar
geen zorgen over hoeft te maken.
pi_12048070
quote:
Op zondag 27 juli 2003 16:39 schreef Logician het volgende:

[..]

Yep, komt me i.e.g erg bekend voor .. denk dat het normaal is heb
er elke zwangerschap last van gehad, dus ik denk dat je je daar
geen zorgen over hoeft te maken.

Owww, goed!! Ik heb nog steeds wel es het-is-te-goed-om-waar-te-zijn-en-daarom-gaat-het-vast-mis-gevoelens....
DANYEL EN THIJS
pi_12048481
quote:
Op zondag 27 juli 2003 16:09 schreef Catootje het volgende:

Zijn groeipijntjes van de baarmoeder....had ik ook last van...en maar denken dat het mis ging....maar dat ging het niet hoor...zoonlief is alweer bijna 12 jaar...
  zondag 27 juli 2003 @ 17:08:49 #9
35189 Troel
scherp en bot
pi_12048554
Nog niks
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_12049341
Nou nog steeds niks van Mirage. Ik word er echt engig van.

Danosa, Eska en Logician heel veel sterkte met de laatste loodjes ik hoop voor jullie dat het snel zo ver is

Voor mezelf eigenlijk ook Ik ben vandaag precies 37 weken en mag dus thuis bevallen. Ik heb de laatste dagen ook van die menstruatieachtige rugpijn en denk dan steeds dat het gaat beginnen maar nee hoor. Ook voelt me buik erg strak aan en ben ik net als logician misselijk. Niet misselijk dat ik niet kan eten (pfff nee het zal me eens gegund zijn dat ik geen trek heb, eet nog steeds alles wat los en vast zit )maar gewoon een misselijk rotgevoel. Verder ben ik superonrustig. Vooral snachts (nu helpt het ongemakkelijk liggen 5 keer door een mug gestoken zijn en hem dan nog niet kunnen vangen ook niet mee natuurlijk) heb ik daar last van. Verder slaat de nestdrang hevig toe. Vandaag moest ik gewoon de was doen, de slaapkamer flink opruimen inclusief me kledingkasten uitmesten enz enz (ja hallo ik moet hier wel in bevallen als alles goed gaat dus moet het naar me zin zijn, met de kaarsjes aan toe hoor) Uiteindelijk zit ik nu met dikke voeten en een harde buik natuurlijk, maar minder onrustig

De jan lul van het geheel.
Alles is gaan hangen, behalve me lach :)
Kutsch; tussen kut en kitsch
Het voelt heerlijk!!!!
  † In Memoriam † zondag 27 juli 2003 @ 18:01:50 #11
7074 moussy
kuttekop
pi_12049456
Ow Jessie, ik ben jaloers op je!!

Over ongeveer een week of 2 komt ons nieuwe waterbed en dan wil ik mijn slaapkamer zo ver klaar en opgeruimd hebben, ander kleurtje op de muur en zo, maar ik vrees dat dát er niet meer in zit Ik heb zo'n vreselijke last van mn rug, dat ik amper nog mn stoel uit kan komen.

Je zou er haast een boek over schrijven!
  zondag 27 juli 2003 @ 18:13:47 #12
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_12049667
quote:
Op zondag 27 juli 2003 18:01 schreef moussy het volgende:
Ik heb zo'n vreselijke last van mn rug, dat ik amper nog mn stoel uit kan komen.
Wat vervelend voor je, Moussy, maarrrrrrr was het niet juist de bedoeling dat je bleef zitten en heel rustig aan ging doen? Geintje natuurlijk, rugpijn is kl*te.
pi_12049788
Nog steeds geen nieuws van Overzichie en Mirage? *ook bezorgd is*

Alle andere zwangere dames sterkte met de laatste loodjes en/of de zwangerschap Zwanger zijn lijkt me heel bijzonder en speciaal maar ook heel eng als ik zo jullie verhalen hoor...

#geen
  † In Memoriam † zondag 27 juli 2003 @ 18:34:51 #14
7074 moussy
kuttekop
pi_12050040
quote:
Op zondag 27 juli 2003 18:13 schreef Spuuglokje het volgende:

[..]

Wat vervelend voor je, Moussy, maarrrrrrr was het niet juist de bedoeling dat je bleef zitten en heel rustig aan ging doen? Geintje natuurlijk, rugpijn is kl*te.

Ik wees de plek van de rugpijn aan bij mn moeder verpleegkudigedingesblabla blijkt dat daar mn nieren zitten. Nahjah, dan weet ik tenmiste wel waar het vandaan komt en hoef ik niet bang te zijn dat ik morgen lig te puffen.

Duchdinges (ik vergeet altijd hoe ik dat moet typen ) je bent vooral heel erg onzeker en dat maakt het zo eng....

zondag 27 juli 2003 @ 18:46:37 #15
11922 Pikakonijn
Oke bye i love you
pi_12050263
Moussy jij had toch laatst een hele erge blaasontsteking?
Pas op dat het niet omslaat in een nierbekkenonsteking.
Heb ik namelijk gehad en dat begon ook met rugpijn ter hoogte van mij nieren.
Om mensen te houden, moet je van ze houden :) Zit je te denken om een konijntje te nemen, kijk eens op www.bunnybin.nl
pi_12051018
Jessie dat heb ik ook!!!!!!!!! Ik heb vandaag 2 wassen gedraaid en naast dat wat hangt te drogen heb ik ook geen strijkgoed meer liggen, alles ligt opgevouwen daar waar het hoort. Ik heb heel het gasfornuis schoongemaakt, de deuren beneden, zelfs van de buitendeur het raam gewassen. Het bedzeil netjes gelegd, bed verfrist met spray-tjes Febrese en ik loop de hele dag al met harde buiken en steken onderin mijn bekken en achterin mijn rug. Laat het gebeuren, alstublieft!

Mirage zou toch woensdag 8 uur al ingeleid worden? Ik vind het nu ook eng worden hoor! Meid ik hoop dat alles goed met jullie is.

Redactie Frontpage / Spellchecker zondag 27 juli 2003 @ 19:37:20 #17
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_12051143
quote:
Op zondag 27 juli 2003 19:30 schreef danosa het volgende:
Jessie dat heb ik ook!!!!!!!!! Ik heb vandaag 2 wassen gedraaid en naast dat wat hangt te drogen heb ik ook geen strijkgoed meer liggen, alles ligt opgevouwen daar waar het hoort. Ik heb heel het gasfornuis schoongemaakt, de deuren beneden, zelfs van de buitendeur het raam gewassen. Het bedzeil netjes gelegd, bed verfrist met spray-tjes Febrese en ik loop de hele dag al met harde buiken en steken onderin mijn bekken en achterin mijn rug. Laat het gebeuren, alstublieft!
Als jullie nog meer willen poetsen heb ik nog een compleet huis in de aanbieding hoor
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_12052447
quote:
Op zondag 27 juli 2003 19:37 schreef Rewimo het volgende:

[..]

Als jullie nog meer willen poetsen heb ik nog een compleet huis in de aanbieding hoor

En hier ook nog eentje. .
  zondag 27 juli 2003 @ 20:49:03 #19
35189 Troel
scherp en bot
pi_12052561
quote:
Op zondag 27 juli 2003 20:43 schreef berney het volgende:

[..]

En hier ook nog eentje. .

Ik wil niet achterblijven, al bestaat mijn huis maar uit 1 kamer
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  Jubileum moderator zondag 27 juli 2003 @ 21:43:51 #20
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_12053915
Nou mijn huis hoeft niet, de nestdrang heeft hier in alle hevigheid ook toegeslagen en hier is het schoon.
Op een plintje na is ook onze slaapkamer klaar (nieuwe vloer, kast en lampen) dus ik kan net als Jessie hier bevallen (als het meezit) en kraamvisite ontvangen.

Naast de nestdrang slaat nu toch ook de angst en paniek voor de bevalling soms in vlagen toe. Vooral 'snachts....
Ik ben er ook nog helemaal niet klaar voor, vooral mentaal niet. Nog 6 weken vandaag maar voor mijn gevoel ben ik net pas zwanger en ben ik het nog lang niet zat....

En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
pi_12054218
quote:
Op zondag 27 juli 2003 18:13 schreef Spuuglokje het volgende:

[..]

Spuuglokje, welkom terug van je huwelijksreis! Ik hoop/neem aan dat het leuk is geweest? (Al iets op komst ?)
  zondag 27 juli 2003 @ 23:24:44 #22
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_12056227
quote:
Op zondag 27 juli 2003 21:59 schreef Bright het volgende:

[..]

Spuuglokje, welkom terug van je huwelijksreis! Ik hoop/neem aan dat het leuk is geweest? (Al iets op komst ?)

Uhhh, ik denk dat je in de war bent met iemand anders? Ik ben gewoon een weekje op vakantie geweest met mijn man en onze drie kinderen Maar een vierde is altijd welkom hoor (hoewel het zeker niet in de planning zit).

-edit- Je bedoelt volgens mij Slaapmeisje!

[Dit bericht is gewijzigd door Spuuglokje op 27-07-2003 23:29]

pi_12056836
He bah, ik zit ook een beetje in over Mirage. Zitten ze niet gewoon in een kraamhotel of zoiets?

Ik leef erg mee met alle zwangeren in deze hitte. Weet zelf nog hoe erg ik dat vond aan het eind, en toen was het volgens mij een stuk minder warm nog dan dit. Naast de tip voor een natte handdoek in je nek en je haar nat houden heb ik er nog eentje: Wij hebben bij Gamma een speciale water-gekoelde ventilator gekocht. CoolFlow heet het ding. Flink prijzig (rond de 60 euro), maar het is echt het geld waard. Je kunt het raam er gewoon bij openhouden, maar hij weet toch de kamer een paar graden koeler te krijgen, en zorgt voor een heerlijk fris briesje.

Isa is de laatste paar dagen vrij lastig, weer erg veel last van haar darmen. Nu drink ik sinds een paar dagen een glas pruimensap (voor de stoelgang snapt u wel) per dag, dus ik denk dat het daardoor komt. Iets anders laxerends proberen dus. Zielig hoor, zo'n trappelend meisje. Loop de hele dag met haar in de babybjörn, dat vindt ze nog wel fijn. En het handige is dat als ik zorg voor een laag decolleté, ze ook nog zittend in dat ding kan drinken. Niet dat ik ermee naar buiten ga als ze drinkt, maar in huis is het wel handig. Kan ik ik nog wat anders doen.

Ben druk bezig met het babyboek. Omdat ik tweede kind ben, heeft mijn moeder nooit dat soort dingen voor mij gedaan. Ik was dan ook altijd vreselijk jaloers op mijn oude zus die wel een leuk babyboek had, dus Isa krijgt van alles door haar strot geduwd. In combinatie met de nieuwe digicam (geweldig ding!) die we van mijn schoonmoeder hebben gekregen, ben ik echt op de crea-toer (al heb ik dringend een cursus photoshop nodig):

mooi he, alles
  maandag 28 juli 2003 @ 00:02:43 #24
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_12057098
Phileine, wat een leuke fotootjes weer
  † In Memoriam † maandag 28 juli 2003 @ 00:10:41 #25
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_12057266
Mijn nu ruim 6 weken oude nichtje, ik hoop dat dat hier ook mag.
* Cynix ® is zo trots.

Vertel het me en ik zal het vergeten. Laat het me zien en ik zal het onthouden. Laat het me ervaren en ik zal het me eigen maken.
De toekomst hangt af van wat je nu aan het doen bent.
  maandag 28 juli 2003 @ 00:17:38 #26
3744 Kleintje
op en top!
pi_12057414
Hoe is het eigenlijk met dat babietje van Dylan Dog? (geloof dat hij het was)
Die kleine moest toch geopereerd worden???
pi_12060204
quote:
Op zondag 27 juli 2003 23:50 schreef phileine het volgende:
He bah, ik zit ook een beetje in over Mirage. Zitten ze niet gewoon in een kraamhotel of zoiets?

Ik leef erg mee met alle zwangeren in deze hitte. Weet zelf nog hoe erg ik dat vond aan het eind, en toen was het volgens mij een stuk minder warm nog dan dit. Naast de tip voor een natte handdoek in je nek en je haar nat houden heb ik er nog eentje: Wij hebben bij Gamma een speciale water-gekoelde ventilator gekocht. CoolFlow heet het ding. Flink prijzig (rond de 60 euro), maar het is echt het geld waard. Je kunt het raam er gewoon bij openhouden, maar hij weet toch de kamer een paar graden koeler te krijgen, en zorgt voor een heerlijk fris briesje.

Isa is de laatste paar dagen vrij lastig, weer erg veel last van haar darmen. Nu drink ik sinds een paar dagen een glas pruimensap (voor de stoelgang snapt u wel) per dag, dus ik denk dat het daardoor komt. Iets anders laxerends proberen dus. Zielig hoor, zo'n trappelend meisje. Loop de hele dag met haar in de babybjörn, dat vindt ze nog wel fijn. En het handige is dat als ik zorg voor een laag decolleté, ze ook nog zittend in dat ding kan drinken. Niet dat ik ermee naar buiten ga als ze drinkt, maar in huis is het wel handig. Kan ik ik nog wat anders doen.

Ben druk bezig met het babyboek. Omdat ik tweede kind ben, heeft mijn moeder nooit dat soort dingen voor mij gedaan. Ik was dan ook altijd vreselijk jaloers op mijn oude zus die wel een leuk babyboek had, dus Isa krijgt van alles door haar strot geduwd. In combinatie met de nieuwe digicam (geweldig ding!) die we van mijn schoonmoeder hebben gekregen, ben ik echt op de crea-toer (al heb ik dringend een cursus photoshop nodig):

Ten eerste; Wat een mooie foto's van Isa!!

Nee ze zei echt dat ze naar het ziekenhuis ging.
En ze heeft de telefoonnummers van mij en NoNick
bij dr in haar palmtop.

De hitte is inderdaad ontzettend frustrerend en humeur-dodend
word af en toe helemaal gek, dan denk ik echt "en nu ga ik bellen
of ze hem dr uit willen halen want ik kan niet meer" hahaha
Gelukkig duurt dit meestal niet al te lang en kan ik nog redelijk
om mezelf lachen

Dat nesteldrang is af en toe behoorlijk vervelend, vooral als je er
s'nachts last van hebt hahaha!
Kan echt met geen mogelijkheid nog slapen, en dat terwijl mijn
buik voor het eerst in 'nachten' weer eens wat rustiger is ...
Heb trouwens de laatste tijd ook veel dat ik als ik s'nachts wakker
word echt verga van de honger ... komt dit iemand bekend voor??

Nog 2 nachtjes trouwens en dan is Tom jarig, dan word ie alweer 1jr!!
Gaat dat snel zeg, ik blijf me daar telkens weer over verbazen!!!!!

Oh en Cynix voor ik jou vergeet, wat een schatje!!!!!!!!!!
Nou nog even een dame vinden en zelf er een maken, 't staat je goed

† In Memoriam † maandag 28 juli 2003 @ 09:02:42 #28
675 just me
oldbie DCLXXV
pi_12060839
quote:
Op maandag 28 juli 2003 00:17 schreef Kleintje het volgende:
Hoe is het eigenlijk met dat babietje van Dylan Dog? (geloof dat hij het was)
Die kleine moest toch geopereerd worden???
* just me is even doorgeefluik
quote:
Op maandag 28 juli 2003 08:52 schreef Dylan Dog het volgende:

[..]

Ik kom ook niet in dat forum justme, thanx...
Over die kleine: ze zal waarschijnlijk over een maandje of 5-6 worden geopereerd, maar dat is natuurlijk allemala afhankelijk van haar toestand en vooruitgang. Nu doet ze het prima!

Godmother of Radio 49
And now I think of my life as vintage wine
How fragile we are
  maandag 28 juli 2003 @ 09:43:10 #29
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_12061294
quote:
Op zondag 27 juli 2003 17:54 schreef jessie het volgende:

Voor mezelf eigenlijk ook Ik ben vandaag precies 37 weken en mag dus thuis bevallen.

Ikm 'schrik' daar iedere keer zo van. Ik kan me nog zo goed herinneren dat jij hier meldde dat je weer zwanger was. En nou is het er al bijna. Wat gaat dat toch ongelofelijk hard. Hetzelfde heb ik met Lois, nu al? denk ik dan.
  maandag 28 juli 2003 @ 09:58:54 #30
34891 melonovy
La Kutschie
pi_12061563
Ik ben net terug van een weekendje weggeweest en doe de PC aan in de hoop en verwachting dat er nu wel weer een paar baby'tjes geboren zijn, maar nee dus... Het is wat, nog steeds geen geboorteberichtjes. Nou dan bij deze wens ik de dames die momenteel in de periode van de laatste loodjes zitten, erg veel sterkte toe!

Hier gaat alles heerlijk, Chiara heeft stukken minder last van d'r darmen, dus ze is lekker rustig en vrolijk. Ze kletst de hele dag door tegen iedereen die het maar horen wil, echt heel erg lief .

Het voelt goed hè?
A je to!
  maandag 28 juli 2003 @ 10:01:40 #31
22637 Sweej
TiepMiep
pi_12061614
quote:
Op maandag 28 juli 2003 09:43 schreef Brighteyes het volgende:

Ikm 'schrik' daar iedere keer zo van. Ik kan me nog zo goed herinneren dat jij hier meldde dat je weer zwanger was. En nou is het er al bijna. Wat gaat dat toch ongelofelijk hard. Hetzelfde heb ik met Lois, nu al? denk ik dan.

Dat heb ik nou ook elke keer!!!!!!
  † In Memoriam † maandag 28 juli 2003 @ 10:26:09 #32
7074 moussy
kuttekop
pi_12062093
quote:
Op zondag 27 juli 2003 18:46 schreef Pikakonijn het volgende:
Moussy jij had toch laatst een hele erge blaasontsteking?
Pas op dat het niet omslaat in een nierbekkenonsteking.
Heb ik namelijk gehad en dat begon ook met rugpijn ter hoogte van mij nieren.
Ik hou het heel goed in de gaten. Ik had me al voorgenomen om vandaag de gyn te bellen. Maar het is redelijk afgezakt, zodra het weer de kop opsteekt hang ik aan de foon.
pi_12063326
quote:
Op maandag 28 juli 2003 09:58 schreef melonovy het volgende:
[...]
Hier gaat alles heerlijk, Chiara heeft stukken minder last van d'r darmen, dus ze is lekker rustig en vrolijk. Ze kletst de hele dag door tegen iedereen die het maar horen wil, echt heel erg lief .
En tegen ieder die het niet meer horen wil

Is het misschien mogelijk dat iemand wat inlichtingen gaat doen over Mirage? Ik hoorde dat ze wel wat andere (dan Fok!) contactmogelijkheden heeft...
* Bright is heel ongerust maar hoopt dat ze gewoon al thuis is maar nog niet zover is om achter de comp te gaan zitten

maandag 28 juli 2003 @ 11:41:19 #34
32614 bastardhost
prettig gestoord
pi_12063517
quote:
Op maandag 28 juli 2003 11:31 schreef Bright het volgende:

[..]

En tegen ieder die het niet meer horen wil

Is het misschien mogelijk dat iemand wat inlichtingen gaat doen over Mirage? Ik hoorde dat ze wel wat andere (dan Fok!) contactmogelijkheden heeft...

Helemaal over eens, telkens wanneer ik hier kijk scan ik dit topic op Mirage-bericht en al wat ik vind zijn ongeruste informerende moeders.. Logician, bel het ziekenhuis en informeer naar mevrouw Mirage, scan de lokale dagbladen op geboorteberichten (en helaas ook overlijden..).

En de rest blijft natuurlijk duimen, binnen, zingen... of wat meer je doet om geluk en voorspoed af te dwingen

* bastardhost maakt zich ook best een beetje zorgen

Shaven..... not furred
  maandag 28 juli 2003 @ 11:45:51 #35
2873 No Nick
Unieker dan uniek
pi_12063614
quote:
Op maandag 28 juli 2003 11:41 schreef bastardhost het volgende:

[..]

Helemaal over eens, telkens wanneer ik hier kijk scan ik dit topic op Mirage-bericht en al wat ik vind zijn ongeruste informerende moeders.. Logician, bel het ziekenhuis en informeer naar mevrouw Mirage, scan de lokale dagbladen op geboorteberichten (en helaas ook overlijden..).

En de rest blijft natuurlijk duimen, binnen, zingen... of wat meer je doet om geluk en voorspoed af te dwingen

* bastardhost maakt zich ook best een beetje zorgen

* No Nick heeft het ziekenhuis allang gebeld, maar zoals al eerder gezegd geven ze absoluut géén info

Het enige wat we kunnen doen is blijven wachten tot er een berichtje komt... wát voor bericht dan ook...

Was het spreekwoord niet "geen nieuws is goed nieuws"???

* No Nick hoopt en duimt...

Fok!hokker... en NietKlieker.
  maandag 28 juli 2003 @ 11:57:24 #36
34891 melonovy
La Kutschie
pi_12063840
* gerusstellende modus*

na de bevalling had ik ook dagen geen zin om achter de PC te gaan zitten... ik zat wel lekker op die roze wolk...

Het voelt goed hè?
A je to!
pi_12063995
Naja ik hoop dat dr palm gecrashed is en ze geen zin in irc/fok heeft.
Verder sluit ik me bij NoNick aan.
pi_12064008
quote:
Op zondag 27 juli 2003 23:24 schreef Spuuglokje het volgende:
[..]
Uhhh, ik denk dat je in de war bent met iemand anders?

-edit- Je bedoelt volgens mij Slaapmeisje!

yep, Ik heb zomaar de verkeerde naam gebruikt; sorry hoor! Het is al moeilijk om 'echte namen' te onthouden, laat staan al die nicknames...
Nou ja, iig. welkom terug en op voor de vierde

* Bright voelt zich oud worden en heeft een zeef als een ... een ... hoe heet zo'n ding? met gaatjes ... - Welcome mr. Alzheimer ...

pi_12064038
quote:
Op maandag 28 juli 2003 12:05 schreef Bright het volgende:
yep, Ik heb zomaar de verkeerde naam gebruikt; sorry hoor! Het is al moeilijk om 'echte namen' te onthouden, laat staan al die nicknames...
Nou ja, iig. welkom terug en op voor de vierde

* Bright voelt zich oud worden en heeft een zeef als een ... een ... hoe heet zo'n ding? met gaatjes ... - Welcome mr. Alzheimer ...

*LOL* nou dat valt vast wel mee hoor, het is inderdaad een hele klus om
al die nicknames te onthouden
pi_12064136
Wat ik me nou afvraag hè, als ik al die mooie babykamerfoto's bekijk ij het desbetreffende topic:

Waarom staan er bij velen zo'n enorme hoop flesjes en potjes en ditjes en datjes bij de kommode? Wat doen jullie daar nou mee?
Het enige wat wij hebben staan:
- Busje babypoeder
- Tubetje voor kapotte billen (nog nooit hoeven gebruiken overigens)
- Doosje wattenstaafjes

That's it, op de badkamer nog een fles babybadspul trouwens.

Zeg het mij: wat mis ik in de wereld van de babyverzorging???

† In Memoriam † maandag 28 juli 2003 @ 12:28:52 #41
7074 moussy
kuttekop
pi_12064461
Ik krijg het-rustig-aan-ritme niet te pakken hoor Ik word helemaal chagerijnig en ga hyperen van het niks doen. Van het zitten krijg ik een zere kont en een zere rug, dus dat is al hangen op de bank ik ben vandaag onze nieuwe badkamerkasten maar in elkaar aan het zetten, zitten en schroeven dus.... das voor mij al héél erg rustig aan doen.

Oh ja, potjes en dsmeerseltjes. Ik heb gister van mijn moeder een zwitsalpakket gekregen. Met zeep, badschuim,haarlotion,shampoo,vernix-creme, billendoeken en massage-olie. Talkpoeder enz o gebruik ik niet omdat het te veel stuift. Maar dat is dus wat ik wel gebruik de haarproducten natuurlijk alleen als Zo haar op zn knar heeft

pi_12064938
Hmm, Lars heeft best veel haartjes op zijn hoofd, maar die was ik gewoon met het babybadspul. Gaat net zo goed.

En smeren met lotion en oliemukzooi heb ik eigenlijk nooit gedaan. Misschien ben ik gewoon niet zo 'verzorgig' aangelegd ofzo, maar ik vind er echt geen hol aan. Lekker in bad, afdrogen, knuffelen en klaar.

Besteden jullie dan zoveel tijd aan babyverzorging?

FOK!fossiel maandag 28 juli 2003 @ 12:58:17 #43
2628 Karin
pi_12065105
Ik heb ook een heel zwitsalpakket gekregen en gebruik eigenlijk alleen de haarlotion, babyolie en op het wangetje. De haarlotion omdat het zo lekker ruikt. De babyolie ook af en toe op zijn koppie tegen berg. En op het wangetje ivm de schrale toet. Owja heb ook nog een fles badspul van een ander merk en potje sudocreme tegen de rode billen maar dat heb ik pas een keer of 3 gebruikt.
Ben eigenlijk ook niet zo'n smeerder maar als ik dan deze opsomming zie valt het best mee.
  maandag 28 juli 2003 @ 13:03:06 #44
58128 Genuivere
driemaal mamama
pi_12065192
quote:
Op maandag 28 juli 2003 12:12 schreef PluizZzje het volgende:

Waarom staan er bij velen zo'n enorme hoop flesjes en potjes en ditjes en datjes bij de kommode? Wat doen jullie daar nou mee?
Het enige wat wij hebben staan:
- Busje babypoeder
- Tubetje voor kapotte billen (nog nooit hoeven gebruiken overigens)
- Doosje wattenstaafjes

Tja, wat staat er hier op de plank boven de commode??
sudocreme en babypoeder
babyolie, zwitsal bodycreme, tube vaseline/lanettecreme, de zwitsel na het zonnetje
de betadinezalf...
zo langzaam komt er toch steeds wel iets bij, en Storm is nu ruim 2 1/2 en toch een heel droge huid, dus vaak smeren bij hem is wel noodzakelijk. Bij Sverre, nu zo'n 11 maanden, staat er ook nog heel weinig op de commode, sudocreme, dentinox en wattestaafjes....
veel meer is daar ook nog niet nodig
As het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat...
Mama van Storm (10-12-2000), Sverre (19-08-2002) en Lune (05-09-2003)
pi_12066245
quote:
Op maandag 28 juli 2003 11:45 schreef No Nick het volgende:

[..]

* No Nick heeft het ziekenhuis allang gebeld, maar zoals al eerder gezegd geven ze absoluut géén info

Het enige wat we kunnen doen is blijven wachten tot er een berichtje komt... wát voor bericht dan ook...

Was het spreekwoord niet "geen nieuws is goed nieuws"???

* No Nick hoopt en duimt...

* Nyame checkt ook meerdere malen per dag en voelt een groeiende brok in de keel bij het uitblijven van nieuws...

Ik weet niet of het ver weg is en of iemand het zou willen en of Mirage zelf het zou waarderen; maar als je gewoon naar het ziekenhuis gaat tijdens bezoektijd en je zoekt gewoon alle kamers af is er een aardige kans dat je haar vindt... Word je dan aangesproken door het personeel zeg je dat je haar al járen niet meer gezien hebt, alleen op een foto en dat je nu in de buurt was en of ze even naar haar toe willen om te vragen of ze jullie wil ontvangen waarbij ze mogen zeggen dat "noem 2 bekende foknamen" er zijn, en doe gewoon vooral héél vrolijk, je kijkt uit naar het weerzien!
Stugge verpleging die je wegstuurt dan...
Weet ook niemand haar achternaam? dan is er makkelijker achter haar kamernummer te komen zodat er een kaartje gestuurd kan worden. Is ze niet meer in het ziekenhuis dan wordt het wel doorgestuurd!

Laat ze in vredesnaam maar gewoon in het kraamhotel blijken te zitten en dolgelukkig zijn...

als homosexualiteit een ziekte is bellen we de baas wel; *sorry, kan niet werken, nog steeds lesbisch*
pi_12066345
Mirage zit na een ellendige bevalling en laatste zwangerweken effe lekker met het kind en mannie uit te puffen en wil van de buitenwereld even niets weten (dat heb ik NU besloten, nu het moment daar is dat ik elk moment kom checken of er mischien al nieuws is...*telefoonlijn heeft* )
DANYEL EN THIJS
  maandag 28 juli 2003 @ 13:51:55 #47
35189 Troel
scherp en bot
pi_12066391
quote:
Op maandag 28 juli 2003 13:46 schreef Nyame het volgende:

[..]

* Nyame checkt ook meerdere malen per dag en voelt een groeiende brok in de keel bij het uitblijven van nieuws...

Ik weet niet of het ver weg is en of iemand het zou willen en of Mirage zelf het zou waarderen; maar als je gewoon naar het ziekenhuis gaat tijdens bezoektijd en je zoekt gewoon alle kamers af is er een aardige kans dat je haar vindt... Word je dan aangesproken door het personeel zeg je dat je haar al járen niet meer gezien hebt, alleen op een foto en dat je nu in de buurt was en of ze even naar haar toe willen om te vragen of ze jullie wil ontvangen waarbij ze mogen zeggen dat "noem 2 bekende foknamen" er zijn, en doe gewoon vooral héél vrolijk, je kijkt uit naar het weerzien!
Stugge verpleging die je wegstuurt dan...
Weet ook niemand haar achternaam? dan is er makkelijker achter haar kamernummer te komen zodat er een kaartje gestuurd kan worden. Is ze niet meer in het ziekenhuis dan wordt het wel doorgestuurd!

Laat ze in vredesnaam maar gewoon in het kraamhotel blijken te zitten en dolgelukkig zijn...

Er zal toch vast wel een naam in het profiel staan? Dan kun je tijdens bezoekuur toch bij de portier vragen waar je moet zijn?

He, waarom haal ik de ergste scenario's in mijn hoofd, ik ben niet eens zwanger

Ik hoop dat alles goed is...

troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  † In Memoriam † maandag 28 juli 2003 @ 13:55:25 #48
7074 moussy
kuttekop
pi_12066500
Ik heb een naam via dr site kunnen achterhalen en via haar fotoboek kan je haar geboortedatum vinden, ook niet geheel onbelangrijk.

Maar... als Mirage graag contact had gewild met FOK! dan had ze dat toch al wel gedaan?! Ik denk dat we even aan Mirage moeten denken en niet aan onze bezorgdheid, ook al is dat heel erg lief.

Ik lag vannacht weer eens wakker en ben me gaan proberen in te denken of ik het wel prettig zou vinden als ik mn kont achter na gebeld zou worden. Ik vind het soms al vervelend als ik in de Ikea sta zoals zaterdag en mijn moeder belt "Waar ben je, ik heb het thuis al een paar keer geprobeerd" Heel lief hoor, vooral omdat ik een nachtje ziekenhuis heb gehad en ze bang was dat ik er weer in lag, maar soms o zo vervelend.

maandag 28 juli 2003 @ 13:58:17 #49
35189 Troel
scherp en bot
pi_12066565
quote:
Op maandag 28 juli 2003 13:55 schreef moussy het volgende:
Ik heb een naam via dr site kunnen achterhalen en via haar fotoboek kan je haar geboortedatum vinden, ook niet geheel onbelangrijk.

Maar... als Mirage graag contact had gewild met FOK! dan had ze dat toch al wel gedaan?! Ik denk dat we even aan Mirage moeten denken en niet aan onze bezorgdheid, ook al is dat heel erg lief.

Ik lag vannacht weer eens wakker en ben me gaan proberen in te denken of ik het wel prettig zou vinden als ik mn kont achter na gebeld zou worden. Ik vind het soms al vervelend als ik in de Ikea sta zoals zaterdag en mijn moeder belt "Waar ben je, ik heb het thuis al een paar keer geprobeerd" Heel lief hoor, vooral omdat ik een nachtje ziekenhuis heb gehad en ze bang was dat ik er weer in lag, maar soms o zo vervelend.

je hebt gelijk... We zijn een potje stalkers...
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  † In Memoriam † maandag 28 juli 2003 @ 13:59:53 #50
7074 moussy
kuttekop
pi_12066612
quote:
Op maandag 28 juli 2003 13:58 schreef Troel het volgende:

[..]

Nah, gewoon gezond bezorgd.
pi_12066614
quote:

ja psies. Ik kan me zo voostellen, omdat ze al zo sjaggie was, dat ze nu effe NIKS wil. Gewoon niet. En ik heb besloten daar amaar even van uit te gaan. Het kan natuurlijk idd gewoon heel simpel een geval zijn van 'effe niet aanwezig' , en dat kan ik me ook wel voorstellen. Straks krijgen we hel mooie babiefotookes te zien, en als het niet goed met haar gaat, ga ik heel, heel erg huilen....
DANYEL EN THIJS
  maandag 28 juli 2003 @ 14:03:49 #52
3744 Kleintje
op en top!
pi_12066736
quote:
Nee, gewoon bezorgd.
Maar Mous heeft gelijk. Je weet niet hoe het allemaal gegaan is. Misschien is alles wel heel spannend geweest, dan moet ze even bijkomen en dan heb je behoefte aan je man, familie, etc. etc. Dan denk je echt niet gelijk aan internet. Tenminste, sommigen wel, sommigen niet.
Misschien is alles heel erg goed en zijn ze gewoon heel erg aan het genieten... je weet het niet. Je kan je wel van alles in je hoofd halen, maar wat schiet je ermee op? Als ze zich over een lange tijd nog niet heeft gemeld kunnen we altijd nog wat gaan proberen om haar te zoeken, geef haar nu lekker de tijd!
pi_12067132
Hier nog even een update op bevallingsfront.

Zonder verwachting gingen we vanochtend naar de gyn. toe.

Bloeddruk weer te hoog, 150/100. Daarna ging ze me weer toucheren. En we hadden vorderingen! Jaja, niet verwacht dat mijn lichaam ooit nog zou meewerken, haha. De baarmoedermond was nog niet helemaal verstreken, maar wel al meer dan afgelopen donderdag. En ik had al iets ontsluiting, ze kon me vliezen net voelen.

Ik moest weer urine en bloed afgeven en als dat niet in orde was dan zou ze me vanmiddag bellen en moest ik meteen komen (maar daar gaan we niet vanuit hoor).

Maar nu moeten we ons morgen om half 9 melden!!! En dan wordt ik ingeleid. Althans, eerst wordt een gel ingebracht om die baarmoedermond helemaal te laten verstrijken.
Behoedzaam vroeg ik of ik deze keer weer al mijn spullen moest meenemen. En dat moest ik want ik zou zonder baby het ziekenhuis niet verlaten...

Spannend he?! Kan het haast niet geloven.
Nu bloed ik een beetje van het toucheren, dus daarbinnen is wel het een en ander aan de gang. Hopen dat het nog vanzelf komt.

Nou, dit wou ik jullie meteen even vertellen! Lief dat jullie zo meeleven!

groetjes,

Esther
40 weken + 5 dagen

Probeer verder niet te veel zorgen te maken om Mirage. Vorige week werd ze ingeleid en ze heeft wellicht even rust nodig om bij te komen van de bevalling (of keizersnee?).

Cynix,
Wat een schatje zeg, kan me voorstellen dat je een trotse oom bent!

Alle overige zwangere,
Geniet van je zwangerschap, want voor je het weet is het voorbij!

Alle overige hoogzwangere,
Jullie ook succes! Eng he?!

pi_12067210
ethel, spannnnneeeeend!! En ik vergeet Cynixje helemaal met zijn lieve nichtje (en zag ik ook een lieffff neefje? Wat een lekker jong)
DANYEL EN THIJS
  FOK!fossiel maandag 28 juli 2003 @ 14:29:10 #55
2628 Karin
pi_12067340
Ow Ethel wat spannend!
Wat is de reden eigenlijk dat ze nu gaan inleiden en niet wachten totdat het kindje uit zichzelf komt?

Heel veel sterkte morgen en ik hoop dat we snel nieuws van je krijgen!

maandag 28 juli 2003 @ 14:48:58 #56
32614 bastardhost
prettig gestoord
pi_12067806
quote:
... als ik in de Ikea sta [sub] zoals zaterdag...
WHAAAAAT!!!? Je zou met de rolstoel gaan...
wat een watje die man van jou
Shaven..... not furred
  † In Memoriam † maandag 28 juli 2003 @ 14:55:40 #57
7074 moussy
kuttekop
pi_12067965
quote:
Op maandag 28 juli 2003 14:48 schreef bastardhost het volgende:

[..]

WHAAAAAT!!!? Je zou met de rolstoel gaan...
wat een watje die man van jou

Hij zag dat ze er ook messen verkochten
pi_12068110
quote:
Op maandag 28 juli 2003 14:20 schreef Ethel het volgende:
Wauw! Heel veel suk6!!

Kunnen we niet een (virtuele?) handtekeningen-kaart maken en die naar de (ziekenhuis)kamer van Mirage sturen? Lijkt me sterk als ze dat vervelend vindt.
Ik ben het er wel mee eens dat we slechts 1 poging moeten doen, anders wordt het idd stalken en dat willen we niet!

maandag 28 juli 2003 @ 15:04:21 #59
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_12068156
Ethel, spannend hoor!
Enneh, heb jij al geregeld dat er iemand ons hier het goede nieuws komt brengen. Want voor je het weet heb je een meute bezorgde fokkers bij je bedje staan

Nou ja, is ook wel leuk. Hebben we daar meteen een 'live' speeltuinbankje

† In Memoriam † maandag 28 juli 2003 @ 15:13:11 #60
7074 moussy
kuttekop
pi_12068346
quote:
Op maandag 28 juli 2003 15:04 schreef Brighteyes het volgende:
Nou ja, is ook wel leuk. Hebben we daar meteen een 'live' speeltuinbankje
Oeh, dat lijkt me wel wat!! Meiden ik beval in het Gemini-ziekenhuis. tot dan he

maandag 28 juli 2003 @ 15:20:23 #61
22740 Grijs
en eigenwijs
pi_12068547
quote:
Op maandag 28 juli 2003 15:13 schreef moussy het volgende:

[..]

Oeh, dat lijkt me wel wat!! Meiden ik beval in het Gemini-ziekenhuis. tot dan he

Moeten we daar ook puffen? M.a.w. verwacht je ons voor, tijdens of na de bevalling?
"Het meeste werk is onbegonnen werk
...eenmaal begonnen wordt het al snel minder"
- [i]Rikkert Zuiderveld[/i]
  † In Memoriam † maandag 28 juli 2003 @ 15:31:43 #62
7074 moussy
kuttekop
pi_12068879
ik zal mijn gevloek en getier jullie niet aan doen, dus doe maar er na of zo. Of anders zet ik wel een bankje in mn voortuin
pi_12069637
quote:
Nee hoor dat heet gezonde bezorgdheid (+extra hormonaal inlevingsvermogen )
quote:
WOW spannend!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! HEEEEEEEEEL veel SUCCES!!!
en zorg dat iemand ff komt melden dat je nog leeft
quote:
Op maandag 28 juli 2003 15:02 schreef Bright het volgende:
Kunnen we niet een (virtuele?) handtekeningen-kaart maken en die naar de (ziekenhuis)kamer van Mirage sturen? Lijkt me sterk als ze dat vervelend vindt.
Ik ben het er wel mee eens dat we slechts 1 poging moeten doen, anders wordt het idd stalken en dat willen we niet!
Wat een idee, 1 poging is denk ik inderdaad niet stalkerig.
pi_12069667
quote:
Op maandag 28 juli 2003 15:31 schreef moussy het volgende:
ik zal mijn gevloek en getier jullie niet aan doen, dus doe maar er na of zo. Of anders zet ik wel een bankje in mn voortuin
Ahhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh dat leek me juist het leukste gedeelte
  maandag 28 juli 2003 @ 17:10:44 #65
58128 Genuivere
driemaal mamama
pi_12071550
quote:

Behoedzaam vroeg ik of ik deze keer weer al mijn spullen moest meenemen. En dat moest ik want ik zou zonder baby het ziekenhuis niet verlaten...

Ethel, wat spannend, dus jullie gaan niet zonder baby weer thuiskomen, succes meid, heel veel sterkte en succes gewenst,met als bekroning jullie kleintje...
  maandag 28 juli 2003 @ 17:44:38 #66
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_12072251
Ethel, dit wordt dus nu wel heeeeel spannend, nog heel even maar en jullie hebben je baby!!! Heel veel succes alvast!

Cynix, wat een lieverd

Moussy, ff serieus, als je dat goed vindt, kom ik graag langs in het ziekenhuis, als het zover is

Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 28 juli 2003 @ 19:11:58 #67
13151 crew  Rewimo
pi_12073821
Ethel, succes morgen, nu houd je al heel snel je baby in je armen
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_12074346
quote:
Op maandag 28 juli 2003 09:43 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Niet schrikken van mij hoor
Wel grappig dat jullie het zo snel vinden gaan. Voor mijn gevoel duurt het eeuwen, maar als ik er nu op terug kijk is het inderdaad snel gegaan. Ik weet nog hoe we Bo met een briefje op haar rug bij de opa's en oma's hebben laten huppelen (met daarop ik krijg een broertje of een zusje) snif wat gaat het snel. Maarre nu kan het me niet snel genoeg gaan. Vandaag heerlijk wat raampjes gezeemd, ik kan gewoon niet stoppen ook al heb ik overal pijn. Dit is een teken he meiden, zeg maar JA. Vanavond de geboortekaartjes al een stuk voorprinten.Vanmorgen naar toys are us geweest. Bo heeft een pop gekregen en ik vond het zo aandoenlijk toen ze er vanmiddag mee zat te spelen, als een echt moedertje gaf ze de pop een flesje. Dan smelt je toch helemaal weg.

Ethel zet hem op morgen. En laat ons snel weten hoe en wat he. Ik duim voor je en denk aan je. Je kan het hoor meid!!!!!!!

Het voelt heerlijk!!!!
pi_12075038
quote:
Op maandag 28 juli 2003 15:13 schreef moussy het volgende:

[..]

ik ben een van de eersten en mijn ega heeft beloofd dat als Zo zich meld op zijn verjaardag dag hij beschuit met muisjes komt brengen
  maandag 28 juli 2003 @ 20:43:55 #70
16245 CarOnline
met lange O
pi_12075557
quote:
Op maandag 28 juli 2003 13:59 schreef Catootje het volgende:

[..]

ja psies. Ik kan me zo voostellen, omdat ze al zo sjaggie was, dat ze nu effe NIKS wil. Gewoon niet. En ik heb besloten daar amaar even van uit te gaan. Het kan natuurlijk idd gewoon heel simpel een geval zijn van 'effe niet aanwezig' , en dat kan ik me ook wel voorstellen. Straks krijgen we hel mooie babiefotookes te zien, en als het niet goed met haar gaat, ga ik heel, heel erg huilen....

Ja, daar sluit ik me helemaal bij aan! Precies wat ik ook dacht
We gaan daar maar gewoon vanuit, positief blijven hoor!

Ethel wat ssssspannund!!
Jee, heel veel sucses, sterkte en een vlotte bevalling gewenst!!
(niet bij (mijn) bevallingsverhalen kijken nu )

Hier alles ok maar redelijk druk
Met Lara gaat het ook goed, ze is er al helemaal aan gewend, dat haar beentjes in de dwangstand staan. Maar zo heel af en toe mag ze ff trappelen van mij als ze verschoond wordt, dat is zoooo lief, ze neemt het er dan echt van, dan straalt ze helemaal
Daarna is het wel ff huilen en mopperen, maar goed, nog maar bijna 10 weekjes

Screw them.
We're going home.
  maandag 28 juli 2003 @ 21:01:52 #71
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_12075929
Kom even snel binnenwippen om Ethel heel veel succes te wensen! In de gauwigheid zag ik nog een paar schattige babietjes (Isa & nichtje Cynix, allebei ).

Ik hoop heel erg dat alles goed is bij Mirage. Ik besef me nu ook wel dat we de laatste tijd vaak verwend zijn met heel snel nieuws na de bevalling. Je gaat er dan toch min of meer op rekenen, terwijl er natuurlijk allerlei redenen kunnen zijn dat het nieuws even uitblijft.

Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_12076885
Wat lief!

Echt, het doet me heel erg goed al die gelukswensen! Dank!

Nu moet het wel goed gaan!

Ik laat het jullie zo snel mogelijk weten, maar ga er maar vanuit dat het een paar dagen duurt, aangezien eerst die baarmoedermond helemaal moet verweken alvorens ze gaan inleiden. Dat kan snel gaan, maar kan ook even duren, dus dan weten jullie dat.

Nou, spannend, ik denk niet dat ik vanavond kan slapen, maar dat kon ik zowiezo al niet, haha.

groetjes,

Esther

maandag 28 juli 2003 @ 21:45:00 #73
2873 No Nick
Unieker dan uniek
pi_12076968
Ethel succes morgen!!
Nog even hee... spannend hoor
  maandag 28 juli 2003 @ 21:55:39 #74
34891 melonovy
La Kutschie
pi_12077309
Esther/ Ethel,

heel veel sterkte meid, ben erg blij voor je dt het nu echt gaat gebeuren!

Zet 'm op! En we zien je wel weer op FOK! met geboorteberichten! Geniet lekker van de kleine straks!

Het voelt goed hè?
A je to!
  † In Memoriam † maandag 28 juli 2003 @ 23:25:50 #75
7074 moussy
kuttekop
pi_12079825
Ethel!!

Héél veel sterkte morgen!! Ik ga dr gewoon even vanuit, dat je heel snel een babietje op je buik zal hebben ipv er in

Oh jah, spuuglokje , zou het héél erg leuk vinden!! Ik denk dat ik maar vast een bankje voor jullie ga reserveren in het ziekenhuis

pi_12083842
Ethel

Succes vandaag !

Hopenlijk heb je je ukkie snel op je buik !

liefs Stout

dinsdag 29 juli 2003 @ 07:42:31 #77
22637 Sweej
TiepMiep
pi_12083872
Ethel, heel veel sterkte vandaag!

Wieve fotows

ook nog steeds bezorgd om Mirage

† In Memoriam † dinsdag 29 juli 2003 @ 08:14:25 #78
675 just me
oldbie DCLXXV
pi_12084035
succes Ethel en dat je over niet al te lange tijd een mooie, lieve, schattige, aandoenlijke enz. baby op je buik hebt liggen
Godmother of Radio 49
How fragile we are
  Jubileum moderator dinsdag 29 juli 2003 @ 08:17:30 #79
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_12084056
Succes en sterkte Ethel, ik hoop dat het inleiden lekker snel gaat en dat je niet nog dagen hoeft te wachten.
Eva ♥ en Iris ♥
  dinsdag 29 juli 2003 @ 08:51:35 #80
32614 bastardhost
prettig gestoord
pi_12084271
Ethel, heel veel sterkte meid.
En ook van hier wensen we je toe dat je snel in je armen mag houden waar je zo lang naar uitgekeken hebt
Shaven..... not furred
pi_12084279
Ethel, ik hoop dat het een beetje wil vlotten!
Zet 'm op!
  dinsdag 29 juli 2003 @ 08:54:49 #82
35189 Troel
scherp en bot
pi_12084297
succes!
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_12084648
Ethel succes!
#geen
pi_12084686
..dies nu aan het bavallen, of in ieder geval ingegeld
DANYEL EN THIJS
pi_12085969
effe tegen jullie aanmiepen hoor: ik had vanochtend toch zooo raar gedroomd (zeg ik elke dag tegen mijn vriend, en van hem mag ik het niet meer vertellen omdat dromen saai zijn )

Ik was met mijn vriend op vakantie in Griekenland (groepsreis), en terwijl ik een relatie zat te verzieken van een ander stel ( ) kreeg ik een enorme bloeding: paniek dus! (let wel: bij mij...zowel vriendje als de gasten als mijn moeder waren op zijn zachtst gezegd niet onder de indruk) Maar de bloeding hield net zo snel weer op als hij gekomen was en toen we in het Griekse ziekenhuis aankwamen waar ik maar gilde: het is dooood het is dooohooood!! hoorden we op de echo ineens een hartje kloppen!!

Nu heb ik vrijdag mijn tien-weken-echo: het moment om te zien of het leeft, en ik ben heeel zenuwachtig. Maar ik heb besloten te doen alsof deze droom mij iets wilde zeggen: he, ik mag dan wel bang zijn dat het niet leeft, maar het vertelt me nu dat ik me geen zorgen moet maken...alles sal reg kom!

DANYEL EN THIJS
  dinsdag 29 juli 2003 @ 11:36:36 #86
35446 NT-T.BartMan
voorgoed vertrokken
pi_12087197
Jasper is alweer drie-en-een-halve maand oud, de tijd vliegt!

We zouden graag met hem op de fiets wegwillen, maar de draagzak vindt hij hélémáál niets...

We hebben een kinderzitje op de fiets gezet, maar daarvoor moet hij eerst zelf rechtop kunnen zitten. Op welke leeftijd gaat een kind dat leren?

Ik 'oefen' wel eens stiekem met hem op bed, maar als ik hem loslaat dan ligt hij met een paar seconden weer omver... Ben ik te ongeduldig?

pi_12088121
Meeste kinderen kunnen pas echt goed en lang zitten als ze een maand of acht/ negen zijn... dus je zal nog even geduld moeten hebben.

Overigens vind ik het zelf onverantwoord om met een draagzak te fietsen omdat je dan op de fiets volledig uit je balans bent... tenminste ik wel, dat heb ik nl al als ik met een zware rugzak moet fietsen....

pi_12088247
quote:
Op dinsdag 29 juli 2003 12:12 schreef Angel22 het volgende:
Meeste kinderen kunnen pas echt goed en lang zitten als ze een maand of acht/ negen zijn... dus je zal nog even geduld moeten hebben.

Overigens vind ik het zelf onverantwoord om met een draagzak te fietsen omdat je dan op de fiets volledig uit je balans bent... tenminste ik wel, dat heb ik nl al als ik met een zware rugzak moet fietsen....

Ben ik het mee eens, maar ik schrik altijd als ik je fotootje zie...
pi_12089673
wow, spannend hier! zet 'm op, Ethel! nog geen nieuws van Mirage? en hoe is 't met mama-in-spe? Danosa, houd je 't nog een beetje vol? Moussy hoe is 't met de blaasontsteking/rugpijn? voorzichtig hoor.

hier alles ok, 't komt nu wel eng dichtbij maar ik heb nog geen last van voorweeën oid dus ik ga ervan uit dat onze Skip nog braaf even die laatste paar weken uitzit. ik voel me beter dan de afgelopen maanden dus van mij mag 't nog wel even duren.

Catootje, vrijdag dus een heel spannende dag voor jou, kan me goed voorstellen dat je knetterzenuwachtig bent hoor. en dat soort dromen had ik ook voortdurend, zeker nadat ik een echte bloeding gehad had blééf ik in m'n dromen maar bloeden. ik zal duimen vrijdag! hoelaat mag je precies?

wanneer komen Swets & ET terug? ben ook benieuwd hoe 't met hen gaat nu.

NT-T.BartMan, met 'n draagzak fietsen wordt inderdaad afgeraden. er zijn tegenwoordig ook van die beugels waarmee je de maxi-cosi heel stevig op je bagagedrager kunt vastmaken, daar heb ik positieve verhalen over gehoord (al weet ik niet of ik het zelf zou durven). of is die van jullie daar alweer wat te groot voor?

[Dit bericht is gewijzigd door bixister op 29-07-2003 13:18]

dinsdag 29 juli 2003 @ 13:17:18 #90
58128 Genuivere
driemaal mamama
pi_12089676
quote:
Op dinsdag 29 juli 2003 11:36 schreef NT-T.BartMan het volgende:
Jasper is alweer drie-en-een-halve maand oud, de tijd vliegt!

We zouden graag met hem op de fiets wegwillen, maar de draagzak vindt hij hélémáál niets...

We hebben een kinderzitje op de fiets gezet, maar daarvoor moet hij eerst zelf rechtop kunnen zitten. Op welke leeftijd gaat een kind dat leren?

Ik 'oefen' wel eens stiekem met hem op bed, maar als ik hem loslaat dan ligt hij met een paar seconden weer omver... Ben ik te ongeduldig?

je bent best wel ongeduldig meestal duurt het toch echt wel tot een maand of acht voor ze zelf stevig genoeg zitten om in een kinderstoeltje mee te kunnen. Andere optie is met baby in de maxi cosi en speciale bevestiging op de babagedrager of in de maxi cosi in een fietskar achter de fiets. Zelf lijkt me met de maxi-cosi niet echt prettig op fiets.
pi_12090218
quote:
Op dinsdag 29 juli 2003 12:17 schreef Bright het volgende:

[..]

Ben ik het mee eens, maar ik schrik altijd als ik je fotootje zie...

uh????

hoezo? neehoor ben niet nieuwsgierig

pi_12091218
quote:
Op dinsdag 29 juli 2003 13:38 schreef Angel22 het volgende:

[..]

uh????

hoezo? neehoor ben niet nieuwsgierig

Nou, laat ik het voorzichtig zeggen: je user-ikoon beeldt niet echt een angel uit, he? met al dat smink etc. Dan heb ik liever een foto van jou erin, of een mooi exemplaar van je tattoo (Da's juist een hele mooie voor een user-ikoon)
pi_12091552
Pfff... nou ben ik door die stomme UPC-storing te laat om Ethel succes te wensen . Spannend dat er eindelijk weer een baby komt! Straks krijgen we volgens mij weer een hele golf, dit is gewoon stilte voor de storm.

Mijn zus belde een maand terug in paniek op, die had voor het eerst weer een gezellige nacht gehad met haar vriend en was nu bang dat het precies voor haar eisprong was. Ik heb haar geadviseerd om de morning-after pil te halen, maar dat heeft ze niet gedaan omdat de kans heel klein leek. Dus nu krijg ik in april er nog een nichtje of een neefje bij . Mijn zus is erg in shock, maar ik vind het wel leuk. Kan ik al die kleine babykleertjes toch nog met een goede reden blijven bewaren straks.

Er was hier trouwens laatst een discussie over zwemluiers, ik heb na lang zoeken bij Kaatje Katoen de niet-wegwerpvariant gevonden. Heel schattige printjes en heel snel bezorgd. Wil binnenkort gaan babyzwemmen met Isa, ze vindt het in bad altijd zo heerlijk, en er is in Amstelveen een ozon-gezuiverd zwembad (dus niet dat gore chloor) met een warm bad voor de babies. Ben erg benieuwd hoe ze dat gaat vinden.

mooi he, alles
pi_12091592
quote:
Op dinsdag 29 juli 2003 14:20 schreef Bright het volgende:

[..]

Nou, laat ik het voorzichtig zeggen: je user-ikoon beeldt niet echt een angel uit, he?

OT: Angel (waarnaar de user zich heeft vernoemd) is dan ook een vampier.
maar ik moet zeggen dat ik ook naar een hoop dingen liever kijk dan naar Manson
mooi he, alles
pi_12091633
quote:
Op dinsdag 29 juli 2003 14:33 schreef phileine het volgende:
Kaatje Katoen
heeey, leuk! tnx for the tip!
  † In Memoriam † dinsdag 29 juli 2003 @ 14:42:54 #96
7074 moussy
kuttekop
pi_12091767
Gefeliciteerd phil

Ik heb trouwens nog zo'n zwemluiertje-broekje liggen. Ooit eens gekregen van iemand, ze zijn perfect. Zelfs een plasje bleef er in.

Met de blaasontsteking gaat het volgens mij wel goed. sinds gistermiddag heeft mijn urine een redelijk normale kleur en plas ik geen roestwater meer en sinds ik niet meer hele dagen op mn kont zit is de pijn in mijn rug ook weer over. Zo kan ik ook nog wel wat weekjes rond hobbelen.

Heeft iemand hier ervaring met een Tummy Sleep? Zo'n beertje met van die baarmoeder geluiden? Wat zijn die baarmoedergeluiden? Alleen een hartslag of zo?

Jubileum moderator dinsdag 29 juli 2003 @ 14:55:04 #97
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_12092009
Ow Phil wat leuk, familie-uitbreiding!
heb je mijn mail nog gehad? [offtopic]

Speaking off kleine babykleertjes, ik ben door de kratten met kleding aan het struinen die op zolder staan, op zoek naar bruikbare babydingetjes. Gisteravond ook al en ik heb zowat een doos tissues weggehuild met alles wat ik tegenkwam. Heel hormonaal ging het van "Ow Jeroen kijk, hier kwam ze in uit het ziekenhuis" *jank snik jank* en "Ow kijk, haar eerste korte broekje" *brul* .
En toch is het leuk om te doen en weer eens even te zien

Eva ♥ en Iris ♥
  dinsdag 29 juli 2003 @ 14:57:26 #98
8885 moralia
Grip op je zak
pi_12092067
Ik was ondeugend en fietste wel met Zoë in de BabyBjörn....erg he, noooit wat gebeurd!
Ik ben 1x gevallen toen ze er in zat en dat was toen ik struikelde over een stoeptegel, en ik dus gewoon liep......
Toen dacht ik "ik had beter kunnen gaan fietsen"
I want to be young and wild, and then I want to be
middle-aged and rich, and then I want to be old and annoy people by
pretending that I'm deaf
pi_12092103
quote:
Op dinsdag 29 juli 2003 14:20 schreef Bright het volgende:

[..]

Nou, laat ik het voorzichtig zeggen: je user-ikoon beeldt niet echt een angel uit, he? met al dat smink etc. Dan heb ik liever een foto van jou erin, of een mooi exemplaar van je tattoo (Da's juist een hele mooie voor een user-ikoon)

quote:
Op dinsdag 29 juli 2003 14:34 schreef phileine het volgende:

[..]

OT: Angel (waarnaar de user zich heeft vernoemd) is dan ook een vampier.

Psies... kon het niet beter zeggen.....

En taj wat moet ik over manson zeggen, hij maakt gewoon geniale muziek en damey heeft dit plaatje uitgekozen voor me.....

dinsdag 29 juli 2003 @ 15:26:02 #100
32614 bastardhost
prettig gestoord
pi_12092727
quote:
Op dinsdag 29 juli 2003 14:55 schreef Lois het volgende:
Gisteravond ook al en ik heb zowat een doos tissues weggehuild met alles wat ik tegenkwam. Heel hormonaal ging het van
Hoezo nou heel hormonaal?
Vanochtend heb ik de kleertjes ook klaargelegd en in de laden gepakt voor onze kruimel, daar kwam ik dus rompertjes tegen van Sverre, maatje 40, waar hij indertijd nogal heeeeeel ruim inzat. Moet eerlijk bekennen dat dat zelfs bij een niet zwanger man het nodige losmaakt en het ook bij mij niet droog is gebleven.
Vol trots en emotie de trap af gestormd, kijk Astrid, Stephanie... rompertjes en kleertje van Sverre, toen hij nog in maatje 40 kon..
Shaven..... not furred
  † In Memoriam † dinsdag 29 juli 2003 @ 15:31:47 #101
7074 moussy
kuttekop
pi_12092862
Nou zeg, ik heb dat niet.... ik ben bijna in staat om de kasten open te trekken om te gaan testen of ik ook ga huilen
pi_12093101
Ai, te laat om Esther succes te wensen vandaag. Nou, dan lees je het maar achteraf, ik hoop dat alles naar wens gaat meid en eigenlijk hoop ik ook dat ik bij je op de kraamafdeling kom liggen (woon ook in Groningen) kunnen we simultaan bevallen Iedere dag gaat weer voorbij zonder de komst van een ieniemienie danosaatje. Het is trouwens wel erg leuk hoe iedereen zo heerlijk mee kan leven. De straat, familie vrienden en vrienden van vrienden, het maakt niet uit, iedereen leeft mee en vindt het hardstikke spannend.

Nog geen nieuwes van Mamma-in-spe en Mirage? Jammer! Ik ga er vanuit dat ze aan het bijkomen zijn van een megazware bevalling en helemaal geen behoefte hebben aan nieuwsgierige fokmensjes en dat ze lekker liggen te genieten van hun gezinnetjes.

Manlief hier is een beetje zenuwachtig. Ik was gisteren bezig met de envelopjes voor de geboortekaartjes, postzegels en adresstickers erop, toen hij ineens vroeg of we de kaartjes niet alvast op moesten halen. hij keek eerst nog wat verbaasd toen ik hem met een vreemde blik aankeek, tot het kwartje viel...ach, die lieverd heeft het qua zenuwen ook wel erg te pakken hoor.

pi_12093361
ff uit de lurkstand:

Bij de Etos is deze week de Nappy Wrapper (die emmer zeg maar) in de aanbieding van 59 voor 29 euro.

Ik denk, ik meld het ff

en waar blijven die beebies nou...

"Why does being a librarian make her even hotter?"
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
  † In Memoriam † dinsdag 29 juli 2003 @ 16:53:42 #104
7074 moussy
kuttekop
pi_12094873
quote:
Op dinsdag 29 juli 2003 15:31 schreef moussy het volgende:
Nou zeg, ik heb dat niet.... ik ben bijna in staat om de kasten open te trekken om te gaan testen of ik ook ga huilen
ben toch even de zolder op geklommen. Nah, geen tranen hier, maar wel een bult wasgoed
  dinsdag 29 juli 2003 @ 18:37:04 #105
3123 Sanne
dat zure BB modje...
pi_12096585
Is Ethel al bevallen? Ik ben zo benieuwd!
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen. Dan dooft het licht.
I.M. mijn streamzusje Quenda© of Loedertje zoals jullie haar kennen. RIP lief. :*
pi_12096956
Ik werd ook helemaal weeig toen ik de kleertjes van Bo aan het uitzoeken was. Jammer genoeg denk ik dat deze kleine meid niet veel van de kleertjes van Bo aan kan omdat Bo van de winter is en deze niet (als ze niet te lang blijft zitten hahahahahaha)
Ben beniewd of Ethel al de kleine in de armen heeft. En Mirage...... ik duim nog steeds voor jullie dat alles goed is!!!
Danosaik kan me voorstellen dat je eht zat bent, jij ben al bijna bij je uitgerekende datum ik nog 3 weken min 2 dagen en ben het al zo zat.
Heb vandaag beneden maar even de ramen binnen en buiten gezeemd en net boven even alles gedweilt. Wat kan je je dan ineens rustig voelen.
Nu alleen nog steeds (ik blijf dat rotklusje maar uitstellen) die k*t adressen allemaal gaan verzamelen voor op de enveloppen
Onze kaartjes worden leuheuk!!!!! Heel simpel maar o zo leuk.
Ik wou dat ik ze al kon laten zien en de naam kon vertellen en de kleine in me armen had enz enz. Jajaja dat bovenste kan wel maar doe ik niet.....hopelijk hou ik dat vol als ik maar niet weer 2 weken overtijd ga

Zo nu zo een lekker bakkie thee en dan ff met Bo kroelen op bed.

O ja ook zo gek.
Ik llop nog steeds bij de dieetist he. En daar ben ik op de weegschaal altijd net 1 kilo zwaarder als bij de verloskundige, nou ja dat kan is niet gek. Maar nu ben ik dus vorige week bij der verloskundige geweest en daar was ik in 2 weken 1 kilo aangekomen (dat klopt wel bij mij) Vraagt de dieetist hoe het gaat (was er anderhalve maand niet geweest gingen het iets afbouwen, om na mijn zwangerschap weer enthousiast verder te gaan) Dus ik ja goed, ik beweeg alleen minder omdat ik moe ben pijn heb enz enz. Ik vertel mijn gewicht van vorige week bij de verloskundige. Ben ik in 1 week tijd 6 kilo aangekomen!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Nou ik schrok menatuurlijk wezenloos vraagt hij nog wat hebben ze voor weegschaal daar. Net alsof ik er om zou liegen ofzo. Volgens hem kan dat nooit van het eten zijn. Volgens mij zelf ook niet natuurlijk. Zal wel met de zwangerschao te maken hebben dacht die. Ja waar het mee te maken heeft maakt me niet uit, maar hier baal ik natuurlijk wel van. Nu ben ik deze zwangerschap weer net zoveel als de vorige aangekomen en dat terwijl ik dat niet wilde. Bah.

Maar ja.... nog ff....

Het voelt heerlijk!!!!
pi_12097457
jessie, dat is mooi balen (is die weegschaal wel goed?) Ben net terug (Ja echt, nu pas) van de stad en heb wat kleren gekocht: de kleuren zijn echter niet echt wat bij mij past...met veel moeite heb ik uiteindelijk een zwarte linnen broek gekocht en ow wat een variatie: een rood hempie en een rood t-shirt met lange mouwen.

Es kijken, dan kan ik de volgende combi's maken:
- een zwarte broek met een rood t-shirt
-een zwarte broek met een rood t-shirt
- een zwarte broek met een rood hempje.

.......

DANYEL EN THIJS
pi_12097564
we hebben wel een vreeeselijke babyboom straks, met al die kleintjes op komst!!! Zo gek vind ik dat, het is net alsof het nog heel lang moet duren..en dan zegt Bix iets over 'hier nog niets' of danosa...en dan denk ik elke keer 'waar hebben ze het over?' *traag is*

Jullie zijn trouwens wel jankerds *hier om die reden geen reclames kijkt want nog steeds natte oogjes krijgt van de rukreclame 'laat maar je shirt vertelt het me morgen wel ' onbegrijpelijk!!!

DANYEL EN THIJS
pi_12097764
Tom heeft VANDAAG op zijn eerste verjaardag zijn EERSTE STAPJES gezet!!!!!!!!!!!!!!!! *TROTS*

ps: Danosa ik woon ook in Groningen, wie weet komen we elkaar
dus nog wel tegen op de kraamafdeling.

pi_12097872
quote:
Op dinsdag 29 juli 2003 19:28 schreef Logician het volgende:
Tom heeft VANDAAG op zijn eerste verjaardag zijn EERSTE STAPJES gezet!!!!!!!!!!!!!!!! *TROTS*

woehoe, goed hoor van Tom

hij kiest het moment er wel voor uit zeg

pi_12100744
* DuchessX heeft lekker meegelezen *dus zo gaat dat als je zwanger bent of een kindje hebt*

Jammer dat er nog geen nieuws is van Mirage.

#geen
pi_12100937
jessie, vervelend zeg. maar als 't er zo snel aan is gekomen is 't vast vocht, dus dat ben je ook zo weer kwijt als je straks bevallen bent. bij mij is het nu juist andersom, ik ben in 't begin van de zwangerschap vrij snel veel aangekomen, hield ook al vroeg vocht vast. maar de laatste tijd blijft m'n gewicht steeds 't zelfde, er zijn zelfs wat kilootjes afgegaan (maar dat was in een periode dat ik vrij vaak 's nachts nog moest overgeven), nu zit ik al weken stabiel (op 12 kilo extra - nog niet echt weinig, maar ook niet vreselijk veel, toch?). en dat terwijl m'n buik nog steeds groeit. het lijkt wel of die baby nu eindelijk gebruik aan 't maken is van al die aangelegde reserves.

Logician, dubbel gefeliciteerd! een jarige zoon die ook nog is begonnen met lopen!

dinsdag 29 juli 2003 @ 22:08:00 #113
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_12101114
Logician, da's geweldig goed van Tom! Gefeliciteerd met zijn verjaardag en met de eerste stapjes dus!
En hou je baby nog even 2 uurtjes binnen he, dan zijn je kinderen tenminste niet op dezelfde dag jarig! Mijn oma heeft zoiets wel gehad, van haar kinderen zijn er 2 op dezelfde dag jarig, maar 't is dus geen tweeling En mijn moeder heeft mijn zus 1 dag voor haar eigen verjaardag gekregen, nog net op tijd eruit weten te persen dus
  FOK!fossiel dinsdag 29 juli 2003 @ 22:36:16 #114
2628 Karin
pi_12101942
Wouw wat goed van Tom
we geloven het natuurlijk pas na de foto's, en taartfoto's zijn ook altijd leuk!!
  dinsdag 29 juli 2003 @ 22:50:48 #115
33160 akkien
nemo in amore videt
pi_12102268
ik ken een gezin waar ze een tweeling hadden...
6 jaar later kreeg deze tweeling wel een erg bijzonder verjaardagscadeautje: 2 broertjes en een zusje (een drieling dus)

En ja dat is echt waar...

imagination is more important than knowledge
  dinsdag 29 juli 2003 @ 23:13:01 #116
32614 bastardhost
prettig gestoord
pi_12102818
quote:
Op dinsdag 29 juli 2003 19:21 schreef Catootje het volgende:
Jullie zijn trouwens wel jankerds *
Ach... ik kan nog altijd moeilijk naar de video uit die tijd kijken... of de foto's doorbladeren zonder natte ogen te krijgen en krampen in mijn maag.. deels om de pijn en de angst die je beleefd hebt en die weer boven komt.. en niet het minst van geluk, omdat we een kerngezond mannetje in onze handen kunnen houden. Het had zo anders kunnen lopen.

Is ook een heel emotionele tijd geweest, die voor mij in het bijzonder heel intens was aangezien ik aan het terugvechten was van een diepe depressie toen Sverre werd geboren.

*edit* Potje Koffie, zit ik me nu te verdedigen? Das nie goe'

Shaven..... not furred
pi_12106618
quote:
Op dinsdag 29 juli 2003 19:28 schreef Logician het volgende:

Gefeliciteerd met beide gelegenheden
0 jaar: geboren
1 jaar: lopen
2 jaar: praten
3 jaar: lezen
4 jaar: schrijven
5 jaar: rekenen
zo, de helft van de basisschool kan die zomaar overslaan
nee - laat'm maar eerst lekker spelen
pi_12106641
'k Heb even gekeken wie wanneer 'aan de beurt is' en 't zal hier druk worden:
8 juli 2003: Mirage Is vast aan het bijkomen
18 juli 2003: mama-in-spe Ook nog niets van vernomen
24 juli 2003: Ethel Al klaar met puffen?
2 augustus 2003: danosa Bijna aan de puf
* 4 augustus 2003: Eska Bezig met voorweeen?
06 augustus 2003: Logician 't Schiet al op he?

Hierna hebben we (papa's, mama's in spe, medelevers en lurkers) even rust

pi_12106992
quote:
Op dinsdag 29 juli 2003 23:13 schreef bastardhost het volgende:

[..]

Ach... ik kan nog altijd moeilijk naar de video uit die tijd kijken... of de foto's doorbladeren zonder natte ogen te krijgen en krampen in mijn maag.. deels om de pijn en de angst die je beleefd hebt en die weer boven komt.. en niet het minst van geluk, omdat we een kerngezond mannetje in onze handen kunnen houden. Het had zo anders kunnen lopen.

Is ook een heel emotionele tijd geweest, die voor mij in het bijzonder heel intens was aangezien ik aan het terugvechten was van een diepe depressie toen Sverre werd geboren.

*edit* Potje Koffie, zit ik me nu te verdedigen? Das nie goe'

*gniffelt wat* jij hoeft je helemaal niet te verdedigen hoor!! Moet je mij straks zien, na naderhalf jaar 'strijd'eingelijk zo'n hummeltje.....Kleenex zal winstgevend zijn!

(vij kindern, een tweeling EN een drieling....aaaaargh! Waren die 'via natuurlijke weg' geboren of kwam het door hormonen?)

DANYEL EN THIJS
  woensdag 30 juli 2003 @ 09:42:07 #120
33160 akkien
nemo in amore videt
pi_12107635
quote:
Op woensdag 30 juli 2003 08:51 schreef Catootje het volgende:

[..]

(vij kindern, een tweeling EN een drieling....aaaaargh! Waren die 'via natuurlijke weg' geboren of kwam het door hormonen?)

dat weet ik niet precies,
maar ze hebben dr om precies te zijn 9....ook nog 4 'losse' kinderen
pi_12107653
Moet het kort houden. Ga nu naar het ziekenhuis, vliezen gebroken. Weeen!!!!!!!!!!!!!! en die doen pijn. Hellup!
  woensdag 30 juli 2003 @ 09:45:32 #122
30488 coolbabe
My little pwny
pi_12107673
zet hem op Danosa
Aan de manier waarop zij op haar bezem zat, zag ik dat ik met een nymfomane heks te maken had.
  † In Memoriam † woensdag 30 juli 2003 @ 09:46:49 #123
675 just me
oldbie DCLXXV
pi_12107692
quote:
Op woensdag 30 juli 2003 09:43 schreef danosa het volgende:
Moet het kort houden. Ga nu naar het ziekenhuis, vliezen gebroken. Weeen!!!!!!!!!!!!!! en die doen pijn. Hellup!
you go girl!!!
Godmother of Radio 49
How fragile we are
  woensdag 30 juli 2003 @ 09:47:21 #124
33160 akkien
nemo in amore videt
pi_12107699
quote:
jeeeehh...kun je bijna je kindje in je armen houden

suc6

woensdag 30 juli 2003 @ 09:50:09 #125
2873 No Nick
Unieker dan uniek
pi_12107737
quote:
Puffen! Elke pijnlijke wee die geweest is komt nooooooit meer terug

SUCCES!!! Nog ffies

† In Memoriam † woensdag 30 juli 2003 @ 09:50:33 #126
7074 moussy
kuttekop
pi_12107746
Woej!!

Ook al zit ze in het ziekenhuis, ik help ff mee

woensdag 30 juli 2003 @ 09:50:52 #127
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_12107754
Wow!!!!!

Danosa, zet hem of haar mooi, lief en gezond op de wereld!

We kunnen niet wachten......

Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
  † In Memoriam † woensdag 30 juli 2003 @ 09:51:33 #128
675 just me
oldbie DCLXXV
pi_12107765
quote:
Op woensdag 30 juli 2003 09:50 schreef moussy het volgende:
Woej!!
Moussy.. niet te hard persen jij
Godmother of Radio 49
How fragile we are
  woensdag 30 juli 2003 @ 09:55:07 #129
2873 No Nick
Unieker dan uniek
pi_12107831
quote:
Op woensdag 30 juli 2003 09:50 schreef moussy het volgende:
Woej!!

Ook al zit ze in het ziekenhuis, ik help ff mee [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding]

Laat jij dat ff lekker over aan de niet-zwangeren hiero

pi_12107873
Danosa zet um op!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
  † In Memoriam † woensdag 30 juli 2003 @ 09:57:56 #131
7074 moussy
kuttekop
pi_12107881
Ik heb mn knieën bij elkaar hoor. Eerst dat bed, ééérst dat bed!!
  woensdag 30 juli 2003 @ 09:59:31 #132
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_12107919
Ben ik nog op tijd om je succes te wensen Danosa??? Succes meid, en een tip: bij een pijnlijke wee proberen je lichaam zo min mogelijk aan te spannen, zo 'slap' mogelijk te blijven, dan zakt de pijn veel eerder weg. Spanneeeeeeeend!!!
  FOK!fossiel woensdag 30 juli 2003 @ 10:16:07 #133
2628 Karin
pi_12108206
Oe wat spannend!! Danosa zet hem op! Heel veel succes. Ik hoop dat het allemaal heel voorspoedig gaat.

pi_12108266
Wow! Spannend

Succes en sterkte Danosa!!

pi_12108583
Wow Danosa, zet 'm op en maak er iets moois van!
pi_12108781
WAAAAAAAAAA !!!! SUCCES DANOSAA!!!!!! dat je maar snel een
heel mooi lief gezond klein schattig kindje in je armen hebt liggen

Hier begint het nu ook steeds wat meer te komen, heb al de hele week lichte voorweeen, en ben de hele nacht in de weer geweest omdat ik er niet van kon slapen, opruimen, rondlopen, etc .. er begint nu af en toe een hele pijnlijke tussen te zitten die ik echt moet wegpuffen, mij kennende zal het niet meteen doorzetten, maar ik denk dat we op deze manier aan het einde van deze week ergens wel zullen bevallen

pi_12108893
Kom op Danosa!

Ff net zoals Tanne denken dat je er een olifant uit moet persen dan is het zo achter de rug en heb je een mooi kindje in je je armen liggen!

Oh ja voor ik het vergeet

Oh ja en voor de liefhebbers 2 foto's van een slapend meisje

Oh ja we willen wel foto's he Danosa!!!!

♥ K, N, R en F ♥
  woensdag 30 juli 2003 @ 11:06:07 #138
34891 melonovy
La Kutschie
pi_12109143
Danosa heel veel sterkte....

Ik ben nu wel heel erg benieuwd wie zich het eerst gaat melden met een geboorteberichtje!!!

Het voelt goed hè?
A je to!
  Jubileum moderator woensdag 30 juli 2003 @ 12:39:35 #139
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_12111720
Oe Danosa zet hem op!!!

Er komt hier de komende dagen volgens mij een enorm aantal babietjes bij, dat kan gewoon niet anders. Leuk

Even iets anders, heeft iemand ervaring met hoe het voelt als babietjes indalen? Mijn buik is gisteren, en eigenlijk de dag daarvoor ook al, dramatisch gezakt. Ik kan weer een hele hand leggen tussen mijn borsten en de bovenkant van mijn buik, mijn brandend maagzuur is gelijk een stuk minder (das wel fijn). Het vervelende is echter dat mijn bekken voor mijn gevoel van bovenaf uit elkaar geduwd wordt *au * en ik de hele tijd het gevoel heb dat het kindje er zo tussen uit valt als ik loop. Daarnaast heb ik al sinds gisteravond behoorlijk harde, pijnlijke krampen en steken in mijn liezen.
Dat is toch normaal bij indalen he?
Ik heb dat bij Eva dus nooit meegemaakt, het indalen, en Karin ook niet dus niemand kan mij geruststellen

Eva ♥ en Iris ♥
  woensdag 30 juli 2003 @ 12:47:18 #140
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_12111922
Lois, ik heb het ook niet meegemaakt, dus ik kan je ook niet geruststellen, maar het is wel iets wat ik me voorstel bij indalen. Bovendien hoor ik Jessie ook wel eens over het gevoel dat het kind er gewoon uit kan vallen, dus het lijkt mij normaal.

Danosa . Zet hem op!! . Veel sterkte hoor. En ook nog maar een paar voor Ethel voor de zekerheid .

Logician, het lijkt erop dat het nu toch allemaal langzaam begint. Dat heb je dan toch goed gepland, net niet op de verjaardag van Tom .

Catootje, rare en enge dromen heb ik hier ook, dat is volgens mij een echte 'zwangerschapskwaal'. Spannend hoor, morgen. Ik ben heel benieuwd.

Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_12112541
quote:
Hee, je bent iets te vroeg Maar heel veel suk6! Zet'm op en doe je best (dat laatste was voor de baby )

'We thumbs a lot before you'

pi_12112639
Logician, het zal het dus echt om spannen, wie van ons eerst mag. Ik herken jouw verschijnselen iedere keer letterlijk.
Tot aan gisteren had ik de voorweeën eigenlijk voornamelijk 's nachts, maar nu dus ook overdag. En daar zitten idd soms forse exemplaren bij.
Succes!

Lois, dat is idd Het Ingedaalde Gevoel.
Vooral het gevoel dat je bekken uit elkaar wordt geduwd herken ik zéér!
Verder kan ik ook niet meer normaal zitten; dwz gewoon recht op met mijn benen netjes naast elkaar. Ik "hang" tegenwoordig, echt het stereotype "hoogzwangere" dus.

† In Memoriam † woensdag 30 juli 2003 @ 13:15:43 #143
7074 moussy
kuttekop
pi_12112713
Oh Lois, herkenbaar hoor. Ik heb alleen niet het gevoel Zo te verliezen. Maar wat ik wel irritant vind, is door dat gereutel onder in, ik vaak schrik van de plopjes-knapjes, het is dan net alsof mn vliezen knappen
  woensdag 30 juli 2003 @ 13:19:25 #144
32614 bastardhost
prettig gestoord
pi_12112826
quote:
Op woensdag 30 juli 2003 07:57 schreef Bright het volgende:
'k Heb even gekeken wie wanneer 'aan de beurt is' en 't zal hier druk worden:

..

Hierna hebben we (papa's, mama's in spe, medelevers en lurkers) even rust

Ook maar heel even, want hoewel wij voor eind augustus staan, houden we toch zeeeeer rekening met 12/13 of 14 augustus *uiterlijk*

Danosa, heeeeel veel suc6 en snel met foto's (laten) komen. *hier horen perssmileys, maar die kan ik ff niet vinden*
Logician positief blijven meid, het kan ook snel gaan

Shaven..... not furred
  Jubileum moderator woensdag 30 juli 2003 @ 13:30:52 #145
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_12113195
quote:
Op woensdag 30 juli 2003 13:19 schreef bastardhost het volgende:

. *hier horen perssmileys, maar die kan ik ff niet vinden*

FAQ Ouder(s)

Fijn dat jullie het herkennen, dat indalingsgevoel, dat stelt altijd enorm gerust. Zo heerlijk vind ik dat aan dit forum, er is altijd wel iemand die hetzelfde voelt en meemaakt.

quote:
Op dinsdag 29 juli 2003 14:33 schreef phileine het volgende:
er is in Amstelveen een ozon-gezuiverd zwembad (dus niet dat gore chloor) met een warm bad voor de babies.
Jaaaaaaaa zo'n zwembad zoeken wij! Waar zit dat bad?
Eva mag niet zwemmen in chloorbaden
Eva ♥ en Iris ♥
pi_12113546
Ohhhhhhh Danosa, zet hem op meid. Ik ben blij voor je dat het gebeurt hoor. Je kan het!!!!!

Enne logician en Eska voor jullie ook spannend he. Hopelijk zet het snel door (ik had hier gisteren ook weer voorweeen en vandaag zon ongesteldheidsdag pijn)

En hoe zou het met Ethel zijn?????

Lois zijn indalingsweeen denk ik. Ik had hetzelfde. Het voelt alsof je met een meloen tussen je benen loopt en alles doet pijn.

Het voelt heerlijk!!!!
pi_12113999
Auaw Auw met een meloen tussen je benen?

Auw auw....

pi_12114008
Ik ben weer thuis! Heb de hele ochtend aan de hartbewakingsapperatuur gelegen vanwege het hartje van de baby. In het begin was dit niet goed en ze wilden graag meer vergelijkingsmateriaal. Het is momenteel zo druk met de babies hier in Groningen dat ik weer naar huis mocht om daar verder te puffen. En daar ben ik wel blij om. Gelukkig zag alles er later goed uit! Als er morgenvroeg half 10 nog niets is dan moet ik wederom naar het ziekenhuis, maar daar gaan we maar niet van uit. De weeen komen mooi regelmatig. Ik ga lekker in bed liggen (begint as the world turns al?) en laat die pijn maar over me heen komen.
  woensdag 30 juli 2003 @ 14:01:53 #149
2873 No Nick
Unieker dan uniek
pi_12114062
Oh Danosa, lekker thuis!!
Laat je lekker verwennen en laat het over je heenkomen.. nog ffies
pi_12114136
Ohhh Danosa fijn dat je thuis mag bevalllen. Lekker ff onder de douche is ook ff lekker voor je weeen en koester je buik nog even (ook al komt er dalijk even een moment dat je die kan vervloeken )
Nog effies en je bent de gelukkigste mamma van de wereld.
Het voelt heerlijk!!!!
  woensdag 30 juli 2003 @ 14:18:16 #151
25300 beertje_
..........
pi_12114490
Lekker weer thuis danosa, zet em op
"Whaaa ik leer het ook nooit..."
  woensdag 30 juli 2003 @ 14:42:36 #152
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_12115180
Danosa, wat leuk om zo tussendoor wat van je te horen! Je doet het zo te horen prima! Veel succes!!!

Logician en Eska, ook veel succes, dit lijkt net een wedstrijd

pi_12116042
Da's lekker, Danosa, dat je het (voorlopig) fijn thuis mag gaan doen!

Ik baal er zelf van dat ik in het ziekenhuis moet bevallen, had het zo graag thuis gewild. Nu was mijn vorige (ziekenhuis)bevalling een regelrechte horror, en waarschijnlijk kleurt dat ook wel mijn mening. Hopelijk gaat het deze keer heel anders.

Pff, die (voor)weeën worden nu wel steeds scherper moet ik zeggen. Komt alleen maar geen echte regelmaat in.
Het gekke is dat sommige helemaal op m'n poeperd te voelen zijn. Net zoals persweeën zeg maar, alleen dan veel milder natuurlijk.

O en Rewimo, ik realiseer me ineens dat ik helemaal nooit geantwoord heb op jouw vraag hoe ik aan mijn beenletsel kwam. Ik ving met mijn onderbeen dus een verschuivende stapel stoeptegels op....
Gelukkig gaat het inmiddels een stuk beter, en gisteren zijn de hechtingen er uit gehaald.

pi_12117500
Wat gebeurt er opeens veel! Krijgen we toch nog een wedstrijdje welk kindje het eerst komt?

Danosa: veel sterkte. Je klinkt alsof het prima gaat, ik zat tegen die tijd al te jammeren en iedereen te vervloeken, maar ik ben dan ook een aanstelster als het om pijn gaat. Sterkte hoor, ik ga heel erg aan je denken.

Lois: dat zijn hardstikke indalingsweeën, voelde bij mij ook zo (behalve dat gevoel het kind te verliezen, maar dat heb ik wel vaak van anderen gehoord). Ik vond het wel lekker dat ik eindelijk weer een beetje een maag en longen had, alleen bleek toen mijn blaas niet meer in gebruik. 't is ook altijd wat. Is er niet zo'n bakerpraatje dat als je je hand tussen buik en borsten kunt leggen, je binnen een maand je kind hebt? Klopte bij mij in ieder geval wel.

Dat zwembad zit in Amstelveen, het heet de Meerkamp. Ik geloof dat er wel een heel klein beetje chloor in het water zit, maar da's te verwaarlozen. Ik ben zelf enorm allergisch voor chloor, in de meeste baden is rondlopen in de ruimte al genoeg voor irritatie van neus, ogen en oren, maar bij de Meerkamp heb ik nooit ergens last van. t is een erg leuk bad, vier binnenbaden: een gewoon koud baantjesbad, een warm kleuterbad, een warm golfslagbad en een warm "doelgroepenbad" (waar dus die lessen zijn). Ook nog twee buitenbaden, maar daar ben ik nog nooit geweest. En een mini-mini-mini-badje voor babies (ongeveer 3 cm water) en een hele lange glijbaan. Voor elk wat wils.

Laat anders eens weten als je erheen gaat, dan kom ik ook met Isa!

mooi he, alles
pi_12117996
Phil, is de moeder van Mary weer zwanger, begreep ik dan nou

Dames: zet em op!!! En ik hoop nog steeds op een mooie afloop voor Mirage, die het spannend houdt voor ons.... (kom op vrouwtje!!) *brult: GOGOGO!! Jeetje, straks hebben we echt een paar babietjes tegelijk!!

DANYEL EN THIJS
pi_12118057
..heb trouwens vandaag weer twee cadeau's gehad, mijn score is nu
- twee hele kleine babyblauwe sokjes, die in het zicht liggen
- een lieve kleine, bruine teddybeer ("al die jaren was je steeds bij mij, lalalalaaaa")
- een boekje van DB over de appel
DANYEL EN THIJS
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 30 juli 2003 @ 17:46:22 #157
13151 crew  Rewimo
pi_12120160
Danosa, Logician en Eska, jullie maken er toch geen wedstrijd van hè?

Zal jullie even een beetje helpen:

Zet hem op dames

Wel leuk, hier zoveel ukkies op komst, en op twee van mijn mailinglists ook 3 die begin augustus verwacht worden

woensdag 30 juli 2003 @ 17:49:53 #158
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_12120258
Even heel zachtjes roepen hoor: Miraaaage, waar zit je?
pi_12120797
quote:
Op woensdag 30 juli 2003 15:11 schreef Eska het volgende:
Pff, die (voor)weeën worden nu wel steeds scherper moet ik zeggen. Komt alleen maar geen echte regelmaat in.
Het gekke is dat sommige helemaal op m'n poeperd te voelen zijn. Net zoals persweeën zeg maar, alleen dan veel milder natuurlijk.
Ik heb dus precies hetzelfde he! bijna eng gewoon ..
  woensdag 30 juli 2003 @ 19:07:54 #160
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_12121841
Zow, we zijn weer thuis met z'n drietjes (of zijn 't er nou toch vier?)

Ik ga eerst even een heleboel teruglezen, jullie moeten niet meer zo veel posten als ik op vakantie ben hoor!

Zag wel al in de gauwigheid dat er in de tussentijd geen babietjes geboren waren (toch?)...

Strax meer

I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_12122211
quote:
Op woensdag 30 juli 2003 16:21 schreef Catootje het volgende:
..heb trouwens vandaag weer twee cadeau's gehad, mijn score is nu
- twee hele kleine babyblauwe sokjes, die in het zicht liggen
Mag ik daarop uitmaken dat Catoot een jongen krijgt. .
  FOK!fossiel woensdag 30 juli 2003 @ 20:16:04 #162
2628 Karin
pi_12123574
Nou nog steeds geen babynieuws

Nouja kan ik mooi nog even wat over Bram vertellen. Zo leuk, hij doet elke dag wel weer wat nieuws. Sinds een paar dagen krijgt hij weer een fruithapje en vandaag deed hij zijn mond open als de lepel eraan kwam. Om vervolgens zelf de lepel met 2 handen vast te pakken en heen en weer te zwaaien. Alles zat vanmiddag onder de banaan Wat een plakkerige rotbende. Nouja maar weer in bad. Waar hij sinds kort vreselijk in zit te spetteren, ookal zo'n lol. Van de week dreven we zowat zijn kamertje uit, alles was drijfnat.

Hij moest vanavond hardop gieren van het lachen omdat Peet hem zat te kietelen in zijn nek. Ik pieste zowat zelf ook in mijn broek van het lachen. Alleen moet je altijd oppassen dat hij niet te enthousiast wordt want dan heeft meteen vreselijk de hik.

pi_12123859
klinkt gezellig, Karin!! *gniffelt*

Enne neeeej Berney: ik weet natuurlijk nog neit wat het is, ik had gewoon twee babyblauwe sokkies gekregen

Eeeeeej ET: goede vakantie gehad? Geen bloedingen meer?

DANYEL EN THIJS
  woensdag 30 juli 2003 @ 22:20:18 #164
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_12127144
E.T., fijn dat je weer veilig thuis bent Hoe was het op vakantie? Hoe is het met je o zo kostbare inhoud van je buikie?

Karin, wat heerlijk he, zo'n schaterend kindje, ik word er helemaal vrolijk van, van jullie 'belevenissen' met Bram!

† In Memoriam † woensdag 30 juli 2003 @ 22:27:00 #165
7074 moussy
kuttekop
pi_12127318
ET

Hoe was de vakantie? Ook uit je beha's en je broeken gescheurd?

pi_12127376
Voor diegenen die nog op zoek zijn naar een kraamkado
Heel simpel, maar ontzettend lief

En voor al die meiden die nu liggen te puffen en wat niet meer..
Heel veel succes!! Zet um op!!

woensdag 30 juli 2003 @ 22:48:15 #167
3011 E.T.
pi_12127863
Volgens mij raak je nooit uitgelezen hier

hier is alles weer veilig enzo thuisgekomen. Ik vond 't vliegen toch best eng (neem maar 'ns een flesje drinken mee 't vliegtuig in en je ziet wat drukverschillen doen.. moet er toch niet aan denken dat zoiets ook met baarmoeder/vruchtzakje gebeurt ) Maar, maar niet te veel over nadenken, mezelf goed voorhouden dat er zoveel mensen vliegen die in het begin van hun zwangerschap zitten.. En veel naar 't toilet gaan om e.e.a te controleren

16 dagen lang heeft buikkie zich heel rustig gehouden Geen rare dingen gedaan enzo. Het formaat van 'buikkie' is ondertussen meer richting 'buik' gegaan en gezien de stevigheid van 'buik' ligt dat echt niet alleen aan 't eten dat ik deed (heb nog niet op de weegschaal gestaan maar de pondjes zitten voornamelijk op buik en een stuk minder op heupen/billen/etc). 'Buik' is ook echt niet meer te verbergen nu

En verder, geen bloedingen, geen heftige krampen... niks van dat alles. Geen moment misselijk geweest.. (zelfs drie uur op een klein bootje op de ruige Noordelijke IJszee met kotsende mensen die over de reling hingen kon ik aan )
Heb wel bemerkt dat mijn conditie met giga-sprongen achteruit is gehold... ik had al niet zoveel voor ik zwanger was... maar nu waren stukjes bergop lopen al genoeg om als een hijgend paard boven te staan En steevast om een uur of twee 'smiddags vielen mijn ogen dicht..
Ben ook tot de ontdekking gekomen dat Lactulose niet werkt en ook de pakjes Stimulance van Nutricia niet tot ik daar in een supermarktje sap van gedroogde pruimen tegenkwam Meteen maar een voorraadje meegenomen. Paar slokjes zijn voldoende.. nu nog uitvinden waar ik dit in NL kan kopen. (zal van de week 'ns bij een reformzaak ofzo kijken)

Ik heb dus eigenlijk gewoon twee heerlijke weken gehad (hoewel terug naar de beschaving ook wel erg lekker is.. voor foto's enzo: Malbik Endar! ) en alleen maar leuk zwanger geweest.
En van de beroemde ijslandse wol (HET souvenir daar, hoewel truien e.d. onbetaalbaar zijn) een stel hele schattige baby-slofjes gekocht. Lekker warm voor de eerste wandelingen buiten

En dan vrijdag voor de echo. Uitsluitsel of de slofjes gedeeld moeten worden of niet

O ja... eten als een bootwerker.. is dat normaal? Ik kan blijven eten en hou nog steeds honger.. Een ontbijt van een bord yoghurt met muesli/cruesli, daarna nog twee grote, bruine boterhammen dik belegd met kaas, worst, ei en tomaat, een glas melk, glas jus en twee koppen koffie.. en twee uur later was ik al weer op zoek naar iets eetbaars bij het benzinestation
Echt onverzadigbaar

I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 30 juli 2003 @ 22:51:30 #168
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_12127948
quote:
Op woensdag 30 juli 2003 22:48 schreef E.T. het volgende:
en twee uur later was ik al weer op zoek naar iets eetbaars bij het benzinestation
Echt onverzadigbaar
Er is een monster gecreeerd

En het lullige is, aangezien ik al jaren mijn grenzen niet ken met eten, ben ik 5 kilo aangekomen

Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 30 juli 2003 @ 22:55:05 #169
13151 crew  Rewimo
pi_12128032
E.T., mocht je dat sap niet vinden, dan kun je ook zelf pruimen weken. Twee per dag (nachtje weken) schijnt genoeg te zijn
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 30 juli 2003 @ 22:55:40 #170
13151 crew  Rewimo
pi_12128053
quote:
Op woensdag 30 juli 2003 22:51 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Er is een monster gecreeerd

En het lullige is, aangezien ik al jaren mijn grenzen niet ken met eten, ben ik 5 kilo aangekomen

Gezellig, twee Buikies
pi_12128128
Oeh danosa, spannenddddddd!!! Zet 'm op als het zo ver is hé?
#geen
  † In Memoriam † woensdag 30 juli 2003 @ 22:58:35 #172
7074 moussy
kuttekop
pi_12128129
Oeh, prunasine!! Ik nam wel eens een slokje van dat pruimenspul op mn werk, gewoon voor het lekkere.... met als gevolg dat ik hele middagen op de pot heb gezeten
  woensdag 30 juli 2003 @ 23:15:12 #173
3011 E.T.
pi_12128566
quote:
Op woensdag 30 juli 2003 22:55 schreef Rewimo het volgende:
E.T., mocht je dat sap niet vinden, dan kun je ook zelf pruimen weken. Twee per dag (nachtje weken) schijnt genoeg te zijn
Dat is VIES! *ril*
(nou vind ik die pruimensap ook niet te hachelen... ik vind 't net verdunde appelstroop, maar een paar slokjes en daarna een flinke hoeveelheid water gaat nog net)
pi_12128623
Pssssssttt, ffies offtopic voor ET, wij halen onze voorraad pruimensap altijd bij de Lidl. Het zit in glazen flessen waar ze ook het Multivruchtensap in hebben.

Helaas hebben ze het niet altijd, dus we slaan altijd een grote voorraad in. Mijn moeder en ik hebben allebei poep-perikelen

Ontopic: Kom op met die beebies !! Het wordt vanaf morgen weer zweten met 27-30 graden !! (In Limburg dan)

"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
pi_12128686
quote:
Op woensdag 30 juli 2003 23:15 schreef E.T. het volgende:

[..]

Dat is VIES! *ril*
(nou vind ik die pruimensap ook niet te hachelen... ik vind 't net verdunde appelstroop, maar een paar slokjes en daarna een flinke hoeveelheid water gaat nog net)

Ik sla 's morgens met gemak een heel limonadeglas achterover
Nou ja, zo'n glas van de Nutella.

Maar helaas is het sap nu op, en al het fruit is inmiddels bedorven (ben alleen thuis, dus kon het niet snel genoeg opeten). Dus morgen maar een Wapiti denk ik.

pi_12129261
anders zelf pruimesap maken ? vorige week net weer een fles gemaakt voor mij en alicia. Gewoon pruimen op de markt halen, in een pan, kleine beetje water, tot moes koken, zeven, suiker naar smaak toevoegen en ijskoud laten worden. Mocht je dat niet lekker vinden is een scheutje in de karnemelk of in de yogurt misschien een idee.
pi_12129509
Die pruimensap kun je kopen bij elke reformwinkel. Ook bij Albert Heijn van het merk zonnatura, maar dan is het wel twee keer zo duur. Ik was er ook mee begonnen, maar Isa krijgt daar duidelijk veel meer darmpkramp van, dus ik ben over op andere probeerselen zoals ontbijtkoek.

Nog geen babies hier? Ik blíjf F5-en

mooi he, alles
  donderdag 31 juli 2003 @ 08:51:36 #178
2742 Bolletje...
Dare to be different
pi_12133599
[totaal offtopic ]Hai ET en Swets, welkom terug
doei
pi_12133941
ET, klinkt erg herkenbaar: hier had ik in het begin ineens zadeltassen, maar die zijn grotendeels verdwenen naar voren waar ik ook gezegend ben met een buik....wat zeg ik: BUIK (en hard en rond), waar mensen hier in de straat vertwijfeld naar kijken niets durven vragen! Het groeit momenteel hard vind ik.

Eten ligt bij mij moeilijker: ik word misselijk van zoet, en ook van te vet. kleine beetje de godganse dag door...twee happen en dan vol zitten en een half uur laten weer aan eten denken.

Slaaaaapen doek ook! Maar dat wisselt per dag, soms ben ik energiek en kan ik de hele dag door, de andere dag lig ik voor pampus. Nu ben ik grieperig, dus dat helpt de zaak niet....

Owww.: mijn vriend ik even dik geworden als ik!

DANYEL EN THIJS
  donderdag 31 juli 2003 @ 09:38:43 #180
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_12134136
quote:
Op donderdag 31 juli 2003 09:27 schreef Catootje het volgende:
Owww.: mijn vriend ik even dik geworden als ik!
Samen zwanger zijn, romantisch

Hoe zou het zijn met de bevallende dames?

pi_12134167
quote:
Op donderdag 31 juli 2003 09:38 schreef Spuuglokje het volgende:

[..]

Samen zwanger zijn, romantisch

...zegt hij ook

Jaaaa, ik wil wel babietjes!! (maar is natuurlijk wel erg snel, en hoe zou het toch met Mirage zijn..)

DANYEL EN THIJS
  donderdag 31 juli 2003 @ 09:43:19 #182
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_12134218
quote:
Op donderdag 31 juli 2003 09:40 schreef Catootje het volgende:

en hoe zou het toch met Mirage zijn..)

Op de een of andere manier denk ik dat ze gewoon helemaal niet meer op Fok! terugkomt, wat de reden daar ook van moge zijn
pi_12134257
quote:
Op donderdag 31 juli 2003 09:43 schreef Spuuglokje het volgende:

[..]

Op de een of andere manier denk ik dat ze gewoon helemaal niet meer op Fok! terugkomt, wat de reden daar ook van moge zijn

...begin ik ook te denken!
DANYEL EN THIJS
pi_12134334
Heee gelukkig Et en Swets zijn weer terug met de baby (s) in de buik.

Ik snap er niks van waar blijven die baby's nou. Iedereen moet een beetje opschieten hoor anders piep ik dalijk echt voor hoor!!!!!

Ik begin het elke dag meer zat te worden en nu met die voorspellingen van dat warme weer helemaal. Ben nu al weer helemaal warm en bezweet gek word ik er van.

Het voelt heerlijk!!!!
  Jubileum moderator donderdag 31 juli 2003 @ 10:48:03 #185
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_12135355
[moderatormode]

Omdat ik het verschrikkelijk jammer vind dat de foto's en verhalen van oa Isa, Norah, Bram en alle andere babietjes ondergesneeuwd dreigen te raken door het meepersen met de komende babyboom wil ik het volgende voorstellen:

Ik wil graag dit topic splitsen (bij wijze van proef) in "Zwangerschap en Geboorte" en "Allemaal Babies" .
Vinden jullie dat wat? Zullen we het gewoon proberen en als het niet bevalt draaien we het weer terug?

Eva ♥ en Iris ♥
pi_12135786
quote:
Op donderdag 31 juli 2003 10:48 schreef Lois het volgende:
[moderatormode]

Omdat ik het verschrikkelijk jammer vind dat de foto's en verhalen van oa Isa, Norah, Bram en alle andere babietjes ondergesneeuwd dreigen te raken door het meepersen met de komende babyboom wil ik het volgende voorstellen:

Ik wil graag dit topic splitsen (bij wijze van proef) in "Zwangerschap en Geboorte" en "Allemaal Babies" .
Vinden jullie dat wat? Zullen we het gewoon proberen en als het niet bevalt draaien we het weer terug?

Jaaaa, ik ben het er zeer mee eens dat de verse babietjes wat ondergesneeuwd dreigen te raken! Maar dan hoor ik thuis in zwangerschap en geboorte en de verse babietjes worden een fototopic? Begrijp ik dat goed?
DANYEL EN THIJS
  Jubileum moderator donderdag 31 juli 2003 @ 11:09:45 #187
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_12135834
quote:
Op donderdag 31 juli 2003 11:07 schreef Catootje het volgende:

[..]

Jaaaa, ik ben het er zeer mee eens dat de verse babietjes wat ondergesneeuwd dreigen te raken! Maar dan hoor ik thuis in zwangerschap en geboorte en de verse babietjes worden een fototopic? Begrijp ik dat goed?

Jij hoort inderdaad thuis in Zwangerschap en geboorte, na het meepersen de geboorte gaan alle verhalen en evt. foto's van en over de babies door naar Allemaal Babies.
Tenminste dat was mijn idee.

[Dit bericht is gewijzigd door Lois op 31-07-2003 11:10]

Eva ♥ en Iris ♥
pi_12135846
het maakt mij niet zoveel uit, Lois. ik heb niet 't idee dat 't zo erg is of zal worden met dat ondersneeuwen, maar ik kan me vergissen. en er is toch al een apart fototopic? nou ja ik vind alles prima.

update: hier alles ok, baby is nu goed ingedaald volgens de VK (maar ik voel 't niet zo duidelijk in m'n bekken als jij, Lois, al kan ik niet meer lange afstanden lopen, maar dat was al een hele tijd zo). m'n bloeddruk was zelfs weer iets gedaald t.o.v. de vorige keren.

E.T & Swets, wb, fijn dat jullie vakantie niet verpest is door enge bloedingen oid. spannend vrijdag, 2 echo's!

pi_12135925
quote:
Op donderdag 31 juli 2003 11:09 schreef Lois het volgende:

[..]

Jij hoort inderdaad thuis in Zwangerschap en geboorte, na het meepersen de geboorte gaan alle verhalen en evt. foto's van en over de babies door naar Allemaal Babies.
Tenminste dat was mijn idee.

jaaa, misschien is dat wel goed: met name ook omdat de groep best groot word, maar dan heb ik weeeer een lurktopicje erbij

*twijfelt, maar ook niet wil dat de verse babietjes geen aandacht krijgen en zo*

Buix, ga meeee met de babieweef!!! ET, morgen ook een echo begrijp ik?? Ik ben zenuwachtig en een beetje druk en een beetje ziek .......zuchtzuchtzucht.

DANYEL EN THIJS
pi_12135927
quote:
Op donderdag 31 juli 2003 11:07 schreef Catootje het volgende:

[..]

De namen vind ik idd niet duidelijk. Wat dacht je van zoiets:
- (Kers)verse babyfoto's
- Meepuffen tijdens onze bevallingen

Welkom aan de ex-vakantiemensen
Ik ben benieuwd of vannacht weer een babietje het licht heeft kunnen zien
Het lijkt wel alsof alle babies gewoon blijven zitten en straks met z'n allen op dezelfde dag worden geboren... (wel eerder dan de onze, want to eind september kunnen ze niet blijven zitten)
Mirage!?!? we missen je

pi_12136012
Ik lees alles hoor, dus volledig ondergesneeuwd raakt het ook niet. Maar weet ik alleen nooit zo erg wat ik moet schrijven.
Maar ik leef wel met iedereen mee.

Enne over mirage. Ik zit natuurlijk ook wel te wachten tot ze zich weer meldt. Maar ja als ik straks beval zal het ook wel een tijdje duren eerdat ik weer terug ben. Ik kan me zo voorstellen dat je als je thuis zit te wachten op de baby het wel leuk is om te chatten omdat de muren niet terug praten maar ja nu zal ze het waarschijnlijk veel te druk hebben met andere zaken.

Jammer vindt ik het natuurlijk wel, want toch ben ik wel heel nieuwsgierig.

Verders wens ik de anderen die bijna gaan bevallen ook wel veel succes en sterkte hoor. Ik lees gewoon vrolijk mee. En als ik weer wat te melden heb, dan horen jullie het wel. Het gaat hier af en toe zo snel dat het bijna niet bij te lezen is soms.

Oh ja en ET, wat een fantastisch mooie foto's van ijsland joh. Daar zaten echt een paar heel erge mooie tussen vondt ik. Natuur op zijn best.

En de baby foto's zijn ook wel heel erg lief allemaal.

Als je nou zou gaan splitsen lois en karin dan krijgen we natuurlijk wel dat de nog zwangeren vrouwen die hier veel zitten moeten gaan zoeken voor die foto's.

donderdag 31 juli 2003 @ 11:32:09 #192
16245 CarOnline
met lange O
pi_12136273
quote:
Op donderdag 31 juli 2003 11:14 schreef Bright het volgende:

[..]

De namen vind ik idd niet duidelijk. Wat dacht je van zoiets:
- (Kers)verse babyfoto's
- Meepuffen tijdens onze bevallingen

Vind de namen die Loïs opperde beter, want een foto topic hebben we al.
Dus Loïs ik ben best voor
Als het zo blijft is het ook goed maar inderdaad, gesplitst is net iets beter
Screw them.
We're going home.
pi_12136606
[misverstand?modus]ik denk niet dat het de bedoeling van Lois is dat het gedeelte allemaal Babies een fototopic word, maar net als nu een praat en fototopic, dus gewoon een splitsing.....
Hier had uw advertentie kunnen staan :P
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 31 juli 2003 @ 11:46:09 #194
13151 crew  Rewimo
pi_12136677
Ja, het wordt toch niet specifiek een babyfototopic? Gewoon net zo'n topic als dit, met af en toe een foto ter illustratie Foto's om de foto's kunnen in het fototopic.

Maar wel een topic tot en met de geboorte (inclusief meepuffen), en een topic voor (pakweg) het eerste jaar daarna.

† In Memoriam † donderdag 31 juli 2003 @ 11:49:17 #195
7074 moussy
kuttekop
pi_12136784
quote:
Op donderdag 31 juli 2003 10:48 schreef Lois het volgende:
[moderatormode]

Goed idee toch? Net als dat de peuters en de baby's een eigen plekje hebben. zo raken de zwangere vragen niet ondergesneeuwd en de baby-vragen ook niet.

Update hiero? Ik ben jankerig Ik zat vanmorgen al te janken om een boterham Was al vroeg mn bed uit en gierde van de honger. Had gister nog ff vers wit brood gehaald. Neem ik vanmorgen een hap, zit er een pluis schimmel onder mn neus.... Janken natuurlijk..

Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 31 juli 2003 @ 11:50:28 #196
13151 crew  Rewimo
pi_12136812
quote:
Op donderdag 31 juli 2003 11:49 schreef moussy het volgende:

[..]

Goed idee toch? Net als dat de peuters en de baby's een eigen plekje hebben. zo raken de zwangere vragen niet ondergesneeuwd en de baby-vragen ook niet.

Update hiero? Ik ben jankerig Ik zat vanmorgen al te janken om een boterham Was al vroeg mn bed uit en gierde van de honger. Had gister nog ff vers wit brood gehaald. Neem ik vanmorgen een hap, zit er een pluis schimmel onder mn neus.... Janken natuurlijk..

Mous, ga effe lekker afreageren op de bakker
  donderdag 31 juli 2003 @ 11:50:48 #197
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_12136825
Waarom worden de namen dan niet 'Zwangerschap' en 'Babytjes'?
  donderdag 31 juli 2003 @ 11:52:40 #198
593 sjak
Juffie Bloem
pi_12136867
Babygebrabbel en zwangerschapsstress
Lekker douchen!
  † In Memoriam † donderdag 31 juli 2003 @ 11:54:21 #199
7074 moussy
kuttekop
pi_12136916
quote:
Op donderdag 31 juli 2003 11:50 schreef Rewimo het volgende:

[..]

Mous, ga effe lekker afreageren op de bakker

Alweer? Dat heeft Peet van de week ook al gedaan. doen ze vers gebakken warm brood in een plastic zak en die knopen ze nog dicht ook. Dan krijg je dus schimmel
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 31 juli 2003 @ 11:55:56 #200
13151 crew  Rewimo
pi_12136951
quote:
Op donderdag 31 juli 2003 11:54 schreef moussy het volgende:

[..]

Alweer? Dat heeft Peet van de week ook al gedaan. doen ze vers gebakken warm brood in een plastic zak en die knopen ze nog dicht ook. Dan krijg je dus schimmel

Ik ga effe naar het bankje met deze Is wel erg OT hier.
pi_12137277
Goed idee Loïs!

Heb inderdaad gemerkt dat er over de eerste-weken-verhaaltjes een beetje wordt heen gelezen.
Aangezien er nu een babyboom aankomt, lijkt me het leuker om met anderen te praten die in dezelfde situatie zitten (zoals philiene) dat het kindje al geboren is.

Het splitsen lijkt me dus een goed idee.
Zovan "Zwangerschap en geboorte" waarin een lijstje staat van alle dames met hun uitgerekende datum. En een topic (zoals je al zei) "Het Grote kersverse Babytopic" met daarin een lijstje met alle pasgeboren baby's en foto's + verhalen van de eerste dagen/weken na de geboorte.

Nu merk ik dat de aandacht een beetje vervaagd als je spruit meer dan een week oud is.

Maar goed zo denk ik erover.

[Dit bericht is gewijzigd door Sc0rPi0n op 31-07-2003 12:14]

♥ K, N, R en F ♥
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 31 juli 2003 @ 12:12:41 #202
13151 crew  Rewimo
pi_12137350
quote:
Op donderdag 31 juli 2003 12:09 schreef Sc0rPi0n het volgende:
Nu merk ik dat de aandacht een beetje vervaagd als je spruit meer dan een week oud is.
En hoe is het nu met Norah? Je moet ook gewoon elke week foto's spammen hier
pi_12137442
quote:
Op donderdag 31 juli 2003 12:12 schreef Rewimo het volgende:

[..]

En hoe is het nu met Norah? Je moet ook gewoon elke week foto's spammen hier

Zie :Zwangerschap en babytjes deel 73

[niet-zielig-mode]Maar daar is dus overheen gelezen [/niet-zielig-mode]

♥ K, N, R en F ♥
pi_12137466
quote:
Op donderdag 31 juli 2003 12:09 schreef Sc0rPi0n het volgende:
[...]
Goh, is het al zover? De tijd vliegt
Ik vond de naam 'Zwangerschapsstress' of 'Bevallingsstress' wel aardig.

En het babytopicje is idd een kwebbeltopic, dus niet alleen foto's. Dus dan maar 'Pasgeboren' of zo in de naam verwerken? Want het eerste hele jaar is wel wat lang (maar waar leg je de grens...)

Ach, ik zie het wel, je hebt nog even de tijd voor onze eerste foto's eraan komen

Jubileum moderator donderdag 31 juli 2003 @ 12:40:36 #205
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_12137967
Ze zijn er!

Het grote kleine babietjes topic deel 1 en Zwangerschap en Geboorte deel 1
(namen kunnen nog veranderd hoor)

We gaan daar maar verder, ik wilde de "nieuwe" geboortes voor zijn.

Eva ♥ en Iris ♥
  Jubileum moderator donderdag 31 juli 2003 @ 12:41:31 #206
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_12137989
Ow en opmerkingen over de splitsing, de namen etc. doen we maar in [Centraal] Moderatie Ouder(s)
Eva ♥ en Iris ♥
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')