Wat hebben jullie gekozen en waarom? Wat zijn de voor- en nadelen daarvan?
Zijn er voor die bijzondere maat bedden wel beddegoed te krijgen bij de "normale" winkels of moet je alles zelf maken?
Heb je nog bedrekjes nodig voor het eruit vallen 's nachts?
Kortom, vragen allom en ik zie door de bedden het slaapbos niet meer.
Ow en voor mijn beeldvorming, foto's van de bedjes zou wel leuk zijn.
Voor René hadden we dit meegroeibed gekocht. Ik was namelijk bang dat dat kleine lijfje nog geen compleet 1persoonsbed kon verwarmen. Kruiken vind ik dood eng, dus dat was ook geen optie, net alsbijv. een electrische deken. Dus dan een bed dat mee kan groeien en dat ze zeker weten zelf kan verwarmen.
Het komt bij IKEA vandaan, waar zo ook matrassen in onderdelen verkopen voor dit bedje. Maar dat matrasje vonden we veel te dun, dus hebben we zelf een matras aan stukken gezaagd.
Ik vind het nadeel van dit bed, dat het erg laag is. Dat is nu nog een voordeel, maar als ze straks op de volledige lengte zit en dus ook zelf "groot" is, is het gewoon te laag. dus René zal er niet haar hele één-persoons-bedden-leven mee doen
Papa Vindt het bed ook erg lekker slapen
[Dit bericht is gewijzigd door moussy op 26-07-2003 22:05]
[Dit bericht is gewijzigd door Spuuglokje op 26-07-2003 22:20]
En nu even vrij uit een mailtje dat ik al naar jou, Lois gestuurd had, maar ja, dat kent natuurlijk niet iedereen: de uitleg:
"Net bij de Ikea geweest voor een juniorbed, maar toch maar niet gekocht. Ten eerste vanwege de prijs (incl. matras rond de 200 euro), maar ook wel omdat de matras uit 3 delen bestaat, en dus altijd kieren enzo. Nou stond er boven nog mijn houten bed van vroeger, met vrijwel nieuwe matras, en dat hebben we nu toch maar naar beneden gehaald. Maar iets zegt me dat het een lange lange avond gaat worden hier Jorden klom wel erg vaak uit bed, en vroeg of laat gaat hij zich daaraan nog eens ontzettend bezeren."
Ben (ook) benieuwd naar reacties van anderen!
O ja, tot nu toe gaat het aardig, behalve dat Jorden afgelopen nacht tot twee keer toe bij mij in bed is gekropen...
quote:Cute!
[b]Op zaterdag 26 juli 2003 22:04 schreef moussy het volgendePapa Vindt het bed ook erg lekker slapen
[afbeelding]
Zelfde als Moussy, nu prima, maar over een poosje wel erg laag. Ik gebruik in de kortste stand (ca. 1 m 20) de badstofhoeslakens die ik ook voor zijn ledikant had, die rekken lekker mee. Verder een normale 1-persoonsmaat dekbedhoes (Bob de Bouwer natuurlijk ) die ik aan de onderkant om de matras vouw. Als het bed een standje groter gaat, ben ik van plan normale jerseyhoeslakens te gebruiken, en die creatief om de matras te vouwen
quote:Ja, maar ze zijn het liefst als ze slapen
Op zaterdag 26 juli 2003 22:12 schreef Nausicaa het volgende:
Al die arme kindertjes die zomaar 's nachts door hun moeder gefotografeerd worden
quote:Dat zag ik ook al ja
Op zaterdag 26 juli 2003 22:19 schreef Spuuglokje het volgende:
Hee Rewimo, wij hebben hier dus precies hetzelfde bed, zelfde kleur zelfs, maar heb jij nu wel of niet een plankje aan de zijkant?
Wij zitten hier zo in dubio, het is soms nogal niet een uitgaaf zo'n bed en vooral omdat we voor Eva een speciaal matras moeten (hypoallergeen, anti-astma en huisstofmijthoezen etc) weten we echt niet wat we nou moeten doen.
* Lois gaat gewoon wachten op nog meer verhalen.
Edit=aanvulling
Nou zag ik vandaag een aanbieding in het blad Kinderen van aankomende maand van een heel lief peuterbed, compleet met hypo-allergeen matras en dekbed. Dat leek me wel iets.
Ik heb alleen het boekje al naar Karin gebracht dus ik kan geen plaatje inscannen.
quote:Als je een speciale matras moet kopen, zou ik een normaal eenpersoonsbed kopen (die zijn niet zo duur, en eventueel koop je dat dan tweedehands). Zo'n matras is al hartstikke duur
Op zaterdag 26 juli 2003 22:31 schreef Lois het volgende:
Bedankt voor alle mooie foto's alvast!Wij zitten hier zo in dubio, het is soms nogal niet een uitgaaf zo'n bed en vooral omdat we voor Eva een speciaal matras moeten (hypoallergeen, anti-astma en huisstofmijthoezen etc) weten we echt niet wat we nou moeten doen.
* Lois gaat gewoon wachten op nog meer verhalen.
-edit- Kinderen opzoekt en bed bekijkt: leuk bedje! Moet je nog wel schilderen
Ik kan niet scannen - geen XP-drivers - anders zou ik dat even doen voor je.
quote:Ow das lekker dan
Op zaterdag 26 juli 2003 22:33 schreef Rewimo het volgende:[..]
Als je een speciale matras moet kopen, zou ik een normaal eenpersoonsbed kopen (die zijn niet zo duur, en eventueel koop je dat dan tweedehands). Zo'n matras is al hartstikke duur
Overigens las ik van de week ergens dat die speciale matrassen (of -hoezen) niet eens helpen...
quote:Leuk bedje he? We kunnen het dan in de kleuren van de commode schilderen, dat lijkt me wel leuk. Let hier wederom op het gebruik van het woord we. Er komt nl. geen we bij kijken, Jeroen is schilder dus die moet gewoon aan de bak.
-edit- Kinderen opzoekt en bed bekijkt: leuk bedje!Moet je nog wel schilderen
Ik kan niet scannen - geen XP-drivers - anders zou ik dat even doen voor je.
Lois, hier is je bedje
Ze hebben tot zo'n anderhalf jaar geleden gestapeld gelegen, maar toen wilde Kevin ook weleens gewoon uit bed kunnen stappen, dus nu liggen ze naast elkaar.
Na de vakantie gaan we de zolder verbouwen voor Kevin. Krijgen ze ieder hun eigen kamer. Is wel zo fijn, omdat Kev over een jaar naar de middelbare school gaat.
De eerste paar keer is het natuurlijk best eng om in zo'n groot bed te slapen, maar Julian wende er vrij snel aan
En het is goedkoper, want je hoeft geen speciaal beddengoed te kopen zoals bij een peuterbed.
Dit is een foto van mijn bed, maar Julian slaapt in precies hetzelfde bed, alleen hij heeft dan natuurlijk een leuker dekbed
quote:Ik heb niks speciaals voor het kleine-grote-bedje gekocht. In het begin sliep René gewoon nog onder dr ledikantendekbedje en nu slaapt ze onder een groot dekbed, dat ik om het voeteneinde heen sla. Voor de onderlakentjes gebruik ik ook nog steeds die van het ledikantje. Maar dat kan natuurlijk alleen maar met jersey of badstofonderlakens.
Op zondag 27 juli 2003 11:54 schreef Sylvana het volgende:
En het is goedkoper, want je hoeft geen speciaal beddengoed te kopen zoals bij een peuterbed.
quote:owa, dat kan natuurlijk ook gewoon
Op zondag 27 juli 2003 12:26 schreef moussy het volgende:[..]
Ik heb niks speciaals voor het kleine-grote-bedje gekocht. In het begin sliep René gewoon nog onder dr ledikantendekbedje en nu slaapt ze onder een groot dekbed, dat ik om het voeteneinde heen sla. Voor de onderlakentjes gebruik ik ook nog steeds die van het ledikantje. Maar dat kan natuurlijk alleen maar met jersey of badstofonderlakens.
Vanochtend plukten we voor het eerst vruchten van het niet-meer in een ledikantje slapen van Jorden. We werden vanochtend (half acht) niet meer wakker van een huilende Jorden die in zijn bedje stond te staan (als hij nog niet helemaal wakker is heeft-ie nog niet door dat hij uit zijn ledikantje kan klimmen), maar van een vrolijke Jorden die lekker bij ons in bed kroop....
quote:Ik heb zelf ook van die huisstofmijthoezen (dekbed, kussen en matras). Ze zeggen dan misschien nu wel dat ze niet goed werken. Ik heb het zelf minder benauwd, slaap beter en nies minder sinds ik die dingen heb. Dus of ze helpen wel een beetje of het is psychisch
Op zaterdag 26 juli 2003 22:31 schreef Lois het volgende:
Wij zitten hier zo in dubio, het is soms nogal niet een uitgaaf zo'n bed en vooral omdat we voor Eva een speciaal matras moeten (hypoallergeen, anti-astma en huisstofmijthoezen etc) weten we echt niet wat we nou moeten doen.
Zelf heb ik een bijzondere maat matras en die hoezen hebben ze toen speciaal op maat gemaakt. Daarnaast kreeg ik ze helemaal vergoed van de verzekering. Al weet ik niet of je ze binnen een paar jaar 2x vergoed krijgt. Misschien is in het begin omvouwen van die dingen een optie. Ok het is niet zo mooi, maar bij mij maakt het geen verschil in allergische reacties. Zolang ze maar goed dicht zitten.
Suc6 ermee
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |