abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 26 juli 2003 @ 15:58:38 #1
52684 TIC
Drank de Buffel komt later
pi_12031525
Ik heb een jaar geleden of mischien al 2 toen all killer no filler uitkwam die cd gekocht ik vond toen Fat lip een geweldig nummer. Een paar maanden erna heb ik half hour of Power gekocht en dat vond ik ook een briljant album. maar op een begeven monment vond ik het dte poppy en te na geaapt en het zelfde liedje als alle punkbands. Toen ik gister terugkwam van vakantie had ik van iemand de cd Does this look infected geleend en daar stonden tocvh wel nummers op die ik wel goed vond. Asshole en still waiting vind ik super, want dat lijkt een beetje op T.H.T. van hun eerste album en ik vin het wel lekker als ie een beetje schreeuwt.
Bij Mr. Amsterdam schreewt het ook wel lekker.

Dus al met al vin ik sum 41 eigenlijk toch wel goed.

Ik zeg maar zo ik zeg maar niks dan zeg ik al veel te veel.
www.hetknakkertje.nl
  zaterdag 26 juli 2003 @ 16:01:49 #2
21560 dr.dunno
shrivel me testes!
pi_12031574
quote:
Op zaterdag 26 juli 2003 15:58 schreef TIC het volgende:
Wie haar benen spreidt, spreidt gezelligheid.
pi_12031674
ze hebben wel leuke nummers jah, maar dat was het dan ook wel
<a href="http://www.bmwe30club.nl" target="_blank" rel="nofollow">BMW E30 Club Nederland</a>
<a href="http://www.e30fansite.nl/Forum/viewtopic.php?f=24&t=8185" target="_blank" rel="nofollow">BMW E30 M-Tech II 325i</a>
  zaterdag 26 juli 2003 @ 16:10:17 #4
17808 CoolCazt
www.quadmusic.net
pi_12031701
Ja ik vind Sum 41 ook erg goed, vooral ook HOP en DTLI?, miijn favoriete nummers zijn MR Amsterdam, The Hell Song en No Brains.
I used to listen to N*sync when they were underground ----- http://www.quadmusic.net
pi_12031704
Sum = nijs
* Mtijn zet sum op
pi_12031707
Mensen vinden ze heel vaak "slecht" en "poppy" omdat ze op MTV zijn.
Maar Does This Look Infected is een zeer goed album.
  zaterdag 26 juli 2003 @ 16:12:10 #7
52684 TIC
pi_12031734
quote:
Op zaterdag 26 juli 2003 16:10 schreef Opie het volgende:
Mensen vinden ze heel vaak "slecht" en "poppy" omdat ze op MTV zijn.
Maar Does This Look Infected is een zeer goed album.
Ik had hem nog noiet gehoord om dat ik er geen intresse in had, maar ik zag hem en ik dacht toch maar een keer luisteren en er staan inderdaad bestwel goede nummers op vin het inderdaad niet hun minste album.
www.hetknakkertje.nl
pi_12031792
zie ze wel op pukkelpop (zou pinkpop zijn...) hebben leuke nummers.. sommige zijn wat minder.. heb er ook geen cd's van, en van dat gezeik van iedereen die alleen "originele" muziek luisteren moet je je ook niks van aantrekken..
  zaterdag 26 juli 2003 @ 16:20:27 #9
49959 SnowBite
deze zin past hier niet helema
pi_12031843
ze zijn goed, alleen 1 ding kunnen ze niet:
Live
  zaterdag 26 juli 2003 @ 16:20:53 #10
9613 Seborik
I, Voyager
pi_12031850
Ja, ze zijn best wel okay. Vooral dat Maiden-achtige instrumentale nummer. Grab The Devil by The Horns ofzo.
  zaterdag 26 juli 2003 @ 16:22:29 #11
19357 Punica
Moraalriders on the storm
pi_12031879
Helemaal geen onaardige muziek, alleen beetje te veel minderen nummers per cd (lees: lijkt te veel op elkaar)om de hele cd aan te schaffen.
somewhere, a village in texas is missing it's village idiot...
pi_12031969
quote:
Op zaterdag 26 juli 2003 16:01 schreef dr.dunno het volgende:

[..]

idd

ze zijn goed als je nooit originele punkbands hebt gehoord,
dit is echt van die punk/pop/commercieel/ikwilinzijn/2cdsenweerexitbands

of beledig ik nou heel wat mensen?

zaterdag 26 juli 2003 @ 16:32:41 #13
21560 dr.dunno
shrivel me testes!
pi_12032028
quote:
Op zaterdag 26 juli 2003 16:29 schreef ixl85 het volgende:

[..]

idd

je verwoordt wel ongeveer mijn mening ja
Wie haar benen spreidt, spreidt gezelligheid.
pi_12032124
Ach voor hun ding vind ik ze best goed hoor... Kweenie... zijn alleen niet stoer voor een metalband wat ze volgens mij liever spelen en weer te soft voor een punkband...

zaterdag 26 juli 2003 @ 16:40:14 #15
16149 -Sum-
opsodeflikkermietertieven!!
pi_12032148
quote:
Op zaterdag 26 juli 2003 16:29 schreef ixl85 het volgende:

[..]

idd

ja alleen jammer dat ze al meer dan 2 cd's en dvd materiaal hebben
pi_12032267
quote:
Op zaterdag 26 juli 2003 16:40 schreef -Sum- het volgende:

[..]

ja alleen jammer dat ze al meer dan 2 cd's en dvd materiaal hebben

HE toch...
dvds telt niet mee, dat doen ze alleenmaar omdat meneer de manager dat zegt... allemaal veel te fake,
net een hollywood film...
--Prik-- en de ballon was kapot...

als je die muziek dan echt leuk ding, fine!
maar kijk dan wel verder dan tmf/mtv enz, dat vind ik dan altijd zo zonde dat mensen dat niet doen en maar zo lekker oppervlakkig aan de kant blijven zitten...

zaterdag 26 juli 2003 @ 16:53:01 #17
16149 -Sum-
pi_12032396
quote:
Op zaterdag 26 juli 2003 15:58 schreef TIC het volgende:
Ik heb een jaar geleden of mischien al 2 toen all killer no filler uitkwam die cd gekocht ik vond toen Fat lip een geweldig nummer. Een paar maanden erna heb ik half hour of Power gekocht en dat vond ik ook een briljant album. maar op een begeven monment vond ik het dte poppy en te na geaapt en het zelfde liedje als alle punkbands. Toen ik gister terugkwam van vakantie had ik van iemand de cd Does this look infected geleend en daar stonden tocvh wel nummers op die ik wel goed vond. Asshole en still waiting vind ik super, want dat lijkt een beetje op T.H.T. van hun eerste album en ik vin het wel lekker als ie een beetje schreeuwt.
Bij Mr. Amsterdam schreewt het ook wel lekker.

ik leerde ze dus kennen toen de clip van Fat lip veel op tv was, daarna vervolgens hun 2 eerste albums gedownload, tijd later Does this look infected inc dvd gekocht en ze 2 keer in 013 gezien de laatste cd vind ik denk ik toch het beste. met dit jaar lowlands hoop ik ze eindelijk op een festival te zien. als je een beetje van die schreeuw nrs houdt, wat vind je dan van Never wake up? die vind ik zelf beter dan ANIC
quote:
Op zaterdag 26 juli 2003 16:38 schreef =HellFire= het volgende:
Ach voor hun ding vind ik ze best goed hoor... Kweenie... zijn alleen niet stoer voor een metalband wat ze volgens mij liever spelen en weer te soft voor een punkband...

ja t is een beetje een rare mix wat ze spelen ze hebben dan enkele van die metal-achtige nrs wat voor hen een beetje een persiflage is van Iron Maiden (ze zijn zelfs door Iron Maiden als voorprogramma gevraagd), zoals Pain for Pleasure en Rain in Pain, die zijn echt leuk daarentegen zit er op de eerste paar cd's ook een aantal crappy-punk achtige nrs tussen die me teveel aan blink182 doen denken, die skip ik het liefste. zoals bv All messed up en My Direction op de laatste cd, de enige nrs die ik niet draai. de rest is gewoon
  zaterdag 26 juli 2003 @ 17:00:07 #18
16149 -Sum-
pi_12032548
quote:
Op zaterdag 26 juli 2003 16:46 schreef ixl85 het volgende:

[..]

HE toch...
dvds telt niet mee, dat doen ze alleenmaar omdat meneer de manager dat zegt... allemaal veel te fake,
net een hollywood film...
--Prik-- en de ballon was kapot...

als je die muziek dan echt leuk ding, fine!
maar kijk dan wel verder dan tmf/mtv enz, dat vind ik dan altijd zo zonde dat mensen dat niet doen en maar zo lekker oppervlakkig aan de kant blijven zitten...

juist lekker onderbouwend allemaal.
en al die tig home videos zijn ook allemaal nep?
en ik zie echt weinig tot nooit langs komen op tmf/mtv
pi_12032555
Mja, je hoeft een band niet af te keuren omdat het populair is en omdat er foute mensen naar luisteren De muziek blijft gewoon nog steeds hetzelfde.

[offtopic]
Ey Pauwel, zou je aan Michelle kunnen vragen of ze Lieve ff terug mailt vandaag ofzo, of d'r ff belt ofzo? Thx

zaterdag 26 juli 2003 @ 17:01:14 #20
52684 TIC
pi_12032572
quote:
Op zaterdag 26 juli 2003 16:53 schreef -Sum- het volgende:

[..]

ik leerde ze dus kennen toen de clip van Fat lip veel op tv was, daarna vervolgens hun 2 eerste albums gedownload, tijd later Does this look infected inc dvd gekocht en ze 2 keer in 013 gezien de laatste cd vind ik denk ik toch het beste. met dit jaar lowlands hoop ik ze eindelijk op een festival te zien. als je een beetje van die schreeuw nrs houdt, wat vind je dan van Never wake up? die vind ik zelf beter dan ANIC
[..]

ja t is een beetje een rare mix wat ze spelen ze hebben dan enkele van die metal-achtige nrs wat voor hen een beetje een persiflage is van Iron Maiden (ze zijn zelfs door Iron Maiden als voorprogramma gevraagd), zoals Pain for Pleasure en Rain in Pain, die zijn echt leuk daarentegen zit er op de eerste paar cd's ook een aantal crappy-punk achtige nrs tussen die me teveel aan blink182 doen denken, die skip ik het liefste. zoals bv All messed up en My Direction op de laatste cd, de enige nrs die ik niet draai. de rest is gewoon

Never Wake Up is ook lekker
www.hetknakkertje.nl
pi_12032603
echt de betere, zoals ik het noem blije punkpop muziek, je wordt 'r tneminste vrolijk van!
Techninsch gezien gaat ook nog wel en mensen moeten niet zo zeiken over de vergelijking met Punk, kan ook leuk zijn, maar heb toch liever een strakke drum dan het achterlijk snelle gedrum, zo vaak mogelijk de snair van je drum gebruiken binnen 1 minuut, geef mij maar liever Sum 41 , en dat terwijl ik eigelijk alleen maar Mudvayne luister.
  zaterdag 26 juli 2003 @ 17:05:24 #22
52684 TIC
pi_12032632
quote:
Op zaterdag 26 juli 2003 17:00 schreef Solomon het volgende:
Mja, je hoeft een band niet af te keuren omdat het populair is en omdat er foute mensen naar luisteren De muziek blijft gewoon nog steeds hetzelfde.

[offtopic]
Ey Pauwel, zou je aan Michelle kunnen vragen of ze Lieve ff terug mailt vandaag ofzo, of d'r ff belt ofzo? Thx

[offtopic]
Jantje!!!!!!!!!!!!!!
Ehm mn msn pakt je adres niet? heb je me geblokt staan?
ik zal het ff doorgeven.
www.hetknakkertje.nl
pi_12032668
quote:
Op zaterdag 26 juli 2003 17:05 schreef TIC het volgende:

[..]

[offtopic]
Jantje!!!!!!!!!!!!!!
Ehm mn msn pakt je adres niet? heb je me geblokt staan?
ik zal het ff doorgeven.

Hmm, en nu dan?
pi_12032740
quote:
Op zaterdag 26 juli 2003 17:00 schreef Solomon het volgende:

[offtopic]

dat doe ik ook niet,
alleen hun muziekstijl is commericeel.. en dat vind ik niet cool.
het is punk/pop en dat vind ik gewoon te bha...
als je zo 1 nummer hoord, weet je al genoeg, er zit niet echt iets speciaals in, en al die bands lijken op elkaar... en als je er dan eenmaal genoeg hebt gehoord, en je hoord keer op keer alleen maar power accords dan heb je het ook oz gehad
quote:
juist lekker onderbouwend allemaal
dus jij snapt niet dat die dvd's enz alleenmaar de hype er omheen is, en dat hun daar niet veel over te vertellen hebben?
het muziekwereldje is neit zomooi als de basisdesktop achtergrond van Win XP...
het gaat allemaal om het geld, en dat kan je zelfs horen in de muziek
pak maar eens de eerste cds van blink, die zijn leuk daarna niet meer

zelfde als met The offspring
ik vond Smash geweldig (nogsteeds) en "the offspring" (cdnaam) ook,
die heb ik oook allemaal origineel van vroeger, maar daarna werden ze bekende, en gingen ze ook punkpop spelen, en dan word het zo happy/easy en dan verliezen ze hun originaliteit
vergelijk het nummer smash of genocide met "why dont you get a job" of dat andere viese nummer van hun nieuwere cd...
get my point (moet je je niet aangevallen voelen hoor)

pi_12032786
Jah k vind ze ook wel oke, niet meer niet minder
Aap uit de mouw
  zaterdag 26 juli 2003 @ 17:14:13 #26
16149 -Sum-
pi_12032815
quote:
Op zaterdag 26 juli 2003 17:10 schreef ixl85 het volgende:

[..]

dat doe ik ook niet,
als je zo 1 nummer hoord, weet je al genoeg, er zit niet echt iets speciaals in, en al die bands lijken op elkaar... en als je er dan eenmaal genoeg hebt gehoord, en je hoord keer op keer alleen maar power accords dan heb je het ook oz gehad
[..]

dus jij snapt niet dat die dvd's enz alleenmaar de hype er omheen is, en dat hun daar niet veel over te vertellen hebben?

die heb ik oook allemaal origineel van vroeger, maar daarna werden ze bekende, en gingen ze ook punkpop spelen, en dan word het zo happy/easy en dan verliezen ze hun originaliteit
vergelijk het nummer smash of genocide met "why dont you get a job" of dat andere viese nummer van hun nieuwere cd...

lieve schat, de discussie over commerciele muziek of bands die het zijn geworden is oneindig, dat blijft een smaak ik begrijp je punt en dat van offspring ben ik ook wel met je eens maar daar gaat het nu niet echt over sterkte toch ermee
pi_12032841
Een van de meerdere, nooit beoordelen "omdat het commercieel is".

Iets waar ik me de laatste tijd flink aan begin te ergeren, mensen die dit uitten , zijn gewoon de Ying van de Yang, ze doen precies hetzelfde als de andere groep, "ik hoor daar niet bij omdat dat tot die groep behoort", dus denk ik anders.

Uit je eigen mening over muziek.

zaterdag 26 juli 2003 @ 22:37:38 #28
52684 TIC
pi_12038191
quote:
Op zaterdag 26 juli 2003 17:16 schreef Nyles het volgende:
Een van de meerdere, nooit beoordelen "omdat het commercieel is".

Iets waar ik me de laatste tijd flink aan begin te ergeren, mensen die dit uitten , zijn gewoon de Ying van de Yang, ze doen precies hetzelfde als de andere groep, "ik hoor daar niet bij omdat dat tot die groep behoort", dus denk ik anders.

Uit je eigen mening over muziek.

Daarom ben ik blij iedereen te vertellen dat als je goed naar sum luistert dat ze wel iets vernieuwends hebben maar ook iets weg hebben van andere bands. En ik blijf er bij dat sum 41 meer moet schreeuwen.

All messed Up lijkt trouwens een beetje op greenday

www.hetknakkertje.nl
pi_12039587
Zoals ik al zei, bij Sum heb ik totaal geen verwachtingen qua "punkiness" en qua metal ook niet... ze spelen hun ding wat leuk is voor een bep. doelgroep en dat doen ze goed.

Done.

Does this look infected heb ik trouwens ook eens gedownd, alleen amper geluisterd, lang zo goed niet als hun eerste album... Nou ja, goed wel. Maar het mist iets...

pi_12040116
quote:
Op zaterdag 26 juli 2003 17:10 schreef ixl85 het volgende:
dat doe ik ook niet,
Als je nou wilt doen alsof je verstand hebt van gitaarspelen, doe het dan ook goed en noem die dingen power chords... Sorry, maar dit is voor mij een aardig signaal dat je niet weet waar je het over hebt... Weet je in hoeveel verschillende stijlen/muzieksoorten van verschillende niveau's veel powerchords worden gebruikt? Denk alleen al aan metal, of hardcore punk (wat natuurlijk een STUK meer true is dan poppunk.. o wacht, dat is ook alleen maar powerchords raggen.. euh.. hardcore punk zuigt!! weg met hardcore punk!!......)
En daarnaast generaliseer/overdrijf je wel HEEL erg... Door het beluisteren van 1 nummer van een band, kun je toch geen band beoordelen ... das wel erg kort door de bocht...
quote:
Heb je die dvd uberhaupt wel es gezien? Het is best een lachwekkende dvd, btje jackass achtig, met wat muziekstukken er doorheen... Dit is toch alleen maar een leuke extra voor fans? Wat videomateriaal? Wat wil je anders? Geen dvd's, zodat je nooit materiaal van je favoriete band op je dvd-spelertje kunt bekijken?
quote:
De eerste cd's van blink zijn regelrechte CRAP... Heb je ooit wel es de zang gehoord op Buddha? Ik heb weinig tot geen cd's in mn collectie met slechtere zang! En de kwaliteit van die cd is ook om te huilen.. Ik zou nog niet eens een demo af willen leveren die zo klinkt... En waarom klinkt het zo? Precies! Gebrek aan budget... Vind je het gek dat het allemaal om geld draait? Waarom denk je dat de zang nu opeens een stuk beter klinkt?
Wat dan wel weer jammer is, is dat blink imo een beetje inspiratiloos werd bij Enema of the State... Alle originele riffjes en loopjes zijn er zo ongeveer geschopt. Maar moet je de zaak dan niet omdraaien? Want sinds Enema of the State zijn ze populair geworden, en echt groot geld binnen gaan slepen... Is het gewoon niet zo dat mensen eerder kiezen voor een band die simpel in het gehoor ligt, dan een band waar je eerst echt goed naar moet luisteren?
quote:
dat doe je goed... je pakt precies dat ENE nummer van Americana wat nou totaal NIET offspring is... WAKE UP! Er staan namelijk nog meer nummers op die cd... Ik vind bijv. The Kid's Aren't Allright niet egt veel afwijken van het standaard Offspring werk... Misschien klinkt het iets anders, maar dat is misschien wel de ontwikkeling die de band ondergaat, zoals muziek zich ook hoort te ontwikkelen. Een stilstaande band is een dooie band zeg ik maar
pi_12040638
quote:
Op zondag 27 juli 2003 00:39 schreef Tu-Tone het volgende:

[..]

Als je nou wilt doen alsof je verstand hebt van gitaarspelen, doe het dan ook goed en noem die dingen power chords... Sorry, maar dit is voor mij een aardig signaal dat je niet weet waar je het over hebt... Weet je in hoeveel verschillende stijlen/muzieksoorten van verschillende niveau's veel powerchords worden gebruikt? Denk alleen al aan metal, of hardcore punk (wat natuurlijk een STUK meer true is dan poppunk.. o wacht, dat is ook alleen maar powerchords raggen.. euh.. hardcore punk zuigt!! weg met hardcore punk!!......)
En daarnaast generaliseer/overdrijf je wel HEEL erg... Door het beluisteren van 1 nummer van een band, kun je toch geen band beoordelen ... das wel erg kort door de bocht...

ik heb 2 vrienden die gitaar spelen
ik zal echt wel weten waar ik het over heb,
alleen dat ik niet weet hoe ik het moet schrijven is een ander verhaal
quote:
Heb je die dvd uberhaupt wel es gezien? Het is best een lachwekkende dvd, btje jackass achtig, met wat muziekstukken er doorheen... Dit is toch alleen maar een leuke extra voor fans? Wat videomateriaal? Wat wil je anders? Geen dvd's, zodat je nooit materiaal van je favoriete band op je dvd-spelertje kunt bekijken?
niet hun dvds maar in het verleden van genoeg andere bands,
en je zegt het idd zelf al, of zie je dat niet
""Dit is toch alleen maar een leuke extra voor fans?"" dus de hype om de band heen ja...
en dat jackass gedoe lijkt me alleen maar zielig, beetje leuk doen terwijl het al 100x gedaan is....
quote:
Wat dan wel weer jammer is, is dat blink imo een beetje inspiratiloos werd bij Enema of the State... Alle originele riffjes en loopjes zijn er zo ongeveer geschopt. Maar moet je de zaak dan niet omdraaien? Want sinds Enema of the State zijn ze populair geworden, en echt groot geld binnen gaan slepen... Is het gewoon niet zo dat mensen eerder kiezen voor een band die simpel in het gehoor ligt, dan een band waar je eerst echt goed naar moet luisteren?
ja dus, de maatschapij? (wat jij "mensen" noemt in je verhaal)
een stel herseloze wolken die achter elkaar aandrijven,
niet alles wat de maatschapij wil is goed..
maar goed, het suc6 van buddah heb ik nooit aangehoord
maar ik vond om dan toch een oude blink cd te noemen Dude Ranch echt wel leuk/goed ja ok, dat iemand nou af en toe niet zo goed zingt... maar andere nummers daarintegen waren dus echt wel weer heel goed en ze waren allemaal in de zelfde stijl!
quote:
dat doe je goed... je pakt precies dat ENE nummer van Americana wat nou totaal NIET offspring is... WAKE UP! Er staan namelijk nog meer nummers op die cd... Ik vind bijv. The Kid's Aren't Allright niet egt veel afwijken van het standaard Offspring werk... Misschien klinkt het iets anders, maar dat is misschien wel de ontwikkeling die de band ondergaat, zoals muziek zich ook hoort te ontwikkelen. Een stilstaande band is een dooie band zeg ik maar
ja dus? dat is dus een mooi voorbeeld waarmee ze toen gescoord hebben
en iedereen helemaal gek van was,dus mag het best aangehaald worden want het staat nu eenmaal in hun "cv"
maar dan nog, die nieuwe cd van hun (weet niet eens meer hoe ie heet) staat vol troep en americana staan mischien 2 nummers nog een beetje in hun echte stijl (en WFT was die Fopneger in pretty fly for a white guy? nou echt een "cool" nummer... of ook iets waar ze echt weer mee naar buiten komen: original prankster dan geef je je zelf toch zo'n beeld)
en dan nog, jij leest alleen wat je wil zien
quote:
I wrote:
maar goed het maakt me eigelijk helemaal geen ene ruk uit... je koopt/downlaod maar wta je wil...
daarvoor is dit topic voor mij ook afgelopen...

owhja nog ff 1 ding

quote:
Misschien klinkt het iets anders, maar dat is misschien wel de ontwikkeling die de band ondergaat,
ga dan met stijl onder, in plaats dat je al je idealen gaat veranderen om zo een slaaf van de maatschapij te worden...
(en wel raar dat ze 2 of 1.5 jaar geleden alleenmaar oude nummers op hun concert speelde...)
goodnight
  zondag 27 juli 2003 @ 11:13:57 #32
52684 TIC
pi_12043187
Dude ranch is gewoon een geweldig album zo hoog vind ik is blink sinds dien nooit meer geweest, maar dat betekent niet dat de rest kut is. Meestal na een briljant album komt een minder album(dit wordt teminste zo gevonden, omdat je gaat verglijken) en daarom vind ik dat je ieder album appart moet bekijken.

Daarom vin ik het nieuwe album van sum zelfs een kleine vooruitgang.

www.hetknakkertje.nl
pi_12046388
quote:
Op zondag 27 juli 2003 01:27 schreef ixl85 het volgende:

[..]

[..]

Dan nog blijft het een loze opmerking aangezien over het algemeen in punk vrijwel alleen maar powerchords gebruikt worden... Noem jij es een punkband op die dat niet doet?
precies...
quote:
niet hun dvds maar in het verleden van genoeg andere bands,
en je zegt het idd zelf al, of zie je dat niet
""Dit is toch alleen maar een leuke extra voor fans?"" dus de hype om de band heen ja...
en dat jackass gedoe lijkt me alleen maar zielig, beetje leuk doen terwijl het al 100x gedaan is....
Ik maak hieruit op dat je dvd's alleen maar onzin vindt? Dus jij vindt alle muziekdvd's onzin (want dan moet je natuurlijk wel een beetje consequent blijven in je mening)... Ik zie het probleem eerlijk gezegd niet zo hoor. Ook ik heb die cd+dvd gekocht van sum41, maar wat is dan het probleem? Je krijgt m dr gratis bij? Volgens mij heeft dat totaal niets met een of andere hype dan ook te maken.
quote:
[..]

ja dus, de maatschapij? (wat jij "mensen" noemt in je verhaal)
een stel herseloze wolken die achter elkaar aandrijven,
niet alles wat de maatschapij wil is goed..

Je snapt mijn point niet... Ik bedoel niet dat blink is gaan doen wat de maatschappij leuk vindt, maar dat de maatschappij leuk is gaan vinden wat blink doet. Het omgekeerde effect. Blink is een andere weg ingeslagen, en dat sloeg aan!
Blink is een van de pioniers van de laatste jaren geweest die "punk" weer aan het grote volk heeft aangeboden. Daardoor zijn veel mensen verder gaan kijken in het wereldje en hebben punk verder uitgediept. Het is dus niet zo dat Blink zichzelf aangepast hebben aan een stijl die al bestond, want DAN kun je imo spreken van vercommercialisering (kijk bijv naar bands als Busted... die mogen van mij een hele grote stempel met "bagger" over hun naam heen krijgen).
Nu heeft blink met Enema of the State en wat meer poppigere punk de wereld in geschopt, zo gaat Sum 41 een klein stapje verder door ietwat minder softere punk de wereld in te schoppen.
quote:
maar goed, het suc6 van buddah heb ik nooit aangehoord
maar ik vond om dan toch een oude blink cd te noemen Dude Ranch echt wel leuk/goed ja ok, dat iemand nou af en toe niet zo goed zingt... maar andere nummers daarintegen waren dus echt wel weer heel goed en ze waren allemaal in de zelfde stijl!
[..]
Tja, ik moet toegeven dat Dude Ranch idd een van de betere cd's is van blink. Maar als je het nou eens vergelijkt met Take Off Your Pants And Jacket? En het dan eens heel kritisch beluisterd en vergelijkt met Dude Ranch? Ik vind dan dat ze in verhouding met enema of the state weer een klein beetje de oude richting op gaan!
quote:
ja dus? dat is dus een mooi voorbeeld waarmee ze toen gescoord hebben
en iedereen helemaal gek van was,dus mag het best aangehaald worden want het staat nu eenmaal in hun "cv"
maar dan nog, die nieuwe cd van hun (weet niet eens meer hoe ie heet) staat vol troep en americana staan mischien 2 nummers nog een beetje in hun echte stijl (en WFT was die Fopneger in pretty fly for a white guy? nou echt een "cool" nummer... of ook iets waar ze echt weer mee naar buiten komen: original prankster dan geef je je zelf toch zo'n beeld)
en dan nog, jij leest alleen wat je wil zien
[..]
Ik lees niet alleen wat ik wil zien, ik reageer alleen op dingen waarop ik wil reageren. Ik denk alleen niet dat je nummers als Why Don't You Get A Job zo serieus moet nemen als jij nu in je post doet. Je moet voor de grap es luisteren naar het nieuwe album, en luister dan bijv. ook eens naar Come Out Swinging, want dit nummer is imo toch wel een echt old-skool offspring nummer!
quote:
maar goed het maakt me eigelijk helemaal geen ene ruk uit... je koopt/downlaod maar wta je wil...
daarvoor is dit topic voor mij ook afgelopen...

owhja nog ff 1 ding
[..]

ga dan met stijl onder, in plaats dat je al je idealen gaat veranderen om zo een slaaf van de maatschapij te worden...

ik weet niet wat jij onder ondergaan verstaat maar ik maak even een opsomming van mijn waarnemingen:
- Jij vindt ze kut, omdat andere mensen ze nu ook leren kennen (het grote publiek, ach jij je zin: "de hersenloze schapen maatschappij)
- Sum41 haalt bakken met geld binnen
- Sum41 is razend populair (ik kan ze niet anders noemen)
- De nummers zijn niet heel erg veel meer toegankelijker geworden dan op het eerste album

Waar is nou het teken van ondergang? Ik zie het niet hoor!
En btw.

quote:
(en wel raar dat ze 2 of 1.5 jaar geleden alleenmaar oude nummers op hun concert speelde...)
Jammer dat je dit noemt, want een aantal maanden geleden in de 013 heb ik toch ook nog redelijk wat oude nummers voorbij horen komen...

Maar misschien heb je wel gelijk.. Het is inderdaad gek dat als een band nieuw materiaal heeft ze dit gaan spelen op een concert... Daar zitten fans toch totaaaaal niet op te wachten?

pi_12046755
quote:
Op zaterdag 26 juli 2003 16:20 schreef Seborik het volgende:
Ja, ze zijn best wel okay. Vooral dat Maiden-achtige instrumentale nummer. Grab The Devil by The Horns ofzo.
die gasten zijn helemaal gek van metal, roepen ze non-stop on stage en ik zag bij cribs ook al die posters op hun slaapkamers van iron maiden enzo. je hoort ook wel degelijk metal-invloeden in hun nummers (dus niet alleen lol nummers als die). Dat vind ik hetgene waarin Sum 41 zich voornamelijk onderscheidt. (En de gezamelijke sprongetjes onstage natuurlijk )
pi_12047103
quote:
Op zondag 27 juli 2003 15:20 schreef gewoon-jan het volgende:

[..]

die gasten zijn helemaal gek van metal, roepen ze non-stop on stage en ik zag bij cribs ook al die posters op hun slaapkamers van iron maiden enzo. je hoort ook wel degelijk metal-invloeden in hun nummers (dus niet alleen lol nummers als die). Dat vind ik hetgene waarin Sum 41 zich voornamelijk onderscheidt. (En de gezamelijke sprongetjes onstage natuurlijk )

het mooiste vind ik nog wel de tapping-solo in In Too Deep Een typische metal techniek, in een punk stijl.. Erg origineel
  zondag 27 juli 2003 @ 16:18:46 #36
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_12047739
Als je zegt dat Sum 41 te soft is voor punk.
Dan mag een punk liefhebber ook niet zeggen dat Lagwagon en No Use For A Name punk zijn want die zijn nog een stuk softer als Sum.
Misschien is het minder blij, maar we hadden het over soft.

Ik als punkrock liefhebber vind Sum 41 best wel goed.
(lees het goed ik zeg niet dat het punk is)

Ik heb ze al eens live gezien in de 013 maar dan wel in feb 2002, toen was het nog niet zo heel bekend.
De laatste keer was ik niet gegan, omdat dat nieuwe album gewoon te erg tegenviel. En ik verwachtte daar een gemiddelde leeftijd van 14 jaar, en om daar nou tussen te gaan staan lijkt me ook niks.

Does This Look Infected klinkt naar mijn mening meer als een nu-metal cd als een pop-punk cd.
De metal stukjes die je soms hoort vind ik niks mis mee, dat maakt Sum 41 apart van andere pop-punk bands.
Maar ik bedoel, dat het nieuwe album gewoon een stuk duisterder is als de vorige 2 cd's. Bijvoorbeeld No Brains.
Dit is niet zoals ik Sum 41 kon. Sommige stukjes doen je wel weer denken aan de oude Sum. Zoals All Messed op, niet dat ik het zo'n goed nummer vind.

En op ieder album staat altijd 1 zo'n typisch schreeuw nummer van een paar seconden, op zich wel cool.
Op Half Hour is dat T.H.T. Op All Killer is dat Never Wake Up. En op Does This Look Infected is dat A.N.I.C.

En dit jaar zie ik ze op Pukkelpop, ik ga er zeker wel naar kijken.

Favoriete nummers:
What I Believe
T.H.T.
Makes No Difference
Summer
Fat Lip
Rythms
Motivation

En beste cd:
1. Half Hour Of Power
2. All Killer No Filler
3. Does This Look Infected?

quote:
The Offspring is geen pop-punk, gewoon punkrock met soms een pop-punk nummer of heel soms zelfs ska (What Happened To You, Don't Pick It Up) of emo (Gone Away, Vultures).

Nummers als Pretty Fly, Original Prankster of Why Don't kun je pop-punk noemen maar de rest van die laatste 2 albums, zijn voornamelijk punkrock. En Smash en de oudere albums zijn wel beter dat ben ik met je eens.

Met het nieuwe album van The Offspring hoop ik dat ze nu eens een single uitbrengen waarop de echte Offspring sound is te horen zoals "All I Want". Zodat de wereld eens eindelijk weet wat voor muziek ze maken. Want nu denkt iedereen aan Pretty Fly als je over The Offspring begint. En Self Esteem (wat overigens ook afwijkt van de standaard Offspring sound) is iedereen al vereten dankzij Pretty Fly en Why Don't.

pi_12110208
quote:
Op zondag 27 juli 2003 01:27 schreef ixl85 het volgende:

[..]

uuuhm, beetje loze opmerking, je hebt zelf geen flauw idee wat de handeling zelf inhoud?

Respect voor muziekanten komt pas als je het zelf ervaart en speelt.

pi_12110825
quote:
Op woensdag 30 juli 2003 11:49 schreef Nyles het volgende:

[..]

uuuhm, beetje loze opmerking, je hebt zelf geen flauw idee wat de handeling zelf inhoud?

Respect voor muziekanten komt pas als je het zelf ervaart en speelt.

respect komt niet alleen daarvan, want anders waren er echt niet zoveel mensen die muziek respecteren...

Ik respecteer muzikanten ook, en oh my... ik speel geen instrument... Oh shit dat hoort niet.. AAAAHHHHH

ok... on topic

ik vind sum ook leuk, leuke liedjes, leuke teksten, kan me geen reet schelen hoe ze zijn, als ze leuke liedjes maken vind ik het goed, en als ze minder leuke liedjes maken.. jammer...

zondag 3 augustus 2003 @ 01:30:05 #39
35235 Punkerdude
Chill Manager
pi_12192080
heb ze al 3x gezien ofzo
eerste x was in november 2001 toen ze net het hitje fat lip hadden..
was toen al helemaal weg van ze...
Later pater,
  zondag 15 februari 2004 @ 13:19:41 #40
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_17193069
Dat nieuwe nummer met Iggy Pop "Little Know It All" vind ik wel goed.

Ze hebben btw nog een nummer gemaakt voor dat rock aginst bush gedoe genaamd "Moron".

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')