abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_12029704
Ik heb een fantastische vriendin, echt in alle opzichten een topper.
(op 1 dingetje na dan)

Helaas heb ik met mijn vriendin redelijk wat problemen (gehad) met betrekking tot andere vrouwen.

Op basis van jullie eerlijke reacties wil ik een keuze maken voor mezelf.

- Het begon toen wij met een vriendin van haar gingen stappen. Toen mijn vriendin even naar de toilet ging, begon haar vriendin avances naar mij te maken en tegen mij aan te rijden. Ik heb haar toen verzocht dat niet te doen omdat ik daar niet van gecharmeerd was. Toen mijn vriendin terug kwam heb ik haar verteld wat er aan de hand was. Op dat moment werd zij fucking pissed op MIJ!! Dat ik het allemaal heb uitgelokt etc..

- Op een zomer dag kwam ik laat thuis van een klant ca. 22:00 uur en toen zat mijn prinses lekker te kletsen met een van haar beste vriendinnen. Ik mengde me lekker in het gesprek, en naar mijn idee was het gewoon leuk en gezellig. Later kreeg ik om mijn donder omdat haar vriendin zich anders ging gedragen vanaf het moment dat ik kwam. Ze zei dat ik ook anders was. Ik zie niks in die meid en ik maak ook geen gekke opmerkingen ofzo.

- Een tijd later ontmoeten wij een buurmeisje waarmee we beiden goed kunnen opschieten. Die meid had ons thuis nummer en onze beide mobiele nummers. Nadat ze hier een hele avond heeft zitten pimpelen en alles klikte toppie met z'n 3en, had ik haar die dag erna aan de telefoon. Toen hebben we MSN details uitgewisseld, waarna we af en toe tijdens werk zaten te MSN'en over dagelijkse shit. Echt niks bijzonders of persoonlijks. Op een gegeven moment ging die meid mij meer bellen dan mijn vriendin, volgens mijn vriendin was ze gek op me geworden. Later bleek dat ook nadat ik een nogal open mailtje ontving. Ik wilde toen niet zoveel meer met haar te maken hebben, maar mijn ego werd wel weer gestreeld en ik was zo treurig om de mail te voorzien van een regel "Wat moet ik hier nou weer mee" en vervolgens heb ik dit naar 1 vriend gestuurd. Erg treurig, want ik vond het stoer.
Mijn vriendin heeft deze mail gezien omdat ze dezelfde computer gebruikt. Ik had niks te verbergen en dus zag ze dit. De bom was ontploft en ze vind dat ik haar bedonderd heb. Ik heb nooit wat met deze meid gedaan en zal ik ook nooit willen en doen. Ik hou BIG-TIME van mijn vriendin.

- Tijdje terug zijn we met klasgenoten van haar studie een weekend naar Zeeland gegaan. Heel erg leuk en we hebben allemaal een te gekke tijd gehad. Toen we thuis waren hebben we er nog lekker over gesproken. Opeens werd ze kwaad omdat ze vond dat ik veel te lang over 1 van haar vriendinnen zat te praten. Was TE lang zei ze. Wederom ruzie met haar over een meid waarmee ik niks wil. Ik heb ook Never geen achterliggende gedachtes gehad. Bij GEEN van allen.

- Wij hebben een super super goed contact met een ander stelletje. Als we bij elkaar zijn gaat het echt heeel erg leuk en goed. Laatst waren we met z'n 5en op het strand en ik raakt in gesprek met het vrouwelijk persoon van onze vrienden. Die vertelde dat ze twijfelde over de gevoelens voor haar vriend, en dat ze hem daarop had aangesproken. Helaas reageerde hij alleen maar van : "Ik ga nu ff surfen." Ze baalde omdat ze hij niet reageerde. Daar was ze behoorlijk ziek van. Toen we weer naar huis gingen namen we zoals normaal allemaal afscheid van elkaar. Ik kneep alleen in haar bovenarm en wenste haar sterkte en ik zei dat het vast wel goed zou komen.
Nu was mijn vriendin weer kwaad op me omdat ze mij dat vertelde en zich dus in een situatie plaats waarin ze naar aandacht vraagt!!!

Wat moet ik hiermee. Gisteren belde de mannelijk helft van bovengenoemd stel en vroeg of we zin hadden een middagje te hangen en even een leuk DVD'tje te huren en dan met z'n 4en kijken. Helaas moet mijn vriendin morgen werken tot 20:00 uur en vind ze het niet leuk als onze vrienden komen wanneer zij er niet is. Maar toen ik onze vrienden vertelde dat ze moest werken, zeiden ze van, dan blijven we lekker nog even totdat mijn vriendin er is zodat ze haar ook nog even zien en spreken.

Nu heb ik dus weer een soort van ruzie. Gister avond vertelde ze me dat ze me niet vertouwde gezien het bovenstaande allemaal. Ze zegt dat ik haar bedonderd heb.

Ik ben NOOIT vreemd gegaan en zal ik ook nooit doen. Mijn vriendin is echt mijn alles, maar ik wil wel normaal met mensen kunnen blijven omgaan. Mijn vrijheid is me ook heilig.

Please help me.. Op basis van jullie eerlijke reacties wil ik een keuze maken voor mezelf. Misschien ben ik wel blind en moet ik me aanpassen of misschien is mijn lieve vriendin jaloers en moeten we daar samen aan werken. Thanks voor jullie reacties

[Dit bericht is gewijzigd door draaijer op 26-07-2003 14:55]

Redactie Frontpage zaterdag 26 juli 2003 @ 13:47:46 #2
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_12029721
Kun je het samenvatten in max. 2 regels?
pi_12029740
quote:
Op zaterdag 26 juli 2003 13:47 schreef SunChaser het volgende:
draaijer wordt aanbeden door de vrouwen en heeft daarom problemen met zijn huidige vriendin.
pi_12029743
quote:
Als je geen zin hebt om te lezen, neem dan ook niet de moeite om wat te schrijven!
pi_12029746
Volgens mij heeft jouw vriendin een gebrek aan aandacht en is ze idd veels te jaloers. Probeer dat haar onder ogen te brengen. Het is toch te zot dat ze van jou verlangt dat je niet TE lang met een ander meisje mag praten. Ik zou dat echt niet accepteren.
“Everyone wants to live at the expense of the state. They forget that the state lives at the expense of everyone.” ― Frédéric Bastiat
pi_12029750
quote:
Op zaterdag 26 juli 2003 13:49 schreef JeRa het volgende:

[..]

draaijer wordt aanbeden door de vrouwen en heeft daarom problemen met zijn huidige vriendin.

Nope, dat is onzin.....
pi_12029762
quote:
Op zaterdag 26 juli 2003 13:49 schreef teknomist het volgende:
Volgens mij heeft jouw vriendin een gebrek aan aandacht en is ze idd veels te jaloers. Probeer dat haar onder ogen te brengen. Het is toch te zot dat ze van jou verlangt dat je niet TE lang met een ander meisje mag praten. Ik zou dat echt niet accepteren.
Ik geef haar wel zoveel mogelijk aandacht als ik kan. Zit met een dilemma, ik wil haar en mijn vrijheid niet kwijt.
Ben altijd eerlijk geweest en zal haar echt nooit bedonderen, heb ik ook gezegt, maar dat maakt niks uit.
  Redactie Frontpage zaterdag 26 juli 2003 @ 13:51:43 #8
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_12029765
quote:
Op zaterdag 26 juli 2003 13:49 schreef draaijer het volgende:

[..]

Als je geen zin hebt om te lezen, neem dan ook niet de moeite om wat te schrijven!

Doe niet zo arrogant zeg. Jij vraagt om raad. Nou, die heb ik wellicht, maar waarom zou ik van jou een ellenlang verhaal lezen?

Dus, vat het eens samen, dan kom ik er zo op terug!

zaterdag 26 juli 2003 @ 13:52:19 #9
21410 Fliepke
Serieuze waarheid
pi_12029768
Je vriendin is jaloers, misschien wel te.
Het dus misschien eens tijd om naar andere vrouwen te gaan kijken, je kunt dr genoeg krijgen zo te horen
pi_12029772
quote:
In 1 zelfs: Hij wil stoer doen
pi_12029773
Da's mooi kut.

Maar kun je het verhaal zoals je het hier boven getypt hebt niet gewoon aan haar vertellen

pi_12029775
quote:
Op zaterdag 26 juli 2003 13:51 schreef SunChaser het volgende:

[..]

Doe niet zo arrogant zeg. Jij vraagt om raad. Nou, die heb ik wellicht, maar waarom zou ik van jou een ellenlang verhaal lezen?

In die tijd dat je deze kutreacties schrijft had je het hele verhaal allang kunnen lezen
“Everyone wants to live at the expense of the state. They forget that the state lives at the expense of everyone.” ― Frédéric Bastiat
pi_12029779
quote:

[..]

Het lijkt wel alsof ik niet met leuke normale meiden mag omgaan. Altijd is er wel iets wat niet goed is. Volgens mijn vriendin vragen de in mijn verhaal genoemde meiden allemaal aandacht en stellen ze zich zo afhankelijk op. Die meiden zijn of haar vriendinnen of gezamelijke vriendinnen.
  zaterdag 26 juli 2003 @ 13:53:56 #14
19242 yavanna
Results may vary.
pi_12029784
Je vriendin is wellicht nogal onzeker, aan jou de liefdevolle taak om haar gemeende complimentjes te geven en haar duidelijk te maken dat je alleen voor haar, je droomvrouw gaat.

Maar zo makkelijk werkt het nu eenmaal niet altijd.
Als je vriendin echt zo onzeker is kan het enorm lang duren, als het al komt, voor ze zich beter over haarzelf voelt, meer zelfvertrouwen heeft en dan weer meer vertrouwen in jou.

~Cheer up, the worst is yet to come.~
pi_12029798
quote:
Op zaterdag 26 juli 2003 13:52 schreef Phuturistixxx het volgende:

[..]

In 1 zelfs: Hij wil stoer doen

Bedankt voor je goed grap. Echt heel goed

Citaat uit mijn eigen stuk:
....vervolgens heb ik dit naar 1 vriend gestuurd. Erg treurig, want ik vond het stoer.

zaterdag 26 juli 2003 @ 13:55:47 #16
26249 Eomer
Room design by Tekenix
pi_12029805
Je vriendin is een beetje bezitterig heb ik het idee...als je zelfs al niet met een andere meid mag praten...zelfs niet als het een vriendin van je is...

Oplossing voor je probleem kan ik helaas niet aandragen; misschien dat je het haar gewoon moet vertellen dat je er ziek van wordt dat je steeds ruzie met haar hebt als je met een andere meid praat...

Strax mag je zeker ook niet meer naar een kont kijken die voorbij komt als je op een terras zit?

pi_12029835
Ik heb zo nu je verhaal gelezen en vanuit die positie kan ik alleen zeggen dat je vriendin beetje te fel reageerd op de onderwerpen, maar....

Aangezien hier 2 mensen mee gemoeid zijn (jij en je vriendin) is het altijd moeilijk gissen hoe de andere persoon de dingen ervaart. Als zij hetzelfde verhaal in haar woorden op papier zou zetten zou ik wellicht haar ook gelijk kunnen geven.

Kort samengevat is het een moeilijke situatie, erover praten lijkt me altijd wel verstandig natuurlijk. Misschien is het een idee om een keer met je vriendin een weekend weg te gaan en dan te proberen het onderwerp te bespreken en aan te geven hoe gek je van haar bent, maar dat zij jou ook meer vertrouwen moet geven. Aangezien het al een tijdje loopt en het vrij delicaat aan het worden is lijkt me enige voorzichtigheid geboden. Iig veel suc6 man, khoop dat jij en je vriendin eruit kunnen komen.

zaterdag 26 juli 2003 @ 13:57:36 #18
14627 deurmat
Best een leuke user.
pi_12029836
Je vriendin probeert je nogal erg te beperken. Ik schrok dan ook een beetje van je fotoboek.

Is dit echt de beste manier om je van de vrouwen af te krijgen?

Later word ik mijzelf in het groot.
pi_12029840
Dit is jouw kant van het verhaal, je vriendin zou het waarschijnlijk heel anders vertellen. Het is duidelijk dat jij niets kwaads in de zin hebt, maar misschien komen sommige van jouw acties gewoon helemaal verkeerd over op haar. Niet dat dat dan jouw schuld is hoor, maar ze is natuurlijk niet expres zo onredelijk.

Waarschijnlijk vindt ze het zelf ook rot: aan de ene kant omdat ze onzeker is en bang is dat je vreemd zal gaan, aan de andere kant misschien ook wel omdat ze rationeel wel weet dat ze niet zo jaloers moet zijn, maar in de praktijk die jaloezie niet kan tegenhouden.

Praat er gewoon eens over zonder meteen beschuldigend te zijn, maar wees gewoon geïnteresseerd naar de oorzaak van de jaloezie. Jij wil haar niet kwijt en zij jou ook niet, dus dan moet het best op te lossen zijn

Iedere droom moet je in een potje vangen.
  zaterdag 26 juli 2003 @ 13:58:34 #20
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_12029850
Je hebt een jaloerse vriendin.

Kan jij er wat aan doen dat je zo'n ongelofelijke aantrekkingskracht hebt op vrouwen Nee dus. Overigens worden vrouwen vaak jaloers als in het verleden is gebleken dat ze reden hebben om jaloers te zijn, maar goed, jij ontkent dit, dus dat zal dan wel niet.

Je vriendin zou het ook anders kunnen bekijken: het is juist leuk dat andere meiden jou erg leuk vinden. Dat zou voor haar ook ego-strelend moeten zijn, dat zo'n ongelofelijke hunk voor haar kiest.

Money is short, times are hard, here's my fucking business card!
"I never let my schooling interfere with my education." — Mark Twain
pi_12029856
quote:
Op zaterdag 26 juli 2003 13:57 schreef deurmat het volgende:
Je vriendin probeert je nogal erg te beperken. Ik schrok dan ook een beetje van je fotoboek.

[afbeelding]

Ha ha, nou zo knap ben ik niet. Maar het bovenstaande is misschien wel een oplossing.
pi_12029857
quote:
Je moet eens niet zo zeiken Sunchaser. Dit is een beter topic dan al die zielige dingen die jij hier post. Die jongen wil gewoon even zijn gevoelens uiten en even uitleg geven. En als je het te lang vind "reageer dan NIET".
Die rotkop van Bob Faget alleen al.

[quote]Doe niet zo arrogant zeg. Jij vraagt om raad. Nou, die heb ik wellicht, maar waarom zou ik van jou een ellenlang verhaal lezen?[/quote
Wie is hier arrogant??? JIJ! Zielig figuur.

[Dit bericht is gewijzigd door jar_trulli op 26-07-2003 13:59]

zaterdag 26 juli 2003 @ 13:59:32 #23
61397 Ketama
Newbie? In je broek!
pi_12029868
Ja sorry hoor, maar het ligt ook een beetje aan jou. Je moet haar gewoon duidelijk maken dat je niet van haar capriolen gediend bent.

Als dit zo doorgaat is het toch zo afgelopen. Jaloers zijn is niet goed in een relatie (beetje mag wel natuurlijk) en drijft alleen maar tot ruzie. Gewoon zeggen dat ze op moet houden met die domme ongein en dat jij er niet meer op in gaat.

[url=http://www.terra.es/personal8/mistersp/fokhasj.jpg]FOK!Hasj[/url]
pi_12029870
quote:
Op zaterdag 26 juli 2003 13:55 schreef draaijer het volgende:

[..]

Bedankt voor je goed grap. Echt heel goed

Citaat uit mijn eigen stuk:
....vervolgens heb ik dit naar 1 vriend gestuurd. Erg treurig, want ik vond het stoer.

Waarom vind je het nu niet meer stoer dan? Wat is er veranderd?
pi_12029884
xou het haar gewoon vertellen van ik hou van je maar je kan niet bepalen met wie ik wel en niet om kan gaan.
ik heb naast jou ook nog mijn eigen sociale leven en die wil ik graag uitbreiden met vrienden en vriendinnen.
zal ze mee moeten leren leven
maar als ze nu al zo doet hoe gaat het in de toekomst dan , als je relatie even in een dipje terecht komt?
je bent eerlijk tegen haar dus ze heeft totaal geen reden om zo jaloers te reageren
of er moeten dingen in haar verleden meespelen te vaak bedonderd zijn etc
succes iig met je girlie
  zaterdag 26 juli 2003 @ 14:01:32 #26
61397 Ketama
Newbie? In je broek!
pi_12029895
quote:

[..]

Doe niet zo arrogant zeg.

Wie is er hier nu arrogant???

[url=http://www.terra.es/personal8/mistersp/fokhasj.jpg]FOK!Hasj[/url]
  zaterdag 26 juli 2003 @ 14:02:15 #27
12493 dracoon
Of niet......................
pi_12029905
quote:

[..]

Alsof dit geen arrogante reactie is. Als jij niet de moeite wil nemen om het verhaal te lezen valt aan het niveau van jou raad behoorkijk te twijfelen. Als ik TS was geweest heb ik liever raad van iemand die mijn probleem in de volle breedte wil begrijpen en daar de moeite voor neemt dan van iemand die het in twee regels samengevat wil zien en dan met een raad als: "dumpe die hap" komt.

Lief zijn voor elkaar mensen

pi_12029924
quote:
Op zaterdag 26 juli 2003 13:57 schreef DarkClouD het volgende:
Ik heb zo nu je verhaal gelezen en vanuit die positie kan ik alleen zeggen dat je vriendin beetje te fel reageerd op de onderwerpen, maar....

Aangezien hier 2 mensen mee gemoeid zijn (jij en je vriendin) is het altijd moeilijk gissen hoe de andere persoon de dingen ervaart. Als zij hetzelfde verhaal in haar woorden op papier zou zetten zou ik wellicht haar ook gelijk kunnen geven. <- heb je gelijk in

Kort samengevat is het een moeilijke situatie, erover praten lijkt me altijd wel verstandig natuurlijk. Misschien is het een idee om een keer met je vriendin een weekend weg te gaan en dan te proberen het onderwerp te bespreken en aan te geven hoe gek je van haar bent, maar dat zij jou ook meer vertrouwen moet geven. Aangezien het al een tijdje loopt en het vrij delicaat aan het worden is lijkt me enige voorzichtigheid geboden. Iig veel suc6 man, khoop dat jij en je vriendin eruit kunnen komen.

Ik denk dat we inderdaad maar is even een weekend moeten cancellen en lekker samen moeten gaan praten. We praten altijd veel en zijn heel open en eerlijk tegen elkaar. Maar ik durf 1 van de bovengenoemde namen niet eens meer te noemen.
Ik heb een eigen bedrijf en 1 van bovengenoemde is nu de verantwoordelijk geworden op mijn werk terrein. Het ziet ernaar uit dat ik van dat bedrijf dankzij haar nu 2 leuke opdachten kan boeken. Ik vertelde dat ze me daarvoor gevraagd hebben, maar was ook alweer balen en niet goed. Tsss, zelfs haar baas zit bij de besprekingen.!!
pi_12029944
quote:
Op zaterdag 26 juli 2003 13:59 schreef Phuturistixxx het volgende:

[..]

Waarom vind je het nu niet meer stoer dan? Wat is er veranderd?

Op dat moment streelde het mijn ego heel erg, en ik wilde dat met iemand delen. Achteraf is het gewoon erg triest dat ik dat niet voor me kon houden en zoiets moest doorsturen naar een vriend van mij om te ff stoer te doen.. Hij had me namelijk ooit verteld dat hij haar heel erg leuk vond. Dat is waarom ik dacht ff stoer te zijn.. NOT

[Dit bericht is gewijzigd door draaijer op 26-07-2003 14:06]

pi_12029951
Trouwens, het kan wel zo zijn dat jij niks van die andere meisjes wilt, maar als die meisjes wel wat van jou willen is dat voor je vriendin natuurlijk heel bedreigend! En eigenlijk moet ze dan boos zijn op die meisjes, maar jij bent als haar vriendje dat toch wel van haar houdt natuurlijk een makkelijke "prooi" om de woede op af te reageren

Vrouwen zijn wat dat betreft heel gemeen hoor, en vrouwen zien eerder hoe andere vrouwen werken dan dat mannen dat zien. Ik word ook wel eens pissed als ik een andere vrouw zie die op slinkse wijze mijn vriend probeert te versieren. Hij heeft dan niks door ondertussen, terwijl ik ook denk "kap dat gesprek nou af en kom naar mij toe, je zíét toch waar ze mee bezig is!".

Nouja, ik probeer alleen maar een beetje het gedrag van je vriendin te verklaren (wat iets anders is dan goedpraten), maar misschien zit ik er ook wel helemaal naast natuurlijk

zaterdag 26 juli 2003 @ 14:07:21 #31
12493 dracoon
Of niet......................
pi_12029958
Oh helemaal vergeten te reageren.

Als ik jou kant van het verhaal lees dan zie ik een jaloerse vriendin. Punt. Maar jij wilt haar niet kwijt dus dan zou ik een geod gesprek beginnen over wat haar dan raakt. Hopelijk staat ze hier open in. Kan me best voorstellen dat al die aandacht naar jou toe haar iets teveeel wordt, maar dat is wel iets van haar..... Zoals jij het hebt beschreven geef jij geen aanleiding tot wantrouwen.

pi_12029976
Jouw vriendin denkt jij haar eigendom bent.
Das niet goed, want dat kan je waarschijnlijk niet aan haar veranderen.
Je kan hoogstens zeggen dat t jou echt hoog zit dat ze zo bezitterig doet, en dat je zelf mag weten met wie je praat.
Dat ze je niet vertrouwt zegt meer over haar dan over jou, ik zou nooit iets nemen met ieamand die me niet vertrouwt, dan is de basis voor alles weg.
Als ik in jouw schoenen zou staan zou ik haar proberen echt duidelijk te maken dat er geen reden is om je niet te vertrouwen.. Als ze dat dan nog niet accepteert en doorgaat met je niet vertrouwen, en ruzie met je maken om Nix, dan zou ik zeggen: "Sorry meisje, ik ben echt gek op je, maar als je me niet vertrouwt kan ik niet met je verder. Ik zoek wel iemand die me wel vertrouwt, good bye."
Maarja, zelf weten natuurlijk.
pi_12029978
quote:
Op zaterdag 26 juli 2003 14:06 schreef imago het volgende:
Trouwens, het kan wel zo zijn dat jij niks van die andere meisjes wilt, maar als die meisjes wel wat van jou willen is dat voor je vriendin natuurlijk heel bedreigend! En eigenlijk moet ze dan boos zijn op die meisjes, maar jij bent als haar vriendje dat toch wel van haar houdt natuurlijk een makkelijke "prooi" om de woede op af te reageren

Vrouwen zijn wat dat betreft heel gemeen hoor, en vrouwen zien eerder hoe andere vrouwen werken dan dat mannen dat zien. Ik word ook wel eens pissed als ik een andere vrouw zie die op slinkse wijze mijn vriend probeert te versieren. Hij heeft dan niks door ondertussen, terwijl ik ook denk "kap dat gesprek nou af en kom naar mij toe, je zíét toch waar ze mee bezig is!".

Nouja, ik probeer alleen maar een beetje het gedrag van je vriendin te verklaren (wat iets anders is dan goedpraten), maar misschien zit ik er ook wel helemaal naast natuurlijk

Thanks this is usefull.. Ik been heeeel naief en zie nergens geen gevaar in tot b.v. dat mailtje van 1 meisje. Maar mijn vriendin had het al eerder tegen mij gezegd. Die had het dus net als jij eerder door. Maar gaat het er dan niet om wat ik ermee doe?! Ik doe er namelijk niks mee!!
  zaterdag 26 juli 2003 @ 14:08:50 #34
42555 Tomek
Take on the world!
pi_12029979
Volgens mij is ze gewoon ziekelijk jaloers, en daar is vaak moeilijk iets aan te doen. Probeer er in ieder geval eens een keer goed met haar over te praten. Of probeer haar op originele wijze te laten zien dat je echt alleen maar van haar houdt.

Succes!

pi_12029984
Beetje dom wijf die een tekort aandacht heeft.

Schijt aan hebben, ze moet maar leren je te vertrouwen.

pi_12030010
quote:
Op zaterdag 26 juli 2003 14:09 schreef BladePHQ het volgende:
Beetje dom wijf die een tekort aandacht heeft.

Schijt aan hebben, ze moet maar leren je te vertrouwen.

Laat me je even corrigeren; ze is alles behalve een DOM WIJF. Iedereen heeft z'n trekjes.. Ze is echt een topper in alle opzichten.
Het bovenstaande lijkt me niet echt de oplossing. Ik vind het absoluut niet erg om er bloed zweet en tranen in te steken om het probleem te verhelpen. Al kost dat super veel tijd en energie..
pi_12030011
Altijd leuk om te zien hoe SunChaser belachelijk wordt gemaakt
Wie een kuil graaft voor een ander is een werknemer.
pi_12030032
quote:
Op zaterdag 26 juli 2003 14:08 schreef draaijer het volgende:

Thanks this is usefull.. Ik been heeeel naief en zie nergens geen gevaar in tot b.v. dat mailtje van 1 meisje. Maar mijn vriendin had het al eerder tegen mij gezegd. Die had het dus net als jij eerder door. Maar gaat het er dan niet om wat ik ermee doe?! Ik doe er namelijk niks mee!!

Tuurlijk gaat het daar wel om! En zo te lezen ben jij gewoon een schat van een vriend die niets kwaads in de zin heeft. Als je je vriendin dat uitlegt op net zo'n manier als je hier doet, helpt dat misschien al wat. En verder is het jammergenoeg iets waar ze zelf aan moet werken, misschien wel met jouw hulp, maar het moet uit haarzelf komen.

Het is heel moeilijk om met jaloezie om te gaan, ik kan het zelf ook niet altijd al te best Maar praat er gewoon met haar over. En doe dat zonder meteen te gaan roepen dat je bij haar weggaat als het niet verbetert (dat mag je wel denken, maar beter niet zeggen), want dat maakt haar alleen maar meer onzeker. Aan een vriendin die doet alsof ze niet jaloers is, maar die zich ondertussen van binnen opvreet uit onzekerheid, om jou maar bij zich te houden, heb je natuurlijk ook niks.

pi_12030109
1) Laat haar dit topic gewoon lezen
2) Ik denk dat het maybe wel handig is om haar duidelijk te maken dat dit niet echt lekker zal blijven lopen. Het is duidelijk dat ze jaloers op je is als je aandacht krijgt van andere meiden. Jaloezie is gezond en het is een teken dat ze van je houd en je niet kwijt wilt, maar ja kan ook te ver gaan en dat is hier het geval volgens mij.

Ze doet dit om jou niet kwijt te raken maar heeft ondertussen niet in de gaten dat ze jou kwetst en jou misschien zo sneller kwijt raakt dan dat ze doorheeft. Op een gegeven moment heb jij er genoeg van en wil je vrijheid en dan loop je relatie kapot.

Probeer dit gewoon te voorkomen door even een weekendje de tijd voorelkaar te nemen. Niks geen vrienden, kennissen of wat dan ook erbij. Gewoon even met z'n 2en 3 dagen lang iets gezelligs/leuks doen en ondertussen ook lekker en rustig praten over alle voorvallen.

Succes!!

pi_12030116
quote:
Op zaterdag 26 juli 2003 14:14 schreef imago het volgende:

[..]

Tuurlijk gaat het daar wel om! En zo te lezen ben jij gewoon een schat van een vriend die niets kwaads in de zin heeft. Als je je vriendin dat uitlegt op net zo'n manier als je hier doet, helpt dat misschien al wat. En verder is het jammergenoeg iets waar ze zelf aan moet werken, misschien wel met jouw hulp, maar het moet uit haarzelf komen.

Het is heel moeilijk om met jaloezie om te gaan, ik kan het zelf ook niet altijd al te best Maar praat er gewoon met haar over. En doe dat zonder meteen te gaan roepen dat je bij haar weggaat als het niet verbetert (dat mag je wel denken, maar beter niet zeggen), want dat maakt haar alleen maar meer onzeker. Aan een vriendin die doet alsof ze niet jaloers is, maar die zich ondertussen van binnen opvreet uit onzekerheid, om jou maar bij zich te houden, heb je natuurlijk ook niks.

Het stomme is dat ze verder volgens mij nergens onzeker over is. Ze krijgt alleen op straat al zat aandacht. Eigenlijk heeft zij niks te klagen, behalve wanneer ik het met iemand van het vrouwelijk geslacht kan vinden. Het typische is dat ze al het hierbovengenoemde niet heeft bij een paar vriendinnen van haar. Dat zijn 2 super toffe meiden, maar die zijn een beetje stevig. Daarbij zijn er NOOIT problemen. Alleen soort gelijke of mooie meiden zijn het probleem.. Thanks voor je fijne reacties IMAGO
pi_12030119
quote:
Jouw vriendin denkt jij haar eigendom bent.
Das niet goed, want dat kan je waarschijnlijk niet aan haar veranderen.
Je kan hoogstens zeggen dat t jou echt hoog zit dat ze zo bezitterig doet, en dat je zelf mag weten met wie je praat.
Dat ze je niet vertrouwt zegt meer over haar dan over jou, ik zou nooit iets nemen met ieamand die me niet vertrouwt, dan is de basis voor alles weg.
Als ik in jouw schoenen zou staan zou ik haar proberen echt duidelijk te maken dat er geen reden is om je niet te vertrouwen.. Als ze dat dan nog niet accepteert en doorgaat met je niet vertrouwen, en ruzie met je maken om Nix, dan zou ik zeggen: "Sorry meisje, ik ben echt gek op je, maar als je me niet vertrouwt kan ik niet met je verder. Ik zoek wel iemand die me wel vertrouwt, good bye."
Maarja, zelf weten natuurlijk.
Juist.
pi_12030130
gewoon een klap geven als ze zulke dingen weer zegt en meo je zeggen als ze daar niet mee ophoudt dat ej weggaat.
Every culture is different. Respect and try to learn it.
pi_12030165
quote:
Op zaterdag 26 juli 2003 14:19 schreef Theoden het volgende:
1) Laat haar dit topic gewoon lezen
2) Ik denk dat het maybe wel handig is om haar duidelijk te maken dat dit niet echt lekker zal blijven lopen. Het is duidelijk dat ze jaloers op je is als je aandacht krijgt van andere meiden. Jaloezie is gezond en het is een teken dat ze van je houd en je niet kwijt wilt, maar ja kan ook te ver gaan en dat is hier het geval volgens mij.

Ze doet dit om jou niet kwijt te raken maar heeft ondertussen niet in de gaten dat ze jou kwetst en jou misschien zo sneller kwijt raakt dan dat ze doorheeft. Op een gegeven moment heb jij er genoeg van en wil je vrijheid en dan loop je relatie kapot.

Probeer dit gewoon te voorkomen door even een weekendje de tijd voorelkaar te nemen. Niks geen vrienden, kennissen of wat dan ook erbij. Gewoon even met z'n 2en 3 dagen lang iets gezelligs/leuks doen en ondertussen ook lekker en rustig praten over alle voorvallen.

Succes!!

Thanks.. Ik begin qua frustratie idd al redelijk vol te lopen.. Voel me in een hoek gedrukt.. Terwijl ik altijd HEEL optimistich en vrolijk en spontaan ben. Nu nog steeds wel, maar de vrijheid is eraf. Thanks en ik ga zeker wat leuks met haar doen. Alhoewel ik dan direct denk dat zij zal denken dat ik iets te verbergen heb of goed te maken heb. Uiteraard is dit maar dom (doom / doem) denken van mij.
pi_12030174
quote:
Op zaterdag 26 juli 2003 14:20 schreef Tha_Dijkstra het volgende:
gewoon een klap geven als ze zulke dingen weer zegt en meo je zeggen als ze daar niet mee ophoudt dat ej weggaat.
Hmm, ik denk niet dat jij een vriendin hebt?!
Ik zal haar NOOIT slaan.. Dan ben ik de LOSER VAN DE EEUW
pi_12030213
Ik zou maar heel erg snel gaan praten met je vriendin en uitleggen hoe je eronder voelt. Dit is uit eigen ervaring. Dat stukje wat je schreef is heel erg herkenbaar. Mijn ex-vriendin vond dat er teveel vrouwen om me heen "hingen" Ik heb het haar duidelijk proberen te maken hoe de situatie was. Het begon heel erg onschuldig met een beetje jaloezie maar dit wordt steeds erger.
Hierdoor ziet ze alleen dingen die ze "wil" zien en hierdoor gooit ze haar eigen ramen een keer in. en dit gebeurd zeker een keer.

Uit jouw verhaal maak ik op dat je niet verkeerd bezig bent. maar zorg voor een oplossing. Tip zorg niet dat ze teveel haar zin krijgt, daar kan jij niet mee overweg en dan doet het alleen maar meer zeer als ze merkt dat je wat moeite hebt om er aan te houden. Laat ook nooit je vrienden vallen!!

pi_12030245
Stoere praatjes Dijkstra alleen heeft het in werkelijkheid geen zin.

En ja over dat ze zal gaan denken dat je iets te verbergen hebt. Leg haar gewoon van te voren uit waarom je en weekendje met haar alleen wilt zijn.

Hoop echt dat ze er begrip voor heeft en ik denk dat als je het gewoon rustig verteld en misschien dit allemaal laat lezen het wel allemaal goed komt.

pi_12030521
quote:
Op zaterdag 26 juli 2003 14:29 schreef Theoden het volgende:
Stoere praatjes Dijkstra alleen heeft het in werkelijkheid geen zin.

En ja over dat ze zal gaan denken dat je iets te verbergen hebt. Leg haar gewoon van te voren uit waarom je en weekendje met haar alleen wilt zijn.

Hoop echt dat ze er begrip voor heeft en ik denk dat als je het gewoon rustig verteld en misschien dit allemaal laat lezen het wel allemaal goed komt.

Ik denk niet dat ik haar dit allemaal laat lezen, maar praten gaan we zeker doen.
pi_12030617
quote:
Op zaterdag 26 juli 2003 14:19 schreef draaijer het volgende:
Het typische is dat ze al het hierbovengenoemde niet heeft bij een paar vriendinnen van haar. Dat zijn 2 super toffe meiden, maar die zijn een beetje stevig. Daarbij zijn er NOOIT problemen. Alleen soort gelijke of mooie meiden zijn het probleem..
Ja logisch, van dikke trollen heeft ze natuurlijk niets te vrezen!
quote:
Thanks voor je fijne reacties IMAGO

Het is een moeilijke situatie hoor. Het is zó moeilijk om met jaloezie om te leren gaan, daar zijn gewoon geen pasklare oplossingen voor.

Je moet je trouwens inderdaad niet teveel in een hoek laten duwen en alles maar laten voor je vriendin. Het is vervelend dat zij zich rot voelt als je met een andere vrouw omgaat, maar jij moet nog wel een normaal sociaal leven kunnen hebben, en zij moet nou eenmaal leren om die jaloezie binnen de perken te houden. Niet eens alleen maar voor jou omdat jij er last van hebt, maar ook voor zichzelf.

pi_12030702
quote:
Op zaterdag 26 juli 2003 14:54 schreef imago het volgende:

[..]

Ja logisch, van dikke trollen heeft ze natuurlijk niets te vrezen!

Mijn vriendin zelf ziet ze er SUPER uit. Ze weet waarvan ik hou. Lang, donker haar, beetje arrogante meiden etc.. ( Zie foto van mijn vriend/ vriendin topic in Babes & Hunks ( Plaats hier de foto van je vaste vriend/vriendin ))
Geen van de meiden in mijn verhaal (op mijn vriendin na) voldoen aan deze dingen.. Zo, komt ze lekker thuis en gaan we lekker BBQ'en met z'n 16en. Kan dus helaas niet met haar praten.
Geloof alleen dat het weer niet mee gaat zitten..

[Dit bericht is gewijzigd door draaijer op 26-07-2003 15:16]

pi_12031122
Hoi Draaiier,

Ik snap jou vriendin wel. Het is namelijk zo dat veel vrouwen/meiden nou eenmaal doordacht zijn en dit weet zij (ben zelf ook vrouw)! Jij hoeft opzich niet de aanleiding geven tot..maar als je vriendin merkt dat je reageert op de (soms schijnheilige) trucjes van een vrouw..dan snap ik dat ze dit niet leuk vindt.

Ik zelf heb namelijk ook de neiging om (automatisch) op te letten op non-verbale communicatie..dingen vallen me nu eenmaal (of ik wil of niet) soms op. En ik hecht er grote waarde als iemand mij bijvoorbeeld iets beloofd en vervolgens in zijn handelen/gedrag het tegenovergestelde doet. Dit soort dingen betekenen gewoon veel voor mij..en onthoud ik dus ook! Symbolische dingen dus...

Juist in dit soort gevallen (omdat je niet zegt 'he je bent een lekker ding'..maar ondertussen wel de signalen uitzend) pleiten mensen zich vrij met 'jee..je zoekt overal wat achter of niet zo jaloers, was niks aan de hand' etc..Word ik dus alleen maar bozer van (ja temperamentje)..omdat ik het duidelijk zie/voel of merk en er dan ook nog eens gelogen wordt erover...grrrr

Ik zeg niet dat jij zo bent..maar ik snap je vriendin gewoon wel. Ik hou zelf totaal niet van dat sneeky gedoe..ik zag een topic over 'wat zoek je in een vent ofzoiets'..nou bij mij is dat ik merk dat hij helemaal 100% voor mij gaat! En vooral dat ik dat zie/voel/merk/hoor et cetera. Ik hou van een vent die gewoon uitstraalt 'IK WIL JOUW'.. en niet van die tegenstrijdigheid..daar heb ik nix aan..

Als dat niet zo is..of te weinig..dan bloedt de relatie/band dood bij mij..en als ze net zo'n doorzetter is als ik..kan dat lang duren..de man gaat zich (in mijn geval) opeens gedragen zoals hij beter in het begin had kunnen doen..maar TE LAAT.

I have given you the chance, but you let it flow..and now I am flying away..

zaterdag 26 juli 2003 @ 15:42:00 #51
36192 kingmob
Nice 'n Smooth
pi_12031286
Ik hoop dat je er al wel met haar over gepraat hebt? Al gok ik van niet, de eerste logische actie lijkt te zijn om het hier op het forum te zetten...
quote:
Op zaterdag 26 juli 2003 15:31 schreef sweetgirly het volgende:
Hoi Draaiier,[...]
Wat een onzin, duidelijke signalen... In jouw hoofd zijn het duidelijke signalen, dat is juist het probleem. Als je bijvoorbeeld je vriendin goed kent, en je weet dat het een flirt is, en hij gaat met je vriend flirten, reken er dan maar op dat je 'duidelijke signalen' ontvangt van je vriend dat hij interesse heeft. Niet omdat het zo is, maar omdat jij het verwacht. Maarja als je vriend zegt niks te willen van dat meisje, weet jij wel beter, jij hebt het immers duidelijk gezien. En zonder dat je bewust jaloers bent, is er een ruzie ontstaan puur gebaseerd op jaloezie.Van je parter moet je tot op zekere hoogte er van uit kunnen gaan dat zijn woord waarheid is.

[Dit bericht is gewijzigd door kingmob op 26-07-2003 15:47]

Verdwaald in mijn eigen belevingswereld.
  zaterdag 26 juli 2003 @ 15:47:16 #52
36192 kingmob
Nice 'n Smooth
pi_12031359
[edit]: dubbel enzo

[Dit bericht is gewijzigd door kingmob op 26-07-2003 15:48]

pi_12031369
quote:
Op zaterdag 26 juli 2003 15:42 schreef kingmob het volgende:
Ik hoop dat je er al wel met haar over gepraat hebt? Al gok ik van niet, de eerste logische actie lijkt te zijn om het hier op het forum te zetten...
Ik heb zeker met haar gepraat.. Daarop volgde haar boze reactie omdat ik mogelijk weer een order ga boeken waar 1 van de genoemde meiden werkt. Dankzij die meid boek ik waarschijnlijk deze en nog een grotere order. Maar alle contacten bij dat bedrijf zijn via haar en samen met haar baas. Dus met z'n 3en, maar is niet ok volgens mijn vlam.
  zaterdag 26 juli 2003 @ 15:51:18 #54
36192 kingmob
Nice 'n Smooth
pi_12031419
quote:
Op zaterdag 26 juli 2003 15:47 schreef draaijer het volgende:

[..]

Ik heb zeker met haar gepraat.. Daarop volgde haar boze reactie omdat ik mogelijk weer een order ga boeken waar 1 van de genoemde meiden werkt. Dankzij die meid boek ik waarschijnlijk deze en nog een hele grote.

Ik zou toch eens een keer boos uitschieten naar haar egoisme, want dat is het eigenlijk. Naar jouw verhaal luisterende iniedergeval.
Maak haar heel duidelijk dat haar jaloerse gedrag jou beperkt in je plezier, en dat dat nou juist net datgene kan zijn wat jou uit haar armen drijft tzt.

Tenzij je voor jezelf toe moet geven dat je eigenlijk wel verleid was af en toe. Dat zou ik alleen niet vertellen, want ik denk niet dat ze dan gelooft dat je volledig voor haar gaat, hoewel dat makkelijk kan natuurlijk.

pi_12031655
Ja Kingmob daar heb je gelijk in en ben het ook met je eens!

In mijn geval hechtte ik gewoon grote waarde aan de signalen..hij was het er mee eens dat hij dat niet had moeten doen (betreffende voorbeeld(en) zet ik maar ff niet erbij)..en dat het stom van hem was. Het was niet iets wat in mijn hoofd afspeelde (ben niet jaloers aangelegd en kijk zelfs mee naar mooie meiden en grap weleens 'he, die ziet er goed uit')..

Het was meer een symbolische belofte die hij aan mij deed en waar ik ook niet om gevraagd had..maar die hij even daarna zelf heel erg teniet deed door iets totaal verkeerds te doen met die belofte..en dat wist hij..beetje vaag van hem. Ik bedoel zeg het dan niet en ga niet op je knieën in een volle tent en zogenaamd heel oprecht romantisch doen..en later het bij mij verpesten en ondertussen wel een ander iemand BLIJ maken (met zijn voor mij bedoelde toneelstuk!) door naar haar toe te gaan..voor wie heeft hij dan toen gekozen..niet voor mij dus! Of ben ik daarin te romantisch dus?

Ik vond het echt een klotestreek..en schijnheiligheid ten top..leuke was dat beste vriendin van mij er dus aan mij deed..dubbel belazerd voel je je dan! Irritante is dat ik dan als een overgevoelig miepje overkom voor hun..en weer leuk dat hun dat 'samen' voor elkaar hebben gekregen..opsodemieter met die sneekyshit! Speel gewoon niet met mijn gevoelens.

pi_12032193
quote:
Op zaterdag 26 juli 2003 16:06 schreef sweetgirly het volgende:
Ja Kingmob daar heb je gelijk in en ben het ook met je eens!

In mijn geval hechtte ik gewoon grote waarde aan de signalen..hij was het er mee eens dat hij dat niet had moeten doen (betreffende voorbeeld(en) zet ik maar ff niet erbij)..en dat het stom van hem was. Het was niet iets wat in mijn hoofd afspeelde (ben niet jaloers aangelegd en kijk zelfs mee naar mooie meiden en grap weleens 'he, die ziet er goed uit')..

Het was meer een symbolische belofte die hij aan mij deed en waar ik ook niet om gevraagd had..maar die hij even daarna zelf heel erg teniet deed door iets totaal verkeerds te doen met die belofte..en dat wist hij..beetje vaag van hem. Ik bedoel zeg het dan niet en ga niet op je knieën in een volle tent en zogenaamd heel oprecht romantisch doen..en later het bij mij verpesten en ondertussen wel een ander iemand BLIJ maken (met zijn voor mij bedoelde toneelstuk!) door naar haar toe te gaan..voor wie heeft hij dan toen gekozen..niet voor mij dus! Of ben ik daarin te romantisch dus?

Ik vond het echt een klotestreek..en schijnheiligheid ten top..leuke was dat beste vriendin van mij er dus aan mij deed..dubbel belazerd voel je je dan! Irritante is dat ik dan als een overgevoelig miepje overkom voor hun..en weer leuk dat hun dat 'samen' voor elkaar hebben gekregen..opsodemieter met die sneekyshit! Speel gewoon niet met mijn gevoelens.

Jouwe visie hierop geeft wel weer een hele andere kijk.
Ik denk alleen dat het gevaar is dat je intrepetatie er soms wel is naast kan zitten. Maar ik geloof wel dat vrouwen sneller en meer zien dan mannen.
pi_12032474
Ja vrouwelijk intuïtie noemen ze dat toch

Het is alleen lastig dat de (vaak nietsmerkende) mannen prooi worden van hun spel en de vriendinnen (jouw vriendin in dit geval en zie mijn verhaal) hun gevoelens ermee gepaard gaan.

Maja vraag me dus af moet je dan niks zeggen (stel dat je vriendin haar mond hierover houdt), ja-knikken en het allemaal maar best vinden omdat je niet over wilt komen als jaloers, overgevoelig et cetera..Echt niet dus! Afschaffen die spelletjes, zoeken ze zelf maar een vriend..zou ik zeggen! Sommige mensen eten nou eenmaal liever van andermans bordje!

pi_12032596
Oh ja en die vork alvast uit hun handen nemen voordat ze je worstje wegpikken!
  zondag 27 juli 2003 @ 00:01:35 #59
3038 Emel
realist
pi_12039558
quote:
Op zaterdag 26 juli 2003 16:56 schreef sweetgirly het volgende:
Ja vrouwelijk intuïtie noemen ze dat toch

Het is alleen lastig dat de (vaak nietsmerkende) mannen prooi worden van hun spel en de vriendinnen (jouw vriendin in dit geval en zie mijn verhaal) hun gevoelens ermee gepaard gaan.

Maja vraag me dus af moet je dan niks zeggen (stel dat je vriendin haar mond hierover houdt), ja-knikken en het allemaal maar best vinden omdat je niet over wilt komen als jaloers, overgevoelig et cetera..Echt niet dus! Afschaffen die spelletjes, zoeken ze zelf maar een vriend..zou ik zeggen! Sommige mensen eten nou eenmaal liever van andermans bordje!

yep ik herken dit..de non-verbale signalen. Je partner zit op een -bepaalde- manier te praten met een ander meisje...tis moeilijk te omschrijven wat ik precies bedoel. Dat meisje zit sneaky te flirten en hij reageert er non-verbaal op.Hij doet gewoon op een bepaalde manier anders en als meisje zijnde zie je het meteen want je kent alle trucjes van vrouwen!! En dat is zeer vervelend. Je vriendje zegt weer eens dat je jaloers bent.
"Amo, ergo sum. I love, therefore I am"
"Niet de dingen zelf maken je ongelukkig, maar je denkbeelden erover"
pi_12042861
quote:
Op zondag 27 juli 2003 00:01 schreef Emel het volgende:

[..]

yep ik herken dit..de non-verbale signalen. Je partner zit op een -bepaalde- manier te praten met een ander meisje...tis moeilijk te omschrijven wat ik precies bedoel. Dat meisje zit sneaky te flirten en hij reageert er non-verbaal op.Hij doet gewoon op een bepaalde manier anders en als meisje zijnde zie je het meteen want je kent alle trucjes van vrouwen!! En dat is zeer vervelend. Je vriendje zegt weer eens dat je jaloers bent.

Maar kan het niet zo zijn dat je dat vaker denkt te zien dan in werkelijkheid het geval is! Anders beperk je wel de normale vrijheid van je vriend. Wat nou als zij dat inderdaad probeert bij je vriend, en hij gaat er volgens jou gevoel een beetje op in. Maar verder gebeurt er niks.
Dus niet vasthouden, zoenen etc.. Is dat dan fout?! want ik denk dat wij zoiets hebben wat jij net beschreven hebt. Ik zou niks liever willen dat we dat samen lekker kunnen oplossen. Zou haar nooit meer kwijt willen..
  Redactie Frontpage zondag 27 juli 2003 @ 10:31:13 #61
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_12042946
Goed.

Ik heb het even helemaal gelezen, maar die vriendin van jou is niet wantrouwend, die is compleet gestoord. Echt, dat is beyond gezond jaloers zijn.

Zoals jij het beschrijft ga je heel zorgvuldig om met haar gevoelens. Niet meer doen. Ga in de tegenaanval en zeg: wijf, je spoort niet. Bel me maar weer als je normaal kan doen.

Je zal best van haar houden enzo maar hier kan je toch niet mee leven?

zondag 27 juli 2003 @ 10:50:50 #62
18360 cYbErTiM
Moet Niet Zeuren!
pi_12043021
Achman je probleem is vrij voor de hand liggend.

Vroeger in mijn relatie hadden we dit soort gezanik ook. Maar dan was ik de 'jaloerze'. Ennuh ik kan je verzekeren dat dat jaloers zijn de boel alleenmaar erg maakt. Want er is namelijk niks aan de hand (zoals jij al aangeeft). Maarja, mijn vriendin werdt wel steeds verleidt door gasten (zoals jij al die aanzoeken van meisjes krijgt). Maar na een aantal keer verleidt te zijn koos ze 'natuurlijk' altijd voor mij zonder dat ze ooit een uitwijking naar hun maakte.

Dus toen ik daar over aandacht zag ik in dat het kansloos is dat gedrag en nu laten we elkaar super vrij in alles <-- dus we vertrouwen elkaar 110%! (levens lesje).

En nu heb ik ook datzelfde als jou maar dan geen boze vriendin maar een gecharmeerde vriendin, dat deze jongen teminste nog in de markt meetelt (En dat moet jij ook hebben).

Laat haar dus het topic lezen ofzo.

Je leeft maar één keer...
  zondag 27 juli 2003 @ 10:52:37 #63
3038 Emel
realist
pi_12043030
quote:
Op zondag 27 juli 2003 10:18 schreef draaijer het volgende:

[..]

Maar kan het niet zo zijn dat je dat vaker denkt te zien dan in werkelijkheid het geval is! Anders beperk je wel de normale vrijheid van je vriend. Wat nou als zij dat inderdaad probeert bij je vriend, en hij gaat er volgens jou gevoel een beetje op in. Maar verder gebeurt er niks.
Dus niet vasthouden, zoenen etc.. Is dat dan fout?! want ik denk dat wij zoiets hebben wat jij net beschreven hebt. Ik zou niks liever willen dat we dat samen lekker kunnen oplossen. Zou haar nooit meer kwijt willen..

Het is in werkelijkheid niet vaker dan het geval is naar mijn idee.
ik zeg er vaak niks over al is het onprettig om te zien dat hij non-verbaal zit te flirten met een ander waar jij bij staat. Jaloezie is in onze relatie ook een probleem geworden sinds er iets gebeurd is.Lees je vriend/in en anderen.

het is voor beiden erg moeilijk. Je moet gewoon samen aan werken en vooral geen machtsstrijd van maken, wie nou een probleem van maakt.

pi_12043033
quote:
Op zondag 27 juli 2003 10:31 schreef SunChaser het volgende:
Goed.

Ik heb het even helemaal gelezen, maar die vriendin van jou is niet wantrouwend, die is compleet gestoord. Echt, dat is beyond gezond jaloers zijn.

Zoals jij het beschrijft ga je heel zorgvuldig om met haar gevoelens. Niet meer doen. Ga in de tegenaanval en zeg: wijf, je spoort niet. Bel me maar weer als je normaal kan doen.

Je zal best van haar houden enzo maar hier kan je toch niet mee leven?

Mijn vriendin is echt een TOP meid, dus ik ga haar zeker NIET aan de kant schuiven. Daarvoor geef ik echt veel te veel om haar.
Het is voor mij op het moment een probleem. Maar ik hoopte van een aantal mensen een ruimer blik op de situatie te krijgen. Er zijn ook een paar vrouwen geweest die alles een andere kijk hebben gegeven. Dat is wat ik wilde. Misschien krijg ik hierdoor meer inzicht in deze situatie en kunnen mijn vriendin en ik eraan werken.
pi_12043062
Klinkt beetje als die film ik ook van jou, alleen in iets mindere maten.
persoonlijk zou ik gek worden van iemand die bij elk klein dingetje moeilijk gaat doen en je niet vertrouwt.
  zondag 27 juli 2003 @ 11:01:47 #66
33954 ElisaB
ook in zwart verkrijgbaar!
pi_12043079
Ik zou het erg benauwd krijgen als mijn vriendin me o op m'n nek zou zitten de hele tijd. Aan jouw kant van het verhaal kan ik nix ontdekken waar je als vriendin jaloers van zou moeten worden.

Pas op dat je je niet ten onrechte teveel laat inperken. Volgens mij moet zij eens aan zichzelf gaan werken....

Muil houwe of ik sjoel d'r eentje in!
  Redactie Frontpage zondag 27 juli 2003 @ 11:02:53 #67
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_12043090
quote:
Op zondag 27 juli 2003 10:53 schreef draaijer het volgende:
en kunnen mijn vriendin en ik eraan werken.
Zoals jij het beschrijft vindt zij denk ik niet dat ze iets verkeerds doet en dus niet hoeft te veranderen.
pi_12043688
quote:
Op zondag 27 juli 2003 11:02 schreef SunChaser het volgende:

[..]

Zoals jij het beschrijft vindt zij denk ik niet dat ze iets verkeerds doet en dus niet hoeft te veranderen.

Ze weet dat ik het er hier heeeeel benauwd van krijg.
  Redactie Frontpage zondag 27 juli 2003 @ 12:20:12 #69
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_12043932
quote:
Op zondag 27 juli 2003 12:02 schreef draaijer het volgende:

[..]

Ze weet dat ik het er hier heeeeel benauwd van krijg.

Maar ze doet er niets aan. Maar als dit zo doorgaat he, dan kun je toch ook geen relatie blijven houden?
pi_12044156
Ik wou er nog even bij zeggen dat ik dus (wél) vind dat jou vriendin niet abnormaal jaloers is. En ze spoort wel!

Ik bedoel jou verhaal goed lezende snap ik dat ze zo reageert en ik vind het goed dat ze er wat van heeft gezegd. Vervelend voor jou inderdaad, omdat jij er geen kwaad in ziet en zag, maar je vriendin had wel constant gelijk (haar gevoelens waren juist).. Stel dat ze haar mond had gehouden, had jij haar dan bijvoorbeeld verteld van dat mailtje? Of had je je er super gevleid door gevoeld en het geheim gehouden..wetende dat je toch niks met die vriendin wilt maar het toch wel koestert op een of andere manier...

Van sommige mannen hier begin ik me af te vragen hoe zij het zouden vinden als hun vriendin (als ze die al hebben) mailtjes van mooie mannen/exen/collega's etc. krijgen. En dat zij zich constant buitengesloten voelen, geen grip op de situatie hebben..ook al zegt je vriendin dat ze van je houdt.

Nee hoor, gezien jou verhaal vind ik jou vriendin niet meer dan normaal jaloers..had je nou gezegd 'ik mag niet van mijn vriendin naar andere vrouwen kijken en/of praten'...tja dat is een heel ander verhaal!

Het gaat in dit geval niet eens echt om jaloezie...maar meer de ingewikkelheid van relaties ofzo. En ik heb respect voor je vriendin dat ze het toch probeert op te lossen..een ander had die wijven allang de kop doorgeknald..bij wijze van...

Ps. Emel..precies wat ik bedoel! Echt vervelend dat soort dingen! Goed beschreven...

pi_12044265
quote:
Op zondag 27 juli 2003 12:39 schreef sweetgirly het volgende:
Ik wou er nog even bij zeggen dat ik dus (wél) vind dat jou vriendin niet abnormaal jaloers is. En ze spoort wel!

Ik bedoel jou verhaal goed lezende snap ik dat ze zo reageert en ik vind het goed dat ze er wat van heeft gezegd. Vervelend voor jou inderdaad, omdat jij er geen kwaad in ziet en zag, maar je vriendin had wel constant gelijk (haar gevoelens waren juist).. Stel dat ze haar mond had gehouden, had jij haar dan bijvoorbeeld verteld van dat mailtje? Of had je je er super gevleid door gevoeld en het geheim gehouden..wetende dat je toch niks met die vriendin wilt maar het toch wel koestert op een of andere manier...

Van sommige mannen hier begin ik me af te vragen hoe zij het zouden vinden als hun vriendin (als ze die al hebben) mailtjes van mooie mannen/exen/collega's etc. krijgen. En dat zij zich constant buitengesloten voelen, geen grip op de situatie hebben..ook al zegt je vriendin dat ze van je houdt.

Nee hoor, gezien jou verhaal vind ik jou vriendin niet meer dan normaal jaloers..had je nou gezegd 'ik mag niet van mijn vriendin naar andere vrouwen kijken en/of praten'...tja dat is een heel ander verhaal!

Het gaat in dit geval niet eens echt om jaloezie...maar meer de ingewikkelheid van relaties ofzo. En ik heb respect voor je vriendin dat ze het toch probeert op te lossen..een ander had die wijven allang de kop doorgeknald..bij wijze van...

Ps. Emel..precies wat ik bedoel! Echt vervelend dat soort dingen! Goed beschreven...

Sweetygirly & Emel, thanks voor jullie reactie. Echt heel erg bedankt. Deze week ga ik lekker met mijn vlam uit eten en lekker het aankomend weekend alleen voor ons plannen en met elkaar praten.

Uit jullie verhalen heb ik dingen gefilterd waaruit blijkt dat ik ook een flink deel kan bijdragen in een verbetering van de situatie.

Als ik van een leuk persoon aandacht krijg, is dat gewoon leuk, maar ik denk dat ik er misschien wel niet juist mee omga. Pfff, ik ben er nog niet uit, maar ben blij dat we nu over grote lijnen 2 soorten reacties hebben. Van beide heb ik nu enkele onderbouwingen en daar kunnen we wat mee. Als jullie of iemand anders nog meer onderbouwingen hebben voor je eigen statement -> let me know...

zondag 27 juli 2003 @ 12:55:20 #72
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_12044369
quote:
Op zaterdag 26 juli 2003 13:57 schreef deurmat het volgende:

[afbeelding]

LOL

But seriously; Ik denk dat je vriendin een beetje zeurt, ik zou niet toegeven aan dat gedrag, je doet tenslotte niets verkeerd. Dit is HAAr bult, niet de jouwe.

Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
  zondag 27 juli 2003 @ 13:02:54 #73
3038 Emel
realist
pi_12044467
quote:
Op zondag 27 juli 2003 12:39 schreef sweetgirly het volgende:

fijn dat er iemand is die hierover hetzelfde denkt en voelt...je gaat zo snel aan jezelf twijfelen.Ik vind gewoon dat wij vrouwen het zo sterk aanvoelen als een meisje met je vriend zit te flirten en hij op een bepaalde manier toch op reageert.Hij bedoelt er niets mee maar toch zit hij non-verbaal terug te flirten waar jij bij staat. Zeer onprettig.
  zondag 27 juli 2003 @ 13:06:12 #74
3038 Emel
realist
pi_12044501
quote:
Op zondag 27 juli 2003 12:47 schreef draaijer het volgende:

[..]

Sweetygirly & Emel, thanks voor jullie reactie. Echt heel erg bedankt. Deze week ga ik lekker met mijn vlam uit eten en lekker het aankomend weekend alleen voor ons plannen en met elkaar praten.

Uit jullie verhalen heb ik dingen gefilterd waaruit blijkt dat ik ook een flink deel kan bijdragen in een verbetering van de situatie.

Als ik van een leuk persoon aandacht krijg, is dat gewoon leuk, maar ik denk dat ik er misschien wel niet juist mee omga. Pfff, ik ben er nog niet uit, maar ben blij dat we nu over grote lijnen 2 soorten reacties hebben. Van beide heb ik nu enkele onderbouwingen en daar kunnen we wat mee. Als jullie of iemand anders nog meer onderbouwingen hebben voor je eigen statement -> let me know...

graag gedaan draaijer en veel succes! Ze boft met je dat je probeert haar te begrijpen en samen met haar naar een oplossing wil zoeken.Zeg niet tegen haar dat zij overdrijft en spoken ziet. Dat werkt averechts, geloof me.
pi_12044983
quote:
Op zondag 27 juli 2003 13:06 schreef Emel het volgende:

[..]

graag gedaan draaijer en veel succes! Ze boft met je dat je probeert haar te begrijpen en samen met haar naar een oplossing wil zoeken.Zeg niet tegen haar dat zij overdrijft en spoken ziet. Dat werkt averechts, geloof me.

Eehhmm, dat laatste heb ik al eens gedaan
Maarre ik zal het deze keer niet zeggen thnx
pi_12045018
quote Emel:

[fijn dat er iemand is die hierover hetzelfde denkt en voelt...je gaat zo snel aan jezelf twijfelen.Ik vind gewoon dat wij vrouwen het zo sterk aanvoelen als een meisje met je vriend zit te flirten en hij op een bepaalde manier toch op reageert.Hij bedoelt er niets mee maar toch zit hij non-verbaal terug te flirten waar jij bij staat. Zeer onprettig.]

Ik vind het ook fijn dat er iemand is die er hetzelfde over denkt en voelt. Ik heb zelfs ook meer dan genoeg mijn mond gehouden (omdat je inderdaad aan jezelf twijfelt en omdat ik dan misschien als jaloers, paranoïdie (heeft hij weleens gezegd..ook op zo'n leuke grappige manier waar anderen bij waren...grrr..of wat dan ook bestempeld kan worden)..terwijl ik WEET, VOEL en ZIE dat hij zich echt anders gedraagt en gewoon 'sneaky' terug zit te flirten..inderdaad waar je bij staat..En maar ontkennen..ook zo irritant en frustrerend.

Ik ben zelfs een paar keer gewoon weggegaan (feestje, familie thuis).. Dan werd bijvoorbeeld de situatie erger..terwijl ik al voelde en zag dat mijn vriend zich anders gedroeg..maar omdat ik er niks van kon en wou zeggen (onbewust wist ik dat hij het toch niet zou begrijpen of zou WILLEN begrijpen..wil mij natuurlijk niet kwijt..dus dan maar doen alsof ik spoken zie en hij niks verkeerds doet)...verdween ik opeens..

Wat ik ook zo grappig vond, was dat ik een vriendin had die meer aandacht aan mij schonk dan aan mijn vriend (gewoon echt een vriendinnenmeisje) en mijn vriend (merkte ik ook) vond haar dus niet zo aardig (lees minder interessant) en een andere vriendin die wel signalen afgeeft ook een vriendenmeid te zijn (hou het netjes), vond hij wel heel aardig (lees meer interessanter)..Irritant eigenlijk want je begrijpt ik vond het dus leuker met die eerste meid (was ik lekker relaxed en kon mezelf zijn) met uitgaan en hij natuurlijk met de laatste meid (maar had ik het gevoel of ik wou of niet dat ik ze in de gaten moest houden..fluisteren..sneaky doen..erg vermoeiend).

Invoelen ja in een ander..daar draait het allemaal om! En dan heb ik ook geen reden om bestaande spoken te zien!

Zoals Emel al zei: Draaiier jij bent top voor je vriendin..je wil er aan werken en toont echt begrip voor de situatie..inlevingsvermogen! Heel veel sterkte ermee en als jullie op deze voet doorgaan..komen jullie er wel uit..succes!

zondag 27 juli 2003 @ 14:00:55 #77
61996 MisszJ
You can look but...
pi_12045262
quote:
Op zaterdag 26 juli 2003 14:20 schreef Tha_Dijkstra het volgende:
...Ben jij ziek??
De meeste mensen leren om te praten, wat heeft jou moeder fout gedaan?:r
It's never where you think you'll find it
http://fotoboek.fok.nl/user.fok?id=61996
  zondag 27 juli 2003 @ 14:06:35 #78
37252 Miwe
Wat mot je?
pi_12045340
quote:
Op zondag 27 juli 2003 13:02 schreef Emel het volgende:

[..]

fijn dat er iemand is die hierover hetzelfde denkt en voelt...je gaat zo snel aan jezelf twijfelen.Ik vind gewoon dat wij vrouwen het zo sterk aanvoelen als een meisje met je vriend zit te flirten en hij op een bepaalde manier toch op reageert.Hij bedoelt er niets mee maar toch zit hij non-verbaal terug te flirten waar jij bij staat. Zeer onprettig.

Volgens mij zijn jullie gewoon net zulke jaloerse krengen als de vriendin van Draaijer. Voor zover ik weet is een beetje flirten nog lang geen vreemdgaan en is het gewoon leuk om te doen. Zowiezo is de grens tussen een normaal gesprek en flirten errug wazig. Wat verwachten jullie nou eigenlijk. Moet je als jongen, als je in een normaal gesprek met een ander meisje zit en ze glimlacht naar je, onmiddelijk het gesprek afkappen en weglopen ofzo? Doe toch niet zo moelijk over iets wat niet de moeite van het moeilijk doen waard is.
pi_12045341
quote:
Op zondag 27 juli 2003 14:00 schreef MisszJ het volgende:

[..]

...Ben jij ziek??
De meeste mensen leren om te praten, wat heeft jou moeder fout gedaan?:r

ha ha, ik had me van zijn reactie toch al niks aangetrokken.. Heb er wel op gereageerd, maar ik heb er niks van geleerd
pi_12045703
-> Miwe

Inderdaad een 'beetje' flirten is nog geen vreemdgaan. Teneerste een beetje flirten is niet erg en wat is flirten inderdaad..Ik zelf ben ook een vrij open meisje, lach veel..ja ook naar en om jongens...is dat flirten?

Tentweede het gaat ook niet om het vreemd gaan, wij hebben al meerdere keren gezegd dat we weten dat ze toch waarschijnlijk niet zullen vreemdgaan (alhoewel)..Het gaat om openheid, begrip tonen, inlevingsvermogen, eerlijkheid ipv sneaky gedrag, je zeker voelen in een relatie ipv geen grip erop hebben etc. etc.

Mijn vriend weet van mij dat als ik lach en leuk praat met iemand dat ik echt geen bijbedoelingen erbij heb..ik ben er 100% voor hem en maak geen valse illusies/voorwendselen/beloftes/leugens naar hem toe..en andersom heb ik dat GEVOEL niet bij hem. En dat is the whole point...ik geef hem het gevoel wel, maar hij mij niet..en ik weet dat er wel jongens zijn die je dat gevoel kunnen geven..dus er is echt een verschil!

zondag 27 juli 2003 @ 14:40:45 #81
37252 Miwe
Wat mot je?
pi_12046003
quote:
Op zondag 27 juli 2003 14:27 schreef sweetgirly het volgende:
-> Miwe

Inderdaad een 'beetje' flirten is nog geen vreemdgaan. Teneerste een beetje flirten is niet erg en wat is flirten inderdaad..Ik zelf ben ook een vrij open meisje, lach veel..ja ook naar en om jongens...is dat flirten?

Tentweede het gaat ook niet om het vreemd gaan, wij hebben al meerdere keren gezegd dat we weten dat ze toch waarschijnlijk niet zullen vreemdgaan (alhoewel)..Het gaat om openheid, begrip tonen, inlevingsvermogen, eerlijkheid ipv sneaky gedrag, je zeker voelen in een relatie ipv geen grip erop hebben etc. etc.

Mijn vriend weet van mij dat als ik lach en leuk praat met iemand dat ik echt geen bijbedoelingen erbij heb..ik ben er 100% voor hem en maak geen valse illusies/voorwendselen/beloftes/leugens naar hem toe..en andersom heb ik dat GEVOEL niet bij hem. En dat is the whole point...ik geef hem het gevoel wel, maar hij mij niet..en ik weet dat er wel jongens zijn die je dat gevoel kunnen geven..dus er is echt een verschil!

Volgens mij zijn wij het grotendeels wel eens, maar vergeet niet dat jongens zich over het algemeen wat minder bewust zijn van dit soort dingen. Wat jij 'sneaky' noemt, gaat bij hem misschien wel vanzelf, zonder dat ie erover nadenkt en zonder bijbedoelingen.

Als ik dan naar het verhaal van Draaijer kijk, heb ik niet het idee dat hij sneaky bezig is of zijn vriendin voorliegt oid. Hij gaat, naar zijn gevoel, normaal om met andere meisjes en zijn vriendin zoekt daar meer achter, omdat ze zich blijkbaar niet al te zeker voelt. Ligt dat dat aan hem of haar?

pi_12046019
quote:

Maar hoe zou je dat gevoel als jongen zijnde aan je vriendin kunnen geven?! Bij gesprekken betrek ik haar echt wel als ze dat wil.

Ik heb expres de (in mijn verhaal voorkomende) mail ook niet gewist etc. omdat ik er niks mee zou doen. Ik vind het wel fout als je alles voor haar verbergt.

Soms durf ik niet eens een naam meer te noemen van iemand met wie ik heb gesproken. Dat wordt dus wel een probleem. Gelukkig zeg ik het tot nu toe nog wel, maar heb er niet veel zin in. Dan ga ik dus wel dingen achterhouden voor mijn gevoel.

Mijn vriendin heeft echt NIKS te vrezen, ik zal zeker niet vreemdgaan..
Kon ik haar dat maar duidelijk maken.. Dan was alles opgelost.

zondag 27 juli 2003 @ 14:54:18 #83
38929 TrenTs
_O_ Jimi Hendrix _O_
pi_12046252
quote:
Kun jij misschien je bek houden?

Ze klinkt wel wat... contactgestoord eigenlijk. Een beetje erg contactgestoord en ze ziet het niet allemaal in verhouding.

Overwhelmed as one would be, placed in my position
Such a heavy burden now to be the one
Born to bear and read to all
The details of our ending
  zondag 27 juli 2003 @ 14:57:42 #84
36192 kingmob
Nice 'n Smooth
pi_12046313
Het klinkt vrij lomp, maar ik vind de raad van de dames egoistisch gezwets. Op deze manier word er net gedaan alsof het probleem bij jou ligt, terwijl dat niet zo is. Je moet haar juist wel zeggen dat ze overdrijft, dat doet ze namenlijk ook en daar dient ze keer op keer mee geconfronteerd te worden.

boos zijn op zijn non-verbale flirt poging, dat is net zoiets als boos worden omdat je vriend zegt dat hij van je houd, maar dat het 'niet gemeend klonk' .

Zij beschuldigt hem en dan moet hij bewijzen dat het niet zo is? guilty untill proven innocent, zo komt het een beetje op mij over. De omgekeerde wereld dus.

Laten we er geen doekjes om winden, je vriendin heeft een probleem en daar moet zij wat aan doen. Elke stap die jij neemt zul je uiteindelijk als verstikkend ervaren, je bent je immers van geen kwaad bewust. Zolang ze niet accepteerd dat ze zelf fout zit, blijft jullie relatie in een neerwaardse spiraal. Trust me on this one.

pi_12046479
-> Miwe

Ja ik weet dus gewoon dat hij echt sneaky bezig is dan en dat hij niet vanzelf/automatisch aardig doet. Gezien het verschil met meiden die hij benadert, beloftes die hij niet is nagekomen..sterker die hij erg symbolisch teniet heeft gedaan.

Hij is gewoon een super vrouwenbewonderaar (ligt ook aan zijn opvoeding) opzich heel mooi, maar hij vindt echt elke vrouw (dik, dun) bijzonder..Ik wil gewoon een man die MIJ bijzonder vindt..en dat vindt hij nu wel (toen ook..maar daarbij ook andere meiden/vrouwen)..

En (HEEL BELANGRIJK) me laat merken dat hij andere vrouwen ook wel bijzonder vindt..maar mij het bijzonderst..en VOORAL dat die vrouwen dat dan ook merken dat hij MIJ het bijzonderst vindt en NIET hun...(voelt zo lullig) Ik bedoel dan kappen ze vanzelf wel..toen gingen ze dus stug door omdat die vrouwen/meiden ook aanvoelen dat hij kennelijk MIJ niet zo heel bijzonder vond...

Ik moet erbij zeggen dat dat flirten en sneaky gedrag grotendeels nu weg is..hij lijkt wat volwassener en is NU helemaal idolaat van mij (ik ben ook veranderd). Hij probeert alles goed te doen wat hij nu maar goed kan doen. Helaas voor hem loop ik dus al een tijd met grote twijfels..die zijn er met de tijd (onbewust) ingeslopen (heeft te maken met dat ik me afvraag of ik nu nog net zo veel van hem hou als hij van mij, is weer een ander verhaal)..

zondag 27 juli 2003 @ 15:18:41 #86
23158 Miss_MacPhisto
This is not an exit.
pi_12046710
quote:
Hier ben ik het helemaal mee eens. Ze is inderdaad gewoon erg jaloers (da's al erg genoeg als je die eigenschap bezit denk ik).

Ik zou er duidelijk met haar over praten en zeggen hoe moeilijk jij het hiermee hebt. En haar hoe dan ook duidelijk proberen te maken dat jij absoluut geen bedoelingen met die meiden hebt en al helemaal niet aan vreemd gaan denkt.

Lastly heb ik respect voor je. Als ik een vriend zou hebben die zo was zou ik al lang weg geweest zijn (dit is geen hint of advies of zo).

Succes!

Smell the flowers while you can....
pi_12046884
Jammer dat ik (nog) niet weet hoe die quotes te pakken;

-> Miwe nog ff over je laatste zinnen:

<Als ik dan naar het verhaal van Draaijer kijk, heb ik niet het idee dat hij sneaky bezig is of zijn vriendin voorliegt oid. Hij gaat, naar zijn gevoel, normaal om met andere meisjes en zijn vriendin zoekt daar meer achter, omdat ze zich blijkbaar niet al te zeker voelt. Ligt dat dat aan hem of haar?>

Ik denk het ook niet! Hij gaat wel normaal om met meisjes..maar die meisjes niet met hem..en zij krijgt er geen grip op. En misschien was het erger omdat hij niet duidelijker liet merken er echt niks van te willen. En ik kan begrijpen dat zijn vriendin wel onzeker wordt van al die irritante mokkels die haar vriend proberen af te pakken..ik bedoel dat doe je toch niet...en daar heb ik zowat nog geen enkele man over gehoord..ja laten we ze verdedigen..wij zijn de jaloerse krengen..come on he..waar gaat dat zodrekt heen!

-> Draaiier

Hoe zou je dat gevoel als jongen zijnde kunnen geven?..geen idee..Het is iets dat je het gevoel hebt bij die jongen (vrouwelijke zintuigen) of niet..of het komt nog of het verdwijnt weer. Elke jongen/man is weer anders..en daarbij heb jij nog het nadeel dat er wat vrouwen achter je aan lopen..niet echt stimulerend voor dit gevoel..maar daar zal zij doorheen moeten en inzien en invoelen dat jij voor haar gaat..dan komt het gevoel vanzelf hopelijk!

-> Kingmob

Tja ik snap de reactie! Al denk ik ook dat het niet alleen maar aan haar ligt..

Een plant moet je ook water en zonlicht geven en als jij gif bij een plant doet of er komt onkruid bij (de omgeving!! familieproblemen, andere mannen/vrouwen in het spel..noem maar op) dan zal het ook niet of nauwelijks groeien of erger afsterven/verwelken. Het ligt aan meerdere
oorzaken die weer gevolgen hebben!

Wel grappig dat dit een beetje -een -mannen -komen -van -mars -en -vrouwen -komen -van -venus - verhaal is. Wij begrijpen jullie wel, maar jullie ons niet

pi_12047338
Conclusie op je topic: 'Is mijn vriendin jaloers of ben ik niet goed bezig'

Beiden niet!

Jullie zijn slachtoffer van onzekere omstandigheden. Jij bent goed bezig en zij is niet (overmatig) jaloers...Zij krijgt reden om onzeker over jullie situatie te zijn..er worden bepaalde dingen in jullie relatie aan gewakkerd..

Waar jullie of sterker van gaan worden en/of uitkomen (en duidelijk voor jullie wordt wat jullie aan elkaar hebben en voor de omgeving duidelijk wordt wat jullie MET elkaar hebben..één front = goeie relatie met duidelijke grenzen of los zand = geen goeie relatie met geen duidelijk grenzen!) of wat jullie doen inzien dat jullie niet bij elkaar passen..Misschien wat hard gezegd..maar wel de waarheid.
...

pi_12047500
quote:
Op zondag 27 juli 2003 15:54 schreef sweetgirly het volgende:

Waar jullie of sterker van gaan worden en/of uitkomen (en duidelijk voor jullie wordt wat jullie aan elkaar hebben en voor de omgeving duidelijk wordt wat jullie MET elkaar hebben..één front = goeie relatie met duidelijke grenzen of los zand = geen goeie relatie met geen duidelijk grenzen!) of wat jullie doen inzien dat jullie niet bij elkaar passen..Misschien wat hard gezegd..maar wel de waarheid.
...

Wij gaan er zeker uitkomen, omdat we elkaar niet kwijt willen.
Dus we moeten er wel uitkomen
pi_12047764
Als Draaijer eerst eens nog een keer duidelijk maakt dat hij geen zin heeft om "onaardiger" tegen andere vrouwen te doen, om haar vriendin niet jaloers te maken.

Misschien is het ook wel een idee om jouw viendin eens te vergelijken met de concurrentie, zodat ze inziet dat ze het ruimschoots wint.

pi_12047955
Draaiier.. That's the spirit!

Onderzoeker.. 'niet onaardiger'..gewoon lekker aardig (blijven) doen (des te leuker..gna gna voor die afpikkende vrouwtjes)...Maar nét even aardiger tegen zijn eigen vriendin!

Of op het moment suprême dat die andere vrouw net begint te denken 'he zie je..hij vindt me leuk' (zijn allemaal vrouwen met chronisch-mannen-aandacht-tekort..vader niet lief genoeg geweest enzo) een hint aan zijn vriendin geven (iets sexies zeggen..blijft het nog spannend ook), iets geheimzinnigs zeggen, haar op een bepaalde manier aankijken enzovoorts..dat die andere vrouw wegkwijnt, buiten spel wordt gezet en niet zijn vriendin...En daarbij is de man dan nooit de kwade piet (ook niet voor die andere vrouwen..waar jullie kennelijk zo bang voor zijn).

Laat zijn vriendin maar lekker (op)bloeien en NIET die andere vrouwen!!
...

Redactie Frontpage zondag 27 juli 2003 @ 17:46:26 #92
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_12049200
quote:
Op zondag 27 juli 2003 15:54 schreef sweetgirly het volgende:

Jullie zijn slachtoffer van onzekere omstandigheden. Jij bent goed bezig en zij is niet (overmatig) jaloers...Zij krijgt reden om onzeker over jullie situatie te zijn..er worden bepaalde dingen in jullie relatie aan gewakkerd..

Begrijp je zelf wel wat je allemaal zevert?

Die vriendin van hem is zo gek als een deur, die moet echt te rade bij zichzelf gaan want zoals zij reageert is echt niet gezond.

pi_12049273
Ook ik herken het probleem van je vriendin. Ik baal er zelf altijd van als het gebeurt, ben bang dat ik bezitterig/paranoide/naif weet ik veel ben, dat ik me aanstel. Maar er komt nou eenmaal zo'n relatiebeschermend oergevoel in me op, zovan "grrrr... ga bij haar weg, ik sta hier, hoor!" Is misschien ook wel bezitterig, maar dat komt voort uit veel liefde en een beetje onzekerheid en verlatingsangst.
Wat bij mij helpt, is er rustig over praten, dwz niet hysterisch janken en aanvallend beginnen, dan wil mijn vriend helemaal niet meer paten. En aandacht is het sleutelwoord. Mijn vriendje "mag" natuurlijk met andere vrouwen praten, maar de kusjes, knipogen, bilpetsen en knuffels tussendoor zijn mooi voor mij! Als mijn vriend mij lijkt te vergeten in een gesprek met een jongedame, dan gaan de alarmbellen af. Geeft hij mij ook genoeg aandacht (en dat kan een knipoog vanaf de andere kant van de kroeg zijn tot een arm om me heen slaan als ik erbij kom staan), dan is het vaak wel o.k.
Feit blijft dat mannen en vrouwen heel anders in elkaar zitten en dat je moet blijven praten tot in het graf.
Vrouwen kennen zichzelf en dus andere vrouwen heel goed, maar zien te vaak spoken (maar soms ook niet),
Mannen zijn soms wat blind voor hun eigen (oer)gedrag en zien niet waar dat toe zou kunnen leiden.
O.k., je kunt er over blijven praten, maar je vriendin moet gewoon, ook qua aandacht altijd voorgaan als je met haar bent, of laat haar in ieder geval in de waan dat dat zo is.
En blijven praten!
Hip Huismusje in De Grote Stad
  zondag 27 juli 2003 @ 18:36:42 #94
36192 kingmob
Nice 'n Smooth
pi_12050078
quote:
Op zondag 27 juli 2003 15:28 schreef sweetgirly het volgende:
Wel grappig dat dit een beetje -een -mannen -komen -van -mars -en -vrouwen -komen -van -venus - verhaal is. Wij begrijpen jullie wel, maar jullie ons niet
Ik denk dat dit de klassieke fout is. Jullie begrijpen ons evenmin, maar denken van wel.
no offense .
pi_12050435
quote:
Op zaterdag 26 juli 2003 13:46 schreef draaijer het volgende:
(op 1 dingetje na dan)

Helaas heb ik met mijn vriendin redelijk wat problemen (gehad) met betrekking tot andere vrouwen.

Nu heb ik dus weer een soort van ruzie. Gister avond vertelde ze me dat ze me niet vertouwde gezien het bovenstaande allemaal. Ze zegt dat ik haar bedonderd heb.

Ik ben NOOIT vreemd gegaan en zal ik ook nooit doen. Mijn vriendin is echt mijn alles, maar ik wil wel normaal met mensen kunnen blijven omgaan. Mijn vrijheid is me ook heilig.

Please help me.. Op basis van jullie eerlijke reacties wil ik een keuze maken voor mezelf. Misschien ben ik wel blind en moet ik me aanpassen of misschien is mijn lieve vriendin jaloers en moeten we daar samen aan werken. Thanks voor jullie reacties

Tja, je moet natuurlijk wel normaal met vrienden en vriendinnen om kunnen gaan.

Ze twijfelt dus aan je terwijl daar geen reden voor is. Het lijkt erop dat zij denkt dat jij eigenlijk iets anders zoekt. Zou haar aanspreken op het moment dat jullie geen ruzie hebben en vragen waarom ze onzeker van je is. Misschien iets in je gedrag wat zij verkeerd uitlegt? Misschien vind je haar reacties onbewust een ego-boost en speel jij er een beetje mee maar vat zij dit serieuzer op omdat je haar het gevoel niet geeft/gunt dat het ergens goed/safe tussen jullie zit. Zou kunnen.

Ik weet niet of het zo is natuurlijk, maar als je gek op iemand bent moet je met dat laatste je een beetje oppassen want sommige dingen zijn beyond repair als ze eenmaal een bepaalde grens gepasseerd zijn. Je kunt iemand beter kwijtraken vanwege een echt meningsverschil dan door ongemeend gedrag. Enne, je hoeft het niet altijd te doen maar misschien af en toe laten weten wat je leuk aan haar vindt. Kan ook sleurdoorbrekend werken.

Als het verder allemaal goed zit dan is het een probleem wat bij haar ligt en kun jij weinig anders aan doen dan haar adviseren zich meer met zichzelf bezig te houden.

Jusqu'ici tout va bien...
pi_12051080
Ik heb de andere reacties niet gelezen want het verhaal is al lang genoeg op zich
Mijn antw.: zeggen dat ze overdrijft en dat ze niet zo jaloers moet zijn...
Maak daar maar eens goed ruzie over en dan zal ze wel terug komen kruipen.

edit: nu ik het nog eens lees klinkt het wel hard... ach toch doen!

Would You Try And Stay For The Rest Of Your Days?
pi_12051230
Sunchazer weet je wel wat jij allemaal zevert en lees jij trouwens wel goed!

Uit zijn verhaal blijkt duidelijk dat zijn vriendin wel degelijk recht heeft om haar mond open te trekken! De één noemt het jaloers, jij vindt dat ze zo gek als een deur is (leuk voor Draaiier om te horen en heb je ook wel gelezen dat ze een TOPPER is!)..en ik vind dat ze gewoon een eigen mening heeft en wil weten waar ze aan toe is in dit geheel en vooral WAT HAAR PLAATS IS.

Stalkt ze Draaiier nou zonder enige reden en huurt ze een huurmoordenaar in om alle vrouwen die maar een beetje flirten met Draaiier af te kunnen knallen..tja dan zou ik zeggen: ze is zo gek als een deur. Maar in dit geval zeker niet..gewoon een moeilijke situatie..waar vooral wat onzekerheid in mee speelt..

En nee zeg nou niet 'zwak/labiel vrouwtje is het'..nee..lekker makkelijk...Volgens mij is het juist een sterke vrouw. Nee..onzekerheid qua waar ze aan toe is..en soms wil je dat weleens weten mbt de toekomst et cetera..

tsjonge tsjonge
...

pi_12051614
Kingmob..hahaha..lol..daar zit wat in

Toch snappen we jullie echt beter dan jullie denken. We hebben best veel dingen door en doen soms wel alsof we zo onschuldig en hulpbehoevend zijn..dat zijn allemaal trucjes.

Misschien omdat wij meerdere dingen tegelijk kunnen doen en jullie maar één ding, is het zo moeilijk is om een vrouw te begrijpen ..Jullie hersens moeten kiezen om 1 ding goed te kunnen doen en soms kiezen jullie het verkeerde!

Nadelen man:
- slechte timing

Nadelen vrouw:
- emotioneel en daardoor zijn kleine momenten voor haar juist belangrijk

Conclusie:
- door de slechte timing van de man en de soms wat overgevoeligheid van de vrouw..wordt iets kleins meestal iets groots!

pi_12051648
Oh ja..en Flipdwerp...NOOIT tegen een vrouw zeggen dat ze overdrijft!
  zondag 27 juli 2003 @ 20:12:15 #100
37769 erodome
Zweefteef
pi_12051842
Als jij echt bij jezelf kan zeggen ik ken de grensen en ga nergens overheen dan moet je je er niet druk om maken en haar daarmee lekker in haar sop gaar laten koken, heel erg simpel....

Zij is jaloers om niets blijkbaar, dat zit bij haar en is dus haar probleem, niet het jouwe.

Je moet nog gewoon met mensen om kunnen gaan zonder problemen, ook met mensen van het andere geslacht.

Praat maar eens heel erg goed met elkaar en vraag haar waarom ze je niet kan vertrouwen.
Kijk of je wat angsten kan wegnemen, maar mijn eigen ervaring met mijn eigen jaloesie vroeger is dat het gewoon nergens op slaat, gewoon blind is en dat het totaal bij jezelf ligt en niet bij wat de ander doet.

Maar ga niet je hele leven aanpassen aan de jaloerse grillen van een ander, dat kan alleen maar fout gaan...

Dus gewoon je poot stijfhouden, je kan en mag gewoon met mensen omgaan(en dus ook met vrouwen), klaar uit.....

Zo nu ga ik de topic lezen

Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
  zondag 27 juli 2003 @ 20:31:41 #101
37769 erodome
Zweefteef
pi_12052221
Aanvulling......

Ik vind het hartstikke lief van je dat je zegt dat je rekening ermee wil houden en er alles aan wil doen om dit beter te maken....

Maar...............

Geloof me als ik zeg dat dit bij haar ligt en niet bij jou.
Je moet hier niet teveel rekening mee houden, anders kan je niet normaal meer leven, je moet niet bang zijn om de naam van een meisje te zeggen, of met een meisje te praten...

Als je gewoon lief voor haar bent, gewoon haar aandacht geeft enz enz enz dan doe je alles wat je van een goede partner kan vragen, meer is echt niet nodig.

Het enige wat je kan doen is praten en haar op het hart drukken dat zij de enige is die jij wil en dat regelmatig herhalen.

Verder mag je haar best in haar sop laten gaarkoken, met teveel rekening houden met dit gedoe maak je het eigenlijk alleen maar erger(dat is mijn ervaring ermee).
Je mag dus best zeggen doe maar normaal, ik ken mijn grensen echt wel en ik mag gewoon omgaan met mensen, ook als het vrouwen zijn klaar uit......
Dan word ze maar boos....

Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
  zondag 27 juli 2003 @ 20:38:32 #102
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_12052346
quote:
(verhaal van topicstarter)
Nou dit komt me allemaal wel HEEL ERG bekend voor.
Maar ik ben er inmiddels aan gewend na 2,5 jaar.

Oja, ik zal je 1 tip geven. Ga niet denken dat de fout bij jou ligt!
Zij moet er wat aan doen, niet jij.

zondag 27 juli 2003 @ 20:43:39 #103
18875 BDisOKE
Spend some quality time...
pi_12052437
quote:
Volgens mij heeft jouw vriendin een gebrek aan aandacht en is ze idd veels te jaloers.
quote:
Ik zou dat echt niet accepteren.
with a demon of mine...
BDisOKE.nl mijn werk
Mijn games...
pi_12052475
Tuurlijk moet hij gewoon normaal om (kunnen blijven) gaan met andere vrouwen..elkaar een beetje tegemoet komen daarin..

Gewoon de vrouw/vriendin niet vergeten..is alles prima hopelijk en beseffen dat de vrouw een erg intuïtief mens is..ze ziet/hoort/voelt/leest en merkt gewoon vaak (niet allemaal) alles!

En aangezien de mannen daar meer moeite mee hebben dan vrouwen (hihi leuk die vooroordelen) zullen de mannen wat beter moeten proberen om die andere hersencellen ook te gebruiken.

Jullie hebben ze wel hoor! Want als jullie weten hoe (andere) vrouwen gek te maken..kunnen jullie dat ook bij jullie eigen vrouw doen..gewoon niet één ding tegelijk (wat jullie 'denken' dat op dat moment goed is) doen..

Denk dat dat de reden ook is dat het vaak een complete verassing voor de man is als een vrouw opeens wil scheiden of het uitmaakt..hij had niks door en dacht dat alles prima ging zoals het ging..not dus..
...

pi_12052534
Nou, ik heb alleen de openingspost gelezen, maar volgens mij is jouw vriendin behoorlijk jaloers ja! Nu ben ik zelf zo ongeveer het tegenovergestelde, maar ik vind de manier waarop zij reageert gewoon ziek. Als je hier iets aan wilt doen, moet je de oorzaak volgens mij toch eerder bij haar zoeken (onzekerheid, slechte ervaringen in het verleden?) dan bij jou, want voor zover ik uit je voorbeelden op kan maken doe jij niks fout.
Are you pondering what I'm pondering?
  zondag 27 juli 2003 @ 20:53:19 #106
37769 erodome
Zweefteef
pi_12052657
quote:
Op zondag 27 juli 2003 20:44 schreef sweetgirly het volgende:
Tuurlijk moet hij gewoon normaal om (kunnen blijven) gaan met andere vrouwen..elkaar een beetje tegemoet komen daarin..

Gewoon de vrouw/vriendin niet vergeten..is alles prima hopelijk en beseffen dat de vrouw een erg intuïtief mens is..ze ziet/hoort/voelt/leest en merkt gewoon vaak (niet allemaal) alles!

En aangezien de mannen daar meer moeite mee hebben dan vrouwen (hihi leuk die vooroordelen) zullen de mannen wat beter moeten proberen om die andere hersencellen ook te gebruiken.

Jullie hebben ze wel hoor! Want als jullie weten hoe (andere) vrouwen gek te maken..kunnen jullie dat ook bij jullie eigen vrouw doen..gewoon niet één ding tegelijk (wat jullie 'denken' dat op dat moment goed is) doen..

Denk dat dat de reden ook is dat het vaak een complete verassing voor de man is als een vrouw opeens wil scheiden of het uitmaakt..hij had niks door en dacht dat alles prima ging zoals het ging..not dus..
...

Een vrouw merkt meer op als een man, dat is wel waar, maarrrrrrrrrrrr

Een jaloerse vrouw merkt vele dingen op die er niet zijn, die overdrijft, verward aardig doen met versieren, dat innerlijke alarmbelletje is een beetje overstuur bij een jaloers mens(geld voor zowel man als vrouw), dus die gaat af op momenten dat het niet nodig is.

En daarbij met andere heb je geen donder te maken, als er een vrouw verliefd is op jouw man, nou boeien toch, als hij niet geinterreseert is, wat is dan het probleem?

Dat de vriendin dan zegt, ik wil liever niet dat je met haar alleen uitgaat, of alleen bij haar op bezoek gaat als zij ook alleen is, ok daar kan ik inkomen.
Maar dat iemand zegt, ik heb liever niet dat er vrienden bij je komen als ik er niet ben, een bevriend stelletje(MET MAN DUS!!!!), dat gaat veelste ver en beperkt iemands vrijheid zo mateloos dat het niet goed is.
Er is ook nog een leven buiten "WIJ" dat moet iemand maar accepteren.
Je bent ook nogsteeds IK, niet alleen meer WIJ, ik neem toch aan dat de vriendin in kwestie hier zich ook niet totaal afsluit voor andere mensen als ze niet bij hem is, dat zij ook gewoon met jongens/mannen praat...

TS:
Probeer in een gesprek eens te spiegelen, oftewel de dingen die zij jou verwijt op haar te betrekken(gebruik hier fictie voor, valt meestal beter als werkelijkheid).

Dan kan ze proberen te zien hoe het werkelijk is, van haar uit dus.
Hoe zij het zou vinden als jij zo moeilijk deed om niets, of wat jij doet werkelijk zo erg is, of dat zij zich ook gewoon zo zou gedragen....

Iets in die geest......

pi_12052902
...
Gaat er niet om dat hij niks fout doet..zij wil weten waar ze aan toe is..

ZEKERHEID..TOEKOMST..GEEN GEZEIK VAN ANDERE VROUWEN
et cetera

Voorbeeld: soms vinden mannen/vrouwen het erger dat hun vriend/vriendin denkt aan een andere man/vrouw (verliefdheid) dan een droog potje sex (lust).
...

Voor de man is de grootste bedreiging dat zijn vrouw wipt met een andere man (hij heeft tekortgedaan en een man betuigt aan 'zijn' vrouw zijn liefde door sex met haar te hebben = een feit, voor een man die houdt van zijn vrouw is dit essentieel). Voor een vrouw daarentegen is haar grootste angst dat de man verliefd wordt op een andere vrouw (en dit gebeurt meestal door communicatie en niet door sex)..
...

Redactie Frontpage zondag 27 juli 2003 @ 22:14:56 #108
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_12054547
Sweetgirly, jij leest echt teveel de Fancy.
  zondag 27 juli 2003 @ 23:52:02 #109
5590 Robino
Has left the Fok!-building
pi_12056859
Sweetgirly, sorry dat ik het zeg maar je draaft echt door.

Ten eerste vertrouw je veel te veel op je eigen visie van mannen. Geloof me, elke man is anders en 'wij' vallen niet in hokjes te plaatsen. Mannen kunnen echt wel meer dan 1 ding tegelijk, hebben ook emoties en een goed inschattingsvermogen. En dacht je dat alleen vrouwen non-verbale communicatie kunnen interpreteren? Dat is 99% van het flirten! *edit* ik wilde er nog bijzeggen dat als de man het niet doorheeft dat hij 'object of affection' is: WAT IS DAN HET PROBLEEM?

Ten tweede lijkt het me volkomen normaal dat non-verbale communicatie tussen mannen en vrouwen een flirterig tintje kan hebben. Dat JIJ (en niet vrouwen in het algemeen) daar een probleem mee hebt, zegt meer over jou dan over je vriend. Als je vriend zegt hier niks mee te bedoelen, en er verder niet op in gaat, moet je hem gewoon VERTROUWEN. Daar valt of staat een relatie mee. Als je stiekem aan hem twijfelt, is je relatie niet goed. Er zullen áltijd vrouwen zijn die proberen je vriend te versieren. Dat is hun goed recht, want zij hoeven geen rekening te houden met jou. Sneaky vanuit hun kant, dat wel, maar daar heeft je vriend niks mee te maken. De topicstarter moet zijn gedrag niet veranderen, maar zijn vriendin. Hij zegt toch immers tegen haar dat hij de waarheid spreekt?

Ik snap trouwens niet wat het probleem is van een kleine flirt als je een goede relatie hebt, maar dat is mijn eigen mening dus die zal ik hier niet gaan opdringen.

Advies voor de topicstarter: als je oprecht vriendschappelijk met de vrouwen omgaat, hoef JIJ niks te doen. Vraag aan je vriendin of ze je vertrouwt, en vertel haar dat zij de vrouw is waar jij voor kiest. Daar heeft ze maar mee te leven. Kennelijk vertrouwt ze je nu niet.

[Dit bericht is gewijzigd door Robino op 28-07-2003 00:06]

zondag 27 juli 2003 @ 23:55:27 #110
5590 Robino
pi_12056934
Trouwens, ben ik de enige die vindt dat ze schromelijk overdrijft over dat e-mailtje?
"Wat moet ik hier nou weer mee?", lijkt me eigenlijk leedvermaak tegenover dat buurmeisje.

En trouwens, kennelijk leest ze al je e-mails die jij hebt verzonden . Ook al is het een gezamelijke computer, dat betekent toch niet dat ze op de hoogte zou moeten zijn van alle mail die jij verstuurt?

*edit* Daar moet je toch echt een map als 'Verzonden' o.i.d. voor openen en gaan spitten.

[Dit bericht is gewijzigd door Robino op 28-07-2003 00:08]

maandag 28 juli 2003 @ 00:10:23 #111
38606 Loesje29
stiekem 30...
pi_12057261
quote:
<knip rest van het verhaal>

Wat moet ik hiermee. Gisteren belde de mannelijk helft van bovengenoemd stel en vroeg of we zin hadden een middagje te hangen en even een leuk DVD'tje te huren en dan met z'n 4en kijken. Helaas moet mijn vriendin morgen werken tot 20:00 uur en vind ze het niet leuk als onze vrienden komen wanneer zij er niet is. Maar toen ik onze vrienden vertelde dat ze moest werken, zeiden ze van, dan blijven we lekker nog even totdat mijn vriendin er is zodat ze haar ook nog even zien en spreken.

Ik heb het hele verhaal gelezen en de meeste posts in het topic. Je vriendin mag haar handjes dichtknijpen met jou. Persoonlijk vind ik eerlijk gezegd dat je je teveel naar haar wensen buigt zeg maar.

Het bovenstaande stukje uit je verhaal, dat ik hier in de quote gezet heb... daar krijg ik persoonlijk dus echt de kriebels van. Dit is NIET oké, je kunt zeggen wat je wilt. Jullie gezamenlijke vrienden kunnen ook langskomen als zij er niet is, dat zij dat niet leuk vindt vind ik ronduit belachelijk

Ik hoop voor jou (omdat jij het heel graag wilt) dat jullie er uit komen. Maar wat heel belangrijk is: je helpt haar MEER door ook jouw mening heel erg duidelijk te maken. Zij moet zich OOK aanpassen. Meer dan jij in dit geval ben ik bang ... Je helpt haar echt niet door je compleet aan haar aan te passen

Succes

People are like pieces of a puzzle: we all fit together but not all of us connect.
pi_12058637
Robino dat over dat mannen maar 1 ding tegelijk kunnen was met een bedoeld. En bij de rest had ik er ook tussen gezet (niet allemaal) etc. Weet dondersgoed dat niet alle mannen hetzelfde zijn en dat had ik ook al als voorbeeld gegeven. Je hebt klote mannen en klote vrouwen..maar ook schatten en weer honderden gradaties erin..

En begrijp me niet verkeerd ik ben ook niet vies van een flirt..de laatste tijd zijn mijn ogen echt open gegaan..maar dat is weer een verhaal apart. En ik heb al gezegd dat mijn vriend toen echt wel door de scheef ging en dat ga hij zelf ook toe..hij heeft zelfs een keer een gat in zijn muur geslagen omdat hij dacht mij nu echt kwijt te zijn..tja spijt komt altijd te laat!

En dat ik doordraaf..ach ja..ik typ blind en als ik eenmaal bezig ben dan gaan mijn gedachten vanzelf blindelings over de scroll..

En nee ik lees geen fancy (dooddoener zeg Sunchazer..zielig)..kijk alleen maar Oprah, Dr. Phil, lees de Viva en boeken zoals "hoe krijg ik alles gedaan van een man"
...

pi_12059028
Enne lezen jullie wel goed

Als iemand mijn vriend leuk vindt, ik merk dat..maar hij doet er niks mee..nou prima! Het gaat erom toont hij meer dan normale interesse in iemand en vergeet mij daarbij (laat me in de kou staan en gaat zelf van een andere walletje eten)...en ja dat heeft hij dus gedaan..heb ik echt wel alle reden om pissed off te zijn hoor!

En nee ..tis geen reden dat ik daarom Draaiier zijn vriendin snap..denk (wat ik om me heen zie gebeuren en tig andere dingen) dat de situatie voor zijn vriendin best lastig is..en ik ben het ermee eens dat hij zich niet aan haar moet aanpassen (de dingen die jullie zeiden waren soms ook goed..soms wat errug minder inlevend in haar situatie! Maja verschil moet er wezen..anders heeft Draaiier er ook niks aan)!

Over haar gedrag is namelijk alles al gezegd en idd zij zal moeten inzien dat Draaiier echt voor haar kiest..maar volgens mij wordt dat geen probleem..en zowel dan heeft zij echt een probleem idd! Maar dan pas en nu nog niet...
...

pi_12060787
Aan de TS: misschien zou je een verhaal moeten schrijven over de diverse keren dat het volgens vriendin niet goed zat. Maar dan zou die vriendin ook z'n verhaal moeten schrijven. Dan kun je die uitwisselen en elkaar iets beter leren begrijpen.
Maar om de vriendin zover te krijgen, zul je aan haar kenbaar moeten maken dat jou gedrag in haar ogen niet aanvaardbaar is, maar dat haar gedrag in jou ogen niet aanvaardbaar is. Jullie zitten dus in een impasse. Pas als ze dat begrijpt kun je de verhalen gaan schrijven.

Het voordeel van zo'n verhaal is, dat de ander niet direct kan tegenstribbelen, waardoor je geen ruzie krijgt en je volledige verhaal kwijt kunt. Als je in discussie gaat, dan hoeft ze alleen maar te zeggen dat jij het niet goed ziet en je bent .

Ik hoop dat jullie een oplossing kunnen verzinnen, maar zoals het nu klinkt wordt het moeilijk en komt het misschien toch op een keuze aan: je jaloerse vriendin accepteren of weer de vrijheid om met beide geslachten te praten.

pi_12060809
quote:

...

3x doorgelezen en - ja, ik ben een man, maar doe mijn best je te begrijpen - ik begrijp niet helemaal waar je naartoe wilt. Zeg je nu dat de TS toch schuld heeft maar dat door z'n oogkleppen niet ziet?
pi_12060856
quote:
Op zondag 27 juli 2003 20:53 schreef erodome het volgende:

[..]

TS:
Probeer in een gesprek eens te spiegelen, oftewel de dingen die zij jou verwijt op haar te betrekken(gebruik hier fictie voor, valt meestal beter als werkelijkheid).

Dan kan ze proberen te zien hoe het werkelijk is, van haar uit dus.
Hoe zij het zou vinden als jij zo moeilijk deed om niets, of wat jij doet werkelijk zo erg is, of dat zij zich ook gewoon zo zou gedragen....

Iets in die geest......

Dacht ik ook net aan; 'verbied' haar om met mannen te praten of ermee om te gaan. Als ze zegt dat dat anders is, dan ontken je dat - het is precies hetzelfde. Je kunt zelfs zeggen dat je 'die geile blikken' van de mannen naar haar wel ziet en er niet van gediend ben.
Reageer vervelend als het gebeurt, maar verder heel lief, dus stoot haar daardoor niet af!
Houdt dit niet te lang vol, anders volgt vanzelf een breuk in de relatie.
Als ze hierom ruzie gaat maken, dan zeg je gewoon 'Nu voel je precies wat ik voel als het andersom is. Nu merk je dat jou jaloersheid de relatie kapot maakt omdat het te beklemmend is' of iets in die strekking.
  maandag 28 juli 2003 @ 09:08:06 #117
52589 sjun
uit solidariteit
pi_12060879
Laat haar je openingspost lezen en laat haar vaker merken dat je haar belangrijk vindt. Werpt dit na verloop van tijd geen vruchten af vertel haar dan dat claimgedrag en beschuldigingen het jou moelijk maken jullie relatie leuk te blijven vinden.

Helpt dat allemaal niet overweeg dan of je met dergelijke scene's kunt leven of dat je er zo ziek van wordt dat je je relatie wilt opgeven om er vanaf te zijn. Misschien kan het geen kwaad deze reactie ook gewoon met haar te delen.

Als je je vriendin serieus neemt heb je niets voor haar te verbergen en hoef je vast niet benauwd te zijn om dergelijke gevoelige onderwerpen samen te bespreken om er met meer kennis van elkaar uit te komen.

Sterkte.

Niets is dommer te censureren dan hetgeen men niet begrijpt.
  maandag 28 juli 2003 @ 09:22:35 #118
3038 Emel
realist
pi_12061028
quote:
Op maandag 28 juli 2003 01:46 schreef sweetgirly het volgende:

Als iemand mijn vriend leuk vindt, ik merk dat..maar hij doet er niks mee..nou prima! Het gaat erom toont hij meer dan normale interesse in iemand en vergeet mij daarbij (laat me in de kou staan en gaat zelf van een andere walletje eten)...en ja dat heeft hij dus gedaan..heb ik echt wel alle reden om pissed off te zijn hoor!

helaas heb ik ook zo'n ervaring. Als hij in gesprek raakt met een meisje dan vergeet hij mij totaal. Ik denk dat je weet hoe dat voelt sweetygirly. Pijnlijk en vernederend.
pi_12061202
quote:
Op zondag 27 juli 2003 23:55 schreef Robino het volgende:
Trouwens, ben ik de enige die vindt dat ze schromelijk overdrijft over dat e-mailtje?
"Wat moet ik hier nou weer mee?", lijkt me eigenlijk leedvermaak tegenover dat buurmeisje.

En trouwens, kennelijk leest ze al je e-mails die jij hebt verzonden . Ook al is het een gezamelijke computer, dat betekent toch niet dat ze op de hoogte zou moeten zijn van alle mail die jij verstuurt?

*edit* Daar moet je toch echt een map als 'Verzonden' o.i.d. voor openen en gaan spitten.

pi_12061247
quote:
Op maandag 28 juli 2003 00:10 schreef Loesje29 het volgende:

[..]

Ik heb het hele verhaal gelezen en de meeste posts in het topic. Je vriendin mag haar handjes dichtknijpen met jou. Persoonlijk vind ik eerlijk gezegd dat je je teveel naar haar wensen buigt zeg maar.

Het bovenstaande stukje uit je verhaal, dat ik hier in de quote gezet heb... daar krijg ik persoonlijk dus echt de kriebels van. Dit is NIET oké, je kunt zeggen wat je wilt. Jullie gezamenlijke vrienden kunnen ook langskomen als zij er niet is, dat zij dat niet leuk vindt vind ik ronduit belachelijk

Ik hoop voor jou (omdat jij het heel graag wilt) dat jullie er uit komen. Maar wat heel belangrijk is: je helpt haar MEER door ook jouw mening heel erg duidelijk te maken. Zij moet zich OOK aanpassen. Meer dan jij in dit geval ben ik bang ... Je helpt haar echt niet door je compleet aan haar aan te passen

Succes

Thanks Loesje29, ik zal me zeker niet aanpassen. Maar ik denk niet dat ik kan zeggen pas je maar aan. Dat zou te simpel zijn. Ik denk dat we er veel tijd in moeten steken zodat ze me wel vertrouwd of een beter gevoel bij zulke situaties krijgt. Daar zullen we samen tijd in moeten steken en deze moeit vind ik absoluut niet erg. thnx
pi_12061302
quote:
Op maandag 28 juli 2003 08:57 schreef Bright het volgende:
Aan de TS: misschien zou je een verhaal moeten schrijven over de diverse keren dat het volgens vriendin niet goed zat. Maar dan zou die vriendin ook z'n verhaal moeten schrijven. Dan kun je die uitwisselen en elkaar iets beter leren begrijpen.
Maar om de vriendin zover te krijgen, zul je aan haar kenbaar moeten maken dat jou gedrag in haar ogen niet aanvaardbaar is, maar dat haar gedrag in jou ogen niet aanvaardbaar is. Jullie zitten dus in een impasse. Pas als ze dat begrijpt kun je de verhalen gaan schrijven.

Het voordeel van zo'n verhaal is, dat de ander niet direct kan tegenstribbelen, waardoor je geen ruzie krijgt en je volledige verhaal kwijt kunt. Als je in discussie gaat, dan hoeft ze alleen maar te zeggen dat jij het niet goed ziet en je bent .

Ik hoop dat jullie een oplossing kunnen verzinnen, maar zoals het nu klinkt wordt het moeilijk en komt het misschien toch op een keuze aan: je jaloerse vriendin accepteren of weer de vrijheid om met beide geslachten te praten.

Schrijven is idd misschien wel een heel goed plan. We kunnen wel heeel goed met elkaar praten zonder ruzie etc.. Maar nu sta je misschien meer stil bij de feiten en of details. Ook kan je het nog is nalezen en is een verkeerde intrepetatie misschien wel uit te sluiten.
We hebben er al flink over gesproken, maar ik vind dit ook een goed idee.
pi_12061386
quote:
Op zondag 27 juli 2003 20:43 schreef BDisOKE het volgende:
quote:
--------------------------------------------------------------------------------
Volgens mij heeft jouw vriendin een gebrek aan aandacht en is ze idd veels te jaloers.
--------------------------------------------------------------------------------

quote:
Ik zou dat echt niet accepteren.

Als mijn vriendin niet zo'n wereld meid zou zijn, dan maakt het het allemaal wel een stuk makkelijker. Ik heb nog nooit zoveel van iemand gehouden als van haar. Accepteren doe ik niet, daarom praten we erover en proberen we tot een oplossing te komen. Ze heeft naar mijn idee geen gebrek aan aandacht. Op straat krijgt ze ook aandacht en als ik thuis ben krijgt ze naar mijn idee ook voldoende van mij.
  maandag 28 juli 2003 @ 11:37:09 #123
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_12063431
quote:
Op zondag 27 juli 2003 22:14 schreef SunChaser het volgende:
Sweetgirly, jij leest echt teveel de Fancy.

Of Sweetgirly heeft alleen relaties met Neanderthalers gehad...

pi_12063879
quote:
Op maandag 28 juli 2003 11:37 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

Of Sweetgirly heeft alleen relaties met Neanderthalers gehad...

Lemmeb & Sunchaser
Mensen, het gaat erom dat ik ook een ander beeld krijg van deze situatie. Sweetygirl geeft daar toch een ander beeld op. Hoe kan je nou aan je relatie werken als je niet eens probeert je vriendin te begrijpen!!! Dus stop met mensen aanvallen, want ik heb er naar gevraagd. Ieder zijn of haar mening graag. ONTOPIC
  maandag 28 juli 2003 @ 12:08:03 #125
61782 Ondine
now you know
pi_12064051
Hm, het valt me op dat toch redelijk verregaande jaloezie hier wel erg verdedigd wordt... en ja, ik ben ook een vrouw, ik heb een vriend, ik weet waarover het gaat, maar toch vind ik dat wat verontrustend.
quote:
Jij geeft hem het gevoel wel, maar hij jou niet...
Is het probleem hier niet eenvoudigweg dat je niet in zijn hoofd kunt kijken? Hoe weet je bijvoorbeeld dat datgene (dat 'gevoel') dat jij uitstraalt bij hem precies zo overkomt als jij het bedoelt? Jij weet dat je niets meer bedoelt met een gesprekje met een jongen, maar is dat andersom misschien niet net zo? Misschien heeft hij dat 'gevoel' ook wel niet bij jou, ook al probeer je het wel degelijk uit te stralen!
Bedenk: niet alles wat voor jouzelf heel duidelijk is, komt bij de ander ook zo over, en zo is het ook andersom...

Kijk, ik begrijp dat jaloerse gevoel best, en het hoeft absoluut niet 'fout' en 'gestoord' te zijn. Maar beschouw het ook niet als iets 'dat nou eenmaal zo is', iets waar je vriend maar rekening mee heeft te houden... ik las zelfs ergens de vergelijking met een plant die je water en zonlicht moet geven etcetera. Maar je bent toch niet je vriend zijn 'plantje'? Als je door hebt dat je zo jaloers bent en ook doorhebt dat het vaak zonder gegronde reden is zul je daar toch echt zelf iets aan moeten doen. Anders kan het wel degelijk 'gestoorde' vormen aannemen... (dit is geen aanval naar wie dan ook)

[Dit bericht is gewijzigd door Ondine op 28-07-2003 12:16]

this is what it feels like
  maandag 28 juli 2003 @ 12:13:01 #126
61782 Ondine
now you know
pi_12064154
quote:

...

Dit soort gepraat geeft me trouwens ook een beetje de kriebels... vrouwen zijn anders dan mannen, ja, maar het is geen andere diersoort! Mensen zijn individuen, vergeet dat niet. Het is niet zo dat je 'de vrouw' zus of zo moet behandelen, dat je er als man voorzichtig omheen moet lopen en kusjes geven. Vrouwen kunnen ook nadenken, kunnen ook zelf proberen hun negatieve eigenschappen (wat jaloezie in zulke vorm zeker is) in banen te leiden, en kunnen ook rekening houden met een ander. Moeten dat soms zelfs eens gaan doen.
  maandag 28 juli 2003 @ 13:10:01 #127
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_12065324
quote:
Op maandag 28 juli 2003 11:59 schreef draaijer het volgende:
Lemmeb & Sunchaser
Mensen, het gaat erom dat ik ook een ander beeld krijg van deze situatie. Sweetygirl geeft daar toch een ander beeld op. Hoe kan je nou aan je relatie werken als je niet eens probeert je vriendin te begrijpen!!! Dus stop met mensen aanvallen, want ik heb er naar gevraagd. Ieder zijn of haar mening graag. ONTOPIC
Goed, goed, persoonlijk aanvallen is niet netjes. Maar ik wordt echt een beetje eng van wat zij zegt. Ze brengt het alsof alle emoties van vrouwen logisch en automatisch gerechtvaardigd zijn. En die simpele zieltjes van mannen moeten daar maar niet teveel over nadenken en hebben die emoties maar gewoon te accepteren. Zo werkt het dus niet.

Als jij teveel gaat proberen je vriendin te begrijpen, ga je dadelijk zelf nog geloven dat die jaloezie van haar normaal is en dat het allemaal aan jou ligt. En dat is pertinent niet waar.

Redactie Frontpage maandag 28 juli 2003 @ 13:14:53 #128
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_12065439
Ik val niemand aan. Jij vraagt of je vriendin jaloers is of niet. En je vriendin is dus zo jaloers dat het niet gezond is. Maar goed, ik begrijp al dat je andere dingen wilt lezen. Zoals dat quasi-pyschologische geneuzel van sweetgirly. Het feit alleen al dat zij zegt dat je vriendin niet helemaal jaloers is zou je aan het denken moeten zetten.
  maandag 28 juli 2003 @ 13:16:54 #129
18875 BDisOKE
Spend some quality time...
pi_12065482
quote:
Op maandag 28 juli 2003 09:47 schreef draaijer het volgende:

[..]

Als mijn vriendin niet zo'n wereld meid zou zijn, dan maakt het het allemaal wel een stuk makkelijker. Ik heb nog nooit zoveel van iemand gehouden als van haar. Accepteren doe ik niet, daarom praten we erover en proberen we tot een oplossing te komen. Ze heeft naar mijn idee geen gebrek aan aandacht. Op straat krijgt ze ook aandacht en als ik thuis ben krijgt ze naar mijn idee ook voldoende van mij.

het hele idee dat jij geen dingen alleen mag doen en dat ze zo jaloers is stoort mij gewoon.
Heb zelf ook zo'n vriendin gehad ooit, en daar werd ik op de duur he-le-maal knettergek van.
Zei ik: "ik ga ff langs bij "een goeie vriend"
Zei zij: wacht ik pak mijn jas even...

Kijk een dat het een wereld meid is is mooi, maar jij bent ook een zelfstandig wezen, moet zelf dingen kunnen doen...

Lijkt me zo...

with a demon of mine...
BDisOKE.nl mijn werk
Mijn games...
  maandag 28 juli 2003 @ 13:19:02 #130
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_12065538
quote:
Op maandag 28 juli 2003 13:16 schreef BDisOKE het volgende:
het hele idee dat jij geen dingen alleen mag doen en dat ze zo jaloers is stoort mij gewoon.
Heb zelf ook zo'n vriendin gehad ooit, en daar werd ik op de duur he-le-maal knettergek van.
Zei ik: "ik ga ff langs bij "een goeie vriend"
Zei zij: wacht ik pak mijn jas even...
Klinkt voor mij als de hel op aarde...
Heb ik gelukkig zelf nog niet mogen meemaken, maar ik zie het wel vaak bij vrienden.
  Redactie Frontpage maandag 28 juli 2003 @ 13:28:09 #131
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_12065761
quote:
beseffen dat de vrouw een erg intuïtief mens is..ze ziet/hoort/voelt/leest en merkt gewoon vaak (niet allemaal) alles!

Jullie hebben ze wel hoor!

Hoe oud ben jij in hemelsnaam?

pi_12067186
Om even voor mezelf te spreken: ik ben het ermee eens dat de vriendin van de TS niet goed bezig is, en ja ze is jaloers. Ik denk niet dat iemand dat kan ontkennen.

Wat een aantal mensen hier proberen is om de jaloerse gevoelens van de vriendin te verklaren (al kunnen wij natuurlijk nooit in haar hoofd kijken, en alleen uit eigen ervaring putten). Door de jaloezie te verklaren wordt het misschien begrijpelijker, maar het praat de jaloezie natuurlijk niet goed.

Er is gewoon geen pasklare oplossing voor. Je volledig aan je vriendin aanpassen lost niets op en verstikt jou, maar ál te hard tegen haar optreden maakt haar alleen maar banger en jaloerser totdat de boel escaleert. Natuurlijk mag ze best eens horen waar het op staat, en moet ze weten dat ze bij zichzelf naar een oplossing moet zoeken en niet bij haar vriend, maar ik vind het heel prijzenswaardig dat hij haar daarbij wil helpen!

pi_12067260
quote:
(op 1 dingetje na dan)

Op basis van jullie eerlijke reacties wil ik een keuze maken voor mezelf.

- Het begon toen wij met een vriendin van haar gingen stappen. Toen mijn vriendin even naar de toilet ging, begon haar vriendin avances naar mij te maken en tegen mij aan te rijden. Ik heb haar toen verzocht dat niet te doen omdat ik daar niet van gecharmeerd was. Toen mijn vriendin terug kwam heb ik haar verteld wat er aan de hand was. Op dat moment werd zij fucking pissed op MIJ!! Dat ik het allemaal heb uitgelokt etc..-knip-

Ik denk dat je heel duidelijk aan die vriendin moet maken dat je er niet van gediend bent en dat je al bezet bent. Daarentegen moet je tegen je vriendin zeggen dat ze niet moet zeuren!
A man is the less likely to become great the more he is dominated by reason: few can achive greatness -and none in art-if they are not dominated by illusion.
  maandag 28 juli 2003 @ 14:27:28 #134
32597 ShaoliN
*BLiNg bLiNG*
pi_12067301
Je vriendin is hartstikke gestoord volgens mij. Zo eentje waarbij je moet oppassen dat ze je leuter niet afsnijd als je ligt te maffen. Ongehoord jaloers.
pi_12067579
quote:
Op zaterdag 26 juli 2003 13:53 schreef draaijer het volgende:

[..]

Het lijkt wel alsof ik niet met leuke normale meiden mag omgaan. Altijd is er wel iets wat niet goed is. Volgens mijn vriendin vragen de in mijn verhaal genoemde meiden allemaal aandacht en stellen ze zich zo afhankelijk op. Die meiden zijn of haar vriendinnen of gezamelijke vriendinnen.

Weet je wat spiegelen is? De dingen die je niet leuk vind aan anderen zijn eigenlijk de dingen die je niet leuk vind aan jezelf. als je met die informatie bovenstaand stukje leest, dan zie je dat je vriendin om aandacht vraagt en zich afhankelijk op stelt. Ik denk dat ze een beetje onzeker is over zichzelf. Maar dat kan vanzelf goedkomen. hoe oud zijn jullie?
pi_12071509
quote:
Op maandag 28 juli 2003 14:38 schreef Byte_Me het volgende:

[..]

Weet je wat spiegelen is? De dingen die je niet leuk vind aan anderen zijn eigenlijk de dingen die je niet leuk vind aan jezelf. als je met die informatie bovenstaand stukje leest, dan zie je dat je vriendin om aandacht vraagt en zich afhankelijk op stelt. Ik denk dat ze een beetje onzeker is over zichzelf. Maar dat kan vanzelf goedkomen. hoe oud zijn jullie?

zij is 22 en ik ben 26
We hebben nu 2 jaar een relatie waarvan we 1,5 jaar samenwonen
  maandag 28 juli 2003 @ 17:13:10 #137
33465 Smurfer
Knuffelbaar
pi_12071616
Ze is gewoon vreselijk onzeker. Je hoeft jezelf nietd te verwijten, maar mischien kun je wel rekening houden met haar onzekere gevoelens.
Some people are chicken, other people eat chicken
pi_12072865
quote:
Op zondag 27 juli 2003 17:46 schreef SunChaser het volgende:

[..]

Begrijp je zelf wel wat je allemaal zevert?

Die vriendin van hem is zo gek als een deur, die moet echt te rade bij zichzelf gaan want zoals zij reageert is echt niet gezond.

Het kan geen kwaad pas met een oordeel te komen nadat je het verhaal van haarzelf gehoord hebt i.p.v. via een korte omschrijving uit de 2e hand van Draaijer. En zelfs dan is een oordeel gauwer aangenomen en uitgesproken dan een echt luisterend oor geboden.
salva cum reverentia
pi_12076045
quote:
Op maandag 28 juli 2003 18:17 schreef hoppe het volgende:

[..]

Het kan geen kwaad pas met een oordeel te komen nadat je het verhaal van haarzelf gehoord hebt i.p.v. via een korte omschrijving uit de 2e hand van Draaijer. En zelfs dan is een oordeel gauwer aangenomen en uitgesproken dan een echt luisterend oor geboden.

Ik kan er niks meer aan toevoegen thnx
pi_12076103
quote:
Op maandag 28 juli 2003 14:27 schreef ShaoliN het volgende:
Je vriendin is hartstikke gestoord volgens mij. Zo eentje waarbij je moet oppassen dat ze je leuter niet afsnijd als je ligt te maffen. Ongehoord jaloers.
Waarschijnlijk een te snelle analyse van je. Er staat duidelijk dat ze een topper is... Maarre het is wel een unieke interpretatie... Zo'n gestoord analyse heb ik nog niet eerder mogen lezen..
pi_12078326
-> Bright

Nee! Ik probeer het van een andere kant (haar kant) te laten zien..Draaiiers kant was immers duidelijk (ps niet vanaf mijn kant..wat jullie meerdere keren schijnen te lezen heb ik zo het id) ..Hoe zij het misschien ervaart..zoals die vriendinnen, onzekerheid etc. De voorbeelden die ik zelf aangaf..waren voor de duidelijkheid..krijgt een ander vaak meer inzicht dan alleen een makkelijk oordeel of een (niet duidelijk beargumenteerde) conclusie.

-> Emel

Psies erg vervelend..soort onmacht gevoel..je kan er niks mee..maar het gebeurt wel (of is al gebeurd)..Ps. het stiekeme gedoe van de partner is irritant mensen..niet de jaloezie!

quote:
Op maandag 28 juli 2003 12:08 schreef Ondine het volgende:
Hm, het valt me op dat toch redelijk verregaande jaloezie hier wel erg verdedigd wordt... en ja, ik ben ook een vrouw, ik heb een vriend, ik weet waarover het gaat, maar toch vind ik dat wat verontrustend.
[..]

Jij geeft hem het gevoel wel, maar hij jou niet...
Is het probleem hier niet eenvoudigweg dat je niet in zijn hoofd kunt kijken? Hoe weet je bijvoorbeeld dat datgene (dat 'gevoel') dat jij uitstraalt bij hem precies zo overkomt als jij het bedoelt? Jij weet dat je niets meer bedoelt met een gesprekje met een jongen, maar is dat andersom misschien niet net zo? Misschien heeft hij dat 'gevoel' ook wel niet bij jou, ook al probeer je het wel degelijk uit te stralen!
Bedenk: niet alles wat voor jouzelf heel duidelijk is, komt bij de ander ook zo over, en zo is het ook andersom...

Kijk, ik begrijp dat jaloerse gevoel best, en het hoeft absoluut niet 'fout' en 'gestoord' te zijn. Maar beschouw het ook niet als iets 'dat nou eenmaal zo is', iets waar je vriend maar rekening mee heeft te houden... ik las zelfs ergens de vergelijking met een plant die je water en zonlicht moet geven etcetera. Maar je bent toch niet je vriend zijn 'plantje'? Als je door hebt dat je zo jaloers bent en ook doorhebt dat het vaak zonder gegronde reden is zul je daar toch echt zelf iets aan moeten doen. Anders kan het wel degelijk 'gestoorde' vormen aannemen... (dit is geen aanval naar wie dan ook)

Dit soort gepraat geeft me trouwens ook een beetje de kriebels... vrouwen zijn anders dan mannen, ja, maar het is geen andere diersoort! Mensen zijn individuen, vergeet dat niet. Het is niet zo dat je 'de vrouw' zus of zo moet behandelen, dat je er als man voorzichtig omheen moet lopen en kusjes geven. Vrouwen kunnen ook nadenken, kunnen ook zelf proberen hun negatieve eigenschappen (wat jaloezie in zulke vorm zeker is) in banen te leiden, en kunnen ook rekening houden met een ander. Moeten dat soms zelfs eens gaan doen.

Vind je dat verregaande (tja) jaloezie erg verdedigd wordt hier, ik voel me juist in de erg in de minderheid hier..Ik weet dat hij dat gevoel wel bij mij heeft, omdat ik gewoon meer rekening met hem hou dan hij met mij (lees mijn vorige quotes nog maar eens goed na)..wordt hier een beetje moe van.

Over de vergelijking, lees die vergelijking zelf nog maar eens na! Want ja..als ik niet goed behandeld word (of mag ik dat niet verwachten van mijn partner? Is dat ook al teveel gevraagd tegenwoordig?)..zal mijn liefde voor hem langzaam maar zeker uitbloeien. Of was die vergelijking zo moeilijk te begrijpen?

Ik jaloers zonder gegronde reden..sorry maar je weet niet waar je over praat..moet ik nou voor de 10e x gaan zeggen dat ik echt wel reden had om boos (en niet jaloers) te zijn..je voelt je gekwetst..je gevoelens krijgen even een deuk..Jaloezie is heel wat anders..dat zijn de momenten dat je even het gevoel krijgt van 'he..bedreiging'..Dit was een heel ander gevoel. En dat ik zelf door heb (o ja waar had je dat gelezen dan?) dat ik zo jaloers ben..slaat dus nergens op en ga ik al zeker niet op in!

Over je laatste stukje..probeer me niet de les te lezen (ook al zou je het misschien goed bedoelen..question) over iets wat ik zelf al heb gezegd en ook vind..maar hier al zo vaak was gezegd dat dat mij niet van toepassing leek!

-> Sunchazer

23 jaar..en jij 12?

-> Hoppe

Juist!

maandag 28 juli 2003 @ 22:35:40 #142
3038 Emel
realist
pi_12078540
quote:
Op maandag 28 juli 2003 22:28 schreef sweetgirly het volgende:
-> Bright

Nee! Ik probeer het van een andere kant (haar kant) te laten zien..Draaiiers kant was immers duidelijk (ps niet vanaf mijn kant..wat jullie meerdere keren schijnen te lezen heb ik zo het id) ..Hoe zij het misschien ervaart..zoals die vriendinnen, onzekerheid etc. De voorbeelden die ik zelf aangaf..waren voor de duidelijkheid..krijgt een ander vaak meer inzicht dan alleen een makkelijk oordeel of een (niet duidelijk beargumenteerde) conclusie.

-> Emel

Psies erg vervelend..soort onmacht gevoel..je kan er niks mee..maar het gebeurt wel (of is al gebeurd)..Ps. het stiekeme gedoe van de partner is irritant mensen..niet de jaloezie!
[..]

Vind je dat verregaande (tja) jaloezie erg verdedigd wordt hier, ik voel me juist in de erg in de minderheid hier..Ik weet dat hij dat gevoel wel bij mij heeft, omdat ik gewoon meer rekening met hem hou dan hij met mij (lees mijn vorige quotes nog maar eens goed na)..wordt hier een beetje moe van.

Over de vergelijking, lees die vergelijking zelf nog maar eens na! Want ja..als ik niet goed behandeld word (of mag ik dat niet verwachten van mijn partner? Is dat ook al teveel gevraagd tegenwoordig?)..zal mijn liefde voor hem langzaam maar zeker uitbloeien. Of was die vergelijking zo moeilijk te begrijpen?

Ik jaloers zonder gegronde reden..sorry maar je weet niet waar je over praat..moet ik nou voor de 10e x gaan zeggen dat ik echt wel reden had om boos (en niet jaloers) te zijn..je voelt je gekwetst..je gevoelens krijgen even een deuk..Jaloezie is heel wat anders..dat zijn de momenten dat je even het gevoel krijgt van 'he..bedreiging'..Dit was een heel ander gevoel. En dat ik zelf door heb (o ja waar had je dat gelezen dan?) dat ik zo jaloers ben..slaat dus nergens op en ga ik al zeker niet op in!

Over je laatste stukje..probeer me niet de les te lezen (ook al zou je het misschien goed bedoelen..question) over iets wat ik zelf al heb gezegd en ook vind..maar hier al zo vaak was gezegd dat dat mij niet van toepassing leek!

-> Sunchazer

23 jaar..en jij 12?

-> Hoppe

Juist!

sweetgirly, ik ben eens met alles wat je zei in dit topic, je bent dus niet in de minderheid. Trek je niets van aan wat de rest zegt. Ze hebben makkelijk te praten.
pi_12078727
Ps voor de duidelijk.. ik ben zelf het type dat haar vrijheid (eigen leventje naast de partner, bezigheden, vrienden etc.) juist prefereert aan dat van constant aan de jas gaan hangen van haar vriendje..Hou ik ook niet van als hij (of iemand anders) dat bij mij zou doen. Hou juist van mensen die dat ook hebben (of zo een beetje zijn)..Maar dat je weet dat ze bij je terugkomen..net als met vrienden! Ik bedoel als jij een goeie vriend/vriendin zou hebben dan verwacht (en wil) je toch ook niet dat hij/zij jou op (cruciale) momenten laat stikken! Precies..

Je eigen gang kunnen gaan (uitgaan, hoef hem niet elke dag te zien etc.) + gewoon kunnen vertrouwen daarop..is je relatie top!..Ben soms juist een beetje te erg individualistisch..dus wel erg grappig dat ik voor dingen wordt uitgemaakt (om het zo maar even te zeggen) terwijl ik het tegenovergestelde ben..Tja ik had de pech dat hij stiekempjes was..maar dat staat daar los van!
...

pi_12078806
Emel thanx..ik begreep ook precies allemaal wat jij bedoelde!
  maandag 28 juli 2003 @ 22:57:33 #145
3038 Emel
realist
pi_12079082
quote:
Op maandag 28 juli 2003 22:46 schreef sweetgirly het volgende:
Emel thanx..ik begreep ook precies allemaal wat jij bedoelde!
da's fijn om te horen. Het is niet prettig dat je zo aangevallen wordt hier, ze kennen jouw relatie niet, je bent ze ook geen uitleg schuldig.Trek je gewoon niets van aan. Ik ga niet eens meer inhoudelijk reageren hier, is de moeite niet waard.
  Redactie Frontpage dinsdag 29 juli 2003 @ 00:07:56 #146
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_12080784
Zeg Sweetgirly en Emel, heel fijn die mutserige Viva-prietpraat van jullie, maar waaruit maken jullie op dat jullie niet in de minderheid zijn? 2 Voor en 23 tegen is nog steeds geen meerderheid hoor.

Ik stel dan ook voor dat jullie je boeiende conversatie over de psyche van die stomme mannen (hihi) die niet begrijpen hoe een vrouw in elkaar zit (gnagna) gezellig samen voortzetten op MSN. Neem desnoods een breezer erbij maar val ons alsjeblieft niet meer lastig, oke?

pi_12081827
quote:
Op dinsdag 29 juli 2003 00:07 schreef SunChaser het volgende:
Zeg Sweetgirly en Emel, heel fijn die mutserige Viva-prietpraat van jullie, maar waaruit maken jullie op dat jullie niet in de minderheid zijn? 2 Voor en 23 tegen is nog steeds geen meerderheid hoor.

Ik stel dan ook voor dat jullie je boeiende conversatie over de psyche van die stomme mannen (hihi) die niet begrijpen hoe een vrouw in elkaar zit (gnagna) gezellig samen voortzetten op MSN. Neem desnoods een breezer erbij maar val ons alsjeblieft niet meer lastig, oke?

Sunchaser voelt zich aangesproken lijkt wel. Zet dus maar lekker hier voort die conversatie.
Jusqu'ici tout va bien...
  dinsdag 29 juli 2003 @ 01:08:09 #148
53142 method21
FREE MANSON
pi_12082040
KICK THE SICK CHICK.....je houdt van elkaar als je elkaar laat leven.....je heb nog een sociaal leven remember...
“You know, a long time ago being crazy meant something. Nowadays everybody's crazy.”
“I'm not your executioner. I'm not your devil and I'm not your God. I'm Charles Manson.”
  dinsdag 29 juli 2003 @ 09:35:14 #149
3038 Emel
realist
pi_12084737
quote:

zeg apekop, ga lekker naar onzin. Jij zal wel hekel aan jezelf hebben he? Je doet niets anders dan zeuren en mensen afzeiken. Heb je nou zo'n kloteleven? Oeps, je hebt helemaal geen leven.

loser

dinsdag 29 juli 2003 @ 10:14:00 #150
61782 Ondine
now you know
pi_12085315
quote:
Op maandag 28 juli 2003 22:28 schreef sweetgirly het volgende:
Ja, dat vind ik wel. Ik heb het idee dat jij (en Emel ook wel) dit soort jaloezie/boosheid/gekwetstheid om relatief kleine dingen (althans, zo lees ik het af --> natuurlijk weet ik niet hoe dat echt zat) goedpraten als iets natuurlijks (al dan niet van 'de vrouw') waar de partner maar rekening mee te houden heeft. In andere woorden: niets mis met jou, het is de grote boze buitenwereld.
quote:
nee hoor, die vergelijking was niet moeilijk te begrijpen. Het is alleen dat ik het zelf niet zo prettig zou vinden mezelf als een plantje/bloemetje te beschouwen, als iets willoos dat verzorgd en 'gevoed' moet worden, en waar de partner voorzichtig omheen loopt, af en toe eens een takje snoeiend of een kusje op het bolletje gevend. Maar goed, da's mijn associatie..
quote:
Ik weet best waarover ik praat. Namelijk over de dingen die jij hier beschrijft. Natuurlijk weet ik niet hoe het allemaal echt gegaan is, maar dat kan ik ook niet, nietwaar? Ik reageer gewoon op jouw verhaal hier.
Waaruit ik overigens afleidde dat jij zelf vond dat je soms wat overmatig jaloers was... nou, fout gelezen dus.
quote:
Excuse moi, ik was de laatste pagina vergeten te lezen, en daardoor had ik gemist dat inderdaad al tig keer was gezegd wat ik zei. Mijn fout. En 'de les lezen'... tsja, daar ga ik dan maar eens een keer niet op in.
  dinsdag 29 juli 2003 @ 10:35:53 #151
3038 Emel
realist
pi_12085708
quote:
Op dinsdag 29 juli 2003 10:14 schreef Ondine het volgende:

[..]

Ja, dat vind ik wel. Ik heb het idee dat jij (en Emel ook wel) dit soort jaloezie/boosheid/gekwetstheid om relatief kleine dingen (althans, zo lees ik het af --> natuurlijk weet ik niet hoe dat echt zat) goedpraten als iets natuurlijks (al dan niet van 'de vrouw') waar de partner maar rekening mee te houden heeft. In andere woorden: niets mis met jou, het is de grote boze buitenwereld.

je vergist je. Ik praat het helemaal niet goed. Vergeet niet dat jaloezie door verschillende factoren kan ontstaan.
Ik zal je voorbeeld geven: ik was in mijn relatie nooit jaloers tot mijn lief iets deed waardoor ik mij belazerd en gekwetst voelde. Sindsdien is jaloezie een probleem geworden. Mijn probleem? Ik denk van niet. Hij heeft ook een aandeel. Hij wil prive afspraakjes met meisjes die hij amper kent, maar hij wil liever niet dat ik meega en dat ik ze ook ontmoet. Is het dan raar dat ik jaloers ben?
Ik weet waarover ik praat en wat nog 'normaal' en 'abnormaal' is. Ik ben (bijna) een psychologe.Het zal wel voorkomen dat een vrouw in een relatie onterecht zeer jaloers is.Maar het komt ook vaak voor dat de mannen het uitlokken.
  dinsdag 29 juli 2003 @ 10:52:33 #152
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_12086069
sweetgirly en Emel, ergens herken ik wel een beetje wat jullie bedoelen, ik heb zulke 'klachten' over het gedrag van hun vriend wel vaker gehoord bij vriendinnen. Maar dat zijn dan altijd van die meiden die op van die ontzettende lekkere macho's vallen, van die gasten die iedere meid (vaak zonder het zelf door te hebben) het bed inlullen. Die meiden zijn dol op zulke aandacht. Maar ze verwachten dan wel ineens, dat die gast daarmee stopt als ze hem eenmaal hebben. Jaja, hoe naïef.

Je kunt de aard van het beestje niet veranderen. Je kunt nu eenmaal niet alles heben in het leven; een dergelijke kerel (waar 'alle' vrouwen voor gaan) zul je nooit helemaal voor jezelf hebben. Je kunt niet van hem verwachten, dat hij z'n leven lang aan alle verlokkingen zal kunnen weerstaan. Als je dat wel verwacht houd je jezelf voor de gek.

Dus als je er problemen mee hebt dat hij zo is, wordt het toch echt tijd om een ander type vriend te zoeken. Want in tegenstelling tot wat vooral sweetgirly in al die Fancy-prietpraat op de vorige pagina's beweert, zijn mannen echt niet allemaal hetzelfde.

dinsdag 29 juli 2003 @ 11:44:08 #153
61782 Ondine
now you know
pi_12087404
quote:
Op dinsdag 29 juli 2003 10:35 schreef Emel het volgende:

[..]

je vergist je. Ik praat het helemaal niet goed. Vergeet niet dat jaloezie door verschillende factoren kan ontstaan.
Ik zal je voorbeeld geven: ik was in mijn relatie nooit jaloers tot mijn lief iets deed waardoor ik mij belazerd en gekwetst voelde. Sindsdien is jaloezie een probleem geworden. Mijn probleem? Ik denk van niet. Hij heeft ook een aandeel. Hij wil prive afspraakjes met meisjes die hij amper kent, maar hij wil liever niet dat ik meega en dat ik ze ook ontmoet. Is het dan raar dat ik jaloers ben?
Ik weet waarover ik praat en wat nog 'normaal' en 'abnormaal' is. Ik ben (bijna) een psychologe.Het zal wel voorkomen dat een vrouw in een relatie onterecht zeer jaloers is.Maar het komt ook vaak voor dat de mannen het uitlokken.

Ok. Dat klinkt anders, en niet meer dan logisch, sorry.
Mijn reactie was eigenlijk ook voornamelijk op sweetygirl, waarbij ik zulke duidelijke redenen om jaloers te zijn eigenlijk niet tegenkom. Maar wellicht lees ik daar overheen...

In elk geval leek de mate van jaloezie van de vriendin van de TS me richting 'abnormaal' gaan, en de redeneringen van sweetygirl eerlijk gezegd ook...

pi_12088172
quote:

SUNCHASER grow up!!! De bovengenoemde dames geven het op een andere manier weer. Wat maakt dat nou uit hoe. Mijn essentie was dat ik het van meerdere kanten kon bekijken. Begrip voor een bepaalde situatie. Hoe kan je nou in godsnaam ergens aan werken als je er niks van weet en maar wat in het wilde weg gaat blaten...
pi_12089388
Ik heb niet alle reacties gelezen... maar wel de openingspost. Ik vind het erg duidelijk dat zij spoken ziet. Ikzelf had een beste vriendin die ook altijd overal bedreigingen in zag: als ik even wat meer aandacht van anderen kreeg dan zij, dan was het mijn schuld, want IK trok zogenaamd alle aandacht naar mij toe. Is anders dan bij jou, maar ik herken het wel.

In een aantal reacties stond dat je haar moet laten merken hoe leuk je haar vind e.d.: DAT HELPT NIET! Natuurlijk moet je haar dat laten merken, maar niet meer dan dat je had gedaan zonder haar jaloerse reacties. Ik denk dat je juist wat harder voor haar moet zijn. Je mag best kwaad worden als zij jou van dingen beschuldigd die helemaal niet waar zijn. Confronteer haar met het feit dat ze bezitterig doet en snel jaloers is (op kwade toon), en vraag haar of zij weet wardoor ze zo geworden is.

Bij mijn beste vriendin heeft dat uiteindelijk wel geholpen. ik was namelijk altijd het lieve sulletje dat haar probeerde uit te leggen dat de situati heel anders in elkaar zat dan zij dacht enzo, uitleggen hoe het dan wel zat... en dat ze de volgende keer eerst moest denken voordat ze boos werd ed... HIELP NIKS. Mijn woede kropte zich op totdat ik ontploft was en kwaad op haar geworden was. Ze gaf me gelijk en begon te huilen en te vertellen waardoor zij zo reageerde op mij. Doordat zij daarna op reis is gegaan en onze vriendschap daarna minder intensief geworden is, weet ik niet in hoeverre die kwaadheid geholpen heeft, maar het heeft wel haar ogen gopend op dat moment. Het is sindsdien dus nooit meer voorgevallen.

Redactie Frontpage dinsdag 29 juli 2003 @ 13:07:20 #156
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_12089423
quote:
Op dinsdag 29 juli 2003 12:14 schreef draaijer het volgende:
Hoe kan je nou in godsnaam ergens aan werken als je er niks van weet en maar wat in het wilde weg gaat blaten...
Waarop baseer jij dat ik er niets van afweet? :/
pi_12089642
quote:
Op dinsdag 29 juli 2003 13:07 schreef SunChaser het volgende:

[..]

Waarop baseer jij dat ik er niets van afweet? :/

Ehm, ik schrijf het uit m'n zelf... Ik ga niet zomaar blaten als ik de andere verhalen niet ken. Dus misschien kan je er wel wat verstandige informatie uit halen...
pi_12089730
quote:
Op dinsdag 29 juli 2003 13:05 schreef Courtney het volgende:
Ik heb niet alle reacties gelezen... maar wel de openingspost. Ik vind het erg duidelijk dat zij spoken ziet. Ikzelf had een beste vriendin die ook altijd overal bedreigingen in zag: als ik even wat meer aandacht van anderen kreeg dan zij, dan was het mijn schuld, want IK trok zogenaamd alle aandacht naar mij toe. Is anders dan bij jou, maar ik herken het wel.

In een aantal reacties stond dat je haar moet laten merken hoe leuk je haar vind e.d.: DAT HELPT NIET! Natuurlijk moet je haar dat laten merken, maar niet meer dan dat je had gedaan zonder haar jaloerse reacties. Ik denk dat je juist wat harder voor haar moet zijn. Je mag best kwaad worden als zij jou van dingen beschuldigd die helemaal niet waar zijn. Confronteer haar met het feit dat ze bezitterig doet en snel jaloers is (op kwade toon), en vraag haar of zij weet wardoor ze zo geworden is.

Bij mijn beste vriendin heeft dat uiteindelijk wel geholpen. ik was namelijk altijd het lieve sulletje dat haar probeerde uit te leggen dat de situati heel anders in elkaar zat dan zij dacht enzo, uitleggen hoe het dan wel zat... en dat ze de volgende keer eerst moest denken voordat ze boos werd ed... HIELP NIKS. Mijn woede kropte zich op totdat ik ontploft was en kwaad op haar geworden was. Ze gaf me gelijk en begon te huilen en te vertellen waardoor zij zo reageerde op mij. Doordat zij daarna op reis is gegaan en onze vriendschap daarna minder intensief geworden is, weet ik niet in hoeverre die kwaadheid geholpen heeft, maar het heeft wel haar ogen gopend op dat moment. Het is sindsdien dus nooit meer voorgevallen.

Thanks voor je reactie... Ik ben ook wel direct tegen haar, maar ik zou het niet erg vinden om rekening met haar te houden. Ik ga zeker gewoon met de mensen om met wie ik om ga. Zal ik nooit mee willen stoppen.
Maar misschien is het wel een probleem dat ik altijd uit mezelf zeg wie ik heb gesproken of heb gezien. Misschien moet ik dat maar niet meer doen. Misschien hoort ze gewoon te vaak dezelfde namen en maakt dat haar wel onzeker. thnx
pi_12089918
Ghehehe zo'n type meid heb ik ook gehad, dat is het aard van het beestje.
Dat veranderen kan je op je buik schrijven!, je kan beter de beslissing maken om het uit te maken en van je vrijheid te genieten ipv iemand te zijn die je niet bent!

Ik heb ook het 2e gekozen en ben nu super gellukig met mijn nieuwe vriendin!

pi_12090125
quote:
Op dinsdag 29 juli 2003 10:14 schreef Ondine het volgende:

[..]

[..]

nee hoor, die vergelijking was niet moeilijk te begrijpen. Het is alleen dat ik het zelf niet zo prettig zou vinden mezelf als een plantje/bloemetje te beschouwen, als iets willoos dat verzorgd en 'gevoed' moet worden, en waar de partner voorzichtig omheen loopt, af en toe eens een takje snoeiend of een kusje op het bolletje gevend. Maar goed, da's mijn associatie..
[..]

Ik weet best waarover ik praat. Namelijk over de dingen die jij hier beschrijft. Natuurlijk weet ik niet hoe het allemaal echt gegaan is, maar dat kan ik ook niet, nietwaar? Ik reageer gewoon op jouw verhaal hier.
Waaruit ik overigens afleidde dat jij zelf vond dat je soms wat overmatig jaloers was... nou, fout gelezen dus.
[..]

Excuse moi, ik was de laatste pagina vergeten te lezen, en daardoor had ik gemist dat inderdaad al tig keer was gezegd wat ik zei. Mijn fout. En 'de les lezen'... tsja, daar ga ik dan maar eens een keer niet op in.

Mijn reactie was eigenlijk ook voornamelijk op sweetygirl, waarbij ik zulke duidelijke redenen om jaloers te zijn eigenlijk niet tegenkom. Maar wellicht lees ik daar overheen...
In elk geval leek de mate van jaloezie van de vriendin van de TS me richting 'abnormaal' gaan, en de redeneringen van sweetygirl eerlijk gezegd ook...

Ondine kleine dingen..nee dus (herhaling herhaling)! Goedpraten als iets natuurlijks..ja in die zin dat ik verwacht van iemand dat hij voor mij gaat en niet (eens in de zoveel tijd) voor een ander, daar heb ik als vrouw behoefte aan. En dat ik hoop dat de partner idd op een gezonde manier rekening met mij houdt..Tuurlijk moet hij rekening met mij houden..niet meer en niet minder als dat ik dat bij hem doe/deed. Gelijkwaardigheid toch! De grote boze buitenwereld..je lijkt mijn vriend wel die het zo goedpraat..en dat is iets waar ik dus niet tegen kan..lekker makkelijk om zo van die dooddoeners te geven..

Ik zie mezelf niet als een willoos plantje, ik haal mijn energie om te groeien ook uit andere dingen. En ik had het toen die tijd wel nodig dat hij voor mij koos, vandaar vergelijking..kan wel zeggen dat ik het niet verlangde dat hij rekening met mij hoefde te houden..maar sorry..dat noem ik dan geen relatie..zelfs geen vriendschap. Geven en nemen.

Inderdaad fout gelezen.

'Duidelijke redenen om jaloers te zijn niet tegenkom'.

1. niet jaloers -> boos, later geen vertrouwen meer (tja kan je zien als jaloers idd)
2. dacht dat mijn voorbeelden bij mensen wel enigszins een beeld zouden oproepen (er een voorstelling van zouden kunnen maken)..
3. mijn redeneringen abnormaal..tja laat maar..? Vraag me af hoe andere mensen in die situatie(s) zouden reageren en ook al zouden ze er niets mee doen/hun mond houden/ja-knikken etc...het grappige is dat ik dat dus 'zwak' zou vinden maar hun wel in hun waarde zou laten en evengoed klaar zou staan voor diegene en hun proberen te snappen. Raar dat ik dus als abnormaal word geassocieerd. Zet je aan het denken nietwaar..
...

Redactie Frontpage dinsdag 29 juli 2003 @ 13:36:46 #161
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_12090166
quote:
Op dinsdag 29 juli 2003 13:34 schreef sweetgirly het volgende:
Raar dat ik dus als abnormaal word geassocieerd. Zet je aan het denken nietwaar..
...
Nee hoor, mij niet.
pi_12090306
Nee Sunchazer het zet mij aan het denken over hoe bepaalde mensen over relaties/vriendschappen etc. denken.
pi_12090758
quote:
Op dinsdag 29 juli 2003 10:35 schreef Emel het volgende:

[..]

We denken er (weer) hetzelfde over. Helemaal mee eens! Vooral dat sommige vrouwen onterecht jaloers zijn en dat 'sommige' mannen (en voor andere mannen..nee..niet alle mannen zijn stom..Lezen!!) het uitlokken!

Reactie Ondine:

Deze reactie las ik dus met verbazing..Vooral dat je 'dit' wel logisch vond..beetje lachwekkend.

En Lemmeb ik moest trouwens nog lachen om je vergelijking met die Neanderthalers..vond die wel grappig! Jammer dat je ook die 'fancy-prietpraat' erbij haalde..
...

dinsdag 29 juli 2003 @ 19:48:16 #164
37769 erodome
Zweefteef
pi_12098219
quote:
Op dinsdag 29 juli 2003 13:19 schreef draaijer het volgende:

[..]

Thanks voor je reactie... Ik ben ook wel direct tegen haar, maar ik zou het niet erg vinden om rekening met haar te houden. Ik ga zeker gewoon met de mensen om met wie ik om ga. Zal ik nooit mee willen stoppen.
Maar misschien is het wel een probleem dat ik altijd uit mezelf zeg wie ik heb gesproken of heb gezien. Misschien moet ik dat maar niet meer doen. Misschien hoort ze gewoon te vaak dezelfde namen en maakt dat haar wel onzeker. thnx

NEEEEEEEEEEEEEE niet doen, niet je mond gaan houden erover!!!!

Wees gewoon eerlijk, net zo eerlijk als je nu bent, als je dat niet doet namelijk is de kans enorm groot dat ze er toch wel achter komt dat je iemand gesproken hebt, dan heb jij het niet verteld en heb je de poppen aan het dansen....

Zoals ik al eerder heb gezegd, ik ben echt heel erg (onredelijk) jaloers geweest, zo erg dat als hij(ik was toen 14 jaar) perongelijk wat te lang naar een meisje keek ik echt over de zeik ging.
Laat staan bij contact met meisjes

Mijn man heeft toen ook zoiets gehad van ik vertel het dan maar niet, hoeft ze ook niet overstuur te worden, er is niets aan de hand, dus dat zal niets uitmaken.

Ik kwam er dus op den duur achter dat hij nog met een meisje omging, maar hij had niets gezegd, ik dacht onmiddelijk het aller aller ergste en had er erg veel moeite mee hem nog te geloven, want als er echt niets aan de hand geweest was, waarom had hij het dan niet verteld????

Nadat daar vrij veel geetter over geweest was hebben we met elkaar afgesproken dat we gewoon eerlijk zijn, ook al vind de ander dat niet leuk, ik zag ondanks mijn jaloesie echt wel in dat het niet ok was, dus toen hebben we ook afgesproken, als jij niets verkeerds doet en ik doe daar moeilijk over dan kan ik gewoon in de boom gaan zitten, pech gehad voor mij, moet ik maar mee leren leven.

Is soms best hard geweest voor mij, maar was erg goed.

Verder heb IK aan mijn eigen zelfbeeld moeten werken en aan mijn zelfvertrouwen, daar kon hij niet bij helpen, behalve door de man te zijn die hij al was, lief, zorgzaam, begrijpend enz. enz.
Dat was iets wat bij mij lag, wat ik zelf moest oplossen.

Hij heeft geprobeert te helpen, maar dat werkte alleen maar averechts, daarom zeg ik hier ook wees gewoon jezelf, de rest moet ze echt zelf doen, er zit echt niets anders op.

En het is gelukt, ik ben (op een enkele uitzondering na, als ik me erg slecht voel wil het nog weleens even weer bovenkomen, maar nooit zo zwaar meer) niet jaloers meer, alles behalve zelfs

Redactie Frontpage dinsdag 29 juli 2003 @ 20:00:34 #165
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_12098454
Erodome, hoe kun je nou én van nature overjaloers zijn (ook al kun je er nu beter mee omgaan) én naar parenclubs e.d. gaan. Dat begrijp ik nou echt niet.
  dinsdag 29 juli 2003 @ 20:17:12 #166
37769 erodome
Zweefteef
pi_12098758
quote:
Op dinsdag 29 juli 2003 20:00 schreef SunChaser het volgende:
Erodome, hoe kun je nou én van nature overjaloers zijn (ook al kun je er nu beter mee omgaan) én naar parenclubs e.d. gaan. Dat begrijp ik nou echt niet.
Iemand is niet van nature jaloers, dat is een probleem met je eigen zelfvertouwen en eigenwaarde, los dat op en de jaloesie lost zich op.

Jaloesie(in overdreven vorm, ieder mens is weleens een beetje jaloers en dat geeft ook niet) is een soort van afwijking van de geest, zie het als een lichte geestenziekte.
Dit is niet iets natuurlijks, iets wat hoort, iets wat ok is, het komt door een legio aan factoren die iemands zelfvertrouwen en eigenwaarde omlaag halen.

Ik was heel bang hem kwijt te raken omdat ik mijzelf niet als een leuk iemand zag waarmee iemand zijn leven door zou willen brengen(iedereen was leuker als ik!!!), ik projecteerde kijn eigen angst op hem en zag zo dingen die er niet waren.

Ik heb daaraan gewerkt, dat is een lang traject geweest en ik ben er veel sterker, met zelfvertrouwen, met eigenwaarde, zekerheid en zonder overdreven jaloesie uitgekomen.

Klinkt heel simpel, is het niet

Als je van die overdreven jaloesie afbent dan ben je vrij om te doen wat je wil, dan kan je ook naar parenclubs gaan en actief zijn als dat iets is wat jij zelf wil.

Het gevoel is weg, het is echt weg.

Alleen als ik me echt heeeeeeel erg shit voel, even een flink dipje inschiet dan komt het nog weleens even boven(niet zo erg meer), dan ben ik gewoon heel erg hebberig, wil ik gekoesterd worden, veel aandacht, ben ik onzeker, is mijn zelfvertrouwen en eigenwaarde even niet goed.
Maar dat kan net zo goed te maken hebben met dat hij te lang met een man praat en ik het gevoel heb dat ik er maar wat bijhang als met een vrouw, dat maakt niet uit, gaat om aandacht....

Overdreven jaloesie is dus niet iets wat in je zit en bij je blijft, daar kies je zelf voor, je kan ervanaf komen en dan is het ook echt weg en ben je net als een normaal mens best weleens een keertje jaloers, maar dat hele erge is weg.

dinsdag 29 juli 2003 @ 20:21:31 #167
61782 Ondine
now you know
pi_12098838
quote:
Op dinsdag 29 juli 2003 14:00 schreef sweetgirly het volgende:
Deze reactie las ik dus met verbazing..Vooral dat je 'dit' wel logisch vond..beetje lachwekkend.
Hm, ok. Ik begreep hieruit en uit een ouder topic dat ik ooit eens las dat Emel's vriend daadwerkelijk is vreemdgegaan. Als zoiets gebeurt kan ik me wel degelijk voorstellen dat je houding verandert, en dat het heel moeilijk is het vertrouwen terug te krijgen. Maar in jouw verhalen kan ik nergens teruglezen of er ook zoiets is gebeurd, of wat er is gebeurd (misschien lees ik er nog steeds overheen, dan is dat mijn fout).
Ik probeer inderdaad de situaties die je bechijft voor me te zien, en zie dan dingen over 'signalen', flirtende gesprekken met andere meisjes en dat soort dingen. Vervelend natuurlijk, maar als je je daar erg jaloers, boos of gekwetst door voelt vind ik dat begrijpelijk, maar desalniettemin wat overdreven. Zo goed? Vast niet. Ik probeerde, -en probeer nog steeds- je echter niet aan te vallen, maar mijn mening te geven.

Overigens vraag ik me af wat je precies bedoelt met 'hoe sommige mensen over relaties/vriendschap denken'. Klinkt niet best. Voor de duidelijkheid: ik heb al 2,5 jaar de geweldigste lief die er is, en geen last van dit 'probleem'. Natuurlijk voel ik ook wel eens een steekje van 'wat moet dat?' als hij met een onbekend meisje praat, maar aangezien ik weet dat er verder niet zal gebeuren, verder niets. Misschien is dat wel dat 'gevoel' waar je het over had. In dat geval weet ik dat het hem dan in elk geval wel lukt het mij te geven, en das fijn.

Maar (en dit is zeker geen aanval, maar interesse), je hebt nog geen antwoord gegeven op een andere vraag: is je relatie verder wel goed dan? Het lijkt mij lastig te leven zonder zo'n vanzelfsprekend 'gevoel', hoe doe jij dat? Misschien ben ik wel te kort door de bocht geweest omdat ik dit zelf niet in die mate ken, maar als je er niet zeker van bent dat je vriend helemaal voo jou gaat, wat doe je daa dan verder mee?

dinsdag 29 juli 2003 @ 20:26:13 #168
61782 Ondine
now you know
pi_12098904
quote:
Op dinsdag 29 juli 2003 20:17 schreef erodome het volgende:

[..]

Iemand is niet van nature jaloers, dat is een probleem met je eigen zelfvertouwen en eigenwaarde, los dat op en de jaloesie lost zich op.

Jaloesie(in overdreven vorm, ieder mens is weleens een beetje jaloers en dat geeft ook niet) is een soort van afwijking van de geest, zie het als een lichte geestenziekte.
Dit is niet iets natuurlijks, iets wat hoort, iets wat ok is, het komt door een legio aan factoren die iemands zelfvertrouwen en eigenwaarde omlaag halen.

Ik was heel bang hem kwijt te raken omdat ik mijzelf niet als een leuk iemand zag waarmee iemand zijn leven door zou willen brengen(iedereen was leuker als ik!!!), ik projecteerde kijn eigen angst op hem en zag zo dingen die er niet waren.

Ik heb daaraan gewerkt, dat is een lang traject geweest en ik ben er veel sterker, met zelfvertrouwen, met eigenwaarde, zekerheid en zonder overdreven jaloesie uitgekomen.

...

Overdreven jaloesie is dus niet iets wat in je zit en bij je blijft, daar kies je zelf voor, je kan ervanaf komen en dan is het ook echt weg en ben je net als een normaal mens best weleens een keertje jaloers, maar dat hele erge is weg.

Kijk, dat is wat ik nou eigenlijk bedoelde met mijn opmerking dat die -wellicht overdreven- jaloezie wordt gezien als 'natuurlijk' hier. Ik zie het namelijk als iets waaraan je ook (let wel: OOK) zelf kan en moet werken. Misschien komt daar dan uit dat jij en je vriend niet de combinatie vormen. Misschien wel, maar moet je 'slechts' ophouden spoken te zien. Natuurlijk creëen allerlei omstandigheden samen de situatie, maar als je zo bang/boos bent zal er ofwel in je relatie iets niet goed zitten, ofwel bij jezelf. Dikwijls beiden. Dat je het van jezelf doorhebt scheelt daarbij vaak al de helft.
pi_12102026
People, heden avond echt een SUPER gesprek gehad met mijn vlam. Ik zal proberen alles even op een rijtje te zetten en dit morgen even te verwoorden.
Het is heeeeel erg goed gegaan... Ik denk dat we er uit zijn en dat we nu maar lekker moeten afwachten..

Ik ben echt heel erg opgelucht. Heeft een paar uur geduurde en was echt heeel eerlijk en oprecht. Iedereen tot zover many many thanks om mij een zo gelijkwaardig beeld te schetsen.
Morgen heeeel vroeg op dus, maar lekker naast mijn vlam

pi_12105138
quote:
Op dinsdag 29 juli 2003 20:21 schreef Ondine het volgende:

[..]

Vervelend natuurlijk, maar als je je daar erg jaloers, boos of gekwetst door voelt vind ik dat begrijpelijk, maar desalniettemin wat overdreven.

Overigens vraag ik me af wat je precies bedoelt met 'hoe sommige mensen over relaties/vriendschap denken'. Klinkt niet best.

Maar (en dit is zeker geen aanval, maar interesse), je hebt nog geen antwoord gegeven op een andere vraag: is je relatie verder wel goed dan? Het lijkt mij lastig te leven zonder zo'n vanzelfsprekend 'gevoel', hoe doe jij dat? Misschien ben ik wel te kort door de bocht geweest omdat ik dit zelf niet in die mate ken, maar als je er niet zeker van bent dat je vriend helemaal voo jou gaat, wat doe je daa dan verder mee?

Even wat stukjes waar ik (ditmaal) kort op reageer. 1e stukje..ga ik weer in herhaling vallen..wat bozig, teleurgesteld etc. omdat hij zich niet aan beloftes hield..dat soort dingen. En nee..het waren geen kleine dingen..heb ook andere mensen om advies gevraagd. Dus denk niet dat het een overdreven iets van mijn kant was.

Hoe sommige mensen over relaties/vriendschappen denken. Daar bedoel ik mee dat ik bepaalde waarde hecht aan dingen die ik belangrijk vind in een relatie/vriendschap, die hier (op dit forum) werden bestempeld als overdreven, abnormaal, etc. en weet ik veel wat. Daar zette ik dus even mijn vraagtekens bij.

Dit is de 1e x dat ik die vraag hoor (of lees) of mijn relatie nu wel goed is dan. Liefde heeft mij in het begin erg blind gemaakt en ik heb meer geslikt dan ik had moeten slikken. We hebben nog steeds met elkaar, maar er is (vooral de laatste tijd) erg veel gebeurd..dat het niet is zoals het zou moeten gaan.

Dit ligt overigens aan mij. Eigenlijk is de relatie nu perfect, maar ik ben bang dat ik niet genoeg meer van hem hou. Ik krijg het zelfs weleens benauwd hoe hij mij nu claimt en zo vaak bij me wil zijn. Maja dit wordt en is een heel ander verhaal. Het vanzelfsprekende gevoel is er nu dus wel..maar voor mij en voor hem dus waarschijnlijk te laat.

Draaiier fijn dat het gesprek zo goed is gegaan en hopelijk komt alles op zijn pootjes terecht. Ik ben iniedergeval blij dat je de moeite hebt genomen voor haar..en dat er waarschijnlijk veel meer duidelijker is geworden, dat jullie je grenzen hebben besproken en al. Vandaaruit kun je dan weer verder. Hopelijk met een goede afloop. Je neemt haar gevoelens tenminste serieus..en dat vind ik top. Heel veel succes verder!
...

[Dit bericht is gewijzigd door sweetgirly op 30-07-2003 01:39]

pi_12107004
quote:
Op dinsdag 29 juli 2003 22:39 schreef draaijer het volgende:
People, heden avond echt een SUPER gesprek gehad met mijn vlam. Ik zal proberen alles even op een rijtje te zetten en dit morgen even te verwoorden.
Het is heeeeel erg goed gegaan... Ik denk dat we er uit zijn en dat we nu maar lekker moeten afwachten..

Ik ben echt heel erg opgelucht. Heeft een paar uur geduurde en was echt heeel eerlijk en oprecht. Iedereen tot zover many many thanks om mij een zo gelijkwaardig beeld te schetsen.

woensdag 30 juli 2003 @ 20:20:15 #172
3038 Emel
realist
pi_12123709
quote:
Op dinsdag 29 juli 2003 20:21 schreef Ondine het volgende:

[..]

Hm, ok. Ik begreep hieruit en uit een ouder topic dat ik ooit eens las dat Emel's vriend daadwerkelijk is vreemdgegaan. Als zoiets gebeurt kan ik me wel degelijk voorstellen dat je houding verandert, en dat het heel moeilijk is het vertrouwen terug te krijgen.

correctie: hij is niet vreemdgegaan. Je hebt dat topic niet goed gelezen
  woensdag 30 juli 2003 @ 20:45:33 #173
52589 sjun
uit solidariteit
pi_12124438
quote:

Hé Sunchaser, boor jij me nu de kans op meelurken en vergroting van mijn empatisch vermogen door mijn neus?

Ik zie graag dat mensen zich blijven uitspreken omdat ik daardoor de kans krijg gedachtensprongen te vernemen die ik zelf niet maak. Zodra ik me daar iets bij voor kan stellen helpt het me beter te luisteren naar wat een ander precies bedoelt als er informatie op me afkomt.

Voor al te zemelige informatie of teveel herhaling van zetten werkt mijn scrollknop prima

Niets is dommer te censureren dan hetgeen men niet begrijpt.
pi_12125492
Je vriendin is idd een beetje erg jaloers.
Maar de keuze of je ermee doorgaat of niet ligt echt bij jou.

Succes.

pi_12127086
vat t niet verkeerd op maarre volgens mij wil jouw vriendin jouw in een doosje stoppen en met niemand delen (ook wel egoisme) jaloest zijn we allemaal maar dit is wel erruuuuuug overdreven volgens mij heeft zij een te groot minderwaardighiedscomplex waar jij onder lijd. en bovendien wat voor relatie hebben jullie als zij jou niet vertrouwt kan ze er net zo goed gelijk mee kappen GEEN VERTROUWEN = GEEN RELATIE
  woensdag 30 juli 2003 @ 22:55:28 #176
3038 Emel
realist
pi_12128044
draaijer,ik kwam toevallig dit topic ..:: Super vriendin, maar toch aandachtsgeil ::.. van je tegen. Ik snap nu heel goed waarom je vriendin jaloers is.Je hebt het zelf naar gemaakt. Het is helemaal niet haar schuld. Dit is btw. geen aanval.
  donderdag 31 juli 2003 @ 00:40:52 #177
37252 Miwe
Wat mot je?
pi_12130661
quote:
Op woensdag 30 juli 2003 22:55 schreef Emel het volgende:
draaijer,ik kwam toevallig dit topic ..:: Super vriendin, maar toch aandachtsgeil ::.. van je tegen. Ik snap nu heel goed waarom je vriendin jaloers is.Je hebt het zelf naar gemaakt. Het is helemaal niet haar schuld. Dit is btw. geen aanval.
Dit plaatst dit hele topic wel in een heel ander daglicht
pi_12131588
quote:

goed dat je zo'n open gesprek met haar aan bent gegaan. Ik ben benieuwd wat je morgen allemaal op gaat schrijven.

Nog een tip: pas je niet aan haar aan in de zin van 'je inhouden'. Je zei dat je dan niet over bepaalde mensen zou moeten praten omdat ze dan het gevoel heeft dat jij teveel over dat meisje zou praten. Maar dat is dan ook nooit goed: stel dat ze later hoort dat je dat meidsje toevallig was tegengekomen oid, dan wordt ze weer boos dat jij dat niet aan haar hebt verteld.
Ik ging bij die beste vriendin van mij op een gegeven moment bepaalde dingen niet meer doen omdat ik dan al wist dat ze boos zou worden. Op een gegeven moment wist ik ook niet meer wat ik wel en niet kon 'maken' bij haar, omdat de dingen waar zij boos om werd helemaal nooit kwaad bedoelt waren (en ik zie het nog steeds niet). Natuurlijk heel stom.... je spontaniteit zakt gewoon weg, en dat is juist iets om trots op te zijn als je het hebt.

pi_12133218
quote:
Pffff, volgens mij heeft ze hier inderdaad alle reden mee om zo jaloers te doen!!

Zelfs als je dat idiote gedrag nu gestopt hebt, laat zoiets natuurlijk een deuk achter, en dat fix je niet zomaar. En nu is het spontaan geen probleem meer dat zíj alleen moet oplossen omdat de oorzaak van de jaloezie in haarzelf ligt, maar is het een probleem geworden waarvan jij de oorzaak bent en waarbij jij heel erg je best zult moeten gaan doen om haar vertrouwen terug te gaan winnen.

pi_12136991
quote:
O,... dit lees ik nu pas. Ik heb het topic doorgelezen, en nu ben ik er toch wel zeker van dat zij niet degene is die jaloers is, maar dat jij degene bent die fout zit (dat was je vraag in dit topic). Zij heeft alle reden om 'jaloers' te zijn, want jij voelt ook wecht wat voor die meisjes. Ik zou er ook ziek van zijn als mijn vriend zich zo gedroeg. Je deed het in deze openingspost allemaal heel anders voorkomen... alsof je er allemaal niks mee bedoelt.... en misschien toevallig in die situaties niet, maar als het idd in het verleden vaak is voorgekomn dat jij zo aandachtsgeil was en ook echt die meisjes zowat versierde... tsja, dan heb jij dit probleem toch echt zelf veroorzaakt.

DUS JA: JIJ bent degene die in moet schikkn in de relatie, en niet zij... want zij heeft reden om zich rot te voelen over jouw manier van contact met meisjes.

pi_12144454
quote:
Ik ben er even stil van...

Gewoon eng hoe ik (en Draaiiers vriendin en soms ook Emel) eerst werd uitgekafferd hier..maar er toch wel heel dichtbij zat..Terwijl ik ook nog veel dingen (Draaiiers kant vooral en niet ben gaan oordelen) in het midden liet..

Het enige waar ik fout mee zat (qua gevoel) was dat ik de nadruk meer op die andere vriendinnen lag in het begin, terwijl Draaiiers aandeel erin dus 'echt' wel aanwezig was..al had dat ik wel een beetje aangekaart (tenslotte wisten wij niet haar kant van het verhaal, dus moet je altijd wat doordenken).

Bizar!
...

donderdag 31 juli 2003 @ 17:09:53 #182
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_12144536
quote:
Op donderdag 31 juli 2003 17:05 schreef sweetgirly het volgende:
Gewoon eng hoe ik (en Draaiiers vriendin en soms ook Emel) eerst werd uitgekafferd hier..maar er toch wel heel dichtbij zat..Terwijl ik ook nog veel dingen (Draaiiers kant vooral en niet ben gaan oordelen) in het midden liet..
Je werd niet 'uitgekafferd' om jouw kant van het verhaal, maar meer om al die rare vooroordelen over mannen die je liet horen.

Ik heb trouwens een vraagje aan jullie dames: denk je dat je je vriend op dit gebied kunt veranderen? Denk je dat je je aandachtsgeile macho kunt omturnen in een trouwe goedzak?

[Dit bericht is gewijzigd door Lemmeb op 31-07-2003 17:16]

Redactie Frontpage donderdag 31 juli 2003 @ 17:34:06 #183
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_12145068
quote:

Gewoon eng hoe ik (en Draaiiers vriendin en soms ook Emel) eerst werd uitgekafferd hier..maar er toch wel heel dichtbij zat..Bizar!
...

Huilie, je zat er helemaal niet dichtbij met je je gezever. Lees die onzin nog eens terug die je schreef, snap je er zelf wel wat van.

Jij bent gewoon niet gezond wat betreft hoe jij over mannen en relaties denkt. Dat had niets maar dan ook niets met dit topic te maken.

Dus als er iemand eng is ben jij dat wel.

donderdag 31 juli 2003 @ 18:37:18 #184
61782 Ondine
now you know
pi_12146090
Sweetygirl, jij (en Emel) werden voor zover ik zag niet 'uitgekafferd'... alleen zeer verwonderd bekeken door diegenen die hiermee zelf geen ervaring hebben. Zoals ik. Inderdaad zijn het vooral je vrij idiote uitspraken over 'de man' en 'de vrouw' geweest die wat 'uitkafferende' reacties opriepen, maar daar zal ik het maar niet meer over hebben.
Emel: sorry, ik kan niet lezen, kennelijk... dacht zoiets onthouden te hebben uit een ander topic..

Overigens, sweetygirl: hoe kan je je relatie nu als 'nu eigenlijk perfect' zien als jij met al die gevoelens worstelt?

pi_12148090
quote:
okay, dat morgen is dus niet gelukt, maar vandaag krijgen we de goede afloop toch wel even toegelicht?
pi_12148807
quote:

[..]

Het enige waar ik fout mee zat (qua gevoel) was dat ik de nadruk meer op die andere vriendinnen lag in het begin, terwijl Draaiiers aandeel erin dus 'echt' wel aanwezig was..al had dat ik wel een beetje aangekaart (tenslotte wisten wij niet haar kant van het verhaal, dus moet je altijd wat doordenken).

Bizar!
...

Ladies, na dat topic heb ik mijn conclusie getrokken en mijn woorden omgezet in daden. No contact..
pi_12148844
quote:
Op donderdag 31 juli 2003 21:12 schreef draaijer het volgende:
Ladies, na dat topic heb ik mijn conclusie getrokken en mijn woorden omgezet in daden. No contact..
Ja, maar vind je het gek dat ze dan nu nog onzeker is?! Dat jij nou van de ene op de andere dag gestopt bent met dat gedrag, betekent niet dat van de ene op de andere dag haar vertrouwen in jou ook terugkomt.
pi_12148871
quote:
Op donderdag 31 juli 2003 17:09 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

Je werd niet 'uitgekafferd' om jouw kant van het verhaal, maar meer om al die rare vooroordelen over mannen die je liet horen.

Ik heb trouwens een vraagje aan jullie dames: denk je dat je je vriend op dit gebied kunt veranderen? Denk je dat je je aandachtsgeile m.... kunt omturnen in een trouwe goedzak?

Ja, ik denk zeker dat dat kan. Ben dan zelf de sukkel zegmaar, maar als je (IK) het zelf wilt kan dat. Van mijn vriendin ben ik nooit wat tekort gekomen, alleen denk ik dat ik zelf onzeker was ofzo dat ik zo heb gehandeld. Gelukkig heb ik daar echt een PUNT achter gezet.
pi_12148899
quote:
Op donderdag 31 juli 2003 21:14 schreef imago het volgende:

[..]

Ja, maar vind je het gek dat ze dan nu nog onzeker is?! Dat jij nou van de ene op de andere dag gestopt bent met dat gedrag, betekent niet dat van de ene op de andere dag haar vertrouwen in jou ook terugkomt.

Zij krijgt ook genoeg aandacht. Daarmee praat ik uiteraard niks goed. Maarre ik heb haar nooit verboden met iemand om te gaan. Ook niet toen ik wist dat die fancy gozer gek van haar was. Daarvoor vertrouw ik haar.
pi_12153051
Lemmeb -> Ik snap wel dat je (als man zijnde) even in de verdediging schoot over mijn rare vooroordelen..al bedoelde ik die echt meer als grapje..gooide er gewoon wat vooroordelen in..juist om de tegenstrijdigheid ervan..maargoed. En sommige dingen waren wat hardop gedachtes (waar ik zelf dus hardop over nadenk/me dingen hardop afvraag)..

Op je vraag: ja ik denk dat iemand opzich wel kan veranderen..ik zou alleen niet iemand zelf willen veranderen..Het moet vanuit diegene zelf komen..en lukt dat..dan is dat top natuurlijk. Zoniet..ja pech gehad en dan is er vast wel een andere prins op het witte paard.

quote:
Op donderdag 31 juli 2003 18:37 schreef Ondine het volgende:
Sweetygirl, jij (en Emel) werden voor zover ik zag niet 'uitgekafferd'... alleen zeer verwonderd bekeken door diegenen die hiermee zelf geen ervaring hebben. Zoals ik. Inderdaad zijn het vooral je vrij idiote uitspraken over 'de man' en 'de vrouw' geweest die wat 'uitkafferende' reacties opriepen, maar daar zal ik het maar niet meer over hebben.
Emel: sorry, ik kan niet lezen, kennelijk... dacht zoiets onthouden te hebben uit een ander topic..

Overigens, sweetygirl: hoe kan je je relatie nu als 'nu eigenlijk perfect' zien als jij met al die gevoelens worstelt?

Ja Ondine..met je stukje..'vrij idiote uitspraken' kan ik niks mee (onderbouw het maar met tegenargumenten, want zo kan ik ook wel makkelijk oordelen over iemands zinnen..en aangezien ik genoeg mensen weet en ken die het wel met me eens zijn..heb ik wel degelijk onderbouwingen en weet ik dus waarover ik praat..dus wat dat betreft zijn ze nog niet zo idioot als jij beweert).

Dat de relatie nu goed loopt (relatief gezien) heeft meer met hem te maken dan met mij (misschien net als in Draaiiers geval)..nu doe je weer alsof het bij mij(ons, namelijk eerst bij Draaiiers vriendin) ligt..is het dan nog niet duidelijk dat dat dus niet zo hoeft te zijn (zie topic aandachtsgeil). Ik worstel nu niet meer met die gevoelens omdat dat nu ook niet meer nodig is. Maar daarom kon ik het me dus wel goed voorstellen!

Sunchazer..ja ik snap héél duidelijk wat ik zelf heb neergezet (en gelukkig snapten meerdere het)..misschien kan jij er niet over meepraten..maar daarom is het nog geen gezever (beetje kortzichtig hoor).

En dat ik niet gezond over relaties nadenk is jou mening (sorry maar boeit me ook echt niet..ik weet wel beter). Voor mij waren het gedachtes en aangezien ik iets soortgelijks heb meegemaakt kan ik erover meepraten (mij in haar situatie plaatsen) en me inleven.

Om me heen (vrienden van mijn broer etc) hoor ik, vooral met de komst van de nieuwe media, ook steeds meer 'sneaky' dingen. Stiekem smsen/e-mailen noem maar op, terwijl ze een vriend/vriendin hebben. Dat jij het dan niet gezond vindt dat ik mijn mond daarover opentrek..zegt meer over jou dan over mij! Maja..waarom reageer ik eigenlijk nog op dat onserieuze gezwets van jou.

Zoek jij nou maar lekker een meisje (of jongen) die ja-knikt op alle onzin die je uitkraamt..je vieze stinkstokken voor je wast..en je biertje komt brengen als jij lekker lui op de bank zit te genieten van al die tel-sell wijven.
...

pi_12153176
Ps wel grappig dat het eerst ging omdat ik overdreven jaloers zou zijn en nou opeens zijn het die idiote uitspraken over man/vrouw ..wat komt hierna?
  vrijdag 1 augustus 2003 @ 12:20:45 #192
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_12160139
quote:
Op vrijdag 1 augustus 2003 00:01 schreef sweetgirly het volgende:
Op je vraag: ja ik denk dat iemand opzich wel kan veranderen..ik zou alleen niet iemand zelf willen veranderen..Het moet vanuit diegene zelf komen..en lukt dat..dan is dat top natuurlijk. Zoniet..ja pech gehad en dan is er vast wel een andere prins op het witte paard.
Ik ben blij dat je dit inziet. Ik ken geen enkele kerel die omwille van z'n jaloerse vriendin stopt met flirten (enz.) met andere meiden. Hij zal het alleen nog stiekemer gaan doen, nog beter uitkijken dat ze het niet doorkrijgt.

Er zijn verschillende redenen waarom mensen behoefte hebben aan meer aandacht (flirten, vreemdgaan) van de andere sexe. Maar uiteindelijk komt het allemaal op hetzelfde neer: behoefte aan aandacht en bevestiging van je 'gaaf'heid (egotrip). Op zich niks mis mee, zolang je niet in een relatie zit en er dus niemand mee kwetst. Maar die behoefte aan aandacht is niet iets dat je zomaar even met een knop uit kunt zetten, die behoefte heb je nu eenmaal of die heb je niet. Alleen een nieuw inzicht gekoppeld aan een geheel nieuwe fase in je leven kan iets veranderen aan die behoefte.

pi_12163932
quote:
Op vrijdag 1 augustus 2003 12:20 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Ik ben blij dat je dit inziet. Ik ken geen enkele kerel die omwille van z'n jaloerse vriendin stopt met flirten (enz.) met andere meiden. Hij zal het alleen nog stiekemer gaan doen, nog beter uitkijken dat ze het niet doorkrijgt.

Er zijn verschillende redenen waarom mensen behoefte hebben aan meer aandacht (flirten, vreemdgaan) van de andere sexe. Maar uiteindelijk komt het allemaal op hetzelfde neer: behoefte aan aandacht en bevestiging van je 'gaaf'heid (egotrip). Op zich niks mis mee, zolang je niet in een relatie zit en er dus niemand mee kwetst. Maar die behoefte aan aandacht is niet iets dat je zomaar even met een knop uit kunt zetten, die behoefte heb je nu eenmaal of die heb je niet. Alleen een nieuw inzicht gekoppeld aan een geheel nieuwe fase in je leven kan iets veranderen aan die behoefte.

Ik denk dat het zeker met een egotrip te maken heeft. Beetje jammer dat ik me daarin heb laten opgaan. Dat gevoel heb ik nu al een tijdje niet meer. 1 ruzie is als zonde van de moeite. Van mijn 18e tot mijn 24ste heb ik een relatie gehad met 1 en hetzelfde meisje. Ik denk dat dat niet goed is geweest dat ik enige erkenning mis ofzo. Nu heb ik de vriendin van mijn leven gevonden en ik genoot van de aandacht van andere!!! Beetje dom van mezelf, maar ja... Van je fouten leer je!!!

Mijn huidige vriendin en ik zijn er nu uit. Voor mij geen moeite meer om me in te houden en de verleiding te laten liggen. Ik heb HAAR gewoon al gevonden. Zij zal me dan wat losser houden.

Bovenstaande klinkt allemaal wel heel simpel, maar we hebben er heel lang over gesproken en dit was de conclusie en hetgeen waar we beide een goed gevoel bij hebben.

pi_12178700
quote:
Op vrijdag 1 augustus 2003 12:20 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

duidelijk het gaat inderdaad om behoefte aan aandacht van de andere sexe. De een heeft meer behoefte dan de ander. Sommige jongens hebben eenmaal zo'n sterke behoefte en als ze in een relatie zitten, is het zeer vervelend voor de vriendin die geen raad meer weet met de gedrag van haar vriend.
  zaterdag 2 augustus 2003 @ 10:05:46 #195
5590 Robino
pi_12178816
quote:

[..]

Welnee, als de situatie echt zo was als de TS vertelde, had je totaal geen gelijk gehad. Dat hij die situatie nu verdraait..... Of vind je dat weer zo'n typisch mannenkwaaltje?
  zaterdag 2 augustus 2003 @ 10:11:26 #196
749 TheMarco
www.i-marco.nl/weblog/
pi_12178878
Je bent niet goed bezig sufferd, zoals Emel al aangaf bij het aanhalen van dat topic.
Als jij 's avonds laat geile SMSjes van je flirts ontvangt die je dus blijkbaar zelfs je GSM nummer hebt gegeven dan wordt zelfs de meest zelfverzekerder "cosmo-vrouw" een beetje ongerust.

Ik zou het ofwel uitmaken omdat je niet klaar bent voor een monogame relatie ofwel sterk indimmen met dat flirtgedrag.

[offtopic]Emel hoe is het?! stuur me es een mailtje ofzo [/offtopic]

I'm definitely caught up in the wrong universe.
Oh, and The Net is Dead too...
pi_12178979
quote:
Op zaterdag 2 augustus 2003 10:11 schreef TheMarco het volgende:
Je bent niet goed bezig sufferd, zoals Emel al aangaf bij het aanhalen van dat topic.
Als jij 's avonds laat geile SMSjes van je flirts ontvangt die je dus blijkbaar zelfs je GSM nummer hebt gegeven dan wordt zelfs de meest zelfverzekerder "cosmo-vrouw" een beetje ongerust.

Ik zou het ofwel uitmaken omdat je niet klaar bent voor een monogame relatie ofwel sterk indimmen met dat flirtgedrag.

[offtopic]Emel hoe is het?! stuur me es een mailtje ofzo [/offtopic]

hoihoi lang geleden zeg met mij gaat goed. Hoe is het met jou? Ik heb je mailadres niet
  Redactie Frontpage zaterdag 2 augustus 2003 @ 10:48:25 #198
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_12179242
Leuk liedje en erg toepasselijk:

Baby you understand me now
If sometimes I get a little mad
Don't you know no one alive
Can always be an angel
When things goes wrong
Your bound to see some bad

Oh but I'm just a soul who's intentions are good
Oh lord , please don't let me be misunderstood

You know sometimes, I'm so carefree
With a joy thats hard to hide
Then sometimes again it seems
All I have is worry
Then your bound to see the other side

If I seem edgy I want you to know
I didn't mean to take it out on you
Life has it's problems and I've got my share
But thats one thing I never ment to do
Cause I love you

Now baby I'm just human
Got my faults like anyone else
But sometimes I find myself
All alone regreting
All the foolish things that I have done

zaterdag 2 augustus 2003 @ 11:51:31 #199
15660 chocolatemoeze
Is that a gun in your pocket?
pi_12179811
Wat een prachtig topic, hulde . Ik weet nu dat de man schuldig is aan het serieel denken en de vrouw stikt in het parallel denken! En dat daarom per definitie de man de vrouw belazerd! En dat jaloeze slecht is, want je moet de ander vrij laten en dat de ander eigenlijk niet mag flirten met anderen want dat is weer niet oprecht! Oh, ik droom even lekker mee over het utopie genaamd "relatie" !

Helaas, ik kan uit eigen ervaring het hele verhaal vice versa weerleggen

Humans should not attempt to fire this gun without the gun being secured. Failure to do so will result in serious injury or death. - Charlie don't surf!
  Redactie Frontpage zaterdag 2 augustus 2003 @ 13:02:20 #200
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_12180718
quote:
Op zaterdag 2 augustus 2003 11:51 schreef chocolatemoeze het volgende:
Helaas, ik kan uit eigen ervaring het hele verhaal vice versa weerleggen
Doe maar niet. Laat de Viva-lezeressen lekker in de waan dat ze het allemaal beter weten.
pi_12180850
quote:
Op donderdag 31 juli 2003 17:09 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

Ik heb trouwens een vraagje aan jullie dames: denk je dat je je vriend op dit gebied kunt veranderen? Denk je dat je je aandachtsgeile macho kunt omturnen in een trouwe goedzak?

Hm ik denk dat hij dat gedrag dan al meteen aan hetbegin heeft moeten veranderen juist óm haar te strikken..
Ik geloof niet dat het werkt als in de relatie zelf datgedrag al voor de nodige onrust heeft gezorgd.
Ook omdat de vrouw dan op een gegeven moment gaat 'overreacten' wat juist weer dat gedrag in de hand werkt.
Vertrouwen dat flink geschaad is, krijg je lastig terug.

Ik geloof wel dat een eerdere relatie als leerschool kan dienen, dus wat hij bij jou niet voor elkaar kreeg, niet kon laten, kan hij bij een volgende wel opbrengen.

[i]"you left me standing here, a long long time ago"[/i]
  zaterdag 2 augustus 2003 @ 13:14:18 #202
5590 Robino
pi_12180893
quote:
Op zaterdag 2 augustus 2003 13:02 schreef SunChaser het volgende:

[..]

Doe maar niet. Laat de Viva-lezeressen lekker in de waan dat ze het allemaal beter weten.

Neenee, want dan zijn we niet eerlijk tegenover hun en zijn we stout
pi_12181609
quote:
Op zaterdag 2 augustus 2003 13:02 schreef SunChaser het volgende:

[..]

jij bent echt zielig
pi_12183943
quote:
Op zaterdag 2 augustus 2003 10:11 schreef TheMarco het volgende:

Ik ben zeker klaar voor een monogame relatie en geile SMSjes waren het nooit... Die meiden hadden ons thuis nummer en onze m-nummers..
Maar de aandacht vond ik eerst belangrijk en fijn, later zag ik pas dat ik er niks mee opschoot en mijn vlam onzeker maakte. Toen ben ik direct daarmee genokt.
  zaterdag 2 augustus 2003 @ 17:00:07 #205
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_12184299
quote:
Op zaterdag 2 augustus 2003 13:11 schreef milagro het volgende:
Hm ik denk dat hij dat gedrag dan al meteen aan hetbegin heeft moeten veranderen juist óm haar te strikken..
Dat zie je verkeerd. Hij heeft haar/hem juist gestrikt met dat macho gedrag! Blijkbaar werpt het dus z'n vruchten af, waarom zou hij er dan mee stoppen?
quote:
Ik geloof wel dat een eerdere relatie als leerschool kan dienen, dus wat hij bij jou niet voor elkaar kreeg, niet kon laten, kan hij bij een volgende wel opbrengen.
Oke, maar dat heeft op zich niets met de volgende persoon te maken waar hij dan een relatie mee krijgt, maar dat hijzelf het gevoel iets te willen veranderen.

En toch geloof ik daar allemaal stiekem geen reet van. Als ik om me heen kijk zie ik juist allemaal mensen die òf altijd heel trouw (geweest) zijn, òf stiekem flirten en vreemdgaan bij het leven. Dit gedrag blijft zo. En dan heb ik het over mannen èn vrouwen. Vrouwen zijn gemiddeld echt niet trouwer in een relatie dan mannen. Die illusie moet ook maar eens overboord.

Een man of vrouw die zich voorneemt om niet meer de boel te bedonderen valt vroeg of laat toch terug in hetzelfde gedrag. Tenminste, dat is mijn observatie. Eens een versierder, altijd een versierder. Je hebt het of je hebt het niet , de verleidingen zijn gewoon tè groot .

pi_12184418
Echt onzin, eens een versierder altijd een versierder, eens een vreemdganger, altijd een vreemdganger, dat komt voor, maar is echt niet altijd zo...sommige mensen veranderen wel degelijk, meestal pas na eerst hun neus gestoten te hebben... empathie pas dan als ze het zélf ondervonden hebben, en beseffen pas dan echt wat hun gedrag aangericht heeft, of een kwestie van simpelweg volwassen worden, een soms duurt dat effe

En ms zijn ze tot dan nooit écht verliefd geweest.

zaterdag 2 augustus 2003 @ 17:21:35 #207
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_12184657
quote:
Op zaterdag 2 augustus 2003 17:08 schreef milagro het volgende:
Echt onzin, eens een versierder altijd een versierder, eens een vreemdganger, altijd een vreemdganger, dat komt voor, maar is echt niet altijd zo...sommige mensen veranderen wel degelijk, meestal pas na eerst hun neus gestoten te hebben... empathie pas dan als ze het zélf ondervonden hebben, en beseffen pas dan echt wat hun gedrag aangericht heeft, of een kwestie van simpelweg volwassen worden, een soms duurt dat effe

En ms zijn ze tot dan nooit écht verliefd geweest.

Oke, oke, je hebt gelijk, tuurlijk zal het van persoon tot persoon verschillen. Maar als je het echt hebt over een notoire rokkenjager, zet het dan maar uit je hoofd. Wat hij ook belooft, vroeg of laat begint het toch weer te jeuken. Dat soort types zijn helemaal niet geïnteresseerd in of ze hun partner nou wel of niet pijn doen, die zien alleen hun eigen behoeftes. Daar verandert 'volwassen worden' echt niks meer aan.
pi_12184743
quote:
Op zaterdag 2 augustus 2003 17:21 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

Oke, oke, je hebt gelijk, tuurlijk zal het van persoon tot persoon verschillen. Maar als je het echt hebt over een notoire rokkenjager, zet het dan maar uit je hoofd. Wat hij ook belooft, vroeg of laat begint het toch weer te jeuken. Dat soort types zijn helemaal niet geïnteresseerd in of ze hun partner nou wel of niet pijn doen, die zien alleen hun eigen behoeftes. Daar verandert 'volwassen worden' echt niks meer aan.

Meestal waarschuwen dat soort figuren je ook voor henzelf :
"Ik ben een klootzak, pas op word niet verliefd op me ! "
en zeg jij "jajaja" en gaat toch in zee met ze.

Advies : als iemand zegt dat-ie een klootzak is, geloof hem dan

zaterdag 2 augustus 2003 @ 17:29:12 #209
61084 ellufie
en toen was er niets....
pi_12184768
quote:
Op zaterdag 2 augustus 2003 17:27 schreef milagro het volgende:

[..]

Advies : als iemand zegt dat-ie een klootzak is, geloof hem dan

ps. dat geldt ook voor de vrouwelijke variant
"the dreams in which I'm dying, are the best I've ever had"
  zaterdag 2 augustus 2003 @ 17:35:04 #210
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_12184862
quote:
Op zaterdag 2 augustus 2003 17:27 schreef milagro het volgende:
Meestal waarschuwen dat soort figuren je ook voor henzelf :
"Ik ben een klootzak, pas op word niet verliefd op me ! "
en zeg jij "jajaja" en gaat toch in zee met ze.
En jij zegt "jajaja" en vindt hem stiekem des te interessanter en denkt 'dat veranderen we ff'.
pi_12184883
quote:
Op zaterdag 2 augustus 2003 17:35 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

En jij zegt "jajaja" en vindt hem stiekem des te interessanter en denkt 'dat veranderen we ff'.

Ja en dus kun je achteraf ook zelf het boetekleed aantrekken.
  zaterdag 2 augustus 2003 @ 17:43:18 #212
62679 N-E-R-D
No-one*Ever*Really*Dies
pi_12184965
Zorry, maar ik vind het een verschrikkelijk zeikwijf dus ............
zo te zien heb je genoeg andere keuzes
Life is a waste of time. Time is a waste of life.
So let's get wasted and have the time of our lives.
pi_12185525
quote:
Op zaterdag 2 augustus 2003 17:43 schreef N-E-R-D het volgende:
Zorry, maar ik vind het een verschrikkelijk zeikwijf dus ............
zo te zien heb je genoeg andere keuzes
Ik vind haar zeker niet hetgeen wat jij denkt. Ik ben juist super gek van haar, daarom doe ik moeite om het weer goed op de rails te krijgen.
Genoeg keuzes Zover kijk ik niet, ik heb haar al
  zaterdag 2 augustus 2003 @ 18:28:06 #214
62679 N-E-R-D
No-one*Ever*Really*Dies
pi_12185601
quote:
Op zaterdag 2 augustus 2003 18:21 schreef draaijer het volgende:

[..]

Ik vind haar zeker niet hetgeen wat jij denkt. Ik ben juist super gek van haar, daarom doe ik moeite om het weer goed op de rails te krijgen.
Genoeg keuzes Zover kijk ik niet, ik heb haar al

Dan moet je gewoon met haar erover praten dat lijkt me het simpelst, of niet
Life is a waste of time. Time is a waste of life.
So let's get wasted and have the time of our lives.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')