quote:Briljant vertoon van bekrompen struisvogelpolitiek
Op maandag 14 april 2003 12:04 schreef extreme het volgende:
'k denk dat die topics als "vreemde fetishes", "poep/plas-seks", "jezelf pijpen/beffen", etc. etc. over een paar jaar gewoon open blijven omdat er serieus over geluld wordt.
quote:ik ben nooit te beroerd om nieuwe dingen te ontdekken, stuur me even een mailtje beste SunChaser, dan spreken we een avondje af en werken we samen het bovenstaande lijstje af okee?
Op zaterdag 26 juli 2003 09:05 schreef SunChaser het volgende:
Ze zijn in zoverre ongewenst dat Extreme te weinig affiniteit heeft met sex en de beleving ervan.
quote:ja en die werd gesloten om de onzin reden, vandaar dat ik hem ook maar heb toegevoegd aan deze lijst omdat Extreme zei dat topics over jezelf pijpen niet hier maar in ONZ thuishoren
Op zaterdag 26 juli 2003 16:06 schreef sioux_ het volgende:
maar je hebt pas zelf nog een topique geopend over Jezelf Pijpen
dus zo lastig ben ik volgens mij niet als mod.
leuke topics die niet binnen het format vallen worden over het algemeen ook niet meteen gesloten, meestal kijk ik eerst waar een topic heen gaat, en ben ik eerder geneigd tot verplaatsen dan tot sluiten.
topics die overduidelijk onzin (lees: bagger) zijn gaan wel dicht, dat geld ook voor topics waar slechts 0.003 procent van de lezers affiniteit mee heeft, idd b.v poepsex topics. Mensen die gelijkgestemden zoeken voor dit soort dingen mogen hun heil zoeken op fora die wat specifieker toegerust zijn op een dergelijk publiek. Sex met dieren en kinderen idem, ik ga niet eens proberen dat soort dingen bespreekbaar te maken.
en verder voor alle onwetenden, omdat ik een beetje moe word van die grapjes, mijn nick 'extreme' heeft niks met sex te maken, ik ben heel ruimdenkend, heb een hekel aan hokjesgeest, maar nogmaals, als je de affiniteit van een moderator met zijn subforum wil spiegelen aan of 'ie zich kan vinden in levende hamsters in z'n reet stoppen of het opeten van koekjes met het sperma van z'n vrienden? Think again.
quote:En Mikey, ik vind je de laatste tijd echt wel een stuk positiever bezig dan b.v een half jaar terug, ik lees je topics hoe dan ook met plezier, en ik blijf me verbazen hoe je elke weer met die onderwerpen op de proppen komt, maar sommige dingen, hoe leuk ze ook zijn, kan echt niet binnen SEX, ik ben al niet heel consequent in het naleven van regeltjes, maar zoals ik hierboven ook al zei, ik probeer SEX wel een beetje serieus te houden.
Op zaterdag 26 juli 2003 17:40 schreef MikeyMo het volgende:[..]
ja en die werd gesloten om de onzin reden, vandaar dat ik hem ook maar heb toegevoegd aan deze lijst omdat Extreme zei dat topics over jezelf pijpen niet hier maar in ONZ thuishoren
quote:Even twee dingetjes over deze;
Op zaterdag 26 juli 2003 08:57 schreef MikeyMo het volgende:
Jezelf Pijpen
De naam dekt de lading al. Dit is voor sommige mannen weggelegd, voor de meesten niet. Een discussie hierover is niet gewenst omdat het (kennelijk)onzinreacties oplevert.
quote:- ja die hoort er dan natuurlijk ook bij
Op zaterdag 26 juli 2003 18:38 schreef Jerommeke.nl het volgende:[..]
Even twee dingetjes over deze;
- voeg jezelf beffen ook voor de volledigheid maar toe, die heb ik ook wel eens voorbij zien komen
- wie heeft dit topic (http://forum.fok.nl/showtopic.php/357769) toch geopend?
quote:Ik kan me heel goed voorstellen waarom topics van jou gesloten worden.
Op zaterdag 26 juli 2003 18:46 schreef MikeyMo het volgende:[..]
- ja die hoort er dan natuurlijk ook bij
- ik heb die geopend, maar hij is op slot...
[edit] regel verwijderd omdat die duidelijk de essentie van mijn post vertroebelde[/edit]
[Dit bericht is gewijzigd door Phate op 26-07-2003 20:28]
quote:Gebruik de search eens, en zie wat voor reacties dat soort topics oplevert.
Op zaterdag 26 juli 2003 20:16 schreef Phate het volgende:
TS, ik kan het fout hebben, maar ben jij een MOD??
NOT! dus gedraag je dan ook niet zo... vind het een beetje onbeschoft... je stelt geen vragen maar verbiedt alleen maar...ik denk dat je niet al dat soort topics over 1 kam mag scheren!
quote:De mod is het wel volkomen met de TS eens in deze, de aangehaalde onderwerpen zijn natuurlijk voorbeelden, maar met wat gezond verstand kan je natuurlijk wel inschatten wat voor reacties je gaat trekken op een topic.
NOT! dus gedraag je dan ook niet zo... vind het een beetje onbeschoft... je stelt geen vragen maar verbiedt alleen maar...ik denk dat je niet al dat soort topics over 1 kam mag scheren!
Als je bijvoorbeeld een topic opent over 'negen standjes met mijn herdershond' 'Welke laxeermiddelen gebruiken om m'n partner in z'n bek te schijten' of 'hoe penetreer ik mijn buurmeisje van vier zo pijnloos mogelijk' dan weet je hoe daar op gereageerd gaat worden. En ik weiger pertinent om boven op zo'n topic te blijven zitten zodat ik 95% van alle reacties (reacties waar ik me persoonlijk waarschijnlijk beter in kan vinden dan in het onderwerp van een dergelijk topic) kan edditen of deleten om de 'arme topicstarter die het zo serieus bedoeld' in bescherming te nemen. En alle 'ruimdenkende' SunChasers en Calvobbessen ten spijt, dat is het beleid hier, en zo'n topic gaat dicht.
quote:misschien een hele stomme vraag, maar wie ben jij eigenlijk? en waar baseer je in godsnaam je mening op? het enige topic in SEX waar je in gepost hebt is deze.
Op zaterdag 26 juli 2003 09:55 schreef Whiteshark het volgende:
dus word het tijd dat er een andere mod te voorschijn komt die het naar mijn idee beter in de hand houd
GATVERDAMME
![]()
En wat zielig voor die dieren zeg ![]()
maar idd, ik vind niet dat zulke topics gesloten moeten worden omdat een mod er niks aan vind. Iedereen vindt nou eenmaal wat anders lekker en daar moet dan gewoon over gediscusseerd kunnen worden, ook al vind een mod er niks aan.
[Dit bericht is gewijzigd door Sylvana op 26-07-2003 23:55]
quote:Nee, ik ben iemand wiens topics ook wel een gesloten zijn omdat ze te extreem waren. Maar omdat het toch eens in de zoveel tijd weer een koekiekwak of een gerbilisme topic komt heb ik maar eens geporbeerd een samenvatting te maken vanw elke topics bij voorbaat al gesloten werden en met welke reden.
NOT! dus gedraag je dan ook niet zo... vind het een beetje onbeschoft... je stelt geen vragen maar verbiedt alleen maar...[edit] regel verwijderd omdat die duidelijk de essentie van mijn post vertroebelde[/edit]
Of ik het eens ben met de reden heb ik in het midden gelaten, maar om hem toch een beetje op te lichten: een topic over jezelf pijpen of beffen vind ik moeten kunnen. Maar ja, wat valt er te discussieren over poepsex zonder dat het topic in een zee van kotssmilies veranderd?
quote:[offtopic]
Op zaterdag 26 juli 2003 20:09 schreef schatje het volgende:[..]
Ik kan me heel goed voorstellen waarom topics van jou gesloten worden.
quote:Je kunt gewoon meelezen met elk forum hoor!!! Ook als je er niet in post kun je alle topics zien
Op zaterdag 26 juli 2003 21:13 schreef extreme het volgende:misschien een hele stomme vraag, maar wie ben jij eigenlijk? en waar baseer je in godsnaam je mening op? het enige topic in SEX waar je in gepost hebt is deze.
quote:Weet ik Vobbes, maar lees z'n post even, hij spreekt zichzelf in die paar zinnen vier keer tegen, zonder dat 'ie weet waar 'ie het over heeft, en zonder argumenten. Kritiek is prima, maar dan wel gegrond, meepraten kunnen we allemaal wel.
Op zondag 27 juli 2003 09:53 schreef calvobbes het volgende:[..]
Je kunt gewoon meelezen met elk forum hoor!!! Ook als je er niet in post kun je alle topics zien
quote:haaai
Op zaterdag 26 juli 2003 23:46 schreef Sylvana het volgende:
-Gerbilisme-GATVERDAMME
![]()
-daar moet gewoon over gediscusseerd kunnen worden
quote:Hoi extreme!
Op zondag 27 juli 2003 12:59 schreef extreme het volgende:
Je geeft zelf namelijk al een aardig voorbeeld in je bovenstaande post waarom topics als over bijvoorbeeld gerbilisme niet levensvatbaar zijn.
Ik post sowieso niet zo heel vaak in SEX. Maar ik ben hier wel al vrij lang en ik ken Fok! dus redelijk goed. En hoewel ik alles hier altijd wel met een korrel zout neem en me er niet zo druk over maak, heb ik wel het beste met het hele forum (en dus ook SEX) voor. Ik denk namelijk dat het seksualiteit-forum wel degelijk een (belangrijke) functie heeft. Mensen kunnen ervaringen uitwisselen, dingen kwijt waar ze mee zitten en vooral ook ontdekken dat er meer mensen zijn die hetzelfde probleem/gevoel/ervaring enz. hebben, wat het dan ook is.
En hoe langer ik hier ben, en vooral ook hoe groter Fok! wordt, is het me steeds duidelijker geworden dat een moderator wel degelijk een hele duidelijke invloed heeft op hoe dingen gaan in zijn/haar subforum. In mijn ogen is het bijvoorbeeld belangrijk dat een moderator iig in zijn/haar eigen forum ook regelmatig meepost als 'gewone' user en niet alleen het blauwe gevaarte is dat topics komt sluiten. Nou, voor zover ik gezien heb doe je dat gewoon goed. Ik zie je in dit forum niet alleen maar opduiken in je rol als mod.
Maar ook heel belangrijk is (en daar gaat dit topic een beetje over) dat een moderator zich in zijn beslissingen niet laat leiden door zijn eigen smaak en voorkeuren, en ook niet door de 'algemene' smaak en voorkeuren van de andere users. Natuurlijk kan het best lastig zijn als er in jou forum ineens een topic staat waar extreme reacties op kunnen komen. Je moet zo'n topic dan constant in de gaten houden om te voorkomen dat het niet uit de hand loopt. Maar da's in mijn ogen geen reden om dat topic dan maar gelijk (of snel) te sluiten of te roepen dat het niet in jouw forum thuishoort.
In het ene subforum komt het natuurlijk vaker voor als in het andere (in Travel of F&F zal het wellicht minder vaak zijn), maar alle mods hebben er wel eens mee te maken en dat zijn ook de momenten waar het er echt op aankomt hoe je als mod reageert.
Neem nu dit voorbeeld van een topic in Muziek. Zoals je ziet ook niet echt een populair onderwerp en bovendien een onderwerp waar een bovengemiddeld aantal 'lolbroeken' op af kwamen. Seborik (ik wil hem niet teveel een veer in z'n reet steken, maar imo de beste mod op Fok!
) heeft ten eerste het topic naar zijn eigen forum gehaald (weet niet waar het eerst stond) en vervolgens gewoon alle kutreacties ge-edit. En dat terwijl hij misschien ook wel helemaal niet van die muziek houdt. Het staat misschien niet mooi, maar het is volgens mij wel de beste manier. Beter nog dan de reacties helemaal weghalen want zo is het voor iedereen, ook een jaar later nog, duidelijk dat die reacties dus niet gewenst zijn. Zo voed je je users langzaam op en als je dan ook nog duidelijk weet te maken dat een grapje op z'n tijd ook best kan, dan heb je een subforum waar iedereen graag in post (een paar randgevallen daargelaten).
Volgens mij moet je er als mod juist genoegen in scheppen om ook onpopulaire, lastige onderwerpen in jouw forum in goede banen te leiden. Dat moet denk ik juist voldoening geven en niet het zetten van slotjes of het verplaatsen naar een 'minder serieus' forum.
Succes in ieder geval.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |