Wowquote:Op woensdag 18 juni 2025 16:34 schreef heywoodu het volgende:
David van Nunen en Rafael en Tristan Tulen winnen op het EK in de landenwedstrijd van olympisch kampioen Hongarije in de halve finales en spelen vanavond de finale
Kwartfinale toch?quote:Op woensdag 18 juni 2025 16:34 schreef heywoodu het volgende:
David van Nunen en Rafael en Tristan Tulen winnen op het EK in de landenwedstrijd van olympisch kampioen Hongarije in de halve finales en spelen vanavond de finale
Net terug van vakantie, dus ik ga erin proberen te duiken.quote:Op zondag 20 juli 2025 11:12 schreef heywoodu het volgende:
Overmorgen begint het WK, mogen we iets van de Nederlanders verwachten, @:Gijscoman?
Bij heren degen 215 schermers. Maximaal 4 per land. 16 schermers zijn vrijgesteld. 199 schermen er dus in de poulefase. Zodoende zijn er 29 poules van 6 of 7 schermers.quote:
215 valt nog mee. Zag die rankings en dacht ehm..quote:Op vrijdag 25 juli 2025 15:23 schreef Gijscoman het volgende:
[..]
Bij heren degen 215 schermers. Maximaal 4 per land. 16 schermers zijn vrijgesteld. 199 schermen er dus in de poulefase. Zodoende zijn er 29 poules van 6 of 7 schermers.
Van die 199 gaan er 150 door: de beste 16 direct naar het hoofdtoernooi. De andere 134 spelen eliminaties totdat er nog 32 overzijn. Samen met de 32 vrijgestelden (16 algemeen en 16 na de poule) kom je dan op 64 schermers op dag 2, die direct elimineren.
Haha, snap ik volkomen. Komt deels doordat er maar 4 per land mee mogen doen. Alleen in de top 100 heb je 10 Italianen en 8 Fransen.quote:Op vrijdag 25 juli 2025 15:40 schreef mitt het volgende:
[..]
215 valt nog mee. Zag die rankings en dacht ehm..
Top om op deze manier wat extra achtergrondinfo over schermen te krijgen!quote:Op zaterdag 26 juli 2025 09:28 schreef Gijscoman het volgende:
De Nederlandse degenheren zijn prima begonnen:
Fase 1: Poule
Poule 2 met 225. Konrad Veenenbos:
19. Zijie Wang (CHN): 2-5
89. Viktor Walach (POL): 4-3
93. Sten Priinits (EST): 2-5
230. Paul James Sanchez-Lethem (GBR): 5-1
938. Ali Alkhlif (QAT): 5-4
1005. Marko Kuhta (FIN): 5-1
Poule 14 met 113. Rafael Tulen:
31. Mahmoud Mohsen (EGY): 2-1
73. Sangyoung Park (KOR): 3-5
177. Juan Andres Castillo Gutierrez (COL): 3-0
272. Vedran Markota (CRO): 2-4
702. Rok Sobocan (SLO): 5-1
????. Pavel Trpkovski (MKD): 5-1
Poule 18 met 35. Tristan Tulen:
65. Yonathan Cohen (ISR): 2-5
129. Meyirkhan Timurov (UZB): 4-5
170. Arturo Isaac Dorati Ameglio (PAN): 5-1
286. Halis Efe Elibol (TUR): 5-4
517. Girish Vaibhav Jakate (IND): 5-2
????. Avinash Vishnu Somir (GUY): 5-3
Poule 28 met 342. David van Nunen:
51. John Edison Rodriguez (COL): 5-4
54. Martin Rubes (CZE): 4-3
153. Udaivir Singh (IND): 2-1
156. Mark Semanenka (AIN (BLR)): 2-5
356. Anzor Albrekht (GEO): 3-2
Daarmee heeft Van Nunen 4/5 gewonnen; de gebroeders Tulen en Veenenbos 4/6. Prima! Echter niet voldoende om vrijgesteld te zijn van fase 2.
Fase 2: Voorronde eliminaties
Ronde 1:
Alle Nederlanders zijn vrijgesteld
Ronde 2: (10:30)
225. Konrad Veenenbos x 261. Hassan Abed (KSA)
342. David van Nunen x 170. Arturo Isaac Dorati Ameglio (PAN)
35. Tristan Tulen x 451. Matheus Brandt (BRA)
113. Rafael Tulen x 572. Alexander Brems (DEN)
In principe moeten alle Nederlanders hier door kunnen komen, al blijft het degen waarin het alle kanten op kan gaan en het niveau in de breedte heel hoog is.
Daarna is er nog een ronde 3, waar vermoedelijk een zwaardere tegenstander gaat wachten (afhankelijk van hun resultaat in ronde 3.
Ik doe het zelf, al bijna 10 jaar. Ben heel matig. Maar ik vind het een mooie sport en ik volg het ook graag. Daarom wil ik het ook onder de aandacht brengen. Misschien dat het mensen motiveert om eens een livestream op te zetten (dat gaat tegenwoordig via fencingtv.com) of zelf eens een proefles o.i.d. te volgen.quote:Op zaterdag 26 juli 2025 09:58 schreef mitt het volgende:
Wat is je connectie met schermen @:Gijscoman ?
Mooi.quote:Op zaterdag 26 juli 2025 10:13 schreef Gijscoman het volgende:
[..]
Ik doe het zelf, al bijna 10 jaar. Ben heel matig. Maar ik vind het een mooie sport en ik volg het ook graag. Daarom wil ik het ook onder de aandacht brengen. Misschien dat het mensen motiveert om eens een livestream op te zetten (dat gaat tegenwoordig via fencingtv.com) of zelf eens een proefles o.i.d. te volgen.
Onlangs wonnen de mannen op degen toch EK-zilver met het team? Door dat soort prestaties krijgt de sport natuurlijk wel steeds meer aandacht.quote:Op zaterdag 26 juli 2025 14:24 schreef mitt het volgende:
[..]
Mooi.
Gaat natuurlijk ook meer leven als er goede Nederlanders zijn. Zoals Bas Verwijlen al was dat ook beetje een engnek volgens mij.
Een proeflesquote:Op zaterdag 26 juli 2025 10:13 schreef Gijscoman het volgende:
[..]
Ik doe het zelf, al bijna 10 jaar. Ben heel matig. Maar ik vind het een mooie sport en ik volg het ook graag. Daarom wil ik het ook onder de aandacht brengen. Misschien dat het mensen motiveert om eens een livestream op te zetten (dat gaat tegenwoordig via fencingtv.com) of zelf eens een proefles o.i.d. te volgen.
Klopt; de heren degen ploeg heeft als gevolg van zulke prestaties vorig jaar ook eindelijk weer een beetje steun van het NOC*NSF gekregen. Nog altijd beperkt, maar ze mogen tenminste op Papendal trainen.quote:Op zaterdag 26 juli 2025 16:20 schreef Riofan83 het volgende:
[..]
Onlangs wonnen de mannen op degen toch EK-zilver met het team? Door dat soort prestaties krijgt de sport natuurlijk wel steeds meer aandacht.
Hoe wordt eigenlijk bepaald tegen wie ze dit WK in actie komen? Is dat loting, of gaat dat (ook) op plaatsing?
Was wel een complex figuur in ieder geval. Maar ook over de gebroeders Tulen heb ik wel wisselende dingen gehoord. Vorig jaar dat incident waarbij Tristan Tulen tekeer ging tegen Van Nunen is misschien ook wel symptomatisch. Dat ging om het winnende punt in een wedstrijd: Bekijk deze YouTube-video Daar had Tristan Tulen eigenlijk een zwarte kaart verdiend.quote:Op zaterdag 26 juli 2025 14:24 schreef mitt het volgende:
[..]
Mooi.
Gaat natuurlijk ook meer leven als er goede Nederlanders zijn. Zoals Bas Verwijlen al was dat ook beetje een engnek volgens mij.
Mooi, veel plezier alvast!quote:Op zaterdag 26 juli 2025 16:23 schreef Riofan83 het volgende:
[..]
Een proeflesJe brengt me op ideeën!!
Ergens te zien?quote:Op zondag 27 juli 2025 09:47 schreef Gijscoman het volgende:
En we zijn los met twee knappe resultaten:
Ronde van 64:
35. Tristan Tulen x 16. Andrea Santarelli (ITA): 15-9
113. Rafael Tulen x 25. Luidgi Midelton (FRA): 14-13
Helaas zo als ronde van 32:
35. Tristan Tulen x 113. Rafael Tulen
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |