SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Poule 13:
29. Tristan TulenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Poule 18:
339. Colin KeppelSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Buiten de vrijgestelde top 16 zullen er nog 48 schermers naar het hoofdtoernooi gaan: de 16 beste schermers tijdens de poules en 32 via enkele eliminatierondes na de poules. Voor Keppel en R. Tulen lijkt me dit geen realistisch doel. Voor hen is een mooie poule en mogelijk een of twee winsten in de eliminatie al ruim voldoende. Voor Tristan Tulen is het niet kwalificeren voor het hoofdtoernooi wel een teleurstelling. Dan moet hij echter wel beter schermen dan zijn laatste toernooi.
[Wereldbeker dames degen in Barcelona
Deelnemende Nederlanders:
389. Cheryl de Jong
391. Roos Kroese
851. Isaura Sizoo
Poule 21:
851. Isaura SizooSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Poule 24:
391. Roos KroeseSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Poule 25:
389. Cheryl de JongSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.De eerlijkheid gebiedt me te zeggen dat ik weinig hoop heb dat ook maar één van de drie Nederlandse dames het hoofdtoernooi haalt. Het niet al in de poules geëlimineerd worden is op zich al een uitdaging. Een of twee eliminatierondes overleven zou het een succes maken.
Grand Prix voor floret (heren en dames) in Turijn
Bij de dames geen Nederlanders (Eline Rentier heeft een operatie moeten ondergaan en kan een flinke tijd niet schermen).
Bij de heren de volgende Nederlanders:
54. Daniel Giacon
87. Elisha Yuno
188. Dirk-Jan van Egmond
Poule 1:
188. Dirk-Jan van EgmondSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Poule 3:
87. Elisha YunoSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Poule 27:
54. Daniel GiaconSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Voor Giacon zou een hoofdtoernooiplaats mogelijk moeten zijn. Voor Yuno misschien ook, al schat ik in van niet. Van Egmond zal wel door de poules komen. De kwalificatie-eliminatie zal, vrees ik, teveel worden.
Overigens geldt dat het hoofdtoernooi, in ieder geval van Turijn en Barcelona, gelivestreamed wordt:
Turijn: (9 februari)
Barcelona: (8 februari)
[ Bericht 9% gewijzigd door Gijscoman op 07-02-2020 14:49:23 ]![]()
Gijscoman
![]()
Hou hoog de naam van N.E.C.![]()
[Wereldbeker dames degen in Barcelona
Resultaten:
Poule 21:
851. Isaura Sizoo
0 overwinningen:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Poule 24:
391. Roos Kroese
0 overwinningenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Poule 25:
389. Cheryl de Jong
2 overwinningenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Enkel De Jong ging door naar de eliminaties:
Ronde 256:
389. Cheryl de Jong - 178. Alessandra Bozza (Italië): 5-15
De eindranking is nog niet bekend, maar De Jong zal rond plaats 200 zitten, terwijl Kroese en Sizoo vermoedelijk plaats 258 en 263 in zullen nemen in een deelnemersveld van 275 schermers.
Zondag is er nog een teamevenement, maar ik geloof dat de dames daar niet aan meedoen. Eerlijk gezegd vrees ik dat ze er ook weinig te zoeken zouden hebben. Het Nederlandse damesschermen op degen is niet van een bijzonder hoog niveau. Enkel de hier afwezige Kelly Boone weet nog wel eens een kans te maken op een hoofdtoernooi.
Bij dames floret is Eline Rentier altijd nog van hoog niveau. Een blessure zit echter al enige tijd in de weg, maar een operatie moet dat oplossen. Mocht echter alles goed gaan, dan zou ze best eens een kans maken op deelname aan de Spelen van 2024. Tenslotte lopen er bij dames sabel nog een aantal goede jeugdschermers rond. In hoeverre die zich blijven ontwikkelen blijft altijd de vraag; de infrastructuur voor sabel is in ieder geval erg beperkt in Nederland. Maar Eline Rentier en de sabeljeugd bieden tenminste hoop voor het damesschermen in Nederland.
Overigens blijkt het heren florettoernooi pas morgen te zijn. De FIE beweert dat het vandaag al begint, maar dat is enkel voor de vrouwen. De Italiaanse bond lijkt niet bijzonder communicatief sterk. Althans niet naar niet-Italianen.![]()
Gijscoman
![]()
Wereldbeker heren degen in Vancouver,
Poule:5:
195. Rafael Tulen
2 overwinningenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Poule 13:
29. Tristan Tulen
4 overwinningenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Poule 18:
339. Colin Keppel
3 overwinningenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Allen door naar de eliminatie:
Ronde 256:
29. Tristan Tulen - bye
339. Colin Keppel - bye
195. Rafael Tulen - bye
Ronde 128:
29. Tristan Tulen - 178. Max Rod (Portugal): 15-10
339. Colin Keppel - 74. Richard Schmidt (Duitsland): 13-15
195. Rafael Tulen - 188. Oleg Knysh (Rusland): 15-13
Ronde 64:
29. Tristan Tulen - 74. Richard Schmidt (Duitsland): 15-11
195. Rafael Tulen - 166. Georg Kuhn (Zwitserland): 15-14
Daarmee zijn de gebroeders Tulen gekwalificeerd voor het hoofdtoernooi. Zeker voor Rafael Tulen een topprestatie!
In het hoofdtoernooi:
Ronde 64:
9. Bas Verwijlen - 366. Chak Hin Nicholas Chau
29. Tristan Tulen - 26. Yulen Pereira
195. Rafael Tulen - 3. Gergely Siklosi
Mochten Verwijlen en T. Tulen winnen, dan moeten ze tegen elkaar. Ik vrees trouwens dat Pereira een maatje te groot is voor Tulen, maar ik hoop van niet. Pereira vind ik namelijk een ongelooflijk nare schermer.
Verder vermoed ik dat R. Tulen kansloos is tegen Siklosi, de wereldkampioen.
Voor Verwijlen is het hoofddoel grotendeels al bereikt zonder ook maar één partij te schermen: van de kanshebbers voor zijn plaats heeft enkel Pereira het hoofdtoernooi bereikt. Freilich en Zawrotniak liggen er al uit; T. Tulen lijkt al te ver achter te liggen. Enige wat nog gedaan moet worden is het behoud van een top 15 positie in de FIE-ranking, anders doet NOC*NSF moeilijk.
[ Bericht 25% gewijzigd door Gijscoman op 08-02-2020 09:19:35 ]![]()
Gijscoman
![]()
Ronde 64:
9. Bas Verwijlen - 366. Chak Hin Nicholas Chau (Hongkong): 15-9
29. Tristan Tulen - 26. Yulen Pereira (Spanje) 15-6
195. Rafael Tulen - 3. Gergely Siklosi (Hongarije): 9-15
Ronde 32:
9. Bas Verwijlen - 29. Tristan Tulen: 15-14
Ronde 16:
9. Bas Verwijlen - 7. Sangyoung Park (Zuid-Korea): 15-14
Kwartfinale:
9. Bas Verwijlen - 15. Max Heinzer (Zwitserland): 15-12
Halve finale:
9. Bas Verwijlen - 11. Bogdan Nikishin (Oekraïne)
Finale:
9. Bas Verwijlen/11. Bogdan Nikishin (Oekraïne) - 13. Ruben Limardo Gascon (Venezuela)/1. Sergey Bida (Rusland)
Livestream hier: @heywoodu
[ Bericht 14% gewijzigd door Gijscoman op 09-02-2020 01:20:24 ]![]()
Gijscoman
![]()
Halve finale:
9. Bas Verwijlen - 11. Bogdan Nikishin (Oekraïne): 15-11
Finale:
9. Bas Verwijlen - 1. Sergey Bida (Rusland): 15-9
Bas Verwijlen wint de wereldbeker in Vancouver. De partij tegen Nikishin was lang niet heel boeiend. Beide schermen redelijk defensief en weten dat van elkaar. Verwijlen wist echter net op een voorsprong te komen rond de tijd dat tijd ook een rol ging spelen. Dit dwong Nikishin tot aanvallen waar hij moeite mee had. Nikishin is vooral defensief, zoals ook zijn winstpartijen daarvoor (bijv. 8-6 in de kwartfinale) tonen.
In de finale wachtte de nummer 1 van de wereld Sergey Bida, die onlangs nog met grote overmacht in Doha won. Nu was het echter Verwijlen die superieur was.
Hierdoor staat Verwijlen nu 5e van de wereld en is hij zo goed als zeker van de Olympische Spelen.
Einduitslag:
1. Bas Verwijlen
27. Tristan Tulen
63. Rafael Tulen
135. Colin Keppel
De floretheren deden het overigens maar matig in Turijn:
91. Elisha Yuno
133. Dirk-Jan van Egmond
145. Daniel Giacon
Dat had beter gemoeten, zeker van Giacon.![]()
Wat leuk dat Verwijlen weer naar de Spelen mag. Hopelijk lukt het hem tijdens zijn vierde poging om voor de medailles te spelen!![]()
Gijscoman
![]()
Eens; ik moet bekennen dat ik het niet meer verwacht had, maar op het moment dat hij moest gaan presteren ging hij dat ook doen met als hoogtepunt twee erg goede resultaten in Doha en Vancouver.quote:Op zondag 9 februari 2020 15:37 schreef Riofan83 het volgende:
Wat leuk dat Verwijlen weer naar de Spelen mag. Hopelijk lukt het hem tijdens zijn vierde poging om voor de medailles te spelen!
Of Verwijlen een medaille gaat pakken kan ik niet zeggen. Verwijlen verkeert in goede vorm, maar de Spelen hebben een klein deelnemersveld met daardoor een erg hoge dichtheid van goede schermers. Dit kan echter ook een voordeel zijn; Verwijlen's winstpartijen tegen absolute topschermers als Heinzer, Nikishin en Bida waren een stuk overtuigender dan tegen de schermers die net onder die absolute top zitten, zoals T. Tulen.![]()
Ik lees dat Verwijlen nu nummer 5 van de wereld is. Hoe kan het dan dat er nog onzekerheid is met betrekking tot zijn Olympische deelname? Zijn er maar zo weinig plaatsen voor schermers uit landen die niet met een team gekwalificeerd zijn?quote:Op zondag 9 februari 2020 16:47 schreef Gijscoman het volgende:
[..]
Eens; ik moet bekennen dat ik het niet meer verwacht had, maar op het moment dat hij moest gaan presteren ging hij dat ook doen met als hoogtepunt twee erg goede resultaten in Doha en Vancouver.
Of Verwijlen een medaille gaat pakken kan ik niet zeggen. Verwijlen verkeert in goede vorm, maar de Spelen hebben een klein deelnemersveld met daardoor een erg hoge dichtheid van goede schermers. Dit kan echter ook een voordeel zijn; Verwijlen's winstpartijen tegen absolute topschermers als Heinzer, Nikishin en Bida waren een stuk overtuigender dan tegen de schermers die net onder die absolute top zitten, zoals T. Tulen.![]()
Gijscoman
![]()
Het kwalificatiesysteem is wat ingewikkeld.quote:Op zondag 9 februari 2020 16:51 schreef Riofan83 het volgende:
[..]
Ik lees dat Verwijlen nu nummer 5 van de wereld is. Hoe kan het dan dat er nog onzekerheid is met betrekking tot zijn Olympische deelname? Zijn er maar zo weinig plaatsen voor schermers uit landen die niet met een team gekwalificeerd zijn?
Allereerst zijn er inderdaad de plaatsen voor landen die zich kwalificeren als team. Dat zijn er 24 (8 teams x 3 schermers; de reserveschermer mag niet meedoen in het individueel toernooi) Daarna komen pas de individuele plaatsen, die alleen open staan voor schermers uit landen zonder gekwalificeerd team.
Hierbij geldt dat de 2 beste Europese schermers in de kwalificatieranglijst (die niet overeenkomt met de wereldranglijst), als ook 2 beste Aziatische schermers, beste Afrikaan en beste (Zuid-/Noord-)Amerikaan zich kwalificeren. Dat zijn dus 6 schermers.
Daarna zijn er nog voor elke 4 regio's één plaats te behalen in een regionaal kwalificatietoernooi.
Uiteindelijk kom je dan uit op 34 schermers. Al kan dat iets meer worden; de Japanners doen het matig ondanks dat ze veel topschermers hebben. Die hebben 8 aanwijsplaatsen, maar dat staat los van dit hele proces.
Enfin, de reden dat er nog onzekerheid is is tweezijdig.
1. Verwijlen kan zijn individuele plaats verliezen aan een Europese schermer onder hem. Er zijn nog twee kwalificatietoernooien, namelijk een Grand Prix in Budapest en een wereldbeker in Buenos Aires. Dit is echter onwaarschijnlijk. Hoewel de geupdate ranking nog niet is gepubliceerd, levert een eigen telling op dat Radoslaw Zawrotniak, Yuval Shalom Freilich en Yulen Pereira eigenlijk al praktisch geen kans meer maken. Volgens mij is deelname aan beide toernooien al voldoende.
2. De teamkwalificatie gaat als volgt: de top 4 teams en daarna het beste team van elke regio. Op dit moment zijn er 5 Europese teams gekwalificeerd. De hele top 4 is namelijk Europees. Mocht echter een niet-Europees team de top 4 binnenkomen, dan zou er een Europees team een kwalificatieplaats verliezen, waardoor ze meestrijden om de Europese plaatsen. Zeker voor Hongarije of Oekraïne zou dit een gevaar zijn. Het probleem is dat beide landen een schermer hebben die op de individuele ranking boven Verwijlen stond en mogelijk ook nog staat: Igor Reizlin (Oekraïne) en Gergely Siklosi (Hongarije). Mocht dit gebeuren, dan gaat de tweede Europese individuele kwalificatieplaats naar één van hen.
2. lijkt een reëel gevaar. Al zijn er ook nog nuances en uitwegen. Allereerst is het hoogstgeplaatste niet-Europese team China. Maar het verschil met de top 4 is ook niet heel klein. Ze zouden flink moeten presteren op de laatste teamtoernooien, terwijl Oekraïne en Hongarije inkakken. Vanavond is er in ieder geval zo'n teamtoernooi.
Verder kan Verwijlen Siklosi en Reizlin ook nog gewoon inhalen. Het verschil is kleiner geworden, dus met goede prestaties in Boedapest en/of Buenos Aires moet dat te doen zijn.
Tenslotte is de eerste kwalificatieplaats voor Sergey Bida. Dat is een Rus en die kan zijn plaats nog verliezen i.v.m. het dopingschandaal. Hij traint namelijk in Rusland dus zal maar beperkt onschuld kunnen bewijzen, vermoed ik. Al zou dat zonde zijn, want het is een groot schermer die ik graag op de Spelen zou zien.![]()
Thanks voor de uitleg. Ik maak er uit op dat de kans aanzienlijk is dat Verwijlen één van die twee Europese plaatsen pakt. En stel dat dat toch mislukt, heeft 'ie altijd nog het regionale toernooi nog, maar dat zal hij dan wel moeten winnen. Ik kan me uit - ik meen 2008 - herinneren dat Sonja Tol zich bij de dames toen ook via dat regionale toernooi kwalificeerde.quote:Op zondag 9 februari 2020 17:30 schreef Gijscoman het volgende:
[..]
Het kwalificatiesysteem is wat ingewikkeld.
Allereerst zijn er inderdaad de plaatsen voor landen die zich kwalificeren als team. Dat zijn er 24 (8 teams x 3 schermers; de reserveschermer mag niet meedoen in het individueel toernooi) Daarna komen pas de individuele plaatsen, die alleen open staan voor schermers uit landen zonder gekwalificeerd team.
Hierbij geldt dat de 2 beste Europese schermers in de kwalificatieranglijst (die niet overeenkomt met de wereldranglijst), als ook 2 beste Aziatische schermers, beste Afrikaan en beste (Zuid-/Noord-)Amerikaan zich kwalificeren. Dat zijn dus 6 schermers.
Daarna zijn er nog voor elke 4 regio's één plaats te behalen in een regionaal kwalificatietoernooi.
Uiteindelijk kom je dan uit op 34 schermers. Al kan dat iets meer worden; de Japanners doen het matig ondanks dat ze veel topschermers hebben. Die hebben 8 aanwijsplaatsen, maar dat staat los van dit hele proces.
Enfin, de reden dat er nog onzekerheid is is tweezijdig.
1. Verwijlen kan zijn individuele plaats verliezen aan een Europese schermer onder hem. Er zijn nog twee kwalificatietoernooien, namelijk een Grand Prix in Budapest en een wereldbeker in Buenos Aires. Dit is echter onwaarschijnlijk. Hoewel de geupdate ranking nog niet is gepubliceerd, levert een eigen telling op dat Radoslaw Zawrotniak, Yuval Shalom Freilich en Yulen Pereira eigenlijk al praktisch geen kans meer maken. Volgens mij is deelname aan beide toernooien al voldoende.
2. De teamkwalificatie gaat als volgt: de top 4 teams en daarna het beste team van elke regio. Op dit moment zijn er 5 Europese teams gekwalificeerd. De hele top 4 is namelijk Europees. Mocht echter een niet-Europees team de top 4 binnenkomen, dan zou er een Europees team een kwalificatieplaats verliezen, waardoor ze meestrijden om de Europese plaatsen. Zeker voor Hongarije of Oekraïne zou dit een gevaar zijn. Het probleem is dat beide landen een schermer hebben die op de individuele ranking boven Verwijlen stond en mogelijk ook nog staat: Igor Reizlin (Oekraïne) en Gergely Siklosi (Hongarije). Mocht dit gebeuren, dan gaat de tweede Europese individuele kwalificatieplaats naar één van hen.
2. lijkt een reëel gevaar. Al zijn er ook nog nuances en uitwegen. Allereerst is het hoogstgeplaatste niet-Europese team China. Maar het verschil met de top 4 is ook niet heel klein. Ze zouden flink moeten presteren op de laatste teamtoernooien, terwijl Oekraïne en Hongarije inkakken. Vanavond is er in ieder geval zo'n teamtoernooi.
Verder kan Verwijlen Siklosi en Reizlin ook nog gewoon inhalen. Het verschil is kleiner geworden, dus met goede prestaties in Boedapest en/of Buenos Aires moet dat te doen zijn.
Tenslotte is de eerste kwalificatieplaats voor Sergey Bida. Dat is een Rus en die kan zijn plaats nog verliezen i.v.m. het dopingschandaal. Hij traint namelijk in Rusland dus zal maar beperkt onschuld kunnen bewijzen, vermoed ik. Al zou dat zonde zijn, want het is een groot schermer die ik graag op de Spelen zou zien.
Hoe dan ook, het ziet er goed uit voor Verwijlen.![]()
heywoodu
![]()
Van bijna dood tot olympiër:![]()
Bedankt voor de overzichten weer
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval![]()
Gijscoman
![]()
Klopt; en ook Verwijlen is eens zo gekwalificeerd.quote:Op zondag 9 februari 2020 18:41 schreef Riofan83 het volgende:
[..]
Thanks voor de uitleg. Ik maak er uit op dat de kans aanzienlijk is dat Verwijlen één van die twee Europese plaatsen pakt. En stel dat dat toch mislukt, heeft 'ie altijd nog het regionale toernooi nog, maar dat zal hij dan wel moeten winnen. Ik kan me uit - ik meen 2008 - herinneren dat Sonja Tol zich bij de dames toen ook via dat regionale toernooi kwalificeerde.
Hoe dan ook, het ziet er goed uit voor Verwijlen.
Overigens heeft het teamtoernooi gisteren toch voor enige problemen gezorgd. Het zit nog goed, maar er komt nog één toernooi aan en daarin kan nog veel verschuiven.
https://www.facebook.com/(...)8569/?type=3&theater
Dit is het overzicht. Zuid-Korea heeft een sterk toernooi geschermd; Zwitserland erg zwak, China ook.
Zuid-Korea is nu de top 4 genaderd. Om het nieuws slechter te maken: alleen de beste 4 van de 5 resultaten tellen. De kolom "4th" geeft het slechtste resultaat weer van de 4 (tenzij er nog geen 4 geschermd zijn). Zuid-Korea heeft een heel laag 4e resultaat en kan daar dus met gemak overheen om extra punten te pakken. Voor; Oekraïne en Hongarije is dat een stuk lastiger. Het is dus heel goed mogelijk dat Zuid-Korea de top 4 binnenstoot, met negatieve gevolgen voor Verwijlen.
Spanje, Duitsland en Estland kunnen echter weer helpen. Mocht Egypte uit de top 16 vallen, dan vervalt de Afrikaanse plaats en gaat die naar het hoogst nog niet geplaatste team in deze ranking, hetgeen weer compensatie voor het vorige scenario zou zijn.
Het is allemaal best gecompliceerd. En misschien wel spannender dan de Spelen zelf.![]()
Gijscoman
![]()
Komend weekend weer wereldbekers, die belangrijk zijn voor de OS-kwalificatie:
Heren sabel in Luxemburg
Dames sabel in Athene
Dames en heren degen in Boedapest
Bij de eerste twee categorieën doen geen Nederlanders mee; in Boedapest wel.
Westend Grand Prix Boedapest Degen
De voorrondes worden op vrijdag (heren) en zaterdag (dames) geschermd. Op zondag is het hoofdtoernooi.
De deelnemende Nederlanders zijn:
Heren (303 deelnemers):
5. Bas Verwijlen
27. Tristan Tulen
171. Rafael Tulen
315. David van Nunen
325. Colin Keppel
Dames (264 deelnemers):
250. Day de Wijn
457. Carmel Tulen
Voor de dames is het schema nog niet bekend; voor de heren net wel. Bas Verwijlen is vrijgesteld en komt zondag pas in actie. De overige vier schermers zullen morgen poules mogen schermen. Hieronder weer het overzicht:
Voorrondes Heren
Poule 11:
27. Tristan Tulen
104. Alexandre Bouzaid (Senegal)
136. Grabiel Lugo (Venezuela)
253. Jakov Sola (Kroatië)
311. Niklas Multerer (Duitsland)
489. Dennis Kraft (VS)
971. Crijn Verwaal (België)
Poule 14:
315. David van Nunen
30. Nikita Glazkov (Rusland)
101. Alexis Bayard (Zwitserland)
140. Martin Rubes (Tsjechië)
249. Bakos Balint (Hongarije)
476. Shiu Chung Law (Hong Kong)
1012. Danilo Santrac (Servië)
Poule 19:
325. Colin Keppel
37. Jacob Hoyle (VS)
95. Marc-Antoine Blais-Belanger (Canada)
147. Wojciech Lubieniecki (Polen)
239. Simon Renjie Lee (Singapore)
462. Mihail Oprea (Roemenië)
1041. Filip Horvat (Croatië)
Poule 33:
171. Rafael Tulen
53. Mahmoud Mohsen (Egypte)
74. Grigori Beskin (Israël)
221. Roman Petrov (Kirgizië)
361. Georgii Kudriavtsev (Georgië)
424. Jakob Stymne (Zweden)
----. Ho Fung Lau (Hong Kong)
Kwalificatiekansen Bas Verwijlen
Het ligt redelijk lastig met de kwalificatie van Bas Verwijlen. Op dit moment staat hij op een kwalificatieplaats, maar zeker van die plaats is hij geenszins. Angst voor andere Europese schermers onder hem hoeft hij niet te hebben. Er moeten wonderen plaatsvinden, wil hij nog door hen ingehaald worden. Het probleem zit hem vooral in het feit dat Oekraïne of Hongarije vermoedelijk een plaats als team gaat verliezen ten koste van een Aziatisch team. Dan zouden de schermers uit één van deze landen weer om individuele kwalificatieplaatsen moeten meedoen. Het probleem is dat er zowel een Oekraïner als een Hongaar zich boven Verwijlen bevindt, net als de Rus Sergey Bida, die de eerste Europese plaats heeft.
Een versimpeld overzicht:
Sergey Bida (Rusland; 177)
Gergely Siklosi (Hongarije; 162)
Igor Reizlin (Oekraïne; 130)
Bas Verwijlen (118)
Op dit moment lijkt het erop dat Hongarije de plaats gaat verliezen, maar ook Oekraïne zou nog kunnen instorten. Dit wordt geschermd tijdens de laatste wereldbeker in Buenos Aires, na het individuele gedeelte. Het is dus zaak voor Verwijlen om een veiligere positie te verkrijgen tijdens dit toernooi en het toernooi in Buenos Aires.
Bida inhalen is zo goed als onmogelijk; Siklosi is ook een erg lastig verhaal. Reizlin daarentegen moet te doen zijn, maar daarvoor heeft Verwijlen twee betere resultaten nodig dan Reizlin. Bovendien zou Hongarije het dan goed moeten doen op het toernooi in Buenos Aires. Dat Zuid-Korea een top 4-plaats zal krijgen en zodoende de zwakste van Oekraïne en Hongarije zich niet kwalificeert is eigenlijk zo goed als zeker. Hoewel Verwijlen dus nu op een kwalificatieplaats staat is de kans dat hij zich niet kwalificeert bijna groter dan dat hij zich wel kwalificeert.
Misschien maakt dit het overzichtelijk:
1. De dopingzaak rond Rusland
a. Schorsing; Bida mag of wil niet als onafhankelijk atleet meedoen --> Verwijlen gekwalificeerd
b. Vrijspraak of Bida mag ondanks schorsing voor Rusland als onafhankelijk atleet meedoen --> Ga naar 2
2. Zuid-Korea bij het teamevenement in Argentinië:
a. Totale afgang --> Verwijlen gekwalificeerd (Kans: 0,05/10)
b. Een acceptabel resultaat of meer --> Ga naar 3 (Kans: 9,95/10)
3. Egypte bij het teamevenement in Argentinië:
a. Totale afgang en ingehaald door Spanje, Estland en Duitsland --> Verwijlen gekwalificeerd (Kans: 0,5/10)
b. Egypte doet het acceptabel of de drie bovenstaande landen doen niet voldoende om Egypte in te halen --> Ga naar 4 (Kans: 9,5/10)
4.. Hongarije en Oekraïne op het teamevenement:
a. Oekraïne blijft boven Hongarije staan (Kans: 6/10) --> Ga naar 5
b. Hongarije haalt Oekraïne in (Kans: 4/10) --> Ga naar 6
5. Siklosi vs. Verwijlen in Argentinië en Hongarije:
a. Verwijlen weet Siklosi in te halen --> Verwijlen gekwalificeerd (Kans: 1/10)
b. Siklosi blijft boven Verwijlen --> Verwijlen niet gekwalificeerd en moet deelnemen aan het Europees OKT voor één plek. (Kans: 9/10)
6. Reizlin vs. Verwijlen in Argentinië en Hongarije:
a. Verwijlen weet Reizlin in te halen --> Verwijlen gekwalificeerd (Kans: 5,5/10; Reizlin lijkt steeds meer uit vorm te geraken)
b. Reizlin blijft boven Verwijlen --> Verwijlen niet gekwalificeerd en moet deelnemen aan het Europees OKT voor één plek. (Kans: 4,5/10)
De kansen zijn allemaal nattevingerwerk en puur gebaseerd op mijn verwachting, die volledig fout kan zijn.![]()
Gijscoman
![]()
Update:
Voorrondes Heren vrijdag
Poule 11:
27. Tristan Tulen
104. Alexandre Bouzaid (Senegal): V-1
136. Grabiel Lugo (Venezuela): 1-V
253. Jakov Sola (Kroatië): V3-2
311. Niklas Multerer (Duitsland): V-1
489. Dennis Kraft (VS): V-4
971. Crijn Verwaal (België): V4-1
5/6 gewonnen: 23-14
Poule 14:
315. David van Nunen
30. Nikita Glazkov (Rusland): 3-V
101. Alexis Bayard (Zwitserland): V4-3
140. Martin Rubes (Tsjechië): V2-1
249. Bakos Balint (Hongarije): 4-V
476. Shiu Chung Law (Hong Kong): V-2
1012. Danilo Santrac (Servië): V-4
4/6 gewonnen: 23-20
Poule 19:
325. Colin Keppel
37. Jacob Hoyle (VS): V-4
95. Marc-Antoine Blais-Belanger (Canada): V-4
147. Wojciech Lubieniecki (Polen): V-2
239. Simon Renjie Lee (Singapore): 4-V
462. Mihail Oprea (Roemenië): V-1
1041. Filip Horvat (Croatië): V-3
5/6 gewonnen: 29-19
Poule 33:
171. Rafael Tulen
53. Mahmoud Mohsen (Egypte): V4-3
74. Grigori Beskin (Israël): 2-V
221. Roman Petrov (Kirgizië): V-4
361. Georgii Kudriavtsev (Georgië): 4-V
424. Jakob Stymne (Zweden): 1-V2
----. Ho Fung Lau (Hong Kong): 2-V
1/6 gewonnen: 17-25
Rafael Tulen ligt eruit.
Eliminatie voorrondes volgden hierop:
Ronde 256:
27. Tristan Tulen - bye
315. David van Nunen - 202. Rodrigo Gonzalez (Chili): 12-15
325. Colin Keppel - bye
Ronde 128:
27. Tristan Tulen - 363. Wojciech Kolanczyk (Polen): 15-11
325. Colin Keppel - 18. Radoslaw Zawrotniak (Polen): 9-15
Ronde 64: (Winnaar naar hoofdtoernooi)
27. Tristan Tulen - 136. Grabiel Lugo (Venezuela): 12-11
T. Tulen en Bas Verwijlen zijn naar het hoofdtoernooi op zondag. De overige Nederlanders zijn geëindigd op de volgende plaats:
105. Colin Keppel
163. David van Nunen
259. Rafael Tulen
Voorronde dames zaterdag:
Poule 6:
250. Day de Wijn
23. Hyein Lee (Zuid-Korea)
103. Anna Mroszczak (Polen)
127. Alice Clerici (Italië)
268. Kateryna Chorniy (Oekraïne)
673. Barbara Szombath (Hongarije)
772. Ruka Narita (Japan)
Poule 11:
457. Carmel Tulen
28. Alberta Santuccio (Italië)
93. Ka Yan Sze (Canada)
133. Amanda Netto Simeao (Brazilië)
235. Elvira Martensson (Zweden)
273. Paulina Wilaszek (Polen)
808. Alisha Mullen (Ierland)
Hoofdtoernooi zondag
Heren:
Ronde 64:
5. Bas Verwijlen - 228. Ruslan Tymoshenko (Oekraïne)
27. Tristan Tulen - 135. Paul Allegre (Frankrijk)
Forum Opties Forumhop: Hop naar: