half jaar = jaarquote:Op donderdag 15 juli 2004 04:15 schreef PDOA het volgende:
Wat een klootzak! Zoals jij het laatste half jaar met je hebt laten sollen... Ik krijg het idee dat het allemaal van jouw kant komt en dat je pa het meer als een soort verplichting ziet. Het wordt me duidelijk uit alles wat je schrijft dat hij liever een nieuw leven begint met dat andere mens en smoesjes verzint over die sms'jes en e-mailtjes. Als ik in jouw positie had gestaan dan had ik die lul laten vallen als een baksteen, net zo als die dat bij jullie heeft gedaan... Volgens mij heeft 'ie er geen benul van wat jullie allemaal hebben meegemaakt het laatste halfjaar. Het wordt me ook duidelijk dat jij een behoefte aan een vader nodig hebt, en bereidt bent hem voor die gore naaistreek te vergeven. Als ik moet geloven wat jij schrijft, dan heeft jouw pa er duidelijk geen zin meer in om zich met jullie te bemoeien. En dan nog maar te zwijgen over hoe die met de vrouw waar die 15 jaar (toch?) mee heeft samengewoond is omgegaan... Trek je conclusies.
Tuurlijk begrijp ik hem wel hoor dat hij die relatie niet meer verder aankon. Dat is ook de enige reden waarom ik hem nog wil ontmoeten na alles wat hij heeft gedaan in het afgelopen jaar.quote:Op donderdag 15 juli 2004 10:24 schreef Ripley het volgende:
Hoi Leonieke,
Dit is inderdaad een heel kutte situatie.
Ik dnek alleen dat je het te zwart/wit ziet. Tuurlijk ken jij je vader en moeder goed, maar je kan niet in alle ins en outs van hun relatie kijken. Misschien was je vader wel al jaren ontzettend ongelukkig in hun relatie oid.
Wat betreft die Maureen: ik begrijp uit je verhaal dat je haar niet ontmoet hebt en alleen afgaat op de verhalen van anderen. Wie weet wat anderen weer allemaal over jou zeggen: van tweedehands verhalen krijg je nooit een reeel beeld van iemand. Ik zou haar het voordeel van de twijfel geven en haar in ieder geval 1 keer ontmoeten. Zij is niet de reden dat je ouders uit elkaar zijn of dat je vader moeilijk doet: hij is namelijk een volwassen persoon die oud en wijs genoeg is om zijn eigen beslissingen te nemen. Ontmoet haar een keer en vorm dan je oordeel in plaats van je te baseren op allerlei onderbuikgevoelens en roddels.
Goed zoquote:Op zondag 18 juli 2004 10:23 schreef leonieke het volgende:
Net wakker
Het is goed meegevallen. Lekkere mosselen trouwens
We hebben het over vanalles gehad: feit dat ik mijn werk heb opgegeven (is hij heel content mee), over operatie van mijn ma, over mijn vriend, over de dingen die verteld geweest zijn over hen hier in Dadizele, over het feit dat hij zijn kinderen mist, over hetgeen hij nu allemaal doet van werk, over haar kinderen, ...
De gesprekken liepen heel vlot, maar toch heb ik nog altijd niet het gevoel dat ik die Maureen wil ontmoeten. Telkens als haar naam vermeld werd, sloeg mijn hart toch een tel over. Echt, ik heb het er nog heel moeilijk mee. En ik weet echt niet of ik haar ooit ga kunnen aanvaarden.
Ook gemerkt dat veel mensen van Dadizele in ons gezicht liegen. Mensen die zeggen dat ze hem gezien hebben, maar er niet tegen gesproken hebben, zaten volgens hem soms aan dezelfde tafel in één of ander café. Nu weet ik natuurlijk niet wie ik wel en wie ik niet meer moet geloven. Maakt het allemaal wat moeilijk.
Maar hier thuis dus maar zeggen dat de spaghetti heel lekker was en de film uitverkocht. (Mijn ma mag het namelijk niet weten dat we met hem afgesproken hebben...)
Ik weet het eigenlijk niet. Ik voelde wel aan dat het niet meer goed ging tussen mijn ouders, al een lange tijd zelfs, maar pff soms wou ik toch dat hij het nooit gedaan had ook al moet je soms eens echt voor je eigen geluk kiezen Klinkt misschien heel egoïstisch maar wij blijven wel met de problemen zitten: mijn ma die het niet ziet zitten om alleen door het leven te gaan, ik die het zo moeilijk vind om het ook maar aan te kaarten dat ik misschien vanaf september in de week bij mijn vriend ga wonen, ik die in de week bijna elke avond met mijn ma over hem met praten en haar moet zien te troosten, etc.quote:Op dinsdag 20 juli 2004 13:35 schreef Ripley het volgende:
[..]
Is het misschien zo dat je hart overslaat bij haar naam omdat zij voor jou de belichaming is van het feit dat het nooit meer hetzelfde zal zijn? Dat het niet direct gaat om haar persoon, maar om waar ze voor staat?
Mja dat is wel het nadeel van het wonen in Dadizele, zo'n gemeentje waar iedereen iedereen kent. En mijn pa is hier nu eenmaal een heel gekend persoon dus iedereen weet wel iets. Ik haat het gewoon dat mensen altijd moeten roddelen en verhaaltjes moeten vertellen. Elke week komt hier wel iemand vertellen dat ze iets nieuws weten over hem. En mijn ma is dan altijd 'blij' dat ze zo'n dingen hoort en blijft er dan ook maar over doordoen. Soms wou ik dat de mensen zich niet meer moeiden, misschien zou ze het dan iets beter verwerken. Soms heb ik zo'n zin om die mensen de deur te wijzen, maar dat haalt toch niets uit...quote:Zoals je ziet spreken veel mensen graag kwaad en kun je vaak niet afgaan op wat derden je vertellen, zeker als het gaat om mensen die je niet heel close zijn.
Dat je dat gevoel hebt is logisch, het liefst wil je gewoon een gezellig gezinnetje en geen problemen.quote:Op dinsdag 20 juli 2004 13:47 schreef leonieke het volgende:
[..]
Ik weet het eigenlijk niet. Ik voelde wel aan dat het niet meer goed ging tussen mijn ouders, al een lange tijd zelfs, maar pff soms wou ik toch dat hij het nooit gedaan had ook al moet je soms eens echt voor je eigen geluk kiezen Klinkt misschien heel egoïstisch maar wij blijven wel met de problemen zitten: mijn ma die het niet ziet zitten om alleen door het leven te gaan, ik die het zo moeilijk vind om het ook maar aan te kaarten dat ik misschien vanaf september in de week bij mijn vriend ga wonen, ik die in de week bijna elke avond met mijn ma over hem met praten en haar moet zien te troosten, etc.
En hij heeft zijn perfecte leventje met haar. En echt, ik snap nog altijd niet echt wat hij in haar ziet. Het is echt geen lieve vrouw, zelfs geen knappe vrouw. En dat is zowel mijn mening als die van massa's veel mensen hier om me heen.
Het is ook moeilijk om mensen te verlaten, mensen die je nodig hebben. Maar was jij het niet, die tegen me zei, gewoon duidelijk eerlijk zeggen wat je wil, en voor jezelf kiezen?quote:Op dinsdag 20 juli 2004 13:47 schreef leonieke het volgende:
[..]
ik die het zo moeilijk vind om het ook maar aan te kaarten dat ik misschien vanaf september in de week bij mijn vriend ga wonen, ik die in de week bijna elke avond met mijn ma over hem met praten en haar moet zien te troosten, etc.
Ik heb dat inderdaad gezegd. En met rede, ik weet precies hoe je je voelt en ik weet dat je wat aansporing nodig hebt. Daarom mijn woorden dusquote:Op dinsdag 20 juli 2004 19:03 schreef teardrops het volgende:
[..]
Het is ook moeilijk om mensen te verlaten, mensen die je nodig hebben. Maar was jij het niet, die tegen me zei, gewoon duidelijk eerlijk zeggen wat je wil, en voor jezelf kiezen?
Je kan het beter nu al zeggen dan pas in september denk ik.
Succes!
Als geen ander!quote:Op dinsdag 20 juli 2004 22:03 schreef leonieke het volgende:
[..]
Begrijp je mijn onduidelijke situatie?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |