abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 4 mei 2004 @ 12:31:31 #151
87436 ThunderChild
Mighty pirate!
pi_18877331
quote:
Op dinsdag 4 mei 2004 07:52 schreef leonieke het volgende:
Ik wil gewoon dat mijn vader mijn zus en ik niet straal negeert en dat hij niet overal loopt rond te bazuinen hoe goed hij het daar wel heeft, en hoe leuk het wel is omdat hij zo goed overeenkomt met haar kinderen (hij doet ook alles voor hen eh: kookt voor hen, bezoekt het meisje elke week bij haar thuis, gaat met de andere zoon naar de rally, etc), terwijl hij zich niets meer aantrekt van zijn eigen kinderen. Ik vind de manier waarop hij zich gedraagt gewoon ROT.
Ik vind het zelfs helemaal niet egoïstisch klinken dat ik verwacht had dat hij wel op mijn email had gereageerd, aangezien wij hem nooit iets in de weg hebben gelegd. Twee jaar terug heeft hij een affaire gehad (dat dachten wij toen weliswaar aangezien ik een mail van een vrouw (een andere dan die van nu ) onderschept had) Mijn zus en ik hebben hem daarover aangesproken en hij heeft toen gezworen dat er niets aan de hand was. Wij hebben hem allebei een nieuwe kans gegeven en uiteraard niets gezegd tegen ons ma, want het was (zogezegd) toch niet waar. (Nu heeft hij wel toegegeven dat er toen ook iemand was)

Die nieuwe vrouw van hem, wil ik echt niet beter leren kennen. Ik ken haar (van vroeger, ze heben al eens een relatie gehad (dat had ik toen weliswaar niet door) en toen zaten we wekelijks een aantal keer bij hen (ze was toen nog getrouwd en had haar drie kids al)) en na alles wat ze heeft gedaan, wil ik haar zeker en vast niet verder leren kennen. Haar karakter ligt me helemaal niet. Dingen als "ik heb gewonnen! ik heb hem!" zeg je volgens mij niet. Ze weet perfect dat dat ook aan onze oren komt (ik woon in Dadizele, deelgemeente van Moorslede, waar mijn pa en zij wonen). Ze is overal gekend als een bitch en geloof het of niet, zo zit ik niet in elkaar.
Je zal uiteindelijk toch een keuze moeten maken uit twee kwaden:

1) Als je contact met je vader wilt houden, dan zal je moeten accepteren dat je de "nieuwe" vrouw ook zal moeten zien.

2) Als je de "nieuwe" vrouw totaal niet wilt zien, dan zal je je moeten neerleggen dat je je vader ook niet meer zal zien.

Het is een of/of scenario hier, en/en kan niet en jij zal moeten kiezen met welke 'of' scenario je verder wilt gaan. Sterkte.
Take my love, take my land, take me where I cannot stand
I don't care, I'm still free. You can't take the sky from me
Take me out to the black, tell them I ain't comin' back
Burn the land and boil the sea, you can't take the sky from me
  dinsdag 4 mei 2004 @ 13:07:18 #152
61183 leonieke
Dan toch?
pi_18877701
quote:
Op dinsdag 4 mei 2004 12:31 schreef ThunderChild het volgende:

[..]

Je zal uiteindelijk toch een keuze moeten maken uit twee kwaden:

1) Als je contact met je vader wilt houden, dan zal je moeten accepteren dat je de "nieuwe" vrouw ook zal moeten zien.

2) Als je de "nieuwe" vrouw totaal niet wilt zien, dan zal je je moeten neerleggen dat je je vader ook niet meer zal zien.

Het is een of/of scenario hier, en/en kan niet en jij zal moeten kiezen met welke 'of' scenario je verder wilt gaan. Sterkte.
Daar ga ik nu niet onmiddellijk mee akkoord. Het is niet zo dat ik een tiener ben die nog echt opgevoed moet worden. Een groot verschil met iemand die bv 10 jaar is waarvan de ouders scheiden. Daar is er nog sprake van bezoekrecht en moet je als kind wel de nieuwe partner van (één van) je ouders aanvaarden.

Bij mij gaat het er hem eigenlijk om dat ik gewoon nog contact wil met hem. Net zoals in mijn relatie gebeurt het soms dat ik met iemand afspreek terwijl mijn vriend er niet bij is, omgekeerd is ook mogelijk. Ik snap echt niet waarom die vrouw er in godsnaam moet bijzijn. Ik zou al tevreden zijn moest hij zelfs gewoon af en toe eens iets laten weten of eens iets afspreken met mij in een café ofzo.

Dus haar aanvaarden? Nee, moet ik eigenlijk niet doen. Zij doet het ook niet bij mijn zus en ik.

En hetgeen waar hij nog eens is mee afgekomen van: "alles wat jullie aangaat, gaat ook Maureen (zijn nieuwe vlam) aan" AUB seg... dat mens heeft nu echt eens niets met ons leven te maken.
pi_18878660
Pff dit lijkt de situatie wel waar ik 2 jaar geleden in zat!

Ik ga hier niet een heel verhaal typen, maar als je wilt praten over de situatie mag je me altijd mailen.
Liekjeisschattig@yahoo.com.
pi_19092018
Het is dus vandaag 13 mei en volgens zijn out of office reply (dat ik 14 uur na het versturen van de mail heb ontvangen) moet hij vandaag terug op zijn werk zijn (en dus ook mijn 2e mail lezen)

Ik vraag me echt af of hij al dan niet zal reageren op die mail. Best niet te veel op hopen denk ik. En als hij het zal doen, zal hij toch afkomen met een smoesje.. zo zit hij nu wel in elkaar

*wacht vol spanning af*
  donderdag 13 mei 2004 @ 10:28:21 #155
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_19093993
Spannend, ben heel benieuwd. En ik hoop voor je dat je een reaktie krijgt waar je iets mee kan.
Al is het maar de boel af sluiten...
pi_19097537
Ondertussen al middag (hij begint om 8u te werken normaalgezien, zo was het vroeger toch) en nog geen reactie gekregen...

Het ziet er hopeloos uit vrees ik...
pi_19098301
quote:
Op donderdag 13 mei 2004 13:11 schreef leonieke het volgende:
Ondertussen al middag (hij begint om 8u te werken normaalgezien, zo was het vroeger toch) en nog geen reactie gekregen...

Het ziet er hopeloos uit vrees ik...
Neem een beslissing meid..... wil jij iemand die jou negeert nog wel kennen, ondanks dat het je vader is....

Ik zou hem een een brief sturen met de vraag of hij nog wel contac wil. En meld hem dat, indien hij niet reageert op je brief, hij dan niet meer voor jou bestaat.
Als hij niet reageert, geeft dat blijk van desinteresse en is het een lul. Daar moet je geen contact meer mee willen, hoe moeilijk dat ook zal zijn...
pi_19098438
rot voor je!! heb zoiets nog nooit meegemaakt..
kan ook weinig advies geven, blijf je zelf, zorg goed voor je zelf en je moeder!!
en probeer met z'n alle een oplossing te vinden, als dat lukt!!

STERKTE
  donderdag 13 mei 2004 @ 13:54:40 #159
22754 Steve-O
Sarcasm-O
pi_19098577
Zoiets had ik ook 1.5 jaar geleden .
Me ma ging weg naar der nieuwe vriend en ik sprak der 4 maanden later weer
Je ken beter blij zijn dat ze uit elkaar gaan anders had het alleen mar langer geduurt .
Sterkte
I'm sick of all this pooping stuff i'm getting my buttcheeks pierced together .
  donderdag 13 mei 2004 @ 16:08:40 #160
82525 Little_Angel
Labiel kudtwijf.
pi_19102304
quote:
Op donderdag 13 mei 2004 13:43 schreef Werewolf het volgende:

[..]

Neem een beslissing meid..... wil jij iemand die jou negeert nog wel kennen, ondanks dat het je vader is....

Ik zou hem een een brief sturen met de vraag of hij nog wel contac wil. En meld hem dat, indien hij niet reageert op je brief, hij dan niet meer voor jou bestaat.
Als hij niet reageert, geeft dat blijk van desinteresse en is het een lul. Daar moet je geen contact meer mee willen, hoe moeilijk dat ook zal zijn...
Daar ben ik het helemaal mee eens!
Het zal misschien een tijdje duren.. maar je komt er wel..
sterkte iig!
Don’t touch the girl,
she will cut your hands off,
and call it an accident.
  donderdag 13 mei 2004 @ 16:11:25 #161
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_19102372
Leonieke, misschien is het wel zo dat 'geen reactie, ook een reactie is.'

Weliswaar niet eentje waar je op zat te hopen, maar dan kan je wel tegen jezelf zeggen dat je het wel geprobeerd hebt...
En dan moet je toch echt gaan proberen verder te gaan. 'Afscheid' nemen zogezegd.
Niet leuk, hardstikke klote zelfs, maar wel beter als je probeert wat hem betreft niet te veel meer achterom te kijken.

pi_19103799
misschien kun je je zus laten mailen waarom hij niet op jou reageerd.....
dag
pi_19105652
Dank u voor de reacties allemaal. Ge zijt allemaal schatjes (soms toch )

Maar vanavond dan toch een mail ontvangen, na nog eens herinnerd te hebben.. Hier komt hij
quote:
Dag Leonie,

Ik ben een maand thuis geweest (congé) en pas sinds deze morgen terug beginnen werken.

Natuurlijk had ik reeds kunnen reageren op uw eerste mail, en ik verontschuldig me dat ik dat nog niet gedaan had.

Als je wil, kunnen we nog wel es samenkomen om es bij te babbelen, maar ik zie het eigenlijk niet zitten om telkens een afspraak te maken en ergens in een café te gaan zitten.

Ik begrijp best dat je Maureen iet wil zien maar het zou toch eenvoudiger zijn, mocht je me es in Moorslede komen opzoeken.
Het babbelt toch vlotter dan in een horecazaak,

Pa
Pfff dat wil ik dus helemaal niet.. dat mens is altijd wel eens thuis (aangezien ze begrafenisondernemer is en de zaak bij hen is waar ze wonen) en ik heb helemaal geen behoefte om haar ooit maar eens te ontmoeten.

Ik weet helemaal niet meer wat ik nu moet aanvangen met die situatie. Iemand een idee? een tip?

leonieke-in-nood...
  donderdag 13 mei 2004 @ 18:33:16 #164
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_19105753
Ik zou bij hem aangeven dat je Maureen ooit best een keer wil ontmoeten maar dat het nu gewoon nog te vers en te pijnlijk is. En dat je dus liever voorlopig nog even op neutraal terrein wil blijven.
pi_19105794
het is een handrijking van zijn kant... nodig hem eens uit op een andere plaats.. misschien mag je het huis van een vriendin gebruiken?? ( kom je maureen ook niet tegen)
dag
pi_19105817
Vraag hem of het mogelijk is om dan daar af te spreken, maar dat je wel een privegesprek met hem (onder 4 ogen) wilt hebben...
pi_19105829
Mja we hebben hem ooit al eens ontmoet op restaurant eh.. en ik wil gewoon die Maureen niet ontmoeten.. no matter what, ook binnen 2 jaar niet ofzo. Achterbaks mens!

En zoals hij het duidelijk maakt in die mail, ist in Moorslede of niet
pi_19110742
je kunt toch niet nu al zeggen dat je maureen echt helemaal nooit meer wilt zien??
mail hem dat je er nog niet klaar voor bent om maureen te ontmoeten, en dat je denkt daar nog flink veel tijd voor nodig te hebben.....
dag
pi_19110787
sluit nooit een deur helemaal. je kan niet in de toekomst kijken en als je later, over 5 of 10 jaar wel wil kan het gewoon te laat zijn. het is je vader, neem het aan als handreiking, geef aan dat je verdriet te vers is maar hou de deur open..................
pi_19110815
maar verdriet.. waar moet ik verdriet voor hebben? ik moet dat mens gewoon niet... alleen denken aan haar doet me al kokhalzen :s
pi_19112034
trouwens ik maak niet op uit die mail van je vader dat ie persé wil dat maureen er bij moet zijn.
hij vind het in een café ed. misschien te onpersoonlijk en/of te afstandelijk(?!)
dag
pi_19113158
Bel hem eens en zeg hem wat je op je hart hebt. Zeg hem waarom je haar niet wil kennen en dat je alleen met hem wil spreken....
  vrijdag 14 mei 2004 @ 12:51:24 #173
61183 leonieke
Dan toch?
pi_19121636
Na een nacht woelen en piekeren, ben ik geen stap verder gekomen...

Mijn pa weet al van in mijn eerste brief van ergens in november ofzo dat ik die Maureen niet wil ontmoeten, in zijn mail zegt hij dat hij dat wel begrijpt, maar het enige wat ik er kan van denken is dat hij het helemaal niet wil begrijpen. Waarom zou hij anders willen dat ik naar daar ga? Hij is gewoon een egoïst eigenlijk, maar... het is en blijft mijn vader eh..

Waarom ik die vrouw niet wil leren kennen? Veel mensen vragen mij dat eigenlijk en waarom? Oh ja verschillende redenen denk ik:
1. ze loopt overal rond te bazuinen dat ze 'gewonnen' heeft.. *zucht* alsof het een wedstrijd was?
2. ze heeft het leven van haar man op haar geweten.. het is niet de eerste keer dat hij geprobeerd heeft om zelfmoord te plegen (eerste keer was toen hij 15 jaar terug te weten kwam dat ze een relatie had met mijn vader) en vorig jaar in januari (toen hij het terug een paar weken wist) was zijn poging geslaagd.
3. overal loopt ze te zeggen dat ze zich nergens schuldig moet over voelen. Dat ze helemaal niets verkeerds heeft gedaan. Aub seg... TRUT..
4. ik ben 22 jaar, ik heb echt geen stiefmoeder of wat dan ook nodig die zich nog eens met mijn leven gaat bemoeien. Dat mens heeft niets met mij te maken en ik wil het echt wel zo houden. Ook al loopt mijn pa toch maar te zeggen dat alles wat met ons te maken heeft ook haar aangaat. Hallo seg... waar haalt hij dat nu vandaan? Dat mens heeft geen zak met mijn leven te maken.

Dat zijn een aantal redenen die ik toch zelf wel aannemelijk vind, maar waar mijn vader helemaal geen begrip voor heeft. Hij wil gewoon altijd zijn zin hebben en altijd alles hebben. Zijn nieuwe vlam én zijn kinderen, en vooral die twee nog eens samen ook.
Daar heeft hij toch geen recht op? Waarom MOET ik dat mens opeens aanvaarden? Ik heb haar nog nooit moeten hebben...
pi_19186088
leg je vader uit waarom je maureen niet wilt kennen.. dan begrijpt hij jou reactie misschien beter.
en dat die punten voor jou juist heel belangrijk zijn. en dat hij zich eens moet indenken wat hij zou doen als hij in jou schoenen stond...
dag
pi_20129063
quote:
Why'd you have to go and make things so complicated?
I see the way you're
Actin' like you're somebody else gets me frustrated
life's like this:
you fall and you crawl and you break and you take what you get
And you turn it into
Honesty and promise me
I'm never gonna find you fake it
No,no,no

Avril Lavigne - Complicated
Weer ff een moeilijk moment ... Ik wou echt dat ik al verder stond in dit hele verwerkingsproces. Zondag mijn verjaardag en hij zal er weer niet bij zijn, mijn werk opgegeven en hij weet het niet, nooit meer de kans om hem iets te vertellen van op het werk of wat ik in het weekend heb gedaan of hoe ik zo hard gelachen heb, nooit meer met hem samen naar het voetbal kijken en wat uitbundig reageren zoals enkel wij tweetjes konden doen, nooit meer samen lachen om iets banaals en niemand hier thuis die kan begrijpen waarom ik hem eigenlijk nog mis...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')