abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_18753297
Hmz.. voor sommigen misschien een nutteloze kick, maar ik moet het echt eventjes kwijt.

We zijn nu ondertussen toch al 28 april en mijn mail van 9 maart is nog altijd onbeantwoord gebleven

Vandaag kwam ik dan nog in de Spar (supermarkt) zijn nieuwe 'dochter' tegen. Argh, had echt zin om die een schop voor haar kont te verkopen, maar ja.. wat kan zij er dan ook weer aan doen. Anderzijds had ik goesting om te zeggen dat ze tegen onze gemeenschappelijke kennis wel ons mocht zeggen dat hij zijn mails mag controleren, maar dat zou ook hopeloos verkeerd geweest zijn. Maar nu zit ik mij dus weer hopeloos te ergeren aan het feit dat hij niet omziet naar zijn eigen kinderen, maar wel oog heeft voor die van haar. Alsof we hem ooit iets in de weg hebben gelegd.

Ik dacht echt dat je je eigen vlees en bloed ni in de steek laat.. toch zeker niet in zo'n situatie
pi_18756546
zorg dat je zelf weer gaat genieten van het leven, alleen maar pessimistisch zijn is het slechtste wat je kunt doen. jij moet ook echt aan je eigen toekomst denken. je kunt niet voor eeuwig voor je moeder blijven zorgen, ze moet weer leren om op eigen benen te staan. werkt ze nogsteeds? misschien moet ze een oude (jeugd-)hobby weer oppakken om met anderen in contact te komen.

ik lees het hele(!) verhaal net voor het eerst, mij valt op dat je nogsteeds niet helemaal over je vader heen bent. schrijf eens alles op wat je aan hem wil vragen, j epiekerd naar mijn mening nog veel over "wät als..." en "waarom doet hij dat"
vragen die hij als enige kan beantwoorden, jijzelf niet, hoelang je er ook over blijft piekeren.
probeer antwoorden te krijgen van je vader, wil het niet via mail, stuur een aangetekende brief, weet je zeker dat hij hem ontvangen heeft. schrijf vooral op waarom het voor jou zo belangrijk is dat hij antwoord geeft op jou vragen.(verwerkingsproces ed.)
mocht hij je brief toch niet beantwoorden confronteer hem er eens mee, bijvoorbeeld voor zijn werk.
het gaat om jouw gevoelens, even niet om de zijne. je moet niet bang zijn hem te kwetsen, hij zal wel in gaan zien dat hij jou(en je zus en moeder) nog veel erger heeft gekwetst!
niet bang zijn om hem een schuldgevoel aan te praten. hij zou zich ook schuldig moeten voelen.
hij is degene die dit alles veroorzaakt heeft!

iig veel sterkte nog voor jou, je zus en je moeder!
dag
  woensdag 28 april 2004 @ 23:21:47 #128
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_18759437
Leonieke, het is wel een enorme hork hoor, die vader van jou, hij kan toch wel je mailtje beantwoorden. Kan me voorstellen dat je er kwaad over bent.
Sterkte ermee.
  donderdag 29 april 2004 @ 01:58:50 #129
87436 ThunderChild
Mighty pirate!
pi_18762191
quote:
Op woensdag 28 april 2004 20:05 schreef leonieke het volgende:
Ik dacht echt dat je je eigen vlees en bloed ni in de steek laat.. toch zeker niet in zo'n situatie
Wen er alvast maar aan, want beter dan dit wordt het niet. Het beste wat je kan doen is gewoon doorgaan met je leven en niet meer achterom kijken. Hoe meer je achterom kijkt, des te zwaarder en moeilijker wordt het.
Take my love, take my land, take me where I cannot stand
I don't care, I'm still free. You can't take the sky from me
Take me out to the black, tell them I ain't comin' back
Burn the land and boil the sea, you can't take the sky from me
pi_18762232
quote:
Op woensdag 28 april 2004 20:05 schreef leonieke het volgende:
Oooo. Heb je je daar ff lekker in vergist.
pi_18763650
Dus jullie zouden die email dan maar niet herinneren? Of iets sturen in de aard van: check your mails...
  donderdag 29 april 2004 @ 09:26:13 #132
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_18764349
Weet je wat het is meisje, je kan het wel doen, maar ik heb het vermoeden dat je dan weer met je kop tegen de muur loopt omdat de kans groot is dat hij niet zal reageren.
En dan heb je toch weer hoop voor niets opgebouwd.

Aan de andere kant kan ik me voorstellen dat je het nog een keertje wil proberen, zodat je voor jezelf weet dat jij er alles aan gedaan hebt.

Het is heel moeilijk.
pi_18764775
Ik heb niet het hele topic doorgelezen maar wel een groot gedeelte....

Wat voor vader ben je als je niet meer omkijkt naar je eigen dochters? Sowieso om zo een gezin te verlaten is vrij grof, maar wij kennen natuurlijk de voorgeschiedenis niet....

Heb ik het mis of is het SMSje met oud-en-nieuw het enige wat ie van zicht heeft laten horen? Na al je eigen pogingen om contact met hem te krijgen vind ik een SMS toch wat slapjes en erg laf, waarom belt hij niet gewoon.....

Een vader die zelf geen contact met je opneemt, zeker na de pogingen die je zelf hebt ondernomen, lijkt mij geen echte vader....
Ik zou het contact zoeken stoppen..... Als hij last van zijn geweten krijgt zal hij heus zelf wel contact proberen te zoeken. Zo niet, dan heeft hij geen geweten en is het echt een hork.
Als dit laatste het geval is, dan zal je er gewoon mee moeten leren leven.....

Sterkte...!
  donderdag 29 april 2004 @ 12:53:19 #134
87436 ThunderChild
Mighty pirate!
pi_18768911
quote:
Op donderdag 29 april 2004 08:19 schreef leonieke het volgende:
Dus jullie zouden die email dan maar niet herinneren? Of iets sturen in de aard van: check your mails...
Nee. Je maakt deel uit van een leven die hij zo snel mogelijk wil vergeten. Geloof mij maar, het wordt niet beter en uiteindelijk heb je jezelf ermee.
pi_18769149
quote:
Op donderdag 29 april 2004 09:51 schreef Werewolf het volgende:

Heb ik het mis of is het SMSje met oud-en-nieuw het enige wat ie van zicht heeft laten horen? Na al je eigen pogingen om contact met hem te krijgen vind ik een SMS toch wat slapjes en erg laf, waarom belt hij niet gewoon.....
We zijn in de maand januari nog 1 keer gaan eten met hem, maar hij zat er ook maar gewoon bij. Vroeg hoe het was, maar hij wist niets meer van ons leven stelde ik vast. (bv: de broer van mijn vriend trouwt volgend jaar in polen, dat wist hij toen hij hier nog woonde, en toen vroeg hij: ga je op vakantie dit jaar? ik: wel ja, vakantie, 4 dagen Polen eh...; hij viel als het ware uit de lucht toen ik het vertelde)

En de laatste keer dat ik hem heb gezien, was op mijn werk (de echtscheiding van mijn ouders was mijn dossier, en mijn bazin zei na de laatste akte dat ik er even mocht bijkomen (ze kent een beetje de situatie)) maar hij kon niet vlug genoeg weg zijn want zijn vlam was blijkbaar aan het wachten ofzo. Alsof 5 minuten te lang zou zijn dat ze hem eens niet ging zien.

Oh ja.. ik vind het gewoon verschrikkelijk. Kan er niet over dat hij mij zomaar in de steek laat. Alsof een kort antwoord op mijn mail (en ja ik had er opzettelijk een aantal vragen bij gesteld waar hij zeker kon op antwoorden) zoveel gevraagd is. Rotvent
pi_18769208
quote:
Op donderdag 29 april 2004 12:53 schreef ThunderChild het volgende:

[..]

Nee. Je maakt deel uit van een leven die hij zo snel mogelijk wil vergeten. Geloof mij maar, het wordt niet beter en uiteindelijk heb je jezelf ermee.
Mja oke, dat hij het leven met mijn ma wil vergeten omdat het niet meer ging.. daar kan ik inkomen, maar daarom moet je je kinderen toch niet laten vallen???
Zelfs zijn zussen en de rest van zijn familie (waar wij dus eigenlijk niets mee te maken hebben) laat hij in de steek. Heeft na 9 maanden nog altijd geen contact opgenomen.

Ooit toon ik hem eens dit topic.. bleh
  maandag 3 mei 2004 @ 21:50:50 #137
61183 leonieke
Dan toch?
pi_18866913
hmz.. dan toch nog maar eens gemaild ik ga er zo hard spijt van hebben eh...

Gewoon heel kort gevraagd waarom hij op een goedbedoelde mail van mij nie kan antwoorden maar wel op die van mijn zus (nvdr: stond vol verwijten)

Mail bestond maar uit 4 regels ofzo (met aanspreking en naam erbij) maar ja.. wat moest ik er nog inzetten eh.. hij antwoordt al niet op een mail van een blz lang
pi_18867421
3 vrouwen vind je het gek! geef de man maar weer de schuld! Jullie vrouwen denken dat het allemaal vanzelf gaat en dat de man altijd van jullie blijft houden als je alleen met de benen wijd ligt..
Zo makkelijk gaat dat niet.. we hebben ook gewone aandacht nodig en we willen graag weten dat we dr zijn.. En niet als een object behandeld worden..
Wat je vader heeft gedaan is de beste keus.
www.cu2.nl/david1982
  maandag 3 mei 2004 @ 22:09:53 #139
87436 ThunderChild
Mighty pirate!
pi_18867472
quote:
Op maandag 3 mei 2004 21:50 schreef leonieke het volgende:
ik ga er zo hard spijt van hebben eh...
Dat ga je krijgen ja. Heb je 'm al dit topic onder ogen laten lezen ??
  maandag 3 mei 2004 @ 22:12:27 #140
61183 leonieke
Dan toch?
pi_18867541
quote:
Op maandag 3 mei 2004 22:08 schreef david-d het volgende:
3 vrouwen vind je het gek! geef de man maar weer de schuld! Jullie vrouwen denken dat het allemaal vanzelf gaat en dat de man altijd van jullie blijft houden als je alleen met de benen wijd ligt..
Zo makkelijk gaat dat niet.. we hebben ook gewone aandacht nodig en we willen graag weten dat we dr zijn.. En niet als een object behandeld worden..
wtf??
  maandag 3 mei 2004 @ 22:13:19 #141
61183 leonieke
Dan toch?
pi_18867573
quote:
Op maandag 3 mei 2004 22:09 schreef ThunderChild het volgende:

[..]

Dat ga je krijgen ja. Heb je 'm al dit topic onder ogen laten lezen ??
nopez.. ik wil (alhoewel...) hem nog een laatste kans geven.. en ah ja.. na dit topic te lezen zou hij zeker en vast pissed zijn
  maandag 3 mei 2004 @ 22:15:32 #142
87436 ThunderChild
Mighty pirate!
pi_18867616
Ga anders bij hem langs.
  maandag 3 mei 2004 @ 22:19:42 #143
61183 leonieke
Dan toch?
pi_18867716
quote:
Op maandag 3 mei 2004 22:15 schreef ThunderChild het volgende:
Ga anders bij hem langs.
dan moet ik die vrouw ook zien en dat wil ik helemaal niet..
ff reageren op bepaalde reacties die zullen komen ja idd ik ben een kutmens, en ik ben egoïstisch en ik wil die nieuwe vrouw van mijn pa niet leren kennen.. so what the hell

Ik ben 22 jaar, ik vind niet dat ik nog moeite moet doen om die vrouw te leren kennen.
  maandag 3 mei 2004 @ 22:43:55 #144
47586 DaCybrSrfr
Kan sporen van gluten bevatten
pi_18868355
quote:
Wat ben ik blij dat jij mijn vader niet bent zeg.
Single father | Aviation enthousiast | Gamer
  dinsdag 4 mei 2004 @ 00:12:50 #145
90154 Ehric
Tsss...
pi_18870580
quote:
Op maandag 3 mei 2004 22:43 schreef DaCybrSrfr het volgende:

[..]

Wat ben ik blij dat jij mijn vader niet bent zeg.
Helemaal mee eens!
pi_18871075
quote:

Te audire non possum. Musa sapientum fixa est in aure.
  dinsdag 4 mei 2004 @ 00:52:03 #147
87436 ThunderChild
Mighty pirate!
pi_18871368
quote:
Op maandag 3 mei 2004 22:19 schreef leonieke het volgende:
dan moet ik die vrouw ook zien en dat wil ik helemaal niet..
ff reageren op bepaalde reacties die zullen komen ja idd ik ben een kutmens, en ik ben egoïstisch en ik wil die nieuwe vrouw van mijn pa niet leren kennen.. so what the hell

Ik ben 22 jaar, ik vind niet dat ik nog moeite moet doen om die vrouw te leren kennen.
Klein vraagje: Wat wil je ??
pi_18873123
quote:
STFU n00b
  dinsdag 4 mei 2004 @ 07:52:43 #149
61183 leonieke
Dan toch?
pi_18873541
quote:
Op dinsdag 4 mei 2004 00:52 schreef ThunderChild het volgende:

[..]

Klein vraagje: Wat wil je ??
Hehe, zo klein is die nu vraag eigenlijk niet, toch niet qua inpact.

Ik wil gewoon dat mijn vader mijn zus en ik niet straal negeert en dat hij niet overal loopt rond te bazuinen hoe goed hij het daar wel heeft, en hoe leuk het wel is omdat hij zo goed overeenkomt met haar kinderen (hij doet ook alles voor hen eh: kookt voor hen, bezoekt het meisje elke week bij haar thuis, gaat met de andere zoon naar de rally, etc), terwijl hij zich niets meer aantrekt van zijn eigen kinderen. Ik vind de manier waarop hij zich gedraagt gewoon ROT.
Ik vind het zelfs helemaal niet egoïstisch klinken dat ik verwacht had dat hij wel op mijn email had gereageerd, aangezien wij hem nooit iets in de weg hebben gelegd. Twee jaar terug heeft hij een affaire gehad (dat dachten wij toen weliswaar aangezien ik een mail van een vrouw (een andere dan die van nu ) onderschept had) Mijn zus en ik hebben hem daarover aangesproken en hij heeft toen gezworen dat er niets aan de hand was. Wij hebben hem allebei een nieuwe kans gegeven en uiteraard niets gezegd tegen ons ma, want het was (zogezegd) toch niet waar. (Nu heeft hij wel toegegeven dat er toen ook iemand was)

Die nieuwe vrouw van hem, wil ik echt niet beter leren kennen. Ik ken haar (van vroeger, ze heben al eens een relatie gehad (dat had ik toen weliswaar niet door) en toen zaten we wekelijks een aantal keer bij hen (ze was toen nog getrouwd en had haar drie kids al)) en na alles wat ze heeft gedaan, wil ik haar zeker en vast niet verder leren kennen. Haar karakter ligt me helemaal niet. Dingen als "ik heb gewonnen! ik heb hem!" zeg je volgens mij niet. Ze weet perfect dat dat ook aan onze oren komt (ik woon in Dadizele, deelgemeente van Moorslede, waar mijn pa en zij wonen). Ze is overal gekend als een bitch en geloof het of niet, zo zit ik niet in elkaar.
  dinsdag 4 mei 2004 @ 08:49:36 #150
48067 neo2000
Asking the important questions
pi_18873879
Toch wel ernstig dat dit zo vaak voorkomt. Hier weer iemand die hetzelfde meemaakt. Je kan jezelf gelukkig prijzen dat die scheiding iig nog zo snel rond is, hier thuis sleept het al een jaar voort, onder dezelfde omstandigheden als jij beschrijft. Moeder alleen thuis om de eindjes aan elkaar te knopen, terwijl pappie met z'n "nieuwe" gezinnetje lekker een weekendje weg is.

Tijdje terug een uitnodiging gehad om er te komen kijken, enfin, wij gedaan, krijg je daar te horen hoe trots meneer wel niet is op z'n "nieuwe" dochter. En het erge ervan was, m'n vriendin wees me er later op omdat het zelf niet eens tot me doorgedrongen was. Kan me niet echt herinneren dat hij zoiets de laatste tijd over z'n eigen vlees en bloed gezegd heeft. Hij woont hier ook in de buurt en het contact is ook nihil. Moest pas geleden nog van een nichtje van me (van zijn kant van de familie) te horen krijgen dat zijn vader (mijn opa dus ) misschien darmkanker heeft. Zelfs daar moet ik HEM dan voor opbellen, omdat hij het teveel moeite vind om mij te bellen. Onder het mom "ik wilde je er niet mee belasten."

Advies kan ik je niet echt geven, want elke situatie is anders. Wat ik je wel kan vertellen: wees vooral bezig met jezelf, ga op tijd hulp zoeken indien je zelf voelt dat je dat nodig heb, laat vooral niemand je iets aanpraten.. Steun je moeder, maar niet in een mate dat je er zelf aan onderdoor gaat; wat bij mij gebeurde, iedereen zei hetzelfde: "je steunt je moeder toch wel he?" om je dan naderhand af te vragen "wie steunt mij dan?". Laat dit je niet overkomen.
Als je moeder er echt niet overheen komt, ga dan op tijd hulp voor d'r zoeken, desnoods gewoon via een huisarts, die haar dan kan doorverwijzen. Het is niet vreemd dat ze misschien wat prof. hulp nodig heeft na zo'n lang huwelijk.. STERKTE!

Oh, en david-d:
Common sense is my super power. What's yours?
Has anyone really been far even as decided to use even go want to do look more like?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')