Kben nog altijd aan het twijfelen wat ik daar moet op zeggen.. tis allemaal niet zo makkelijk want als ik ermee afspreek dan ga ik thuis de slechtste zijn omdat ik nog contact wil met hem. En mijn ma gaat zo teleurgesteld zijn :s
Mijn vriend daarentegen zegt dat ik er moet mee afspreken of dat ik er later veel te veel spijt ga van hebben. En hij heeft ook wel gelijk hoor, ik zou graag eens weten hoe hij nu tegenover zijn eigen kinderen staat enzo.
Kweet echt niet wat ik er moet mee aanvangen.. ik kan gewoon nooit goed doen voor iedereen...
quote:Je moeder zou mischien wel telleurgesteld zijn, maar het is JOUW vader! En als je contact met hem wil, moet JIJ dat beslissen. Het lijkt me niet dat je moeder het tegenhoudt.
Op vrijdag 2 januari 2004 13:28 schreef leonieke het volgende:
Kweet echt niet wat ik er moet mee aanvangen.. ik kan gewoon nooit goed doen voor iedereen...
quote:mijn ma weet het nog niet eh (ik zit sinds oudejaarsavond bij mijn vriend en durf haar dat nog niet te vertellen) dus ze kan het helemaal nog niet tegengehouden hebben. Of begrijp ik je verkeerd?
Op vrijdag 2 januari 2004 13:32 schreef zwaaibaai het volgende:[..]
Je moeder zou mischien wel telleurgesteld zijn, maar het is JOUW vader! En als je contact met hem wil, moet JIJ dat beslissen. Het lijkt me niet dat je moeder het tegenhoudt.
Nu is mijn zus blijkbaar nogal serieus pissed op mij (reageert niet meer op sms, neemt geen foon op, heel kort op msn en moet altijd direct vertrekken, vindt het niet nodig dat ik het geld voor het cadeau aan haar geef, maar ik moet het rechtstreeks storten op haar rekening etc.) omdat ik haar gezegd heb dat ik met ons pa wou afspreken om alles eens uit te praten, of het alleszins te proberen.
Ook aan mijn ma had ze de indruk gegeven dat ze niet gereageerd had op het smsje dat we gekregen hadden, maar vanaf dat mijn ma niet meer bij haar was, heeft ze dat toch gedaan (heeft ze mij zelf verteld). Natuurlijk heeft ze dat niet meegedeeld aan mijn ma, waardoor ik maandag opeens de slechtste dochter ooit was omdat ik mijn pa een gelukkig jaar had toegewenst. (maar onmiddellijk rechtgezet dat mijn zus toch gereageerd heeft, maar dat is helemaal niet belangrijk)
Nu is precies gebeurd waar ik zo voor gevreesd had: word ik hier thuis en door mijn zus en haar vriend aanzien als een verraadster. Nu weet ik echt niet meer wat ik moet doen, ik heb mijn pa nog altijd niet bevestigd of ik wil gaan eten met hem, en nu weet ik het helemaal niet meer.
Ik haat die situatie echt hoor. Oke dat mijn ma het heel moeilijk heeft met de echtscheiding, maar voor mij is het ook niet meer aangenaam om hier nog te vertoeven. En als ik ook nog maar eens laat vallen dat ik zou overwegen om te gaan samenwonen met mijn vriend eind dit jaar of begin volgend jaar beginnen de tranen direct te vloeien want dan zit ze helemaal alleen en op deze manier wil ze niet meer leven, etc.
2004 zal blijkbaar niet direct een beter jaar zijn dan 2003...
ik dacht dat ze zoeken het zelf maar uit, zonder mij, misschien egoistisch om mijn moeder in feite "alleen met hem" te laten, maar goed ik moet toch een keer zelfstandig worden. het probleem is alleen dat ik er nogsteeds dagelijks aan denk omdat mijn moeder me steeds belt omdat ze me mist en mijn vader soms aan de deur komt met plannen om te vertrekken en dan moet ik hem weer ompraten.
mijn situatie is natuurlijk niet zo erg als van de topic starter, maar die onzekerheid over hoe het gaat lopen is gewoon zenuwslopend, je kunt gewoon niet meer lachen, en als je lacht, lach je voor de schijn.
quote:Ik ben hier zeker niet bezig op dit forum om te moeten horen dat ik in een erge situatie zit. Ik ben me er heel erg van bewust dat veel mensen het stukken slechter hebben dan mij. Maar alles van me afschrijven, lucht altijd wel een beetje op bij mij.
Op dinsdag 6 januari 2004 16:04 schreef DJRoberto1978 het volgende:
mijn situatie is natuurlijk niet zo erg als van de topic starter, maar die onzekerheid over hoe het gaat lopen is gewoon zenuwslopend, je kunt gewoon niet meer lachen, en als je lacht, lach je voor de schijn.
Maar het is idd nie makkelijk om nog een gemeende glimlach op mijn gezicht te toveren. In het weekend voel ik me altijd iets beter omdat ik dan van vrijdagavond tot maandagmorgen bij mijn vriend ben (meestal toch, als hij niet langskomt), maar zelfs dan kan ik niet alles van me afzetten. Constant ben ik aan het denken wat ik moet doen met deze situatie, hoe het met mijn ma is, etc. Soms heb ik zo'n zin om gewoon in mijn bed te kruipen en te liggen wenen. Klinkt misschien kinderachtig, maar soms is het de enige oplossing om me iets beter te doen voelen.
Pff.. waarom bestaat er hier nu eens geen deus ex machina?
Vandaag en morgen: heel de dag gezeur en geween over het feit dat mijn ma niet wil scheiden, dat ze niet wil tekenen op de rechtbank, dat ze nog van mijn pa houdt, ...
Woensdag: 2e keer naar de rechtbank: deze keer gaat mijn zus mee met mijn ma naar de rechtbank (ik heb geen zin om nogmaals mijn uren in te halen, gezien ik geen verlof mag nemen op mijn werk, en heb eigenlijk ook bitter weinig zin om haar terug mee te moeten sleuren naar Kortrijk)
Donderdag: geween omdat de echtscheiding nu bijna definitief is (moet enkel nog overgeschreven worden in de registers van de burgerlijke stand) en dat hij nooit meer zal terugkomen
Vrijdag: gezeur omdat mijn zus en ik (en mijn vriend) zaterdagavond gaan eten met mijn pa om eens over alles te praten (ik heb hem in die 6 maand nog maar 1 keer teruggezien en dat was aan de rechtbank, mijn zus ziet hem woensdag voor de eerste keer terug) Op 1 januari een smsje gekregen dat hij veel brokken te lijmen heeft en dat hij alles eens wil bespreken.
Zaterdag: D-day: vandaag zien we voor de 1e keer sinds lange tijd ons vader terug. Ik ben nu al aan het panikeren wat ik in godsnaam allemaal moet zeggen. Ondertussen is mijn ma natuurlijk al heel de week vanalles aan het vertellen wat ik hem van haar moet zeggen (en nee, daar doe ik niet aan mee, ik ben geen boodschapperke)
Zondag: heel de dag zal er weer gepraat worden over wat er allemaal is gezegd geweest. Nee, daar heb ik ook geen zin in. En ik ben zeker dat mijn ma alles zal willen weten want vorige week zei ze me al dat dat maar normaal is, dat ik haar alles vertel, want ik woon nog thuis.. Nee, ik zie daar de logica niet van in. Jij wel?
Kortom, het wordt een hatelijke week, wou dat alles al voorbij was...
Ik moest dat gewoon ff van me af kunnen schrijven
Groetjes
nieke
quote:Pffff, dat klinkt pas als een kut week... nou sterkte enzow! En je hoeft zondag echt niet alles aan je moeder te vertellen hoor, ze moet ook maar snappen dat dat komt als jij er aan toe bent....
Op maandag 19 januari 2004 08:20 schreef leonieke het volgende:
Hmz het wordt deze week een drukke week op 'familie'gebied bij leonieke thuis.Vandaag en morgen: heel de dag gezeur en geween over het feit dat mijn ma niet wil scheiden, dat ze niet wil tekenen op de rechtbank, dat ze nog van mijn pa houdt, ...
Woensdag: 2e keer naar de rechtbank: deze keer gaat mijn zus mee met mijn ma naar de rechtbank (ik heb geen zin om nogmaals mijn uren in te halen, gezien ik geen verlof mag nemen op mijn werk, en heb eigenlijk ook bitter weinig zin om haar terug mee te moeten sleuren naar Kortrijk)
Donderdag: geween omdat de echtscheiding nu bijna definitief is (moet enkel nog overgeschreven worden in de registers van de burgerlijke stand) en dat hij nooit meer zal terugkomen
Vrijdag: gezeur omdat mijn zus en ik (en mijn vriend) zaterdagavond gaan eten met mijn pa om eens over alles te praten (ik heb hem in die 6 maand nog maar 1 keer teruggezien en dat was aan de rechtbank, mijn zus ziet hem woensdag voor de eerste keer terug) Op 1 januari een smsje gekregen dat hij veel brokken te lijmen heeft en dat hij alles eens wil bespreken.
Zaterdag: D-day: vandaag zien we voor de 1e keer sinds lange tijd ons vader terug. Ik ben nu al aan het panikeren wat ik in godsnaam allemaal moet zeggen. Ondertussen is mijn ma natuurlijk al heel de week vanalles aan het vertellen wat ik hem van haar moet zeggen (en nee, daar doe ik niet aan mee, ik ben geen boodschapperke)
Zondag: heel de dag zal er weer gepraat worden over wat er allemaal is gezegd geweest. Nee, daar heb ik ook geen zin in. En ik ben zeker dat mijn ma alles zal willen weten want vorige week zei ze me al dat dat maar normaal is, dat ik haar alles vertel, want ik woon nog thuis.. Nee, ik zie daar de logica niet van in. Jij wel?
Kortom, het wordt een hatelijke week, wou dat alles al voorbij was...
Ik moest dat gewoon ff van me af kunnen schrijven
Groetjes
nieke
Naja, sla je er maar doorheen, en voor dat je het weet is het voorbij
Mja, hij weet ook wel dat als ik ooit trouw dat mijn ma er bij zou zijn en aangezien hij zegt 'tot nooit meer' dan bedoelt hij ook onmiddellijk dat hij er gewoon niet wil aanwezig zijn eh. Het feit dat hij ook niet reageert op mijn mailquote:Op woensdag 31 maart 2004 09:28 schreef zwaaibaai het volgende:leonieke, kop op meis. Het is ook erg verrot om door je vader zo in de steek gelaten te worden. Maar wat ik uit je verhaal begrijp, is dat hij op een of ander manier zijn dochters wel wil zien en zijn ex-vrouw niet meer.
En ik vind dat je moeder zwelgt in zelf medelijden. Ze blijft maar hangen aan die vent i.p.v uberhaupt een poging te doen het te gaan verwerken.
just my 2 cents
Ik wens het ook niemand toe hoor, zelfs niet mijn grootste vijand.quote:Op dinsdag 30 maart 2004 23:37 schreef Drugshond het volgende:
...
Je hebt een duidelijke log gemaakt van wat er zoal op je afkomt als je in een scheidingsproces zit.
Persoonlijk hoop ik deze materie niet in mijn leven mee te hoeven maken.
Thx. Ik probeer ook vooruit te gaan hoor, niet bij de pakken te blijven zitten. Enige probleem is dat mijn ma helemaal niets onderneemt en dat ik dus ook constant terugval. Enige gespreksonderwerp hier bv is mijn pa. Oke misschien overdreven dat het het enige is, maar elk gesprek draait bijna uit op mijn pa.quote:Maar ik wens je wel alle succes in de keuzes die je zult maken in de toekomst en blijf niet te veel hangen in het verleden. Maar blijf wel je moeder steunen (door dik en dun) want zij is er altijd geweest in voor en tegenspoed.
Mee eens. Misschien wordt je moeder zelfs pas gedwongen onder ogen te zien dat ze het alleen moet kúnnen rooien als jij het huis uit bent. Laat je leven alsjeblieft niet ruineren omdat jij moeder speelt voor je moeder.quote:Op woensdag 31 maart 2004 13:47 schreef Brighteyes het volgende:
Leonieke, hoezeer ik ook begrijp dat je je moeder niet nog meer pijn wil doen, wil ik je wel waarschuwen voor het claimen. Ik kan me voorstellen dat ze niet staat te springen bij de gedachte dat jij het huis uit wilt, maar je kan het niet eeuwig uit blijven stellen. En waarschijnlijk wordt het dan zelfs alleen maar moeilijker.
Probeer ook aan je eigen geluk te denken he!
Sterkte.
Ook @Brighteyes:quote:Op woensdag 31 maart 2004 14:08 schreef Juweel het volgende:
[..]
Mee eens. Misschien wordt je moeder zelfs pas gedwongen onder ogen te zien dat ze het alleen moet kúnnen rooien als jij het huis uit bent. Laat je leven alsjeblieft niet ruineren omdat jij moeder speelt voor je moeder.
Sterkte ermee!!
Dat begrijp ik, het moet ook heel moeilijk zijn.quote:Op woensdag 31 maart 2004 17:35 schreef leonieke het volgende:
En idd.. ik moet hier ooit eens weg, maar *zucht* nu kan ik het echt nog niet hoor
hehe thx, maar ik heb ook mijn mindere dagen hoor, de dagen waarop ik niet over hem wil spreken, de dagen waar ik gewoon kan beginnen wenen, dat ik het helemaal niet meer zie zitten of dat ik helemaal in de put zit en niet aanspreekbaar ben. Maar iedereen heeft wel eens zo'n fase ehquote:Op donderdag 1 april 2004 10:59 schreef DaCybrSrfr het volgende:
Wow... zit hier met groot respect te lezen.... djeez...
100% hulde @ hoe je je er doorheen slaat...
Je moeder... als die altijd voor haar man heeft gezorgd dan kan ze voor zichzelf ook wel zorgen... denk dat het gemis een groter probleem is.
In ieder geval sterkte de komende tijd.
sounds very familiair idd...quote:Op zondag 4 april 2004 13:43 schreef Lotjeb het volgende:
Een lotgenoot!
Zit zelf in ongeveer dezelfde situatie dus ik weet hoe het is... Niet leukMijn vader had genoeg van mijn moeder en vergat daarbij dat hij nog 2 kinderen had... En mijn moeder laat zich iedere keer weer door mijn vader kwetsen. En ik als kind zit daar lekker tussenin
Wil mijn vader niet veroordelen om wat hij met mijn moeder doet, maar vind het ook moeilijk om contact met hem te hebben, vooral omdat hij daar zelf ook niet bijzonder veel moeite voor doet
Ingewikkeld allemaal.... (en dat woon ik niet eens meer thuis!)
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |