Aan de ene kant begrijp ik wel dat je wil dat hij contact opneemt, aan de andere kant zou ik het nog logischer vinden als je liever hebt dat alles achter de rug is. Heel erg jammer als je daar op moet wachten omdat het niet anders kan (die 4-6 maanden waar je het over had).
Succes ermee, ik weet min of meer hoe het voelt (hoewel het lang niet zo erg was als dit, dat is wel zeker).
First things first, oftewel eerst zelf even wat beter voelen en natuurlijk je zus en je moeder.
Wens je iig succes!
Kweet eigenlijk niet of ik wil of hij contact opneemt of niet. Ik ga in ieder geval de telefoon niet opnemen moest hij bellen, noch antwoorden op zijn smsje of mail. Mag hij ook eens weten hoe zoiets voelt vind ik. Of is dit dan weer zo verkeerd van mij? En moet ik hem een nieuwe kans geven (ondanks het feit dat hij al meer dan een maand niets van hem laat horen...)
quote:Ik zie daar niks verkeerds aan. Je hebt sterk het gevoel dat je in de steek gelaten bent. Dus kan zo'n persoon de boom in, in het gunstigste geval. IMO moet je vader contact opnemen met jou. Maar als hij dat doet, zou je hem eerst moeten laten uitpraten. Daarna kan je alsnog het contact verbreken.
Op dinsdag 26 augustus 2003 12:27 schreef leonieke het volgende:
Kweet eigenlijk niet of ik wil of hij contact opneemt of niet. Ik ga in ieder geval de telefoon niet opnemen moest hij bellen, noch antwoorden op zijn smsje of mail. Mag hij ook eens weten hoe zoiets voelt vind ik. Of is dit dan weer zo verkeerd van mij? En moet ik hem een nieuwe kans geven (ondanks het feit dat hij al meer dan een maand niets van hem laat horen...)
quote:Ik voorzie een moeilijke tijd voor je. Ze zullen elkaar voor allerlei dingen uit gaan maken. Daarnaast zal er dan waarschijnlijk een scheiding aankomen zover ik zie in je beginpost.
Op vrijdag 25 juli 2003 08:08 schreef leonieke het volgende:
Mijn pa is gisteren het huis uitgetrokken.. briefje op kast gericht aan mijn ma en de kleren en zijn spullen weg terwijl niemand thuis was.
Mijn ma wil niet scheiden, wil hem terug (terwijl ik zeker ben dat hij dat nie meer wil, andere vrouw in het spel enzo, hij start een nieuw leven...)Zijn eigen kinderen laat hij niets weten (neemt gsm niet op). Mijn moeder ziet het niet (financieel) niet meer zitten, is ten einde raad en ik weet niet wat ik moet doen. (Ik zeg wel dat ik er ben voor haar, mijn zus is hier nu ook, maar dat kan haar niets schelen "wat heb je aan een moeder zoals ik, een wrak, ik hoef er niet meer te zijn" krijg ik dan te horen...
Iemand tips?
Dan is het zeer belangrijk om beide te steunen, en zeer zeker niet 1 van de 2 de rug toe te keren, hoezeer je het er niet mee eens bent ook.
En over zaken als financien zou ik mezelf niet al te druk maken, je moeder zou kunnen gaan werken als ze dat nog niet doet. En je vader zal alimentatie moeten betalen in geval van een scheiding.
--
Ondanks dat je je in de steek gelaten voelt, niet zomaar het contact verbreken. Hoe lastig het ook is. Want als je iets breekt is het lastiger om het te lijmen.
[Dit bericht is gewijzigd door markvt op 26-08-2003 12:55]
quote:We (zus en ik) hebben de kans niet gekregen om hem te laten vallen, hij doet het zelf. Hij neemt geen contact op met ons en als mijn zus hem contacteert, negeert hij alles
Op dinsdag 26 augustus 2003 12:53 schreef markvt het volgende:[..]
Dan is het zeer belangrijk om beide te steunen, en zeer zeker niet 1 van de 2 de rug toe te keren, hoezeer je het er niet mee eens bent ook.--
Ondanks dat je je in de steek gelaten voelt, niet zomaar het contact verbreken. Hoe lastig het ook is. Want als je iets breekt is het lastiger om het te lijmen.
quote:Mja hij heeft 15 jaar mijn ma bedrogen eh, niet mij. Dus ik zie die twee dingen nog altijd los van elkaar. Ik ben me ervan bewust da een man en een vrouw elkaar opeens niet meer graag zien. Maar als er kinderen zijn.. ik weet het nie, het is niet omdat hij mijn ma niet meer graag ziet, dat hij zijn kids moet laten vallen. Kvind da da er los van staat.
Op dinsdag 26 augustus 2003 12:54 schreef -BB- het volgende:
tekst
Hij heeft blijkbaar gezegd tegen mijn ma: jullie zijn nu toch met vijf, ge hebt de kinderen (vijf: zij, mijn zus en haar vriend, ik en mijn vriend)
Denk dat ik da maar letterlijk zal opnemen die 'ge' en dat hij ons dan gewoon niet meer moet ofzo
Gisteren haar dochter gezien.. kon haar glimlach bijna van haar gezicht kloppen.
quote:Ik kan het me heel goed voorstellen, maar haar dochter staat er los van. Of vergis ik me?
Op dinsdag 9 september 2003 20:44 schreef leonieke het volgende:
ondertussen zijn we al bijna zeven weken ver en mijn ma heeft soms al eens een goeie dag, toch sinds ze gaat werken.. ale 'goeie'.. een minder slechte, laat ik het zo zeggen, terwijl ik het er steeds moeilijker mee heb.Gisteren haar dochter gezien.. kon haar glimlach bijna van haar gezicht kloppen.
quote:Mja 'zij' is nu beke zijn nieuwe dochter. Kheb den indruk dat zij ons (zus en ik) moet vervangen want met ons heeft hij nog altijd geen contact opgenomen, terwijl zij daar meerdere keren per week zit. Sorry for being jealous perhaps..
Op dinsdag 9 september 2003 21:05 schreef zwaaibaai het volgende:[..]
Ik kan het me heel goed voorstellen, maar haar dochter staat er los van. Of vergis ik me?
Wel eens aan gedacht op een brandbrief te schrijven aan hem? Of een kaartje met een enorme hint?
quote:Kvind dat hij de eerste stap moet zetten _als_ hij nog contact met zijn eigen kinderen wil, niet dat ik hem een hint moet geven dat zijn dochters ook nog leven. Hij heeft zelfs nog nooit gevraagd of wij het aankunnen, die hele situatie, hoe wij er tgo staan...
Op dinsdag 9 september 2003 21:32 schreef zwaaibaai het volgende:
Tja tegen jaloersheid kan je niks doen, maar de dochter zelf is geen partij hier in. Niet haar schuld bedoel ik.Wel eens aan gedacht op een brandbrief te schrijven aan hem? Of een kaartje met een enorme hint?
quote:Ik kan me je woede goed voorstellen. Maar ik heb het gevoel dat jij, ondanks alles, WEL contact met hem wil hebben. Dus waarom niet een brief?
Op dinsdag 9 september 2003 21:40 schreef leonieke het volgende:[..]
Kvind dat hij de eerste stap moet zetten _als_ hij nog contact met zijn eigen kinderen wil, niet dat ik hem een hint moet geven dat zijn dochters ook nog leven. Hij heeft zelfs nog nooit gevraagd of wij het aankunnen, die hele situatie, hoe wij er tgo staan...
Trouwens, de eerste weken heeft mijn zus vaak genoeg gebeld en gesmst naar hem.. Reageren was te veel gevraagd blijkbaar..
quote:Ik denk da k het hem gewoon niet gun dat ik ga kruipen voor hem.. I dunno.. Kweet met mezelf nie echt raad voor de moment eigenlijk.
Op dinsdag 9 september 2003 21:43 schreef zwaaibaai het volgende:[..]
Dus waarom niet een brief?
Ik ben er altijd van uitgegaan dat je maar één pa hebt, dus dat je er alles moet voordoen om contact te houden enzo, ook als het moeilijk gaat, maar nu het zo ver is... hij vindt contact met zijn dochters blijkbaar ook niet zo belangrijk, dus misschien geef ik hem beter gewoon op
quote:Een brief is niet perse iets waardoor je laat blijken dat je kruipt hoor, je kan er ook eentje maken waarin JIJ aangeeft wat jou dwars zit, zonder een plukje stof te proeven
Op dinsdag 9 september 2003 21:46 schreef leonieke het volgende:[..]
Ik denk da k het hem gewoon niet gun dat ik ga kruipen voor hem..
quote:Mja denk da ik opeens te emotioneel zou worden. Kzou hem zo graag eens onder zijn voeten geven eh. Zeggen dat hij ook naar zijn kinderen moet omkijken of dat hij ze kwijt raakt. Maar ja, hij heeft een nieuw leven, één met de vrouw van zijn leven (en haar kids) blijkbaar.
Op dinsdag 9 september 2003 21:51 schreef zwaaibaai het volgende:[..]
Een brief is niet perse iets waardoor je laat blijken dat je kruipt hoor, je kan er ook eentje maken waarin JIJ aangeeft wat jou dwars zit, zonder een plukje stof te proeven
quote:Met wrok kom je echt helemaal nergens. En te emotioneel worden tijdens een brief schrijven is toch niet erg. Je schrijft je brief, stopt het weg voor een dagje, leest het terug, doet wat aanpassingen, schrijft nog een keer, enz enz
Op dinsdag 9 september 2003 21:58 schreef leonieke het volgende:[..]
ff knippen
Ik heb het gevoel dat je het gaat opkroppen. En wanneer je dat doet, en het komt er uit...... Dan zie je de wereld schever dan het al is. Het kan enorm opluchten om je hart te luchten in een brief ( en deze zin klopt niet grammaticaal, maar je snapt wat ik bedoel
)
quote:Mja.. kmoe het trouwens ook doen voor mijn ma. Ze zou zo teleurgesteld zijn als ze weet da ik contact zoek met hem. Oh ja... misschien als ik hem kan vergeten, zal ik er niet zo'n last van hebben.. Wie weet?!?
Op dinsdag 9 september 2003 22:03 schreef zwaaibaai het volgende:[..]
Met wrok kom je echt helemaal nergens. En te emotioneel worden tijdens een brief schrijven is toch niet erg. Je schrijft je brief, stopt het weg voor een dagje, leest het terug, doet wat aanpassingen, schrijft nog een keer, enz enz
Ik heb het gevoel dat je het gaat opkroppen. En wanneer je dat doet, en het komt er uit...... Dan zie je de wereld schever dan het al is. Het kan enorm opluchten om je hart te luchten in een brief ( en deze zin klopt niet grammaticaal, maar je snapt wat ik bedoel
)
*off-topic* als regentes moet ik idd soms grammaticaal-verkeerde zinnen kunnen ontcijferen :p
quote:done that.. (hopelijk juiste adres
Op dinsdag 9 september 2003 22:10 schreef zwaaibaai het volgende:
Dat lukt je nooit, het blijft je vader ( toevoegen aan msn kan ook, zie profiel voor adres)
Ik weet dat het makkelijk gezegd is voor iemand die niet in die situatie zit, maar als je weet waar hij woont en je wilt het echt uitpraten, is het misschien toch het verstandigst om het face to face uit te gaan praten.
Een brief schrijven kan natuurlijk ook, maar gezien wat hij met je smsjes etc doet, zal hij waarschijnlijk ook jouw brief niet beantwoorden.
quote:Dat is het hem net eh. Ik wil hem eigenlijk niet irl gaan zien omdat hij mij dan niet echt KAN negeren als hij dat wil doen. Bij een brief kan hij gewoon niets meer van zich laten horen en dan weet ik genoeg. Als ik hem zou gaan opzoeken, is hij verplicht om iets terug te zeggen.
Op dinsdag 9 september 2003 23:10 schreef Untouchables het volgende:
...
Een brief schrijven kan natuurlijk ook, maar gezien wat hij met je smsjes etc doet, zal hij waarschijnlijk ook jouw brief niet beantwoorden.
Khad gewoon nooit gedacht dat hij het zo ver ging laten komen en nu hij dat gedaan heeft, is de afstand al (bijna?) te groot om er nog iets aan te doen. Misschien redeneert hij wel zo.. wie weet.
Khoop gewoon dat hij het ook elke dag moeilijk heeft met het feit dat hij ons aan het verliezen is... ik hoop het zo hard dat hij er ook pijn van heeft.
hij heeft nog altijd niets laten weten ![]()
still don't get it...
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |