Moeder weg
Vader allemaal schulden
3 kinderen etc etc
Life's a bitch
Oja mijn broertje was 7
en mijn zusje 12
ik ben 15
Was een zware tijd though
Heb dit zelf meegemaakt met een nichtje van mijn moeder, dus ik weet wat voor type je vader is.
Het enige wat jij nu kunt doen is zorgen dat jullie het financieel redden, alimentatie zal wel geen sprake meer van zijn, omdat jullie 18+ zijn.
Praat vooral veel met je moeder over zijn eerdere uitstapjes en probeer haar te overtuigen dat het beter is zo. Ook al is het misschien niet zo, maar dan heeft ze meer rust in haar kop. Het is in ieder geval beter dan dat ze zich gaat verhangen of zo, want dat is het ergste uiterste wat kan gebeuren. Zorg dat je haar de komende weken onlast van huishoudelijke zaken. Ze zal het zo moeilijk hebben dat ze daar geen zin in heeft. Doe het samen, help haar en laat haar zien dat jullie er wél voor haar willen zijn. aan het eind van het liedje houdt een vrouw het meest van haar kinderen, dus in jullie geval zal het ook zo zijn.
Het belangrijkst is om veel naar buiten te gaan, binnenshuis herinnert alles haar aan je vader, dat maakt het alleen maar erger.
Neem meteen de stap om deze factoren te reduceren, gooi zijn resterende kleding weg, ook misbare spullen van hem, zoals een schilderij of radio kun je het beste meteen wegdoen. Verkopen of zo.
Als de middelen aanwezig zijn, verander dan de indeling van bijv. de woonkamer en dat soort dingen. Geef haar het gevoel dat haar leven veranderd is in een positieve zin: de vent die haar altijd bedroog is eindelijk weg, ga dit vieren!
Het zal niet makkelijk worden, daarom vanaf mijn stoel: veel sterkte, succes en vooral veel geluk zónder je vader gewenst.
Oh ja, als je zijn gsm-nummer hier neerzet, heeft ie in notime een berg sms-en waar je u tegen zegt. Lafaard dat het is.
quote:thxkes.. (thx trouwens aan iedereen voor de moed die je inspreekt, doet me echt deugd)
Op vrijdag 25 juli 2003 12:04 schreef Atmosferic het volgende:
...
Hij heeft vanmorgen contact opgenomen en wil direct scheiden. Heeft ondertussen al de rekening die voor mij bestemd was helemaal geplunderd. Ik wil niets meer met hem te maken hebben. Hij belt normaal morgen terug.. Like I care... Hem spreken wil ik totaal niet meer. En dan nog het lef hebben om te zeggen dat er tgo zijn kinderen niets veranderd is. Hij heeft geen salu gezegd tegen ons en pakt geld af.. sorry langs mijn kant is er dan wel enorm veel veranderd. Dit is mijn vader niet meer, hoe grof het ook klinkt
quote:Blokkeer je rekeningen.
Op vrijdag 25 juli 2003 12:21 schreef leonieke het volgende:[..]
thxkes.. (thx trouwens aan iedereen voor de moed die je inspreekt, doet me echt deugd)
Hij heeft vanmorgen contact opgenomen en wil direct scheiden. Heeft ondertussen al de rekening die voor mij bestemd was helemaal geplunderd. Ik wil niets meer met hem te maken hebben. Hij belt normaal morgen terug.. Like I care... Hem spreken wil ik totaal niet meer. En dan nog het lef hebben om te zeggen dat er tgo zijn kinderen niets veranderd is. Hij heeft geen salu gezegd tegen ons en pakt geld af.. sorry langs mijn kant is er dan wel enorm veel veranderd. Dit is mijn vader niet meer, hoe grof het ook klinkt
sterkte!
quote:Het WAS een rekening op naam van mijn ouders die hij meegenomen heeft samen met nog een pak aandelen. De rest heeft hij hier gelaten.
Op vrijdag 25 juli 2003 12:23 schreef Acacia het volgende:[..]
Blokkeer je rekeningen.
het klinkt alsof hij in geestelijke nood zit, zo gedraagt hij zich!sterkte!
Geestelijke nood.. hij zit al lekker bij een andere vrouw te ne*ken heb ik de indruk (iets wat hij trouwens al langer dan van gisteren doet...) Denk niet dat hij zich echt aantrekt wat er met zijn twee dochters en zijn toch-nog-steeds-echtgenote te noemen vrouw gebeurt..
En eigenlijk is het na 15jaar bedriegen beter dat hij vertrokken is, maar mijn ma heeft zich altijd weggecijferd en alles gedaan voor hem opdat hij niet zou vertrekken .. En nu heeft hij het toch gedaan...
Hoe kan je zo van iemand houden? Want nu nog wacht ze op hem en kan ze geen slechte dingen van hem zeggen... I still don't get it..
Als een vrouw je echtgenoot afpakt, is de beste wraak haar met hem te laten samenleven,
zo denk ik er tenminste over, .
sterkte , jullie redden t wel.
Aan de andere kant zijn er ook financiele problemen die zijn moeder weer veel zwaarder treffen, omdat zij haar carriere heeft opgegeven om voor de vader en het gezin te volgen, en nu wel een opleiding heeft maar haar ervaring is bij lange na niet up to date.
Wat het belangrijkste is is je moeder duidelijk maken hoe belangrijk ze voor jullie is, zodat ze in ieder geval nog iets heeft om de zin van het leven in te zien. Ik denk dat ze ook een afspraak zou moeten maken met een psycholoog, eventueel ook voor een doorverwijzing naar wat medicijnen. Daarna zou ik haar zoveel mogelijk proberen te ondersteunen met een nieuw leven opbouwen zonder je vader. Vraag haar wat de dingen zijn die ze altijd had willen doen, en waar ze nu tijd voor over heeft. De vader van die vriend is bijvoorbeeld op Salsa dansles gegaan en bij een culinair gezelschap. Zo ontmoet ze andere mensen, heeft ze afleiding en geeft ze nieuwe zin aan haar leven. Het is ook belangrijk dat ze niet wegvlucht voor de problemen die er zijn, ook al is dat verleidelijk. Ik merk dat als je bijvoorbeeld steeds lang van huis weggaat, je thuis toch elke keer opnieuw in dat gat valt. Stimuleer haar om er veel over te praten, ik hoop dat ze genoeg goede vrienden om zich heen heeft. Het kan lang duren, maar als ze zelf haar best doet weet ik zeker dat er vooruitgang zal zijn... Misschien helpt het ook wel om (binnen jullie woonplaats) te verhuizen, misschien kleiner wonen. Ze kan dan helemaal opnieuw beginnen op haar eigen plekje, en alles doen zoals zij het wil.
Ik hoop voor je dat het binnenkort snel beter gaat met je moeder en jullie. Met de echtscheiding komt er waarschijnlijk in ieder geval wel een financiele regeling. Dat scheelt alweer. Heel veel sterkte!
Je zou eigenlijk toch moeten proberen om in contact met hem te treden en dit uit te praten. Hij kan toch niet zomaar een uitleg doen door middel van een briefje om daarna spoorloos te verdwijnen?
En er staat dat hij zijn GSM niet op neemt, maar dan zijn er nog veel meer opties als je hem echt wilt spreken. Bijvoorbeeld een sms sturen (hier al genoemd), bellen/langs gaan op het adres waar hij nu zit (waarschijnlijk het huis van zijn nieuwe vriendin, maar ja, er is een grote kans dat je dat adres niet weet) of langs gaan/opbellen naar zijn werk?
Conclusie: probeer (persoonlijk) met hem in contact te treden en een gesprek aan te gaan !
Ik hoop dat je pa bij trekt en idd in godsnaam laat er een soort van dialoog ontstaan (moet wel van twee kanten komen natuurlijk) dit is echt belachelijk, of hij jou niet meer als dochter wil. Dat kan gewoon niet, dat hoort bij kinderen nemen. Weten dat je er de rest van je leven aan vast zit, accepteer dat! Er zou een straf op moeten staan...
quote:Er zijn natuurlijk verschillende mogelijkheden, maar hij pakt geen enkele kans. Mijn zus heeft al tientallen smsjes gestuurd zonder reactie, telefoon neemt hij niet op, adres van zijn vriendin wil hij (nog .. hij moet het sowieso zeggen voor de echtscheidingsakte) niet zeggen.
Op zondag 27 juli 2003 15:26 schreef Miss_MacPhisto het volgende:En er staat dat hij zijn GSM niet op neemt, maar dan zijn er nog veel meer opties als je hem echt wilt spreken. Bijvoorbeeld een sms sturen (hier al genoemd), bellen/langs gaan op het adres waar hij nu zit (waarschijnlijk het huis van zijn nieuwe vriendin, maar ja, er is een grote kans dat je dat adres niet weet) of langs gaan/opbellen naar zijn werk?
Conclusie: probeer (persoonlijk) met hem in contact te treden en een gesprek aan te gaan !
It's like he really doesn't care...
Mijn pa heeft _nog_ altijd niets laten weten aan mijn zus of aan mij. Denk nie da da rap zal veranderen gezien hij alle contact met familie verbreekt (ook zijn kant)
Kvind da echt nie meer normaal se.. het blijven toch je kinderen ook al hou je niet meer van de moeder van je kinderen?? of ben ik nu zo verkeerd? *schouderophaal*
Ik denk dat je je moeder moet adviseren om alleen op de aanvraag op scheiding in te gaan wanneer je vader ermee eens gaat om een groot geldbedrag aan haar en jou (vanwege je bankrekening) te betalen. Als hij dat niet doet, dan geen scheiding... en dan kannie dus niet met zijn nieuwe vroutje trouwen (want dat zal die misschien wel willen).
Fijn dat je moeder een beetje begint op te knappen. ik kan me voorstellen dat ze het er heel moeilijk mee heeft... heel positief dat ze de kracht heeft op kunnen brengen om te gaan werken (was financieel natuurlijk ook hard nodig).
Goed dat je niet meer met je vader om wilt gaan: hij zal dit echt helemaal goed moeten maken met jou en je zus om weer jullie liefde en aandacht te mogen ontvangen.... hij gedraagt zich echt niet zoals een vader zou moeten
ik hoop voor je dat je pa nog een beetje bijdraait, want dat hij niet met je moeder wil praten is nog tot daar aantoe, maar hij kan toch niet zijn eigen kids in de steek laten?
jeetje...
Sterkte! mocht je een keertje om wat steun verlegen zitten, ik zwerf hier wel ergens rond
quote:Dat is inderdaad schofterig van hem. Misschien dat hij ooit nog tot inkeer komt, maar dat kun je niet afdwingen. Jullie hebben geprobeerd contact op te nemen, hij reageert niet (behalve dan het bericht dat hij direct wil scheiden)....dan kunnen jullie niets meer doen, hoe lullig dat ook is. Misschien gaat hij later nog wel contact opnemen, misschien ook niet. Jullie hebben in ieder geval gedaan wat je kon, moet je maar denken.
Op maandag 25 augustus 2003 23:08 schreef leonieke het volgende:
Ondertussen al een maand verder en nog altijd hetzelfde, behalve dat mijn ma morgen haar eerste werkdag tegemoet gaat en ze nu eindelijk al begint te eten de laatste dagenMijn pa heeft _nog_ altijd niets laten weten aan mijn zus of aan mij. Denk nie da da rap zal veranderen gezien hij alle contact met familie verbreekt (ook zijn kant)
Kvind da echt nie meer normaal se.. het blijven toch je kinderen ook al hou je niet meer van de moeder van je kinderen?? of ben ik nu zo verkeerd? *schouderophaal*
Fijn dat je moeder gaat werken, dat kan haar afleiding, voldoening, zelfvertrouwen en contacten geven. Is ze nog erg depressief? Heeft ze professionele hulp of medicijnen? Als ze echt nog heel depressief is, zo erg dat jullie het bijna niet op kunnen vangen, moet ze hulp zoeken. Het is heel lief dat jullie haar zo steunen, maar dat kun je ook niet eeuwig volhouden en soms is er gewoon meer nodig dan alleen de steun van je kinderen.
quote:Mja persoonlijk denk ik ook wel dat het werken-gaan haar terug deugd zal doen, al was het maar om ff haar gedachten op iets anders te krijgen eh.
Op maandag 25 augustus 2003 23:42 schreef sheila_na_gig het volgende:[..]
Fijn dat je moeder gaat werken, dat kan haar afleiding, voldoening, zelfvertrouwen en contacten geven. Is ze nog erg depressief? Heeft ze professionele hulp of medicijnen?
Soit, ik kan u verzekeren dat mijn pa niet meer lang moet wachten van contact op te nemen of ik zorg er persoonlijk voor dat hij zijn kleinkinderen niet te zien krijgt. Zijn dochter 'weggeven' zit er sowieso van mijn kant al niet meer in. Iemand die zo zijn voeten veegt aan de huwelijksbeloftes, is het niet waard om zoiets te mogen doen..
quote:Het is een echtscheiding door onderlinge toestemming, dus dat duurt officieel 4 - 6 maanden. Het voordeel is dat ik bij een notaris werk en dat mijn bazin het dossier voorgenomen heeft op al de rest (een dag voor het verlof)
Op maandag 25 augustus 2003 23:35 schreef Courtney het volgende:
Zijn ze inmiddels al officieel gescheiden?Ik denk dat je je moeder moet adviseren om alleen op de aanvraag op scheiding in te gaan wanneer je vader ermee eens gaat om een groot geldbedrag aan haar en jou (vanwege je bankrekening) te betalen. Als hij dat niet doet, dan geen scheiding... en dan kannie dus niet met zijn nieuwe vroutje trouwen (want dat zal die misschien wel willen).
...
Goed dat je niet meer met je vader om wilt gaan: hij zal dit echt helemaal goed moeten maken met jou en je zus om weer jullie liefde en aandacht te mogen ontvangen.... hij gedraagt zich echt niet zoals een vader zou moeten
Mja ik snap het ook niet. Ik heb altijd opgekeken naar mijn vader, hij was mijn eigen godje, weet je wel.. en nu dit. Laat hij me zomaar in de steek.. Tis zijn stijl niet, maar blijkbaar doet die vrouw juist hetzelfde met haar kinderen (wij kennen die kinderen natuurlijk goed omdat we vroeger bijna altijd samen speelden zodat mijn pa en die vrouw hun affaire konden onderhouden) Haar ene zoon heeft een depressie blijkbaar en ze heeft gezegd dat hij maar zijn plan moet trekken, hij is oud genoeg. Denk dat mijn pa nu ook zo reageert over zijn kids... Verkeerd natuurlijk, maar ja, wie zal het hem zeggen?
quote:Thx...
Op maandag 25 augustus 2003 23:41 schreef Phate het volgende:
tsjonge...ik hoop voor je dat je pa nog een beetje bijdraait, want dat hij niet met je moeder wil praten is nog tot daar aantoe, maar hij kan toch niet zijn eigen kids in de steek laten?
jeetje...
Sterkte! mocht je een keertje om wat steun verlegen zitten, ik zwerf hier wel ergens rond
Ik kijk gewoon al uit naar zijn verjaardag. Zou veel geld geven om zijn gezicht te zien als hij een kaartje en cadeau krijgt van haar kids maar niets van zijn eigen kinderen. Zelfde met vaderdag en nieuwjaar enzo. Kan me niet voorstellen dat hij dan niet aan ons zal denken. En dan is het onze beurt om eens in ons vuistje te lachen
Het klinkt misschien als onbegonnen werk, maar de situatie vraagt om een radicale verandering. Die accepteren is de eerste stap.
Sterkte
quote:Ik moet eerlijk zijn dat ik *blij* ben dat mijn pa vertrokken is. Het was de laatste maanden geen leven meer. Ik heb een nieuwe relatie sinds drie maanden en die kwam idd heel kort op mijn vorige relatie (maar ik heb niemand bedrogen) en zelfs toen had mijn pa het lef om mij een slet en een hoer te noemen. Terwijl hij eigenlijk de grote kl**tzak is van heel de affaire.
Op dinsdag 26 augustus 2003 09:14 schreef MrWilliams het volgende:
Houd je eigen emoties goed in de gaten, leef ze, zorg dat ze "binnen de perken blijven" en het allerbelangrijkst: Steun je moeder waar je kan. Leidt haar af en probeer haar duidelijk te maken dat dit geen einde is, maar een nieuw begin.Het klinkt misschien als onbegonnen werk, maar de situatie vraagt om een radicale verandering. Die accepteren is de eerste stap.
Sterkte
Het probleem is dat mijn ma haar hele leven in dienst heeft gestaan van mijn vader en dat ze nu niets om handen heeft. Ze deed gewoon alles voor hem.
Ze is beter af zonder hem eindelijk, jammergenoeg zal het lang duren voor ze dat begint te beseffen
Ik hoop voor je dat alles toch nog goed uitpakt met je moeder, je zus en jezelf. Je moeder is in ieder geval beter af op deze manier, hoezeer dat ook niet zo voelt voor haar waarschijnlijk.
quote:Ik weet perfect waar mijn pa woont he (op 6 km van ons thuis) dus dat is zeker het probleem niet. (staat ook in de echtscheidingsakte vermeld enzo)
Op dinsdag 26 augustus 2003 09:57 schreef -BB- het volgende:
Heel erg vervelende situatie, maar ik snap één ding niet. Je zegt dat hij gewoon naar zijn werk gaat? Kan je daar dan niet langs gaan of naar personeelszaken o.i.d. bellen om te vragen naar je vaders gegevens?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |