quote:Mama heeft inderdaad d'r buik vol van't kolven...
Op maandag 6 oktober 2003 13:16 schreef bixister het volgende:[..]
over bierglazen gesproken: oud bruin schijnt ook goed te zijn voor BV!
Oud bruin: 1 pint per dag (neemt papa een lekker bokbiertje of zo )
Ook anijsmelk: 1 per dag (papa drinkt mee)
trouwens dat van dat oud bruin schijnt niet zo te zijn. Alleen het feit dat er veel wordt gedronken helpt goed mee. Een oud bruin is tenslotte veel meer dan een glaasje water.
Mevrouw Bright drinkt ook ettelijke kannen kabouterthee (da's ook goed voor de BV zegt men; zit ook anijs in)
edit: fieptouwtje
[Dit bericht is gewijzigd door Bright op 06-10-2003 13:36]
Daar zakt de moed toch van in je schoenen. Nou maar hopen dat ik niet zoveel problemen krijg. Ik vindt het trouwens wel heel moedig dat jullie zo door blijven tobben. Volgens mij zijn er genoeg die de moed al snel opgeven als het allemaal zo moet.
quote:Nou, de BV komt wel op gang hoor... om de 2 uur ong. 70 tot 80 cc.
Op maandag 6 oktober 2003 15:31 schreef Lewis.de.boxer het volgende:
Getver hey Bright het lijkt me toch wel heel vervelend voor Mevr Bright als die borstvoeding maar niet goed op gang wil komen.
Trouwens voor jouw ook Bixister.Daar zakt de moed toch van in je schoenen. Nou maar hopen dat ik niet zoveel problemen krijg. Ik vindt het trouwens wel heel moedig dat jullie zo door blijven tobben. Volgens mij zijn er genoeg die de moed al snel opgeven als het allemaal zo moet.
Vanmiddag wegen!! Ben benieuwd naar haar gewicht. Terugrekenend vanuit de benodigde melk zou ze ong. 4kg zijn!
Wegen kan daar ook, dus dat komt vanavond wel.
Knap trouwens hoor van mw. Bright dat ze nog steeds kolft, ik denk niet dat ik dat volgehouden zou hebben.
quote:
Op dinsdag 7 oktober 2003 10:56 schreef Karin het volgende:
Wat goed Bright dat jullie een afspraak hebben gemaakt! Wie weet kan Elise met haar hulp wel gewoon aan de borst leren drinken, dan hoeft mw. Bright niet meer te kolven. Het vraag/aanbodsysteem komt toch het beste op gang als het kindje echt aan de borst drinkt.
Ik hoop echt dat ze jullie goed kan helpen.
quote:Zei de lacteuse (
Knap trouwens hoor van mw. Bright dat ze nog steeds kolft, ik denk niet dat ik dat volgehouden zou hebben.
* Bright is wel van z'n werk af als Elise de natuurlijke verpakking prefereerd boven een flesje
Wat de kracht bij pompen aangaat. Met Storm en Sverre heeft Astrid lang gekolfd, maanden. Bij Sverre met een duo-pomp. Kracht half beginnen ivm pijn bij eerste paar keer zuigen en het plaatsen, daarna bijna vol en dat dan 10 minuten tot een kwartier per keer. Om de drie uur, gerekend vanaf begin kolven.
's Ochtends had ze altijd behoorlijk veel, gemiddeld 200cc... 100cc+ rechts en zo'n 70cc links. Naar de middag, avond snel afnemend. We hadden ook al snel de DV vol liggen met echt LITERS melk.
Overigens, maak er geen martelgang van. Borstvoeding is beter, maar het moet wel leuk blijven en te doen zijn. Beter met plezier de helft van de voeding bv en de rest oplosmelk dan jezelf en je omgeving plagen. Lukt het niet dan groeien ze evengoed van flesvoeding hoor!!
Heeel veel suc6..
quote:Dit is precies wat ik al tegen mijn vrouw heb gezegd. Zo krijgt ze toch belangrijke afweerstoffen binnen en groeit goed. Maar zolang het alleen met BV gaat, doen we het zo.
Op dinsdag 7 oktober 2003 11:37 schreef bastardhost het volgende:
...
Overigens, maak er geen martelgang van. Borstvoeding is beter, maar het moet wel leuk blijven en te doen zijn. Beter met plezier de helft van de voeding bv en de rest oplosmelk dan jezelf en je omgeving plagen. Lukt het niet dan groeien ze evengoed van flesvoeding hoor!!Heeel veel suc6..
200cc?? Goh, daar zijn we dus nog lang niet
quote:Bright, toen ik voor Sverre ben gaan kolven (direct na zijn geboorte met 29 weken en dus wetende dat ik lange tijd alleen moedermelk via een sonde kon laten geven) raden ze mij in het ziekenhuis in Zwolle aan om direct met een dubbele kolf te werken omdat dat 1) beter voor het op gang brengen van de melk was en 2) veel tijd zou besparen omdat ik toch een week of 10 zou moeten kolven voor Sverre uberhaupt uit de borst kon drinken.
Op maandag 6 oktober 2003 12:13 schreef Bright het volgende:
even over dat advies aan phileine:
Zou het niet beter zijn om, als er gekolft moet worden, dan een dubbele kolf te gebruiken en toch 20 minuten door te kolven? Wordt daarmee de productie opgevoerd (omdat elke borst een dubbele tijd wordt afgekolft) of juist verminderd (omdat de zuigkracht wordt verminderd)oh, nog een vraag die hiermee te maken heeft: Die kolf heeft een variabele zuigkracht. Moet die juist hard of juist zacht zuigen? Iemand ervaring in deze hoek?
Elise doet haar tong niet naar voren als ze wil gaan drinken. Dat schijnt een speen-borst-verwarring te zijn, maar de allereerste keer dat ik haar 'bezag', deed ze dat al niet. Ze heeft het dus nooit gedaan, tenzij ze in het ziekenhuis de nachtvoeding toch met een flesje hebben gedaan.
Het kan zijn dat bepaalde babies in de baarmoeder duimen en dat daardoor deze verwarring ontstaat.
Het komt er dus in ieder geval op neer dat het consult met de lactatiedeskundige niet heeft gezorgd voor een baby die uit de borst zal gaan drinken, helaas
We hebben wel zo'n T-stuk gehad zodat mama beide borsten tegelijk kan afkolven. Ze had wel het idee dat dat vannacht sneller ging.
Vanochtend sliep ze nog toen ik wakker werd/wegging, dus ik heb maar heel voorzichtig gedaan en haar lief laten slapen. (ik mis nu wel mijn ochtend-
)
Gisteravond waren we pas om half 10 thuis. Nou, dan moet je nog zoveel doen... eer dat we echt gaan slapen, komen we slaap tekort. Vandaag krijgt ze visite en is ze alleen; ik ga maar iets eerder naar huis, ik hoop echt dat ze het aankan... (De kraamtranen zijn nog neit helemaal over...)
Al is Elise heel erg lief, dit is echt een hele zware tijd. Het is echt afzien met zo weinig slaap, al die drukte en dan wordt het huishouden eigenlijk nog verslonsd en is er nie eens zoveel visite...
We beginnen de mensen te begrijpen die de baby weleens bij opa/oma dumpen om er lekker even tussenuit te gaan... (Gaan wij ook doen hoor!)
quote:Hoi Bright, begrijp ik hieruit dat Elise voorlopig nog niet aan de borst gaat drinken of dat het helemaal niet gaat gebeuren???
Op woensdag 8 oktober 2003 07:44 schreef Bright het volgende:
Nou, een update dan maar...Elise doet haar tong niet naar voren als ze wil gaan drinken. Dat schijnt een speen-borst-verwarring te zijn, maar de allereerste keer dat ik haar 'bezag', deed ze dat al niet. Ze heeft het dus nooit gedaan, tenzij ze in het ziekenhuis de nachtvoeding toch met een flesje hebben gedaan.
quote:Ik kan niet wachten!!
Op woensdag 8 oktober 2003 13:49 schreef Genuivere het volgende:[..]
Over een paar weken zullen jullie je draai ook wel hebben gevonden en loopt het allemaal weer....
Ach, het gaat eigenlijk wel redelijk zo. Ik weet nog niet hoe lang we het vol gaan houden, maar vandaag lijkt een goede dag te worden
quote:Ach, er zijn wel wat traantjes gevallen, maar zolang zij wilt, steun ik haar met 110%!
Op woensdag 8 oktober 2003 21:56 schreef Karin het volgende:
Bright wat vreselijk jammer dat Elise niet aan de borst kan drinken. Maar troost je, ook als ze wel aan de borst zou drinken is het ook enorm zoeken naar een ritme in het begin. Bram kwam de ene keer om de 3 uur en dan opeens kwam hij weer een uur later alweer. Juist omdat hij borstvoeding dronk kon ik absoluut niet in de gaten houden wat hij precies dronk dus legde ik hem maar weer aan omdat ik dacht dat hij misschien wel heel weinig gedronken zou hebben.
Ik vind het heel knap van je vrouw dat ze, ondanks deze mededeling, nog steeds gemotiveerd is om borstvoeding te geven. Denk dat heel veel vrouwen na zo'n bericht ermee zouden stoppen.
Ik lurk hier altijd mee, maar begrijp iets niet. Waarom gaat de bv soms boven bijna alles? Met flessenvoeding worden kindjes toch ook groot?
Ik kan geen bv geven en heb me daar gewoon bij neergelegd, oke met een heleboel kunst en vliegwerk kan ik wel bv geven, maar ik vind mijn rust en relatie met de rest van het gezin zo ontzettend belangrijk, misschien dat ik het daarom niet snap hoor.
Mij valt deze discussie ook wel vaak op, moet ik zeggen. Het lijkt soms wel een borstvoedingsmaffia!
Nu geef ik zelf ook bv en ik promoot het ook. Naar mijn idee IS borstvoeding ook gewoon beter voor een kindje. (antistoffengedoe enzovoorts)
Daarmee bedoel ik dus niet dat kunstvoeding slecht is. Maar gewoon iets minder goed. In mijn omgeving zijn de aantallen borstvoedres en kunstvoeders ongeveer gelijk verdeeld. En we respecteren elkaars keuze gewoon: geen gedoe!
Maar kan me voorstellen dat je je kan storen aan sommige fanatiekelingen, doe ik ool wel es.
Moussy, je hebt gelijk dat flessenkinderen ook gezond groot worden, maar de voordelen van borstvoeding zijn enorm. Het is bewezen dat het beter voor je kind is dan kunstvoeding. Dit motiveert de moeder vaak om door te zetten bij mindere momenten.
quote:Kijk, je antwoord aan Moussy geeft ook ons antwoord aan je eerste paragraaf; wij vinden het belangrijk, niet omdat flesvoeding slecht is, maar omdat BV gewoon een betere start geeft aan de kinderen.
Op donderdag 9 oktober 2003 12:59 schreef melonovy het volgende:
Ik wil mevr. Bright erg veel sterkte wensen met de borstvoeding en het kolven. Ik vind het hartstikke knap dat je het op deze manier wil gaan proberen, maar waak er wel voor dat het niet ten koste van alles gaat. Ik zou het niet kunnen, maar dat is persoonlijk, daarom extra dapper dat jij (zij) het wel doet!Moussy, je hebt gelijk dat flessenkinderen ook gezond groot worden, maar de voordelen van borstvoeding zijn enorm. Het is bewezen dat het beter voor je kind is dan kunstvoeding. Dit motiveert de moeder vaak om door te zetten bij mindere momenten.
Trouwens, de reden dat je de eerste 2 dagen moet oppassen voor o.a. herpes (dacht ik, kan ook voor andere ziekten gelden), is omdat de baby dan nog geen BV geeft en nog geen eigen afweer. De BV voorkomt een ernstige uitbraak (als het goed is), dus als de baby goed drinkt, is dat gevaar geweken.
quote:Nou, wij genieten wel hoor!
Op donderdag 9 oktober 2003 13:04 schreef easy-going het volgende:
Ik heb zelf geen borstvoeding gegeven, en als ik hier zo lees wat sommigen er voor over hebben, daar neem ik mijn petje voor af.
Alleen denk ik dat je wel uit moet kijken dat je het niet ten koste van veel vol moet willen houden.
Ik heb bij een vriendin van mij gezien dat ze er zelf bijna aan onderdoorging en ook daardoor de eerste maand helemaal niet van haar kleintje heeft genoten.
Alleen de ene keer meer dan de andere keer
quote:Ik stoor me er helemaal niet aan, dat staat er ook niet volgens mij.
Op donderdag 9 oktober 2003 12:53 schreef PluizZzje het volgende:
Maar kan me voorstellen dat je je kan storen aan sommige fanatiekelingen, doe ik ool wel es.
Ik zou het alleen niet op kunnen en willen brengen, omdat ik voor de rest ook graag met mijn oudste bezig ben.
Ik zou bijv. net als mevr. Bright moeten kolven. Maar dan ben je zo dubbel op bezig met het voeden dat het me zou nekken. Ook omdat ik dan in de ogen van de oudste extra lang met de nieuwe baby bezig ben. Kolven is voor de baby én het voeden... tussen de voedingstijden. Het is zo dubbel. Een baby is al zo intensief.
Of vreselijk huilende baby's die om de weet ik veel heel kort aangelegd moeten worden. Dan zou je net een lopend buffet zijn.. ergens moet je toch ook een beetje aan jezelf denken?
quote:De baby kijgt van de moeder een behoorlijke weerstand mee.
Op donderdag 9 oktober 2003 13:04 schreef Bright het volgende:
Trouwens, de reden dat je de eerste 2 dagen moet oppassen voor o.a. herpes (dacht ik, kan ook voor andere ziekten gelden), is omdat de baby dan nog geen BV geeft en nog geen eigen afweer. De BV voorkomt een ernstige uitbraak (als het goed is), dus als de baby goed drinkt, is dat gevaar geweken.
Zo was 2 dagen na de geboorte van Cas bij mijn vader een koortslip uitgebroken. Ik helemaal in paniek, tot jankens aan toe. Mijn moeder heeft meteen de arts in het verzorgingstehuis waar zij werkt opgebeld, die vertelde van de weerstand.
quote:Er is mij verteld dat de weerstand ophoudt zodra de navelstreng is doorgesneden. Die weerstand wordt pas weer doorgegeven zodra de baby BV krijgt (en de moeder aan dezelfde ziekten wordt blootgesteld als de baby!!)
Op donderdag 9 oktober 2003 13:48 schreef moussy het volgende:[..]
De baby kijgt van de moeder een behoorlijke weerstand mee.
Zo was 2 dagen na de geboorte van Cas bij mijn vader een koortslip uitgebroken. Ik helemaal in paniek, tot jankens aan toe. Mijn moeder heeft meteen de arts in het verzorgingstehuis waar zij werkt opgebeld, die vertelde van de weerstand.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |