quote:Ik heb tom 5wk gevoed, maar alleen met een tepelhoedje en kolven
Op donderdag 21 augustus 2003 17:48 schreef AnnaLeah het volgende:
Lieve Chanti, als je hierom vragen hebt, dan ben je bij mij aan het goede adres, je weet het he, ik heb beide keren lang gevoed en het is me werk, dus brand maar los... ps heb ff niets van me laten horen, omdat Roos weer in het zh lag, zie topic verderop..( ps je hebt Tom toch ook ff geborstvoed??)
zoen en bel anders ff..
Goaxing: De mevrouw van het consultatie bureau was hier net en ik
heb haar meteen gevraagd of het spruw kon zijn, en volgens haar zag
ze niets wat daar op zou kunnen duiden .. *opluchting*
Ze dacht zelf dat het kwam omdat hij te vaak aan de borst wou
(hij wil soms om het uur ...)
Ik voed nu nog steeds op verzoek, maar ik word dus wel om de 2 / 2,5 uur verzocht... dagelijks 8 voedingen bij elkaar(klein en grote). Ik accepteer wel dat het zo gaat, toch af en toe wens ik dat ik wat minder vaak hoef klaar te staan.
De kinderarts op het CB vertelde me dat kinderen die op verzoek worden gevoed ook langer 's nachts een voeding willen, net als bij Chiara die iedere nacht nog een voeding krijgt ( ze is bijna 4 mnd oud).
En nog wat anders, Chiara accepteert de fles totaal niet! Niet met diksap of kruidenthee, zelfs niet met afgekolfde melk! Elke dag proberen we het, maar gaat ervan kokken, doet haar lippen dicht op elkaar en draait haar hoofd weg.
Wie heeft hier tips voor? Ze mag namelijk straks wat diksap hebben, maar ja, dat gaat nu wel erg moeilijk zo...
Een pasgeboren baby heeft ook vaak een sterke zuigbehoefte en dat is wat anders dan hongerhebben, en je bent geen lopende speen voor meneer natuurlijk.
Doe iig waar JIJ je goed bij voelt, vind het het okee om om het uur te voeden ( hoe merk je dat hij 'nonger heeft btw??) ga er dan vooral mee door. Voor je tepels kan je purelan nemen, een creme met lanoline en wolvet, ( heb ik hier nog wel liggen). Maar normaliter zou ik adviseren, zeker met zere tepels een max vaN 7 keer per etmaal aan tehouden ( waarvan ook echt gedronken wordt en niet gesabbelt. Verder, haal Jasper onmiddellijk van de borst, dmv je pink, het vacuum telaten verbreken, als je merkt dat hij niet meer zuigt, maar sabbelt, dit voorkomt onnodige pijn. Laat je borsten lekker in de openlucht drogen en smeer een drupje moedermelk eroverheen. gebruik geen borstcompressen, deze gaan broeien en zijn voedingsbodems voor bacterieen, ze plakken aan je tepels, die je vervolgens weer opehaalt etc.
Voeden op schema hoeft niet, maar het is wel lekker om, als was het maar in je hoofd, een soort lijdraad aan te houden, zodat jij en Jasper weten waar jullie aan toe zijn.
Sterkte ermee, bellen mag nog steeds he!!!( 'k ben d'r zo!!)
quote:Volgende week is ze 4 maaden, de gedachten om haar diksap te geven komt voort uit het feit dat ik dan wat minder vaak de borst hoef te geven.
Op vrijdag 22 augustus 2003 14:36 schreef AnnaLeah het volgende:
Melonovy, Rosa van bijna 1 jaar drinkt nog steeds geen diksap of iets dergelijks, wil alleen maar wat melk of slokjes water, waarom puchen?, het is toch niet nodig. Hoe oud is je dochtertje??
[Dit bericht is gewijzigd door melonovy op 22-08-2003 14:41]
Ik heb geregeld geprobeerd om het aantal voedingen te verminderen door hem af te leiden, maar dat is dus geen optie. Hij brult alles bij elkaar, zoekt met open mondje naar een tepelachtig iets en zuigen, zuigen!!! Dit is volgens mij toch echt wel honger, dus geef ik hem gewoon maar weer.
Ik heb me er maar bij neergelegd dat hij nu eenmaal vaak wil drinken. En ondertussen hoop ik nog wel dat het later steeds minder gaat worden hoor...
Wat ik wel vervelend vind is dat ik me vaak 'moet' verdedigen over de vele voedingsmomenten. "Wat, krijgt hij nu ALWEER? Volgens mij krijgt hij veels te veel. Verwen je hem niet?"
Bah bah, dat vind ik dus echt niet leuk. Ik weet zelf wel dat ik goed bezig ben, maar leuk is anders. Heeft jouw omgeving hierover ook vaak wat te mekkeren?
Scheelt het wel dat ik in Duitsland woon, dus de zeurende familieleden en kennissen zie ik niet zoveel, haha.
groetjes.
quote:Ja herkenbaar, ik krijg vaak opmerkingen er over, nou ja, dat is dan haar systeem denk ik dan. Ze groeit goed en is verder erg tevreden.
Op vrijdag 22 augustus 2003 15:08 schreef PluizZzje het volgende:
Heeft jouw omgeving hierover ook vaak wat te mekkeren?
quote:Oke, dat sapje probeer ik later dan wel weer. Ik weet het wat er gezegd wordt over bijvoeden, maar er wordt ook gezegd dat als een kind interesse krijgt in mijn voedsel en eetgedrag dat je dan ook wel eens een hapjekan gaan proberen, dat doe ik dus nu wel en dat vind ze wel erg lekker. Ik heb niet de indruk dat dit leid onder de behoefte aan moedermelk.
Op vrijdag 22 augustus 2003 15:28 schreef AnnaLeah het volgende:
Borstvoeding kun je NOOIT teveel geven. Dus laat iedereen maar lekker lullen als ze vinden dat je hem verwent, je doet het toch nooit goed, zeiken doen ze toch wel! Ow over dat sap he, er wordt altijd afgeraden om niet te gaan bijvoeden onder de 6 maanden, sap valt daar ook onder. Het is ook bewezen dat als je eenmaal sap bijgeeft, kinderen er niet minder vaak van aan de borst willen. Ff lekker laten nog maar dus, over 2 maanden nog maar eens proberen.groetjes.
quote:Tuurlijk respecteer dat je haar naam niet wilt zeggen hier! Ik peins en peins wel verder
Op vrijdag 22 augustus 2003 09:57 schreef AnnaLeah het volgende:
Nee ik was niet in Amersfoort. Uit respect, ik weet niet hoe mijn ma hierover denkt nml, laat ik haar naam ff in het midden voor nu, ze is momenteel werkzaam als verpleegkundige, docente Hbo-v en kraamdocente, is het vak nimmer ontroeid he....:)
quote:Een vriendin van mij had exact hetzelfde probleem met haar dochtertje en daar begon de tijd te dringen omdat ze naar het kinderdagverblijf moest. Ze heeft haar dochter toen twee dagen naar haar ouders gebracht. Haar ouders zijn gepensioneerd en hadden heel veel tijd en (nog belangrijker) heel veel geduld. Die hebben haar met eindeloos geduld aan het flesje laten wennen. Dat ging echt cc voor cc. Na twee dagen dronk ze gewoon vlot uit een flesje. Wat natuurlijk ook hielp was dat Mama met haar aantrekkelijke borsten niet direct in de buurt was.
Op vrijdag 22 augustus 2003 14:34 schreef melonovy het volgende:En nog wat anders, Chiara accepteert de fles totaal niet! Niet met diksap of kruidenthee, zelfs niet met afgekolfde melk! Elke dag proberen we het, maar gaat ervan kokken, doet haar lippen dicht op elkaar en draait haar hoofd weg.
Wie heeft hier tips voor? Ze mag namelijk straks wat diksap hebben, maar ja, dat gaat nu wel erg moeilijk zo...
Ik vind het wel heel aandoenlijk als ze als een klein roofdiertje de borst zoekt dwars door de kleren heen als ik van m'n werk kom
We gaan dus weer een beetje gelijk op. Ik vind het niet meer te doen werken en borstvoeding. Ik heb nu 2 weken vakantie en dan ga ik nog 2 weken 2 dagen werken en daarna dus 3 dagen. Ik heb met die 2 dagen kolven al vreselijk veel moeite. Ik merk echt dat daarna de voeding behoorlijk is teruggelopen. Bram ligt ongeveer elke 2 uur (in de ochtend dan, soms is het later op de dag nog vaker) aan de borst en dat is een paar maanden leuk maar nu trek ik het gewoon niet meer. En als hij dus flesjes krijgt bij de oppas zit er dus wel 3 - 4 uur tussen een voeding (thuis na een flesje trouwens ook). Ook het kolven lukt al een tijdje niet meer zo best.
Het zal wel lastig zijn om hem straks in slaap te krijgen want hij valt heel regelmatig aan de borst in slaap, is zo makkelijk he. En als ie een keertje 's nachts wakker wordt is het ook lekker makkelijk om hem even aan de borst te troosten.
Maargoed ik wil eigenlijk ook wel weer me lijf weer terug en lijnen als je borstvoeding geeft is natuurlijk niet zo goed dus heb ik dat niet gedaan. De kilo's gingen er echt niet vanzelf af ondanks de borstvoeding. Ik heb honger als een paard en daar geef ik dus enorm aan toe want "Bram moet goed eten". Sinds Bram 1 maand is is er geen kilo meer vanaf gegaan.
Oftewel ik ga weer eens stoppen (kijken hoe snel ik er nu weer op terugkom). Bram is nu bijna een half jaar, ik heb het dus echt veel langer volgehouden als ik ooit gedacht had.
Dus in principe zou je een of 2 voedingen nog best lang vol kunnen houden. Maar goed, geeneen borst is hetzelfde zeg maar.
De ochtendvoeding wilde ik er nog even inhouden, maar ook daar slaapt ze nog niet een half uur op, dus vanochtend heeft ze meteen een flesje gehad en sliep nog 1,5 uur. ( na de 1e voeding van 6 uur)
We rommelen dus nog wat aan voor de gezelligheid en om de spanning wat van de borsten af te halen. Zo kunnen we mooi ontwennen, het was een mooie tijd. Ik krijg het bijna te kwaad ik als ik bedenk dat het nu misschien nooit weer terugkomt tenzij we een derde kindje krijgen
Hopelijk lukt het bij jou Karin, om de ochtendvoeding er nog een tijd in te houden!
En laten we hopen dat het nog het een en ander in gang gaat zetten ook!
Zijn hier ook mensen met ervaring met Nutrix als toevoeging bij de laatste voeding?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |