abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_12233188
quote:
Basset, na verloop van tijd heeft jullie kleintje steeds minder voedingen nodig en zal het voeden dus ook minder tijd kosten. Ik vond eigenlijk alleen de eerste 3 maanden echt intensief. Na een tijdje kon Jonas ook veel sneller drinken en ipv 20 minuten aan de borst waren 10 ook genoeg.
Ah, vandaar dat Noa soms maar 4 a 5 keer per dag komt ipv 7 keer de eerste 3 weken

Trouwens....wat kunnen babies ver poepen zeg! We waren haar gisteren aan het verschonen en ze poepte zo van de tafel tot tegen de bank (1.5 meter en het is dat de bank in de weg stond!)

pi_12236313
quote:
Op dinsdag 5 augustus 2003 12:23 schreef basset het volgende:
Trouwens....wat kunnen babies ver poepen zeg! We waren haar gisteren aan het verschonen en ze poepte zo van de tafel tot tegen de bank (1.5 meter en het is dat de bank in de weg stond!)
***proest*** mooi man!
Het voelt goed hè?
A je to!
pi_12252390
Was idd heel grappig alleen had ik net de camera weggelegt

Dit was er echt eentje voor funniest home video's!

pi_12256498
quote:
Op woensdag 6 augustus 2003 10:55 schreef basset het volgende:

Dit was er echt eentje voor funniest home video's!

Ja inderdaad, zeker als het een kindje van andere ouders is *proest*

Jeniffer deed weer moeilijk bij het drinken van een flesje. Geen trek zogenaamd. Ze vind het gewoon minder lekker en gezellig terecht

Maar wat de truuk nu doet, is haar de fles gewoon voor de neus houden, dan pakt ze hem toch wel zelluf. Maar goed ook, want ik had deze week geen zin in kolven en heb dus maar 1 flesje bv voor morgen als ik moet werken.

Zolang er was is, is er leven.
pi_12546407
't is vast al eens genoemd in 't vorige deel maar ik kan 't niet meer vinden: hoe heet nou ook weer dat middeltje dat je op je tepels kunt smeren tegen kloven (geloof ik)?
pi_12552126
bepanthen zalf. Je hebt dus creme en zalf, maar alleen de zalf helpt tegen kloven en luieruitslag. Heb je het al nodig (sprak zij opgewonden), of haal je het preventief in huis?

Wat werkt zo'n toeschietreflex toch grappig he. Ik droomde vannacht de hele tijd over Isa, toen ik wakker werd was mijn dekbed echt zeiknat en spoot de melk in enorme stralen uit mijn borsten. Gewoon door die droom, niets anders. Belachelijk he!

Mijn borsten zijn trouwens veel zachter geworden. Er komt nog wel heel veel en heel makkelijk melk uit, alleen staan ze dus niet meer zo strak. Is dat normaal of krijg ik een probleem?

mooi he, alles
pi_12552539
quote:
Op dinsdag 19 augustus 2003 15:37 schreef phileine het volgende:
bepanthen zalf. Je hebt dus creme en zalf, maar alleen de zalf helpt tegen kloven en luieruitslag. Heb je het al nodig (sprak zij opgewonden), of haal je het preventief in huis?
oja bedankt. nèh nog niet nodig, maar ik ben alle handige tips aan 't verzamelen. voor 't geval dat.
  FOK!fossiel dinsdag 19 augustus 2003 @ 15:57:59 #33
2628 Karin
pi_12552749
Ik had Calendulan zalf tegen een heel hardnekkige kloof. Hielp ook perfect! Met een paar dagen was het over terwijl die kloof er al 3 weken zat ofzo (dacht dat ie zelf wel weg zou gaan toen het aanleggen wat beter ging, niet dus).

Phil dat klopt hoor dat het lijkt dat je wat minder voeding hebt. Nu gaat de voeding zich echt aanpassen aan de hoeveelheid die Isa drinkt en wordt het lekken en strak staan wat minder.
lekker hoor zulke dromen.

pi_12559207
quote:
Op dinsdag 19 augustus 2003 15:37 schreef phileine het volgende:
Mijn borsten zijn trouwens veel zachter geworden. Er komt nog wel heel veel en heel makkelijk melk uit, alleen staan ze dus niet meer zo strak. Is dat normaal of krijg ik een probleem?
Rond de 6 weken en dan om de +/- 6 weken heb je regeldagen, dan wordt het systeem van vraag en aanbod weer even geregeld. Het kan heel goed dat Isa dan wat vaker aan de borst wil, dat ze 's nachts wat vaker wakker wordt en misschien wat meer huilerig is. Dit duurt een dag of 2. Je borsten kunnen na die regeldagen idd wat rustiger aan voelen, maak je geen zorgen, het hoort dus zo!
Het voelt goed hè?
A je to!
pi_12560705
Elke keer als Jasper begint met drinken steekt het ontzettend
alsof er iemand keihard in mijn tepels bijt, na een paar 'trekjes'
word dit geleidelijk minder en na een poosje drinken doet het
geen pijn meer;
Is het normaal dat ik elke keer pijn heb in het begin?

En, is het normaal dat mijn tepels en borsten jeuken?

En, word dat ontzettend irritante lekken op den duur minder????

(Ik geef voor het eerst borstvoeding, het is trouwens pas de 8e
dag na de geboorte, dus misschien moeten mijn tepels gewoon
wennen?? of is het wat anders??? help!!! )

FOK!fossiel dinsdag 19 augustus 2003 @ 21:59:21 #36
2628 Karin
pi_12562036
Logician bij mij heeft het ook een tijdje (weet niet meer precies een paar weken iig) erg veel pijn gedaan bij de eerste slokken. Vooral de eerste 2 weken zat ik bij de het eerste aanzuigen met tranen in mijn ogen tegen het plafond. Als het bijna etenstijd was en Bram begon te huilen zat ik af en toe een beetje tijd te rekken gewoon om nog even niet de pijn te hoeven hebben. Jeuk heb ik nooit gehad maar het was allemaal wel vreselijk gevoelig. De douche op mijn borsten deed erg veel pijn enzo.
Let goed op dat Jasper goed aangelegd is, dus ook een stuk tepelhof in zijn mondje en zijn lipjes moeten naar buiten gekruld zijn. Als hij niet goed aangelegd is doet het nog meer pijn en kan je kloven krijgen. Als hij niet goed aangelegd is met je pink in zijn mondje om het vacuum los te krijgen en hem opnieuw aanleggen. Dat doet ook wel pijn maar helpt op de lange duur een hoop problemen voorkomen. (soms had ik de moed niet om Bram los te maken en opnieuw aan te leggen maar daardoor kreeg ik juist kloven en deed het nog veel meer pijn)
Het wordt echt beter, nu voel ik het nieteens meer. Ook het lekken wordt minder.

http://www.vbn.borstvoeding.nl/
hier staan ook veel tips (over bijvoorbeeld aanleggen) en er staat een telefoonnummer van de telefonische hulpdienst. Die heb ik ook een keer gebeld en daar ben ik zo goed geholpen. Anders was ik waarschijnlijk al gestopt.

pi_12562692
Karin hardstikke bedankt!
pi_12563095
Ik heb ook een keer gebeld naar de VBN, ik ben er echt goed geholpen ze heeft echt de tijd voor me genomen echt geweldig goed!
Het deed bij mij in de eerste periode ook best wel pijn, ik zat de eerste paar seconden met kiezen op elkaar en ogen stevig dicht geknepen. Dit ging in de 2e week over.
Lekken, tja vooral 's nachts lek ik, maar dat iriteert me niet. Overdag valt het lekken bij mij erg mee, alleen als mijn borsten langer moeten wachten voordat Chiara komt, kunnen ze wel eens gaan lekken.
Je zou zoogcompressen kunnen gebruiken.
Verder heb ik geen ervaring met jeukende borsten, alhoewel, ik ben in het weekend gestoken door een mug naast mijn tepel, dus dat was wel even jeuk!
Succes er mee! En echt hoor, als je een vraag hebt moet je bellen, je moet gewoon plezier blijven houden in de borstvoeding! En het wordt steeds leuker!
Het voelt goed hè?
A je to!
pi_12563703
volgens mij moet iedereen gewoon een beetje eelt op zijn tepels krijgen. Bij mij deed het in het begin ook vreselijk pijn, en met die toeschietreflex erbij was het helemaal niet om te harden! Ging gelukkig vrij snel over (binnen twee weken). Toen dacht ik zelfs nog een tijdje dat het niet goed ging met voeden, omdat mijn tepels geen pijn deden. Maar da's dus gelukkig de normale gang van zaken. Dat begin is wel erg ja, vreselijk met die stuwing enzo. Dat lekken is bij mij nog steeds niet over zoals je hierboven leest (ik slaap dan ook maar op een flanellen luier), maar de pijn en jeuk en spanning zijn weg.
mooi he, alles
  † In Memoriam † dinsdag 19 augustus 2003 @ 22:54:13 #40
675 just me
oldbie DCLXXV
pi_12563756
quote:
Op dinsdag 19 augustus 2003 22:32 schreef melonovy het volgende:
Ik heb ook een keer gebeld naar de VBN, ik ben er echt goed geholpen ze heeft echt de tijd voor me genomen echt geweldig goed!

ik ben nog steeds blij als mensen goede contacten met mijn ouwe-cluppie hebben!

Godmother of Radio 49
And now I think of my life as vintage wine
How fragile we are
pi_12599071
Jasper heeft nu iets
Elke keer als ik hem aanleg sabbelt hij wat ipv te gaan drinken, wat ik ook doe hij drinkt gewoon niet ... terwijl het wel voedings tijd is, dit tot grote frustratie van mij met een flinke portie slaaptekort op de koop toe ...

Heeft iemand hier ervaring mee??

Hoe weet ik dat hij genoeg binnen krijgt?

Ik heb trouwens gehoord dat je regeldagen krijgt ...
We zitten nu op de 10e dag, kan dit zoiets zijn?

vraen .. vragen ... vragen ..

pi_12609375
Lieve Chanti, als je hierom vragen hebt, dan ben je bij mij aan het goede adres, je weet het he, ik heb beide keren lang gevoed en het is me werk, dus brand maar los... ps heb ff niets van me laten horen, omdat Roos weer in het zh lag, zie topic verderop..

( ps je hebt Tom toch ook ff geborstvoed??)

zoen en bel anders ff..

† In Memoriam † donderdag 21 augustus 2003 @ 19:14:13 #43
675 just me
oldbie DCLXXV
pi_12610961
quote:
Op donderdag 21 augustus 2003 17:48 schreef AnnaLeah het volgende:
dan ben je bij mij aan het goede adres, je weet het he, ik heb beide keren lang gevoed en het is me werk,
je werk?? vertel!!
Godmother of Radio 49
How fragile we are
pi_12614706
Ik werk als zwangeren voorlichtster en geef ook voorlichting over borstvoeding. Ik ga binnenkort de kadertraining voor borstvoeding natuurlijk doen, en mijn ouders zitten allebei in het vak, moeder is zelfs mede oprichtster van de org. borstvoeding natuurlijk!
  donderdag 21 augustus 2003 @ 22:45:49 #45
22740 Grijs
en eigenwijs
pi_12617142
Ik heb me vandaag aangemeld voor de minicursus borstvoeding van Borstvoeding Natuurlijk. Ik heb het aanmelden alleen veel te lang uitgesteld: september zit al vol en oktober wordt wel erg krap (ik ben 29 okt. uitgerekend). Maar misschien kan ik op de wachtlijst voor sept. In okt. kan ik sowieso terecht, maar dat is op een woensdagavond en dan heb ik eigenlijk andere verplichtingen. Ik hoop dus echt dat ik in sept. terecht kan.
"Het meeste werk is onbegonnen werk
...eenmaal begonnen wordt het al snel minder"
- [i]Rikkert Zuiderveld[/i]
  † In Memoriam † donderdag 21 augustus 2003 @ 23:26:33 #46
675 just me
oldbie DCLXXV
pi_12618438
quote:
Op donderdag 21 augustus 2003 21:35 schreef AnnaLeah het volgende:
Ik werk als zwangeren voorlichtster en geef ook voorlichting over borstvoeding. Ik ga binnenkort de kadertraining voor borstvoeding natuurlijk doen, en mijn ouders zitten allebei in het vak, moeder is zelfs mede oprichtster van de org. borstvoeding natuurlijk!
Mmmm jou wmoeder mede-oprichter en ik al 20 jaar lid
ik zou je moeder ws moeten kennen
Godmother of Radio 49
How fragile we are
  † In Memoriam † donderdag 21 augustus 2003 @ 23:36:29 #47
675 just me
oldbie DCLXXV
pi_12618762
quote:
Op donderdag 21 augustus 2003 22:45 schreef Grijs het volgende:
Ik hoop dus echt dat ik in sept. terecht kan.
is er geen andere groep in de buurt waar je eerder terecht kunt?
Godmother of Radio 49
How fragile we are
  † In Memoriam † donderdag 21 augustus 2003 @ 23:56:42 #48
675 just me
oldbie DCLXXV
pi_12619415
quote:
Op donderdag 21 augustus 2003 23:26 schreef just me het volgende:

[..]

Mmmm jou wmoeder mede-oprichter en ik al 20 jaar lid
ik zou je moeder ws moeten kennen

ow jee.. ik ben eigenlijk hartstikke nieuwsgierig van wie je de dochter bent!!

was je op de bijeenkomst in Amersfoort??

Godmother of Radio 49
How fragile we are
  vrijdag 22 augustus 2003 @ 00:14:24 #49
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_12619955
quote:
Op dinsdag 19 augustus 2003 21:13 schreef Logician het volgende:En, is het normaal dat mijn tepels en borsten jeuken?

Even dit nog oppikken. Logician, het is een beetje moeilijk aangeven wat normaal is en wat niet. Mijn tepels kriebelden wel een beetje. Abnormale jeuk kan echter duiden op spruw. Dat is een schimmelinfectie die Jasper in het geboortekanaal opgepikt kan hebben en nu met z'n mondje overbrengt op jouw tepels (waarna je hem weer infecteert, etc.). Check voor de zekerheid zijn mondje even op witte vlekjes die je niet weg kunt vegen (en die dan soms beginnen te bloeden). Als je spruw vermoedt -> naar de dokter voor een vies drankje en een zalfje.
pi_12624300
Nee ik was niet in Amersfoort. Uit respect, ik weet niet hoe mijn ma hierover denkt nml, laat ik haar naam ff in het midden voor nu, ze is momenteel werkzaam als verpleegkundige, docente Hbo-v en kraamdocente, is het vak nimmer ontroeid he....:)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')