quote:Ah, vandaar dat Noa soms maar 4 a 5 keer per dag komt ipv 7 keer de eerste 3 weken
Basset, na verloop van tijd heeft jullie kleintje steeds minder voedingen nodig en zal het voeden dus ook minder tijd kosten. Ik vond eigenlijk alleen de eerste 3 maanden echt intensief. Na een tijdje kon Jonas ook veel sneller drinken en ipv 20 minuten aan de borst waren 10 ook genoeg.
Trouwens....wat kunnen babies ver poepen zeg! We waren haar gisteren aan het verschonen en ze poepte zo van de tafel tot tegen de bank
(1.5 meter en het is dat de bank in de weg stond!)
quote:***proest***
Op dinsdag 5 augustus 2003 12:23 schreef basset het volgende:
Trouwens....wat kunnen babies ver poepen zeg! We waren haar gisteren aan het verschonen en ze poepte zo van de tafel tot tegen de bank(1.5 meter en het is dat de bank in de weg stond!)
Dit was er echt eentje voor funniest home video's!
quote:Ja inderdaad, zeker als het een kindje van andere ouders is *proest*
Op woensdag 6 augustus 2003 10:55 schreef basset het volgende:Dit was er echt eentje voor funniest home video's!
Jeniffer deed weer moeilijk bij het drinken van een flesje. Geen trek zogenaamd. Ze vind het gewoon minder lekker en gezellig terecht
Maar wat de truuk nu doet, is haar de fles gewoon voor de neus houden, dan pakt ze hem toch wel zelluf. Maar goed ook, want ik had deze week geen zin in kolven en heb dus maar 1 flesje bv voor morgen als ik moet werken.
Wat werkt zo'n toeschietreflex toch grappig he. Ik droomde vannacht de hele tijd over Isa, toen ik wakker werd was mijn dekbed echt zeiknat en spoot de melk in enorme stralen uit mijn borsten. Gewoon door die droom, niets anders. Belachelijk he!
Mijn borsten zijn trouwens veel zachter geworden. Er komt nog wel heel veel en heel makkelijk melk uit, alleen staan ze dus niet meer zo strak. Is dat normaal of krijg ik een probleem?
quote:oja bedankt.
Op dinsdag 19 augustus 2003 15:37 schreef phileine het volgende:
bepanthen zalf. Je hebt dus creme en zalf, maar alleen de zalf helpt tegen kloven en luieruitslag. Heb je het al nodig (sprak zij opgewonden), of haal je het preventief in huis?
Phil dat klopt hoor dat het lijkt dat je wat minder voeding hebt. Nu gaat de voeding zich echt aanpassen aan de hoeveelheid die Isa drinkt en wordt het lekken en strak staan wat minder.
lekker hoor zulke dromen.
quote:Rond de 6 weken en dan om de +/- 6 weken heb je regeldagen, dan wordt het systeem van vraag en aanbod weer even geregeld. Het kan heel goed dat Isa dan wat vaker aan de borst wil, dat ze 's nachts wat vaker wakker wordt en misschien wat meer huilerig is. Dit duurt een dag of 2. Je borsten kunnen na die regeldagen idd wat rustiger aan voelen, maak je geen zorgen, het hoort dus zo!
Op dinsdag 19 augustus 2003 15:37 schreef phileine het volgende:
Mijn borsten zijn trouwens veel zachter geworden. Er komt nog wel heel veel en heel makkelijk melk uit, alleen staan ze dus niet meer zo strak. Is dat normaal of krijg ik een probleem?
En, is het normaal dat mijn tepels en borsten jeuken? ![]()
En, word dat ontzettend irritante lekken op den duur minder???? ![]()
(Ik geef voor het eerst borstvoeding, het is trouwens pas de 8e
dag na de geboorte, dus misschien moeten mijn tepels gewoon
wennen?? of is het wat anders??? help!!!
)
http://www.vbn.borstvoeding.nl/
hier staan ook veel tips (over bijvoorbeeld aanleggen) en er staat een telefoonnummer van de telefonische hulpdienst. Die heb ik ook een keer gebeld en daar ben ik zo goed geholpen. Anders was ik waarschijnlijk al gestopt.
quote:
Op dinsdag 19 augustus 2003 22:32 schreef melonovy het volgende:
Ik heb ook een keer gebeld naar de VBN, ik ben er echt goed geholpen ze heeft echt de tijd voor me genomen echt geweldig goed!
ik ben nog steeds blij als mensen goede contacten met mijn ouwe-cluppie hebben!
Heeft iemand hier ervaring mee??
Hoe weet ik dat hij genoeg binnen krijgt?
Ik heb trouwens gehoord dat je regeldagen krijgt ...
We zitten nu op de 10e dag, kan dit zoiets zijn?
vraen .. vragen ... vragen ..
( ps je hebt Tom toch ook ff geborstvoed??)
zoen en bel anders ff..
quote:je werk?? vertel!!
Op donderdag 21 augustus 2003 17:48 schreef AnnaLeah het volgende:
dan ben je bij mij aan het goede adres, je weet het he, ik heb beide keren lang gevoed en het is me werk,
quote:Mmmm jou wmoeder mede-oprichter en ik al 20 jaar lid
Op donderdag 21 augustus 2003 21:35 schreef AnnaLeah het volgende:
Ik werk als zwangeren voorlichtster en geef ook voorlichting over borstvoeding. Ik ga binnenkort de kadertraining voor borstvoeding natuurlijk doen, en mijn ouders zitten allebei in het vak, moeder is zelfs mede oprichtster van de org. borstvoeding natuurlijk!
quote:is er geen andere groep in de buurt waar je eerder terecht kunt?
Op donderdag 21 augustus 2003 22:45 schreef Grijs het volgende:
Ik hoop dus echt dat ik in sept. terecht kan.
quote:
Op donderdag 21 augustus 2003 23:26 schreef just me het volgende:[..]
Mmmm jou wmoeder mede-oprichter en ik al 20 jaar lid
ik zou je moeder ws moeten kennenow jee.. ik ben eigenlijk hartstikke nieuwsgierig van wie je de dochter bent!!
was je op de bijeenkomst in Amersfoort??
quote:Even dit nog oppikken. Logician, het is een beetje moeilijk aangeven wat normaal is en wat niet. Mijn tepels kriebelden wel een beetje. Abnormale jeuk kan echter duiden op spruw. Dat is een schimmelinfectie die Jasper in het geboortekanaal opgepikt kan hebben en nu met z'n mondje overbrengt op jouw tepels (waarna je hem weer infecteert, etc.). Check voor de zekerheid zijn mondje even op witte vlekjes die je niet weg kunt vegen (en die dan soms beginnen te bloeden). Als je spruw vermoedt -> naar de dokter voor een vies drankje en een zalfje.
Op dinsdag 19 augustus 2003 21:13 schreef Logician het volgende:En, is het normaal dat mijn tepels en borsten jeuken?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |