quote:Ik ga borstvoeding geven. Ben daar heel vastberaden en resoluut in. Is ook nooit een punt van enige twijfel geweest hier in huis. Ook voor Jeroen is het altijd de normaalste zaak van de wereld geweest dat ik gewoon borstvoeding ga geven. Punt.
Op donderdag 23 oktober 2003 22:35 schreef Karin het volgende:
Hee dat is een goed idee! Dankjewel ET!Ben jij er al uit of je borstvoeding wilt gaan geven? Ik zou je willen aanraden om er nu al flink over te gaan lezen, heeft mij echt enorm geholpen. Zeker omdat je ook niet altijd op je kraamverzorgster kan vertrouwen of mocht je in het ziekenhuis belanden, daar weten ze het al helemaal niet. En ik had toen Peet ook wat stukjes laten lezen, was heel fijn dat hij mij flink steunde en hielp, anders had ik het ook niet gered.
Ik heb me(ons) opgegeven voor een informatieavond hier in het ziekenhuis over borstvoeding. Wordt gegeven door iemand van LLL (maar de mevrouw van VBN verbaasde zich al zo over mijn vastberadenheid en vertelde me dat 't inhoudelijk geen moer uitmaakt of iemand van LLL of iemand van VBN voor een groepje a.s. moeders staat.. ze vertellen in principe hetzelfde)
En ik wil nog wel iets van een boek ofzo scoren. Iemand aanraders voor leesvoer? Heb wel al het hele borstvoedingsforum doorgelezen (daar lopen wel vreselijke fanatiekelingen hoor.. die echt anti-anti-anti-flesvoeding zijn)
En over een kolf.. hebben jullie die van te voren gekocht, of pas als 't zover is?
quote:Als het goed is vertelt de VBN en LLL hetzelfde, vroeger was er een verschil in aanpak, sterker nog grote rivaliteit tussen de 2 verenigingen
Op donderdag 23 oktober 2003 22:53 schreef E.T. het volgende:Ik heb me(ons) opgegeven voor een informatieavond hier in het ziekenhuis over borstvoeding. Wordt gegeven door iemand van LLL (maar de mevrouw van VBN verbaasde zich al zo over mijn vastberadenheid en vertelde me dat 't inhoudelijk geen moer uitmaakt of iemand van LLL of iemand van VBN voor een groepje a.s. moeders staat.. ze vertellen in principe hetzelfde)
quote:Ik zal vanmiddag eens kijken wat ik nog aan leesvoer in de kast heb staan en het zijn geen borstvoedings-maffia boeken hoor
Op donderdag 23 oktober 2003 22:53 schreef E.T. het volgende:En ik wil nog wel iets van een boek ofzo scoren. Iemand aanraders voor leesvoer? Heb wel al het hele borstvoedingsforum doorgelezen (daar lopen wel vreselijke fanatiekelingen hoor.. die echt anti-anti-anti-flesvoeding zijn)
quote:en anders leen je hem eerst hiero, jessie zal tegen de tijd dat jij begint vast al klaar zijn.
Op donderdag 23 oktober 2003 22:53 schreef E.T. het volgende:
En over een kolf.. hebben jullie die van te voren gekocht, of pas als 't zover is?
Bij de voorlichtingsavond zal je ook info krijgen over kolven, als je meer dan 3 dagen in de week gaat werken is een electrische dubbelkolf erg handig heb ik me laten vertellen. Als je meer dan 1 kindje wenst, kun je overwegen om er zelf een kolf aan te schaffen. Je kan ook een of meerder kolven eerst huren en kijken of je het wat vindt.
Succes verder!
edit: typo
[Dit bericht is gewijzigd door melonovy op 24-10-2003 12:36]
quote:
Op vrijdag 24 oktober 2003 12:35 schreef melonovy het volgende:
Goed zo E.T. lekker overtuigd van de BV is gewoonweg goed! Niets niet twijffelen of ter discussie stellen, gewoon doen! That's the spirit!![]()
quote:Is een goede tip
Bij de voorlichtingsavond zal je ook info krijgen over kolven, als je meer dan 3 dagen in de week gaat werken is een electrische dubbelkolf erg handig heb ik me laten vertellen. Als je meer dan 1 kindje wenst, kun je overwegen om er zelf een kolf aan te schaffen. Je kan ook een of meerder kolven eerst huren en kijken of je het wat vindt.
Elise begint langzaam aan aan de borst te lurken. Of ze er veel uithaalt, vraag ik me af, maar ze ligt dan wel lekker, dus laat'r maar gaan. Het ziet er in ieder geval al schattig uit.
Maar oh wee, als de tepel uit haar mondje schiet! Ze begint gelijk te klagen dat'ie te glad is en ze zo nooit aan haar drinken toekomt
Dus moet mama snel weer te hulp schieten. Nou ja, gelukkig is mama dan nooit ver weg
Het kolven gaat nog steeds niet zo geweldig als ik zou willen, de eerste 40 cc gaat meestal wel, daarna gaat het druppelen en dan wordt het irritant. Is er iets wat ik kan doen om de hoeveelheden te vergroten? Een andere (elektrische) kolf misschien? Vaker doen?
Ik ga al heel ontspannen zitten, probeer het soms met Iris aan de ene en de kolf aan de andere borst (voor het tsr) maar meer als 50 cc per keer krijg ik er niet uit.
Nou hoef ik nog niet aan het werk maar dit moet toch echt verbeteren want anders ben ik zo van de bv af vrees ik
Nog 1 vraagje, ik zoek me suf in oude topics maar kan het nergens meer vinden:
Ik moet vrijdag naar de gyneacoloog voor de nacontrole en dan gaat het natuurlijk ook over anticonceptie.
Nou wilde ik nog vragen, Knor had het over een bepaalde pil die wel kon? Welke was dat ook weer? En weet iemand of de Mirena kan als je bv geeft? (want dat is misschien ook nog een optie)
ik wil echt eventjes geen 3e dus het moet allemaal wel superveilig gebeuren
quote:cerazette, mini pil. Alleen geschikt als je supernauwkeurig en consequent bent in slik gedrag (elke dag, geen stopweek, ongeveer zelfde tijdstip)
Op dinsdag 28 oktober 2003 14:16 schreef Lois het volgende:
Ik moet vrijdag naar de gyneacoloog voor de nacontrole en dan gaat het natuurlijk ook over anticonceptie.
Nou wilde ik nog vragen, Knor had het over een bepaalde pil die wel kon? Welke was dat ook weer?
quote:Hmmmm, volgende optie
Op dinsdag 28 oktober 2003 14:18 schreef Knorretje het volgende:[..]
cerazette, mini pil. Alleen geschikt als je supernauwkeurig en consequent bent in slik gedrag (elke dag, geen stopweek, ongeveer zelfde tijdstip)
quote:Ja daar zit ik me dus ook suf over te piekeren. Ik weet alleen dat het betrouwbaarder moet dan condooms alleen want "behaalde resultaten uit het verleden geven kindgarantie voor de toekomst"
Op dinsdag 28 oktober 2003 14:20 schreef melonovy het volgende:
Lois, ik las van de week ergens dat de kans om zwanger te worden zonder anticonceptie ligt op 1,6% bij volledige borstvoeding, zonder bijvoeding in de eerste 6 maanden. Over de pil waar je op doelt heb ik geen idee, ik heb het wel gelezen, maar niet de naam onthouden.
Misschien is het een idee om een anticonceptie zonder hormonen te kiezen?!?
Naja ik zal wel even overleggen met de gyn vrijdag wat de beste optie is, steriliseren zijn we nog niet klaar voor, de deur zo definitief dichtgooien willen we nog niet maar een 3e toch ook niet op korte termijn.
quote:http://www.geneesmiddelenrepertorium.nl/nefarma/231_ceraz_22734.html linkje iver cerazette. Ik ben toen trouwens gestopt vanwege continue bloedingen terwijl ik wel goed slikte. (stomme was dt toen ik stopte ik 3 of 4 maanden heb gewacht voor ik weer ongesteld werd en die tussentijdse bloedingen dus erg raadselachtig waren en puur door die pil kwamen)
Op dinsdag 28 oktober 2003 14:19 schreef Lois het volgende:[..]
Hmmmm, volgende optie
Dit gaat mij niet lukken weet ik nu al.
Met borstvoeding als anticonceptie moet je enorm uitkijken. Dat werkt alleen bij volledige borstvoeding en als je dus echt elke drie uur voedt. Een keertje wat langer kan nog wel, maar als er ook maar één keer 6 uur of meer tussenzit kun je al een eisprong krijgen en dus zwanger worden. Dus als je kind per ongeluk een keertje doorslaapt ben je al de lul. Geen handige optie lijkt me.
Het advies dat ik heb gekregen is Mirena. Koperspiraal kan natuurlijk ook, maar dat wil ik zelf liever niet meer omdat ik daarmee zulke zware menstruaties had. Met Mirena heb je zelfs kans dat de menstruatie helemaal wegblijft. Dus over twee weken gaat ie er bij mij in, als de uitstrijkjes goed zijn.
quote:Ik ben de vrouw van en ik ben kraamverzorgster.
Op dinsdag 14 oktober 2003 13:30 schreef melonovy het volgende:[..]
Ja, ik had je berichtje gelezen, dat was echt een ogenopener voor me, ik ben toen even wat alerter met de toestand om gegaan. Het was idd geen spruw meer, het leek idd op een verstopt melkkanaaltje wat ik nooit niet had opgemerkt. Dit kan overslaan in een ontsteking.
Nu heb ik geen koorts of verhoging meer, maar wel een zere plek in mijn borst, mijn borst voelt niet ontspannen aan. Alleen als ik er even een warme hittepit kussen erop heb gelegd, dan gaat het wel even.
Die borst leeg kolven lukt niet, in een kwartiertje rustig kolven zit ik op amper 10 cc daar hou ik het bij, om zere tepels te vookomen.
Tja en die andere kant wordt nu wat minder afgetapt door Chiara, simpelweg omdat ik haar telkens aan de andere kant aanleg... als ik die ga afkolven, dan kost me het weinig moeite om een flesje te vullen.
En dan het goede nieuws, ze heeft gisteren de fles geaccpeteert en (wel) 50 cc uit het flesje gedronken... daar was ik wel weer even blij om!
Ik las nu pas jou berichtje met je probleem. Als een hittepit jou helpt om de pijn van de borst een beetje dragelijker te maken, heb je dan al eens een warme douche geprobeerd en onder de douche je borst te masseren zodat deze toch "leeg" raakt en het wat ontspannener aan voelt. ook zou je eventueel een warm washandje op de pijnlijke plek neer kunnen leggen, als je even geen zin of tijd hebt om onder de douche te gaan staan. Zijn maar wat adviesjes die je zou kunnen uitproberen. Sucses ermee.
Vooral dat doorslapen is erg fijn, kan ik je vertellen
[Dit bericht is gewijzigd door just me op 30-10-2003 23:45]
Ik heb een beetje een borstvoedingscomplex geloof ik. Ik ben zo jaloers als ik ik borstvoedende moeders zie. En baal dan ook dat ik niet doorgezet heb. Ik voelde me zo brak en emotioneel in me kraamtijd. En toen Janneke ook nog eens slecht haptte (wat ze nu aan de fles af en toe nog doet) en na 2 dagen onder de kloofjes zat ben ik er mee gestopt. Dat de verloskundige het al over bijvoeden en niet lukken had omdat de eerste moeizaam ging steunde me zel. Maar achteraf had ik toch liever gehad als ze me wat meer gesteund hadden in het doorgaan. Maar nu zie ik dus dat je hulpstukken heb flesje met slangetje eraan. Om of de borstvoeding alsnog op gang te krijgen of om het zeg maar na te apen zodat je met je kindje toch dat intieme gevoel krijg. Als een baby van nu 8 weken een fles gewend is gaat dat dan lukken denk je? Ik voel me geestelijk nu sterk om het te doen. Heb geen kraamtranen meer ben weer een beetje in het ritme van alle dag enzo. Zijn er mensen die hier ervaring mee hebben. Just Me heb jij mensen gekend die dat deden?
Vandaag ook weer op visite geweest. Moeder met een kindje van 4 weken. Hup shirt omhoog en het kind lag te drinken. Grrr wat was ik jaloers. Niet terecht natuurlijk, maar het gevoel had ik wel.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |