quote:Nogmaals, laat ze eerst maar eens een moskee neerzetten die architectonisch interessant is. Dan kunnen we verder praten.
Op donderdag 24 juli 2003 16:08 schreef kingmob het volgende:
stel je voor, een mini moskee in madurodam!
rellen allemaal jongens, doe vooral geen moeite om te overdrijven en her en der wat generalisatie toe te passen.nee, zo komen we er wel
quote:
Op donderdag 24 juli 2003 16:09 schreef Verbal het volgende:[..]
Een brug, een trein en een kerk ook wel.
V.
P.
quote:Precies, en toch rijden ze rond in Madurodam.
Op donderdag 24 juli 2003 16:09 schreef Disorder het volgende:[..]
[..]Een trein is niet verbonden aan een cultuur, dat is iets globaals.
V.
quote:Mij, en vele andere nederlanders zie je niet in een Voetbalstadion. Het is niet typisch Nederlands.
Op donderdag 24 juli 2003 15:47 schreef Disorder het volgende:[..]
Mij, en vele andere nederlanders zie je niet in een Moskee. Het is niet typisch Nederlands.
Dit is net zo'n kulargument. Er zijn een miljoen moslims in Nederland, Madurodam is een afspiegeling van Nederland dus een Moskee past er gewoon prima tussen
.
quote:Uitgepraat, zie ik?
Op donderdag 24 juli 2003 16:10 schreef Potter het volgende:[..]
P.
V.
quote:Gaan ze deze nabouwen of is dat nog niet bekend?
Op donderdag 24 juli 2003 16:09 schreef Jernau.Morat.Gurgeh het volgende:[..]
Ik vind de mevlana moskee in Rotterdam anders een mooi gebouw.
quote:Euhm, ok...
Op donderdag 24 juli 2003 16:02 schreef sp3c het volgende:[..]
die synagoge hadden ze er van mij ook wel uit mogen laten, die straatmuzikanten heb ik verder geen problemen mee
quote:
Op donderdag 24 juli 2003 15:29 schreef sp3c het volgende:
Madurodam is niet compatibel met multikul dat is nu net de charme
quote:
Op donderdag 24 juli 2003 15:38 schreef sp3c het volgende:
moskeeen zijn niet Hollands
quote:Je maakt het te simpel voor me. Verder kan ik het alleen maar eens zijn met
Op donderdag 24 juli 2003 15:41 schreef sp3c het volgende:
laten we nu 1 ding gewoon houden zoals het is, Madurodam is nostalgisch en ik vind dat als je er allerlei culturen doorheen gaat mixen dat je er toch wat van weghaalt
quote:Inderdaad, waar een klein land al niet groot in kan zijn.
Op donderdag 24 juli 2003 15:50 schreef Jernau.Morat.Gurgeh het volgende:
Het ultieme xenofobe gewauwel hoor: Een probleem maken van een maquette!Chapeau!
quote:Zien de treinen er hetzelfde uit als in duitsland, nee.
Op donderdag 24 juli 2003 16:10 schreef Verbal het volgende:[..]
Precies, en toch rijden ze rond in Madurodam.
V.
quote:dat is toch niet die grote groene?
dat is juist het lelijkste gebouw wat ik ooit heb gezien!!!
en ik ben in Rusland geweest, zullen best mooie moskeeen zijn maar dat ding vind ik echt foeilelijk, hij past in real life al totaal niet in zijn omgeving als dat ding in madurodam komt dan pik ik hem en maak ik er een miniatuur skibaan van voor mijn fret
quote:Sir yes Sir! (wat een onmetelijke flauwekul).
Op donderdag 24 juli 2003 16:09 schreef HiZ het volgende:[..]
Nogmaals, laat ze eerst maar eens een moskee neerzetten die architectonisch interessant is. Dan kunnen we verder praten.
quote:Uiteraard wel in NS kleuren. Wanneer het specifiek duidelijk wordt dat het om een object uit een specifiek andere cultuur gaat vind ik het niet passen in Madurodam.
Op donderdag 24 juli 2003 16:10 schreef Verbal het volgende:[..]
Precies, en toch rijden ze rond in Madurodam.
V.
quote:Elk land heeft zijn eigen architectuur, mensen willen geen dingen zien die ze zelf dagelijks zien.
Op donderdag 24 juli 2003 16:11 schreef Verbal het volgende:[..]
Uitgepraat, zie ik?
V.
quote:Waarom flauwekul?
Op donderdag 24 juli 2003 16:11 schreef kingmob het volgende:[..]
Sir yes Sir! (wat een onmetelijke flauwekul).
quote:Deze dus ?
Een puik voorbeeld van armoeiige architectuur. Niks moois aan te ontdekken. Eclectische nachtmerrie in plastic op rijtjeshuizenbaksteen.
quote:Zoals ik al zei: subjectief.
Op donderdag 24 juli 2003 16:11 schreef sp3c het volgende:[..]
dat is toch niet die grote groene?
dat is juist het lelijkste gebouw wat ik ooit heb gezien!!!
V.
quote:Is dat dat zachtroze geval naast het spoor die je prima kan horen als je in Blijdorp loopt? Is niet echt alles hoor. Die nieuwe megamoskee die ze aan het bouwen zijn is wel mooi. Schilderingen zijn echt mooi gemaakt. Beter als een grijze kerk
quote:aan die mannekes kun je niet zien of het nu toeristen zijn of inwonenden
Op donderdag 24 juli 2003 16:11 schreef Gio het volgende:[..]
Euhm, ok...
[..]
[..]
[..]Je maakt het te simpel voor me. Verder kan ik het alleen maar eens zijn met
[..]Inderdaad, waar een klein land al niet groot in kan zijn.
die gebouwen nemen ze niet mee in de handbagage, ik vind het helemaal niet erg om aan te tonen dat het land multicultureel is maar dan zie ik het liever gebeuren door die feestende straatmuzikantjes dan door een gebouw waar geen drol een Nederlands gebouw in ziet.
quote:Er komen dan zeker geen Nederlanders naar Madurodam?
Op donderdag 24 juli 2003 16:12 schreef Potter het volgende:[..]
Elk land heeft zijn eigen architectuur, mensen willen geen dingen zien die ze zelf dagelijks zien.
V.
quote:Nee, daar past het niet. Simpelweg omdat een moskee verbonden is met de Arabische cultuur. Bovendien hebben ze Nederlandse voetbalstadions daar neergezet, ik zie daar geen Wembley.
Op donderdag 24 juli 2003 16:11 schreef du_ke het volgende:[..]
Mij, en vele andere nederlanders zie je niet in een Voetbalstadion. Het is niet typisch Nederlands.
Dit is net zo'n kulargument. Er zijn een miljoen moslims in Nederland, Madurodam is een afspiegeling van Nederland dus een Moskee past er gewoon prima tussen
.
quote:Gut, nee... ze hebben een ander kleurtje. Sjonge.
Op donderdag 24 juli 2003 16:11 schreef Potter het volgende:[..]
Zien de treinen er hetzelfde uit als in duitsland, nee.
V.
quote:omdat er moelijk wordt gedaan over een atractie, een maquette voor dagjesmensen. En dan gaat iemand beweren dat de architectuur wel eerst een bepaald niveau moet hebben.
Op donderdag 24 juli 2003 16:13 schreef Libris het volgende:[..]
Waarom flauwekul?
quote:Het is wet.
Op donderdag 24 juli 2003 16:08 schreef Potter het volgende:
Vrijheid van godsdienst is voor mij een wed en geen cultuur, ondanks dat de wed een groot invloed heeft op een bepaald cultuur.
quote:So fucking what. Vliegtuigen, treinstations, gemeentehuizen, vuurtorens, hoge kantoorgebouwen, treinen, kanalen, boten, bruggen, tunnels en oude gebouwen vind je ook overal. Schaf heel madurodam dan maar af.
Toeristen gaan naar madurodam om typische nederlandse dingen te zien die je niet snel bij hun tegenkomt, een moskee vind je overal ter wereld wel.
Bottom .line; Er staan moskeeen in nederland, en zijn dus onderdeel van het landschap c.q. stadsgezicht. En dus is er m.i. niets mis mee om er ook 1 in Madurodam neer te zetten.
quote:Er staan zat gebouwen in Madurodam waar "geen drol een Nederlands gebouw in ziet", zullen we daar ook maar van deze stormloop topics over openen?
Op donderdag 24 juli 2003 16:14 schreef sp3c het volgende:[..]
aan die mannekes kun je niet zien of het nu toeristen zijn of inwonenden
die gebouwen nemen ze niet mee in de handbagage, ik vind het helemaal niet erg om aan te tonen dat het land multicultureel is maar dan zie ik het liever gebeuren door die feestende straatmuzikantjes dan door een gebouw waar geen drol een Nederlands gebouw in ziet.
quote:hihi
Op donderdag 24 juli 2003 16:14 schreef Verbal het volgende:[..]
Er komen dan zeker geen Nederlanders naar Madurodam?
V.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |