quote:Je zegt het goed en daarom horen moskeeen net zo goed bij ons land en binnenkort bij onze geschiedenis.
Op donderdag 24 juli 2003 15:58 schreef Junglist4Real het volgende:[..]
Jij snapt het niet echt he!, Anne-frank huis heeft een belangrijke functie --> beschijft een zwart deel van onze geschiedenis. En is dus iets wat zeker bij Nederland hoort!
quote:Cool, ik ben er echt heeel lang niet geweest, en ik vroeg het me gewoon af.
Op donderdag 24 juli 2003 16:00 schreef SCH het volgende:[..]
Ze hebben wel veel van dat soort dingen, of ze deze specifiek hebben weet ik niet maar volgens mij wel iets van de rosse buurt.
quote:Mooier dan veel kerken vind ik
Op donderdag 24 juli 2003 16:01 schreef HiZ het volgende:
Iets geheel anders; zijn de moskeeen van Nederland niet gewoon alleemaal veel te lelijk om in Madurodam te worden opgenomen?
quote:Nee, ik snap het wel, het argument was dat er meer niet-Nederlanders komen dan Nederlanders. Ik geef een tegenvoorbeeld. Moskee is iets wat tegenwoordig bij Nederland hoort. Nog even en Greenpeace gaat actievoeren omdat er olietanks staan er een elke 5 minuten een olietanker in de fik staat. Laat staan Schiphol..
Op donderdag 24 juli 2003 15:58 schreef Junglist4Real het volgende:[..]
Jij snapt het niet echt he!, Anne-frank huis heeft een belangrijke functie --> beschijft een zwart deel van onze geschiedenis. En is dus iets wat zeker bij Nederland hoort!
quote:Als ze zich dan ook nog is als echte Nederlanders zouden gedragen dan waren we alweer een stuk verder.
Op donderdag 24 juli 2003 15:56 schreef Castor het volgende:[..]
![]()
Ne·der·lan·der (de ~ (m.), ~s)
1 staatsburger van Nederland
quote:die synagoge hadden ze er van mij ook wel uit mogen laten, die straatmuzikanten heb ik verder geen problemen mee
Op donderdag 24 juli 2003 15:59 schreef Gio het volgende:[..]
In tegenstelling tot de vele nederlanders die in je kerken ziet? Maar laten we vooral niet de oer-hollandse Portugese synagoge vergeten. Of de urker zuid-amerikaanse straatmuzikanten.
quote:Net zo lomp?
Op donderdag 24 juli 2003 16:02 schreef Frasier het volgende:[..]
Als ze zich dan ook nog is als echte Nederlanders zouden gedragen dan waren we alweer een stuk verder.
quote:nee, jij bent niet representatief voor de Nederlandse bevolking ...
Op donderdag 24 juli 2003 16:03 schreef SCH het volgende:[..]
Net zo lomp?
quote:Is dit een argument? Dus er mogen alleen mooie gebouwen in M'dam?
Iets geheel anders; zijn de moskeeen van Nederland niet gewoon alleemaal veel te lelijk om in Madurodam te worden opgenomen?
quote:Nee, kerken zijn mooi
quote:Het wordt inderdaad tijd dat ze zich eens kopat rijden bij een illegale straatrace, of met de kofferbak vol met aardappelen en pindakaas naar Schwarzwald op vakantie gaan.
Op donderdag 24 juli 2003 16:02 schreef Frasier het volgende:[..]
Als ze zich dan ook nog is als echte Nederlanders zouden gedragen dan waren we alweer een stuk verder.
quote:Ach, wat schattig, in zijn tomeloze allochtonen-knuffel-stand gaat SCH zelfs de lelijkheid van de architectuur die er te pas komt aan hun gebedshuizen verdedigen met flauwe aanvallen op kerken.
Op donderdag 24 juli 2003 16:02 schreef SCH het volgende:[..]
Mooier dan veel kerken vind ik
Sommige kerken in Nederland zijn lelijk ja, maar ALLE moskeeen in Nederland zijn lelijk, dat is nogal een verschil.
quote:De Nederlandse cultuur kenmerkt zich door openheid en een vrijheid van godsdienst. In die zin hoort een moskee daar dus wel degelijk bij.
Op donderdag 24 juli 2003 16:00 schreef Potter het volgende:[..]
Je weet net zo goed als ik dat een moskee niet bij de Nederlandse cultuur hoort, anders zouden allochtonen zich ook niet hoeven aan te passen aan ons wanneer we volgens hun ideeen leven.
quote:Er staan in Nederland inderdaad een flink aantal heel mooie kerken. En geen enkele mooie moskee.
Op donderdag 24 juli 2003 16:04 schreef freud het volgende:[..]
Nee, kerken zijn mooi
.
quote:Nee. Dat is nogal subjectief.
Op donderdag 24 juli 2003 16:04 schreef HiZ het volgende:Sommige kerken in Nederland zijn lelijk ja, maar ALLE moskeeen in Nederland zijn lelijk, dat is nogal een verschil.
V.
quote:zouden ze is moeten doen dan houden ze tenminste wat geld over voor de verandering
Op donderdag 24 juli 2003 16:04 schreef julekes het volgende:[..]
Het wordt inderdaad tijd dat ze zich eens kopat rijden bij een illegale straatrace, of met de kofferbak vol met aardappelen en pindakaas naar Schwarzwald op vakantie gaan.
quote:Vrijheid van godsdienst is voor mij een wed en geen cultuur, ondanks dat de wed een groot invloed heeft op een bepaald cultuur.
Op donderdag 24 juli 2003 16:05 schreef Jernau.Morat.Gurgeh het volgende:[..]
De Nederlandse cultuur kenmerkt zich door openheid en een vrijheid van godsdienst. In die zin hoort een moskee daar dus wel degelijk bij.
Toeristen gaan naar madurodam om typische nederlandse dingen te zien die je niet snel bij hun tegenkomt, een moskee vind je overal ter wereld wel.
quote:Niet uitsluitend subjectief, het gaat om laagwaardige architectuur, veelal gerealiseerd met prefab en standaard materialen.
Op donderdag 24 juli 2003 16:06 schreef Verbal het volgende:[..]
Nee. Dat is nogal subjectief.
V.
De eerste de beste buurtmoskee in Istanbul heeft meer allure dan de grote moskeeen van Nederland.
nee, zo komen we er wel
quote:Een brug, een trein en een kerk ook wel.
Op donderdag 24 juli 2003 16:08 schreef Potter het volgende:
Toeristen gaan naar madurodam om typische nederlandse dingen te zien die je niet snel bij hun tegenkomt, een moskee vind je overal ter wereld wel.
V.
quote:Treinen en vliegtuigen, daarentegen, vind je alleen in Nederland
Op donderdag 24 juli 2003 16:08 schreef Potter het volgende:[..]
quote:
Op donderdag 24 juli 2003 16:09 schreef Wile_E_Coyote het volgende:[..]
Treinen en vliegtuigen, daarentegen, vind je alleen in Nederland
quote:Een trein is niet verbonden aan een cultuur, dat is iets globaals.
Op donderdag 24 juli 2003 16:09 schreef Verbal het volgende:[..]
Een brug, een trein en een kerk ook wel.
V.
[Dit bericht is gewijzigd door Disorder op 24-07-2003 16:10]
quote:Ik vind de mevlana moskee in Rotterdam anders een mooi gebouw.
Op donderdag 24 juli 2003 16:04 schreef HiZ het volgende:Sommige kerken in Nederland zijn lelijk ja, maar ALLE moskeeen in Nederland zijn lelijk, dat is nogal een verschil.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |