abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 24 juli 2003 @ 10:46:22 #1
344 Anja
Neil B. Formy
pi_11980655
Dit jaar ga ik voor de vierde keer naar Afrika. Dit jaar wordt het Tanzania.
10 Augustus vertrekken we.
Ik vroeg me af of er mensen interesse hebben in wat reisverslagen.
Ik ben nu met het verslag van vorig jaar bezig.
Als er interesse is dan hoor ik het wel.
Ik ga uit mijn dak, ga je mee?------------------------------------------------------------Lingerficking good!!
pi_11980749
laat maar komen die verslagen!! waar ga je precies heen?
- Want die van een olifant is toch het langste
pi_11980778
mooie foto's op je site trouwens
vooral die foto's van nieuw zeeland zijn super!!
  donderdag 24 juli 2003 @ 10:58:28 #4
344 Anja
Neil B. Formy
pi_11980870
quote:
Op donderdag 24 juli 2003 10:52 schreef innerSheep het volgende:
laat maar komen die verslagen!! waar ga je precies heen?
Ze zijn best lang hoor, de verslagen.
Ik zal met het verslag van vorig jaar beginnen. Met foto's enzo.

Dit jaar:

Dag 1.
Aankomst Nairobi

Dag 2.
Vroeg vertrek met de shuttle bus naar Arusha

Dag 3/4/5/6.
Serengeti NP

Dag 7/8.
Ngorongoro Crater

Dag 9/10/11.
Ruaha NP

Dag 12/13.
Mikumi NP

Dag 14/15/16/17.
Selous GR

Dag 18/19/20/21/22/23.
Zanzibar

Dag 24/25.
Nairobi

Dag 26.
Naar huis.

Ik ga uit mijn dak, ga je mee?------------------------------------------------------------Lingerficking good!!
  donderdag 24 juli 2003 @ 10:59:26 #5
29041 hyperfuzz
foxtrot hotel
pi_11980887
Goed plan, lees verslagen altijd met plezier. En foto's he!
yankee charlie dinges
  donderdag 24 juli 2003 @ 10:59:36 #6
344 Anja
Neil B. Formy
pi_11980889
quote:
Op donderdag 24 juli 2003 10:54 schreef innerSheep het volgende:
mooie foto's op je site trouwens
vooral die foto's van nieuw zeeland zijn super!!
Thx!
Ik verwijs je graag ook naar mijn nieuwe site in aanbouw:
http://www.anjapuntnl.nl
pi_11980910
Reisveslagen zijn hier altijd welkom. Leuk verhaaltje, wat foto's, dat zien we graag hier in Travel.
Beter een baas onder je duim, dan tien bovenop
Trekt bij warm weer een poncho aan
pi_11980915
Ben ook eens in Afrika geweest hoop je verslag te lezen
pi_11980943
quote:
Op donderdag 24 juli 2003 10:59 schreef Anja het volgende:

[..]

Thx!
Ik verwijs je graag ook naar mijn nieuwe site in aanbouw:
http://www.anjapuntnl.nl

mooi design! vaker gedaan?
  donderdag 24 juli 2003 @ 11:04:01 #10
344 Anja
Neil B. Formy
pi_11980970
quote:
Op donderdag 24 juli 2003 11:02 schreef innerSheep het volgende:

[..]

mooi design! vaker gedaan?

Ik vind het gewoon leuk om te doen.

[Dit bericht is gewijzigd door Anja op 24-07-2003 11:04]

pi_11980973
Zeker interesse inde verlsgane! Ik heb zelf ook al lang plannen om naar Afrika te gaan, maar ik meot nog goed uitzoeken waarheen dan en met wie en zo. Dus je reisverslagen kunnen me daar wat bij helpen.
pi_11989970
Is dat reisverslag er al?
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
  donderdag 24 juli 2003 @ 19:41:56 #13
344 Anja
Neil B. Formy
pi_11993568
quote:
Op donderdag 24 juli 2003 16:41 schreef YPPY het volgende:
Is dat reisverslag er al?
Jij post 1 minuut nadat je dit hebt gepost in mijn andere topic met het verslag.
Je hebt dat toch niet in 1 minuut gelezen? Of vond je er nix aan?
pi_11993690
Succes met niet onthoofd worden door die wilden daar.
Alle moslimterroristen, of ja een heleboel, die zijn bereid te sterven voor een hoger doel, want dan mogen ze maagden neuken, minstens een honderdtal, maar dat is nog altijd minder als ik met carnaval.
  donderdag 24 juli 2003 @ 19:57:02 #15
344 Anja
Neil B. Formy
pi_11993872
quote:
Op donderdag 24 juli 2003 19:48 schreef American_Nightmare het volgende:
Succes met niet onthoofd worden door die wilden daar.
Ah, jij bent er ook al es geweest en weet waar je over praat.
pi_11994021
quote:
Op donderdag 24 juli 2003 19:57 schreef Anja het volgende:

[..]

Ah, jij bent er ook al es geweest en weet waar je over praat.

Nee maar ik ken mensen die daar beroofd en begraven zijn. En daarnaast nog een hele hoop verhalen.
Alle moslimterroristen, of ja een heleboel, die zijn bereid te sterven voor een hoger doel, want dan mogen ze maagden neuken, minstens een honderdtal, maar dat is nog altijd minder als ik met carnaval.
  donderdag 24 juli 2003 @ 20:09:27 #17
344 Anja
Neil B. Formy
pi_11994163
quote:
Op donderdag 24 juli 2003 20:03 schreef American_Nightmare het volgende:

[..]

Nee maar ik ken mensen die daar beroofd en begraven zijn. En daarnaast nog een hele hoop verhalen.

Ja tuurlijk, verhalen horen we allemaal. En dat zijn natuurlijk nooit positieve.
Maar ik ga nu voor de 4e keer en heb me nog nooit onveilig gevoeld. Ook nog nooit iets mee gemaakt.
pi_11994546
quote:
Op donderdag 24 juli 2003 20:09 schreef Anja het volgende:

[..]

Ja tuurlijk, verhalen horen we allemaal. En dat zijn natuurlijk nooit positieve.
Maar ik ga nu voor de 4e keer en heb me nog nooit onveilig gevoeld. Ook nog nooit iets mee gemaakt.

Ah prettig te horen dat je nog nooit onthoofd bent

Nee het gaat natuurlijk met duizenden mensen goed. Ik zou zelf alleen nooit naar zo'n land gaan. Er is veel armoede en met de veilligheid is het niet zo goed gesteld, zeker als het rijke toeristen betreft..

pi_11994582
Misschien is het handiger om de titel te veranderen in Tanzania. Als we reizen per continent gaan indelen hebben we aan 7 topics genoeg.
  donderdag 24 juli 2003 @ 20:27:45 #20
344 Anja
Neil B. Formy
pi_11994633
quote:
Op donderdag 24 juli 2003 20:24 schreef American_Nightmare het volgende:

[..]

Ah prettig te horen dat je nog nooit onthoofd bent

Nee het gaat natuurlijk met duizenden mensen goed. Ik zou zelf alleen nooit naar zo'n land gaan. Er is veel armoede en met de veilligheid is het niet zo goed gesteld, zeker als het rijke toeristen betreft..

Jammer dat je zo bevooroordeeld denkt. Maar jij zult het wel beter weten denk ik.
Ik ga gelukkig niet als rijke toerist met dikke koffer van hotel naar hotel. Dat scheelt misschien ook een hoop.
En ik vond Amerika enger. Voelde me niet veilig daar.
  donderdag 24 juli 2003 @ 20:29:15 #21
344 Anja
Neil B. Formy
pi_11994667
quote:
Op donderdag 24 juli 2003 20:25 schreef Lucille het volgende:
Misschien is het handiger om de titel te veranderen in Tanzania. Als we reizen per continent gaan indelen hebben we aan 7 topics genoeg.
Ja en het lijkt me ook prettiger om niet over het feit te discussieren, of het nou wel of niet veilig is.
  donderdag 24 juli 2003 @ 20:31:13 #22
344 Anja
Neil B. Formy
pi_11994705
quote:
Op donderdag 24 juli 2003 20:29 schreef Anja het volgende:

[..]

Ja en het lijkt me ook prettiger om niet over het feit te discussieren, of het nou wel of niet veilig is.

En ik noemde het topic Afrika om niet al de bezochte landen te noemen:
Zuid Afrika
Botswana
Zimbabwe
Zambia
Malawi
Mozambique

pi_11994955
Anyway.. met wie ga je eigenlijk? Ik ben best benieuwd naar je reisverslag!
  donderdag 24 juli 2003 @ 20:45:17 #24
344 Anja
Neil B. Formy
pi_11995007
quote:
Op donderdag 24 juli 2003 20:43 schreef American_Nightmare het volgende:
Anyway.. met wie ga je eigenlijk? Ik ben best benieuwd naar je reisverslag!
Je bedoelt welke organisatie?
  donderdag 24 juli 2003 @ 21:18:36 #25
930 Kimmie
mikro-zacht
pi_11995671
Leuke site!
fake a dream
pi_11997457
Toch maar de titel aangepast.
pi_12001487
quote:
Op donderdag 24 juli 2003 20:45 schreef Anja het volgende:

[..]

Je bedoelt welke organisatie?

Nee met welke personen, alleen of met een groep? Eventueel georganiseerd?
  vrijdag 25 juli 2003 @ 07:40:42 #28
1762 YPPY
Yppiaans
pi_12003174
quote:
Op donderdag 24 juli 2003 19:41 schreef Anja het volgende:

[..]

Jij post 1 minuut nadat je dit hebt gepost in mijn andere topic met het verslag.
Je hebt dat toch niet in 1 minuut gelezen? Of vond je er nix aan?

Ik heb alleen de foto's gekeken. Vandaar dat ik op de neushoorn reageerde. Morgen ben ik vrij, dan ga ik je reisverslagen lezen. Die bewaar ik altijd tot ik wat meer tijd heb, anders lees ik het maar half. Vandaar dus.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
*OUD heilige*
  vrijdag 25 juli 2003 @ 13:40:55 #29
344 Anja
Neil B. Formy
pi_12009208
quote:
Op vrijdag 25 juli 2003 01:33 schreef American_Nightmare het volgende:

[..]

Nee met welke personen, alleen of met een groep? Eventueel georganiseerd?

We zijn met zun zessen.
Deze 6 zijn overgebleven van de groep van vorig jaar. (toen waren we met zun 11en.
Het is wel georganiseerd. We hebben een auto en een gids. Verder zijn wij baas en hebben we gelukkig veel in te brengen. De reis hebben we ook zelf uitgestippeld.
  vrijdag 25 juli 2003 @ 13:41:27 #30
344 Anja
Neil B. Formy
pi_12009224
quote:
Op vrijdag 25 juli 2003 07:40 schreef YPPY het volgende:

[..]

Ik heb alleen de foto's gekeken. Vandaar dat ik op de neushoorn reageerde. Morgen ben ik vrij, dan ga ik je reisverslagen lezen. Die bewaar ik altijd tot ik wat meer tijd heb, anders lees ik het maar half. Vandaar dus.

Veel plezier!
Ik heb nog veeeeeel meer!
  vrijdag 25 juli 2003 @ 16:22:31 #31
1762 YPPY
Yppiaans
pi_12014560
quote:
Op vrijdag 25 juli 2003 13:41 schreef Anja het volgende:

[..]

Veel plezier!
Ik heb nog veeeeeel meer!

Vertel! Hoe meer en langere reisverslagen, hoe beter!
*OUD heilige*
  vrijdag 25 juli 2003 @ 18:51:10 #32
344 Anja
Neil B. Formy
pi_12017897
quote:
Op vrijdag 25 juli 2003 16:22 schreef YPPY het volgende:

[..]

Vertel! Hoe meer en langere reisverslagen, hoe beter!

Het verslag wat ik nu gepost heb, althans een gedeelte, is van vorig jaar en is tot nu toe 27 pagina's lang en nog niet klaar. Verder heb ik nog twee andere reisverslagen. Ook wel wat aan de lange kant.
Maar zeg maar wanneer ik met deel 2 kan komen.
En moet ik het inhetzelfde topic plaatsen?
  vrijdag 25 juli 2003 @ 19:04:24 #33
1762 YPPY
Yppiaans
pi_12018140
Kun je per land een topic doen? Dan is het nog een beetje overzichtelijk, maar wordt het niet té veel per topic. Als je tenminste van elk land een verslagje kunt maken.
*OUD heilige*
  vrijdag 25 juli 2003 @ 19:22:17 #34
344 Anja
Neil B. Formy
pi_12018439
quote:
Op vrijdag 25 juli 2003 19:04 schreef YPPY het volgende:
Kun je per land een topic doen? Dan is het nog een beetje overzichtelijk, maar wordt het niet té veel per topic. Als je tenminste van elk land een verslagje kunt maken.
Het verslag van vorig jaar is van 1 land en nu dus al 27 kantjes....
pi_14696487
Hele mooie site en prachtige foto's.
Ikzelf zou ook graag richting Zuid-oost Afrika willen; het liefst naar Tanzania omdat ik nog erg graag een keer naar het Serengeti-park zou willen. Alleen lijkt zo'n georganiseerde reis mij niet echt ideaal, omdat je niet echt vrij bent in je doen en laten. Dan zou ik liever willen gaan werken ergens (iets in de natuurbeheer) en ter plekke daar een safari-tour gaan boeken. Ik ben op dit moment wel op zoek naar het één en ander; het liefst zo goedkoop mogelijk, want dat zijn die georganiseerde reizen nou niet bepaald.

[Dit bericht is gewijzigd door italia op 17-11-2003 12:42]

pi_14697362
quote:
Op maandag 17 november 2003 12:40 schreef italia het volgende:
Hele mooie site en prachtige foto's.
Ikzelf zou ook graag richting Zuid-oost Afrika willen; het liefst naar Tanzania omdat ik nog erg graag een keer naar het Serengeti-park zou willen. Alleen lijkt zo'n georganiseerde reis mij niet echt ideaal, omdat je niet echt vrij bent in je doen en laten. Dan zou ik liever willen gaan werken ergens (iets in de natuurbeheer) en ter plekke daar een safari-tour gaan boeken. Ik ben op dit moment wel op zoek naar het één en ander; het liefst zo goedkoop mogelijk, want dat zijn die georganiseerde reizen nou niet bepaald.
Gewoon lekker zelf gaan! Lonely planet kopen, naar Nairobi vliegen (goedkoper dan Dar-es-salaam), de bus naar Arusha pakken en daar ter plekke de safari regelen. Er zijn ook nog een heleboel minder bekende, kleinere parken die minder druk en duur zijn, net zo de moeite waard als Serengeti. Veel plezier!
Jesus saves but death prevails.
pi_14711501
quote:
Op maandag 17 november 2003 13:17 schreef Shivo het volgende:[..]

Gewoon lekker zelf gaan! Lonely planet kopen, naar Nairobi vliegen (goedkoper dan Dar-es-salaam), de bus naar Arusha pakken en daar ter plekke de safari regelen. Er zijn ook nog een heleboel minder bekende, kleinere parken die minder druk en duur zijn, net zo de moeite waard als Serengeti. Veel plezier!

Ik heb ook gehoord dat er ook goeie treinverbindingen schijnen te zijn. Dat moet echt adembenemend mooi zijn om dwars door dat landschap te gaan en van alles aan wilde te aanschouwen (net als in het begin van die film The Ghost and the darkness; wat zich trouwens afspeelt in Tsavo).
Toch lijkt het mij wel een behoorlijk hachlijke onderneming om helemaal zelfstandig te reizen door Afrika (die Lonely Planet komt zeker wel van pas dan ). Het is goedkoper maar je moet ook beter georganiseerd zijn en vooral ook op je hoede zijn, lijkt me.
  dinsdag 18 november 2003 @ 13:52:39 #38
344 Anja
Neil B. Formy
pi_14728219
Het lijkt me niet verkeerd om je eerst goed voor te bereiden.
Dit was voor mij de vierde keer Afrika. De eerste keer Tanzania en waarschijnlijk ook meteen de laatste. Vooral rondom Serengeti erg toeristisch en blijkbaar kan iedereen daar met een gammele auto wat toeristen gaan rond rijden. Ik vond het vergeleken met Botswana niet echt geweldig. Als je nog nooit in Afrika bent geweest ben ik bang dat ze je vanalles kunnen wijsmaken wat ze bij ons ook probeerde. Gelukkig wisten waren we allemaal al de nodige keren op safari geweest en wisten we zelf wel hoe of wat. En daar ben ik blij om want een paar keer was het bijna verkeerd afgelopen.
Kortom, geen land om "zomaar wat te doen".
pi_14728638
quote:
Op dinsdag 18 november 2003 13:52 schreef Anja het volgende:
Het lijkt me niet verkeerd om je eerst goed voor te bereiden.
Dit was voor mij de vierde keer Afrika. De eerste keer Tanzania en waarschijnlijk ook meteen de laatste. Vooral rondom Serengeti erg toeristisch en blijkbaar kan iedereen daar met een gammele auto wat toeristen gaan rond rijden. Ik vond het vergeleken met Botswana niet echt geweldig. Als je nog nooit in Afrika bent geweest ben ik bang dat ze je vanalles kunnen wijsmaken wat ze bij ons ook probeerde. Gelukkig wisten waren we allemaal al de nodige keren op safari geweest en wisten we zelf wel hoe of wat. En daar ben ik blij om want een paar keer was het bijna verkeerd afgelopen.
Kortom, geen land om "zomaar wat te doen".
Ik was altijd een beetje in de veronderstelling dat Tanzania het helemaal was met zijn Serengeti, Kilamanjaro etc. Ook leek mij Kenya geweldig omdat het aan Tanzania grenst met zijn Masai Mara. Ik weet eigenlijk niet goed zo goed meer wat ik ervan moet vinden. Zijn de verschillen met bijvoorbeeld Botswana dan zo groot....? En hoe staat het daar met de veiligheid?
  dinsdag 18 november 2003 @ 16:33:21 #40
344 Anja
Neil B. Formy
pi_14733125
quote:
Op dinsdag 18 november 2003 14:06 schreef italia het volgende:

[..]

Ik was altijd een beetje in de veronderstelling dat Tanzania het helemaal was met zijn Serengeti, Kilamanjaro etc. Ook leek mij Kenya geweldig omdat het aan Tanzania grenst met zijn Masai Mara. Ik weet eigenlijk niet goed zo goed meer wat ik ervan moet vinden. Zijn de verschillen met bijvoorbeeld Botswana dan zo groot....? En hoe staat het daar met de veiligheid?

Ik vond Ruaha en Selous in Tanzania wel geweldig.
Maar in Ruaha zijn we verder in 2 dagen ook niemand tegen gekomen.
Dat is meer naar het zuiden.
Masai Mara was mooi maar als je een leeuw ziet rijd je daar ook meteen met 15 autos achteraan.
Enorm toeristisch dus.
In Botswana kun je nog echt de wildernis is. Kamperen in de bush en savonds om het kampvuur met alle wilde dieren om je heen.
In Botswana heb ik me geen moment onveilig gevoeld.
In Tanzania wel wat meer maar dat valt op zich wel mee.
In Nairobi vond ik het verschrikkelijk.
pi_14741909
Hmmm, was ik net juist helemaal lekker gemaakt door '127 wensen'...
pi_14809602
Ik ben afgelopen maart in Tanzania geweest en ik vond het helemaal geweldig. Ik heb vanuit Arusha een korte 2-daagse safari gemaakt naar Ngorongoro Crater en Lake Manyara en dat was echt prachtig. Het scheelde wel een hoop dat ik daar was ten tijde van de Irak-oorlog, daardoor lag het toerisme in Tanzania helemaal op z'n gat en was ik een van de weinigen in de parken op dat moment. Deze safari heb ik trouwens gemaakt via Real Wild Explore (www.realwildexplore.com); goede ervaringen hiermee en zeker aan te raden. Overigens moet je niets vanuit Nederland regelen, als je eenmaal in Arusha aankomt kan je alles veel goedkoper zelf regelen! De verkopers komen wel naar je toe op het moment dat je de bus uitstapt!

Verder ben ik nog in Zanzibar geweest, ook erg aan te raden om heen te gaan. Daar heb ik overnacht in de Malindi Guest House, een erg mooi en redelijk goedkoop hotel. En het heeft een eigen dakterras, waar je kan ontbijten en wat kan drinken met uitzicht op de Indische Oceaan, niet verkeerd!

Moderator woensdag 26 november 2003 @ 15:37:37 #43
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_14945195
quote:
Op vrijdag 21 november 2003 10:25 schreef madcat het volgende:
Ik ben afgelopen maart in Tanzania geweest en ik vond het helemaal geweldig. Ik heb vanuit Arusha een korte 2-daagse safari gemaakt naar Ngorongoro Crater en Lake Manyara en dat was echt prachtig
Mee eens! Met name de gigantische krater van Ngorongoro is zeer indrukwekkend.
Laat je niet gek maken door mensen die zeggen dat het er stíkt van de toeristen. Valt reuze mee. Tja, je moet niet denken dat je het allemaal exclusief voor jezelf hebt, maar dat zou ook nogal snobberig zijn om te willen toch? Die mensen moeten daar ook geld verdienen. Het is echt niet te vergelijken met Zuid-Frankrijk of Thailand of zo..

Zanzibar is ook een fantastisch mooi vakantie-eiland. Met name in het zuid-oosten is er wel wat accomodatie maar kun je eigenlijk nauwelijks van een toeristen-infrastructuur spreken. Je komt er via een zandweg. De stranden zijn spierwit, de oceaan azuurblauw.
De hoofdstad, Stone City, is wél heel toeristisch, met veel zeer irritant plakkende mensen die op de een of andere manier geld aan je willen verdienen. O.a aan de spice-tours die in de omgeving worden gehouden.

"Those people who think they know everything, are a great annoyance to those of us who do."
pi_14981361
Hoe zit het op Zanzibar eigenlijk kwa duikgelegenheid enzo?
Jesus saves but death prevails.
  Moderator zondag 30 november 2003 @ 23:24:53 #45
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_15049421
quote:
Op donderdag 27 november 2003 19:57 schreef Shivo het volgende:
Hoe zit het op Zanzibar eigenlijk kwa duikgelegenheid enzo?
Ben zelf geen duiker, maar volgens mij staat Zanzibar er niet echt bekénd om.
Maar dat vind je gauw genoeg uit op internet.

Wat ik me wel herinner, is dat het water er vréselijk warm was, wel 30 graden!

"Those people who think they know everything, are a great annoyance to those of us who do."
pi_22773577
aiaiai, ik ga in april voor 4maanden samen met mn vriendin (medisch) vrijwilligerswerk doen in tanzania en malawi (dus als iemand nog tips heeft....), en krijg helemaal zin om nu meteen te vertrekken!
Ben een beetje aan het twijfelen over op welk vliegveld we willen vliegen: zanzibar is bijv. een leuk begin en eind van je reis, maar is weer wat duurder. Dar es Salaam zou natuurlijk kunnen, maar Lilongwe ook, daar is het regenseizoen eerder afgelopen dan in tanzania.
Kan iemand me vertellen hoeveel last je hebt van die regens in maart/april?
voor die espresso van jou kom ik van de maan naar je toelopen!
  dinsdag 20 maart 2007 @ 13:59:22 #47
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_47470810
Jambo!

Is er iemand die nog goede tips heeft over verblijf en andere aanraders voor Zanzibar? Ik heb daar eind April ongeveer 4 dagen te besteden. Ik vond deze site: http://www.santamaria-zanzibar.com
maar andere tips over leuek verblijfsplekken zijn zeer welkom.

Ik wil voornamelijk lekker een beetje relaxen en lezen, maar ook hier: tips welkom!
Travel is fatal to prejudice,bigotry and narrow-mindedness and many of our people need it solely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one corner of the earth all one's lifetime.
pi_47476132
Hee, nuttig! Ik ga binnenkort ook een tripje naar Afrika (Zuid Afrika, Madagaskar, Tanzania, Namibie) maken. Kom maar op met de verplichtte attracties!
Ik en mijn leger van stokstaartjes.
  woensdag 21 maart 2007 @ 15:09:35 #49
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_47511719
quote:
Op dinsdag 20 maart 2007 16:22 schreef Karboenkeltje het volgende:
Hee, nuttig! Ik ga binnenkort ook een tripje naar Afrika (Zuid Afrika, Madagaskar, Tanzania, Namibie) maken. Kom maar op met de verplichtte attracties!
In Tanzania: Dar is een leuke stad, niet bijzonder veel te zien (zoals de meeste grote steden in Afrika), maar je kunt er leuk eten (Addis in Dar ) de fishmarket is geweldig en vanaf Slipway kun je naar de eilandjes voor de kust om lekker te hangen (al zul je op jouw trip nog wel meer mooie kust tegen komen). Ik vond Arusha NP geweldig, het is niet zo'n groot park, maar je kunt er een unieke combi doen met game drive, wandelen met een ranger en kano-varen tussen de hippo's. Vooral dat laatste is geweldig!

Ga je niet naar Mozambique? (lijkt meer op de route te liggen dan Naminbië)
Travel is fatal to prejudice,bigotry and narrow-mindedness and many of our people need it solely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one corner of the earth all one's lifetime.
pi_49190919
Arusha NP vond ik eigenlijk niet zo spannend. Vooral veel giraffen tegen gekomen en wat apen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')