quote:Ze zijn best lang hoor, de verslagen.
Op donderdag 24 juli 2003 10:52 schreef innerSheep het volgende:
laat maar komen die verslagen!! waar ga je precies heen?
Dit jaar:
Dag 1.
Aankomst Nairobi
Dag 2.
Vroeg vertrek met de shuttle bus naar Arusha
Dag 3/4/5/6.
Serengeti NP
Dag 7/8.
Ngorongoro Crater
Dag 9/10/11.
Ruaha NP
Dag 12/13.
Mikumi NP
Dag 14/15/16/17.
Selous GR
Dag 18/19/20/21/22/23.
Zanzibar
Dag 24/25.
Nairobi
Dag 26.
Naar huis.
quote:Thx!
Op donderdag 24 juli 2003 10:54 schreef innerSheep het volgende:
mooie foto's op je site trouwens
vooral die foto's van nieuw zeeland zijn super!!
quote:mooi design! vaker gedaan?
Op donderdag 24 juli 2003 10:59 schreef Anja het volgende:[..]
Thx!
Ik verwijs je graag ook naar mijn nieuwe site in aanbouw:
http://www.anjapuntnl.nl
quote:Ik vind het gewoon leuk om te doen.
Op donderdag 24 juli 2003 11:02 schreef innerSheep het volgende:[..]
mooi design! vaker gedaan?
[Dit bericht is gewijzigd door Anja op 24-07-2003 11:04]
quote:Jij post 1 minuut nadat je dit hebt gepost in mijn andere topic met het verslag.
Op donderdag 24 juli 2003 16:41 schreef YPPY het volgende:
Is dat reisverslag er al?
quote:Ah, jij bent er ook al es geweest en weet waar je over praat.
Op donderdag 24 juli 2003 19:48 schreef American_Nightmare het volgende:
Succes met niet onthoofd worden door die wilden daar.
quote:Nee maar ik ken mensen die daar beroofd en begraven zijn. En daarnaast nog een hele hoop verhalen.
Op donderdag 24 juli 2003 19:57 schreef Anja het volgende:[..]
Ah, jij bent er ook al es geweest en weet waar je over praat.
quote:Ja tuurlijk, verhalen horen we allemaal. En dat zijn natuurlijk nooit positieve.
Op donderdag 24 juli 2003 20:03 schreef American_Nightmare het volgende:[..]
Nee maar ik ken mensen die daar beroofd en begraven zijn. En daarnaast nog een hele hoop verhalen.
quote:Ah prettig te horen dat je nog nooit onthoofd bent
Op donderdag 24 juli 2003 20:09 schreef Anja het volgende:[..]
Ja tuurlijk, verhalen horen we allemaal. En dat zijn natuurlijk nooit positieve.
Maar ik ga nu voor de 4e keer en heb me nog nooit onveilig gevoeld. Ook nog nooit iets mee gemaakt.
Nee het gaat natuurlijk met duizenden mensen goed. Ik zou zelf alleen nooit naar zo'n land gaan. Er is veel armoede en met de veilligheid is het niet zo goed gesteld, zeker als het rijke toeristen betreft..
quote:Jammer dat je zo bevooroordeeld denkt. Maar jij zult het wel beter weten denk ik.
Op donderdag 24 juli 2003 20:24 schreef American_Nightmare het volgende:[..]
Ah prettig te horen dat je nog nooit onthoofd bent
Nee het gaat natuurlijk met duizenden mensen goed. Ik zou zelf alleen nooit naar zo'n land gaan. Er is veel armoede en met de veilligheid is het niet zo goed gesteld, zeker als het rijke toeristen betreft..
quote:Ja en het lijkt me ook prettiger om niet over het feit te discussieren, of het nou wel of niet veilig is.
Op donderdag 24 juli 2003 20:25 schreef Lucille het volgende:
Misschien is het handiger om de titel te veranderen in Tanzania. Als we reizen per continent gaan indelen hebben we aan 7 topics genoeg.
quote:
Op donderdag 24 juli 2003 20:29 schreef Anja het volgende:[..]
Ja en het lijkt me ook prettiger om niet over het feit te discussieren, of het nou wel of niet veilig is.
En ik noemde het topic Afrika om niet al de bezochte landen te noemen:
Zuid Afrika
Botswana
Zimbabwe
Zambia
Malawi
Mozambique
quote:Je bedoelt welke organisatie?
Op donderdag 24 juli 2003 20:43 schreef American_Nightmare het volgende:
Anyway.. met wie ga je eigenlijk? Ik ben best benieuwd naar je reisverslag!
quote:Nee met welke personen, alleen of met een groep? Eventueel georganiseerd?
Op donderdag 24 juli 2003 20:45 schreef Anja het volgende:[..]
Je bedoelt welke organisatie?
quote:Ik heb alleen de foto's gekeken. Vandaar dat ik op de neushoorn reageerde. Morgen ben ik vrij, dan ga ik je reisverslagen lezen. Die bewaar ik altijd tot ik wat meer tijd heb, anders lees ik het maar half. Vandaar dus.
Op donderdag 24 juli 2003 19:41 schreef Anja het volgende:[..]
Jij post 1 minuut nadat je dit hebt gepost in mijn andere topic met het verslag.
Je hebt dat toch niet in 1 minuut gelezen? Of vond je er nix aan?
quote:We zijn met zun zessen.
Op vrijdag 25 juli 2003 01:33 schreef American_Nightmare het volgende:[..]
Nee met welke personen, alleen of met een groep? Eventueel georganiseerd?
quote:Veel plezier!
Op vrijdag 25 juli 2003 07:40 schreef YPPY het volgende:[..]
Ik heb alleen de foto's gekeken. Vandaar dat ik op de neushoorn reageerde. Morgen ben ik vrij, dan ga ik je reisverslagen lezen. Die bewaar ik altijd tot ik wat meer tijd heb, anders lees ik het maar half. Vandaar dus.
quote:Vertel! Hoe meer en langere reisverslagen, hoe beter!
Op vrijdag 25 juli 2003 13:41 schreef Anja het volgende:[..]
Veel plezier!
Ik heb nog veeeeeel meer!
quote:Het verslag wat ik nu gepost heb, althans een gedeelte, is van vorig jaar en is tot nu toe 27 pagina's lang en nog niet klaar. Verder heb ik nog twee andere reisverslagen. Ook wel wat aan de lange kant.
Op vrijdag 25 juli 2003 16:22 schreef YPPY het volgende:[..]
Vertel! Hoe meer en langere reisverslagen, hoe beter!
quote:Het verslag van vorig jaar is van 1 land en nu dus al 27 kantjes....
Op vrijdag 25 juli 2003 19:04 schreef YPPY het volgende:
Kun je per land een topic doen? Dan is het nog een beetje overzichtelijk, maar wordt het niet té veel per topic. Als je tenminste van elk land een verslagje kunt maken.
[Dit bericht is gewijzigd door italia op 17-11-2003 12:42]
quote:Gewoon lekker zelf gaan! Lonely planet kopen, naar Nairobi vliegen (goedkoper dan Dar-es-salaam), de bus naar Arusha pakken en daar ter plekke de safari regelen. Er zijn ook nog een heleboel minder bekende, kleinere parken die minder druk en duur zijn, net zo de moeite waard als Serengeti. Veel plezier!
Op maandag 17 november 2003 12:40 schreef italia het volgende:
Hele mooie site en prachtige foto's.
Ikzelf zou ook graag richting Zuid-oost Afrika willen; het liefst naar Tanzania omdat ik nog erg graag een keer naar het Serengeti-park zou willen. Alleen lijkt zo'n georganiseerde reis mij niet echt ideaal, omdat je niet echt vrij bent in je doen en laten. Dan zou ik liever willen gaan werken ergens (iets in de natuurbeheer) en ter plekke daar een safari-tour gaan boeken. Ik ben op dit moment wel op zoek naar het één en ander; het liefst zo goedkoop mogelijk, want dat zijn die georganiseerde reizen nou niet bepaald.
quote:Ik heb ook gehoord dat er ook goeie treinverbindingen schijnen te zijn. Dat moet echt adembenemend mooi zijn om dwars door dat landschap te gaan en van alles aan wilde te aanschouwen (net als in het begin van die film The Ghost and the darkness; wat zich trouwens afspeelt in Tsavo).
Op maandag 17 november 2003 13:17 schreef Shivo het volgende:[..]Gewoon lekker zelf gaan! Lonely planet kopen, naar Nairobi vliegen (goedkoper dan Dar-es-salaam), de bus naar Arusha pakken en daar ter plekke de safari regelen. Er zijn ook nog een heleboel minder bekende, kleinere parken die minder druk en duur zijn, net zo de moeite waard als Serengeti. Veel plezier!
quote:Ik was altijd een beetje in de veronderstelling dat Tanzania het helemaal was met zijn Serengeti, Kilamanjaro etc. Ook leek mij Kenya geweldig omdat het aan Tanzania grenst met zijn Masai Mara. Ik weet eigenlijk niet goed zo goed meer wat ik ervan moet vinden. Zijn de verschillen met bijvoorbeeld Botswana dan zo groot....? En hoe staat het daar met de veiligheid?
Op dinsdag 18 november 2003 13:52 schreef Anja het volgende:
Het lijkt me niet verkeerd om je eerst goed voor te bereiden.
Dit was voor mij de vierde keer Afrika. De eerste keer Tanzania en waarschijnlijk ook meteen de laatste. Vooral rondom Serengeti erg toeristisch en blijkbaar kan iedereen daar met een gammele auto wat toeristen gaan rond rijden. Ik vond het vergeleken met Botswana niet echt geweldig. Als je nog nooit in Afrika bent geweest ben ik bang dat ze je vanalles kunnen wijsmaken wat ze bij ons ook probeerde. Gelukkig wisten waren we allemaal al de nodige keren op safari geweest en wisten we zelf wel hoe of wat. En daar ben ik blij om want een paar keer was het bijna verkeerd afgelopen.
Kortom, geen land om "zomaar wat te doen".
quote:Ik vond Ruaha en Selous in Tanzania wel geweldig.
Op dinsdag 18 november 2003 14:06 schreef italia het volgende:[..]
Ik was altijd een beetje in de veronderstelling dat Tanzania het helemaal was met zijn Serengeti, Kilamanjaro etc. Ook leek mij Kenya geweldig omdat het aan Tanzania grenst met zijn Masai Mara. Ik weet eigenlijk niet goed zo goed meer wat ik ervan moet vinden. Zijn de verschillen met bijvoorbeeld Botswana dan zo groot....? En hoe staat het daar met de veiligheid?
Verder ben ik nog in Zanzibar geweest, ook erg aan te raden om heen te gaan. Daar heb ik overnacht in de Malindi Guest House, een erg mooi en redelijk goedkoop hotel. En het heeft een eigen dakterras, waar je kan ontbijten en wat kan drinken met uitzicht op de Indische Oceaan, niet verkeerd!
quote:Mee eens! Met name de gigantische krater van Ngorongoro is zeer indrukwekkend.
Op vrijdag 21 november 2003 10:25 schreef madcat het volgende:
Ik ben afgelopen maart in Tanzania geweest en ik vond het helemaal geweldig. Ik heb vanuit Arusha een korte 2-daagse safari gemaakt naar Ngorongoro Crater en Lake Manyara en dat was echt prachtig
Zanzibar is ook een fantastisch mooi vakantie-eiland. Met name in het zuid-oosten is er wel wat accomodatie maar kun je eigenlijk nauwelijks van een toeristen-infrastructuur spreken. Je komt er via een zandweg. De stranden zijn spierwit, de oceaan azuurblauw.
De hoofdstad, Stone City, is wél heel toeristisch, met veel zeer irritant plakkende mensen die op de een of andere manier geld aan je willen verdienen. O.a aan de spice-tours die in de omgeving worden gehouden.
quote:Ben zelf geen duiker, maar volgens mij staat Zanzibar er niet echt bekénd om.
Op donderdag 27 november 2003 19:57 schreef Shivo het volgende:
Hoe zit het op Zanzibar eigenlijk kwa duikgelegenheid enzo?
Wat ik me wel herinner, is dat het water er vréselijk warm was, wel 30 graden!
In Tanzania: Dar is een leuke stad, niet bijzonder veel te zien (zoals de meeste grote steden in Afrika), maar je kunt er leuk eten (Addis in Darquote:Op dinsdag 20 maart 2007 16:22 schreef Karboenkeltje het volgende:
Hee, nuttig! Ik ga binnenkort ook een tripje naar Afrika (Zuid Afrika, Madagaskar, Tanzania, Namibie) maken. Kom maar op met de verplichtte attracties!
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |