abonnement Unibet Coolblue
  zondag 7 september 2003 @ 01:45:55 #76
30443 fris
pure frisheid
pi_12993614
nee... bah

wie is die kerel überhaubt?

pi_12994295
quote:
Op zaterdag 6 september 2003 21:15 schreef PimD het volgende:

[..]

maar ja - dat zegt ook zo weinig.... jij vind Valensia weer niks, terwijl dat juist wél goede muziek is


Valensia zuigt omdat:

a) Veel van zijn nummers bijna kopieen zijn van Queen nummers
b) Die kerel niet kan zingen

"Looooooooooooosch!!"
"Onze doelgroep is dan natuurlijk ook vooral jongeren die nog echt keihard Loosch kunnen gaan"
- Pim Derks, 1 juni 2005
pi_12994808
deze wilde ik ook even delen van mijn website (zie signature)

Queen: Can I borrow your sticks?

Doffe, diepe, harde klappen, grote armbewegingen, enorme drumkit met onmenselijk diepe trommels, tig bekkens, punky, blond haar, stage-persona. Ja, ik heb het over Roger Taylor. Drummer van Queen, een band waarmee alleen legendes als de Beatles en de Stones zich qua verkoopcijfers en reputatie kunnen meten. De enorme concerten, het keiharde geluid, de bijna klassieke arrangementen, de diversiteit en het hyper-herkenbare geluid, dat is Queen. De band waarin Taylor zelf hits schreef als Radio Ga ga, Kind of magic en Sheer heart attack.

De drums, herkenbaar aan de sneaky hi-hat die volgt na iedere snare dreun en de legendarische militaire roffel hebben mij doen besluiten te beginnen met drummen. Nog voor ik technisch veel begaafdere werelddrummers als Phil Collins, Peter Erskine en Stewart Copeland leerde kennen was ik in de heilige overtuiging dat 'showmanship' het kenmerk van de drummer was. Dat het enige doel van leren drummen was om vrouwen te kunnen versieren. En ja, inderdaad, als je de uitstraling hebt van een man als Roger Taylor dan liggen de vrouwen in bosjes aan je voeten. Z'n seksuele staat moet minstens even indrukwekkend zijn als die van feestbeest Freddie Mercury.

Drie jaar geleden had ik de eer om toevallig Roger Taylor te ontmoeten op een muziekbeurs in Frankfurt. Inmiddels al fors wat ouder geworden dan in z'n gloriejaren stond Taylor op z'n gemak rond te neuzen bij de kraam van Gretsch (drum merk). In eerste instantie herkende ik hem niet terwijl ik op zo'n 3 meter afstand zelf een snaredrum stond uit te proberen, maar na een paar keer vertwijfeld zijn richting op gekeken te hebben sloeg mijn hart 3 keer over. Ik realiseerde me dat ik oog in oog stond met mijn allereerste idool.

Me afvragend of ik om een handtekening zou gaan vragen of niet zag ik hem plotseling m'n richting opkomen. Paniek! Ok, kalmte was geboden. Rustig ging ik weer door met het uitproberen van de trommel en ineens wordt ik aangesproken: "Hi, excuse me, would you be bothered if I try the drum next to you?" (nog meer paniek) "No, of course not, I'm not bothered at all." "Oh, and, could I maybe borrow your sticks for a minute or so, I don't have them with me." "Yes, of course." Dus, ik geef de man mijn stokken en ga in volle verbijstering zitten. Na enige minuten aanschouwd te hebben hoe RT de trommel letterlijk aan het mishandelen is draait hij zich om en overhandigd me de stokken weer. "Thank you so much!" "No problem, have a nice day." "Bye" En daar ging mijn kans om de grote Taylor om een handtekening te vragen.

Waarom vertel ik dit allemaal? Nou, ik heb van de week de DVD van het Queen's Jubilee concert gezien en heb letterlijk zitten geilen op hoe mijn twee helden, Phil Collins en Roger Taylor de drums deelden. Het is zo jammer dat deze grootheden nog zo weinig spelen. Want, ja, zij maakten en maken nog wel kwaliteitsmuziek in tegenstelling tot alle pulp die momenteel in de top 40 staan.

Waar zijn de echte muzikanten gebleven, waar is muziek gebleven? Waar zijn de rockgoden gebleven?. En waarom ben ik toch geboren in de tijd dat de muzikale kwaliteit omlaag ging.....? En mijn god, wat ben ik nu ontzettend melancholiek.....

pi_12996308
quote:
Op zondag 7 september 2003 02:46 schreef BrianMay het volgende:

[..]

Valensia zuigt omdat:

a) Veel van zijn nummers bijna kopieen zijn van Queen nummers
b) Die kerel niet kan zingen


Valt wel mee hoor... Er zijn inderdaad nummers die er veel van weg hebben, maar aangezien Brian May & Roger Taylor alleen maar bezig zijn die musical uit te melken en nieuwe versies van oude tracks opnemen (of ja, opnemen... kopieren + plakken), is Valensia naar mijn mening "the next best thing"... En hij kan wél zingen... Als je niet kan zingen verkoop je niet miljoenen exemplaren van je eerste single (Gaia).
Bleuh.
pi_12996344
quote:
Op zondag 7 september 2003 03:48 schreef amsterdam19 het volgende:
deze wilde ik ook even delen van mijn website (zie signature)
Vet

Volgens mij zou ik als ik Roger of Brian zou ontmoeten helemaal hyper worden.... Maar helaas, ik heb een schijthekel aan musicals, en aangezien dat vrijwel alles is wat ze nog doen (en dus de enige kans om ze te ontmoeten).... Hoop dat ze nog ooit een kleine tour doen, misschien dat ik ze dan eindelijk een keer kan ontmoeten en wat vinyl kan laten signeren

Bleuh.
  zondag 7 september 2003 @ 11:02:41 #81
12005 Acathla
Go Your Own Way
pi_12996369
Ik spring wel ff binnen bij Mediamarkt maandag. Tegenwoordig studeer ik toch in R'dam.

Toch vind ik de WWRY 2003 verre van slecht. Best leuk eigenlijk.

Love will be my strongest weapon
pi_12996967
Ik heb hem inmiddels ook geluisterd, maar ik moet zeggen dat ik bij het 'aangeplakte' stuk wel kippenvel kreeg. Die jongens moeten echt gauw weer de studio induiken voor iets nieuws!
"ROCK 'N ROLL"
pi_12996987
quote:
Op zondag 7 september 2003 11:02 schreef Acathla het volgende:
Toch vind ik de WWRY 2003 verre van slecht. Best leuk eigenlijk.
Ik moet zeggen dat ik 'm na een paar keer luisteren ook wel 'ok' vindt. Maar ik blijf erbij dat ik het een goedkope cash-in vind... de eerste 1.5 minuut is gewoon de oude backingtrack uit 1977.... als het nieuwe materiaal (gitaar + drums) wordt het wel goed. de zang ben ik alleen niet zo kapot van, maar goed.
Bleuh.
  zondag 7 september 2003 @ 12:20:04 #84
66422 dutch-mamma
Silence, Exile, Cunning...
pi_12997570
quote:
Op zondag 7 september 2003 03:48 schreef amsterdam19 het volgende:
deze wilde ik ook even delen van mijn website (zie signature)

Queen: Can I borrow your sticks?(respectvolle knip vanwege lengte)


Tjee, wat een schitterend verhaal!:Y

Je begrijp wel dat ik erg jaloers ben...

Never explain; your friends do not need it and your enemies will not believe you anyway. (Elbert Hubbard, US author, 1856 - 1915)
pi_12998202
quote:
Op zondag 7 september 2003 11:36 schreef PimD het volgende:

[..]

de eerste 1.5 minuut is gewoon de oude backingtrack uit 1977


+wat nieuwe backing vocals
"Looooooooooooosch!!"
"Onze doelgroep is dan natuurlijk ook vooral jongeren die nog echt keihard Loosch kunnen gaan"
- Pim Derks, 1 juni 2005
pi_12998226
quote:
Op zondag 7 september 2003 03:48 schreef amsterdam19 het volgende:
deze wilde ik ook even delen van mijn website (zie signature)

Queen: Can I borrow your sticks?


"Looooooooooooosch!!"
"Onze doelgroep is dan natuurlijk ook vooral jongeren die nog echt keihard Loosch kunnen gaan"
- Pim Derks, 1 juni 2005
  zondag 7 september 2003 @ 16:00:34 #87
12005 Acathla
Go Your Own Way
pi_13002342
Wie zou er niet jaloers zijn. (grr)

Hoe meer ik naar WWRY luister, hoe leuker ik 'em begin te vinden. Vooral het nieuwe stukje vind ik "lekker".

Love will be my strongest weapon
  zondag 7 september 2003 @ 21:54:37 #88
30443 fris
pure frisheid
pi_13011064
ja ok
bij nader inzien

dat gitaar en drumspul is wel goed ja

maar die zanger moeten ze echt weglaten...

pi_13071580
*SCHOP*

De Milton Keynes Live Version op de aankomende GVH II DVD is erg gaaf!!!, leuke additie van QP, maar ik zou toch ook nog graag een complete release van dit concert zien

  woensdag 10 september 2003 @ 16:05:04 #90
4984 KELDER
De enige echte :)
pi_13072410
mag ik vragen hoe jij nu al weet dat die extra gaaf is ?
You can be anything you want to be
Just turn yourself into anything you think that you could ever be
Be free with your tempo, be free, be free
Surrender your ego - be free, be free to yourself
pi_13073846
quote:
Op woensdag 10 september 2003 16:05 schreef KELDER het volgende:
mag ik vragen hoe jij nu al weet dat die extra gaaf is ?
Omdat er soundboard-cd's van dat concert zijn en zeer goede super-video-cd's
Bleuh.
pi_13080086
milton keynes

hot space

hot space tour

"Looooooooooooosch!!"
"Onze doelgroep is dan natuurlijk ook vooral jongeren die nog echt keihard Loosch kunnen gaan"
- Pim Derks, 1 juni 2005
pi_13085868
Jaja, nog een paar daagjes wachten en dan de Stereo Soundboard versie van "Staying Power" @ Milton Keynes.

Een van Queen's sterkste live uitvoeringen van een nummer ooit.

pi_13087356
nieuws
**Tue 09 Sep 03**
POSSIBLE EXTRA JSS DATE - HOLLAND

It is hoped that Jeff and the band will include a gig in Hellendoorn, Holland on 11th October. Watch out for confirmation. The Set - half Queen/half solo. Brilliant.


Bron: http://www.brianmay.com/

"Looooooooooooosch!!"
"Onze doelgroep is dan natuurlijk ook vooral jongeren die nog echt keihard Loosch kunnen gaan"
- Pim Derks, 1 juni 2005
pi_13087364
Voor mensen die niet weten waar het over gaat.

Jeff Soto is een zanger en grote queenfan. Die afgelopen keer live speelde op de Queen Convention. En ook al een aantal keer samen met Brian en Roger heeft opgetreden.
Hij heeft ook een DVD uitgebracht van het optreden op de convention.

als dat in Hellendoorn door gaat dan denk ik wel dat ik ga

"Looooooooooooosch!!"
"Onze doelgroep is dan natuurlijk ook vooral jongeren die nog echt keihard Loosch kunnen gaan"
- Pim Derks, 1 juni 2005
pi_13090679
quote:
Op donderdag 11 september 2003 07:32 schreef BrianMay het volgende:
als dat in Hellendoorn door gaat dan denk ik wel dat ik ga
dan gaan Paul, jij & ik samen... Bier ende Queen-muziek ==
Bleuh.
pi_13099184
quote:
Op donderdag 11 september 2003 11:33 schreef PimD het volgende:
dan gaan Paul, jij & ik samen... Bier ende Queen-muziek ==
sorry Pim... bier??????? jij?????
... and the modern stone age family
pi_13100127
quote:
Op donderdag 11 september 2003 11:33 schreef PimD het volgende:

[..]

dan gaan Paul, jij & ik samen... Bier ende Queen-muziek ==


Inderdaad, Bier ende Queen-muziek! Amen!
pi_13101025
quote:
Op donderdag 11 september 2003 17:23 schreef RonB het volgende:

[..]

sorry Pim... bier??????? jij?????


af en toe
Bleuh.
  donderdag 11 september 2003 @ 23:12:25 #100
63772 RonB
Yabadabado?
pi_13108334
quote:
Op donderdag 11 september 2003 18:45 schreef PimD het volgende:
af en toe
zeg dan vrouwen + Queen
... and the modern stone age family
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')