Opa, hoe lang moeten ze zijn?
"mwhaa, doe maar een stuk of tien......"
Niet mijn eigen woorden, hoewel ik me er af en toe best in kan vinden
[Dit bericht is gewijzigd door Maidenfan op 23-07-2003 18:49]
Iedereen seconde stil
Voortruzieen .
Ben ik dan de enige met een op het randje van demente bomma?
quote:Beetje de standaard in Belgie, ik noem haar altijd oma...
Op woensdag 23 juli 2003 19:03 schreef Disorder het volgende:
'Bomma', dat heb ik dus altijd al een kutwoord gevonden.
quote:Dat heeft ze nog van de 2e wereldoorlog denk k
Op woensdag 23 juli 2003 19:17 schreef Stormblast het volgende:
Als je aan m,n oma vroeg hoe het ging, kreeg je meestal als antwoord: Kop zit er nog op.
Vond ik wel komisch, en ook de pure droogheid waar mee ze dat zei
Kan er nog om lachen als ik eraan terugdenk.
quote:nou lache zeg!!!!!!
Op woensdag 23 juli 2003 19:20 schreef Sanne het volgende:
Alsmijn opa moest boeren dan camoufleerde hij dat altijd door "Aáááápennootjes" te zeggen/boeren.Kan er nog om lachen als ik eraan terugdenk.
quote:hey Apfel, die komma in je ondertitel, moet die niet VOOR het woordje "Love" staan?
Op woensdag 23 juli 2003 18:49 schreef Apfel het volgende:
Oma over kinderen.
Stelletje broekenpissers. En dan op z'n plat limburgs
Het leuke was dat ze AIDS uitsprak als in "Ai!".
Hahahhaa
Nouja, niet direct..
Das ook erg irritant ze wil altijd eerst heel de familiegeschiedenis horen van diegene die ik meebreng
Ik kom er niet zo vaak.
Ja jongen, wat OPA nu weer meegemaakt heeft....
Drink je lekker een pilsje met OPA?
Ach ja vroeger dan ging OPA al om 7 uur de stad in en om half elf moest OPA thuis zijn....
Als je kleine kinderen iets verteld op die manier, oke.....
Ach ja...Hij is de enige die ik nog heb, dus ik zal maar zuinig op 'm zijn.
"God weet alles. Maar hij weet niet wat er in leverworst zit".
Hetzelfde geldt denk ik voor frikandellen tegenwoordig
Ik leen voor me andere opa weleens een grootletterboek in de bieb, en hij doet daar veel langer over dan de 3 weken die er voor staan, maar hij betaald zelf de boete altijd. Na 3 maanden het boek terug te krijgen, kreeg ik ook 30 cnt. "voor elke maand 10cnt. moet genoeg zijn"
En de andere blijft er bij dat ze echt een oma trainer thuis wil hebben, waar ze dan een hometrainer mee bedoelt die ze dan toch niet wil hebben want ze is hetero
dan krijg je dit : I was fijtsing on de fijts
quote:of mijn oma, die hoorde in de tweede wereldoorlog de Duitsers zeggen:
Op donderdag 24 juli 2003 02:59 schreef Vleermuis het volgende:
mijn oma ging op z'n "engels" vertellen dat ze wel eens deed fietsen.dan krijg je dit : I was fijtsing on de fijts
ein, zwijn, drijn
dan heeft ze net de tv uitgezet..
ze denkt nu dus echt dat lucille familie is :-)
me Opa kwam laatst een keer langs toen ik achter de pc zat, en hij vond al die "schermpjes" wel intressant.. dat heeft hij ook op zijn peecee.. Windows, maarre hij kwam ff het boekje halen, want hij wilde alle snelkoppelingen weten in Windows.. "daar heb je toch een Muis voor?"... "Een Muis.....?"...
altijd leuk met opa's en oma's....
Nu heeft ze een hartgrondige hekel aan mijn tante Reintje.
Maar door haar dementie haalt ze constant de gezichten van mijn moeder en tante Reintje doorelkaar.
Een gesprek tussen tante Reintje en Omie (in de veronderstelling dat ze het tegen mijn moeder had)
Omie: Weet je wie pas echt een gemene trut is?
Tante: Nou ?
Omie: Je schoonzuster Reintje, die heeft mijn zoon afgepakt en een
watje van hem gemaakt. En haar dochter is net als haar moeder.
Wat een stom wijf. Van mij mag ze wegblijven.
Ik stond erbij en keek ernaar (en probeerde hevig mijn lachen in te houden)
Toen mijn andere Oma nog leefde vroeg ze steevast elke keer als ik haar zag of ik nu al een vaste vrijer (!) had.
" Nee oma, ik kan maar niet kiezen. Dus heb ik er meerdere."
" Nou kind, als je maar niet zwanger raakt vind ik het best. "
Wij gaan elke maand bij me ene oma soep met bolletjes eten. Een standaardzin van me oma is dan: Jullie zeggen het maar als jullie nog meer bolletjes willen hebben. Ik heb nog een zak in de vriezer liggen, ik hoef ze alleen maar ff te ontdooien dan
En dat zegt ze dus elke keer als we er zijn ondertussen kunnen we die zin dus wel dromen
quote:
Op donderdag 24 juli 2003 17:39 schreef pandoraB het volgende:
Toen mijn andere Oma nog leefde vroeg ze steevast elke keer als ik haar zag of ik nu al een vaste vrijer (!) had.
quote:
koele oma heb je dan
quote:ik geloof inderdaad dat ik drie was
Op woensdag 23 juli 2003 19:21 schreef vosss het volgende:[..]
nou lache zeg!!!!!!
![]()
voor iemand van 3 ofzo
'Fluitende meisjes en loeiende koeien zijn allebei geen goeie'.
Zou het nu echt een Nederlands gezegde zijn?
Je bent ook wel verdomde lief he!
Tegenwoordig gebruikt mijn vriend (zapje)
deze zin ook regelmatig TEGEN mij......
[..]
koele oma heb je dan
[/quote]
Helaas is het had, maar ze was inderdaad heel relaxt. Ik kon niets fout doen in haar ogen.
En ik herinner me opeens een actie van mijn Opa van vroeger.
Toen ik een jaar of 7 was viel mijn moeder een keer flauw. Mijn vader probeerde haar toen bij te brengen en gaf haar een klap in haar gezicht. Het hielp, maar ik was er erg door van streek.
We gingen de volgende dag naar Opa en Oma, maar ik was nog best van slag van de vorige avond. Toen Opa vroeg wat er aan de hand was vertelde ik alleen maar dat Pa mijn moeder had geslagen.
Nu had ik mijn Opa nog nooit kwaad gezien en ik kan me niet precies herinneren wat hij allemaal zei (gvd en veel scheldwoorden), maar ik weet wel dat hij razendsnel opstond en mijn vader een paar ouderwetse oorvijgen verkocht. Mijn moeder zag hij namelijk als de dochter die hij nooit had gehad en NIEMAND moest het in zijn hoofd halen die lieve vrouw ook maar een haar te krenken.
Voor de rest was hij altijd de rust zelfe.
.
quote:Die probeerde tussen het ontwiken van die oorvijgen door uit te leggen wat er aan de hand was.
Op vrijdag 25 juli 2003 11:40 schreef Mellone het volgende:
ahh dat is serieus lievMaar hoe reageerde je pa erop?
Mijn moeder en Oma waren te verbijsterd om er iets tegen te doen.
Opa kwam zelden uit zijn stoel namelijk, ik denk dat dat gezicht in combinatie met die oorvijgen teveel was.
Na afloop vroeg ik hem: en opa, hoe was het? Zegt hij: ach ja, die oudjes heh!
Zelf was hij toen 78!
quote:overal waar ik kijk op het fokforum ben jij wel, heb je geen leven ofzo?
Op woensdag 23 juli 2003 19:21 schreef vosss het volgende:[..]
nou lache zeg!!!!!!
![]()
voor iemand van 3 ofzo
En in plaats van Internet zei ze 'maar ik heb geen teletekst'.
Helaas heb ik haar schoonmaakgenen niet geërfd...
Mijn oma had een oom Dirk, die was erg gierig. Hij had een handel in kruidenierswaren en verdiende aardig wat knaken destijds, maar hij had geen bezittingen. (volgens oma nog geen stoel om op te zitten) Op mijn oma's verjaardag bijvoorbeeld had hij haar een bal gegeven die hij eerst in het geniep bij haar had weggepakt.
Op een goede dag werd oom Dirk naar een tehuis gebracht want hij werd een beetje dement. De vader van m'n oma en zijn broer gingen zijn huis opruimen enz. Op zolder trof Oma's vader een kluis aan, hij zei: "ah, die kluis was ik al jaren kwijt". Vader + broer maakten de kluis open en wat troffen zij daar aan? Een ton aan briefjes van 10 , 25... Helemaal beschimmeld, maar ze waren nog geldig enzo, dus zij dachten: pik in! Verder niemand iets verteld, samen een ton verdeeld M'n oma en haar zussen mochten allemaal een ring uitzoeken bij de juwelier. Oma: "Ik schaamde me dood daar met dat stinkende geld."
lol, zie je het voor je, een ring van 1500 piek betalen met van die beschimmelde briefjes van 10 en 25
En toen oom Dirk stierf kwam daar ook nog eens een flinke erfenis bovenop
ai ai zo hard gelachen om dit verhaal. Kan het niet vaak genoeg horen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |