abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_11962818
afgelopen donderdag kreeg ik last van eenn beetje opgezette kliertjes naast mn adamsappel, wat ik wel vaker heb. Meestal gaat dat wel na een paar daagjes weg. Vrijdag zaten ze er ook nog gewoon. Zaterdag toen begon de ellende, ik kreeg een beetje keelpijn, en de klieren werden wat groter. Later die dag werden de klieren groter en groter, waardoor ik mijn nek niet meer redelijk kon bewegen. Door deze klachten ben ik naar de weekend arts gegaan, die me vertelde dat het een 'doodgewone' Angina is (keelontsteking). Hij schreef me een penecilinekuur voor van 15 tabletten, 3 maal daags. Na 3 dagen zou ik al geen klachten meer hebben maar de kuur zou dan wel afgemaakt moeten worden.

Zondag voelde ik me beroerd, en lag ik de hele dag te slapen. Maandag en dinsdag veranderde er helemaal niks, in tegendeel, de klachten versterkten juist. Dinsdag avond trok ik aan de bel en ik zei dat ik morgen (vandaag dus) terug naar de gewone huisarts toe om er nog eens naar te laten kijken.

Vandaag dus, belde ik om een afspraak te maken bij de huisarts, en ik kon al om half 11 terecht bij hem. Hij zag gelijk al dat het foute boel was, en hij liet mij m'n verhaal doen, wat al m'n symptomen zijn. Ik noemde de volgende:
-keelpijn
-opgezette klieren in de nek
-moe
-lusteloosheid
-soms hoofdpijn
-soms koorts, wisselend van geen koorts tot opeens 39,8 graden koorts

Hij vroeg of ik mijn blouse uit wilde doen en op de onderzoekstafel wilde gaan liggen. Daar ging hij mijn klieren nader bekijken, en constateerde ook dat de klieren in mijn oksel opgezet waren. Hierop werd hij al ongerust, en ik mocht me weer aankleden. Hij zat wat op zijn computer te typen, en hij kon maar 2 dingen bedenken, óf zware keelontsteking met de opgezette klieren....... óf Pfeiffer.

Hierdoor heeft hij mij een verwijzing gegeven waardoor ik gelijk in het ziekenhuis terecht kon om bloed te laten prikken. Hier ben ik ook meteen heen gegaan, dat was rond half 12.

Hierna ben ik doodmoe naar huis gegaan en op bed gaan liggen. De uitslag zou 2 dagen innemen, en de uitslag van de Pfeiffer ongeveer 2 weken (ik denk dat dat op kweek gezet moet worden?)
Nou om kwart voor 3 belde de huisarts mij al op dat hij al een uitslag heeft binnen gekregen van het ziekenhuis dat het hoogstwaarschijnlijk Pfeiffer is.

Hierdoor gaf hij me het dringende advies RUST te houden en me vooral NIET in te spannen.
Half volgende week moet ik terug komen bij de huisarts om naar de klieren te laten kijken.

pi_11962873
Goh, da's toevallig...
Ik heb er toen ik net hoorde dat ik Pfeiffer heb ook over gedacht om een soort dagboekje bij te gaan houden. Uiteindelijk heb ik het toch maar niet gedaan omdat ik gewoon veel te brak was om te computeren, maar goed. Nu heb ik het nog steeds, maar de weken dat je er echt ziek van bent zijn voorbij. Wat overblijft is de moeheid...
Are you pondering what I'm pondering?
pi_11962894
Dit topic is trouwens het vervolg op Klieren in m'n keel opgezet..
pi_11962937
Een Pfeiffer dagboek

Iedere dag vertellen hoe moe je was of zo

[i]"you left me standing here, a long long time ago"[/i]
pi_11962954
das lekker in de vakantie ziek zijn... en het is al zo warm
Steun Elkaar, Kopieer Nederlands Waar!
Hadîs (An-Nawawi): "Niemand van jullie gelooft (werkelijk) totdat hij voor zijn broeder wenst wat hij voor zichzelf wenst."
pi_11962987
quote:
Op woensdag 23 juli 2003 15:31 schreef milagro het volgende:
Een Pfeiffer dagboek

Sommige schrijven dingen nu eenmaal graag van hun af. En Pfeiffer is echt niet alleen maar moe zijn.
“Everyone wants to live at the expense of the state. They forget that the state lives at the expense of everyone.” ― Frédéric Bastiat
pi_11962994
quote:
Een Pfeiffer dagboek

Voor de mensen die het ook hebben, of het denken te hebben. Zelf search ik me rot, maar ik kan me zoiets dergelijks niet echt vinden.
pi_11963042
quote:
Op woensdag 23 juli 2003 15:33 schreef teknomist het volgende:

[..]

Sommige schrijven dingen nu eenmaal graag van hun af. En Pfeiffer is echt niet alleen maar moe zijn.

Ja, maar het is ook geen terminale of ernstige ziekte of zo, djezus..het is lastig, dat moe zijn, maar om nu je zo te focussen erop..
pi_11963068
quote:
Op woensdag 23 juli 2003 15:35 schreef milagro het volgende:

[..]

Ja, maar het is ook geen terminale of ernstige ziekte of zo, djezus..het is lastig, dat moe zijn, maar om nu je zo te focussen erop..

Sorry, maar na de vakantie kan ik niet op stage, waardoor ik mijn 2e leerjaar op school niet kan voltooien.

misschien is er wat te regelen... maarja...

woensdag 23 juli 2003 @ 15:41:10 #10
14627 deurmat
Best een leuke user.
pi_11963194
quote:
Een Pfeiffer dagboek
Ah, vrouwe arrogantia door de bocht. Wat is hier zo grappig aan?
Later word ik mijzelf in het groot.
pi_11963219
quote:
Op woensdag 23 juli 2003 15:36 schreef MarkyB het volgende:

[..]

Sorry, maar na de vakantie kan ik niet op stage, waardoor ik mijn 2e leerjaar op school niet kan voltooien.

Dat denk ik wel, het kan niet zo zijn dat je door Pfeiffer een jaar mist, terwijl je van te voren niet kunt inschatten hoe lang je ziek zult zijn, Pfeiffer kan lang duren, maar de klachten hoeven niet zo te zijn dat je compleet uitgeschakeld bent de gehele duur, dus informeer eens over alternatieven wb die stage!
pi_11963226
Hey man,

Kut om te horen zeg. Een ex van me heeft het ook gehad, en dan in zware vorm. Nou die heeft bijna 6 maanden echt NIKS gekunt Ik hoop voor je dat het gauw over is.

Heel veel sterkte in iedergeval.
Ik spreek je wel weer op msn.

pi_11963251
quote:

Hoewel het bij jou wel erg heftig klinkt wil ik toch even zeggen dat je er niet per definitie maanden mee zoet bent. Heel wat jaren had een vriendin van mij het ook en die kon na een paar weken alweer rustig aan de school oppakken. Uiteindelijk kon ze het jaar gewoon zonder problemen afmaken. Dus met een beetje geluk en wat hulp van school hoef je er geen jaar door te verliezen. Het tegenovergestelde verhaal kan ik je trouwens ook vertellen, maar daar zal ik je maar niet mee vermoeien.
pi_11963263
quote:

[..]

Ik had vorig jaar in mijn examenperiode de ziekte van pfeiffer. Ik was bijna te moe om die boeken door te spitten, maar ik heb het makkelijk gehaald! Pfeiffer is maar 2 weken erg, daarna kun je makkelijk weer dingen doen, als je maar weer goed uitrust.
If you obey all the rules, you miss all the fun!
pi_11963301
Toen ik Pfeiffer had, heb ik ook het hele jaar over moeten doen hoor. Het hangt er maar net vanaf in welke mate je het hebt en hoe lang je er mee loopt. Ik ben echt een half jaar niet naar school geweest en moest zodoende het jaar over doen. Dat vind ik ook niet meer dan normaal hoor. De reden was wel vervelend, maar ik heb het gewoon niet voor elkaar gekregen. Was veel te moe!
pi_11963317
quote:
Een Pfeiffer dagboek

Lijkt mij ook beetje overdreven.
Echt iets interessants zullen we wel niet lezen, maargoed.....
pi_11963332
quote:
Op woensdag 23 juli 2003 15:45 schreef WorstKaas het volgende:

[..]

Lijkt mij ook beetje overdreven.
Echt iets interessants zullen we wel niet lezen, maargoed.....

Dan verwijs ik u door naar een van de vele andere topics hier op FOK!

pi_11963336
quote:

[..]

Jeez, is dat niet een wat voorbarige conclusie? Als je Pfeiffer hebt, hoef je niet gelijk nergens meer toe in staat te zijn hoor! Niet zo zielig doen, da's nergens voor nodig.

Ik heb dus ook Pfeiffer, en ik ben er drie weken doodziek van geweest. Bijna niks kunnen eten of drinken, koorts, doodmoe maar nauwelijks kunnen slapen, en dat was dan nog mét pijnstillers.
Maar goed, na die eerste paar weken gaat dat over, en dan kun je last krijgen van die vermoeidheid. Het hoeft dus niet eens. En als je het dan al krijgt, hoeft het ook nog niet meteen in de ergste vorm te zijn. Nadat ik de eerste weken zo ziek was geweest, dacht ik dat die moeheid ook wel erg zou worden bij mij, maar dat viel reuze mee. Ik slik nu een homeopatisch middel, en ik eet gezond, en dan valt het allemaal best mee. Ik ga na de vakantie naar de universiteit, maar ik maak me vooralsnog nergens zorgen om. Het duurt nog een tijdje voor volgend schooljaar begint, en als ik in die tijd voldoende uitrust is de kans groot dat het tegen die tijd al voor een groot deel over is. En als het niet zo is, is dat ook geen ramp. Met die moeheid valt best te leven. Het is lastig, maar niet onoverkomelijk. Tuurlijk ben je sneller moe, en lichamelijke activiteit (fietsen e.d.) is niet echt aan te bevelen. Je moet er absoluut rekening mee houden, maar als je zorgt dat je altijd genoeg nachtrust krijgt en dat je genoeg vitamines binnenkrijgt, kun je overdag best normaal functioneren. Dan kun je zelfs een stage gewoon doen als het moet.

pi_11963359
quote:
Op woensdag 23 juli 2003 15:46 schreef MarkyB het volgende:

[..]

Dat zal ik ook zeker doen, en velen met mij!
pi_11963361
Ik... vorig jaar... zware keelonsteking... anibiotica... 10 daagjes later was t over...

Dacht ik...

Na een week was t er weer, ik naar een vervangende arts omdat mijn huisarts ziek was... ja ook artsen worden ziek.

Nou die wist t meteen, dat moest wel Pfeiffer zijn. Bloedafgenomen en ik maar wachten op de uitslag, want dat duurt inderdaad 2 weken. Eerste berricht was dat ik t waarschijnlijk had... waardoor ik uiteraard spontaan moe, ziek, zwak en misselijk werd. Na twee weken.. bleek ik toch GEEN pfeiffer te hebben! Gelukkig maar!

Wel moesten mn amandellen er uit omdat de onstoken klieren niet weg gingen.. En dat doet me toch pijn!!!!! Zal jullie de details besparen maar.... AAUUWWW

Maar wat ik dus ff wilde zeggen... kan altijd nog zijn dat het geen pfeiffer is! Dus kop op!

I live in my own little world, but it's okay, they know me here.....
pi_11963405
ik had vorig jaar ongeveer hetzelfde, begon met opgezette klieren, toen ongelooflijke keelpijn. Kreeg peniciline tegen de keelpijn maarja pfeiffer is een virus dus daar helpt peniciline niet tegen.

Toen maar weer naar de weekendarts geweest, die zat al te denken aan pfeiffer. 2 dagen voor ik op vakantie ging bloed laten checken, dag van te voren hoor je pfeiffer, lekker dan

Ik had vooral last van de ongelooflijke keelpijn waardoor ik nauwelijks meer kon ademen dus ben toen niet meegegaan op vakantie de eerste paar dagen (we gingen toch 17 dagen met vrienden naar cap d'agde dus paar daagjes kon ik wel missen) toen 4 dagen later was de keelpijn over door een bepaalt homeopatisch middel. En ben ik met de trein naar zuid-frankrijk gegaan.

Vanaf dat moment heb ik geen moment last meer gehad van pfeiffer, geen vermoeidheid of niks dus daar had ik wel heel veel mazzel mee. Gewoon uitgegaan enzo daaro en nergens last van. Hopelijk gaat het bij jou ongeveer hetzelfde! sterkte!

owja dat middel heette: Lymphomyosot moet je maar bij de apotheek vragen, duurt meestal paar dagen voor ze het in huis hebben.

Even a broken clock is right twice a day.
  woensdag 23 juli 2003 @ 15:49:24 #22
60313 _ThundeR_
Houdbare halfvolle melk
pi_11963418
quote:

[..]

Sorry maar dit vind ik gewoon treurig, makkelijk he omdat te zeggen als buitenstaander. Bah. Heb je enig idee hoe erg pfeiffer is, als je geen fut hebt om iets te doen?
Laat me toch met rust.
pi_11963453
quote:
Op woensdag 23 juli 2003 15:46 schreef MarkyB het volgende:

[..]

Jij kunt toch ook niet van te voren gaan voorspellen hoe lang jij er over zult gaan doen! Misschien ben je over 1,5 week wel weer kerngezond.
Bijna de helft van de hele bevolking heeft voor zijn tiende jaar de ziekte van pfeiffer gehad, meestal zonder er iets van te merken.

De ziekte werkt trouwens op je lever. Daarom is het verstandig om geen alcohol te gebruiken, niet te vet te eten en veel water te drinken.

hier staan nog wat tips enzo...

If you obey all the rules, you miss all the fun!
  woensdag 23 juli 2003 @ 15:52:09 #24
30721 Bhorka
Niet Natuurlijk :+
pi_11963483
MarkyB, ik wens je bij deze enorm veel sterkte, vorig jaar rond deze tijd was ik ook aan de beurt met pfeiffer.. God knows hoe ik het gekregen heb, maarja..

Het begon bij mij ook zo simpel, last van opgezette kliertjes, daarna keelpijn.. Penicilinekuurtje gehad, na afloop nog eentje, want het was nog niet weg. Na een keer gehoord te hebben dat ik me niet moest aanstellen, toch verwijzing gekregen voor bloedonderzoek.

Na 2 weken (ik was doodop, en evengoed zo goed en zo kwaad als het ging fulltime werken) de uitslag. Ik had dus pfeiffer, maar ik hoefde niets bijzonders te doen, of te laten.. Ik heb het geweten. in overleg met bedrijfsarts (huisarts was een prutser) eerst maar eens een maand thuisblijven.. Ik sliep veel, en was constant moe.. Daarna voorzichtig weer aan het werk. 3 dagen per week halve dagen.. Daarna 4 dagen per week.. Uiteindelijk heeft het vanaf maart tot september/oktober geduurt voordat ik eraf was.. Tenminste, ik voel me nog steeds niet de oude. Maarja, ik zal me wel weer aanstellen volgens mn huisarts

Wat een kutsig had ik eigenlijk :{
pi_11963676
quote:
Op woensdag 23 juli 2003 15:49 schreef _ThundeR_ het volgende:

[..]

Sorry maar dit vind ik gewoon treurig, makkelijk he omdat te zeggen als buitenstaander. Bah. Heb je enig idee hoe erg pfeiffer is, als je geen fut hebt om iets te doen?

Ik ben geen 'buitenstaander', mag ik wel wat zeggen?
Pfeiffer is ook vervelend om te hebben, ik zal de laatste zijn om dat te ontkennen. Eén van de bijverschijnselen is inderdaad dat je geen energie hebt om iets te doen. Daarnaast word je emotioneel, down, en heb je nergens zin in. Bij mij uit zich dat in huilbuien. En veel. Geen pretje inderdaad, en ik zou er ook graag vanaf willen zijn.
Maar goed, wat Milagro zei is dat je er niet zo op moet focussen, en daar ben ik het helemaal mee eens! Je moet jezelf natuurlijk voldoende rust gunnen (als je dat niet doet krijg je idd zo'n situatie als bij degene die boven mij post, als je in het begin gewoon door probeert te gaan, krijg je het dubbel zo hard terug ), maar als je alleen maar bij de pakken neer gaat zitten en inderdaad maar niks doet omdat je zo moe bent, en dus alleen maar thuis ziek gaat zitten zijn, word je ook niet sneller beter. Je kunt net zo goed gewoon iets leuks gaan doen, voor zo lang als je het volhoudt. Al is het maar een keertje boodschappen doen, om er eens uit te zijn. Ik ga ook wel eens gewoon winkelen. Na een paar uur in de stad ben ik helemaal kapot, maar dan heb ik tenminste een leuke dag gehad, en een paar uurtjes niet aan m'n ziekte gedacht.
pi_11963999
Hoi guys.

TS heeft net de uitlsag gekregen en ziet allerlei dingen voor de komende tijd in het water vallen, daar kan ik me wel wat bij voorstellen.
Niet meteen zo boos doen, geef 'm effe moed dat het vast wel goed komt.
Ofzo.

Hoe je het ook wendt of keert, Pfeiffer is gewoon niet leuk,
hopelijk blijkt het straks allemaal mee te vallen.

Als het pannen van daken waait
Als het gras naar je voeten graait
Als de wind langs je wangen aait, hier ben ik
pi_11967027
quote:
Op woensdag 23 juli 2003 15:49 schreef _ThundeR_ het volgende:

[..]

Dar hoef je me niets van te vertellen, hoor

Ik zie alleen niet wat er dagelijks te melden valt over Pfeiffer..

Het is niet zo dat het een ziekte is waar heel veel bij komt kijken zodra de diagnose eenmaal gesteld is, qua onderzoeken, ernstige complicaties, pijnen, immobiliteit..kwestie van rust houden en uitzieken

donderdag 24 juli 2003 @ 13:10:24 #28
61288 Duna
Still Going Strong
pi_11983558
quote:

[..]

Als je nooit Pfeiffer hebt gehad dan moet je ook zo stom lopen ouwehoeren! Ik ben het met je eens dat er niet elke dag iets over te vertellen valt, maar dat je zegt : 'lastig dat moe zijn' geeft aan dat je totaal niet weet waar je het over hebt. Ik heb het zelf in een zeer ernstige vorm gehad 6 weken lang constant koorts soms over de 40 graden en enorm dikke keel in combinatie met hepatitis (geelzucht) is echt wel wat meer dan alleen maar 'lastig dat moe zijn'. Je kan verdomme niet eens je eigen kont wassen van de duizeligheid! Denk eerst is effe na voordat je je conlusies trekt.

[Dit bericht is gewijzigd door Duna op 24-07-2003 13:17]

Met mijn gedachten ergens anders ben ik altijd overal.
pi_11983630
quote:
Op donderdag 24 juli 2003 13:10 schreef Duna het volgende:

[..]

Als je nooit Pfeiffer hebt gehad dan moet je ook zo stom lopen ouwehoeren

Dat had je ook wel ff iets aardiger kunnen zeggen...

Maar goed, zoals ik al zei, ik heb op dit moment Pfeiffer, ben er wekenlang doodziek van geweest, en tóch ben ik het met Milagro eens. Het is gewoon een kwestie van relativeren.

pi_11983942
Nou vandaag is de peniciline kuur eindelijk afgelopen, en de klieren in mn keel lijken 'wat' te slinken.

voor de rest ben ik de hele dag al op, en wil ik dat vol zien te houden om te kijken of ik echt wel Pfeiffer heb. Zoals gezegd is de echte uitslag pas over 14 dagen, en wat ik gisteren hoorde was pas een voor-uitslag.

pi_11983992
quote:
Op donderdag 24 juli 2003 13:24 schreef MarkyB het volgende:
Nou vandaag is de peniciline kuur eindelijk afgelopen, en de klieren in mn keel lijken 'wat' te slinken.

voor de rest ben ik de hele dag al op, en wil ik dat vol zien te houden om te kijken of ik echt wel Pfeiffer heb. Zoals gezegd is de echte uitslag pas over 14 dagen, en wat ik gisteren hoorde was pas een voor-uitslag.

Penicilline? Als dat helpt, heb je een bacterie. Pfeiffer wordt veroorzaakt door een virus.
Bij mij wisten ze juist dat het wel eens Pfeiffer kon zijn doordat de penicilline die ik had gekregen niet aansloeg. Eerst dacht de huisarts nl. dat ik een keelontsteking had, veroorzaakt door een bacterie, maar pas toen de penicilline niet aansloeg wisten ze dat het geen bacterie was, en toen gingen ze pas aan Pfeiffer denken.
  donderdag 24 juli 2003 @ 14:13:19 #32
8638 Ashram
World Wide Webslinger
pi_11985352
huh?
Ik heb gisteren nog gehoord dat 95% van de mensen wel een Pfeiffer hebben gehad, maar dat slechts enkelen daar last van ondervinden.

Ik weet niet wat hier van waar is..
Maar ik heb een klasgenoot die dat had en die heeft gewoon hele schooljaren opnieuw moeten doen omdat die gewoon hele trimesters niet kwam opdagen. Echt klote..

Everyone's got a bit of sadism and masochism in them, but not me, I'm 100% sadistic.
I'm going to burn in hell anyway, so why can't I ???
  donderdag 24 juli 2003 @ 15:04:32 #33
61288 Duna
Still Going Strong
pi_11986829
quote:
Op donderdag 24 juli 2003 14:13 schreef Ashram het volgende:
huh?
Ik heb gisteren nog gehoord dat 95% van de mensen wel een Pfeiffer hebben gehad, maar dat slechts enkelen daar last van ondervinden.

Ik weet niet wat hier van waar is..
Maar ik heb een klasgenoot die dat had en die heeft gewoon hele schooljaren opnieuw moeten doen omdat die gewoon hele trimesters niet kwam opdagen. Echt klote..

Verbetering : De meeste mensen krijgen de pfeifferbacterien op jonge leeftijd zo rond kleuterleeftijd. 95% zou dan weleens kunnen kloppen. Alleen het komt bij lange na niet bij 95% tot uiting. Je kan makkelijk Pfeiffer bij je dragen zonder het te weten. Het ligt eraan of je vatbaar bent ervoor. Bij slechts 4 op de 1000 komt Pfeiffer op latere leeftijd tot uiting en dan ben je er ook erg ziek van, soms ook in combinatie met geelzucht. Ik heb het ook van mijn vriend gehad (zo goed als zeker) Hij heeft geen Pfeiffer gehad en ik wel.
Met mijn gedachten ergens anders ben ik altijd overal.
pi_11987262
quote:
Op donderdag 24 juli 2003 13:27 schreef Mini_rulez het volgende:

[..]

Penicilline? Als dat helpt, heb je een bacterie. Pfeiffer wordt veroorzaakt door een virus.
Bij mij wisten ze juist dat het wel eens Pfeiffer kon zijn doordat de penicilline die ik had gekregen niet aansloeg. Eerst dacht de huisarts nl. dat ik een keelontsteking had, veroorzaakt door een bacterie, maar pas toen de penicilline niet aansloeg wisten ze dat het geen bacterie was, en toen gingen ze pas aan Pfeiffer denken.

klopt helemaal, alleen ik ging eerder terug omdat ik het zelf niet vertrouwde, en mn eigen huisarts ook niet. hij zei wel dat ik de kuur af moest maken.... maarja....
  zondag 27 juli 2003 @ 15:52:26 #35
22851 Erosjuhhh
Blijven dromen schatjuh
pi_12047316
keerlke toch!
beterschap
dit vertel je me niet eens ff ofzo?
Vroeger maakte het niet uit welk bier je dronk, maar toen dacht je ook dat alle meisjes hetzelfde waren
pi_12052544
De afgelopen dagen heb ik steeds meer het gevoel dat er beton aan mn benen hangt. Ik ben niet zozeer moe, maar dat vreemde gevoel in mn benen zorgt ervoor dat ik niet ver kan lopen, of lang kan staan.
  † In Memoriam † zondag 27 juli 2003 @ 21:24:23 #37
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_12053457
quote:
Op zondag 27 juli 2003 20:48 schreef MarkyB het volgende:
De afgelopen dagen heb ik steeds meer het gevoel dat er beton aan mn benen hangt. Ik ben niet zozeer moe, maar dat vreemde gevoel in mn benen zorgt ervoor dat ik niet ver kan lopen, of lang kan staan.
Beterschap MarkyB en sterkte bij het uitzitten van je ziekte. Maar je kunt nu iig de hele dag internetten, dat is nog iets.
Vertel het me en ik zal het vergeten. Laat het me zien en ik zal het onthouden. Laat het me ervaren en ik zal het me eigen maken.
De toekomst hangt af van wat je nu aan het doen bent.
pi_12053608
Mijn ex heeft ook pfeiffer gehad, heel erg irritant. Er is wel iets wat helpt, veel vitamine c tabletten slikken. Je herstelt dan sneller, waarom weet ik niet maar het werkt wel.
Beterschap in ieder geval
Als je niet doet wat je doen wilt en je raakt je dromen kwijt, als je niet doet wat je doen wilt is dat zonde van je tijd.
pi_12054393
quote:
Op zondag 27 juli 2003 21:30 schreef _unicorn_ het volgende:
Mijn ex heeft ook pfeiffer gehad, heel erg irritant. Er is wel iets wat helpt, veel vitamine c tabletten slikken. Je herstelt dan sneller, waarom weet ik niet maar het werkt wel.
Beterschap in ieder geval
Ik drink veel vruchtensappen, ik denk dat dat overeenkomt met vitaminetabletten.
pi_12086804
Herkent trouwens iemand dat gevoel in je benen, alsof ze volgegoten zijn met beton? dat is op dit moment mijn enigste rare gevoel. voor de rest ben ik eigenlijk helemaal niet moe ofzo
pi_12087152
mijn zus heeft ook pfeiffer gehad, schijnbaar.

ze merkte zelf wel dat ze iets sneller moe werd dan normaal.

later bij een controle voor iets anders had ze dat gezegd en heeft de dokter iets onderzocht op `1 of andere manier en zei hij dat het toch pfeiffer is geweest. Me zus heeft het dus in een hele lichte vorm gehad

Oldenzaaltjuh en HeaRt_woRm's weblog!:KLIK!
FAN VAN DE RED HOT CHILI PEPPERS??? Klik hier!!!!!
  dinsdag 29 juli 2003 @ 12:03:34 #42
56951 Najra
---------------
pi_12087905
Wat eens stelletje prutsers zijn die artsen als ze als meteen al anti-biotica gaan zitten voorschrijven terwijl ze niet eens een goede diagnose van pfeiffer kunnen maken. Beetje belachelijk eigenlijk.
This space is reserved for a very funny quote I stole to make me look half the dumbass I truly am.
pi_12088007
ik heb ook pfeiffer gehad, weliswaar in een lichtere vorm, trouwens toen ik naar de dokter ging en hij bloed prikte zou ik meteen smiddags de uitslag krijgen omdat dat wel belagrijk is dat je er meteen bij bent... ik kwam er pas achter toen ik er al 3 weken mee rondliep.

Ik lag altijd te slapen als ik uit school kwam, en mijn moeder zei maar altijd dat ik lui was toen ik op mijn werk bijna was neergevallen van moeheid ben ik toch maar es naar dokter gegaan. ik was er trouwens na 6 weekjes weer vanaf denk ik.. gelukkig maar want het kan een heel stuk erger zijn

pi_12089499
quote:
Op dinsdag 29 juli 2003 12:03 schreef Najra het volgende:
Wat eens stelletje prutsers zijn die artsen als ze als meteen al anti-biotica gaan zitten voorschrijven terwijl ze niet eens een goede diagnose van pfeiffer kunnen maken. Beetje belachelijk eigenlijk.
Dat valt best mee hoor. In eerste instantie zijn de symptomen van Pfeiffer precies hetzelfde als die van een keelontsteking, dus zo raar is het niet dat een arts dan denkt dat je een gewone keelontsteking hebt. Die mensen doen ook gewoon hun werk hoor, ze zijn niet helderziend ofzo.
  dinsdag 29 juli 2003 @ 13:14:18 #45
56951 Najra
---------------
pi_12089598
Wel een antibiotica kuur voor niks gebruikt en nog een misdiagnose erbij ook nog. Pfeiffer is dus wel een veelvoorkomende ziekte he.

Ik vind het prutswerk.

This space is reserved for a very funny quote I stole to make me look half the dumbass I truly am.
pi_12089605
quote:
Op dinsdag 29 juli 2003 11:21 schreef MarkyB het volgende:
Herkent trouwens iemand dat gevoel in je benen, alsof ze volgegoten zijn met beton? dat is op dit moment mijn enigste rare gevoel. voor de rest ben ik eigenlijk helemaal niet moe ofzo
Waren die betonnen poten maar het enige geweest
Ik had jeuk, pijn in mijn nieren, spierpijn, pijn in mijn nek, dikke klieren, duizelig van de moeheid..
Maar wel netjes naar school geweest..
  dinsdag 29 juli 2003 @ 14:18:24 #47
50237 dribbel79
My username for over a decade
pi_12091178
Ik was 2 maanden moe, ben naar huisrats gegaan voor pijn in mijn keel/rug/hoofd/alles...hij stuurde me door voor bloedprikken, twee dagen later was het duideljik, PFEIFFER!!!
2 maanden in bed gelegen enneh, klaar!
"Het leven is te kort voor een slechte filmquote als signature"
pi_12092918
Jaaaren geleden ook pfeiffer gehad. Na 6 weken dacht ik dat ik wel weer naar school kon... mooi niet dus, toen ik terugkwam na een paar uurtjes school was het erger dan het ooit geweest was, en heb ik ruim 5 maand nodig gehad om te herstellen... schooljaar naar de klote dus, en blijven zitten.
Kijk dus uit wanneer je weer begint met alles, ik ken ook mensen die het lichter hebben gehad, en dus wel naar school gingen, maar voor mij was dat helaas niet weggelegd.
Mijn dokter had het destijds wel meteen in de gaten, gewoon omdat ie doorvroeg, of ik toevallig ook moe was enzo...
pi_12093284
Ik ben nu dus helemaal niet moe, en ik huis doe ik alles wat ik niet laten kan. Ik zit nog in de periode van het wel of niet hebben, dat is nog niet zeker dus ik durf nog niet op de fiets te stappen en nóg meer inspannende dingen te gaan doen, want des te harder heb ik mezelf als ik het dus wel blijk te hebben

Nu voel ik niks in ieder geval

dinsdag 29 juli 2003 @ 15:54:10 #50
43715 Plantenbak
bosjes dude!
pi_12093398
nouja, balen dat je het hebt, verder boeien, gaat wel over
[i][b]'Tis maar fok!'[/b][/i]
  dinsdag 29 juli 2003 @ 19:06:25 #51
41913 Marialice
beetje gek en is er trots op
pi_12097176
quote:
Op dinsdag 29 juli 2003 15:49 schreef MarkyB het volgende:
Ik ben nu dus helemaal niet moe, en ik huis doe ik alles wat ik niet laten kan. Ik zit nog in de periode van het wel of niet hebben, dat is nog niet zeker dus ik durf nog niet op de fiets te stappen en nóg meer inspannende dingen te gaan doen, want des te harder heb ik mezelf als ik het dus wel blijk te hebben
Luister vooral goed naar je lichaam, jij voelt zelf het beste wat je aankan. Pfeiffer kan bij de een totaal anders zijn dan bij de ander, en hoe het bij jou is weet jij alleen. Maar til in ieder geval geen zware dingen en doe geen contactsporten of iets wat erop lijkt, als je Pfeiffer hebt is je milt een stuk zwakker dan normaal en loop je dus meer kans op een gescheurde milt. Je milt blijft trouwens nog een tijdje zwak ook als de andere symptomen over zijn.
"I can't explain myself, Sir," said Alice, "'cause I'm not myself, you see"
pi_12103624
quote:
Op woensdag 23 juli 2003 15:45 schreef ernie09 het volgende:
Toen ik Pfeiffer had, heb ik ook het hele jaar over moeten doen hoor. Het hangt er maar net vanaf in welke mate je het hebt en hoe lang je er mee loopt. Ik ben echt een half jaar niet naar school geweest en moest zodoende het jaar over doen. Dat vind ik ook niet meer dan normaal hoor. De reden was wel vervelend, maar ik heb het gewoon niet voor elkaar gekregen. Was veel te moe!
ik heb geluk gehad. ben ergens in april gestopt met school.
ik mocht overgaan, en ben in september terug begonnen
is ondertussen weer 10 jaar geleden, wat vliegt de tijd snel.
pi_12134451
Nou ik kom net van de controle af bij de huisarts, en het is inderdaad Pfeiffer. Hij vroeg hoe ik me voelde, en hij keek mijn klieren na. Nou ik vertelde dus dat het enigste eigenlijk dat rare gevoel in mijn benen is, en dat kon kloppen zei hij. Ik mag gewoon alles doen van hem wat ik wil, als ik het maar met enige mate doe, zodat ik mijzelf niet oververmoei. Ook moet ik een goede nachtrust hebben.

Ik hoef verder niet terug te komen voor verdere controle, maar ik zit nog wel met een vraag, en die luid: hoelang ben ik nou besmettelijk voor anderen? Ik zit namelijk met een vriendin die eigenlijk een beetje kusjesvrees heeft voor me

pi_12134515
quote:
Op donderdag 31 juli 2003 10:01 schreef MarkyB het volgende:
hoelang ben ik nou besmettelijk voor anderen? Ik zit namelijk met een vriendin die eigenlijk een beetje kusjesvrees heeft voor me
Wil je een eerlijk antwoord?
Dit kan per mens verschillen, maar kan uitlopen tot een half jaar.
En in uitzonderlijke gevallen een heel jaar.

Ik heb het zelf ook eens gehad, en wat helemaal lekker is, tijdens pfeiffer mag je geen antibiotica hebben eigenlijk (Rode uitslag). Meeste dokters geven het wel omdat een zware keelontsteking anders echt te pijnlijk is.

Dus niet gek opkijken als morgen heel je rug rood is.

We'll keep on whispering our mantras.
pi_12134646
quote:
Op donderdag 31 juli 2003 10:06 schreef NiteSpeed het volgende:

[..]

Wil je een eerlijk antwoord?
Dit kan per mens verschillen, maar kan uitlopen tot een half jaar.
En in uitzonderlijke gevallen een heel jaar.

Mijn vriend heeft bijna 10 jaar geleden pfeiffer gehad. Hij is er toen niet echt zorgvuldig mee omgesprongen en is bijna een jaar uit de roulatie geweest.

Nu, 10 jaar later heeft hij er nog steeds last van. Hij is snel moe en heel vaak ziek. Als hij verkouden is, ligt ie meteen een week op bed met koorts.

Onderschat pfeiffer dus niet!!

pi_12134673
Jep, ik heb 2 weken lang plat gelegen en niks uitgevoerd.
Als je geen rust houdt als je pfeiffer hebt kan het erg gevaarlijk worden. Het is een rotziekte, gelukkig kan je het in de praktijk maar 1 keer krijgen.

-edit-

Wat tips:
Gebruik altijd één glas voor jezelf. Laat je vriendin hier niet uitdrinken, en bedenk zelf maar met welke objecten je dit meer kan doen. Tandenborstel apart houden van andere borstels. Geen kusjes voorlopig.
Euh, veel drinken . En lekker rust houden

pi_12134711
quote:
Op donderdag 31 juli 2003 10:06 schreef NiteSpeed het volgende:

[..]

Ik heb het zelf ook eens gehad, en wat helemaal lekker is, tijdens pfeiffer mag je geen antibiotica hebben eigenlijk (Rode uitslag). Meeste dokters geven het wel omdat een zware keelontsteking anders echt te pijnlijk is.

Dus niet gek opkijken als morgen heel je rug rood is.

Ik heb zelf die anti-biotica kuur helemaal afgemaakt (peneciline) en ik heb helemaal nergens last van, en ook nooit gehad. het heeft ook niet geholpen, dus ik had die kuur net zo goed niet hoeven doen.
pi_12134733
Niet geholpen?
Je hebt nog steeds keelontsteking?
Dan maar weer terug naar de huisarts denk ik...
pi_12135279
quote:
Op donderdag 31 juli 2003 10:19 schreef NiteSpeed het volgende:
Niet geholpen?
Je hebt nog steeds keelontsteking?
Dan maar weer terug naar de huisarts denk ik...
Nou die keelontsteking is vanzelf weggegaan, dus da's niet meer nodig.
pi_12444040
Nou wat ik nu weer heb

Gisteren begon het, keelontsteking. nu dus nog steeds last van, en ik heb het idee dat de klieren in mn nek ook weer uitzetten.

Kortom, komt het weer terug, en ben ik nu goed de lul of wat?

donderdag 21 augustus 2003 @ 11:42:46 #61
30721 Bhorka
Niet Natuurlijk :+
pi_12600041
even een topic kick omdat ik toch wel serieus benieuwd ben hoe het gaat

En omdat ik een vraag heb over het terugkeren van pfeiffer.. Ik merk aan mezelf dat ik wederom alle verschijnselen krijg, maar wat ik gelezen heb is nogal tegenstrijdig.. de een zegt dat het niet mogenlijk is, en de ander zegt van wel

en ja, ik moet dan naar een huisarts, maar daar heb ik geen zin in

Wat een kutsig had ik eigenlijk :{
pi_12600086
quote:
Op donderdag 21 augustus 2003 11:42 schreef Bhorka het volgende:
even een topic kick omdat ik toch wel serieus benieuwd ben hoe het gaat

En omdat ik een vraag heb over het terugkeren van pfeiffer.. Ik merk aan mezelf dat ik wederom alle verschijnselen krijg, maar wat ik gelezen heb is nogal tegenstrijdig.. de een zegt dat het niet mogenlijk is, en de ander zegt van wel

en ja, ik moet dan naar een huisarts, maar daar heb ik geen zin in

Ik zou toch ff naar de huisarts gaan, dan weet je het tenminste zeker.
Ik hoop voor je, dat je het niet hebt.
Het doet er niet toe wie ik ben, maar wie ik wil zijn.
pi_12600366
Ik heb een jaar gelden pfeiffer gehad. En nog steeds heb ik er last van.
Je bent nooit te oud om bingo te spelen!
pi_12600456
quote:
Op donderdag 24 juli 2003 13:10 schreef Duna het volgende:

[..]

Als je nooit Pfeiffer hebt gehad dan moet je ook zo stom lopen ouwehoeren! Ik ben het met je eens dat er niet elke dag iets over te vertellen valt, maar dat je zegt : 'lastig dat moe zijn' geeft aan dat je totaal niet weet waar je het over hebt. Ik heb het zelf in een zeer ernstige vorm gehad 6 weken lang constant koorts soms over de 40 graden en enorm dikke keel in combinatie met hepatitis (geelzucht) is echt wel wat meer dan alleen maar 'lastig dat moe zijn'. Je kan verdomme niet eens je eigen kont wassen van de duizeligheid! Denk eerst is effe na voordat je je conlusies trekt.

Dat kan ik bevestigen. Ik was ook doodziek en heb zelfs een week in het ziekenhuis gelegen. En ik ben toen ook 10 kilo afgevallen en heb 3 weken lang niet gegeten. Het heeft wel een week of 8 geduurd voordat ik weer normaal at. En de koorts was helemaal erg, ik heb 2 weken lang elke dag 40/41 graden koorts gehad, en dat is gevaarlijk hoog.
Je bent nooit te oud om bingo te spelen!
pi_12674413
Vandaag de dag dat het terug gaat komen. Mijn keelpijn is niet weggeweest, maar wordt nu erger, de klieren zetten op en ik begin eerder moe te worden.
daarom heb ik voor vandaag vrij genomen, want anders lag ik een beetje te slapen op het werk
pi_12675795
kreeg afgelopen woensdag ook last van keelpijn, eten slikken ect ging met veel pijn. Bij dokter geweest schijnt binnen 4-5 dagen over te zijn. Gelukkig voel ik me nu weer stuk beter

wel min dat het weer terugkomt he, sterkte ermee...

No offence!!
pi_12772535
Interessant topic.

Ik heb zelf ook Pfeiffer gehad en ben bijna een jaar uit de running geweest.

Wat betreft kusjesvrees: ik heb altijd begrepen dat je eigenlijk op het moment waarop de symptomen komen en je er dus achter komt dat je Pfeiffer hebt, dat het besmettingsgevaar dan al voorbij is.

Ook ik merk de laatste tijd dat ik ondanks dat ik genezen zou moeten zijn toch weer meer moe ben dan normaal. Moet wel zeggen dat de periode hiervoor ik me goed gevoeld heb, maar dat het toen ook wat drukker en gezelliger op mijn werk was. Zit me dus af te vragen of:

1. Pfeiffer terug is (als dat kan)
2. Pfeiffer gewoon nog jaren dit soort problemen kan veroorzaken (heb ik ook wel eens gehoord, dat je er nooit echt van af komt)
3. Of het gewoon een lichamelijke reactie is van het feit dat ik het op mijn werk niet naar mijn zin hebt.

Ik weet het niet....

[Dit bericht is gewijzigd door miracle2 op 27-08-2003 23:57]

pi_12774121
quote:
Op woensdag 27 augustus 2003 23:57 schreef miracle2 het volgende:
1. Pfeiffer terug is (als dat kan)
2. Pfeiffer gewoon nog jaren dit soort problemen kan veroorzaken (heb ik ook wel eens gehoord, dat je er nooit echt van af komt)
3. Of het gewoon een lichamelijke reactie is van het feit dat ik het op mijn werk niet naar mijn zin hebt.
1. Reken er maar niet op
2. Helemaal waar, als je pfeiffer niet goed uitziekt ben je de rest van je leven de lul.
3. Ook een mogelijkheid.
  woensdag 1 oktober 2003 @ 14:10:21 #69
24070 Maarten112
kite now, work later!
pi_13570649
Ik heb zelf op het moment ook nog steeds pfeiffer...Ik moet het een flinke tijd voor de zomervakantie hebben opgelopen. In het begin was ik grieperig, en voelde me gewoon naar. Ben toen keihard ermee doorgelopen en gewoon naar school gegaan. Vervolgens ging ik een weekendje met vrienden naar zown center parcs huisje, waar we flink gefeest hebben. De dag daarna was een ramp.....ontzettend ziek ervan geworden. Ik wist toen nog niet dat het pfeiffer was..en had de week erna toetsweek..dus ik ging gewoon weer keihard door. Op een gegeven moment was het zo dat ik uit school kwam en meteen op de bank in slaap viel, geen pretje....toen op een gegeven moment vond ik het toch wel raar, aangezien ik noooit ziek en moe was...en me altijd 100% fit voelde, aangezien ik ook op vrij hoog niveau sportte...Dus ik liep er weer gewoon mee door...op gegeven moment viel ik steeds zomaar flauw...entoen vond ik 't toch wel beetje eng en raar worden..toen toch naar de huisarts gegaan..die vervolgens constateerde dat het pfeiffer was...doordat ik er mee door gelopen ben toen der tijd, was het er niet beter op geworden...ik was totaal oververmoeid, had huilbuien, en voelde me super down. Hele vakantie ook verpest..omdat ik zo ontzettend ziek ervan was...en niet alleen een beetje moe..zoals de mensen denken die het nooit gehad hebben...maar gewoon ontzettend ziek. Ben er na de zomervakantie voor behandeld d.m.v. bioresonantie therapie...en of je het gelooft of niet..ik heb zeker 't idee dat het wat doet. Ik geloofde er zelf ook niet in, maar ben er naartoe gesleept door mijn moeder...:) Deze behandeling zou ook voorkomen dat je op latere leeftijd er last van blijft houden. Inmiddels ga ik met een aangepast rooster sinds een week weer naar school...gaat redelijk, maar merk wel dat ik er nog last van heb...Van een kennis hoorde ik ook, die ook ooit pfeiffer heeft gehad, maar niet zo erg...dat die nu nog wel is heeft wat ie noemt "een pfeifferdag". Volgens mij is pfeiffer een heel erg onderschatte ziekte, die je als buitenstaander ook niet kan begrijpen....dus mensen die hier raar reageren van: "een beetje moe..kom op yoh..", die snappen het gewoon niet...en dat kan je ze ook niet kwalijk nemen..Zijn er hier meer mensen die d.m.v. bioresonantie therapie er goed vanaf zijn gekomen? (ik voelde me een week na die behandeling stukken opknappen, en kreeg weer zin om dingen te doen etc.)

MarkyB, suc6 ermee...ik hoop neit dat je 't in zown rot vorm krijgt als ik het heb gehad...

pi_13593952
aah mijn moeder wil mij ook meeslepen naar dat bioresonantie verhaal!! Kan je me daar misschien iets meer over vertellen???

Ik weet sinds een paar dagen dat ik pfeiffer heb en ben 2 weken megaziek geweest, een nek zo dik, dat die bijna net zo breed was als mn hoofd (klieren opgezet)..heh 40 graden koorts etc etc

In elk geval, wat gebeurt er nu in de praktijk tijdens zo'n "Sessie"?
Zou natuurlijk erg fijn zijn als t helpt

(:
  vrijdag 3 oktober 2003 @ 10:11:39 #71
24070 Maarten112
kite now, work later!
pi_13616257
quote:
Op donderdag 2 oktober 2003 12:31 schreef nein het volgende:

In elk geval, wat gebeurt er nu in de praktijk tijdens zo'n "Sessie"?
Zou natuurlijk erg fijn zijn als t helpt

Mij heeft het zeker weten geholpen...dus 't ff proberen kan nooit kwaad denk ik zo....Het is heel ingewikkeld hoe het precies werkt...daarom geef ik je gewoon een url...waar je 't ff rustig op kan lezen: http://www.mbtn.nl/behandelwijze.htm

Deze behandelwijze zorgt er trouwnes ook voor (als ik de dokter mag geloven..die mij dit zei....dat je pfeiffer niet in slaapstand altijd bij je blijft....dan zou je dus als je een x minder weerstand hebt...er weer doodziek van kunnen worden..wat dus na deze behandeling niet het geval is...)

suc6 ermee..!

pi_13623406
Ik heb net ook 6 weken pfeiffer gehad en herken veel uit je dagboek. dit is mijn eerste week dat ik weer wat doe en ik moet zeggen dat het erg tegenvalt.. en ik ben nog steeds besmettelijk dus das ook vervelend, gelukkig heeft mijn vriend het al gehad
hooooi postbode siemen wij vervelen ons dus jij moet iets verzinnen. maar ik heb geen tijd want ik moet werken daarom!
pi_13624647
Pfeiffer is één van de rotste niet dodelijke dingen die je kan krijgen. Heb het een jaar of 5 geleden zelf gehad en kon 2 maanden geen poot verzetten. Je gaat je volledig doodvervelen omdat je geestelijk niet moe bent maar lichamelijk een wrakje. Aan het eind kon ik weer vwat rondkuieren in het park als een oud mannetje van bankje naar bankje. Geen feest dus.
pi_13843964
oh the joy, ging het net een weekje weer goed, eindelijk een keer de deur uit geweest, beetje buiten rondgelopen..etc etc

..krijg ik weer keelpijn!!!! Ik werd wakker van de pijn vanochtend, dus mn ontbijt bestond uit een paracetamol..T'is nu een maand na m'n eerste 'grote' keelpijn..en die deed niet eens zo zeer, dat was meer een grote witte amandelmassa in mn keel. Nu zie ik niets in mn keel, amandelen kleein beetje opgezet, maar t zit dieper in mn keel en doet ZEER, en ik hoest allemaal troep op. BAH!!!!!

Kan dit nu ook nog weer lang aan gaan houden? Net als die eerste keelinfectie? of zou dit sneller overgaan? En moet ik nu weer de halve dag in bed blijven liggen?? Ik begin er zo langzamerhand genoeg van te krijgen eigenlijk...pff...

Opzich voel ik me wel okee, niet heeel erg moe, klein beetje maar...maarja..die keelpijn opeens weer!
*baalt*

(:
  maandag 13 oktober 2003 @ 10:39:38 #75
68726 Versie1
Goede winden..
pi_13844052
1 tip: Ziek goed uit!
Heb destijds toen ik nog pfeiffer had mijn scriptie toch afgemaakt, met alle stress van dien. Dit is dan ook de reden dat ik nog steeds regelmatig moe ben en het gevoel heb dat het af en tioe nog steeds naar boven komt en in mijn system zit. Reeds 5 jaar geleden. Dus ziek goed uit, hoe kut het ook is.
  maandag 13 oktober 2003 @ 10:41:19 #76
68726 Versie1
Goede winden..
pi_13844092
quote:
Op vrijdag 3 oktober 2003 15:05 schreef ioor het volgende:
gelukkig heeft mijn vriend het al gehad
Dit schijnt dus niet uit te maken. Pfeiffer kan je meerdere keren krijgen. Er zijn namelijk vele varianten.
pi_13844164
dag 1: moe
dag 2: moe
dag 3: moe
dag 4: moe

... gaaf man!

pi_13844238
quote:
Op maandag 13 oktober 2003 10:39 schreef Versie1 het volgende:
1 tip: Ziek goed uit!
Heb destijds toen ik nog pfeiffer had mijn scriptie toch afgemaakt, met alle stress van dien. Dit is dan ook de reden dat ik nog steeds regelmatig moe ben en het gevoel heb dat het af en tioe nog steeds naar boven komt en in mijn system zit. Reeds 5 jaar geleden. Dus ziek goed uit, hoe kut het ook is.
Ja..

Dat dacht ik ook te doen, ben dit schooljaar nog geen dag naar school geweest ook Gelukkig nu herfstvakantie, maar toch.
Ik vind t alleen raar dat ik na 2 dagen "normaal" leven (gewoon de hele dag thuiszitten maar wel gewoon klusjes doen enzo), meteen weer keelpijn krijg, keb bijna geen stem meer. En geen zin om weer de hele dag op bed te liggen..

(:
pi_13844354
quote:
Op maandag 13 oktober 2003 10:41 schreef Versie1 het volgende:

[..]

Dit schijnt dus niet uit te maken. Pfeiffer kan je meerdere keren krijgen. Er zijn namelijk vele varianten.

hmm niet echt hoor, het is gewoon een soort herpes virus. Als je t eenmaal heb, blijft het er zitten. De varianten maakt niet zoveel uit, alleen je kan t weer terugkrijgen (de moeheid, keelpijn..etc) als je een verzwakte weerstand hebt.
(:
  maandag 13 oktober 2003 @ 10:56:22 #80
65137 Haribo
onbegrijpelijk
pi_13844398
Toen ik aan de kinderarts in het ziekenhuis vroeg of je Pfeiffer nou wel of niet twee keer kan krijgen zei die dat men het in 99% van de gevallen maar 1x krijgt. Hij wilde niet voor 100% garanderen dat het nooit meer terugkwam, maar ik kreeg het idee dat het toch wel vrij standaard is dat iemand het maar 1x krijgt.
pi_13848249
Nou, volgens mij heb ik het ook, morgen middag de uitslag..
Mijn lichaam is zo ontzettend moe, nu al, terwijl ik vannacht toch redelijk normaal heb geslapen.
Daarnaast lig ik in bed maar een beetje om me heen te kijken.. Slapen wil maar niet lukken, terwijl ik toch echt niet meer op mn benen kan staan. Dan voel ik ook nog eens mn hart in mn keel kloppen, waardoor het lijkt alsof ik super onrustig ben/ net 3 kwartier heb hard gelopen..

Herkennen jullie (die weten dat ze pfeiffer hebben/ pfeiffer hadden) dit?

pi_14021449
quote:
Op maandag 13 oktober 2003 13:38 schreef Her_Men het volgende:
Nou, volgens mij heb ik het ook, morgen middag de uitslag..
Mijn lichaam is zo ontzettend moe, nu al, terwijl ik vannacht toch redelijk normaal heb geslapen.
Daarnaast lig ik in bed maar een beetje om me heen te kijken.. Slapen wil maar niet lukken, terwijl ik toch echt niet meer op mn benen kan staan. Dan voel ik ook nog eens mn hart in mn keel kloppen, waardoor het lijkt alsof ik super onrustig ben/ net 3 kwartier heb hard gelopen..

Herkennen jullie (die weten dat ze pfeiffer hebben/ pfeiffer hadden) dit?

heb je de uitslag al gehad??
Ik had dat hart in mn keel-kloppen gevoel ook, vlak voor ik echt ZIEK werd (keelontsteking)..
Nu heb ik, na 2 weken weer 'beter' zijn, maar gewoon moe, weer een of andere shit in mn keel, nu meer bij mn stembanden...ik hoest groene troep op...ben enorm schor...waaaah
en dat nadak EEN dagje de stad in ben geweest...

sneue bak!

Ik hoop voor je dat je geen pfeiffer hebt, maar inmiddels zou je de bloeduitslag nu wel gekregen hebben?

(:
  dinsdag 21 oktober 2003 @ 00:28:55 #83
52967 hmmm_lasagne_
kijk mamma zonder handen !
pi_14021630
quote:
Een Pfeiffer dagboek

t.j.a...o.m...5...u.u.r....o.p.g.e.s.t.a.a.n....o.m...v.e.r.v.o.l.g.e.n.s....o.m....6..u.u.r...w.e.e.r...t.e....g.a.a.n....s.l.a.p.e.n...
h.e.t....w.a.s....d.a.n.....o.o.k...e.e.n...h.e.e.e.e.e.e.e.e.e.e.l.e.......d.r.u.k.k.e.....d.a.g..............
VRAAG: als jij nou een broodrooster was . maakt niet uit wat voor een... Wat voor broodjes zou je roosteren ?
  dinsdag 21 oktober 2003 @ 01:47:23 #84
42446 Gehaktbal
A New Found Glory
pi_14022401
Lang geleden dat ik pfeiffer gehad heb.
op mn 11e en mn 12e
Medisch gezien niet bepaald mogelijk maar ik ben 2 keer slachtoffer geworden.. (of het is nooit weggeweest) mjah doktoren vonden et vreemd.
Mjah wees blij als het goed is is et voorbij tijdens oud en nieuw...
(had ik dus niet he.. ik mocht dus gewoon geeen olliebollen en appelflappen... geen vet )
Nice guys finish last. You're running out of gas...Your sympathy will get you left behind.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')