Zondag voelde ik me beroerd, en lag ik de hele dag te slapen. Maandag en dinsdag veranderde er helemaal niks, in tegendeel, de klachten versterkten juist. Dinsdag avond trok ik aan de bel en ik zei dat ik morgen (vandaag dus) terug naar de gewone huisarts toe om er nog eens naar te laten kijken.
Vandaag dus, belde ik om een afspraak te maken bij de huisarts, en ik kon al om half 11 terecht bij hem. Hij zag gelijk al dat het foute boel was, en hij liet mij m'n verhaal doen, wat al m'n symptomen zijn. Ik noemde de volgende:
-keelpijn
-opgezette klieren in de nek
-moe
-lusteloosheid
-soms hoofdpijn
-soms koorts, wisselend van geen koorts tot opeens 39,8 graden koorts
Hij vroeg of ik mijn blouse uit wilde doen en op de onderzoekstafel wilde gaan liggen. Daar ging hij mijn klieren nader bekijken, en constateerde ook dat de klieren in mijn oksel opgezet waren. Hierop werd hij al ongerust, en ik mocht me weer aankleden. Hij zat wat op zijn computer te typen, en hij kon maar 2 dingen bedenken, óf zware keelontsteking met de opgezette klieren....... óf Pfeiffer.
Hierdoor heeft hij mij een verwijzing gegeven waardoor ik gelijk in het ziekenhuis terecht kon om bloed te laten prikken. Hier ben ik ook meteen heen gegaan, dat was rond half 12.
Hierna ben ik doodmoe naar huis gegaan en op bed gaan liggen. De uitslag zou 2 dagen innemen, en de uitslag van de Pfeiffer ongeveer 2 weken (ik denk dat dat op kweek gezet moet worden?)
Nou om kwart voor 3 belde de huisarts mij al op dat hij al een uitslag heeft binnen gekregen van het ziekenhuis dat het hoogstwaarschijnlijk Pfeiffer is.
Hierdoor gaf hij me het dringende advies RUST te houden en me vooral NIET in te spannen.
Half volgende week moet ik terug komen bij de huisarts om naar de klieren te laten kijken.
Iedere dag vertellen hoe moe je was of zo
quote:Sommige schrijven dingen nu eenmaal graag van hun af. En Pfeiffer is echt niet alleen maar moe zijn.
Op woensdag 23 juli 2003 15:31 schreef milagro het volgende:
Een Pfeiffer dagboek![]()
quote:Voor de mensen die het ook hebben, of het denken te hebben. Zelf search ik me rot, maar ik kan me zoiets dergelijks niet echt vinden.
quote:Ja, maar het is ook geen terminale of ernstige ziekte of zo, djezus..het is lastig, dat moe zijn, maar om nu je zo te focussen erop..
Op woensdag 23 juli 2003 15:33 schreef teknomist het volgende:[..]
Sommige schrijven dingen nu eenmaal graag van hun af. En Pfeiffer is echt niet alleen maar moe zijn.
quote:Sorry, maar na de vakantie kan ik niet op stage, waardoor ik mijn 2e leerjaar op school niet kan voltooien.
Op woensdag 23 juli 2003 15:35 schreef milagro het volgende:[..]
Ja, maar het is ook geen terminale of ernstige ziekte of zo, djezus..het is lastig, dat moe zijn, maar om nu je zo te focussen erop..
misschien is er wat te regelen... maarja...
quote:Ah, vrouwe arrogantia door de bocht. Wat is hier zo grappig aan?
quote:Dat denk ik wel, het kan niet zo zijn dat je door Pfeiffer een jaar mist, terwijl je van te voren niet kunt inschatten hoe lang je ziek zult zijn, Pfeiffer kan lang duren, maar de klachten hoeven niet zo te zijn dat je compleet uitgeschakeld bent de gehele duur, dus informeer eens over alternatieven wb die stage!
Op woensdag 23 juli 2003 15:36 schreef MarkyB het volgende:[..]
Sorry, maar na de vakantie kan ik niet op stage, waardoor ik mijn 2e leerjaar op school niet kan voltooien.
Kut om te horen zeg. Een ex van me heeft het ook gehad, en dan in zware vorm. Nou die heeft bijna 6 maanden echt NIKS gekunt Ik hoop voor je dat het gauw over is.
Heel veel sterkte in iedergeval.
Ik spreek je wel weer op msn.
quote:Hoewel het bij jou wel erg heftig klinkt wil ik toch even zeggen dat je er niet per definitie maanden mee zoet bent. Heel wat jaren had een vriendin van mij het ook en die kon na een paar weken alweer rustig aan de school oppakken. Uiteindelijk kon ze het jaar gewoon zonder problemen afmaken. Dus met een beetje geluk en wat hulp van school hoef je er geen jaar door te verliezen. Het tegenovergestelde verhaal kan ik je trouwens ook vertellen, maar daar zal ik je maar niet mee vermoeien.
Op woensdag 23 juli 2003 15:36 schreef MarkyB het volgende:
Sorry, maar na de vakantie kan ik niet op stage, waardoor ik mijn 2e leerjaar op school niet kan voltooien.misschien is er wat te regelen... maarja...
quote:Ik had vorig jaar in mijn examenperiode de ziekte van pfeiffer. Ik was bijna te moe om die boeken door te spitten, maar ik heb het makkelijk gehaald! Pfeiffer is maar 2 weken erg, daarna kun je makkelijk weer dingen doen, als je maar weer goed uitrust.
Sorry, maar na de vakantie kan ik niet op stage, waardoor ik mijn 2e leerjaar op school niet kan voltooien.
quote:Lijkt mij ook beetje overdreven.
quote:Dan verwijs ik u door naar een van de vele andere topics hier op FOK!
Op woensdag 23 juli 2003 15:45 schreef WorstKaas het volgende:[..]
Lijkt mij ook beetje overdreven.
Echt iets interessants zullen we wel niet lezen, maargoed.....
quote:Jeez, is dat niet een wat voorbarige conclusie? Als je Pfeiffer hebt, hoef je niet gelijk nergens meer toe in staat te zijn hoor! Niet zo zielig doen, da's nergens voor nodig.
Ik heb dus ook Pfeiffer, en ik ben er drie weken doodziek van geweest. Bijna niks kunnen eten of drinken, koorts, doodmoe maar nauwelijks kunnen slapen, en dat was dan nog mét pijnstillers.
Maar goed, na die eerste paar weken gaat dat over, en dan kun je last krijgen van die vermoeidheid. Het hoeft dus niet eens. En als je het dan al krijgt, hoeft het ook nog niet meteen in de ergste vorm te zijn. Nadat ik de eerste weken zo ziek was geweest, dacht ik dat die moeheid ook wel erg zou worden bij mij, maar dat viel reuze mee. Ik slik nu een homeopatisch middel, en ik eet gezond, en dan valt het allemaal best mee. Ik ga na de vakantie naar de universiteit, maar ik maak me vooralsnog nergens zorgen om. Het duurt nog een tijdje voor volgend schooljaar begint, en als ik in die tijd voldoende uitrust is de kans groot dat het tegen die tijd al voor een groot deel over is. En als het niet zo is, is dat ook geen ramp. Met die moeheid valt best te leven. Het is lastig, maar niet onoverkomelijk. Tuurlijk ben je sneller moe, en lichamelijke activiteit (fietsen e.d.) is niet echt aan te bevelen. Je moet er absoluut rekening mee houden, maar als je zorgt dat je altijd genoeg nachtrust krijgt en dat je genoeg vitamines binnenkrijgt, kun je overdag best normaal functioneren. Dan kun je zelfs een stage gewoon doen als het moet.
quote:Dat zal ik ook zeker doen, en velen met mij!
Op woensdag 23 juli 2003 15:46 schreef MarkyB het volgende:[..]
Dan verwijs ik u door naar een van de vele andere topics hier op FOK!
Dacht ik...
Na een week was t er weer, ik naar een vervangende arts omdat mijn huisarts ziek was... ja ook artsen worden ziek.
Nou die wist t meteen, dat moest wel Pfeiffer zijn. Bloedafgenomen en ik maar wachten op de uitslag, want dat duurt inderdaad 2 weken. Eerste berricht was dat ik t waarschijnlijk had... waardoor ik uiteraard spontaan moe, ziek, zwak en misselijk werd. Na twee weken.. bleek ik toch GEEN pfeiffer te hebben! Gelukkig maar!
Wel moesten mn amandellen er uit omdat de onstoken klieren niet weg gingen.. En dat doet me toch pijn!!!!! Zal jullie de details besparen maar.... AAUUWWW
Maar wat ik dus ff wilde zeggen... kan altijd nog zijn dat het geen pfeiffer is! Dus kop op!
Toen maar weer naar de weekendarts geweest, die zat al te denken aan pfeiffer. 2 dagen voor ik op vakantie ging bloed laten checken, dag van te voren hoor je pfeiffer, lekker dan
Ik had vooral last van de ongelooflijke keelpijn waardoor ik nauwelijks meer kon ademen dus ben toen niet meegegaan op vakantie de eerste paar dagen (we gingen toch 17 dagen met vrienden naar cap d'agde dus paar daagjes kon ik wel missen) toen 4 dagen later was de keelpijn over door een bepaalt homeopatisch middel. En ben ik met de trein naar zuid-frankrijk gegaan.
Vanaf dat moment heb ik geen moment last meer gehad van pfeiffer, geen vermoeidheid of niks dus daar had ik wel heel veel mazzel mee. Gewoon uitgegaan enzo daaro en nergens last van. Hopelijk gaat het bij jou ongeveer hetzelfde! sterkte!
owja dat middel heette: Lymphomyosot moet je maar bij de apotheek vragen, duurt meestal paar dagen voor ze het in huis hebben.
quote:Sorry maar dit vind ik gewoon treurig, makkelijk he omdat te zeggen als buitenstaander. Bah. Heb je enig idee hoe erg pfeiffer is, als je geen fut hebt om iets te doen?
Ja, maar het is ook geen terminale of ernstige ziekte of zo, djezus..het is lastig, dat moe zijn, maar om nu je zo te focussen erop..
quote:Jij kunt toch ook niet van te voren gaan voorspellen hoe lang jij er over zult gaan doen! Misschien ben je over 1,5 week wel weer kerngezond.
Op woensdag 23 juli 2003 15:46 schreef MarkyB het volgende:[..]
Dan verwijs ik u door naar een van de vele andere topics hier op FOK!
De ziekte werkt trouwens op je lever. Daarom is het verstandig om geen alcohol te gebruiken, niet te vet te eten en veel water te drinken.
Het begon bij mij ook zo simpel, last van opgezette kliertjes, daarna keelpijn.. Penicilinekuurtje gehad, na afloop nog eentje, want het was nog niet weg. Na een keer gehoord te hebben dat ik me niet moest aanstellen, toch verwijzing gekregen voor bloedonderzoek.
Na 2 weken (ik was doodop, en evengoed zo goed en zo kwaad als het ging fulltime werken) de uitslag. Ik had dus pfeiffer, maar ik hoefde niets bijzonders te doen, of te laten.. Ik heb het geweten. in overleg met bedrijfsarts (huisarts was een prutser) eerst maar eens een maand thuisblijven.. Ik sliep veel, en was constant moe.. Daarna voorzichtig weer aan het werk. 3 dagen per week halve dagen.. Daarna 4 dagen per week.. Uiteindelijk heeft het vanaf maart tot september/oktober geduurt voordat ik eraf was.. Tenminste, ik voel me nog steeds niet de oude. Maarja, ik zal me wel weer aanstellen volgens mn huisarts
quote:Ik ben geen 'buitenstaander', mag ik wel wat zeggen?
Op woensdag 23 juli 2003 15:49 schreef _ThundeR_ het volgende:[..]
Sorry maar dit vind ik gewoon treurig, makkelijk he omdat te zeggen als buitenstaander. Bah. Heb je enig idee hoe erg pfeiffer is, als je geen fut hebt om iets te doen?
TS heeft net de uitlsag gekregen en ziet allerlei dingen voor de komende tijd in het water vallen, daar kan ik me wel wat bij voorstellen.
Niet meteen zo boos doen, geef 'm effe moed dat het vast wel goed komt.
Ofzo.
Hoe je het ook wendt of keert, Pfeiffer is gewoon niet leuk,
hopelijk blijkt het straks allemaal mee te vallen.
quote:Dar hoef je me niets van te vertellen, hoor
Op woensdag 23 juli 2003 15:49 schreef _ThundeR_ het volgende:[..]
Sorry maar dit vind ik gewoon treurig, makkelijk he omdat te zeggen als buitenstaander. Bah. Heb je enig idee hoe erg pfeiffer is, als je geen fut hebt om iets te doen?
Ik zie alleen niet wat er dagelijks te melden valt over Pfeiffer..
Het is niet zo dat het een ziekte is waar heel veel bij komt kijken zodra de diagnose eenmaal gesteld is, qua onderzoeken, ernstige complicaties, pijnen, immobiliteit..kwestie van rust houden en uitzieken
quote:Als je nooit Pfeiffer hebt gehad dan moet je ook zo stom lopen ouwehoeren!
[Dit bericht is gewijzigd door Duna op 24-07-2003 13:17]
quote:Dat had je ook wel ff iets aardiger kunnen zeggen...
Op donderdag 24 juli 2003 13:10 schreef Duna het volgende:[..]
Als je nooit Pfeiffer hebt gehad dan moet je ook zo stom lopen ouwehoeren
Maar goed, zoals ik al zei, ik heb op dit moment Pfeiffer, ben er wekenlang doodziek van geweest, en tóch ben ik het met Milagro eens. Het is gewoon een kwestie van relativeren.
voor de rest ben ik de hele dag al op, en wil ik dat vol zien te houden om te kijken of ik echt wel Pfeiffer heb. Zoals gezegd is de echte uitslag pas over 14 dagen, en wat ik gisteren hoorde was pas een voor-uitslag.
quote:Penicilline? Als dat helpt, heb je een bacterie. Pfeiffer wordt veroorzaakt door een virus.
Op donderdag 24 juli 2003 13:24 schreef MarkyB het volgende:
Nou vandaag is de peniciline kuur eindelijk afgelopen, en de klieren in mn keel lijken 'wat' te slinken.voor de rest ben ik de hele dag al op, en wil ik dat vol zien te houden om te kijken of ik echt wel Pfeiffer heb. Zoals gezegd is de echte uitslag pas over 14 dagen, en wat ik gisteren hoorde was pas een voor-uitslag.
Ik weet niet wat hier van waar is..
Maar ik heb een klasgenoot die dat had en die heeft gewoon hele schooljaren opnieuw moeten doen omdat die gewoon hele trimesters niet kwam opdagen. Echt klote..
quote:Verbetering : De meeste mensen krijgen de pfeifferbacterien op jonge leeftijd zo rond kleuterleeftijd. 95% zou dan weleens kunnen kloppen. Alleen het komt bij lange na niet bij 95% tot uiting. Je kan makkelijk Pfeiffer bij je dragen zonder het te weten. Het ligt eraan of je vatbaar bent ervoor. Bij slechts 4 op de 1000 komt Pfeiffer op latere leeftijd tot uiting en dan ben je er ook erg ziek van, soms ook in combinatie met geelzucht. Ik heb het ook van mijn vriend gehad (zo goed als zeker) Hij heeft geen Pfeiffer gehad en ik wel.
Op donderdag 24 juli 2003 14:13 schreef Ashram het volgende:
huh?
Ik heb gisteren nog gehoord dat 95% van de mensen wel een Pfeiffer hebben gehad, maar dat slechts enkelen daar last van ondervinden.Ik weet niet wat hier van waar is..
Maar ik heb een klasgenoot die dat had en die heeft gewoon hele schooljaren opnieuw moeten doen omdat die gewoon hele trimesters niet kwam opdagen. Echt klote..
quote:klopt helemaal, alleen ik ging eerder terug omdat ik het zelf niet vertrouwde, en mn eigen huisarts ook niet. hij zei wel dat ik de kuur af moest maken.... maarja....
Op donderdag 24 juli 2003 13:27 schreef Mini_rulez het volgende:[..]
Penicilline? Als dat helpt, heb je een bacterie. Pfeiffer wordt veroorzaakt door een virus.
Bij mij wisten ze juist dat het wel eens Pfeiffer kon zijn doordat de penicilline die ik had gekregen niet aansloeg. Eerst dacht de huisarts nl. dat ik een keelontsteking had, veroorzaakt door een bacterie, maar pas toen de penicilline niet aansloeg wisten ze dat het geen bacterie was, en toen gingen ze pas aan Pfeiffer denken.
quote:Beterschap MarkyB en sterkte bij het uitzitten van je ziekte. Maar je kunt nu iig de hele dag internetten, dat is nog iets.
Op zondag 27 juli 2003 20:48 schreef MarkyB het volgende:
De afgelopen dagen heb ik steeds meer het gevoel dat er beton aan mn benen hangt. Ik ben niet zozeer moe, maar dat vreemde gevoel in mn benen zorgt ervoor dat ik niet ver kan lopen, of lang kan staan.
quote:Ik drink veel vruchtensappen, ik denk dat dat overeenkomt met vitaminetabletten.
Op zondag 27 juli 2003 21:30 schreef _unicorn_ het volgende:
Mijn ex heeft ook pfeiffer gehad, heel erg irritant. Er is wel iets wat helpt, veel vitamine c tabletten slikken. Je herstelt dan sneller, waarom weet ik niet maar het werkt wel.
Beterschap in ieder geval
ze merkte zelf wel dat ze iets sneller moe werd dan normaal.
later bij een controle voor iets anders had ze dat gezegd en heeft de dokter iets onderzocht op `1 of andere manier en zei hij dat het toch pfeiffer is geweest. Me zus heeft het dus in een hele lichte vorm gehad
Ik lag altijd te slapen als ik uit school kwam, en mijn moeder zei maar altijd dat ik lui was
toen ik op mijn werk bijna was neergevallen van moeheid ben ik toch maar es naar dokter gegaan. ik was er trouwens na 6 weekjes weer vanaf denk ik.. gelukkig maar want het kan een heel stuk erger zijn
quote:Dat valt best mee hoor. In eerste instantie zijn de symptomen van Pfeiffer precies hetzelfde als die van een keelontsteking, dus zo raar is het niet dat een arts dan denkt dat je een gewone keelontsteking hebt. Die mensen doen ook gewoon hun werk hoor, ze zijn niet helderziend ofzo.
Op dinsdag 29 juli 2003 12:03 schreef Najra het volgende:
Wat eens stelletje prutsers zijn die artsen als ze als meteen al anti-biotica gaan zitten voorschrijven terwijl ze niet eens een goede diagnose van pfeiffer kunnen maken. Beetje belachelijk eigenlijk.
Ik vind het prutswerk.
quote:Waren die betonnen poten maar het enige geweest
Op dinsdag 29 juli 2003 11:21 schreef MarkyB het volgende:
Herkent trouwens iemand dat gevoel in je benen, alsof ze volgegoten zijn met beton? dat is op dit moment mijn enigste rare gevoel. voor de rest ben ik eigenlijk helemaal niet moe ofzo
Nu voel ik niks in ieder geval
quote:Luister vooral goed naar je lichaam, jij voelt zelf het beste wat je aankan. Pfeiffer kan bij de een totaal anders zijn dan bij de ander, en hoe het bij jou is weet jij alleen. Maar til in ieder geval geen zware dingen en doe geen contactsporten of iets wat erop lijkt, als je Pfeiffer hebt is je milt een stuk zwakker dan normaal en loop je dus meer kans op een gescheurde milt. Je milt blijft trouwens nog een tijdje zwak ook als de andere symptomen over zijn.
Op dinsdag 29 juli 2003 15:49 schreef MarkyB het volgende:
Ik ben nu dus helemaal niet moe, en ik huis doe ik alles wat ik niet laten kan. Ik zit nog in de periode van het wel of niet hebben, dat is nog niet zeker dus ik durf nog niet op de fiets te stappen en nóg meer inspannende dingen te gaan doen, want des te harder heb ik mezelf als ik het dus wel blijk te hebben
quote:ik heb geluk gehad. ben ergens in april gestopt met school.
Op woensdag 23 juli 2003 15:45 schreef ernie09 het volgende:
Toen ik Pfeiffer had, heb ik ook het hele jaar over moeten doen hoor. Het hangt er maar net vanaf in welke mate je het hebt en hoe lang je er mee loopt. Ik ben echt een half jaar niet naar school geweest en moest zodoende het jaar over doen. Dat vind ik ook niet meer dan normaal hoor. De reden was wel vervelend, maar ik heb het gewoon niet voor elkaar gekregen. Was veel te moe!
Ik hoef verder niet terug te komen voor verdere controle, maar ik zit nog wel met een vraag, en die luid: hoelang ben ik nou besmettelijk voor anderen? Ik zit namelijk met een vriendin die eigenlijk een beetje kusjesvrees heeft voor me
quote:Wil je een eerlijk antwoord?
Op donderdag 31 juli 2003 10:01 schreef MarkyB het volgende:
hoelang ben ik nou besmettelijk voor anderen? Ik zit namelijk met een vriendin die eigenlijk een beetje kusjesvrees heeft voor me
Ik heb het zelf ook eens gehad, en wat helemaal lekker is, tijdens pfeiffer mag je geen antibiotica hebben eigenlijk (Rode uitslag). Meeste dokters geven het wel omdat een zware keelontsteking anders echt te pijnlijk is.
Dus niet gek opkijken als morgen heel je rug rood is.
quote:Mijn vriend heeft bijna 10 jaar geleden pfeiffer gehad. Hij is er toen niet echt zorgvuldig mee omgesprongen en is bijna een jaar uit de roulatie geweest.
Op donderdag 31 juli 2003 10:06 schreef NiteSpeed het volgende:[..]
Wil je een eerlijk antwoord?
Dit kan per mens verschillen, maar kan uitlopen tot een half jaar.
En in uitzonderlijke gevallen een heel jaar.
Nu, 10 jaar later heeft hij er nog steeds last van. Hij is snel moe en heel vaak ziek. Als hij verkouden is, ligt ie meteen een week op bed met koorts.
Onderschat pfeiffer dus niet!!
-edit-
Wat tips:
Gebruik altijd één glas voor jezelf. Laat je vriendin hier niet uitdrinken, en bedenk zelf maar met welke objecten je dit meer kan doen. Tandenborstel apart houden van andere borstels. Geen kusjes voorlopig.
Euh, veel drinken . En lekker rust houden
quote:Ik heb zelf die anti-biotica kuur helemaal afgemaakt (peneciline) en ik heb helemaal nergens last van, en ook nooit gehad. het heeft ook niet geholpen, dus ik had die kuur net zo goed niet hoeven doen.
Op donderdag 31 juli 2003 10:06 schreef NiteSpeed het volgende:[..]
Ik heb het zelf ook eens gehad, en wat helemaal lekker is, tijdens pfeiffer mag je geen antibiotica hebben eigenlijk (Rode uitslag). Meeste dokters geven het wel omdat een zware keelontsteking anders echt te pijnlijk is.Dus niet gek opkijken als morgen heel je rug rood is.
quote:Nou die keelontsteking is vanzelf weggegaan, dus da's niet meer nodig.
Op donderdag 31 juli 2003 10:19 schreef NiteSpeed het volgende:
Niet geholpen?
Je hebt nog steeds keelontsteking?
Dan maar weer terug naar de huisarts denk ik...
Gisteren begon het, keelontsteking. nu dus nog steeds last van, en ik heb het idee dat de klieren in mn nek ook weer uitzetten.
Kortom, komt het weer terug, en ben ik nu goed de lul of wat?
En omdat ik een vraag heb over het terugkeren van pfeiffer.. Ik merk aan mezelf dat ik wederom alle verschijnselen krijg, maar wat ik gelezen heb is nogal tegenstrijdig.. de een zegt dat het niet mogenlijk is, en de ander zegt van wel
en ja, ik moet dan naar een huisarts, maar daar heb ik geen zin in
quote:Ik zou toch ff naar de huisarts gaan, dan weet je het tenminste zeker.
Op donderdag 21 augustus 2003 11:42 schreef Bhorka het volgende:
even een topic kick omdat ik toch wel serieus benieuwd ben hoe het gaatEn omdat ik een vraag heb over het terugkeren van pfeiffer.. Ik merk aan mezelf dat ik wederom alle verschijnselen krijg, maar wat ik gelezen heb is nogal tegenstrijdig.. de een zegt dat het niet mogenlijk is, en de ander zegt van wel
en ja, ik moet dan naar een huisarts, maar daar heb ik geen zin in
quote:Dat kan ik bevestigen. Ik was ook doodziek en heb zelfs een week in het ziekenhuis gelegen. En ik ben toen ook 10 kilo afgevallen en heb 3 weken lang niet gegeten. Het heeft wel een week of 8 geduurd voordat ik weer normaal at. En de koorts was helemaal erg, ik heb 2 weken lang elke dag 40/41 graden koorts gehad, en dat is gevaarlijk hoog.
Op donderdag 24 juli 2003 13:10 schreef Duna het volgende:[..]
Als je nooit Pfeiffer hebt gehad dan moet je ook zo stom lopen ouwehoeren!
Ik ben het met je eens dat er niet elke dag iets over te vertellen valt, maar dat je zegt : 'lastig dat moe zijn' geeft aan dat je totaal niet weet waar je het over hebt. Ik heb het zelf in een zeer ernstige vorm gehad 6 weken lang constant koorts soms over de 40 graden en enorm dikke keel in combinatie met hepatitis (geelzucht) is echt wel wat meer dan alleen maar 'lastig dat moe zijn'. Je kan verdomme niet eens je eigen kont wassen van de duizeligheid! Denk eerst is effe na voordat je je conlusies trekt.
wel min dat het weer terugkomt he, sterkte ermee...
Ik heb zelf ook Pfeiffer gehad en ben bijna een jaar uit de running geweest.
Wat betreft kusjesvrees: ik heb altijd begrepen dat je eigenlijk op het moment waarop de symptomen komen en je er dus achter komt dat je Pfeiffer hebt, dat het besmettingsgevaar dan al voorbij is.
Ook ik merk de laatste tijd dat ik ondanks dat ik genezen zou moeten zijn toch weer meer moe ben dan normaal. Moet wel zeggen dat de periode hiervoor ik me goed gevoeld heb, maar dat het toen ook wat drukker en gezelliger op mijn werk was. Zit me dus af te vragen of:
1. Pfeiffer terug is (als dat kan)
2. Pfeiffer gewoon nog jaren dit soort problemen kan veroorzaken (heb ik ook wel eens gehoord, dat je er nooit echt van af komt)
3. Of het gewoon een lichamelijke reactie is van het feit dat ik het op mijn werk niet naar mijn zin hebt.
Ik weet het niet....
[Dit bericht is gewijzigd door miracle2 op 27-08-2003 23:57]
quote:1. Reken er maar niet op
Op woensdag 27 augustus 2003 23:57 schreef miracle2 het volgende:
1. Pfeiffer terug is (als dat kan)
2. Pfeiffer gewoon nog jaren dit soort problemen kan veroorzaken (heb ik ook wel eens gehoord, dat je er nooit echt van af komt)
3. Of het gewoon een lichamelijke reactie is van het feit dat ik het op mijn werk niet naar mijn zin hebt.
MarkyB, suc6 ermee...ik hoop neit dat je 't in zown rot vorm krijgt als ik het heb gehad...
Ik weet sinds een paar dagen dat ik pfeiffer heb en ben 2 weken megaziek geweest, een nek zo dik, dat die bijna net zo breed was als mn hoofd (klieren opgezet)..heh 40 graden koorts etc etc
In elk geval, wat gebeurt er nu in de praktijk tijdens zo'n "Sessie"?
Zou natuurlijk erg fijn zijn als t helpt
quote:Mij heeft het zeker weten geholpen...dus 't ff proberen kan nooit kwaad denk ik zo....Het is heel ingewikkeld hoe het precies werkt...daarom geef ik je gewoon een url...waar je 't ff rustig op kan lezen: http://www.mbtn.nl/behandelwijze.htm
Op donderdag 2 oktober 2003 12:31 schreef nein het volgende:In elk geval, wat gebeurt er nu in de praktijk tijdens zo'n "Sessie"?
Zou natuurlijk erg fijn zijn als t helpt
Deze behandelwijze zorgt er trouwnes ook voor (als ik de dokter mag geloven..die mij dit zei....dat je pfeiffer niet in slaapstand altijd bij je blijft....dan zou je dus als je een x minder weerstand hebt...er weer doodziek van kunnen worden..wat dus na deze behandeling niet het geval is...)
suc6 ermee..!
..krijg ik weer keelpijn!!!! Ik werd wakker van de pijn vanochtend, dus mn ontbijt bestond uit een paracetamol..T'is nu een maand na m'n eerste 'grote' keelpijn..en die deed niet eens zo zeer, dat was meer een grote witte amandelmassa in mn keel. Nu zie ik niets in mn keel, amandelen kleein beetje opgezet, maar t zit dieper in mn keel en doet ZEER, en ik hoest allemaal troep op. BAH!!!!!
Kan dit nu ook nog weer lang aan gaan houden? Net als die eerste keelinfectie? of zou dit sneller overgaan? En moet ik nu weer de halve dag in bed blijven liggen?? Ik begin er zo langzamerhand genoeg van te krijgen eigenlijk...pff...
Opzich voel ik me wel okee, niet heeel erg moe, klein beetje maar...maarja..die keelpijn opeens weer!
*baalt*
quote:Dit schijnt dus niet uit te maken. Pfeiffer kan je meerdere keren krijgen. Er zijn namelijk vele varianten.
Op vrijdag 3 oktober 2003 15:05 schreef ioor het volgende:
gelukkig heeft mijn vriend het al gehad
quote:Ja..
Op maandag 13 oktober 2003 10:39 schreef Versie1 het volgende:
1 tip: Ziek goed uit!
Heb destijds toen ik nog pfeiffer had mijn scriptie toch afgemaakt, met alle stress van dien. Dit is dan ook de reden dat ik nog steeds regelmatig moe ben en het gevoel heb dat het af en tioe nog steeds naar boven komt en in mijn system zit. Reeds 5 jaar geleden. Dus ziek goed uit, hoe kut het ook is.
Dat dacht ik ook te doen, ben dit schooljaar nog geen dag naar school geweest ook Gelukkig nu herfstvakantie, maar toch.
Ik vind t alleen raar dat ik na 2 dagen "normaal" leven (gewoon de hele dag thuiszitten maar wel gewoon klusjes doen enzo), meteen weer keelpijn krijg, keb bijna geen stem meer. En geen zin om weer de hele dag op bed te liggen..
quote:hmm niet echt hoor, het is gewoon een soort herpes virus. Als je t eenmaal heb, blijft het er zitten. De varianten maakt niet zoveel uit, alleen je kan t weer terugkrijgen (de moeheid, keelpijn..etc) als je een verzwakte weerstand hebt.
Op maandag 13 oktober 2003 10:41 schreef Versie1 het volgende:[..]
Dit schijnt dus niet uit te maken. Pfeiffer kan je meerdere keren krijgen. Er zijn namelijk vele varianten.
Herkennen jullie (die weten dat ze pfeiffer hebben/ pfeiffer hadden) dit?
quote:heb je de uitslag al gehad??
Op maandag 13 oktober 2003 13:38 schreef Her_Men het volgende:
Nou, volgens mij heb ik het ook, morgen middag de uitslag..
Mijn lichaam is zo ontzettend moe, nu al, terwijl ik vannacht toch redelijk normaal heb geslapen.
Daarnaast lig ik in bed maar een beetje om me heen te kijken.. Slapen wil maar niet lukken, terwijl ik toch echt niet meer op mn benen kan staan. Dan voel ik ook nog eens mn hart in mn keel kloppen, waardoor het lijkt alsof ik super onrustig ben/ net 3 kwartier heb hard gelopen..Herkennen jullie (die weten dat ze pfeiffer hebben/ pfeiffer hadden) dit?
sneue bak!
Ik hoop voor je dat je geen pfeiffer hebt, maar inmiddels zou je de bloeduitslag nu wel gekregen hebben?
quote:t.j.a...o.m...5...u.u.r....o.p.g.e.s.t.a.a.n....o.m...v.e.r.v.o.l.g.e.n.s....o.m....6..u.u.r...w.e.e.r...t.e....g.a.a.n....s.l.a.p.e.n...
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |