Aan engelse auto's ken ik eigenlijk alleen maar merken als Aston Martin, Jaguar, TVR, Bentley enzovoort.
Het gaat wel om nieuwe wagens, dus kom niet aan met mini ofzo (wel gaaf, daar niet van )
Zijn er dus 'normale' engelse automerken?
(naja, engels...?)
en Lotus
quote:Lotus is eigenlijk net niet betaalbaar
Op dinsdag 22 juli 2003 23:53 schreef Xtreem het volgende:
Rover(naja, engels...?)
en Lotus
quote:Austin & MG wel dan
Op dinsdag 22 juli 2003 23:54 schreef bleiblei het volgende:[..]
Lotus is eigenlijk net niet betaalbaar
.
quote:Jaguar en AstonMartin zijn Ford, dus zo hou je helemaal geen Engelse auto's meer over ...
Op dinsdag 22 juli 2003 23:57 schreef NurKs het volgende:[..]
van BMW, dus duits
quote:Toch wel... zo een Bean Austin is erg betaalbaar, en een MG F is ook niet schreeuwend duur.
Op woensdag 23 juli 2003 00:01 schreef okkie-man het volgende:[..]
Austin & MG wel dan
quote:Ok, mini's zijn van BMW
Op dinsdag 22 juli 2003 23:57 schreef NurKs het volgende:[..]
van BMW, dus duits
dus engels??
[Dit bericht is gewijzigd door YoGi_Berra op 23-07-2003 00:05]
quote:die nieuwe is volgens mij Duits
Op woensdag 23 juli 2003 00:04 schreef YoGi_Berra het volgende:[..]
de Mini's zijn toch van Austin Martin?
dus engels??
quote:Bij MG zitten nog wel betaalbare (nieuwprijs <20K euro) auto's.
Op woensdag 23 juli 2003 00:01 schreef okkie-man het volgende:[..]
Austin & MG wel dan
Is voor mij nu nog niet betaalbaar, daar niet van, maar voor iemand met een redelijke baan is het wel betaalbaar (of ie het er voor over heeft is een 2e )
quote:Ik denk bij Austin altijd meteen aan die dure sportwagens
Op woensdag 23 juli 2003 00:03 schreef bleiblei het volgende:[..]
Toch wel... zo een Bean Austin is erg betaalbaar, en een MG F is ook niet schreeuwend duur.
quote:Officieel niet... maar als je daar niet naar kijkt: Zo Duits als het maar kan!
Op woensdag 23 juli 2003 00:05 schreef okkie-man het volgende:[..]
die nieuwe is volgens mij Duits
quote:Een vriend van me gaat begin dit jaar een MG F kopen
Op woensdag 23 juli 2003 00:06 schreef JoepSproeipoep het volgende:[..]
Bij MG zitten nog wel betaalbare (nieuwprijs <20K euro) auto's.
Is voor mij nu nog niet betaalbaar, daar niet van, maar voor iemand met een redelijke baan is het wel betaalbaar (of ie het er voor over heeft is een 2e
)
quote:Dus gewoon duitse auto's met een engelse naam toch?
Op woensdag 23 juli 2003 00:06 schreef dvr het volgende:
Vauxhall. Maar dat is dan ook de Engelse Opel.. :-)
quote:Daarom, een Aston Martin, Jag, Rolls of Bantley straalt nog Engelsheid uit. Een nieuwe mini is gewoon 100% duits.
Op woensdag 23 juli 2003 00:09 schreef vehpol het volgende:[..]
Officieel niet... maar als je daar niet naar kijkt: Zo Duits als het maar kan!
quote:Een MG F kopen is toch wel leuk
Op woensdag 23 juli 2003 00:09 schreef bleiblei het volgende:[..]
Een vriend van me gaat begin dit jaar een MG F kopen
...
Op zijn 19de. Maar goed, hij houdt dan ook geld over aan het einde van de maand en ik niet
(hij gaat niet uit, doet geen leuke dingen e.d. )
Maar ik snap wat je bedoeld
En de meeste zijn in Duitse (RR, Bentley, Mini) of Amerikaanse handen (Jaguar, Vauxhall). Rover en MG zijn sinds een paar jaar weer onafhankelijk.
quote:Das extreem vet!!
Op woensdag 23 juli 2003 00:10 schreef JoepSproeipoep het volgende:[..]
Een MG F kopen is toch wel leuk
Maar ik snap wat je bedoeld
Magoe, ik wil er niet zoveel voor opofferen.
quote:Das alleen australie idd.
Op woensdag 23 juli 2003 00:12 schreef superheist het volgende:
Holden? of is dat alleen australië
quote:Niet helemaal, hij is nog altijd in Engeland gedesignd (grootste deel zelfs onder de Rover tijd nog) en wordt daar ook gebouwd. Niet helemaal Duits want ook de motor is gebouwd in zuid-amerika en ontwikkeld door Crysler.
Op woensdag 23 juli 2003 00:10 schreef bleiblei het volgende:[..]
Een nieuwe mini is gewoon 100% duits.
Net zoals de onzin dat jaguar nu opeens Amerikaans zou zijn. Ze worden nog altijd in Engeland gebouwd en ontwikkeld, ze lenen alleen wat spullen van Ford Europe dat ook in Engeland en Duitsland gevestigd is. Amerikaans is dus alleen de eigenaar. Imho nog rustig Brits te noemen.
En Aston Martin en Austin worden in dit topic ook flink door elkaar gehaald
Austin is altijd een merk geweest voor de gewone man (in de jaren 20 met de Austin 7, Engelse tegehanger van de T Ford die nog bij BMW onder licentie gebouwd werd etc.) en hebben ook wat leuke sportieve betaalbare roadsters gemaakt
. Ook de echte Mini is bij hun en Morris ontwikkeld. Austin is later via British Leyland bij de Rover Group terecht gekomen en zo ook de Mini.
Aston Martin is dat peperdure automerk (altijd al) waar James bond nu in rondrijd. Nogal een verschil dus maar allebei Brits maar de laatste niet echt betaalbaar. Aston Martin behoort nu tot het Ford concern maar daarvoor geld hetzelfde wat ik eerder over Jaguar ziei -> zowat alleen financieel in amerikaanse handen.
Van de vele normale gezins automerken die Engeland vroeger had is dus eigenlijk alleen Rover over. Komt voornamelijk door de dure loonkosten dara (nog duurder dan de rest van Europa) en kunnen ze dus alleen te dure auto's maken (wel erg mooie).
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |