quote:Thx, zulke sites zijn nog wel aardig, hoe minder menselijke interactie, hoe beter.
Op dinsdag 22 juli 2003 17:15 schreef motown het volgende:[..]
Een automatische nieuwspagina-samensteller die artikel lings en rechts automatisch bij elkaar schraapt van diverse nieuws-sites, ongeacht de politieke kleur. En dat alles zonder dat er een menselijke redactie bij aan te pas komt!
quote:Waar zie jij in mijn post dat ik nooit iets lees? WAAR?
Op dinsdag 22 juli 2003 17:19 schreef Marteijn het volgende:[..]
Je vormt je mening zelf wel maar je leest nooit iets. Dat zullen goed gefundeerde meningen zijn.
quote:Nee, voor boebies moet je (net als voor de interviews) eveneens de Playboy hebben.
Op dinsdag 22 juli 2003 21:48 schreef Ryan3 het volgende:
Ik lees al zeker een jaar of 10 geen opiniebladen meer. Af en toe wil ik er nog weleens 1 kopen. Daarvoor las ik VN, Elsevier en af en toe de Haagse Post, toen Boebie nog leefde. Om 1 of andere reden vond ik Boebie altijd stoer...
Sorry, Yvonne. Ik kon het niet laten.
quote:
Op dinsdag 22 juli 2003 21:56 schreef motown het volgende:[..]
Nee, voor boebies moet je (net als voor de interviews) eveneens de Playboy hebben.
Sorry, Yvonne. Ik kon het niet laten.
quote:Maar serieus, wie was die Boebie nou? Ik kan er niet veel over vinden op Google en het was van voor mijn tijd, vrees ik.
Op dinsdag 22 juli 2003 22:04 schreef Ryan3 het volgende:[..]
.
quote:W.L. Brugsma. Zijn uit zijn kindertijd stammende voornaam was Boebie. Boebie Brugsma dus.
Op dinsdag 22 juli 2003 22:05 schreef motown het volgende:[..]
Maar serieus, wie was die Boebie nou? Ik kan er niet veel over vinden op Google en het was van voor mijn tijd, vrees ik.
quote:Toch zitten er juweeltjes tussen. Ik bladerde de papieren versie vaak nogal ongeīnteresseerd door, maar ik heb verscheidene prachtige online artikelen gelezen. Er staat me in het bijzonder een artikel over Janmaat en de vrijheid van meningsuiting bij, geschreven door een weinig conventionele 'linkse' politicoloog.
Op dinsdag 22 juli 2003 17:02 schreef motown het volgende:
Dan heb je De Groene Amsterdammer nog nooit gelezen.
Hoewel ik de Elsevier vaak met veel plezier lees - lekker rechts, zoals al gezegd is - is het wat persoonlijke vrijheid betreft een verschrikkelijk repressief blad. Er wordt veelal geschreven in het verlengde van het VVD-program. Zo'n artikel uit De Groene Amsterdammer over de vrijheid van meningsuiting is dan een hele verademing.
HP/De Tijd is inderdaad een lovenswaardig blad vanwege de ruimte die geboden wordt aan libertarische schrijfsels (column van Bart Croughs en onlangs een stuk van Henry Sturman).
Elsevier daar heb ik niet zo veel mee, nooit gehad ook.
quote:Sorry hoor, maar de nieuwe revue is GEEN opinieblad
Op woensdag 23 juli 2003 00:41 schreef JAM het volgende:
De Nieuwe Revu..
quote:Ik heb welgeteld ooit twee keer de Nieuwe Revue gelezen en in beide gevallen betrof het (kennelijk toevallig) een politiek-gerelateerd artikel. Niemand is perfect, sorry hoor.
Op woensdag 23 juli 2003 10:51 schreef Samarinde het volgende:[..]
Sorry hoor, maar de nieuwe revue is GEEN opinieblad
Can we move on now, please? ![]()
quote:Goed dat je het zegt. Ik wist dat we er een vergeten waren.
Op dinsdag 22 juli 2003 17:46 schreef Marteijn het volgende:[..]
Ik heb geen cijfers bij de hand, maar ik weet vrij zeker dat de Prive het opinieblad is met de grootste oplage (groter dan die van VN, de Groene, HP en Elsevier bij elkaar).
quote:Wanneer is een blad eigenlijk wel precies een opinieblad?
Op woensdag 23 juli 2003 10:51 schreef Samarinde het volgende:[..]
Sorry hoor, maar de nieuwe revue is GEEN opinieblad
quote:Als zo'n blad niet pretendeert een "objectieve" nieuws/informatiebron te zijn. Dat is dan meestal wel duidelijk te merken aan de "algemene toon" van de artikelen, reportages en columns, hoewel de sportievere opiniebladen ook weleens een "advocaat van de duivel" interviewen of aan het woord laten.
Op zaterdag 26 juli 2003 16:38 schreef Tijn het volgende:[..]
Wanneer is een blad eigenlijk wel precies een opinieblad?
[Dit bericht is gewijzigd door motown op 26-07-2003 17:55]
En heb nu alweer een jaartje een abonnement op de VN. Soms een beetje te links, maar over het algemeen vind ik het een interessante mix van nieuws(achtergronden), cultuur, en opinie.quote:Op zaterdag 26 juli 2003 16:39 schreef Libris het volgende:
Vroeger Elsevier en abbo op time en vriendin had newsweek
Later in Nederland: VN/Groene/HP (afhankelijk van de onderwerpen)
en hier: Time (Asia) / Newsweek (ook afhankelijk van de onderwerpen
Revuquote:Op zondag 20 maart 2005 22:45 schreef BloodyLotte het volgende:
Revu heeft de laatste tijd wel leuke artikelen over diverse onderwerpen. Dus die reken ik wel tot een opinieblad. Het heeft een verfrissende manier van provoceren, en daar houd ik wel van.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |