quote:
Volkswagen has released the first pictures of the new Golf, the fifth generation of the car first launched in 1974. The new range goes on sale in the UK next February. As with all subsequent generations, this fifth version is an evolution of the Giorgetto Giugiaro designed original, the trademark rear pillar, truncated tail and simple silhouette all remaining. The latest version is significantly bigger than the last, gaining 57m in length, 24mm in width and 39mm in height, making it decisively larger than its rival the Ford Focus and bigger, incidentally, than the Passat of the late '70s. The extra space particularly benefits rear leg- and headroom.Cabin quality - which leapt forward so completely in the previous generation Golf that the opposition was wrong-footed - edges forward again, but not to the same degree as last time. Nevertheless, expect the new Golf to maintain its perceived position as the best quality car in its class. To this end, its body is a spectacular 80 percent stiffer than the outgoing car's (which was far from poor in this respect) to the benefit of crash performance, refinement and suspension behaviour. The suspension system itself consists of MacPherson struts up front, as before, but a completely new rear axle, previously revealed on the Audi A3, which is modelled on the clever multi-link control blade system employed by the Ford Focus. The power steering system is electro-hydraulic. Expect the new Golf to ride and handle more effectively than the current model as a result.
The engine range is extensive; all units, whether petrol or diesel, are now direct injection, though not all variants will make it to the UK. Four engines will be available at launch, with more to come later, as indicated:
Petrol
1.4 FSI 75bhp - launch
1.6 FSI 115bhp - launch
1.6 FSI 85bhp - late 2004
2.0 FSI 148bhp - late 2004
2.0 Turbo 200bhp - 2005
3.2 V6 250bhp - 2005Diesel
1.9 105bhp - launch
2.0 140bhp - launch
2.0 69bhp - late 2004
2.5 TDI 175bhp - 2005Gearboxes will include six-speed manuals and automatics, plus a five-speed manual and the clever six-speed sequential DSG transmission recently debuted in the Audi TT V6.
This biggest-selling car of its kind in Europe, the new Golf is joined by an all-new Vauxhall Astra, which was revealed last week, and late next year, an all-new Ford Focus, this trio accounting for the bulk of so-called C segment sales in the UK and Europe. Buyers will enjoy a fresh choice of products that will undoubtedly have improved. While the Focus is the number one best-seller in the UK and highly unlikely to be dislodged by the VW, the Golf is almost certain to remain the top choice among buyers on the continent.
quote:My thoughts exactly!
Op dinsdag 22 juli 2003 15:16 schreef ramses het volgende:
Net een seat ibiza
quote:
Op dinsdag 22 juli 2003 15:16 schreef Wile_E_Coyote het volgende:
Leuk, een Nissan Almera met een VW-logo
quote:Kunnen we ook normaal reageren?
Op dinsdag 22 juli 2003 15:16 schreef ramses het volgende:
Net een seat ibiza
quote:Ik ben het wel met de andere posters eens... Het ziet er niet meer uit als een Golf, maar als een mix van een dozijn andere auto's waarvan zeker de Ibiza en de Almera een deel uitmaken.
Op dinsdag 22 juli 2003 15:17 schreef Tonny het volgende:[..]
[..]Kunnen we ook normaal reageren?
Geen Golf voor mij dit jaar
quote:Hoezo? Ben je medwerker van VW of zo? Ik vind het een Almera met een VW logo. Of mag je hier alleen kwijlen en oooh en aaaaah roepen of zo?
Op dinsdag 22 juli 2003 15:17 schreef Tonny het volgende:[..]
[..]Kunnen we ook normaal reageren?
De achterkant is weinig nieuws. zoals ik het nu bekijk vindt ik het de beste golf die er is. Het is nog niet geweldig, maar beter dan deel 1 t/m 4.
De golf, alles met mate...
quote:Klopt
Op dinsdag 22 juli 2003 15:18 schreef Kreator het volgende:
Ik herken er nog maar weinig in van de originele golf. Ik vind het niet mooi zo..
quote:Dan toch zeker de Almera Tino?
Op dinsdag 22 juli 2003 15:16 schreef Wile_E_Coyote het volgende:
Leuk, een Nissan Almera met een VW-logo
quote:Mn kleine neefje roept ook dat alles op alles lijkt. Ik dacht dat volwassenen zoiets niet deden?
Op dinsdag 22 juli 2003 15:18 schreef Wile_E_Coyote het volgende:
Hoezo? Ben je medwerker van VW of zo? Ik vind het een Almera met een VW logo. Of mag je hier alleen kwijlen en oooh en aaaaah roepen of zo?
quote:OOOOH!
Op dinsdag 22 juli 2003 15:18 schreef Wile_E_Coyote het volgende:[..]
...Of mag je hier alleen kwijlen en oooh en aaaaah roepen of zo?
*t is net een Almera!*
't Had zo mooi kunnen zijn
quote:Kleine kinderen zijn juist nogal snel onder de indruk. Maar volwassenen zijn minder snel te belazeren
Op dinsdag 22 juli 2003 15:20 schreef Tonny het volgende:[..]
Mn kleine neefje roept ook dat alles op alles lijkt. Ik dacht dat volwassenen zoiets niet deden?
quote:Wat is daar abnormaal aan dan?
Op dinsdag 22 juli 2003 15:17 schreef Tonny het volgende:[..]
[..]Kunnen we ook normaal reageren?
quote:Hij is zoveel van het hoekige en het 'stoere' kwijt. Dat is wel een enorm nadeel. Ook voor de 10 miljoen tuners die daar een golf voor kopen. Ik denk dat ze hiermee marktaandeel gaan verliezen.
Op dinsdag 22 juli 2003 15:19 schreef Tonny het volgende:[..]
Klopt
Maar dat noemt men bij volkswagen 'evolutie'.
Vernieuwing is ver te zoeken bij volkswagen. 't is een keuze die je maakt, blijkbaar...
quote:Wat is dit nou voor waardeloze opmerking.
Op dinsdag 22 juli 2003 15:19 schreef Tjabbo het volgende:
Waarom hebben ze alleen de voorkant veranderd?zoals ik het nu bekijk vindt ik het de beste golf die er is.
quote:Ik denk dat dat wel meevalt. Ze houden hun degelijkheid waarschijnlijk en blijven dus een gewild lease-object.
Op dinsdag 22 juli 2003 15:21 schreef Kreator het volgende:[..]
Hij is zoveel van het hoekige en het 'stoere' kwijt. Dat is wel een enorm nadeel. Ook voor de 10 miljoen tuners die daar een golf voor kopen. Ik denk dat ze hiermee marktaandeel gaan verliezen.
quote:Ik denk het ook. Ik denk dat de design afdeling van volkswagen OF in slaap is gesukkelt, of een verkeerde strategie volgt. Na de polo en touran bevestigd voor mij deze golf dat vermoeden.
Op dinsdag 22 juli 2003 15:21 schreef Kreator het volgende:[..]
Hij is zoveel van het hoekige en het 'stoere' kwijt. Dat is wel een enorm nadeel. Ook voor de 10 miljoen tuners die daar een golf voor kopen. Ik denk dat ze hiermee marktaandeel gaan verliezen.
quote:Je zult iig niet je nek verrekken als die auto toevallig langsrijdt
Op dinsdag 22 juli 2003 15:23 schreef Ultimora het volgende:
moet zeggen dat ik hem echt niet vind tegenvallen.. maar echt super super super mooi istie natuurlijk ook niet... maar ik vind hem zeker wel iets hebben!
quote:Wat loop je nou te jammeren dan, als iemand deze kar op een Seat Ibiza vind lijken is dat toch zijn goed recht, *sigh*.
Op dinsdag 22 juli 2003 15:17 schreef Tonny het volgende:[..]
[..]Kunnen we ook normaal reageren?
quote:Kleuters en ouwe oma's roepen ook zulke dingen.
Op dinsdag 22 juli 2003 15:26 schreef Mannekino het volgende:
Wat loop je nou te jammeren dan, als iemand deze kar op een Seat Ibiza vind lijken is dat toch zijn goed recht, *sigh*.
[Dit bericht is gewijzigd door Kreator op 22-07-2003 15:29]
Dat hoeft niks af te doen aan de auto, dat is gewoon mijn mening, een onderbuikgevoel (om maar eens een populaire jeukterm uit POL te gebruiken).
Zouden ze dan toch door hebben dat peugeot het merk is van deze tijd?
quote:Iemand riep een keer bij het uitkomen van de nieuwe saab 9-3 dat deze heel erg op de nieuwe vectra leek. Later bleek dat gebasseerd op het feit dat diegene had gelezen dat het onderstel van de vectra gedeelt wordt met de saab 9-3.
Op dinsdag 22 juli 2003 15:31 schreef Wile_E_Coyote het volgende:
Dat ie op de Ibiza lijkt is niet zo vreemd, gezien het feit dat Seat en VW tot hetzelfde concern behoren. Ik blijf erbij dat zowel de lijnen als de optische zaken zoals de koplampen 1:1 van een Almera afkomen.Dat hoeft niks af te doen aan de auto, dat is gewoon mijn mening, een onderbuikgevoel (om maar eens een populaire jeukterm uit POL te gebruiken).
Feit dat seat en volkswagen onder 1 concern vallen, wil nog niks zeggen over een zelfde design strategie / overnemen van design elementen. Verdiep je je eens in design en de zaken omtrent design en designprojecten voor je loze kreten gaat roepen.
Nog even de Tino toegevoegd...
[Dit bericht is gewijzigd door Spotmatic op 22-07-2003 15:45]
quote:Je lokt het uit. Hou daar eens mee op. Ik ga hier niet voor jan lul allerlei offtopic reacties editten.
Op dinsdag 22 juli 2003 15:34 schreef Tonny het volgende:[..]
Iemand riep een keer bij het uitkomen van de nieuwe saab 9-3 dat deze heel erg op de nieuwe vectra leek. Later bleek dat gebasseerd op het feit dat diegene had gelezen dat het onderstel van de vectra gedeelt wordt met de saab 9-3.
Feit dat seat en volkswagen onder 1 concern vallen, wil nog niks zeggen over een zelfde design strategie / overnemen van design elementen. Verdiep je je eens in design en de zaken omtrent design en designprojecten voor je loze kreten gaat roepen.
quote:Ik heb het plaatje van m'n server verwijderd....ter info
Op dinsdag 22 juli 2003 15:35 schreef Spotmatic het volgende:
OK, op verzoek van Kreator ontopic dan: ik vind ze anders verrekte veel op elkaar lijken..[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]Nog even de Tino toegevoegd...
Overigens, om te reageren op jouw post, ik vind die golf net zoveel op een ibiza lijken als m;n buurmeisje op een oom van me lijkt. Toeval dus
quote:Effe gefikst
Op dinsdag 22 juli 2003 15:43 schreef Tonny het volgende:[..]
Ik heb het plaatje van m'n server verwijderd....ter info
Mijn visie:
Renault, Peugot, Ford (en in iets mindere mate) Opel proberen zich te onderscheiden door opvallende, aparte en vernieuwende designs. Een (groot?) deel van de markt zit daar niet op te wachten... Volkswagen vergroot bij deze groep met de huidige concurrentie z'n aandeel redelijk.. Door minder vernieuwende/schokkende designs onderscheiden ze zich wel....
Maar nee, doet u mij dan toch maar een Fransoos
quote:Is het niet zo dat Mazda daar bijna aan onderdoor ging? Het bedrijf dat eind jaren '80 en begin jaren '90 zo vernieuwend was, ging plotseling op de conservatieve toer en verloor in rap tempo marktaandeel. Waarom zou dit bij VW anders zijn? Zoals ik het zie moet je bij VW teveel geld betalen voor een conservatieve uitstraling. Dan heeft Mazda het nu beter begrepen. De Mazda 3 ziet er niet verkeerd uit, vind ik...
Op dinsdag 22 juli 2003 15:47 schreef Xtreem het volgende:
Lelijk? nee..... mooi? hmm... spannend? NEE.Mijn visie:
Door minder vernieuwende/schokkende designs onderscheiden ze zich wel....
quote:BMW had op tijd door dat het snel iets aan z'n design strategie moest doen, net als mercedes. Zo ook renault, ford en zelfs opel.
Op dinsdag 22 juli 2003 15:47 schreef Xtreem het volgende:
Een (groot?) deel van de markt zit daar niet op te wachten...
Helaas zul je ze over een tijd wel weer op elke straathoek tegenkomen.
Ik vind de V niet echt bijzonder, maar welke huidige volkswagen is dat wel? En toch worden er nog steeds veel VW's verkocht. Rara....
Niet iedereen wil in een opvallende auto rijden
quote:Voor prijs en uitrusting moet je tot nu toe ook niet bij VW zijn, ook daar zijn fransosen e.d. beter in imho. Lijkt me sterk dat dat opeens in deze golf gaat veranderen.
Op dinsdag 22 juli 2003 16:04 schreef henkyfox het volgende:
Wat ik mis in al jullie reacties is dat het er niet alleen om draait hoe een auto er aan de buitenkant uitziet. Prijs, uitrusting en rijeigenschappen wegen mijn inziens een stuk zwaarder.
quote:Quotje van de autovisie site dan maar?
Op dinsdag 22 juli 2003 15:34 schreef Ketama het volgende:
Goh, verbaast me steeds meer dat duitse fabrikanten de peugeot look in hun auto's proppen. Deze lijkt weer op de 307 en de nieuwe bmw 6 serie heeft de kont van een 406 coupe.Zouden ze dan toch door hebben dat peugeot het merk is van deze tijd?
quote:Dit dus over het design, als je geen evolutionair model als deze of (in iets mindere mate de Astra) wilt rijden, dan moet je bij de Renault dealer gaan sjoppen IMHO.
.... De Golf V is, zoals te verwachten was, een evolutionair model. Geen Mégane-achtige fratsen bij Volkswagen. Of zoals designer Murat Günak (die voor hij bij Volkswagen werkte, bij Peugeot medeverantwoordelijk was voor de 307!) het formuleerde: ,,We wilden een nieuwe Golf ontwerpen, en niet een nieuwe auto."
En onmiskenbaar Golf is de boreling uit Wolfsburg, met het kenmerkende profiel en de karakteristieke C-stijl als bakens. De koplampclusters en achterlichten vertonen de nodige overeenkomsten met die van de Phaeton. De motorkap heeft twee opvallende welvingen gekregen die van de A-stijl breed uitlopen naar de grote koplampen. Beide elementen zouden de opmaat vormen naar een nieuwe Volkswagen-designtaal.
quote:idd je bent 1 van de weinige die m mooi vindt
Op dinsdag 22 juli 2003 16:55 schreef kroegtijger het volgende:
supergave bak die golf V
ik zal wel weer een van de weinige zijn, maar ik vinnet weer een mooi staaltje ontwerp.....heel strak. VW: chapeau!
quote:Precies, ben je conservatief ingesteld, koop je een golf V. Niks mis mee.
Op dinsdag 22 juli 2003 16:25 schreef edjekroketje het volgende:
Dit dus over het design, als je geen evolutionair model als deze of (in iets mindere mate de Astra) wilt rijden, dan moet je bij de Renault dealer gaan sjoppen IMHO.
Echter, volkswagen pionierde door een golf 1 te introduceren. Voor die tijd nieuw en trendsettend. De golf modellen die daarop volgden waren stuk voor stuk voortborduursellen op die ene trendsetter.
Je kan het evolutie noemen, ik noem het behouden en het tonen van geen lef.
Kijk naar bmw, en trek de conclusie uit het feit dat de nieuwe bmw's met hun nieuwe design nog steeds alszijnde bmw's te herkennen zijn, dat evolutie niet zonder revolutie hoeft te gaan.
Grtz Mario
Let's Go For Pumping
quote:Overigens:
Op dinsdag 22 juli 2003 15:35 schreef Spotmatic het volgende:
OK, op verzoek van Kreator ontopic dan: ik vind ze anders verrekte veel op elkaar lijken..[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]Nog even de Tino toegevoegd...
quote:Ze staan allebei op een weg? Wat bedoel je? Zelfde kleur?
Op dinsdag 22 juli 2003 17:04 schreef ddZ het volgende:
Overigens:
quote:omdat renault en peugeot de laatste 2 jaar op zijn geklommen naar de 1e 2 plekken van de leasemarkt waar eerst vw stond
Op dinsdag 22 juli 2003 17:05 schreef Ketama het volgende:
Ach, ik kan ze een ding toegeven. Het zijn wel perfecte leasebakken, dus waarom iets gigantisch veranderen als het model goed in de leasehandel ligt?
quote:Waarom denk je dat ik een bericht gequote heb icm. die plaatjes ?
Op dinsdag 22 juli 2003 17:06 schreef Tonny het volgende:[..]
Ze staan allebei op een weg? Wat bedoel je? Zelfde kleur?
quote:Om aan te geven dat al die auto's op een weg staan?
Op dinsdag 22 juli 2003 17:14 schreef ddZ het volgende:
Waarom denk je dat ik een bericht gequote heb icm. die plaatjes ?
quote:Cool, 175 pk diesel, maar waarom moet die zo laat komen, is dat niet de huidige V6?
Op dinsdag 22 juli 2003 15:16 schreef Tonny het volgende:Diesel
1.9 105bhp - launch
2.0 140bhp - launch
2.0 69bhp - late 2004
2.5 TDI 175bhp - 2005
quote:Zucht
Op dinsdag 22 juli 2003 17:17 schreef Tonny het volgende:[..]
Om aan te geven dat al die auto's op een weg staan?
Leg het anders eens even uit, en wees specifiek
Hint: uiterlijk
quote:Ja? Ze hebben beide 4 zwarte wielen, ruiten aan de zijkant en vooruit, een atenne op dak. Inderdaad zeg!!
Op dinsdag 22 juli 2003 17:20 schreef ddZ het volgende:
ZuchtHint: uiterlijk
quote:Ik vind de nieuwe Golf V iig. wel wat weg hebben van de Corolla, niet mijn probleem als jij dat niet vind, dus even normaal reageren mag ook wel de volgende keer
Op dinsdag 22 juli 2003 17:21 schreef Tonny het volgende:[..]
Ja? Ze hebben beide 4 zwarte wielen, ruiten aan de zijkant en vooruit, een atenne op dak. Inderdaad zeg!!
quote:Ja, ik zei ook, wees eens specifiek. Wat vind je nou dat die corolla zoveel op de golf doet lijken of andersom? Welke details?
Op dinsdag 22 juli 2003 17:24 schreef ddZ het volgende:[..]
Ik vind de nieuwe Golf V iig. wel wat weg hebben van de Corolla, niet mijn probleem als jij dat niet vind, dus even normaal reageren mag ook wel de volgende keer
quote:k dan zal ik s aan jou vragen om wat specifiekers, leg uit wat je tzelfde vindt aan een nieuwe megane en de nieuwe golf (jij zeiken ik zeiken
Op dinsdag 22 juli 2003 17:26 schreef Tonny het volgende:[..]
Ja, ik zei ook, wees eens specifiek. Wat vind je nou dat die corolla zoveel op de golf doet lijken of andersom? Welke details?
Want eerlijk gezegd, ik vind elke auto wel wat van elke auto hebben.
maar idd de duitse merken zijn zekers niet meer zo innovatief en vooruitstrevend qua uiterlijk wat ze jaren waren, tbegint er nu toch echt op telijken dat renault en peugeot de markt gaan controleren (waarvoor hulde eindelijk weer mooie auto's op de wegen
)
quote:Dan mag jij zelf ook wel iets specifieker zijn de volgende keer, maar goed.
Op dinsdag 22 juli 2003 17:26 schreef Tonny het volgende:[..]
Ja, ik zei ook, wees eens specifiek. Wat vind je nou dat die corolla zoveel op de golf doet lijken of andersom? Welke details?
Want eerlijk gezegd, ik vind elke auto wel wat van elke auto hebben.
Om je vraag te beantwoorden: als je alleen al naar de zijkant kijkt van beide auto's dan vind ik ze erg op elkaar lijken: neem de vorm van de A- B- & C-stijl; de deuren, de taille-lijn. Zelfs de neus doet me qua vorm aan de Corolla denken..
Ik moet er effe aan wennen, vind de achterlichten wel mooi. Je zag aan de spypics uit de desert die 2 ronde gaten zitten, dus dat ze er zo uit kwamen te zitten was wel duidelijk.
Ik vind hem wel mooier dan de Astra:
De Golf oogt veel cleaner en rustiger, subtieler IMO.
Stukje Seat ibiza, stukje corsa , vleugje 307 + vleugje uit de rest van nieuwe beestjes en zie hier, na de astra nog een lelijke nieuwe burgermanswagen.
Zoals voor de Golf gebruikelijk is niet zo gewaagd als bv een Megane, maar vergeet niet dat 80% van autorijdend Nederland helemaal geen gewaagde auto wil!
Had m anderhalf jaar terug al gezien toen ik bij VW werkte, inmiddels zijn er wel wat modellen op de markt die wat gelijkenis vertonen, maar denk toch dat de Golf zich nog prima kan onderscheiden van de anderen...
quote:Correct!! Er zit altijd een soort van 'strijd' gevoel tussen de consumenten. Alsof de plaats in autoverkopen altijd vertaald moet naar ruzie/strijd tussen de autofabrikanten, wat men dan weer oppikt door te vermoeden dat men van elkaar details 'jat'.
Op dinsdag 22 juli 2003 18:53 schreef FunnyMuffin het volgende:
best wel lollig hoe hij volgens de 'kritieken' srpekend op zo'n beetje elke andere wagen lijkt, niveau in dit soort topics is best wel 'vaag' meestal.
quote:
Op dinsdag 22 juli 2003 17:29 schreef jozef444 het volgende:
k dan zal ik s aan jou vragen om wat specifiekers, leg uit wat je tzelfde vindt aan een nieuwe megane en de nieuwe golf (jij zeiken ik zeiken)
quote:Nooit gehoord van sarcasme?
Op dinsdag 22 juli 2003 17:30 schreef ddZ het volgende:
Dan mag jij zelf ook wel iets specifieker zijn de volgende keer, maar goed.
zag de foto van voor...
nee niet echt mooi
of moet ik zeggen " echt niet mooi" ?
quote:Als je daar meteen al vanuit moet gaan kun je net zo goed geen foto's posten
Op dinsdag 22 juli 2003 19:50 schreef Tonny het volgende:denk dan even na over het feit dat een auto in het echt altijd anders aandoet
quote:Is het posten van foto's altijd een vrijbrief om te gaan roepen dat het op iets lijkt dan?
Op dinsdag 22 juli 2003 19:52 schreef PeuRac het volgende:
Als je daar meteen al vanuit moet gaan kun je net zo goed geen foto's posten
quote:Nog niet, verwacht een niet spannende evolutie van het ouwe
Op dinsdag 22 juli 2003 19:53 schreef Konijn het volgende:
Mooie auto!Vooral met een 2.5 tdi 175 pk
Zijn er ook foto's van het dashboard
quote:Dus als ik hem op een andere vind lijken, dan is dat dus meteen een vorm van laag niveau
Op dinsdag 22 juli 2003 18:53 schreef FunnyMuffin het volgende:
best wel lollig hoe hij volgens de 'kritieken' srpekend op zo'n beetje elke andere wagen lijkt, niveau in dit soort topics is best wel 'vaag' meestal.
Ik moet er effe aan wennen, vind de achterlichten wel mooi. Je zag aan de spypics uit de desert die 2 ronde gaten zitten, dus dat ze er zo uit kwamen te zitten was wel duidelijk.
Ik vind hem wel mooier dan de Astra:
De Golf oogt veel cleaner en rustiger, subtieler IMO.
quote:In feite wel.
Op dinsdag 22 juli 2003 20:36 schreef ddZ het volgende:
Dus als ik hem op een andere vind lijken, dan is dat dus meteen een vorm van laag niveau![]()
.
Met al die wensen in gedachten is het de vraag of de ontwerpers in hun opdracht geslaagd zijn.
Qua ontwerp van de carosserie denk ik van wel. Het designstatement dat een VW een VW maakt o.a door de vorm en indeling vd achterlichten en het prominente logo op de lammellengrille voor maakt deze nieuweling herkenbaar.
Voor de andere eigenschappen is het wachten tot de pers deze auto onder handen heeft genomen. Dan zal blijken of er ook vooruitgang is in bijvoorbeeld weggedrag en hoe het interieur is.
Laat ik hier eens een leuke uitspraak doen: Ik ben binnekort toe aan vervanging voor mijn golf IV. Daarbij heb ik een aantal auto's in mijn gedachten. Het laatste dat ik zou willen is een MPV, en het voorlaatste iets dat daar in de verte op lijkt. Voor mij hoeft dat niet. Een "gewone" Megane vind ik spuug en spuug lelijk!!!!
Daar wil ik dus ook niet in rijden. Blijft er weinig over, nietwaar?
Verder vind ik andere auto's in de klasse van de Golf net zo vernieuwend als die Golf. De Astra bijvoorbeeld vind ik niet bijster spectaculair. Het enige merk dat z'n nek heeft uitgestoken is Renault met die lelijke Megane. De 307 vind ik niet echt verassend. Alleen maar een wannabee MPV. De Fiat Stilo is ook een doodgewone auto die vooral in 5 deurs uitvoering erg omhooggetrokken lijkt. En vinden jullie de laatste Almera en Corolla dan zo'n verassing?
Hier spreekt dus iemand die geen modieus vormgegeven auto hoeft, maar wel een waar ik met plezier in kan rijden.
Zullen we nu eens met z'n allen gaan zitten duimen dat de nieuwe Golf net zo goed rijdt als de Focus (de maatstaf in z'n klasse)?
Sorry, ik vind Golfjes leuke autoos. En nee, ik ben niet zo'n jochie meer geloof ik...
quote:Goh, ben ik de enige die een behoorlijke dosis 307 in deze Golf ziet, m.n. de achterkant? Anyway er komt ook een HELE mooie Megane CC, misschien is dat wat voor jou?
Op dinsdag 22 juli 2003 21:03 schreef edjekroketje het volgende:
Ik geef 't je te doen hoor. Volgens mij zag de opdracht voor de ontwerpers van VW er als volgt uit: ontwerp een auto die de opvolger is voor een absoluut succesnummer. Hij moet in alle opzichten beter zijn en de vaste kopersgroep niet afschrikken. Hij moet beter presteren, op de weg liggen en ergonomisch beter in elkaar zitten. O ja hij moet natuurlijk ook ruimer, en veiliger worden en niet te vergeten sneller.Met al die wensen in gedachten is het de vraag of de ontwerpers in hun opdracht geslaagd zijn.
Qua ontwerp van de carosserie denk ik van wel. Het designstatement dat een VW een VW maakt o.a door de vorm en indeling vd achterlichten en het prominente logo op de lammellengrille voor maakt deze nieuweling herkenbaar.
Voor de andere eigenschappen is het wachten tot de pers deze auto onder handen heeft genomen. Dan zal blijken of er ook vooruitgang is in bijvoorbeeld weggedrag en hoe het interieur is.Laat ik hier eens een leuke uitspraak doen: Ik ben binnekort toe aan vervanging voor mijn golf IV. Daarbij heb ik een aantal auto's in mijn gedachten. Het laatste dat ik zou willen is een MPV, en het voorlaatste iets dat daar in de verte op lijkt. Voor mij hoeft dat niet. Een "gewone" Megane vind ik spuug en spuug lelijk!!!!
![]()
Daar wil ik dus ook niet in rijden. Blijft er weinig over, nietwaar?
Verder vind ik andere auto's in de klasse van de Golf net zo vernieuwend als die Golf. De Astra bijvoorbeeld vind ik niet bijster spectaculair. Het enige merk dat z'n nek heeft uitgestoken is Renault met die lelijke Megane. De 307 vind ik niet echt verassend. Alleen maar een wannabee MPV. De Fiat Stilo is ook een doodgewone auto die vooral in 5 deurs uitvoering erg omhooggetrokken lijkt. En vinden jullie de laatste Almera en Corolla dan zo'n verassing?Hier spreekt dus iemand die geen modieus vormgegeven auto hoeft, maar wel een waar ik met plezier in kan rijden.
Zullen we nu eens met z'n allen gaan zitten duimen dat de nieuwe Golf net zo goed rijdt als de Focus (de maatstaf in z'n klasse)?
Sorry, ik vind Golfjes leuke autoos. En nee, ik ben niet zo'n jochie meer geloof ik...
De nieuwe Astra vond ik al niet echt geslaagd, maar als ik deze VW zie vind ik die Astra nog 10 keer mooier.
Ik ben zelf VW rijder, zeer tevreden van (ondanks mijn VW een erg slome bak is).
Als mijn motor het begeeft het moment dat deze golf een goeie occasie is zou ik toch eerder opteren voor een nieuwe motor in mijn oud ding, dan deze te kopen.
Te gewaagd voor iemand die er niet van houdt, en niet gewaagd genoeg voor iemand die liever iets gewaagds wilt...
Hopelijk komt er vlug een facelift (of eigenlijk beter een facedrop, want wat zijn dit grote lichten...) van deze.
Helaas VW, maar ook dit keer geen Golf voor mij...
quote:Dan ga ik maar weer even quoten van Autovisie:
Op dinsdag 22 juli 2003 23:02 schreef Jalu het volgende:[..]
Goh, ben ik de enige die een behoorlijke dosis 307 in deze Golf ziet, m.n. de achterkant? Anyway er komt ook een HELE mooie Megane CC, misschien is dat wat voor jou?
Ook de Megane Station en Sedan konden mijn goedkeuring wel dragen, al moet ik wel zeggen dat ik de gewone Megane juist wel een hele mooie auto vind, eindelijk eens geen 13-in-een-dozijn koekblik op 4 wielen...
quote:Dus misschien is dat niet zo vreemd. ,ik zie het ook wel, al vind ik de achterlichjten van beiden weer totaal verschillend.
De Golf V is, zoals te verwachten was, een evolutionair model. Geen Mégane-achtige fratsen bij Volkswagen. Of zoals designer Murat Günak (die voor hij bij Volkswagen werkte, bij Peugeot medeverantwoordelijk was voor de 307!) het formuleerde: ,,We wilden een nieuwe Golf ontwerpen, en niet een nieuwe auto."
Overigens: Autovisie
O ja: ik vind die Megane CC heel mooi om te zien, maar ik ben bang dat ik die niet mag leasen..
quote:my thought exactly!
Op dinsdag 22 juli 2003 15:23 schreef Spotmatic het volgende:
Vreemd, maar zelfs de nieuwe Astra spreekt mij VEEL MEER aan(dat ik dat ooit zou kunnen zeggen)
ben geen opel fan maar waar gaat het heen met de wereld???? Deze golf is imho lelijk en de nieuwe astra is idd errug goed
Zie de wielkuipen, de lijn onder de portieren door en zelfs de velgen lijken van Peugeot 'gejat'. .
quote:Zegt helemaal niks hoor. Vind jij de xm ook op de countach lijken? Of de Daewoo nubia op een ferarri? Of een nieuwe audi a3 op een alfa 147?
Op woensdag 23 juli 2003 09:31 schreef Wile_E_Coyote het volgende:
Dat ie op een 307 lijkt is niet zo vreemd, omdat de ontwerper van deze Golf hiervoor bij Peugeot werkte, waar hij verantwoordelijk was voor het ontwerpen van de 307.
Overigens, ik zie die hele vergelijking tussen de golf en de 307 niet. ALS ik dan toch moet vergelijken, kijk dan eens naar de mazda 3 / astra / 307.
quote:
Op woensdag 23 juli 2003 09:24 schreef Kreator het volgende:
Idd, de lijn is bijna hetzelfde. Ook met die schuinoplopende raamlijn...Maar ik denk dat als je em in het echt ziet, dattie er dan minder op lijkt, dan nu op de foto zo...
quote:
Op woensdag 23 juli 2003 09:36 schreef Tonny het volgende:[..]
Die schuinoplopende raamlijn? Moet ik alle auto's posten hier? Elke auto heeft dat.
Er is een verschil tussen overeenkomsten zien, en overeenkomsten zoeken.
quote:Jouw mening is hiet niet toegestaan
Op woensdag 23 juli 2003 09:46 schreef Kreator het volgende:[..]
,
,
. Mijn mening!!!!!!!!!
,
,
.
Ik vind, dat het ding niet/nauwelijks op de 307 lijkt.
quote:Ow, is fok een display van meningen, of een discussie medium?
Op woensdag 23 juli 2003 09:46 schreef Kreator het volgende:
,
,
. Mijn mening!!!!!!!!!
,
,
.
quote:Ja. Ja.
Op woensdag 23 juli 2003 09:57 schreef Tonny het volgende:[..]
Ow, is fok een display van meningen, of een discussie medium?
Als je het eerste vind, ga dan gewoon lekker naar B&H en post om het kwartier je foto wil je...
Alleen begrijp jij het principe van eigen meningen niet helemaal. Klik even op mijn naam en kijk even hoevaak ik mijn mening in PTA geef en daar normale discussies over voer. Dankje. .
quote:Inderdaad; voor hem telt kennerlijk maar 1 mening
Op woensdag 23 juli 2003 09:59 schreef Kreator het volgende:[..]
Ja. Ja.
Alleen begrijp jij het principe van eigen meningen niet helemaal. Klik even op mijn naam en kijk even hoevaak ik mijn mening in PTA geef en daar normale discussies over voer. Dankje.
.
quote:En dat is?
Op woensdag 23 juli 2003 10:02 schreef ddZ het volgende:Inderdaad; voor hem telt kennerlijk maar 1 mening
quote:Ik begrijp dat principe wel, alleen dacht ik hier op een discussie forum te zijn. Dus feit dat het jouw mening is, betekent toch nog niet dat daar op in mag worden gegaan?
Op woensdag 23 juli 2003 09:59 schreef Kreator het volgende:[..]
Ja. Ja.
Alleen begrijp jij het principe van eigen meningen niet helemaal. Klik even op mijn naam en kijk even hoevaak ik mijn mening in PTA geef en daar normale discussies over voer. Dankje.
.
quote:Jouw mening. Zodra iemand wat anders zegt kom jij aandrieten met 'feiten' om dat te weerleggen en om even aan te geven dat die persoon dan toch wel erg newbie is. Dat is niet zo, want het is een mening. Dat is irritant.
Op woensdag 23 juli 2003 10:06 schreef Tonny het volgende:[..]
En dat is?
quote:Nee, irritant is dat mensen bij het zien van een nieuw model meteen dingen gaan roepen, zonder een beetje te gaan nadenken.
Op woensdag 23 juli 2003 10:09 schreef Kreator het volgende:
Jouw mening. Zodra iemand wat anders zegt kom jij aandrieten met 'feiten' om dat te weerleggen en om even aan te geven dat die persoon dan toch wel erg newbie is. Dat is niet zo, want het is een mening. Dat is irritant.
quote:Ook VW maakt zich wel eens schuldig aan het aloude 'Beter goed gejat dan slecht bedacht' net als alle autofabrikanten.. Het blind adorerend achter VW aanlopen en alle andere meningen afschieten omdat die niet met jouw mening overeen komen is niet de manier om je te gedragen, zelfs (en zeker) niet op een discussieforum.
Op woensdag 23 juli 2003 10:13 schreef Tonny het volgende:[..]
Nee, irritant is dat mensen bij het zien van een nieuw model meteen dingen gaan roepen, zonder een beetje te gaan nadenken.
Het zijn geen observaties, het zijn insinuaties.
(Discussieforum: Het uitwisselen van ideeën over meningen van mensen)
quote:Precies!!! Je slaat de spijker op de kop!!!
Op woensdag 23 juli 2003 10:18 schreef Wile_E_Coyote het volgende:Het blind adorerend achter VW aanlopen en alle andere meningen afschieten omdat die niet met jouw mening overeen komen is niet de manier om je te gedragen,
Overigens, voor de goede orde, ik ben totaal niet onder de indruk van de nieuwe golf. Wat volkswagen noemt 'behoudende evolutie' noem ik 'op safe spelende arrogantie'
quote:Precies, en het reageren op meningen....wat hier blijkbaar niet echt wordt gewaardeerd...want iemand geeft een mening, iemand anders spreekt diegene erop aan, en dat mag ineens niet??
Op woensdag 23 juli 2003 10:18 schreef Wile_E_Coyote het volgende:(Discussieforum: Het uitwisselen van ideeën over meningen van mensen)
quote:op safe spelende arrogantie??? mwoch, da's net zoiets als zeggen dat schumacher niet mag zeggen van zichzelf dat hij verreweg de beste coureur is van iedereen, terwijl iedereen weet dat het wel zo is....
Op woensdag 23 juli 2003 10:20 schreef Tonny het volgende:[..]
Precies!!! Je slaat de spijker op de kop!!!
En juist door te zeggen dat een model op een ander model lijkt, geef je aan dat je NIET adorerend achter VW aanloopt. Dus je 'mening' is gebasseerd op een soort van afkeer. Erg goed dat je dat aanbrengt.Overigens, voor de goede orde, ik ben totaal niet onder de indruk van de nieuwe golf. Wat volkswagen noemt 'behoudende evolutie' noem ik 'op safe spelende arrogantie'
behoudende evolutie vinnik trouwens wel een mooie term
quote:
Op woensdag 23 juli 2003 10:24 schreef kroegtijger het volgende:behoudende evolutie vinnik trouwens wel een mooie term
Kijk naar bmw met z'n nieuwe designlijn, en zie dat evolutie (het herkenbare) ook samen kan gaan met revolutie (designlijn van bmw is totaal anders dan het vorige).
quote:valt wat voor te zeggen, aan de andere kant zijn er genoeg mensen (zoals ik dus) die de meeste nieuwe modellen spuuglelijk vinden (neem nou renault
Op woensdag 23 juli 2003 10:28 schreef Tonny het volgende:[..]
Kijk, volkswagen was jarenlang koploper, ook wat imago betreft. Opgebouwd in de jaren 90. Ook dankzij het geleverde kwaliteit wordt volkswagen erg gewaardeerd. Het design sprak mensen gewoon jarenlang aan.
Echter, op kwaliteit gebied lopen andere merken sterk in, of zitten al op een evenwaardige level. Design technisch bieden aandere merken steeds meer (kijk naar peugeot).
Volkswagen leeft wat betreft in het verleden, en teert op het imago opgebouwd in de (voor hun) gouden jaren: de jaren 90.
Kijk naar de polo, touran, T5 en de nieuwe golf, en trek je conclusie dat volkswagen arrogant is te denken dat ze hetzelfde trucje uit die jaren 90 doorkan trekken naar nu.Kijk naar bmw met z'n nieuwe designlijn, en zie dat evolutie (het herkenbare) ook samen kan gaan met revolutie (designlijn van bmw is totaal anders dan het vorige).
quote:Maar, de stap die bmw maakt met hun nieuwe design biedt meer perspectief voor de toekomst. Daar gaat het om, en het lijkt mij voor een fabrikant 'gezonder' jezelf een doel te stellen te willen blijven ontwikkelen op technisch, veiligheid, EN designvlakken.
Op woensdag 23 juli 2003 10:34 schreef kroegtijger het volgende:
valt wat voor te zeggen, aan de andere kant zijn er genoeg mensen (zoals ik dus) die de meeste nieuwe modellen spuuglelijk vinden (neem nou renault) en wat meer gaan voor het wat strakkere en zakelijkere design...wat bmw met haar modellen aan het doen is juich ik ook niet toe...die nieuwe 7 is wel heel gaaf qua prestaties en technische snufjes, maar ik vinnet er niet uit zien verder.....ook de nieuwe 5 vinnik 3 keer niks qua design...
In dat opzicht krijgt volkswagen erg weinig respect van mij: behoudende evolutie? ik zeg: ze spelen op safe en durven een nieuw design niet aan. En waarom? Om te verkopen. En wat betekent dat? Beslissingen worden gemaakt op manager niveau. Wat betekent dat op de lange baan? Weinig voortuigang >> is achteruitgang.
Volkswagen komt er nu nog mee weg, puur dankzij hun opgebouwde imago (zie jaren 90). Ze moeten oppassen dat het niet tegen ze gaat werken. Bmw werkt actief aan z'n toekomst, en durft risico's te nemen.
De polo zeg je? Was hij 5 jaar geleden uitgebracht, was hij nog niet vernieuwend geweest.
Renault lelijk zeg je? Ze krijgen van mij net als bmw meer respect voor het nemen van risico.
quote:Ik ben lekker 'aan het werk'
Op woensdag 23 juli 2003 10:39 schreef Dropslurf het volgende:
@tonny: ben je de hele dag vrij? dan blijf ik dit topic nog ff volgen
Wat is jouw mening? Hoe denk jij erover?
quote:Wel heel het topic lezen dan, hè?
Op woensdag 23 juli 2003 10:44 schreef Tonny het volgende:[..]
Ik ben lekker 'aan het werk'
Wat is jouw mening? Hoe denk jij erover?
quote:dus alles qua nemen van risico is dus goed volgens jou??? ik denk dat je af en toe toch beter op safe kunt spelen.... en daarbij, why change a winning team??? de verkoopcijfers van VW zijn zo verschrikkelijk goed, waarom zou je dan het concept gaan veranderen? dat zou niet logisch zijn...Alleen moet het concept met zn tijd mee gaan....en dat doen ze met de nieuwe polo, de golf V, de touareg, en de phaeton... stuk voor stuk modellen die nog steeds de oude vetrouwde look hebben, maar toch in een modern jasje.... ik zou niet weten waarom ze die look moeten aanpassen; alleen om risico te nemen??? met als gevolg dat ze misschien een flop op de markt zetten waarna het merk een vrije val in aanzien gaat maken?? /lijkt me geen heel slim plan
Op woensdag 23 juli 2003 10:43 schreef Tonny het volgende:[..]
Maar, de stap die bmw maakt met hun nieuwe design biedt meer perspectief voor de toekomst. Daar gaat het om, en het lijkt mij voor een fabrikant 'gezonder' jezelf een doel te stellen te willen blijven ontwikkelen op technisch, veiligheid, EN designvlakken.
In dat opzicht krijgt volkswagen erg weinig respect van mij: behoudende evolutie? ik zeg: ze spelen op safe en durven een nieuw design niet aan. En waarom? Om te verkopen. En wat betekent dat? Beslissingen worden gemaakt op manager niveau. Wat betekent dat op de lange baan? Weinig voortuigang >> is achteruitgang.
Volkswagen komt er nu nog mee weg, puur dankzij hun opgebouwde imago (zie jaren 90). Ze moeten oppassen dat het niet tegen ze gaat werken. Bmw werkt actief aan z'n toekomst, en durft risico's te nemen.
De polo zeg je? Was hij 5 jaar geleden uitgebracht, was hij nog niet vernieuwend geweest.
Renault lelijk zeg je? Ze krijgen van mij net als bmw meer respect voor het nemen van risico.
quote:never change a winning team...
Op woensdag 23 juli 2003 10:49 schreef kroegtijger het volgende:[..]
dus alles qua nemen van risico is dus goed volgens jou??? ik denk dat je af en toe toch beter op safe kunt spelen.... en daarbij, why change a winning team??? de verkoopcijfers van VW zijn zo verschrikkelijk goed, waarom zou je dan het concept gaan veranderen? dat zou niet logisch zijn...Alleen moet het concept met zn tijd mee gaan....en dat doen ze met de nieuwe polo, de golf V, de touareg, en de phaeton... stuk voor stuk modellen die nog steeds de oude vetrouwde look hebben, maar toch in een modern jasje.... ik zou niet weten waarom ze die look moeten aanpassen; alleen om risico te nemen??? met als gevolg dat ze misschien een flop op de markt zetten waarna het merk een vrije val in aanzien gaat maken?? /lijkt me geen heel slim plan
Ik ben overigens ook wel benieuwd naar de opvolger van de bora.
Een VAG liefhebber.
[Dit bericht is gewijzigd door audi80 op 23-07-2003 10:59]
quote:Vooral in de auto branche is het jezelf blijven ontwikkelen erg belangrijk om je continuiteit te waarborgen. Je ziet het op alle vlakken van het product. Techniek, veiligheid, concept, design....alles wordt steeds verbeterd of aangepast aan de hand van marktwensen / trend.
Op woensdag 23 juli 2003 10:49 schreef kroegtijger het volgende:[..]
dus alles qua nemen van risico is dus goed volgens jou??? ik denk dat je af en toe toch beter op safe kunt spelen.... en daarbij, why change a winning team??? de verkoopcijfers van VW zijn zo verschrikkelijk goed, waarom zou je dan het concept gaan veranderen? dat zou niet logisch zijn...Alleen moet het concept met zn tijd mee gaan....en dat doen ze met de nieuwe polo, de golf V, de touareg, en de phaeton... stuk voor stuk modellen die nog steeds de oude vetrouwde look hebben, maar toch in een modern jasje.... ik zou niet weten waarom ze die look moeten aanpassen; alleen om risico te nemen??? met als gevolg dat ze misschien een flop op de markt zetten waarna het merk een vrije val in aanzien gaat maken?? /lijkt me geen heel slim plan
Vanzelfsprekend mag je op safe spelen, alleen ben ik van mening dat je dat je kop gaat kosten. Kijk naar mercedes die z'n design heeft omgegooid (ingaand met de vorige E-klasse), kijk naar ford met z'n new edge, kijk naar bmw, renault, peugeot, citroen, alfa, seat, en zelfs nu audi.
Volkswagen doet er niet aan mee. Echter, nogmaals, gebasseerd op het opgebouwde imago van de jaren 90. In die jaren boden andere merken namelijk stuk mindere producten oa qua kwaliteit, design. Kwaliteit is geen issue meer, talloze merken bieden hetzelfde kwaliteit als volkswagen kan. Rest design (prijs laat ik helemaal buiten beschouwing).
Overigens, dit alles staat buiten de mening of je het design mooi vindt of niet mooi vindt, dat is in context van mijn prozaa niet aan de orde
quote:idd, deze golf moet het van de klanten hebben die nu ook golf rijden. Ik verwacht niet dat mensen die een ander merk rijden nu naar golf switchen omdat ze de golf v zien
Op woensdag 23 juli 2003 10:56 schreef Xtreem het volgende:[..]
VW zal met dit ding niet in een vrij val komen, maar distantieerd zich behoorlijk van het toekomstig publiek.
quote:Correct!!
Op woensdag 23 juli 2003 10:56 schreef Xtreem het volgende:[..]
never change a winning team...
mee eens, ware het niet dat VW nu de strijd aan het verliezen is. Zowel Golf, Polo Passat verliezen terrein. 2 mogelijkheden: OF je houdt vast aan je concept of, zoals renault, je neemt wat risico's met design. Standaard regel: hoe meer risico, hoe groter de winst als het goed gaat, en hoe groter het verlies als het fout gaat.
Maw: Petje af voor renault/ bmw (en een paar jaar geleden: ford)
VW zal met dit ding niet in een vrij val komen, maar distantieerd zich behoorlijk van het toekomstig publiek.
quote:Onderschat dat niet! Natuurlijk zal het percentage wat een dergelijk besluit maakt gebasseerd op dit model te verwaarlozen zijn, maar tel alles op, kijk naar de lange baan, en trek je conclusie.
Op woensdag 23 juli 2003 10:59 schreef Dropslurf het volgende:idd, deze golf moet het van de klanten hebben die nu ook golf rijden. Ik verwacht niet dat mensen die een ander merk rijden nu naar golf switchen omdat ze de golf v zien
Ik vind hem echt veel mooier geworden, duidelijk! Vooral de motorkap, die twee heuvels staan hem goed. De Mk5 oogt een stik minder 'boxig' en 'bulky', maar nog steeds subtiel en zakelijk zonder poespas (zoals ik vind bij de Astra). Duidelijk een andere, frissere Golf, maar gelukkig toch steeds herkenbaar . Mensen die klagen over dat het weer eens geen wild design a'la een Megane of 307 is geworden slaan de plank mijn inziens volledig mis...
quote:Heeft-ie op bepaalde vlakken best wel wat van weg idd, maar elk merk heeft een familiebeeld hè... Zo is de 307 een uit de klauwen gegroeide 206 in mijn ogen, en de aankomende Clio krijgt ook veel van de Megane mee (kont).
Op woensdag 23 juli 2003 12:15 schreef daNpy het volgende:
Ik vind het meer een polo lijken...
quote:Klopt als een bus.
Op woensdag 23 juli 2003 12:20 schreef FunnyMuffin het volgende:[..]
Heeft-ie op bepaalde vlakken best wel wat van weg idd, maar elk merk heeft een familiebeeld hè... Zo is de 307 een uit de klauwen gegroeide 206 in mijn ogen, en de aankomende Clio krijgt ook veel van de Megane mee (kont).
quote:
Op woensdag 23 juli 2003 12:22 schreef daNpy het volgende:[..]
De megane van nu is net een clio met een koffer erachter
ondankt veel overeen komsten vind ik het een heel andere auto! de overeen komsten zitten overigens alleen in de voorkant, grille e.d.
[edit] oei, beetje offtopic
quote:Inderdaad....dat vind ik juist de charme van oude(re) auto's. Die lijken tenminste niet allemaal op elkaar.
Op woensdag 23 juli 2003 12:22 schreef daNpy het volgende:[..]
Klopt als een bus.
Al die auto's lijken tegenwoordig op elkaar.
De megane van nu is net een clio met een koffer erachter
En deze Golf....bah, vin ik dus echt geen moer aan. De IV was nog wel aardig. Dit is zeker geen vooruitgang.
quote:Die opmerking zegt mij meer over jou dan over die auto's.
Op woensdag 23 juli 2003 12:22 schreef daNpy het volgende:
De megane van nu is net een clio met een koffer erachter
quote:Klopt in feite niet. Auto's van weleer uit dezelfde klasse leken (lijken) net zoveel niet op elkaar dan de auto's van nu niet op elkaar lijken.
Op woensdag 23 juli 2003 12:54 schreef SiNz het volgende:
Inderdaad....dat vind ik juist de charme van oude(re) auto's. Die lijken tenminste niet allemaal op elkaar.
Voorbeeld opel en ford:
Beide modellen komen uit omstreeks 1960.
Voorbeeld peugeot en volvo:
Iemand? wel lekker kontje trouwens
Ik vind de golf wel heel erg geslaagd, maar de gelijkenissen met zijn kleine broertje vind ik te ver gaan.
Ik denk dat de huidige golf (kopers niet lease) rijders hierna in een polo gaan rijden... omdat de golf V veel te duur wordt. De polo is juist aantrekkelijker prijs/comfort... en hij's evengroot als een Golf II tegenwoordig, dus...
[Dit bericht is gewijzigd door rishi120 op 23-07-2003 14:11]
quote:Dat verwacht ik niet... die zullen, als ze de Golf verlaten heel VW verlaten, omdat ook de polo eigenlijk schandalig duur is.
Op woensdag 23 juli 2003 14:04 schreef rishi120 het volgende:
[afbeelding]Iemand? wel lekker kontje trouwens
Ik vind de golf wel heel erg geslaagd, maar de gelijkenissen met zijn kleine broertje vind ik te ver gaan.
Ik denk dat de huidige golf (kopers niet lease) rijders hierna in een polo gaan rijden... omdat de golf V veel te duur wordt. De polo is juist aantrekkelijker prijs/comfort... en hij's evengroot als een Golf II tegenwoordig, dus...
quote:Valt op zich wel mee...zo schandalig duur issie niet. Zeker niet in de lease...T is een hoop geld, maar dat maakt t nog niet duur
Op woensdag 23 juli 2003 16:58 schreef Xtreem het volgende:[..]
Dat verwacht ik niet... die zullen, als ze de Golf verlaten heel VW verlaten, omdat ook de polo eigenlijk schandalig duur is.
quote:Tov van een 206 & een clio? nou, laat ik het zo zeggen: in de lease dankt hij de 'lage' prijs aan de achterlijk hoge restwaarde...
Op woensdag 23 juli 2003 17:03 schreef kroegtijger het volgende:[..]
Valt op zich wel mee...zo schandalig duur issie niet. Zeker niet in de lease...T is een hoop geld, maar dat maakt t nog niet duur
maar huidige Golfrijders zullen niet zo snel een klasse kleiner kopen verwacht ik.....
quote:huidige Golfrijders zijn: 80% lease denk ik???
Op woensdag 23 juli 2003 17:09 schreef Xtreem het volgende:[..]
Tov van een 206 & een clio? nou, laat ik het zo zeggen: in de lease dankt hij de 'lage' prijs aan de achterlijk hoge restwaarde...
maar huidige Golfrijders zullen niet zo snel een klasse kleiner kopen verwacht ik.....
quote:Volkswagen heeft de laatste paar jaar juist geinvesteerd in nieuwe techniek...kijk naar de Phaeton en de Touareg, met allerlei nieuwe snufjes...2 auto's die het aanzien van VW wel hebben laten groeien denk ik...Ook het prototype van de L1 heeft laten zien dat VW wel degelijk met de toekomst bezig is en voldoende blijft ontwikkelen om prima mee te kunnen...
Op woensdag 23 juli 2003 10:58 schreef Tonny het volgende:[..]
Vooral in de auto branche is het jezelf blijven ontwikkelen erg belangrijk om je continuiteit te waarborgen. Je ziet het op alle vlakken van het product. Techniek, veiligheid, concept, design....alles wordt steeds verbeterd of aangepast aan de hand van marktwensen / trend.
Daarnaast is het zo dat VW zo rond de introductie van de Polo haar prijsbeleid heeft aangepast...momenteel wordt de prijs wat hoger gehouden...zo worden er weliswaar wat minder auto's verkocht, maar de winst zou moeten groeien...een en ander geheel in lijn met de wens van VW om zich als iets luxer in de markt te positioneren (inclusief luxe Phaeton) en Skoda als goedkoop maar goed merk daaronder.
quote:*voor de zekerheid*
Op dinsdag 22 juli 2003 15:18 schreef Wile_E_Coyote het volgende:
Of mag je hier alleen kwijlen en oooh en aaaaah roepen of zo?
Oooh!
Aaaaah!
Anyway ik vind het best een leuke wagen. Valt niet mee om iets te maken dat "anders" is, of het worden meteen van die foeilelijke kotsbakken zoals Renault nou probeert
quote:Heet dat niet al 30 jaar "wigvorm"? En idd, elke auto heeft dat
Op woensdag 23 juli 2003 09:36 schreef Tonny het volgende:
Die schuinoplopende raamlijn?
quote:Vertel dat tegen die moderator
Op woensdag 23 juli 2003 19:10 schreef Dr_Flash het volgende:Heet dat niet al 30 jaar "wigvorm"? En idd, elke auto heeft dat
net als wielen en zo
vind het weer een saaie typische VW
quote:tov een 206 of een clio issie inderdaad een stuk duurder...je krijgt er dan ook een stuk meer auto voor. Een 206 of een clio rammelt zo hier en daar nog wel eens, heeft tov een polo veel onderhoud etc. Dattie een heel hoge restwaarde heeft klopt...maar dat hebben vrijwel alle VW's, dus da's niets nieuws. enige nadeel is, is dat de standaard polo erg kaal is, je zit dus al snel aan een sportline of highline-pakketje, wat em weer duurder maakt. voor lease issie in ieder geval heel aantrekkelijk.
Op woensdag 23 juli 2003 17:09 schreef Xtreem het volgende:[..]
Tov van een 206 & een clio? nou, laat ik het zo zeggen: in de lease dankt hij de 'lage' prijs aan de achterlijk hoge restwaarde...
maar huidige Golfrijders zullen niet zo snel een klasse kleiner kopen verwacht ik.....
quote:heb met mn sportonderstelletje nooit problemen gehad...heb nog nooit een auto gereden die zo geweldig op de weg ligt als deze. Chapeau
Op donderdag 24 juli 2003 16:24 schreef Visie het volgende:
Als VW nou nog onderstellen leert maken dan wordt het helemaal leuk!
quote:Lees gebruikersreviews er eens op na, en ontdek dat wat je in je post vertelt gebasseerd is op droombeelden.
Op donderdag 24 juli 2003 15:03 schreef kroegtijger het volgende:...je krijgt er dan ook een stuk meer auto voor. Een 206 of een clio rammelt zo hier en daar nog wel eens, heeft tov een polo veel onderhoud etc
. ... enige nadeel is, is dat de standaard polo erg kaal is...
Je kan niet meer simpelweg stellen dat de kale uitrusting van een volkswagen 'het enige nadeel' is. Net zogoed dat er iets mis kan zijn met een clio of 206, kan er ook vanalles mis zijn met een polo. Volkswagen is niet meer alleenheerser over het kwaliteits aspect. Wie anders beweert, kent de realiteit niet.
quote:klopt, ik leef volledig in een droomwereld, en al die keren dat ik met een mn vorige auto's (206, clio, saxo) bij de dealer heb gestaan omdat er weer eens wat stuk was, omdat er weer eens wat rammelde, omdat het handvat van de deur er bijna afviel waarna beweert werd dat dit bij dit model gewoon zo is en dat er niets mis mee is (kan ik nog steeds niet geloven) heb ik allemaal me maar verbeeld..... Dat ik met mn VW nog nooit ook maar 1 probleem heb gehad (afgezien van de radio, maar dat probleem zat bij sony, niet bij VW) is ook niet waar.....
Op donderdag 24 juli 2003 16:46 schreef Tonny het volgende:[..]
Lees gebruikersreviews er eens op na, en ontdek dat wat je in je post verteld gebasseerd is op droombeelden.
Volkswagen
Renault
PeugeotJe kan niet meer simpelweg stellen dat de kale uitrusting van een volkswagen 'het enige nadeel' is. Net zogoed dat er iets mis kan zijn met een clio of 206, kan er ook vanalles mis zijn met een polo. Volkswagen is niet meer alleenheerser over het kwaliteits aspect. Wie anders beweert, kent de realiteit niet.
lijkt me niet heh??? Als je weet hoeveel problemen ik met andere (voornamelijk franse bagger)merken problemen heb gehad, en hoe veel beter dat bij VW is geregeld, had je bovenstaande niet geschreven
VW Golf.....mag ik ff braken
Er zijn 2 soorten Golf-rijders:
of je bent een account manager die denkt dat ie het gemaakt heeft en probeert iedereen van de weg te drukken door zijn bumperklevergedrag.
of je rijdt rond met je veel te grote sportvelgen, je nike petje op, trainingsjasje aan en hebt er een stereo -installatie inliggen die duurder is als de auto.
En jongens, zouden de achterlichten van deze generatie nu wel eens een keer goed werken??
Toyota RULES
quote:Goed, ik kan 2 dingen doen. Ik kan uitgaan van jouw verhaal, en jouw verhaal alleen, of ik kan die 3 linkjes lezen, en concluderen uit meerdere verhalen van meerdere gebruikerservaringen dat er aan alle 3 genoemder merken (vw, renault, peugeot) wel iets kan schelen.
Op donderdag 24 juli 2003 16:53 schreef kroegtijger het volgende:
lijkt me niet heh??? Als je weet hoeveel problemen ik met andere (voornamelijk franse bagger)merken problemen heb gehad, en hoe veel beter dat bij VW is geregeld, had je bovenstaande niet geschreven
quote:volgens mij behoor je tot groep 2 dus gezien je av.....
Op donderdag 24 juli 2003 17:00 schreef DGS het volgende:
Ik zal hier nu geen vrienden maken, maar moet ff iets kwijt:VW Golf.....mag ik ff braken
![]()
Er zijn 2 soorten Golf-rijders:
of je bent een account manager die denkt dat ie het gemaakt heeft en probeert iedereen van de weg te drukken door zijn bumperklevergedrag.
of je rijdt rond met je veel te grote sportvelgen, je nike petje op, trainingsjasje aan en hebt er een stereo -installatie inliggen die duurder is als de auto.
En jongens, zouden de achterlichten van deze generatie nu wel eens een keer goed werken??
Toyota RULES
quote:ik heb ook niet gezegd dat er aan VW niets kan schelen, ik probeer alleen duidelijk te maken dat er minder problemen mee zijn dan met menig ander merk... Elk merk heeft wel eens ergens problemen mee. Da's ook helemaal niet erg. Het is pas erg als het structureel is. En over je drie linkjes...ik kan je wel 20 linkjes geven over gebruikerservaringen waarvan VW beter uit de bus komt dan renault en peugeot.... dus dat zegt me helemaal niets.
Op donderdag 24 juli 2003 17:07 schreef Tonny het volgende:[..]
Goed, ik kan 2 dingen doen. Ik kan uitgaan van jouw verhaal, en jouw verhaal alleen, of ik kan die 3 linkjes lezen, en concluderen uit meerdere verhalen van meerdere gebruikerservaringen dat er aan alle 3 genoemder merken (vw, renault, peugeot) wel iets kan schelen.
Ik vind het heel mooi voor je dat je erg tevreden bent met je volkswagen, maar blijf wel realistisch
maar goed, volgens mij is deze discussie niet helemaal op zn plaats hier, en moet dat maar worden voortgezet in een ander topic. T ging hier om de nieuwe Golf IV en wat we daarvan vinden......t lijkt me overbodig om te zeggen dat ik em erg mooi vind
quote:Ik snap je niet. Eerst post je dat je het hebt over eigen ervaringen met volkswagen, en nu post je dat volkswagen minder problemen (????) heeft dan andere merken.
Op donderdag 24 juli 2003 18:17 schreef kroegtijger het volgende:
ik heb ook niet gezegd dat er aan VW niets kan schelen, ik probeer alleen duidelijk te maken dat er minder problemen mee zijn dan met menig ander merk.. Elk merk heeft wel eens ergens problemen mee. Da's ook helemaal niet erg. Het is pas erg als het structureel is. En over je drie linkjes...ik kan je wel 20 linkjes geven over gebruikerservaringen waarvan VW beter uit de bus komt dan renault en peugeot.... dus dat zegt me helemaal niets.![]()
Maar tot nu toe heb ik nog steeds geen argumenten gehoord van jou kant waaruit blijkt dat VW veel te duur is voor de geleverde waar. T lijkt me erg lastig voor je om te kunnen ontkennen dat de materialen die in een VW gebruikt worden nu eenmaal van een hoogwaardigere kwaliteit zijn dan de materialen in andere merken uit hetzelfde segment. Mijn mening is dat dan ook de reden waarom de prijs van een VW hoger ligt dan de prijs van peugeot, renault etc.... De productiekosten zijn simpelweg hoger. en of je nu t model wel of niet mooi vindt dat doet er verder niet toe.....maar goed, volgens mij is deze discussie niet helemaal op zn plaats hier, en moet dat maar worden voortgezet in een ander topic. T ging hier om de nieuwe Golf IV en wat we daarvan vinden......t lijkt me overbodig om te zeggen dat ik em erg mooi vind
En oja! post die 20 linkjes eens?
quote:Huh? Jij begon over kwaliteit?
Op donderdag 24 juli 2003 18:17 schreef kroegtijger het volgende:maar goed, volgens mij is deze discussie niet helemaal op zn plaats hier, en moet dat maar worden voortgezet in een ander topic. T ging hier om de nieuwe Golf IV en wat we daarvan vinden......t lijkt me overbodig om te zeggen dat ik em erg mooi vind
quote:sjees kom op zeg, hij is gewoon tevreden met VW, alsof dat een crime is. VW is een geen slecht merk, de Golf is een goede wagen, van deel 1 t/m 4 (niemand kan mij wijs maken dat die wagen onterecht een verkooptopper is wereldwijd, al meer dan 25 jaar) en er is geen enkele reden om aan te nemen dat de Golf 5 geen goede auto zal worden (het gaat hier over de Golf 5).
Op donderdag 24 juli 2003 18:41 schreef Tonny het volgende:[..]
Huh? Jij begon over kwaliteit?
Golf IV?
En inderdaad, erg overbodig...moet je er niet een keer aan denken een vw logo als usericoon te nemen? Pas meteen je naam ook effe aan in 'ik-roep-maar-wat'
quote:Ja dus? Zeg ik wat anders dan? Ik spreek hem alleen tegen dat volkswagen qua kwaliteit beter is dan peugeot of renault. Vroeger was dat zo, nu is dat anders.
Op donderdag 24 juli 2003 18:50 schreef FunnyMuffin het volgende:[..]
sjees kom op zeg, hij is gewoon tevreden met VW, alsof dat een crime is. VW is een geen slecht merk, de Golf is een goede wagen, van deel 1 t/m 4 (niemand kan mij wijs maken dat die wagen onterecht een verkooptopper is wereldwijd, al meer dan 25 jaar) en er is geen enkele reden om aan te nemen dat de Golf 5 geen goede auto zal worden (het gaat hier over de Golf 5).
quote:bedoel natuurlijk Golf V
Op donderdag 24 juli 2003 18:41 schreef Tonny het volgende:[..]
Huh? Jij begon over kwaliteit?
Golf IV?
En inderdaad, erg overbodig...moet je er niet een keer aan denken een vw logo als usericoon te nemen? Pas meteen je naam ook effe aan in 'ik-roep-maar-wat'
quote:Jammer, want op wat geroep na heb ik nog niks geen onderbouwing van wat je zegt gezien.
Op donderdag 24 juli 2003 19:00 schreef kroegtijger het volgende:
verder ben je een volledige waste of space, en ik ga dus ook maar geen discussie meer met je aan
quote:
Op donderdag 24 juli 2003 19:03 schreef Tonny het volgende:[..]
Jammer, want op wat geroep na heb ik nog niks geen onderbouwing van wat je zegt gezien.
Ook die 20 linkjes waar je het over had post je niet?
quote:Ja hoezo? Jij roept iets vanuit eigen ervaringen. Je leest op diverse reviews van meerdere gebruikers dat wat jij zegt niet waar is. Plus dat verkoopcijfers ook heel iets anders zeggen dat wat jij zegt niet waar is.
Op donderdag 24 juli 2003 19:06 schreef kroegtijger het volgende:ik hou me in
quote:aangezien er met jou toch geen zinnige discussie te voeren valt (ik heb ook nog geen steekhoudende argumenten van jou kant mogen aanhoren) denk ik niet dat ik je nog maar enige reactie zal geven behalve deze...
Op donderdag 24 juli 2003 19:10 schreef Tonny het volgende:[..]
Ja hoezo? Jij roept iets vanuit eigen ervaringen. Je leest op diverse reviews van meerdere gebruikers dat wat jij zegt niet waar is. Plus dat verkoopcijfers ook heel iets anders zeggen dat wat jij zegt niet waar is.
Dus waar blijven die 20 linkjes van je, want ik wil ze echt lezen, en dat meen ik
quote:Wacht, jij mag wel zeggen dat gebasseerd op jouw ervaringen volkswagens in het algemeen minder vaak kapot gaan dan een 206 of een clio, maar als ik met linken van gebruikers reviews aan kom zetten, en erbij zeg dat ik afgaande van die reviews de conclusie trek dat wat jij zegt niet staaft met de realiteit, dan is het ineens een niet zinnige discussie?
Op donderdag 24 juli 2003 19:15 schreef kroegtijger het volgende:aangezien er met jou toch geen zinnige discussie te voeren valt (ik heb ook nog geen steekhoudende argumenten van jou kant mogen aanhoren) denk ik niet dat ik je nog maar enige reactie zal geven behalve deze...
quote:naar wij dachten
Op donderdag 24 juli 2003 19:20 schreef Tonny het volgende:[..]
Nee jij bent een mooie!
quote:
Op donderdag 24 juli 2003 19:21 schreef kroegtijger het volgende:[..]
naar wij dachten
Heeft iemand al foto's van het interieur gezien?
quote:Afwerking van het dashboard e.d. is erkend beter bij VW dan bij andere (bv Franse) merken...
Op donderdag 24 juli 2003 18:54 schreef Tonny het volgende:[..]
Ja dus? Zeg ik wat anders dan? Ik spreek hem alleen tegen dat volkswagen qua kwaliteit beter is dan peugeot of renault. Vroeger was dat zo, nu is dat anders.
Lees anders voor de gein ook even de andere posts ook door voor je gaat reageren wil je lieverd?
quote:Erkend bedoel je als in de opvatting?
Op donderdag 24 juli 2003 19:35 schreef Mass het volgende:
Afwerking van het dashboard e.d. is erkend beter bij VW dan bij andere (bv Franse) merken...
quote:jaja.. een vriend van me had een Golf IV van 1 maand oud (130 pk TDI ) die iedere keer spontaan uitviel..eerste keer was in Duitsland op de linkerbaan met 200.. als ie 1 seconde later had gerageerd was ie dood geweest.. en dat is meerdere malen gebeurt.. alleen heeft ie de keren erna wat rustiger gereden en extra afstand gehouden voor de zekerheid
Op donderdag 24 juli 2003 15:03 schreef kroegtijger het volgende:[..]
tov een 206 of een clio issie inderdaad een stuk duurder...je krijgt er dan ook een stuk meer auto voor. Een 206 of een clio rammelt zo hier en daar nog wel eens, heeft tov een polo veel onderhoud etc.
dat noem ik niet betrouwbaar..ik denk dat ie liever had dat zijn deurklink loskwam oid dan dit...De auto is trouwens teruggenomen door VW omdat ie te duur was om te maken..
voor de rest .. Fransen zijn nog altijd even betrouwbaar als VW's.. dat jij ff pech ermee hebt gehad is gewoon toeval.. jij hebt het over dingen in het verleden en voor degelijkheid en betrouwbaarheid moet je een japanner pakken.. (check de TUV testen van duitsland) ..focus scoort trouwens ook heel goed..
check trouwens de NCAP testen .. de renaults scoren ontzettend hoog terwijl VW middenmaat is..
voor de rest.. ik vind de nieuwe Golf IV wel aardig. maar niet gedurft en weer veel van hetzelfde.. vind hem wel vooruit gegaan tov de Golf IV, hij komt wat dynamischer over..
[Dit bericht is gewijzigd door MegA op 24-07-2003 20:19]
quote:ja inderdaad, maar wel ok om zo te zien
Op dinsdag 22 juli 2003 15:16 schreef ramses het volgende:
Net een seat ibiza
quote:Daar rij je in, gefeliciteerd !!!
Op donderdag 24 juli 2003 20:15 schreef Tonny het volgende:
Een '98 bmw 318.
En jij rijdt?
Een Volkswagen natuurlijk
quote:
Op donderdag 24 juli 2003 20:20 schreef wijnand01 het volgende:Daar rij je in, gefeliciteerd !!!
Van Pappie gekregen hoi hoi hoi joepie de poepie, sapperdeflap
quote:weet je wat me opvalt.........
Op donderdag 24 juli 2003 20:22 schreef Tonny het volgende:[..]
Was er net een aflevering van Bassie & Adriaan op?
met die achterlijke antwoorden van je eigen topics komen dit soort
"kinderachtige " grapjes bij mij naar boven...
quote:Huh?? Ontkennen? Waar heb jij last van dan?
Op donderdag 24 juli 2003 20:35 schreef wijnand01 het volgende:weet je wat me opvalt.........
je ontkent niet !!!met die achterlijke antwoorden van je eigen topics komen dit soort
"kinderachtige " grapjes bij mij naar boven...
quote:Ugh,
Op donderdag 24 juli 2003 18:54 schreef Tonny het volgende:Ja dus? Zeg ik wat anders dan? Ik spreek hem alleen tegen dat volkswagen qua kwaliteit beter is dan peugeot of renault. Vroeger was dat zo, nu is dat anders.
Lees anders voor de gein ook even de andere posts ook door voor je gaat reageren wil je lieverd?
quote:Verder ga ik er niet meer op in, zonde van de thread.
moet je er niet een keer aan denken een vw logo als usericoon te nemen? Pas meteen je naam ook effe aan in 'ik-roep-maar-wat'
op tonny moet je gewoon niet reageren ben ik al achter.
Vind het een strakke auto, logisch vervolg (was al gezegt dacht ik) op de MK4. zoals ie daar op de foto staat is ie gewoon strak zonder poespas en straalt ie vooral degelijkheid uit (waar ik van hou), toch houdt een beetje sprotiefe look. Als de tuning bedrijfen er straks mee aan de gang gaan, komen de mooie booskijkertjes, dikkere bumpers en dat soort dingen wel weer. ik denk (ondanks dat er door iemand anders beweert werd) dat ie zeer geschikt is voor optische tuning.
Nohja... ik kan me wel helemaal weer gaan uitleven op anderen die op dit topic gereageerd hebben ( VW = Saai uitspraken... ) . Ik heb tegen jullie (niks persoonlijks) maar één ding te zeggen. Vernieuw die uitspraken van jullie is een keer, wie die stammen ook al van het golf II tijdperk....
edit: nog één opmerkingetje, wat me opvalt is dat er wanneer er een nieuwe auto word geplaats op dit topic, dat ie ongeveer (gok ik) 3 of 4 pagina's lang word. maar wanneer er een nieuwe Volkswagen wordt getoond, hij vol schiet...
quote:Tja.. Ik denk dat bijna iedereen wel ervaring in of met een VW heeft, en daarbij dus ook een mening heeft klaar staan. Iets dat bijvoorbeeld een stuk minder is dan als Kia een nieuwe Shuma introduceerd.
edit: nog één opmerkingetje, wat me opvalt is dat er wanneer er een nieuwe auto word geplaats op dit topic, dat ie ongeveer (gok ik) 3 of 4 pagina's lang word. maar wanneer er een nieuwe Volkswagen wordt getoond, hij vol schiet...
En wat betreft mijn mening over Volkswagen, hij is niet negatief, de Golf die ik gehad heb heeft me op wat kleinig heden (een rammelend dashboard!) nooit in de steek gelaten.Maar hij was ook niet zo goed (uiterlijk, weggedrag etc) dat die wagen een onvergetelijke herinnering achter zal laten bij mij. Nee, het klinkt meteen natuurlijk bevooroordeeld, en daar heb ik oko al wagonladingen kritiek op gehad in dit forum , maar de Astra die ik nu rijd vind ik toch heel wat beter, en zal een grotere indruk op mij achterlaten in de toekomst. Daarbij is overigens niet gezegd dat mijn volgende auto weer een Astra wordt. Maar een Golf V zal het zeker niet worden.
O ja, en als laatste puntje, als VW het toppunt van betrouwbaarheid zou zijn, waarom hebben ze dan nog niet de eerste plaats van de Duitse TüV keuringen gehaald, maar continu Ford of Toyota voor moeten laten? Ik bedoel maar... Opel staat er ook niet, maar je zal mij ook niet horen zeggen dat Opel de allerbeste auto's maakt. Toevallig voor mij wel, qua Astra dan.. Maar ja wie ben ik?
quote:Ja wat ik dus niet begrijp, hij zegt dus dat gebasseerd op zijn ervaringen volkswagen als algemeen een betere kwaliteit heeft dan een renault of peugeot. Hij stelt dat dus in deze discussieforum.
Op vrijdag 25 juli 2003 01:27 schreef FunnyMuffin het volgende:[..]
Ugh,
, whatever, die jongen geeft gewoon zijn ervaringen!
Ik vind dit gewoon triest, onnodig en kinderachtig:
[..]Verder ga ik er niet meer op in, zonde van de thread.
Als je dingen roept, gebasseerd op je eigen ervaringen, dan moet je dat niet betrekken op iets in het algemeen.
quote:Great minds think alike. Precies mijn eerste reactie
quote:
--------------------------------------------------------------------------------
Op dinsdag 22 juli 2003 15:16 schreef ramses het volgende:
Net een seat ibiza
--------------------------------------------------------------------------------My thoughts exactly!
quote:
Op de vraag
Wat vindt u van de nieuwe Volkswagen Golf?
hebben tot nu toe 10798 mensen hun stem uitgebracht.Dit zijn de resultaten tot nu toe!
zeer geslaagd
56,8%
gaat wel
9,3%
tegenvaller
34,0%
--------------------------------------------------------------------------------Op de vorige vraag
Wat vindt u van de nieuwe Opel Astra?
hebben 5838 mensen hun stem uitgebracht.Dit is de uitslag!
zeer geslaagd
23,0%
gaat wel
15,2%
tegenvaller
61,7%
quote:Gelukkig deelt de meerderheid van de mensen bij de site van autoweek dus mijn mening
Op zaterdag 26 juli 2003 22:43 schreef Mass het volgende:
Op de site van Autoweek blijkt de nieuwe Golf in ieder geval toch beter te vallen dan de nieuwe Astra!
[..]
quote:Of je daar nou blij mee moet zijn?
Op zondag 27 juli 2003 17:34 schreef kroegtijger het volgende:Gelukkig deelt de meerderheid van de mensen bij de site van autoweek dus mijn mening
quote:Sommige mensen wel.....en anders gooien we er een pol tegenaan, toch??? Maar goed....ik heb mijzelf als VW freak een beetje afzijdig gehouden in dit hele steekspel van wel / niet mooi....wel / niet betrouwbaar blablabla....
Op zondag 27 juli 2003 18:34 schreef Tonny het volgende:[..]
Of je daar nou blij mee moet zijn?
Ik heb me met Astraboy ook al een keer in een discussie geworpen en heb er helemaal geen zin in.
Gelukkig heeft iedereen zijn eigen mening en die van mij is: Golf V is echt wel VET.....kijk eens naar de achterkant van de nieuwe astra en je begrijpt het waarschijnlijk wel....die auto is een bij elkaar geraapt lijnenzooitje van heb ik jou daar! Golf V daarentegen...is gewoon strak en dat is helemaal mijn straatje! Overigens is het belangrijkste nog ff achterwege gelaten....het interieur!!!!!!! Lijkt me NOG ff iets belangrijker dan uiterlijk (in mijn mening).
quote:Ik heb nog geen officieele foto's gezien van het interieur, ben ook wel erg benieuwd ja. Want dat is natuurlijk hetgeen je dagelijks zal zien. Al verwacht ik voor de Golf geen speciale dingen, ook dat zal wel een doorontwikkeling zijn van het huidige. De scoopfoto's van het nieuwe Astra dashboard verraden wel dat ook dat compleet vernieuwd is... Ik ben benieuwd!
Op zondag 27 juli 2003 19:49 schreef jogie het volgende:[..]
...Overigens is het belangrijkste nog ff achterwege gelaten....het interieur!!!!!!! Lijkt me NOG ff iets belangrijker dan uiterlijk (in mijn mening).
quote:Tsja, het is net als met het uiterlijk he....kijk, ik zie het zo....Renault is nu lekker vernieuwend bezig, maar de nieuwe Megane slaat niet echt aan! Mocht VW in de toekomst aan het vernieuwen slaan, dan zal dat niet eerder gebeuren dan dat ze echt aantallen gaan verliezen (wereldwijd gezien)!!! En op dit moment is dat nog lang niet aan de orde! Dus VW denkt...doe maar gewoon, dan doe je al gek genoeg, op dit moment altans. En VW voert nog steeds de lijst aan qua aantallen Europees gezien, dus ze doen blijkbaar toch iets goed!?!?!
Op maandag 28 juli 2003 09:24 schreef astra het volgende:[..]
De scoopfoto's van het nieuwe Astra dashboard verraden wel dat ook dat compleet vernieuwd is... Ik ben benieuwd!
quote:Renault staat op plaats 1 van de europese verkopen
Op maandag 28 juli 2003 20:07 schreef jogie het volgende:
En VW voert nog steeds de lijst aan qua aantallen Europees gezien, dus ze doen blijkbaar toch iets goed!?!?!
quote:Euuhhhmmmm, I dont think so......lees de telegraaf van vorige week nog maar eens door
Op maandag 28 juli 2003 20:09 schreef Tonny het volgende:[..]
Renault staat op plaats 1 van de europese verkopen
quote:Je hebt het toch wel over volkswagen alleen he? Niet samen met audi en de rest?
Op maandag 28 juli 2003 20:23 schreef jogie het volgende:Euuhhhmmmm, I dont think so......lees de telegraaf van vorige week nog maar eens door
quote:Net als opel bij gm wordt gerekend en sommige andere merken bij ford.....jah en renault bij....renault....en peugeot bij PSA en Chrysler bij DaimlerChrysler....
Op maandag 28 juli 2003 20:23 schreef Tonny het volgende:[..]
Je hebt het toch wel over volkswagen alleen he? Niet samen met audi en de rest?
Dus waarschijnlijk bedoelen we allerbij iets anders
quote:Waarom deze niet gebruiken bij de volgende Photoshop-auto ronde?
Op dinsdag 22 juli 2003 15:15 schreef Tonny het volgende:
quote:tis maar wat je gewend bent:
Op donderdag 24 juli 2003 16:33 schreef kroegtijger het volgende:[..]
heb met mn sportonderstelletje nooit problemen gehad...heb nog nooit een auto gereden die zo geweldig op de weg ligt als deze. Chapeau
t wordt pas leuk als ze eens een keer iets aan hun electronische huishouding gingen doen.....
Deze auto`s heb ik allemaal ooit gekocht... maar een VW/audi met goed onderstel heb ik nog niet gevonden
heb zelfs ook nog met quattro`s 2,7 biturbo`s, 4.2 proefgereden maar allemaal niks, op gewone weg/nordschleife getest maar vond het allemaal niet veel qua bochten werk
quote:maar dat zijn prototypes/ photoshops.
Op donderdag 31 juli 2003 20:49 schreef Chillmeister het volgende:
vindt de hptoshop modellen van de toekomsitge 1 series (en de prototype CS!) veel mooier dan de VW
quote:2 dingen:
Op donderdag 31 juli 2003 20:59 schreef Chillmeister het volgende:
de 1 serie photoshop modellen zagen er heel goed uit. zag ze een keer op supercars.net forums staan. probeer ze te zoeken maar kan ze momenteel niet vinden
2) ze zagen er goed uit, maar onmogelijk te vergelijken. Een niche concept vergelijken met een volume productiemodel is niet eerlijk.
Ik vind de nieuwe golf overigens wel weer een topper hoor! en al die mensen die meteen beginnen te schreeuwen dat ze het niets vinden? Ik moet daarom lachen... Alles wat populair of bekend is moet afgekraakt worden.
En de golf kun je toch bijna niet meer afkraken...want ze zijn zo populair!!! Er rijden niet voor de grap zoveel van deze auto's rond, dat is overinges ook zijn enigste nadeel....
quote:Ik ben met de foto waar die met de achterkant op staat aan oefenen
Op maandag 28 juli 2003 20:41 schreef Modus het volgende:[..]
Waarom deze niet gebruiken bij de volgende Photoshop-auto ronde?
. Lijkt me wel grappig om te zien wat er van gemaakt gaat worden.
quote:Ik heb gelezen dat dat neon blauwe in het interieur blijft, krijgt de Golf V dus ook
Op vrijdag 1 augustus 2003 14:57 schreef Gunner het volgende:
Ik vind het een mooie bak hoor! Alleen jammer dat er nog geen plaatjes van het interieur zijn, want die neon blauwe dashbord vind ik echt een van de mooiste dingen aan een Golf (IV)
Hier filmpje van de Golf V trouwens, klik (3,9MB, 30sec, divx)
Ik had namelijk familiedag en we waren aan het fietsen in de buurt van Laren / Holten (Twente), en opeens was er een wegafzetting en stond er een auto midden op de weg. We mochten er wel langsheen fietsen, en toen ik in de buurt kwam zag ik dat het de nieuwe Golf was, ze waren bezig foto's en video's te maken, volgens mij van Volkswagen zelf. Er ging een grote arm achter de auto met een camera en veel cameramannen in de buurt. En even verderop stond nog een vrachtwagen met nog 3 andere Golf V (andere kleuren).
Ik baalde wel dat ik m'n digicam niet bij me had, ik heb dat ding normaal altijd bij me......
quote:Heb jij mazzel
Op vrijdag 1 augustus 2003 14:57 schreef Gunner het volgende:
Ik vind het een mooie bak hoor! Alleen jammer dat er nog geen plaatjes van het interieur zijn, want die neon blauwe dashbord vind ik echt een van de mooiste dingen aan een Golf (IV)
Wat meer nieuwe plaatjes die vandaag uit zijn gekomen:
3-deurs....
5-deurs
Mooie sportieve bak die 3 deurs!!!! Ik neem em in tdi als leasebak zo aan!!!!! voor de VAG groep!!!
en eigenlijk ben ik meer een bmw/mercedes man
quote:*mee eens is*
Op maandag 25 augustus 2003 17:36 schreef bier2k3 het volgende:
Mooie sportieve bak die 3 deurs!!!! Ik neem em in tdi als leasebak zo aan!!!!!
maar dan wel een ander kleurtje, voorkeur aan (donker)grijs of zwart
quote:Dat gaan ze zowiezo.........de europese politieorganisaties hebben VW afgestoten. Elke afgeschreven VW bij de politie wordt vervangen door een ander merk. Ze zijn hun afspraken niet nagekomen. ( Dit geldt voor de gehele EU) Dus ze balen wel denk ik........
Op dinsdag 22 juli 2003 15:21 schreef Kreator het volgende:[..]
Hij is zoveel van het hoekige en het 'stoere' kwijt. Dat is wel een enorm nadeel. Ook voor de 10 miljoen tuners die daar een golf voor kopen. Ik denk dat ze hiermee marktaandeel gaan verliezen.
quote:Ik ben het helemaal met je eens, een mooie auto die dan niet zo opvallend is als de Renault Megana maar wel degelijk een hele mooie.
Op maandag 25 augustus 2003 17:36 schreef bier2k3 het volgende:
[afbeelding]Mooie sportieve bak die 3 deurs!!!! Ik neem em in tdi als leasebak zo aan!!!!!
voor de VAG groep!!!
en eigenlijk ben ik meer een bmw/mercedes man
Zal weer een veel gebruikt tuningobject gaan worden
quote:De prijzen van de nieuwe Golf beginnen bij ¤ 18.275 voor de tweedeurs 1.4 55kW/75 pk in de Trendline uitvoering. [...] Die Golf Trendline is direct leverbaar in twee- en vierdeurs uitvoering net als de 1.6 16v FSI (¤ 20.780), de 1.9 TDI (¤ 24.105) en de 2.0 TDI (¤ 26.850).
Op dinsdag 26 augustus 2003 17:57 schreef MaxiTitan het volgende:
Zijn er al prijzen bekend over hoeveel die gaat kosten?
Kort na de introductie volgen twee FSI-benzinemotoren (de 1.4 met 66 kW/90 pk en de 2.0 met 110kW/150 pk), een gewone 1.6 met 75 kW/102 pk en de 2.0 SDI diesel met 55 kW/75 pk). Later volgen de sportieve motoren.
De rest staat hier: http://www.autoweek.nl/newsdisp.php?cache=no&ID=1769
Ik vind die plastic kappen naast de stoelen echt om te . Maar verder zijn het moeie stoelen.
Ik vind 'm standaard allesinds mooier dan de golf4. En ik denk met de nodige restyling dat het best een mooie wagen wordt !
btw: Waarom rijden ze die nou ons land uit ???!!!
quote:Omdat deze golf in brussel bij VW aldaar wordt gebouwd, dus duitse degelijkheid uit belgie
Op maandag 13 oktober 2003 16:42 schreef errorken het volgende:
Jaja, heb zonet 2 nederlandse trailers op de E314 gezien stuffed met golfjjes (V) !!!
Nu ik ze in het echt gezien heb;Ik vind 'm standaard allesinds mooier dan de golf4. En ik denk met de nodige restyling dat het best een mooie wagen wordt !
btw: Waarom rijden ze die nou ons land uit ???!!!
Trouwens, op de nl site van vw staan ook al prijzen ed. terwijl je op de be site er nog zogoed als niets over terug vind !
-edit-
quote:Wat maakt dat nu uit. De fabriek/installaties/bouw normen zijn volgens mij compleet volgens de Duitse vw standaard. Dat het nou een Duitse arbeider is die een vijs vastdraaid of een Belgische, zal niet veel uitmaken he
... dus duitse degelijkheid uit belgie
quote:Idd en overigens, er zijn wel meer fabrieken waar de golfjes gemaakt worden hoor....ik noem Wolfsburg, Belgie, Hongarije (V6 4-motion) en Zuid Afrika. Maar goed, ik heb er toch liever een uit Wolfsbrug, klinkt dom maar het is nou eenmaal DE VW Fabriek!
Op maandag 13 oktober 2003 16:52 schreef errorken het volgende:Wat maakt dat nu uit. De fabriek/installaties/bouw normen zijn volgens mij compleet volgens de Duitse vw standaard. Dat het nou een Duitse arbeider is die een vijs vastdraaid of een Belgische, zal niet veel uitmaken he
Nu ja, alles beter dan die golf 4 station die ik nu heb, zullen we maar zeggen.
Het wordt een shortlease bakkie, dus ik hoop maar dat het een zwarte 3 deurs tdi is en geen 5 deurs sdi in zalmtint.
Groetjes,
Kreator.
quote:SDI zal het niet worden, momenteel heb je alleen nog een 1.9TDI (105pk) en een 2.0 TDI (140pk). Zalmtint ook niet, wel een soort vies groen (Sagegreen) die ik er niet uit vond zien.
Op zondag 23 november 2003 01:18 schreef HerrFlick het volgende:
Ik krijg er volgende week 1, maar ik weet nog niet of ik moet lachen of huilen..
Nu ja, alles beter dan die golf 4 station die ik nu heb, zullen we maar zeggen. Het wordt een shortlease bakkie, dus ik hoop maar dat het een zwarte 3 deurs tdi is en geen 5 deurs sdi in zalmtint.
Volkswagen zal toch echt iets aan die standaarduitrusting moeten doen of het model exclusiever maken om de "overgelopen" Peugeot klanten terug te winnen:
- Zwarte stootlijsten en deurknoppen.
- geen standaard airco.
- goedkope wieldoppen .
- extra moeten lappen voor een middenarmsteuntje.
Allemaal zaken die wat mij betreft niet thuis horen bij een auto uit zo'n hoge prijsklasse.
Voor de prijs van een standaard Golf kun je vele leukere auto's krijgen, zoals een mooi aangeklede Citroen C5, Peugeot 406, Seat Toledo (eigen stal), Skoda octavia (eigen stal) Toyota avensis en ga nog maar even door. Volkswagen mag blij zijn dat ze zo'n goede band heeft met de leasemaatschappijen
[Dit bericht is gewijzigd door Goodluck op 24-11-2003 22:28]
Ik ben wel benieuwd naar de Golf+ die op stapel staat, en hoe de cabrio versie er uit komt te zien. Ze zeggen dat het een stalen vouwdakie wordt, maar dat gaat wel ten koste van zitruimte. (heb je wel eens achterin gezeten in 307cc of een megane cc. De Beetle Cabrio wint het wat dat betreft (alleen de bagage ruimte is minder) Die Kanvas dakken zijn tegenwoordig niet slecht meer.. dus hoeft wat mijn betreft ook niet onder te doen voor een stalen dak.
C.20LET's standaard
Da's blok waar hier 8000 gulden + inbouw voor wordt betaald bij bv mathijssen ofzo. Pak je die en de Golf Itjes.
Golf Itjes vind je gewoon knoerthard bij verhuurbedrijven idd als kleinere auto. Gewoon in pakket. Mijn ex is net terug uit Z-A, en die hadden een I idd als huurauto. Mad leuk.
Maar volgens mij zou je HEEL snel rijk kunnen worden met dat idee als je die 2 pakt.
Je moet trouwens eens Nigeria bekijken ofzo en veel andere Afrikaanse landen. Daar worden echt veel franse modellen uit 1970 werkelijk nog als nieuw gefabriceerd.
Verdwijnen trouwens ook al onze oudere Toyota's, Audi 80s, en Hyundais naartoe via de boot. Kameroen e.d. Ook wel grappig om te weten. Veel VW en Vectra A's e.d. belanden weer in het oostblok, en bv onze stadsbussen eindigen van Cuba tot Moskva/Moskou Sheremetyevo international airport.
Nieuwere zooi eindigt vaak op schroothoop ivm electronica, dus dat is vaak ongewild mbt export.
quote:Grappig.
Op zaterdag 6 december 2003 22:31 schreef audi80 het volgende:Dashboard
quote:Eerder dat van een Skoda Fabia, en dan nog kaler...
Op maandag 8 december 2003 21:23 schreef Goodluck het volgende:[..]
Grappig.
Dat is het dashboard uit de Polo
quote:Idd maar is ook wel een VW dashboard.. ze stoppen hem ook in de GOL volgens mij wordt die in mexico gemaakt
Op maandag 8 december 2003 23:11 schreef jogie het volgende:[..]
Eerder dat van een Skoda Fabia, en dan nog kaler...
quote:De Gol is overigens in China een hele populaire auto, net als de verlengde Passat (hetzelfde als de Superb van Skoda).
Op dinsdag 9 december 2003 09:02 schreef GiSH het volgende:[..]
Idd maar is ook wel een VW dashboard.. ze stoppen hem ook in de GOL volgens mij wordt die in mexico gemaakt
[afbeelding]
De nieuwe kleine versie van de Gol (ik heb geen idee hoe die heet) wordt de opvolger van de Lupo, groter, maar vooral goedkoper!!! Jaja, je leest het goed, eindelijk weer eens een echte VolksWagen!
quote:Beetje offtopic, maar ok.
Op zondag 7 december 2003 03:17 schreef PNG het volgende:
Je zou gewoon eens als gat in de markt idd een export/import vanuit Z-A op moeten zetten.C.20LET's standaard
Da's blok waar hier 8000 gulden + inbouw voor wordt betaald bij bv mathijssen ofzo. Pak je die en de Golf Itjes.
Golf Itjes vind je gewoon knoerthard bij verhuurbedrijven idd als kleinere auto. Gewoon in pakket. Mijn ex is net terug uit Z-A, en die hadden een I idd als huurauto. Mad leuk.
Maar volgens mij zou je HEEL snel rijk kunnen worden met dat idee als je die 2 pakt.
Je moet trouwens eens Nigeria bekijken ofzo en veel andere Afrikaanse landen. Daar worden echt veel franse modellen uit 1970 werkelijk nog als nieuw gefabriceerd.
Verdwijnen trouwens ook al onze oudere Toyota's, Audi 80s, en Hyundais naartoe via de boot. Kameroen e.d. Ook wel grappig om te weten. Veel VW en Vectra A's e.d. belanden weer in het oostblok, en bv onze stadsbussen eindigen van Cuba tot Moskva/Moskou Sheremetyevo international airport.
Nieuwere zooi eindigt vaak op schroothoop ivm electronica, dus dat is vaak ongewild mbt export.
Nu je dit zegt, in Turkije worden er ook nog steeds (of ze zijn kort geleden gestopt, weet ik niet meer) franse auto's van de jaren '70 geproduceerd, erg grappige wagens, ik zou er wel een willen hebben, gewoon om af te raggen
BTW hier is een plaatje ervan:
Renault 12 "toros"
quote:das waarschijnlijk deze
Op dinsdag 9 december 2003 14:04 schreef jogie het volgende:[..]
De Gol is overigens in China een hele populaire auto, net als de verlengde Passat (hetzelfde als de Superb van Skoda).
De nieuwe kleine versie van de Gol (ik heb geen idee hoe die heet) wordt de opvolger van de Lupo, groter, maar vooral goedkoper!!! Jaja, je leest het goed, eindelijk weer eens een echte VolksWagen!
[Dit bericht is gewijzigd door GiSH op 09-12-2003 14:36]
quote:das de VW Fox en die gaat idd de Lupo vervangen, maar ook in west-europa komt-ie gewoon
Op dinsdag 9 december 2003 14:35 schreef GiSH het volgende:[..]
das waarschijnlijk deze
[afbeelding]
[afbeelding]
[Dit bericht is gewijzigd door G.U.R.U op 09-12-2003 14:50]
quote:Die moet wat mij betreft verplicht op het fietspad blijven.
Op dinsdag 9 december 2003 14:35 schreef GiSH het volgende:[..]
das waarschijnlijk deze
[afbeelding]
[afbeelding]
quote:Weet ik, want de Lupo wordt nergens anders geleverd (bij mijn weten). Wel een vet kicken bakkie!
Op dinsdag 9 december 2003 14:47 schreef FunnyMuffin het volgende:[..]
das de VW Fox en die gaat idd de Lupo vervangen, maar ook in west-europa komt-ie gewoon
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |