abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 22 juli 2003 @ 09:28:12 #1
4335 Faat
Fokeiland O+
pi_11929352
Weet iemand in hoeverre dit slecht is?
Is dit slechter dan koffie bij volwassenen of maakt dat niets uit?

Hoe staan andere ouders hier tegenover? Geven jullie je kind koffie?

Mijn 10-jarige smurfje vraagt de laatste dagen steeds vaker om koffie

Ik heb iig met hem afgesproken dat hij 's avonds absoluut geen koffie mag,
maar ik weet verder eigenlijk helemaal niet hoe of wat met koffie en kinderen

Zoeken op koffie in het Ouder(s) forum leverde me ruim 12000 resultaten op, dus
mocht er hier al een topic over zijn excuses, maar ik ga geen 12000 berichten napluizen

* Ben nu even een bakje koffie aan het zetten voor meneer

Was it so hard Achilles
So very hard to die
Thou knowest and I know not
So much the happier I
  dinsdag 22 juli 2003 @ 09:30:06 #2
3936 ThE_ED
engu twiekur
pi_11929370
Je gaat er wel slechter van slapen, dus voor je nachtrust is het niet echt aan te raden. De meesten beginnen toch pas 16+ aan koffie hoor... Heeft ie al eens wat geproefd? Meestal vinden ze het toch niet te drinken en dan ben je er gelijk van af

Volgens mij is het gewoon sowieso niet aan te raden. 10 jaar vind ik iig wel vroeg hoor. Koffie is gewoon zwaar verslavend!

[KNE]-Mod
pi_11929390
Denk niet dat het echt goed is. Je hebt immers ook aparte kindercola waar geen cafeine en al die andere troep inzit? Voor volwassenen is koffie ook niet bepaald goed, maar zij zijn volgroeid en is in die zin minder schadelijk.
Uhh, Uhh.
pi_11929391
Mja wat is slecht, je tanden kunnen er geler van worden.
Er zit caffeine in, maar ik weet niet wat dat doet bij jonge kinderen.
pi_11929445
koffie is ROTZOOI .. ..

spijt me dat ik het zeg : je bent niet goed bij je hoofd dat je je kind koffie geeft !!!!
een kind van 10 koffie geven . .. is in mijn ogen g'woon vergiftiging. . .

[Dit bericht is gewijzigd door Flierp op 22-07-2003 09:36]

Religion : Mankind's worst invention !
pi_11929448
Gewoon een lekker bakkie sterke zwarte koffie geven, vraagt ie het nooit meer.
Let me tell you something, bendeco. You pull any your crazy shit with
us, you flash a piece out on the lanes, I'll take it away from you
and stick it up your ass and pull the fucking trigger til it goes "click".
pi_11929461
quote:
Op dinsdag 22 juli 2003 09:31 schreef bbrother het volgende:
Mja wat is slecht, je tanden kunnen er geler van worden.
Er zit caffeine in, maar ik weet niet wat dat doet bij jonge kinderen.
Een half-dode kamerplant kan er iig weer enorm van gaan groeien en herleven
pi_11929479
Zet een supersmerig bakkie koffie en laat hem dat proeven, dan is hij voorlopig weer genezen.
Some weasel took the cork out of my lunch...
  dinsdag 22 juli 2003 @ 09:39:26 #9
3936 ThE_ED
engu twiekur
pi_11929486
Ik heb bijna zeker koppijn als ik vergeet koffie te drinken. Ik weet niet of je je kind dat 'aan wilt doen'. Lijtk me raar als alle kindjes met zo'n pakje wicky staan en die van jou gaat met de leraar mee naar de keuken voor zijn shot caffeine.
[KNE]-Mod
  dinsdag 22 juli 2003 @ 09:40:48 #10
38624 Flierp
A.S of U.
pi_11929500
quote:
Ik heb bijna zeker koppijn als ik vergeet koffie te drinken.
gewenning. . .

als je een week .. (of 2). . rondloopt met koppijn. . maar geen koffie drinkt. . .gaat de koppijn vanzelf weg. . .

Religion : Mankind's worst invention !
  dinsdag 22 juli 2003 @ 09:42:22 #11
50476 Kanis
dat dan weer wel ...
pi_11929516
Op die leeftijd kreeg ik ook weleens een kopje koffie, met vrij veel (gewone) halfvolle melk en suiker.
Ik denk dat het geen kwaad kan zolang je het maar met mate geeft. En zeker niet 's avonds! Alleen in het weekend een kopje koffie lijkt me een goede oplossing.

* Kanis is nu wel verslaafd aan koffie!

Achter elke succesvolle absurdist staat een zieke gnoe
  dinsdag 22 juli 2003 @ 09:42:55 #12
46114 DzjieDub
M'n initialen, wat doe je
pi_11929524
Ach, als-ie af en toe een bakkie melk met een paar druppels koffie erin krijgt kan dat niet echt kwaad en kan hij toch "meedoen". Eventueel kun je voor 'm decaf kopen - dat werkt in ieder geval niet verslavend. Volgens mij is dat zelfs als oploskoffie te verkrijgen.
De cursus "Omgaan met teleurstellingen" gaat vandaag helaas niet door
  dinsdag 22 juli 2003 @ 09:44:35 #13
61079 ivanveen
laat het waaien
pi_11929542
quote:
Op dinsdag 22 juli 2003 09:35 schreef Flierp het volgende:
koffie is ROTZOOI .. ..

spijt me dat ik het zeg : je bent niet goed bij je hoofd dat je je kind koffie geeft !!!!
een kind van 10 koffie geven . .. is in mijn ogen g'woon vergiftiging. . .

Lees effe beter voordat je gaat gillen....de topicstarter zegt juist dat hij/zij geen koffie geeft!!!

Overigens denk ik dat een kind van 10 nog helemaal geen koffie lust! Koffie is nogal bitter, en kinderen proever bittere smaken altijd beter dan volwassenen (denk maar aan spruitjes: kinderen lusten ze ab-so-luut niet, terwijl je als volwassene daar wat makkelijker in wordt).

Misschien helpt een keertje laten proeven wel om hem/haar af te schrikken - voorlopig dan? Verder zou ik mijn kind nog wel een jaartje of vijf laten wachten met echt regelmatig koffiedrinken...

Overigens wil ik hieribj wel opmerken dat ik zelf nog geen kinderen heb.

[Dit bericht is gewijzigd door ivanveen op 22-07-2003 09:45]

Stormy
  dinsdag 22 juli 2003 @ 09:45:11 #14
3936 ThE_ED
engu twiekur
pi_11929554
quote:
Op dinsdag 22 juli 2003 09:40 schreef Flierp het volgende:

[..]

gewenning. . .

als je een week .. (of 2). . rondloopt met koppijn. . maar geen koffie drinkt. . .gaat de koppijn vanzelf weg. . .

Als je moet afkicken word het ook wel een verslaving genoemd
[KNE]-Mod
  dinsdag 22 juli 2003 @ 09:48:31 #15
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_11929602
Mijn kinderen krijgen ook wel eens een bak "koffie". Natuurlijk niet de meervoudige straffe kwartliterbak waar mijn vrouw en ik aan gewend zijn, maar een beschaafd kopje koffie verkeerd. Dit krijgen ze allebei van tijd tot tijd sinds hun 6e, en tot op heden zonder merkbare gevolgen. Nu moet ik daar wel bij vertellen dat ze die alleen 's-ochtends krijgen, anders wordt er niet meer geslapen.

En ja: ik weet dat koffie niet goed voor ze is. Maar er zijn zoveel dingen niet goed voor ze (snoep bijvoorbeeld, of pindakaas) en dat krijgen kinderen over de hele wereld ook. Zoals voor alles geldt: vindt een balans tussen wat lekker is en wat goed. Je moet wel een beetje kunnen genieten/zondigen af en toe.

- "Blind faith in your leaders, or in anything, will get you killed" Bruce Springsteen - War
- Door controle aan de landsgrenzen op te heffen kan men nu grenzenloos gaan controleren...
- Privacy Matters
pi_11929617
quote:
Op dinsdag 22 juli 2003 09:44 schreef ivanveen het volgende:
Misschien helpt een keertje laten proeven wel om hem/haar af te schrikken - voorlopig dan? Verder zou ik mijn kind nog wel een jaartje of vijf laten wachten met echt regelmatig koffiedrinken...
volgens mij wordt koffie helemaal niet zo smerig gevonden door kinderen. Ik kan me nog herinneren dat mn zusje als klein kind al het laatste beetje koffie van mn ouders op dronk.
pi_11929656
Misschien verstandig om even de tandarts te raadplegen. Misschien kan hij/zij er wel iets over zeggen.

Ik dronk altijd het laatste restje uit mijn opa's koffiekopje. En dat deed ik al sinds ik mijn vierde ofzo.... Maar een normale bak koffie, dat kwam toch pas op latere leeftijd, richting de 16 jaar ofzo.

dinsdag 22 juli 2003 @ 09:52:07 #18
4335 Faat
Fokeiland O+
pi_11929663
quote:
Op dinsdag 22 juli 2003 09:44 schreef ivanveen het volgende:
Lees effe beter voordat je gaat gillen....de topicstarter zegt juist dat hij/zij geen koffie geeft!!!......
Ook als je wel goed leest, mag je het gillen achterwege laten hoor

Ik geef hem dus wel af en toe een kopje koffie, maar helaas aan sommige tips heb ik niets.

Hij vindt het namelijk heerlijk

Tot nu toe vroeg hij 1 keer in de maand ofzo eens en besteedde ik er niet teveel aandacht aan.

Maar nu de laatste dagen valt het me op dat hij het steeds vaker vraagt, vandaar dit topic.

Nou zit ik niet echt te wachten op teksten als dat ik niet goed bij mij hoofd ben,
maar lees ik liever ervaringen van andere ouders en/of wetenschappelijke feiten!!

btw ik ben een zij

Was it so hard Achilles
So very hard to die
So much the happier I
pi_11929667
geloof het maar dat kinderen koffie lusten. Ik liet er toen ik drie was mijn fruithapje voor staan om stiekem van mijn moeders koffie te drinken! Geloof dat het niet echt kwaad kan als het met mate gebeurd, zoals dat voor alles geldt.
dat is doctorandus sonneke voor jou, ja!?
pi_11929670
Ik heb een stukje op het net gevonden:

knip plak

Onderzoeken hebben evenwel uitgewezen dat kinderen ongevoeliger op cafeïne reageren dan volwassenen. Het vermoeden dat cafeïne één van de oorzaken is voor hyperactiviteit bij kinderen, kon eveneens weerlegd worden. In feite lijken de werkingen van cafeïne eerder bevorderlijk te zijn voor jongeren. Volgens wetenschappelijke testen bevorderde cafeïne het prestatievermogen en de concentratie van jongeren, ze praatten vlotter en maakten minder fouten in hun taken.

zie http://www.koffiebureaucafe.be/html/gezondheid.main.13.dhtml

pi_11929701
ook op medische sites zoals dokterdokter.nl worden er geen slechte berichten over gegeven.
dat is doctorandus sonneke voor jou, ja!?
  dinsdag 22 juli 2003 @ 09:58:25 #22
4335 Faat
Fokeiland O+
pi_11929742
quote:
Op dinsdag 22 juli 2003 09:52 schreef lily het volgende:
zie http://www.koffiebureaucafe.be/html/gezondheid.main.13.dhtml
dat is wel weer een heel apart stukje dat ineens een heel ander beeld geeft
Was it so hard Achilles
So very hard to die
So much the happier I
pi_11929771
quote:
Op dinsdag 22 juli 2003 09:58 schreef Faat het volgende:

[..]

dat is wel weer een heel apart stukje dat ineens een heel ander beeld geeft [afbeelding]

het is natuurlijk wel een stukje wat op een "koffiesite" staat
  Admin dinsdag 22 juli 2003 @ 10:03:08 #24
2589 crew  yvonne
Adminion.
pi_11929815
Brechtje (12) drinkt sinds kort gezellig een kopje mee, dan maak ik kinderkoffie, klein lepeltje nescafé, opgeklopte melk en suiker, niet sterk, eigenlijk gewoon melk met een kleurtje
Zij vindt het heerlijk en heeft toch het idee dat ze koffie meedrinkt
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]

Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:[b]
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.[/b]
  dinsdag 22 juli 2003 @ 10:06:45 #25
59615 m33pz
The man with the Masterplan
pi_11929877
Ik dronk op de middelbare school al koffie, samen met 't kantine vrouwtje.

Maar ik zou 't niet aanraden om op vroege leeftijd te beginnen met koffie drinken, voornamelijk vanwege de ontregeling in je slaap/gedrag/etc-ritme. Koffie verandert je wel degelijk...

p.s.: kijk uit dat je ook geen koffie-junkie wordt.

Geloof 't maar..
  dinsdag 22 juli 2003 @ 10:10:18 #26
3936 ThE_ED
engu twiekur
pi_11929930
quote:
Op dinsdag 22 juli 2003 10:03 schreef yvonne het volgende:
Brechtje (12) drinkt sinds kort gezellig een kopje mee, dan maak ik kinderkoffie, klein lepeltje nescafé, opgeklopte melk en suiker, niet sterk, eigenlijk gewoon melk met een kleurtje
En veel volwassenen drinken dat ook gewoon. (Ik vind het echt niet te zuipen, maar het is wel gezonder )
[KNE]-Mod
  dinsdag 22 juli 2003 @ 10:12:29 #27
36646 Helaaz
Onee toch niet!
pi_11929953
Ik dronk al heel vroeg koffie, ik denk dat ik op mn 6de voor het eerst koffie dronk (met heel veel melk en suiker) en vond het erg lekker. Ben er trouwens nooit slechter van geworden..
Are you gonna bark all day, little doggie? Or are you gonna bite?
  † In Memoriam † dinsdag 22 juli 2003 @ 10:16:49 #28
7074 moussy
kuttekop
pi_11930023
quote:
Op dinsdag 22 juli 2003 09:35 schreef Flierp het volgende:

* moussy voelt aan dr hoofd, niks mis mee

Mijn dochter van 4 drinkt al wat jaartjes koffie. Met voorkeur naar de espresso van dr vader. Als ze de kans krijgt lurkt ze zijn beker leeg voor hij denkt dat zn koffie afgekoeld is. Haar eigen bekertje koffie is meestal veel melk met wat espresso en een pieterig klein beetje suiker.

Je zou er haast een boek over schrijven!
  dinsdag 22 juli 2003 @ 10:35:48 #29
33160 akkien
nemo in amore videt
pi_11930313
je zou met je kind af kunnen spreken dat ie alleen op zaterdag (of willekeurige andere dag) een kopje koffie mag. En dan alleen met veel melk, en in een niet te groot kopje...
imagination is more important than knowledge
pi_11930338
Mijn zoontje van drie drinkt ook de laatste ressies koffie uit het kopje vandaan.En alle soorten koffie... hij vind het heerlijk.
Nu drink ik caffeinevrije koffie dus hyper zal ie er niet van worden.
  dinsdag 22 juli 2003 @ 10:52:01 #31
4335 Faat
Fokeiland O+
pi_11930622
quote:
Op dinsdag 22 juli 2003 10:03 schreef yvonne het volgende:
kinderkoffie, that's it!! die term zal hem ook zeker aanspreken, die hou ik erin
quote:
Op dinsdag 22 juli 2003 10:06 schreef m33pz het volgende:
p.s.: kijk uit dat je ook geen koffie-junkie wordt.
Euh......zeg je dit nu tegen mij?

Ik drink zelf namelijk geen koffie

Was it so hard Achilles
So very hard to die
So much the happier I
pi_11930929
alicia (bijna 15 maand) is ook verzot op koffie en jat dolgraag de restjes uit de koppies weg. (wij drinken alleen maar decafe) ik heb er geen probs mee, als zij het lekker vindt dan gaat ze d'r gang maar. Ben voorlopig niet van plan om echt voor d'r koffie te gaan zetten of het specifiek in een beker te doen voor d'r en houdt het gewoon op de restjes (en dat is meer dan zat voor zo'n kleintje met een moeder die een mok of 10 op een dagje wegdrinkt)
  dinsdag 22 juli 2003 @ 11:22:36 #33
59615 m33pz
The man with the Masterplan
pi_11931249
quote:
Op dinsdag 22 juli 2003 10:52 schreef Faat het volgende:

[..]

Euh......zeg je dit nu tegen mij?

Ik drink zelf namelijk geen koffie

Dat was zelf-referentie, Faat
Geloof 't maar..
  dinsdag 22 juli 2003 @ 11:26:14 #34
4335 Faat
Fokeiland O+
pi_11931330
quote:
Op dinsdag 22 juli 2003 11:22 schreef m33pz het volgende:
Dat was zelf-referentie, Faat
aha een echte koffieleut dus

probeer eens een kopje kruidenthee joh

Was it so hard Achilles
So very hard to die
So much the happier I
  dinsdag 22 juli 2003 @ 11:33:49 #35
12010 daniman
gewoon lekker gek
pi_11931504
smaken verschillen nou eenmaal he, de een lust het wel en de ander niet!

zelf ben ik 23 en ik lust nog steeds geen koffie! Ik ga het ook niet meer proberen want ik blijf koffie niet te pruimen vinden.

Geef mij maar gewoon een lekker bakkie thee op zn tijd!

patat ftw :)
pi_11931613
Waarom wil een kind met 10 koffie?
Ik vind het stinken...
pi_11931671
quote:
Op dinsdag 22 juli 2003 11:33 schreef daniman het volgende:
zelf ben ik 23 en ik lust nog steeds geen koffie! Ik ga het ook niet meer proberen want ik blijf koffie niet te pruimen vinden.

Geef mij maar gewoon een lekker bakkie thee op zn tijd!

een jongen van 23 die geen koffie lust? Die zijn zeldzaam. Maar wel handig, dan hoef je tenminste niet appart voor vriendlief koffie te zetten en kan je gezellig samen theeleuten.
  dinsdag 22 juli 2003 @ 11:59:00 #38
12010 daniman
gewoon lekker gek
pi_11932102
quote:
Op dinsdag 22 juli 2003 11:42 schreef Fio het volgende:

[..]

een jongen van 23 die geen koffie lust? Die zijn zeldzaam. Maar wel handig, dan hoef je tenminste niet appart voor vriendlief koffie te zetten en kan je gezellig samen theeleuten.

tja ik kan er ook niks aan doen, vaak genoeg geprobeerd. Zelfs Irish Coffee ging er niet in. Niet vanwege de whiskey want dat lust ik wel , maar nee het zat hem in de koffie
  † In Memoriam † dinsdag 22 juli 2003 @ 12:16:06 #39
7074 moussy
kuttekop
pi_11932499
quote:
Op dinsdag 22 juli 2003 11:59 schreef daniman het volgende:

[..]

tja ik kan er ook niks aan doen, vaak genoeg geprobeerd. Zelfs Irish Coffee ging er niet in. Niet vanwege de whiskey want dat lust ik wel , maar nee het zat hem in de koffie

Ik lust ook geen koffie hoor, niet met drank, niet met een smaakje, zelfs geen snoepjes met koffie-smaak
Je zou er haast een boek over schrijven!
  dinsdag 22 juli 2003 @ 12:25:54 #40
32614 bastardhost
prettig gestoord
pi_11932669
Storm was net 10 maanden gok ik, toen hij met een vreselijk gekrijs te kennen gaf dat óók hij moest drinken wat wij hadden. Zoals met alles laten we hem proeven. Storm is nu 2,5jaar en drinkt toch best vaak koffie mee. Het is nooit een lange periode achtereen. Hij heeft schijnbaar af en toe die behoefte. Het maakt hem ook niet veel uit of hij de koffie van opa drinkt (melk en veel suiker) of die van mama, zwart en mild, of de mijne (zwart en STERK).

Met het bier en de wijn hebben we hem ook laten proeven en daar heeft hij totaal geen behoefte meer aan. Dus om het meedrinken lijkt het nu ook weer niet te gaan.

Wat de cafeïne aangaat. Sverre, 11 weken te vroeg geboren, kreeg een gepast hoeveelheid cafeïne vanaf de eerste dag van zijn leven en dat dagelijks. Het werd als medicijn toegedient en was ter bevordering van het doorgeven van de prikkels voor ademhaling en hartritme. Bij navraag werd gezegd dat cafeïne, zij met mate, in zijn geheel geen kwaad kan.

Shaven..... not furred
  dinsdag 22 juli 2003 @ 23:30:19 #41
54058 babyfeet
08-09-2010 Trouwen!!!!!
pi_11949928
Kyllian is nu 14 maanden en (drinkt) krijgt soms ook een beetje koffie dat wil hij al vanaf een half jaar ofzo ooit eens een keertje laten proeven en vanaf toen heeft hij het altyd gewilt maakt niet uit met of zonder melk of suiker alles is lekker
  woensdag 23 juli 2003 @ 00:42:26 #42
41286 Price
The Abominable Dr. Phibes
pi_11951704
Rutger is nu bijna 3, maar sinds hij kan lopen, moeten we onze kopjes in de gaten houden. Soms zijn we niet snel genoeg en dan is het in één teug weg. Vooral visite is een feest voor hem. Hij loopt alle kopjes af en er zit altijd wel een druppeltje in.
You Should Have Seen Them Kicking Edgar Allan Poe
  woensdag 23 juli 2003 @ 09:29:34 #43
12010 daniman
gewoon lekker gek
pi_11954545
quote:
Op dinsdag 22 juli 2003 12:16 schreef moussy het volgende:

[..]

Ik lust ook geen koffie hoor, niet met drank, niet met een smaakje, zelfs geen snoepjes met koffie-smaak

hmm grappig! Ik ben dus niet de enige!
pi_11958232
Koffie is echt niet te pruimen. Dus voor mij ook niet, en ook nooit gelust ook.

Maar eh, wat is het verschil tussen koffie en thee. Het is wel normaal dat ouders klaar zitten s'middags met een kop thee waar ook dezelfde soort bacher inzit en niet met koffie. Ik zie er niet echt kwaad in hoor. Er zit tegenwoordig overal wel wat in wat niet goed voor je is.

Dus mijn advies zou zijn, als je het geeft dan in mate. En ja cafeine vrije koffie is natuurlijk altijd beter.

pi_11958969
Ik dronk vroeger ook vaker aan mijn moeders koffie (als ik de kans kreeg dan), maar ik vind het nu (26) nog steeds smerig.

Ik zou mijn kind geen koffie geven denk ik, misschien af en toe inderdaad een bodempje laten drinken.
Het zit er dik in dat ik waarschijnlijk BAM wordt, dus dan is er toch alleen thee

"Why does being a librarian make her even hotter?"
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
pi_11960135
quote:
Op woensdag 23 juli 2003 12:29 schreef Lewis.de.boxer het volgende:
Maar eh, wat is het verschil tussen koffie en thee. Het is wel normaal dat ouders klaar zitten s'middags met een kop thee waar ook dezelfde soort bacher inzit en niet met koffie.
Ligt eraan wat voor thee je drinkt. Er is ook theïne- en looizuurvrije thee.
  maandag 28 juli 2003 @ 16:59:48 #47
3542 Gia
User under construction
pi_12071280
Onze Kevin, bijna 11 jaar, drinkt ook wel eens een kop koffie met suiker en melk. Denk niet dat het zoveel kwaad kan. Hij drinkt het ook hooguit 2 of 3 keer per maand. Meestal vraagt hij er niet om, of heeft liever thee.
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 28 juli 2003 @ 17:36:01 #48
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_12072091
quote:
Op woensdag 23 juli 2003 12:59 schreef Syrena het volgende:
Het zit er dik in dat ik waarschijnlijk BAM wordt, dus dan is er toch alleen thee

OT: zin om mee te doen aan een BAM-mailinglist?

Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_12072463
ik ben 31
drink al 30 jaar koffie (al was het vroeger een slap bakkie met veel melk)
verder drink ik eigenlijk ook niks anders
buiten dat ik nu de marathon in 2 minuut 41 kan afleggen heb ik nergens last van

ook kinderen krijgen een gewenning aan caffeine
dus als ze elke avond een bakkie krijgen went het kind er vanzelf aan en zal op den duur niks geen slaap problemen hebben

pi_12073721
Mij is altijd verteld dat Cafeine (het zal vast niet goed geschreven zijn) slecht is voor kinderen. Wat hiervan waar is weet ik niet, maar ik zou er tenminste wel een beetje voorzichtig mee zijn. Op 1 dag in de week bijvoorbeeld zoals iemand hierboven al opperde.
pi_12075488
Mijn broertje en ik kregen vroeger op zondag wel eens een bakje koffie. Met veel melk en suiker natuurlijk /

Ik denk dat er op zich niet zoveel mis aan is als ze soms eens wat koffie drinken.
Maar wel met mate.

Fake it till you make it...
  dinsdag 29 juli 2003 @ 11:19:32 #52
35446 NT-T.BartMan
voorgoed vertrokken
pi_12086754
quote:
Op dinsdag 22 juli 2003 09:28 schreef Faat het volgende:

Mijn 10-jarige smurfje vraagt de laatste dagen steeds vaker om koffie

Waarschijnlijk nieuwsgierigheid/imitatiegedrag?

Zet hem ('s morgens) een goede sterke bak zwarte koffie voor, dat vindt-ie vast niet lekker en dan is de lol er ook weer af?

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')