abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 22 juli 2003 @ 15:40:55 #26
55709 Stereotomy
Mens sana in corpore sano
pi_11938047
quote:
Op dinsdag 22 juli 2003 14:02 schreef Hinotori het volgende:

[..]

Het kan wel degelijk heel veel uitmaken, maar misschien niet bij melkzuur. De problemen van het medicijn Softenon werden veroorzaakt door een van de twee isomeren. Eentje was prima werkzaam, terwijl de andere allerlei afwijkingen gaf. Tegenwoordig worden de isomeren van Softenon heel nauwkeurig gescheiden en wordt het medicijn gewoon weer voorgeschreven.

Je hebt gelijk, nu kan ik me dat voorval ook herinneren! Maar in navolging van de reactie daarna: ik ben te lam om het nu in mijn boeken op te zoeken, ik zie wel wat het uiteindelijk is.

[Dit bericht is gewijzigd door Stereotomy op 22-07-2003 15:47]

Confidence through competence
  dinsdag 22 juli 2003 @ 16:09:10 #27
11780 Hinotori
House M.D.: Everybody lies
pi_11938828
quote:
Op dinsdag 22 juli 2003 15:06 schreef Jzz het volgende:

[..]

bull, 't wordt op een andere manier geproduceerd waardoor er geen racemisch mengsel meer ontstaan, optische isomeren zijn namelijk niet van elkaar te scheiden aangezien iedere vorm van scheiding berust op fysische verschillen, en die hebben spiegelbeeldisomeren niet...

Een racemisch mengsel is best nog te scheiden. Door bepaalde enzymen te gebruiken die alleen aangrijpen op een van beide varianten kun je een fysisch verschil forceren dat dan weer wel te scheiden is. Misschien is deze methode wat duur, maar het is wel mogelijk. En dat het in de praktijk niet zo gebeurt is in deze discussie niet zo erg van belang. Het is zinloos en kinderachtig om op deze manier je enorme kennistank te willen etaleren, Jzz.
  dinsdag 22 juli 2003 @ 19:57:28 #28
35058 Jzz
*n00b is*
pi_11944100
quote:
Op dinsdag 22 juli 2003 16:09 schreef Hinotori het volgende:

[..]

Een racemisch mengsel is best nog te scheiden. Door bepaalde enzymen te gebruiken die alleen aangrijpen op een van beide varianten kun je een fysisch verschil forceren dat dan weer wel te scheiden is. Misschien is deze methode wat duur, maar het is wel mogelijk. En dat het in de praktijk niet zo gebeurt is in deze discussie niet zo erg van belang. Het is zinloos en kinderachtig om op deze manier je enorme kennistank te willen etaleren, Jzz.

my bad
en zo groot is die kennistank niet hoor
...Trust me, I'm gonna be a doctor... (H)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')