quote:Ik bedoelde de Alpha
Op maandag 4 augustus 2003 12:08 schreef InsaneM666 het volgende:[..]
kan je tellen??
By the weg, volgens mij zit Mojo of een of andere handelaar de prijzen op marktplaats op te drijven. Ene lastkissgoodbye bied overal overheen. elk kaartje onder de honder euro wordt op die manier door de zelfde persoon weggekaapt. Wel fijn als je je kaartje kwijt wilt, echter niet als je loopt te azen.:(
quote:De verhoging van dit jaar betaal jij bij?
Op woensdag 6 augustus 2003 13:14 schreef WpuntNL het volgende:
misschien handig om gewoon mailtjes te sturen... daarbij komt... die prijzen gaan zakken... dat kan niet anders....
quote:Waarschijnlijk omdat de Charlie weg is en omdat ze nog een redelijk grote tent nodig hadden....
Op woensdag 6 augustus 2003 16:51 schreef slettehoea het volgende:
Weet iemand waarom het Dommelsch podium dit jaar in een tent staat?
Beetje jammer vind ik dat, het was de laatste jaren altijd wel gezellig daar, beetje je kop verbranden, uitdrogen. Toppertje
quote:wat ik vrij lame vind, omdat de charlie vanwege financiele problemen dit jaar niet uitkon!
Op woensdag 6 augustus 2003 17:00 schreef Komakie het volgende:[..]
Waarschijnlijk omdat de Charlie weg is en omdat ze nog een redelijk grote tent nodig hadden....
quote:Financiële problemen? Wat is dat voor gedoe zeg. In '98 kostte een kaartje nog 90 GULDEN, nu betaal je zowat 110 EURO, en dan zijn er nog financiële problemen? Wie steekt die doekoe in godsnaam in zijn zak dan? Sixflags en de muzikanten, of is het de organisator? Beetje zwak, aangezien het budget meer dan verdubbeld is.
Op woensdag 6 augustus 2003 22:52 schreef paarse_paashaas het volgende:[..]
wat ik vrij lame vind, omdat de charlie vanwege financiele problemen dit jaar niet uitkon!
quote:tja, het is algemeen bekend dat nederland wat dat betreft nogal vreemd in mekaar zit...
Op donderdag 7 augustus 2003 09:06 schreef slettehoea het volgende:[..]
Financiële problemen? Wat is dat voor gedoe zeg. In '98 kostte een kaartje nog 90 GULDEN, nu betaal je zowat 110 EURO, en dan zijn er nog financiële problemen? Wie steekt die doekoe in godsnaam in zijn zak dan? Sixflags en de muzikanten, of is het de organisator? Beetje zwak, aangezien het budget meer dan verdubbeld is.
Waarom kan er in nederland niet 1 headliner (een waardige band daarvoor dan) vanaf en heb je in bijvoorbeeld Duitsland en Engeland wel 5 of 6 van dat soort bands op het festival.
Ik heb het dan over bands die echt al wat gepresteerd hebben. Iron Maiden, Metallica, Linkin Park, Limp Bizkit, Queens of the Stone Age, Pennywise, etc.
Of je ervan houdt is natuurlijk wat anders maar bij de nederlandse festivals kunnen ze nog niet eens 1 zo'n band contracteren terwijl er in het buitenland minimaal 2 of 3 van die bands staan.
En dan hebben ze hetzelfde budget...
Aan de andere kant is het in nederland allemaal wel wat beter geregeld maar dat komt omdat nederland een regeltjes gek land is waar je ook soms wel moe van wordt.
quote:Het is niet dat het er minder gezellig door wordt of zo hoor, al kost het straks 200 Euro, dan ga ik ook nog wel heen, maar ze moeten zich eens afvragen of de mensen eigenlijk nog wel waar voor hun geld krijgen.
Op donderdag 7 augustus 2003 09:32 schreef Komakie het volgende:[..]
tja, het is algemeen bekend dat nederland wat dat betreft nogal vreemd in mekaar zit...
Waarom kan er in nederland niet 1 headliner (een waardige band daarvoor dan) vanaf en heb je in bijvoorbeeld Duitsland en Engeland wel 5 of 6 van dat soort bands op het festival.
Ik heb het dan over bands die echt al wat gepresteerd hebben. Iron Maiden, Metallica, Linkin Park, Limp Bizkit, Queens of the Stone Age, Pennywise, etc.
Of je ervan houdt is natuurlijk wat anders maar bij de nederlandse festivals kunnen ze nog niet eens 1 zo'n band contracteren terwijl er in het buitenland minimaal 2 of 3 van die bands staan.
En dan hebben ze hetzelfde budget...Aan de andere kant is het in nederland allemaal wel wat beter geregeld maar dat komt omdat nederland een regeltjes gek land is waar je ook soms wel moe van wordt.
quote:Maar gezelligheid kan ik op 1000 andere plaatsen ook krijgen en ik ga voor de bands naar lowlands niet voor de gezelligheid. Tenminste, tuurlijk ga ik ook omdat ik het gewoon leuk vind om met een paar vrienden een weekend op stap te gaan maar als er helemaal geen goeie bands komen (klein of groot) dan zou ik niet gaan.
Op donderdag 7 augustus 2003 10:27 schreef slettehoea het volgende:[..]
Het is niet dat het er minder gezellig door wordt of zo hoor, al kost het straks 200 Euro, dan ga ik ook nog wel heen, maar ze moeten zich eens afvragen of de mensen eigenlijk nog wel waar voor hun geld krijgen.
quote:En zo denken blijkbaar veel meer mensen, want het raakt nooit uitverkocht dit jaar.
Op donderdag 7 augustus 2003 10:38 schreef Komakie het volgende:[..]
als er helemaal geen goeie bands komen (klein of groot) dan zou ik niet gaan.
Gewoon omdat ik het dan te duur vindt.
Volgend jaar weer zulke verkoopcijfers, dan twijfel ik sterk of er een Lowlands 2005 komt
quote:Wat raar, er zijn toch nog genoeg kaartjes beschikbaar via de gewone kanalen?
Op dinsdag 5 augustus 2003 12:52 schreef Da hopman het volgende:
In de artistimpression heeft de Golf inderdaad minder golfstokken. Als je hem in het origineel indenkt, dan zul je inschatten dat hij net zo groot is. In de gedetaileerde tekeningen in de krant zitten trouwens ook detailverschillen, zo staat daar de bravo opeens weer op de ouwe manier opgesteld.By the weg, volgens mij zit Mojo of een of andere handelaar de prijzen op marktplaats op te drijven. Ene lastkissgoodbye bied overal overheen. elk kaartje onder de honder euro wordt op die manier door de zelfde persoon weggekaapt. Wel fijn als je je kaartje kwijt wilt, echter niet als je loopt te azen.:(
quote:Mojo organiseert al vanaf het begin Lowlands.
Op vrijdag 8 augustus 2003 00:12 schreef Ixnay het volgende:
Jammer dat Lowlands door mojo geregeld wordt, daarvoor leek het me nog wel leuk.
quote:Maar dat is ook logisch.
Op donderdag 7 augustus 2003 16:56 schreef greatgonzo het volgende:[..]
En zo denken blijkbaar veel meer mensen, want het raakt nooit uitverkocht dit jaar.
Volgend jaar weer zulke verkoopcijfers, dan twijfel ik sterk of er een Lowlands 2005 komt
Persoonlijk vind ik het een beetje een stomme gedachte om alleen voor de gezelligheid naar lowlands te gaan.
zoals ik al eerder zei, als ik ergens gezellig wil gaan doen, kan ik dat ook ergens doen waar het nix kost. Kan ik bij wijze van spreken 3 dagen ergens in een park gaan zitten met wat kratten bier en wat vrienden en een getto blaster. Is ook heel gezellig en kost me geen 100 euro + onkosten van dat weekend.
Als je dus naar lowlands gaat wil je ook wat extra's te zien krijgen. Dus wil je toch een aantal goeie bands. Nou zijn er toevallig een heleboel punkbandjes en nog wat andere aardige dingetjes die ik wel leuk vindt maar als dat niet zo was geweest was ik ook zeker niet gegaan. Gewoon omdat het te duur is voor alleen een beetje gezelligheid.
En natuurlijk denken een heleboel mensen er net zo over. Ik heb een bepaald budget en dat wil ik zo goed mogelijk besteden.
quote:Laat ze maar gewoon terug gaan naar 40000 of 50000 mensen dan gaat het gewoon goed. Zo groot is ongeveer de doelgroep. Als je 65000 mensen wil hebben dan moet je daar meer extra voor doen en misschien is dat wel net wat het te duur maakt.
Op donderdag 7 augustus 2003 16:56 schreef greatgonzo het volgende:[..]
En zo denken blijkbaar veel meer mensen, want het raakt nooit uitverkocht dit jaar.
Overigens, ik ga nu voor de 10e keer en er is nog geen een keer geweest dat ik het niet te duur vond. Maar ik heb nog nooit spijt gehad dat ik gegaan ben.
quote:ik heb er dus sinds 1993 nog steeds genoeg bij gekregen....
Op donderdag 7 augustus 2003 22:59 schreef rubbereend het volgende:
sinds ik in 2000 voor het eerst ging ben k nu al 5 podia/ lowlandsdingetjes kwijt geraakt......
quote:Is het niet altijd al een Mojo productie geweest?
Op vrijdag 8 augustus 2003 00:12 schreef Ixnay het volgende:
Jammer dat Lowlands door mojo geregeld wordt, daarvoor leek het me nog wel leuk.
Maargoed ik ben blij als het een keer niet uitverkocht is. Ik stoor mij al jaren aan de pinkpop mentaliteit die er is onstaan.
IK WIL NU ENTERTAINED WORDEN GVD
Als je op lowlands niet de moeite neemt om de kleinere bandje te kijken of jezelf kan vermaken, dan moet je gewoon bij Pinkpop bliijven
Ik denk dat ¤ 110,- een flinke sloot geld is, maar het evenement is het wel waard. Goed georganiseerd, mooie aankleding, een totaal programma van vrijdag 13 uur t/m maandagochtend 2.30 uur, je kunt van donderdag tot maandag overnachten.
quote:Tuurlijk, Ik denk alleen dat het nog niet genoeg is voor veel mensen als er niets leuks komt in het programma...
Op vrijdag 8 augustus 2003 12:55 schreef Da hopman het volgende:
Al jaren is er het zelfde gezever. Het wordt te groot, te druk, de sfeer wordt minder het programma is dikke ruk, te onbekend of te commercieel. Maar ja vroegâh was alles beter.Ik denk dat ¤ 110,- een flinke sloot geld is, maar het evenement is het wel waard. Goed georganiseerd, mooie aankleding, een totaal programma van vrijdag 13 uur t/m maandagochtend 2.30 uur, je kunt van donderdag tot maandag overnachten.
Maar ik denk ook dat het belangrijk is om een goed programma te hebben. Lowlands en Pinkpop zijn de enige festivals in nederland waar het mogelijk is dat grote bands komen. Als die daar dan ook al niet komen, zien de mensen hun bands nooit.
Je streeft er natuurlijk altijd naar om een zo goed mogelijk programma te krijgen. Met variatie en de mogelijkheid tussen onbekende en commerciele bands. Zodat je voor iedereen wat hebt.
Uiteindelijk gaat het toch om de acts. Want veel Lowlanders vinden dat het maar voor de gezelligheid moet, maar je moet niet vergeten dat je dan ook geen 40000 man bij mekaar hebt. Het is maar een relatief kleine groep die ook gaat als er helemaal niets leuks komt.
Zeker zo'n groot festival moet gewoon een aantal toppers hebben. Daarvoor is het een groot festival. Natuurlijk moeten er ook een aantal kleinere bands zijn maar ook een aantal toppers. Anders moet je het een festival voor hooguit 10000 man maken...
[Dit bericht is gewijzigd door Komakie op 08-08-2003 13:14]
En er staan ook echt wel veel dingen op lowlands, dat is het punt ook niet, alleen ik ga eerlijk gezegd puur voor de muziek naar lowlands. misschien dat ik me daar mee tekort doe, maar zo is het nu eenmaal. ik zet dan ook absoluut mijn vraagtekens bij shows als 'jackass'. is dat niet voor elfjarige jongetjes? of het concert des levens.. vindt iedereen het echt zo grappig om koos alberts te zien? misschien dat je je ermee vermaakt, maar ik zie dan liever een goede band spelen. en wie was er van plan om naar def p's politieke standpunten te gaan luisteren als er verderop een bandje speelt dat op het punt van doorbreken staat? politiek is interessant, absoluut, maar moet het op een festival? komt de meute niet gewoon voor de muziek, met hier en daar eventueel wat aanvullingen? volgens mij zijn het mede dit soort dingen die lowlands (te) duur maken. en wat mij betreft overbodig.
maargoed, that's me.
quote:Ah ik heb een medestander
Op vrijdag 8 augustus 2003 15:05 schreef thevomit het volgende:
ha, het wordt me makkelijk gemaakt. ik ben het eens met Komakie.En er staan ook echt wel veel dingen op lowlands, dat is het punt ook niet, alleen ik ga eerlijk gezegd puur voor de muziek naar lowlands. misschien dat ik me daar mee tekort doe, maar zo is het nu eenmaal. ik zet dan ook absoluut mijn vraagtekens bij shows als 'jackass'. is dat niet voor elfjarige jongetjes? of het concert des levens.. vindt iedereen het echt zo grappig om koos alberts te zien? misschien dat je je ermee vermaakt, maar ik zie dan liever een goede band spelen. en wie was er van plan om naar def p's politieke standpunten te gaan luisteren als er verderop een bandje speelt dat op het punt van doorbreken staat? politiek is interessant, absoluut, maar moet het op een festival? komt de meute niet gewoon voor de muziek, met hier en daar eventueel wat aanvullingen? volgens mij zijn het mede dit soort dingen die lowlands (te) duur maken. en wat mij betreft overbodig.
maargoed, that's me.
Waar ik nu ook aan zit te denken. Lowlands wordt steeds duurder, maar de acts niet steeds beter en alles eromheen was al goed en blijft dus ook goed. Maar waarom dan de prijsverhogingen als er niet zichtbaar geinvesteerd wordt...
quote:Mischien omdat de tentenhuren, het personeel en niet te vergeten de acts ook steeds duurder worden? Daarnaast is er steeds meer regelgeving. Zo zijn er vanaf januari ca 4 mojo-medewerkers fulltime bezig met wetgevingen (ARBO) en belastingtoestanden om lowlands heen.
Op vrijdag 8 augustus 2003 15:58 schreef Komakie het volgende:[..]
Ah ik heb een medestander
Waar ik nu ook aan zit te denken. Lowlands wordt steeds duurder, maar de acts niet steeds beter en alles eromheen was al goed en blijft dus ook goed. Maar waarom dan de prijsverhogingen als er niet zichtbaar geinvesteerd wordt...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |