quote:Ja ok, ik snap wel dat een aantal dingen duurder worden maar als het goed is, zijn de kaarten naar verhouding net zo duur. En vorig jaar stonden er nog een paar redelijk grote acts. Dit jaar is dat toch een stuk minder.
Op vrijdag 8 augustus 2003 16:10 schreef Da hopman het volgende:[..]
Mischien omdat de tentenhuren, het personeel en niet te vergeten de acts ook steeds duurder worden? Daarnaast is er steeds meer regelgeving. Zo zijn er vanaf januari ca 4 mojo-medewerkers fulltime bezig met wetgevingen (ARBO) en belastingtoestanden om lowlands heen.
Lowlands is bij mijn weten ontstaan als een festival waar juist andere acts staan dan de 'grote festivals'. Da's wel de belangrijkste reden waarom er zoveel onbekende bands staan. Het zijn over het algemeen bands die (nog) niet bekend zijn bij het grote publiek en nog moeten/kunnen doorbreken.
Om een vergelijking te trekken met bijvoorbeeld PinkPop:
Je betaald net zo veel, maar je krijgt ongeveer het aantal bands wat in de Alpha en Bravo samen staan. Dan heb je op LL toch wel wat meer bands.. En dan zijn er nog genoeg andere acts...
En over het niet merken van de prijsverhoging: Er staan dit jaar iets van 20 acts meer op het programma dan vorig jaar, dat kost natuurlijk ook een paar duiten...
just my few cents...
quote:oh ik vind het programma echt zo slecht niet, er staan zeker wel een stuk of 10 dingen die ik wel wil zien, en dat zijn echt niet alleen de grote acts. feit is wel dat ik al die kleine bandjes (Interpol, The Coral) al eens gezien heb of in de toekomst nog zal zien, want die komen in vergelijking veel vaker touren dan de grote acts (PJ Harvey, Suede). Dus zo exclusief vind ik dat opzicht van lowlands niet (meer). Misschien is het een luxeprobleem van mij. (dat is het sowieso).
Op vrijdag 8 augustus 2003 16:24 schreef BrakkeAap het volgende:
Ik heb dit topic nou een klein beetje lopen volgen en daar wilde ik het volgende wel in kwijt:Lowlands is bij mijn weten ontstaan als een festival waar juist andere acts staan dan de 'grote festivals'. Da's wel de belangrijkste reden waarom er zoveel onbekende bands staan. Het zijn over het algemeen bands die (nog) niet bekend zijn bij het grote publiek en nog moeten/kunnen doorbreken.
Om een vergelijking te trekken met bijvoorbeeld PinkPop:
Je betaald net zo veel, maar je krijgt ongeveer het aantal bands wat in de Alpha en Bravo samen staan. Dan heb je op LL toch wel wat meer bands.. En dan zijn er nog genoeg andere acts...En over het niet merken van de prijsverhoging: Er staan dit jaar iets van 20 acts meer op het programma dan vorig jaar, dat kost natuurlijk ook een paar duiten...
just my few cents...
Op Werchter is het festival(leven) goedkoper, er staan weliswaar een stuk of 100 acts minder, maar ook daar zijn kleine acts te zien, zolang ze maar veelbelovend zijn. En dat er ook grote acts staan is de afgelopen editie wel weer duidelijk geworden. Ik heb het idee dat ze op Lowlands de laatste jaren een beetje teveel op kwantiteit letten in plaats van kwaliteit. Dat probeerde ik zojuist ook al te zeggen maar dat was misschien niet echt duidelijk.
Maar goed, als ik het geld ruim had, was ik gewoon gegaan en had ik niet gezeurd
quote:In '98 kostte mijn kaartje volgens mij fl. 150 incl. ticketservice.
Op donderdag 7 augustus 2003 09:06 schreef slettehoea het volgende:[..]
Financiėle problemen? Wat is dat voor gedoe zeg. In '98 kostte een kaartje nog 90 GULDEN,
08 08 03
Dringende Oproep aan inwoners van Zeewolde, Nunspeet of Biddinghuizen
De Lowlands-organisatie zoekt dringend een goede ziel die in een straal van 10 km rond het festivalterrein woont, zijn ADSL-aansluiting ter beschikking wil stellen, en het niet erg vind dat er een 3-tal weken lang een mobiele zendmast van maximaal 10 meter hoog in zijn tuin staat.
Wie ons wil helpen kan met subject `adsl` mailen naar info@lowlands.nl . En natuurlijk zullen wij een passende beloning verzinnen!!!
quote:
openingspost
93 - 75,- 7500 bezoekers (cap. was 15000) rood plastic bandje
94 - 95,- 12500 bezoekers geel touwtje
95 - 115,- 20000 bezoekers (bier 2,50) rood/zwart lintje
96 - 140,- 31000 (uitverkocht) zwart/geel lintje
97 - 145,- 40000 roze/rood lintje
98 - 150,- 50000 (uitverkocht) roze/oranje lintje
99 - 160,- 57500 (uitverkocht) blauw/wit lintje (vind ik de mooiste tot nu toe)
00 - 175,- 57500 (uitverkocht) groen/paars lintje
01 - 195,- 57500 (uitverkocht) blauw/paarzig lintje (incl. kliko)
02 - ¤ 97,50 60000 (uitverkocht) roze/geel lintje (incl. beter bevestigde kliko)
quote:150 piek
Op zaterdag 9 augustus 2003 12:08 schreef Da hopman het volgende:
Even over de prijs
[..]
Wat zei ik ?
quote:Wacht maar tot je de prijzen voor eten & drinken ziet.
Op zaterdag 9 augustus 2003 12:33 schreef thevomit het volgende:
toch is een verhoging van 10 euro in 1 jaar niet niks, wel?
Ongetwijfeld ook weer fors duurder.
quote:Relatief gezien valt het nog redelijk mee, een prijsverhoging van ongeveer 5%.
Op zaterdag 9 augustus 2003 12:33 schreef thevomit het volgende:
toch is een verhoging van 10 euro in 1 jaar niet niks, wel?
[Dit bericht is gewijzigd door greatgonzo op 10-08-2003 12:21]
dus heb er nu al zin in, twister ligt klaar, de rubberboot ook weer misschien weer een food fightje dit jaar????
quote:oeh... Beetle moet z'n gasbrandertje + knakworsten + waxinelichtjes niet vergeten!
Op zondag 10 augustus 2003 20:02 schreef rubbereend het volgende:
zullen we weer voer leuke dingen die op lowlands te doen zijn gaan praten, want de prijs moeten we toch wel betalen (als je gaat dan) en als je niet gaat heb t weinig zin om te klagendus heb er nu al zin in, twister ligt klaar, de rubberboot ook weer
misschien weer een food fightje dit jaar????
quote:Muntje is ¤1.75
Op zaterdag 9 augustus 2003 12:39 schreef Roellio het volgende:[..]
Wacht maar tot je de prijzen voor eten & drinken ziet.
Ongetwijfeld ook weer fors duurder.
quote:Hmm. Dat was in 2001 nog 3.50. Als je even brak omrekent is dat dus hetzelfde. En anders is het een verschil van 16 eurocent in twee jaar tijd. (Hoe duur waren ze vorig jaar?)
Op maandag 11 augustus 2003 11:30 schreef Da hopman het volgende:
Muntje is ¤1.75
* Wilmer vindt het acceptabel ... In menig kroeg betaal je ook makkelijk zoiets voor een glas drinken.
quote:Kijk eens aan, wat vind ik dit nou jammer zeg
Grote bek, dochter van... en enfant terrible Kelly Osbourne komt niet naar Lowlands. Na een tour met Robbie Williams is Kelly met gezondheidsproblemen teruggevlogen naar huis. We bellen inmiddels rond voor een vervangende band.Bron: Lowlands.nl
quote:Ze stond in de Dommelsh tent. Maar nu tenminste plek vrij voor een goeie band, mijn vookeur heeft Tom Mcrae!
Op maandag 11 augustus 2003 15:32 schreef Da hopman het volgende:
Mooi! Da's een uur lang alpha voor een echte headliner. Misschien al vooraf ingepland door de organisatie hahaha.
quote:eindelijk, goed nieuws, hopelijk komt er een echte band voor in de plaats!
Op maandag 11 augustus 2003 15:26 schreef FLR het volgende:[..]
Kijk eens aan, wat vind ik dit nou jammer zeg
quote:redelijk...
Op maandag 11 augustus 2003 11:30 schreef Da hopman het volgende:[..]
Muntje is ¤1.75
quote:`
Op maandag 11 augustus 2003 15:26 schreef FLR het volgende:[..]
Kijk eens aan, wat vind ik dit nou jammer zeg
echt wel...
Wat moet ik nou met al die tomaten die ik in me kelder heb laten rotten
Forum Opties | |
---|---|