Deze knutsel vond ik echt super gaaf, natuurlijk omdat ik hem zelf bedacht had.
We hebben hem maar één keer gemaakt, omdat hij duur is aan materiaal (als je 60 kinderen hebt), maar het is wel ontzettend leuk.
Kleine kinderen kunnen de vleugels zelf versieren, daar zijn ze nog best een tijd mee bezig.
De jongens vonden het trouwens ook erg leuk, maar ipv toverstafjes maakten zij zwaarden. Ze gingen vechten wie de stoerste elf was. ![]()
Nodig
-2 vellen karton, dit moet stevig zijn en groot, deze vellen kun je kopen bij kantoorboekhandels
-schaar
-touw of veters (iets dat niet snijdt)
-plakband (niet noodzakelijk)
-versiersels zoals verf of papier en lijm
1.Teken de vleugels op het karton. Hieronder staat een voorbeeldje. Maak ze zo groot mogelijk. De rondjes moeten precies op elkaar passen, anders zitten de vleugels scheef. Het midden stuk is iets smaller dan een kinderrug. Dit is dus wel even kwestie van meten.
2.Knip de vleugels en de gaatjes uit. De gaatjes kun je verstevigen met plakband.
3.Versier de vleugels.
4.Leg nu de vleugels op elkaar en maak ze vast aan het kind.
5.Een stafje (opgerold papier) en een kroontje van een strook karton en wat schmink erbij maakt het af.

[ Bericht 1% gewijzigd door knorretje op 27-06-2004 22:25:09 (op verzoek aangepast) ]
Schilder ruim van te voren de dingen die je wilt bestippen met schoolbordverf zwart... Vel goed ontvetten van te voren.
Neem bijvoorbeeld een bord.
Pak allemaal verschillende kleurtjes en verschillende spijkers en stempelen maar
Nodig
-wasco krijt
-papier
-sateprikker
1.Kleur het hele vel vol met wasco. Niet met zwart, wel met veel vrolijke kleurtjes. De vorm maakt niet uit, als het hele papier maar bedekt is.
2.Ga met zwart wasco over de hele tekening. Alles wordt nu dus zwart.
3.Nu met een sateprikker een tekening maken. De lijntjes van de tekening krijgen verschillende kleurtjes.
quote:Oké, nu snap ik het helemaal. Bedankt voor de extra toelichting! Ik wil het met een kind van 2 1/2 gaan doen maar ik denk dat ik het eerst zelf maar even uit ga proberen. Nogmaals bedankt!
Op maandag 21 juli 2003 20:12 schreef Knorretje het volgende:
rijst is ruw en schuurt het stoepkrijt wat schilfers loslaat wat vervolgens het zout kleurt. Als je het niet met kinderen gaat doen klun je natuurlijk ook de kaasschaaf oid over het stoepkrijt heenhalen en de schilfers opvangen in een bakkie met zout. Beetje roeren en het zout is gekleurd. Een oud leuk flesje uit de badkamer pakken bv met een kurk en die met laagjes rjist in verschillende kleuren vullen. kurk ero en staat weer erg sierlijk op een randje in de badkamer. (alsware een flesje badzout) (oud jampotje met een stukje stof als deksel werkt ook)
quote:is leuk hoor
Op maandag 21 juli 2003 20:40 schreef sombie het volgende:[..]
Oké, nu snap ik het helemaal. Bedankt voor de extra toelichting! Ik wil het met een kind van 2 1/2 gaan doen maar ik denk dat ik het eerst zelf maar even uit ga proberen. Nogmaals bedankt!
Gemaakt voor een vriendin die hetzelfde werk deed en stopte. De kikkerpoten moet je zelf maar even uitvergroten en tekenen. Deze knutsel was altijd een succes. ![]()
Nodig:
-3 groen A4 papier
-ander papier
-touw
-aluminiumfolie
-lijm
-schaar

[ Bericht 6% gewijzigd door knorretje op 27-06-2004 22:26:36 (op verzoek aangepast) ]
quote:Kan je niet beter een vis doen tussen twee lagen huishoudfolie? Dan heb je echt het idee dat ie tussen "glas" zit?
Op maandag 21 juli 2003 15:17 schreef YPPY het volgende:Aquarium
3.Doe huishoudfolie tussen de twee helften.
[url=http://picserver.student.utwente.nl/getpicture.php?id=213540]
quote:Dat kan wel, maar dan zie je de lijm best goed zitten als je de vis vast plakt op het folie.
Op woensdag 23 juli 2003 08:39 schreef Troel het volgende:[..]
Kan je niet beter een vis doen tussen twee lagen huishoudfolie? Dan heb je echt het idee dat ie tussen "glas" zit?
Eraan vast maken zodat je m kan trekken?quote:Op zondag 27 juni 2004 17:04 schreef purk het volgende:
vraag me trouwens af wat je bij de krokodil met het touw moet :S
Het is een spelletje. Je houdt de krokodil vast met de mond naar boven. Het balletje (de vlieg) haal je 'eruit'. Het touwtje zit nog wel vast, maar je kunt 'zwaaien' met het balletje. De kunst is nu om het balletje in de mond van de krokodil te gooien.quote:Op zondag 27 juni 2004 17:04 schreef purk het volgende:
vraag me trouwens af wat je bij de krokodil met het touw moet :S
quote:Op zondag 27 juni 2004 17:12 schreef schatje het volgende:
Stempelen met aardappelen herinner ik me nog van de Bijbelclub. Gewoon een aardappel door binnen snijden en er dan een figuurtje in snijden.
Jaaaquote:Op maandag 6 november 2006 18:44 schreef kapitein_pannekoek het volgende:
Altijd leuk....succes gegarandeerd..
verzamel bladeren ( ja van die echte in het bos ofzo)
laat ze drogen. Nu kan je er wit tekenpapier overheen leggen en met wasco heel rustig overheen kleuren. Resultaat : nerven en bladvorm op wit papiertje. Dit heel vaak doen. Uiteraard verschillende herfstkleuren gebruiken. Alles uitknippen en op mooi groot vel plakken en klaar is kees !
quote:Op maandag 6 november 2006 19:39 schreef Razztwizzle het volgende:
[..]
Jaaadat was leuk vroeger.
Of (kinderen helemaal met plastic inpakken natuurlijk) met ecoline en een zeef en een kwastje "spetteren" over de bladeren heen, zodat je de vormpjes van de bladeren in het wit op een papier krijgt met mooie ecolinespetters eromheen.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |