quote:Verder nog wat zeer interessante verhalen (baby die doodverklaard was en waarbij tijdens het bijna verwijderen van het "dode" kind uit de buik van de moeder het hartje weer gaat kloppen)
Het Wonder van Heleen Deymann (47), maatschappelijk werkerHaywards Heath, 1983
Heleen en haar man staan vroeg op om dagje naar Londen te gaan. Terwijl haar vrienden nog in bed liggen loopt zij naar de woonkamer en schuift ze de gordijnen open. Het zijn prachtige rode gordijnen. Bij het openschuiven valt het haar op dat ze licht schuiven voor zulke zware gordijnen. Inmiddels is haar man ook klaar en vertrekken ze naar Londen.
Na een leuke dag komen ze weer terug in het landhuis. Bij binnenkomst mist ze iets in de kamer, maar weet niet zo gauw wat. Pas later op de avond valt het kwartje: de gordijnen zijn weg. Ze vraagt haar vriendin waarom ze de gordijnen heeft weggehaald, waarop haar vriendin verbaasd reageert; er hangen helemaal geen gordijnen. Heleen weet echter zeker dat ze er 's ochtends hingen, maar brengt het verder niet ter sprake.
Anderhalf jaar later verhuizen de vrienden weer terug naar Nederland. Tijdens de verhuizing ontdekken ze op zolder een kist met de rode gordijnen. De vriendin belt Heleen meteen op dat ze "haar" rode gordijnen hebben gevonden. Het is voor Heleen het bewijs dat ze die ochtend een soort reis in de tijd heeft gemaakt. De gordijnen hadden namelijk al 60 jaar niet meer in het huis gehangen.
Aardig programma!
quote:Dank je Blaat...
Op maandag 21 juli 2003 10:29 schreef BlaatschaaP het volgende:
Wil iedereen die er niet in geloofd gewoon even ergens anders gaan spelen? Dit topic gaat over dat programma, als je wilt lullen over spectaculaire dingen doe je dat maar in TRU.
En tja als je er totaal niks van geloofd is dit geen programma voor je. Ik ben best geintresseerd in zulk soort dingen en vond het dan ook een zeer leuk programma. En uiteraard komt dat ook door de korte tussendoor presentatie van Yvonne Jaspers .
Mijn auto stond gister ochtend voor mijn huis, maar toen ik er mee ging rijden niet meer. Wow Jim, it's an amazing discovery
quote:Vriendelijke vriend. 1 zie BlaatSchaap's opmerking! en 2 Zij HEEFT die gordijnen opengedaan en die gordijnen HEBBEN daar dus gehangen... terwijl ze daar al ruim 60 jaar niet meer hadden gehangen, de huidige bewoners wisten niet eens van het bestaan van de gordijnen af... tot ze ze op zolder vond.
Op maandag 21 juli 2003 10:58 schreef Bok het volgende:
Mag het een wonder heten dat er s'ochtends een gordijn hangt en s'middags niet?Mijn auto stond gister ochtend voor mijn huis, maar toen ik er mee ging rijden niet meer. Wow Jim, it's an amazing discovery
ik was toendertijd nogal een wiet roker en fietste weer 13 km naar de schop. aleen moest ik nog pinnen om geld te hebben terwijl het insteken van de pinpas dacht ik zul je zien doet ie et niet
en terwijl vaag starend naar pin scherm vraag ik me af waarom ik me pin niet kan intoetsen.
zoals je al kan raden idd pin automaat deed helemaal niks meer pasje weg en geen geld
hij was niet doorgeslikt want niemand anders kon erna nog pinnen
toeval ?
wat betreft de reactie dat je sochtens nog niet helemaal wakker bent enzo klopt wel idd en er zijn heel veel dingen die je dan kan inbeelden en dan is het open doen van gordijnen nog niks
We zaten thuis een keer te kletsen (ik, zus, moeder) over sieraden die m'n moeder van m'n vader had gehad in de loop der jaren. M'n moeder vertelde over oorbellen met diamanten die ze heel mooi vond maar er 20 jaar geleden 1 van is verloren. Ik loop 's avonds naar boven en vind de al 20 jaar vermiste oorbel op de trap.... De oorbel lag er open en bloot, de vloerbedekking was in die 20 jaar al 2 keer vervangen.
quote:Nee maar wel als die gordijnen er al heel lang niet meer hebben gehangen, zij helemaal niet kan weten dat er ooit gordijnen hebben gehangen en ze precies die gordijnen beschreef die 1,5 jaar later boven werden gevonden.
Op maandag 21 juli 2003 11:24 schreef sould3mon het volgende:
wat betreft de reactie dat je sochtens nog niet helemaal wakker bent enzo klopt wel idd en er zijn heel veel dingen die je dan kan inbeelden en dan is het open doen van gordijnen nog niks
quote:Wow, ja dat zijn dat soort dingen waarbij ik zeg: "Toeval bestaat niet". Of het nou je onderbewustzijn is die al meer weet dan jij of dat er andere krachten aant werk zijn... ik weet het niet, bijzonder is het wel. Ik heb een paar keer gehad met mensen die ik al 6,7,8 jaar niet had gezien, dat opmerkte tijdens een gesprek met iemand en die ik de volgende dag tegenkwam. Iemand die intussen in Amsterdam woonde (ligt nou niet echt om de hoek van Breda
Op maandag 21 juli 2003 11:31 schreef Twiggy het volgende:
Dit soort programma's vind ik leuk. Vooral omdat ik ook al een paar keer dit soort bizarre dingen heb meegemaakt.We zaten thuis een keer te kletsen (ik, zus, moeder) over sieraden die m'n moeder van m'n vader had gehad in de loop der jaren. M'n moeder vertelde over oorbellen met diamanten die ze heel mooi vond maar er 20 jaar geleden 1 van is verloren. Ik loop 's avonds naar boven en vind de al 20 jaar vermiste oorbel op de trap.... De oorbel lag er open en bloot, de vloerbedekking was in die 20 jaar al 2 keer vervangen.
quote:ehm.
Op maandag 21 juli 2003 10:29 schreef BlaatschaaP het volgende:
Wil iedereen die er niet in geloofd gewoon even ergens anders gaan spelen? Dit topic gaat over dat programma, als je wilt lullen over spectaculaire dingen doe je dat maar in TRU.
Dit topic gaat inderdaad over het programma, dus het is ieders goedrecht om dat zweverige geneuzel onzin te vinden, èn dat te laten merken. En dat geef je zelf ook aan in de tweede zin (hoezo tegenstrijdig...)
Als jij niet wil dat dat gebeurt, moet je het idd maar naar TRU schoppen.
quote:Hmm tja... hoeft niet, ik heb wel eens vaker zoiets gehoord. En wie weet hebben ze er dan wel niet echt gehangen, maar heeft ze daar in een vorig leven vertoefd (in het verhaal stond namelijk niet alles wat er in die uitzending door die vrouw werd verteld, zo vond ze het al erg vreemd dat toen ze aankwam ze het huis leek te herkennen van buiten, hoewel ze er nooit geweest was) en heeft ze die gedachten zo intens beleefd, dat ze werkelijk dacht dat ze die gordijnen open deed.
Op maandag 21 juli 2003 11:54 schreef Smurfer het volgende:
Vreemd hoor. Je zou denken dat, als ze in de tijd gereisd heeft, er meer dingen hadden moeten opvallen dan alleen het wel of niet hangen van die gordijnen.
Doet me beetje denken aan een verhaal van een man/vrouw (weet ik niet meer ) die nog nooit in Schotland was geweest. Die man had vaak dromen over een gebied en huis, waar die op een gegeven moment zo benieuwd naar was dat hij zich liet hypnotiseren. Hij beschreef toen een plek in Schotland en had het over een luik in de grond van een landhuis. Hij is daar later gaan kijken en, is dat huis binnengegaan. De huidige bewoners wisten niets van een luik, maar hij wist de plek aan te wijzen. Er stond inmiddels al 25 jaar een kast op die plek en jawel, er zat een luik onder.
quote:Woordenboek zegt:
Op maandag 21 juli 2003 12:13 schreef Disorder het volgende:
Bij een wonder moet ik altijd denken aan iets wat je leven positief veranderd. Je kan weer lopen, je kan weer zien. Dat soort dingen. Wat moet je in hemelsnaam met die oude gordijnen? Is dat nou een wonder? En waarom mogen dat soort verhalen hier alleen positief worden ontvangen? Dit is een discussieforum.
quote:speciaal voor jou de drie andere verhalen van gisteren:
'won-der I o -en 1 (godsd) handeling die de natuurkrachten te boven gaat en dus alleen door God, met bijzondere hulp van God, kan verricht worden; mirakel; 2 iets buitengewoons: een ~ van geleerdheid; de ~en zijn de wereld nig niet uit gezegde bij iets zeer onverwachts; en ~ boven ~, hij slaagde; het is (helemaal) geen ~, dat hij slaagde; IIbn, bw verwonderlijk, verwondering wekkend; vreemd: de ~e wereld vh witte doek; ik dacht dat hij ~ wat wist, bezat, kon enz heel wat
quote:
Het Wonder van Justine Keizer, 9 jaarDen Haag, 19 maart 1994
Erica en Thedo hebben grote moeite met het accepteren van de uitslag van de echo. Tegen de omgeving in blijft Erica het gevoel houden dat ze zwanger is, maar gaat toch naar het ziekenhuis om de niet levensvatbare vrucht te laten weghalen. Voor de zekerheid wordt er voor de ingreep een echo gemaakt. Thedo zit naast het echo-apparaat en ziet meteen een hartje kloppen. De ingreep gaat niet door tot grote opluchting van Erica, die haar gevoel bevestigd ziet.
Er breekt een zware periode voor Erica aan. Ze komt 35 kilo aan en het kindje blijkt in een stuitligging te liggen. Ze wordt opgenomen in het ziekenhuis en er wordt een keizersnede voor 23 maart gepland.
Op 19 maart gaat het mis. Als de vliezen breken raakt Erica volledig in paniek. Met spoed wordt er een keizersnee voorbereid. Erica heeft het gevoel dat het snel moet gebeuren. Hartslag van kind en moeder worden nauwlettend in de gaten gehouden.
De hartslag van het kindje zakt weg. Aan het gezicht van de gynaecoloog ziet Erica dat het fout gaat. Even later vertelt hij hen dat het kindje is overleden.
Hun wereld stort in. De apparaten worden uitgezet en Thedo en Erica worden alleen gelaten. Twee uur later wordt Erica opgehaald om het levenloze kindje te laten verwijderen. Thedo begeleidt haar tot aan de operatiekamer. In een kamertje apart slaat het verdriet in volle hevigheid toe. Opeens hoort hij gestommel op de gang en babygeluid. er wordt een couveuse met een huilend kind naar binnen gereden. De verpleegkundige roept blij: "Je hebt een dochter, ze leeft, we hebben ons vergist."
Niemand kan verklaren wat er gebeurd is.
quote:
Het Wonder van Teun Verstand, (54) architectKopenhagen, zomer 1978
Teun studeert Bouwkunde aan de universiteit in Eindhoven, maar het universiteitsleven bevalt hem niet. In de werkplaats van de universiteit leeft hij zich uit met eigenhandig bouwen. Hij leert de 18-jarige Olga kennen en zij is de vrouw van zijn dromen. Ze trouwen in de zomer van 1971 en kopen een huisje in Eindhoven. Na 2 jaar strandt het huwelijk echter en Olga verdwijnt volledig uit Teun's leven. Hij verkoopt hun huis aan Wiesje, een goede vriendin.
Teun heeft zijn studie in Eindhoven niet kunnen afmaken, omdat hij geen colleges volgde. Hij reist zijn vriend Jan achterna, naar de architektenschool in Kopenhagen. Hij trekt bij hem in, maar voelt zich in het ongezellige Denemarken niet thuis.
Teun gaat geregeld met de auto of met de trein terug naar Nederland.
Op één van die treinreizen naar Nederland raakt Teun aan de praat met een Engelse spoorwegbeambte en een Israëlische studente. Onafhankelijk van elkaar raden ze hem aan het boek "The Fountainhead" van Ayn Rand te lezen. Het boek handelt over het liefdesverdriet van een jonge architect, op zoek naar het doel van zijn leven. In Eindhoven aangekomen, blijkt de boekverkoper het boek niet te kennen. Teleurgesteld gaat hij op bezoek bij Wiesje, in zijn oude huis.
Tijdens het gesprek kijkt Teun langs Wiesje. Zijn blik valt op een boek in de boekenkast achter haar. Het is de nederlandse vertaling van The Fountainhead". Wiesje wist niet dat ze dat boek had en weet ook niet hoe het daar gekomen is.
Zelf heeft ze het boek nooit gelezen.
Teun kan niet verklaren waarom zijn oog viel op dat éne boek, midden een in rijk gevulde boekenkast. Dat het een wonder was wist zeker na hij het lezen van het boek. Het was precies wat hij nodig had op dat moment in zijn leven; het bevestigde dat hij op de goede weg was, ondanks alle moeilijkheden.
Het liefdesverdriet krijgt nu definitief een plaats en Teun vindt eindelijk de bestemming in zijn leven. Op het platteland van Barchem staat nu het ultieme ontwerp van Teun. Zonder het boek denkt Teun dat hij nooit zover zou zijn gekomen.
quote:
Het Wonder van Catherine Keyl
Als jong meisje gaat Catherine vaak met haar vader naar Parijs. In 1988 overlijdt hij en Catherine moet de begrafenis regelen. Haar vader had een nederlandse vriendin die in Los Angeles woonde, waar hij regelmatig contact mee had en die hem vaak bezocht. Catherine wil Wimmie graag een overlijdensbericht sturen, maar kan haar adres niet vinden, hoe ze ook zoekt. Het blijft haar bezig houden, want ze wil voorkomen dat Wimmie op een dag op de stoep staat en van een vreemde moet vernemen dat haar goede vriend is overleden.
Een paar weken na de begrafenis gaat Catherine met een paar vriendinnen een weekend naar Parijs. Daar aangekomen wil ze meteen de stad onveilig maken, maar haar vriendinnen gaan naar liever slapen. Teleurgesteld vraagt ze bij de receptie een krant. Ze hebben alleen de Figaro en hoewel ze het een vervelende krant vindt, neemt ze hem mee naar haar kamer. Als ze de krant openslaat ziet ze een fotootje van Wimmies zoon, die net directeur is geworden van een Amerikaans hotel in Parijs.
Ze gelooft haar ogen niet, want na 3 weken zoeken kan ze, door de krant die ze niet wilde lezen haar zoektocht afronden in de stad waar ze met haar vader zo vaak is geweest.
[Dit bericht is gewijzigd door Stefkuh op 21-07-2003 12:34]
quote:Dat gordijnen-mens is gek en wil gewoon aandacht, snap dat dan
Op maandag 21 juli 2003 11:10 schreef Stefkuh het volgende:[..]
Vriendelijke vriend. 1 zie BlaatSchaap's opmerking! en 2 Zij HEEFT die gordijnen opengedaan en die gordijnen HEBBEN daar dus gehangen... terwijl ze daar al ruim 60 jaar niet meer hadden gehangen, de huidige bewoners wisten niet eens van het bestaan van de gordijnen af... tot ze ze op zolder vond.
quote:spelfouten voorbehouden...
"De wonderen zijn ook niet meer wat ze geweest zijn. In het KRO-programma Wonderen Bestaan dacht Klokhuis-meisje Yvon Jaspers er een paar op het spoor te zijn. Mooi niet dus. Lips wil ze graag even met u doornemen.
Wonder één: baby Jasper wordt door een verpleegster op de buik van mams gelegd en plast. Citaat moeder: "Dit was zo'n wonder!" Kom op zeg, laten we realistisch blijven. Zelfs oma zal niet durven beweren dat haar kleinkind meteen na de geboorte al zindelijk was.
Wonder twee: als moeder weer zwanger blijkt te zijn, zegt de verpleegster dat de vrucht niet levensvatbaar is. Later blijkt het vleesprutje in de baarmoeder toch een kloppend hart te hebben. Typisch gevalletje medische blunder.
Wonder drie: Catherine Keyl wil een vriendin van haar vader laten weten dat deze is overleden. De vriendin is onvindbaar. Ze gaat naar Parijs en komt tegen... een krant met een plaatje van de zoon van de vriendin van de vader. Sorry Yvon, dat wonder is wel erg ver gezocht.
Tot slot wonder vier: vrouw denkt dat ze in een oud Engels landhuis rode gordijnen heeft zien hangen. Onmogelijk, de gordijnen zitten in een doos op zolder. Het antwoord ligt in de vele glazen wijn die hier - gewoon in beeld - worden geconsumeerd. Wijn kan wonderlijke dingen met de mens doen. Lips spreekt uit ervaring."
Erg vaag, ga dat programma ook maar eens bellen
Een groep Nederlandse mannen waren te werk gesteld in de woestijn, ik weet niet meer welk land.
Op een dag reden ze naar een Oase, om te kijken of er een nederzetting kon worden gebouwd. Was een reis van 2 dagen o.i.d.
Ze contateerden dat het niet kon en begonnen aan de terugreis.
Onderweg kregen ze een klapband.
Er was een reserveband en een krik, maar geen moersleutel.
Daar zaten ze dan, 4 mannen in de woestijn, geen teken van beschaving in de verste verte. Geen water, 50 graden Celsius.
Radeloos zonderden 2 van de mannen zich af om zich te bezinnen.
Een van de 2 zag iets blinken in het zand en liep er naartoe.
Wat bleek? Het was het uiteinde van een...moersleutel!
En hij paste ook nog! Ze hebben het avontuur dan ook overleefd.
Tja ik weet niet wat ik ervan moet denken. Toeval? Kan maar het is wel heeeeeeeeeeeeel erg toevallig!
quote:Zag er vrij normaal uit.. iig stuk normaler dan jou avatar
Op maandag 21 juli 2003 18:43 schreef Bok het volgende:[..]
Dat gordijnen-mens is gek en wil gewoon aandacht, snap dat dan
quote:
Op maandag 21 juli 2003 20:54 schreef InTrePidIvity het volgende:
Hoewel ik het programma niet heb gezien, ben ik wel een vaste lezer van Han Lips (columnist voor Het Parool). Vandaag stond er een stukje in over 'Wonderen Bestaan', en dat wilde ik toch even toevoegen aan dit topic:
quote:Toe maar meneer verzint gewoon de wonderen!?? Heb dit niet gezien hoor gisteren!
"De wonderen zijn ook niet meer wat ze geweest zijn. In het KRO-programma Wonderen Bestaan dacht Klokhuis-meisje Yvon Jaspers er een paar op het spoor te zijn. Mooi niet dus. Lips wil ze graag even met u doornemen.
Wonder één: baby Jasper wordt door een verpleegster op de buik van mams gelegd en plast. Citaat moeder: "Dit was zo'n wonder!" Kom op zeg, laten we realistisch blijven. Zelfs oma zal niet durven beweren dat haar kleinkind meteen na de geboorte al zindelijk was.
quote:Medische blunder? Wie weet, maar als de apparatuur geen hartkloppingen meer waarneemt is iemand meestal dood, zeker in zo'n vroeg stadium van het leven!
Wonder twee: als moeder weer zwanger blijkt te zijn, zegt de verpleegster dat de vrucht niet levensvatbaar is. Later blijkt het vleesprutje in de baarmoeder toch een kloppend hart te hebben. Typisch gevalletje medische blunder.
quote:Tuurlijk ze is in Parijs, krijgt een krant aangeboden waar ze een hekel aan heeft, ze wilde hem niet lezen, maar kreeg hem toch. Dan leest ze hem en staat daar een foto in van de zoon van haar vaders vriendin die ze maar niet kon vinden. Vergezocht!? Als dit feiten zijn is dit GEEN toeval
Wonder drie: Catherine Keyl wil een vriendin van haar vader laten weten dat deze is overleden. De vriendin is onvindbaar. Ze gaat naar Parijs en komt tegen... een krant met een plaatje van de zoon van de vriendin van de vader. Sorry Yvon, dat wonder is wel erg ver gezocht.
quote:Aha meneer is alcoholist, verklaard het gehele stuk hierboven. Ga ik ook niet verder in op dit stuk.
Tot slot wonder vier: vrouw denkt dat ze in een oud Engels landhuis rode gordijnen heeft zien hangen. Onmogelijk, de gordijnen zitten in een doos op zolder. Het antwoord ligt in de vele glazen wijn die hier - gewoon in beeld - worden geconsumeerd. Wijn kan wonderlijke dingen met de mens doen. Lips spreekt uit ervaring."
Ohja meneer Lips er was nog een vierde wonder, maar dit was waarschijnlijk ook zo ver gezocht dat het niet eens genoemd wordt in je stukje.
Wat een SUKKEL is die Han Lips zeg!
Ik neem aan dat jij, InTrePidIvity , de stukjes normaal leest, zodat je je lekker kan ergeren?
quote:Volgens de meeste mensen blijkt dit toeval te zijn, want meer mogelijkheden zijn er voor die leeghoofden niet. Krijg je toch niet uitgelegd dat dit TE toevallig is.
Op maandag 21 juli 2003 21:03 schreef cinnamongirl het volgende:
Tja ik weet niet wat ik ervan moet denken. Toeval? Kan maar het is wel heeeeeeeeeeeeel erg toevallig!
quote:Jup net als het verhaal van Twiggy.
Op maandag 21 juli 2003 22:31 schreef Stefkuh het volgende:[..]
Volgens de meeste mensen blijkt dit toeval te zijn, want meer mogelijkheden zijn er voor die leeghoofden niet. Krijg je toch niet uitgelegd dat dit TE toevallig is.
Ik heb wel eens een verhaal gelezen over een vrouw die oorlogsgeluiden hoorde midden in de nacht.
Keek ze uit het raam, zag ze een oorlogstafereel dat eruit zag alsof het rond 1800 speelde. Het duurde enige minuten, daarna 'verdween' het tafereel als sneeuw voor de zon..
quote:Daarom, ik bedoel alsof daar ECHT oorlog was buiten, maar daarom kan iemand het dus blijkbaar wel waarnemen. Hoef je geen wonder te noemen van mij, maar bijzonder is het wel. Maar ja... je moet verder kijken dan je neus lang is en die is voor de meeste Nederlanders niet erg lang
Op maandag 21 juli 2003 22:38 schreef cinnamongirl het volgende:
Over dat gordijnverhaal: wie kan bewijzen dat 'tijdgaten' NIET bestaan?Ik heb wel eens een verhaal gelezen over een vrouw die oorlogsgeluiden hoorde midden in de nacht.
Keek ze uit het raam, zag ze een oorlogstafereel dat eruit zag alsof het rond 1800 speelde. Het duurde enige minuten, daarna 'verdween' het tafereel als sneeuw voor de zon..
quote:Tja dat is inderdaad lastig om te zeggen, ik weet het ook niet, maar ga daarom niet zomaar zeggen dat het onzin is en dat die mensen gek zijn. Maar ik val in herhaling
Op maandag 21 juli 2003 22:32 schreef cinnamongirl het volgende:[..]
Jup net als het verhaal van Twiggy.
Ik denk niet dat het toeval is maar wat het dan wel is...beats me!
Wie heeft trowens gisteren ook gekeken naar dat nieuwe programma op ned.1 (van de KRO geloof ik). Gaat over mensen die iets onverklaarbaars hebben meegemaakt- een 'wonder'. Sommige verhalen waren zonder meer verbluffend.
Zoals het verhaal van 3 Nederlandse ingenieurs die in 1972 op werkbezoek waren in Saudi-Arabie. Ze reden in de woestijn toen ze een lekke band kregen. Geen probleem, dachten ze want ze hadden aan alles gedacht, reserveband, sleutels etc. Maar toen ze keken bleek er toch geen sleutel bij te zitten, dus ze konden die band niet verwisselen. Het was 50 graden, ze waren 100 kilometer verwijderd van de volgende oase en ze reden niet op een weg dus een voorbijganger was uitgesloten. Na een paar uur zonderde de leidiggevende van de groep zich even af om zich te bezinnen over wat er moest gebeuren. De rest van de groep was redelijk in paniek.
Terwijl hij nadacht, zag hij een zwart, glimmend steentje boven het zand uitsteken. Hij bukte zich, keek beter en zag dat het een moersleutel was! Hij rende naar de auto en hij bleek nog te passen ook.
Ik kreeg hier wel kippenvel van. What are the odds, dat er in een woestijn van duizenden kilometers groot een precies passende moersleutel ligt. Dat ding was verroest en moest er al tientallen jaren hebben gelegen. Het waait daar ook nogal, dus het was ook nog eens toeval dat het uiteinde net boven het zand uitstak. En ze waren echt midden in de woestenij. Het was geen autoweg! Echt bizar.
Kippenvel toch? En waarom doen mensen zo laatdunkend over dit programma. De insteek van dit programma is om te laten zien wat mensen in HUN beleving als wonder, als onverklaarbaar iets, hebben ervaren. Mooi toch, ik vind het prachtig zulke verhalen.
quote:Tsja, hier kan ik dus niet op reageren omdat ik het niet gezien heb
Op maandag 21 juli 2003 22:29 schreef Stefkuh het volgende:
[...]
Toe maar meneer verzint gewoon de wonderen!?? Heb dit niet gezien hoor gisteren!
quote:Volgens mij hoeft dit ook weer niet zo te zijn, want met reanimatie kan je ook weer tot 'leven gewekt' worden.
[...]
Medische blunder? Wie weet, maar als de apparatuur geen hartkloppingen meer waarneemt is iemand meestal dood, zeker in zo'n vroeg stadium van het leven!
quote:Nu gaaat het wel over Catherine Keyl, en die heeft toch wat nodig om haar in het slop geraakte carrière op te vijzelen
[...]
Tuurlijk ze is in Parijs, krijgt een krant aangeboden waar ze een hekel aan heeft, ze wilde hem niet lezen, maar kreeg hem toch. Dan leest ze hem en staat daar een foto in van de zoon van haar vaders vriendin die ze maar niet kon vinden. Vergezocht!? Als dit feiten zijn is dit GEEN toeval
quote:Tsja, dit vind ik dan weer een beetje een raar argument. Het lijkt me niet dat je vaste columnist van Het Parool wordt als je een drankprobleem hebt.
[...]
Aha meneer is alcoholist, verklaard het gehele stuk hierboven. Ga ik ook niet verder in op dit stuk.
quote:Zoals ik al zei, is hij vaste columnist. Dat wil dus zeggen dat hij zich aan een vast aantal woorden moet houden, waardoor hij niet een compleet tv-programma kan overnemen in zijn stukje.
Ohja meneer Lips er was nog een vierde wonder, maar dit was waarschijnlijk ook zo ver gezocht dat het niet eens genoemd wordt in je stukje.
quote:Juist
Wat een SUKKEL is die Han Lips zeg!
quote:Eigenlijk lees ik deze stukjes gewoonlijk om mezelf te amuseren, wat ook vandaag weer het geval was. Ikzelf moet toch echt zoiets zelf meemaken voordat ik een dergelijke gebeurtenis zal geloven, en aangezien dat nog niet gebeurd is lees ik dit topic met enige scepsis (klopt dit woord?)...
Ik neem aan dat jij, InTrePidIvity , de stukjes normaal leest, zodat je je lekker kan ergeren?
quote:Boeit niet... je doet maar
Op maandag 21 juli 2003 23:00 schreef InTrePidIvity het volgende:
Ikzelf moet toch echt zoiets zelf meemaken voordat ik een dergelijke gebeurtenis zal geloven, en aangezien dat nog niet gebeurd is lees ik dit topic met enige scepsis (klopt dit woord?)...
quote:Pfff wat een onzin dat zijn vast mensen die aandacht willen hebben
Op maandag 21 juli 2003 22:46 schreef Aventura het volgende:
Ik had dit programma al in het topic 'Wonderen' aangehaald.
De aflevering van vorige week was imo veel sterker. Nou ja, de verhalen waren gewoon sterker!
Hieronder een samenvatting van het mooiste verhaal (vond ik):Wie heeft trowens gisteren ook gekeken naar dat nieuwe programma op ned.1 (van de KRO geloof ik). Gaat over mensen die iets onverklaarbaars hebben meegemaakt- een 'wonder'. Sommige verhalen waren zonder meer verbluffend.
Zoals het verhaal van 3 Nederlandse ingenieurs die in 1972 op werkbezoek waren in Saudi-Arabie. Ze reden in de woestijn toen ze een lekke band kregen. Geen probleem, dachten ze want ze hadden aan alles gedacht, reserveband, sleutels etc. Maar toen ze keken bleek er toch geen sleutel bij te zitten, dus ze konden die band niet verwisselen. Het was 50 graden, ze waren 100 kilometer verwijderd van de volgende oase en ze reden niet op een weg dus een voorbijganger was uitgesloten. Na een paar uur zonderde de leidiggevende van de groep zich even af om zich te bezinnen over wat er moest gebeuren. De rest van de groep was redelijk in paniek.Terwijl hij nadacht, zag hij een zwart, glimmend steentje boven het zand uitsteken. Hij bukte zich, keek beter en zag dat het een moersleutel was! Hij rende naar de auto en hij bleek nog te passen ook.
Ik kreeg hier wel kippenvel van. What are the odds, dat er in een woestijn van duizenden kilometers groot een precies passende moersleutel ligt. Dat ding was verroest en moest er al tientallen jaren hebben gelegen. Het waait daar ook nogal, dus het was ook nog eens toeval dat het uiteinde net boven het zand uitstak. En ze waren echt midden in de woestenij. Het was geen autoweg! Echt bizar.
Kippenvel toch? En waarom doen mensen zo laatdunkend over dit programma. De insteek van dit programma is om te laten zien wat mensen in HUN beleving als wonder, als onverklaarbaar iets, hebben ervaren. Mooi toch, ik vind het prachtig zulke verhalen.
zei hij met een cynische ondertoon
ik denk dat de definitie van een wonder is :
superheelveel geluk hebben dat iets gebeurd die bijna onmogelijk is qua toeval
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |