quote:dat is waar maarja dan zou je dus een brief moeten krijgen als ze te laat komen...
Op dinsdag 10 februari 2004 13:45 schreef jp84 het volgende:
ik wacht het gewoon nog wel ff af, van mij part duurt het 3 maanden als het maar komt.
quote:en tot die tijd dure sigaretten kopen en als je dan na 3 maanden binnen hebt en dan weer besteld kun je weer 3 maanden wachten.
Op dinsdag 10 februari 2004 13:45 schreef jp84 het volgende:
ik wacht het gewoon nog wel ff af, van mij part duurt het 3 maanden als het maar komt.
Betaal je toch een half jaar lekker veel accijns
quote:eerst maar even afwachten of he binnenkomt, zoja dan kan ik wat meer gaan bestellen en dan ben ik wat langer voorzien
Op dinsdag 10 februari 2004 13:48 schreef MikeyMo het volgende:[..]
en tot die tijd dure sigaretten kopen en als je dan na 3 maanden binnen hebt en dan weer besteld kun je weer 3 maanden wachten.
Betaal je toch een half jaar lekker veel accijns
quote:idsd, als ze echt zoveel bestelling verwerken als die man aan de telefoon zegt dan gaat dat gewoon opvallen bij de Douane
Op dinsdag 10 februari 2004 13:57 schreef jp84 het volgende:[..]
eerst maar even afwachten of he binnenkomt, zoja dan kan ik wat meer gaan bestellen en dan ben ik wat langer voorzien
en misschien dat over een paar maanden de 'hype' wel over is of de regering heeft het dan al aan banden gelegd... we zullen zien
bron:nu.nlquote:Sigaretten vaak uit post gevist
Uitgegeven: 2 maart 2004 11:50
AMSTERDAM - TPG Post en de douane op Schiphol-Oost onderscheppen in toenemende mate sigaretten uit de internationale post. Vooral door de recente accijnsverhogingen op tabak in Nederland is bestellen in het buitenland, via internet populair geworden. Veel pakjes komen echter nooit aan, aldus Trouw. Volgens een woordvoerder van de douane is de belangstelling voor goedkope sigaretten van onder meer Zwitserse internetbedrijfjes 'dit jaar enorm toegenomen'.
Die goedkope sigaretten worden aangeprezen, omdat bij invoer van kleine hoeveelheden geen accijns zou moeten worden betaald. "Dat geldt echter alleen voor twee pakjes die een particulier aan een andere particulier stuurt. Komen de sigaretten van een bedrijf, dan geldt die vrijstelling niet", zegt de woordvoerder.
In de eerste twee maanden van dit jaar heeft de douane in samenwerking met TPG al 45 duizend sigaretten in de post onderschept. Aangezien maximaal twee of drie pakjes per envelop worden verstuurd, betreft dit een hoop zendingen.
De douane noemt dit echter een druppel op een gloeiende plaat, omdat bij drie acties in januari en februari in vrachtauto's bij de grens en in de haven van Vlissingen al 7,8 miljoen illegale sigaretten en 65 duizend kilo tabak werden ontdekt.
Dat heet nou verslaving.quote:Op zondag 29 februari 2004 19:35 schreef Keon het volgende:
Waarom proberen jullie onder die verhoogde prijzen uit te komen,
dit is toch DÉ kans om te stoppen?
![]()
idd, al die rotzooi word gewoon in beslag genomenquote:Op maandag 8 maart 2004 13:21 schreef MikeyMo het volgende:
er was vrijdag een heel item op het nieuws bij RTL 4 dat de douane zeer streng aan het controleren is. Nu worden de goederen nog teruggestuurd naar de afzender, straks worden alle onderschepte rookwaren vernietigd en daarvan wordt niemand kosteloos gesteld.
Ook werd aangegeven dat het versturen van rookwaren alleen legaal was onder de volgende omstandigheden: max 2 pakjes, van particulier naar particulier en er mag niet voor de shag betaald worden.
Verder is ook al gebleken dat een reis naar Luxemburg te duur is om echt voordelig te zijn. Het prijsverschil was te klein zo bleek toen een reportageteam meeging op de eerste reis naar Luxemburg om goedkope sloffen te halen.
Bovendien mag je 8 uur lang in die bus niet roken
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |